Ajax Netwerk
woensdag 1 oktober 2014 - 14:14                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Het Praathuis » Nederlandse politiek en verkiezingen

HR

Deze topic is open en bestaat uit 35 pagina's: « 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 35 »

HR

Stelling:

Verkiezingen 2012: Ik stem op..
VVD
PvdA
PVV
CDA
SP
D66
GroenLinks
ChristenUnie
SGP
Partij voor de Dieren
Pirantenpartij
50Plus
Anders, namelijk...

HR
HR

keeskoi
Idool

Uit: lelystad
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 23 november 2005

quote:HR
Quattroporte schreef:

(...)

Wat bepaalt Europa dan "te veel" dat niet naar je zin is, en dat de nationale regering anders had gedaan?

Kijk nou een serieus naar het model van Duitsland, met grote autonomie voor de Deelstaten, behalve op het gebied van buitenland, defensie en de valuta. En de VS, idem dito.

Allerlei regionale aardigheden, talen, voedsel,folklore, identiteit krijgt veel en veel meer ruimte dan binnen NL. Ben jij Nederlander? Of ben je Hollander, Limburger, Fries, Groninger en ga zo maar door? Ik heb echt meer met een Duitser uit Berlijn of een Italiaan uit Milaan dan met een of andere onverstaanbare Limbo. Dus ja, in ben voor een Verenigd Europa met sterke lokale en regionale autonomie.

HR
Allereerst, ja ik ben Nederlander en dat wil ik ook blijven.
Wat gaat Europa allemaal bepalen??
Als we de soevereiniteit overdragen gaat Europa ons pensioen bepalen, belastingen, welke regels er in gevoerd moeten worden, etc.
Euorpa wordt dan een overkoepelende regering. Zoals in de VS.
IK wil gewoon dat mijn land zelfstandig blijft, dat we het zelf wel oplossen hier. 1 munt, vrij verkeer van personen en goederen ok. Maar daar houdt het dan wel op, wat mij betreft.

Als jij europeaantje wil spelen dan verkas je maar naar Brussel of zo.

Keuze stelling: SP
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Zlatanist schreef:

(...)

Waarom niet? Omdat we Nederland zijn? We zijn niet voor niets onafhankelijk! We zijn in WOII niet voor niets bevrijd door de VS. Die onafhankelijkheid ga je toch nu niet vrijwillig weggooien? Onze eigen regels bepalen, dat vind ik wel redelijk belangrijk ja. Samenwerken oke, maar je volledig uitleveren aan Europa, alsjeblieft niet!

.
HR
Maar wat is NL dan? Is toch ook maar een toevallig samenraapsel van provincies. Zoals ik hierboven al schreef :ik heb echt meer met een Duitser uit Berlijn of een Italiaan uit Milaan dan met de gemiddelde Limbo. En de Friezen en Groningers hebben meer met hun Duitse buren dan met de Hollanders, weet ik. Dus wat is nationale identiteit? Hoe omschrijven we dat. Taal? Voedsel? Muziek? You name it.

Echt, het model van Duitsland of de VS is zo gek nog niet.

En WOII heeft hier niets mee te maken. Het is maar net hoe ver je terug gaat.Hoe lang bestaat NL al?

Geen stellingname
HR
HR

keeskoi
Idool

Groen slinks heeft er 1 zetel bij. Pvda 1 minder.

Quattroporte schreef:

(...)

Maar wat is NL dan? Is toch ook maar een toevallig samenraapsel van provincies. Zoals ik hierboven al schreef :ik heb echt meer met een Duitser uit Berlijn of een Italiaan uit Milaan dan met de gemiddelde Limbo. En de Friezen en Groningers hebben meer met hun Duitse buren dan met de Hollanders, weet ik. Dus wat is nationale identiteit? Hoe omschrijven we dat. Taal? Voedsel? Muziek? You name it.

Echt, het model van Duitsland of de VS is zo gek nog niet.

En WOII heeft hier niets mee te maken. Het is maar net hoe ver je terug gaat.Hoe lang bestaat NL al?
HR
Nederland is een soeverein land met eigen wetgeving en rechtspraak.
Dat gaat wat mij betreft NOOIT opgegeven worden.

[Dit bericht is veranderd door keeskoi (op 13 september 2012 18:19:10).]

HR
HR

Legende

keeskoi schreef:

Groen slinks heeft er 1 zetel bij. Pvda 1 minder.

(...)

Nederland is een soeverein land met eigen wetgeving en rechtspraak.
Dat gaat wat mij betreft NOOIT opgegeven worden.
HR
Ik snap inmiddels dat jij dat vindt.Maar ik vindt het dus een kortzichtige korte termijngedachte. De wereld is echt hard aan het veranderen, en NL en Europa zullen daarin mee moeten gaan,anders is er geen fijne toekomst voor onze kinderen.

Maar maak het nou eens concreet. Welke maatregel die een nationale regering niet had genomen is nou zo slecht voor je, door Europa. En wat vind je van het Duitse model, met heel veel soevereiniteit voor de Deelstaten, bijvoorbeeld op het gebied van onderwijs, zorg,voedselveiligheid,landbouw en ga zo maar door.

Geen stellingname
HR
HR

keeskoi
Idool

Quattroporte schreef:

(...)

Ik snap inmiddels dat jij dat vindt.Maar ik vindt het dus een kortzichtige korte termijngedachte. De wereld is echt hard aan het veranderen, en NL en Europa zullen daarin mee moeten gaan,anders is er geen fijne toekomst voor onze kinderen.

Maar maak het nou eens concreet. Welke maatregel die een nationale regering niet had genomen is nou zo slecht voor je, door Europa. En wat vind je van het Duitse model, met heel veel soevereiniteit voor de Deelstaten, bijvoorbeeld op het gebied van onderwijs, zorg,voedselveiligheid,landbouw en ga zo maar door.
HR
Voor je me zover denkt te krijgen dat ik me ga verdiepen in jouw zo geprezen duits model, ik woon en leef in Nederland.
Maatregelen die onze overheid niet genomen had en europees wel opgelegd is aan ons??
Sieraden draag verbod voor bepaalde beroepen, anti slipzolen voor bijv. kappers. Terwijl dat al jaren zonder gaat.
Binnenkort apk voor motoren, verplicht opgelegd door Europa.
Straks gaat Europa de hoogte van de pensioenen bepalen en dat gaat ongetwijfeld minder worden. Immers ze gaan middelen met de arme landen.
Meer bevoegdheden overdragen betekent straks ook een Europees belastingstelsel.

Ik blijf erbij, Nederland moet zelfstandig blijven en deelnemen aan Europa zoals het bedoeld was. 1 munt ok, vrij verkeer van personen en goederen ok.
Maar daar moet het wat mij betreft bij blijven.
Zie het als de staat, die bepaald ook tot mijn voordeur en zo hoort dat ook.

HR
HR

Legende

keeskoi schreef:

(...)

Sieraden draag verbod voor bepaalde beroepen, anti slipzolen voor bijv. kappers. Terwijl dat al jaren zonder gaat.
Binnenkort apk voor motoren, verplicht opgelegd door Europa.

HR
De maatregelen die jij noemt zijn gewoon door NL opgelegd,op grond van een richtlijn uit Europa. NL is het braafste jomgetje van de klas, die alles blind uitvoert. Hoeft meestal helemaal niet. Je moet bij de Nederlandse overheid klagen, niet bij Europa.

APK? Is door Nl bedacht hoor.

En dat verhaal van die pensioenen is ook gewoon niet waar.

Ik zou me maar wel in een paar zaken verdiepen in plaats van alleen te mopperen,en dan nog op de verkeerde.

Geen stellingname
HR
HR

keeskoi
Idool

Quattroporte schreef:

(...)

De maatregelen die jij noemt zijn gewoon door NL opgelegd,op grond van een richtlijn uit Europa. NL is het braafste jomgetje van de klas, die alles blind uitvoert. Hoeft meestal helemaal niet. Je moet bij de Nederlandse overheid klagen, niet bij Europa.

Ik zou me maar wel in een paar zaken verdiepen in plaats van alleen te mopperen,en dan nog op de verkeerde.
HR
Europese richtlijnen gaan boven onze wetten. Dat we inderdaad het braafste jongetje van de klas zijn klopt.
Die apk voor motoren is echt een europese uitvinding. Nederland kent alleen de apk voor auto's.
Europa wilnu europees breed dat er een apk voor motoren wordt ingevoerd. Nederland zit er niet op te wachten maar zal wel gaan volgen.
http://www.knmv.nl/knmv/nieuws/nederlandse-regering-contra-apk-voor-motoren

Je volgt de discussie zeker niet over de pensioenen???

Wij komen er samen niet uit. Ik ben voor baas in eigen huis, jij geeft liever de sleutels aan een ander.

[Dit bericht is veranderd door keeskoi (op 13 september 2012 19:33:28).]

HR
HR

Morfe0
Vedette

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

Quattroporte schreef:

(...)

HR
Het gaat niet hoe we moeten bezuinigen want iedere partij (alleen de SP ) wilt bezuinigen ...

Maar het gaat op de manier hoe... ze pakken 2e kabinet op rij de Lage/Midden inkomens terwijl die het niet meer kunnen ophoesten , terwijl de rijkere gespaard worden , 2e kabinet op rij ....

Dit is totaal niet Solidair , ook al beweerd Popie Jopie Mark Rutten van wel..
Daar gaat het mij om.!

Geen stellingname
HR
HR

Zlatanist
Idool

Vak: 411
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juni 2009

Morfe0 schreef:

(...)

Het gaat niet hoe we moeten bezuinigen want iedere partij (alleen de SP ) wilt bezuinigen ...

Maar het gaat op de manier hoe... ze pakken 2e kabinet op rij de Lage/Midden inkomens terwijl die het niet meer kunnen ophoesten , terwijl de rijkere gespaard worden , 2e kabinet op rij ....

Dit is totaal niet Solidair , ook al beweerd Popie Jopie Mark Rutten van wel..
Daar gaat het mij om.!
HR
Hoe wil jij het aanpakken dan? Waar moet geld weggehaald worden? Hogere belastingen voor de grote inkomens? Lijkt mij absoluut geen eerlijke en goede maatregel en ik val echt niet onder de hoogste schaal (nu niet en in de toekomst vermoedelijk ook niet). Desondanks zou ik het belachelijk vinden als ze zoiets zouden invoeren, je moet niet vergeten dat de hoogste inkomens al veruit het meeste bijdragen aan de staatskas.

Ik ben het absoluut niet altijd eens met de VVD, en dat ze bijvoorbeeld qua studie slechte plannen hebben dat vind ik wel. Het afschaffen van de studiebeurs wat de VVD wil dat is een drama voor een kenniseconomie wat Nederland al sinds jaar en dag wil zijn. Dan moet je van studeren natuurlijk geen elitaire aangelegenheid maken. Daar ben ik het dan ook absoluut niet mee eens met de VVD, maar ik ben het ook niet eens dat hogere inkomens maar zwaarder moeten aanpakken omdat ze meer verdienen. Ook mensen met hogere inkomens werken hard, hebben gestudeerd om meer te verdienen en daarnaast leveren ze al de grootste bijdrage aan de staatskas. Het is ook niet eerlijk om bij hun zwaardere lasten neer te leggen omdat zij meer verdienen.

Geen stellingname
HR
HR

keeskoi
Idool

Waarom zou je van d ehogere inkomens ook niet iets mogen vragen??
Waarom zou je banken niet mee kunnen laten betalen??
Waarom zou je de hypotheek rente niet kunnen aanpakken??
Gewoon een maximum bedrag waarover ja mag aftrekken, of desnoods keer je de teruggaaf schalen om.
Geef over de eerste 10.000 rente 33% terug aan iedereen, de 2e 10.000 euro 23%, de 3e 10 duizend euro 13% en over de rest 5%.
Ziektenkosten premie inkomensafhankelijk.
Salarisschaal voor iedereen die in publeike functies zit aan een max leggen. Ook voormalige nuts instellingen daaronder laten vallen.
Net als woning corporaties.
Huren inkoemsnafhanjelijk maken.
Zo kan ik nog wel ff doorgaan om het allemaal wat eerlijker te maken.
Het is moeilijk om je 1e miljoen bij mekaar te schrapen daarna gaat het stukken makkelijker.

Maar ja ik stem ook niet voor niks SP.

HR
HR

Morfe0
Vedette

Vak: 101
Reg.: 7 juni 2005

Zlatanist schreef:

(...)

Hoe wil jij het aanpakken dan? Waar moet geld weggehaald worden? Hogere belastingen voor de grote inkomens? Lijkt mij absoluut geen eerlijke en goede maatregel en ik val echt niet onder de hoogste schaal (nu niet en in de toekomst vermoedelijk ook niet). Desondanks zou ik het belachelijk vinden als ze zoiets zouden invoeren, je moet niet vergeten dat de hoogste inkomens al veruit het meeste bijdragen aan de staatskas.

Ik ben het absoluut niet altijd eens met de VVD, en dat ze bijvoorbeeld qua studie slechte plannen hebben dat vind ik wel. Het afschaffen van de studiebeurs wat de VVD wil dat is een drama voor een kenniseconomie wat Nederland al sinds jaar en dag wil zijn. Dan moet je van studeren natuurlijk geen elitaire aangelegenheid maken. Daar ben ik het dan ook absoluut niet mee eens met de VVD, maar ik ben het ook niet eens dat hogere inkomens maar zwaarder moeten aanpakken omdat ze meer verdienen. Ook mensen met hogere inkomens werken hard, hebben gestudeerd om meer te verdienen en daarnaast leveren ze al de grootste bijdrage aan de staatskas. Het is ook niet eerlijk om bij hun zwaardere lasten neer te leggen omdat zij meer verdienen.
HR
Heb je wel eens aan gedacht dat iemand met een IQ van het MBO misschien net zo hard voor zijn/haar diploma heeft kunnen werken om dat te bewerkstelligen dan iemand van de Universiteit..

Je moet blij zijn als je veel capaciteiten hebt kwa IQ , maar dat hoeft niet meteen beloont te worden in mijn ogen , dat is niet Solidair!...

En al helemaal niet als je de armere nog eens flink gaat pakken waardoor ze niet meer kunnen rondkomen...

Indien je de ""rijkere "" pakt , moeten ze hun Feraris eruit doen , indien je de armere aanpakt kunnen ze niet meer rondkomen..

Zoiets noem ik dus zwaar Egoistisch!

Geen stellingname
HR
HR

het allerlaatste schaap
Icoon

Reg.: 3 november 2002

Zlatanist schreef:

(...)

Waarom niet? Omdat we Nederland zijn? We zijn niet voor niets onafhankelijk! We zijn in WOII niet voor niets bevrijd door de VS. Die onafhankelijkheid ga je toch nu niet vrijwillig weggooien? Onze eigen regels bepalen, dat vind ik wel redelijk belangrijk ja. Samenwerken oke, maar je volledig uitleveren aan Europa, alsjeblieft niet!

Ze hadden die EU gewoon niet moeten uitbreiden met al die voormalige bananenrepublieken. Een samenwerkende unie, zoals vroeger de EEG, met landen als Nederland, Belgie, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, wellicht Italië en Spanje en de Scandinavische landen. Dat zijn in principe sterke economische landen waarop je kunt bouwen. De problemen en Italië en Spanje had je dan wel kunnen oplossen. Dat zijn ook landen waarvan de inwoners gewoon lekker in hun eigen land blijven omdat de welvaart in die landen over het geheel genomen redelijk gelijkwaardig is. Door als die Oostblokkers erbij te gooien krijg je massa-emigratie hierheen, en wij zitten hier vervolgens met de werklozen en de uitkeringen die betaald moeten worden. Ik erger me er kapot aan dat de fabrieken hier vol zitten met Polen, terwijl Nederlanders werkloos thuis zitten. Natuurlijk zitten die Polen, Roemenen en Bulgaren niet de hoogopgeleide mensen in Nederland in de weg, maar juist wel de laag of niet opgeleide mensen en dat is nou juist de grootste groep die een uitkering moet hebben. Ik heb het zelf zien gebeuren toen ik in die fabrieken/magazijnen werkte, Nederlandse mensen werden naar huis gestuurd en later ontslagen / contract niet verlengd en vervolgens werden er bussen met Polen afgezet die allemaal vaste uren hebben. Schandalig is dat.

Nee, in principe is het idee van een samenwerkend 'Europa' wel goed, maar ze hadden geen open inschrijving moeten houden. Dat toelatingsbeleid had veel selectiever moeten zijn.
HR
Er zit een grote kern van waarheid in je verhaal. Het valt niet te ontkennen. Maar laten we nu eens de schuld leggen bij degenen die de schuld verdienen: het bedrijfsleven en de werkgeversvakbond. Zij pushen de overheid enorm om dit soort gekkigheid door te voeren. En met één reden: de salarissen schandalig laag houden. Door de komst van Polen zijn de salarissen ook weer een stuk gedaald voor het arbeidswerk. Niet alleen pushen Polen Nederlanders uit de markt, ze verlagen drastisch het salaris. Daarnaast bieden zij - wanneer ze bijvoorbeeld zelfstandig ondernemer zijn - hun diensten voor zeer lage prijzen aan. Het gevolg is dat Nederlanders met bijvoorbeeld stukadoorsbedrijven, schilderbedrijven of loodgieterbedrijven, failliet gaan.

Nu kun je zeggen: dit is de nieuwe realiteit. Men moet zich aanpassen aan de nieuwe realiteit, maar het gaat om een fundamenteler punt: de totale wereldvreemdheid van de EU als het gaat om de vrije markt. Het idee van de vrije markt zoals die wordt aangehouden is keer op keer aan het falen. Er worden richtlijnen vanuit de EU opgesteld (ter bescherming van vrij verkeer goederen, personen etc.) die nooit ten goede komen aan de arbeiders en consumenten. Ze beschermen enkel en alleen de topondernemers, die constant hun zakken blijven vullen over de rug van onderbetaalde arbeiders. Iedereen is door de EU de klos. Er wordt nooit rekening gehouden met de positie van het werkende volk. Wie verzint het in godsnaam om de grenzen open te stellen onder het mom van vrije markt en meer concurrentie zonder de arbeiders te beschermen?

Dit is volslagen debiel. Het is heel simpel: in de EU zitten allerlei hoogopgeleide wereldvreemde idioten die in allerlei heilige kernprincipes als vrije markt en open grenzen geloven die ze op de universiteit hebben aangeleerd. Deze mensen hebben nooit hard moeten werken om hun brood te verdienen. Ze hebben ook nooit geleerd om praktisch en pragmatisch naar zaken te kijken en te kijken wat de gevolgen van hun acties zijn, in plaats van dingen door te drukken vanuit een bepaald idealistisch gedachtegoed. Daarnaast zijn er nog twee problemen: deze mensen worden constant onder druk gezet door Europese lobbygroepen. Ze zijn hier zeer vatbaar voor, want een baan vanuit de EC naar een lobbygroep (waar je ontiegelijk veel kunt verdienen) is aanlokkelijk. Met andere woorden: deze mensen zijn eigenlijk hulpslaven van grote Europese lobbygroepen uit het bedrijfsleven. Omdat ze toch niet aan het volk verantwoording moeten afleggen, is de enige echte drijfveer die van de lobbygroepen. Het gevolg is dat er constant maatregelen worden genomen die indruisen tegen het belang van grote groepen werknemers en arbeiders. onder het valse voorwentsel van vrije markt.

Een bijkomend probleem is dat de EU een bureaucratisch bolwerk op zichzelf is geworden, met een kluwen aan schimmige commissies en groepen. Ze krijgen steeds meer weerstand vanuit de individuele lidstaten. Maar in plaats van een stapje terug te zetten, gooien ze er een tandje bij. Dit is een heel logisch principe. Er komen banen op de tocht als de EU wordt afgeslankt en bevoegdheden worden afgenomen. En als je baan op de tocht komt te staan, ga je juist nog harder op de rem zitten.

Kortom, het anti-Europese gevoel moet niet zomaar opzij worden gezet als populistisch gebrabbel. Er zijn wel degelijk grote problemen. En de mensen voelen dit in hun portemonnee.

Het kan gewoon niet zo zijn dat een losgeslagen instituut zomaar allerlei maatregelen neemt die indruisen tegen allerlei landsbelangen en arbeidersbelangen. Ze moeten een stapje terug doen. De EU is gewoon een zichzelf in stand houdend instituut geworden, waarin voornamelijk de belangen van topondernemingen worden beschermd. De EU burgers zijn de klos.

Er moet veel meer ruimte komen voor differentiatie van beleid in de EU. Landen moeten op veel meer vlakken hun eigen koers kunnen uitstippelen. Dit is niet ingegeven vanuit idealistische motieven of vanuit een ingebakken anti-eu houding. Het is wat de tijd nu vraagt. Over tien jaar kan het anders zijn, maar nu moet er meer soevereintieit komen. Ook op economisch en monetair vlak. de economische crisis in Griekenland had bijvoorbeeld vroeger snel opgelost kunnen worden met een devaluatie van de munt. Dat zeer belangrijke middel hebben landen nu niet meer. Dat is gewoonweg een ramp.

Geen stellingname
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Reg.: 3 augustus 2002

He-le-maal mee eens met Schaap.

forumillustratie

Geen stellingname
HRHR
HR

Zlatanist
Idool

Vak: 411
Reg.: 10 juni 2009

Morfe0 schreef:

(...)

Heb je wel eens aan gedacht dat iemand met een IQ van het MBO misschien net zo hard voor zijn/haar diploma heeft kunnen werken om dat te bewerkstelligen dan iemand van de Universiteit..

Je moet blij zijn als je veel capaciteiten hebt kwa IQ , maar dat hoeft niet meteen beloont te worden in mijn ogen , dat is niet Solidair!...

En al helemaal niet als je de armere nog eens flink gaat pakken waardoor ze niet meer kunnen rondkomen...

Indien je de ""rijkere "" pakt , moeten ze hun Feraris eruit doen , indien je de armere aanpakt kunnen ze niet meer rondkomen..

Zoiets noem ik dus zwaar Egoistisch!
HR
Iedereen moet kunnen rondkomen maar feit is dat de rijkeren al veruit het grootste deel van de staatskas vullen. Zij dragen al genoeg bij. Lees onderstaand stuk van de anti-Europa partij. Ervanuitgaande dat die cijfers kloppen kan je niet anders concluderen dat de rijkeren in Nederland al meer dan genoeg bijdragen. Daarnaast door voor hun de lasten te verhogen verdrijf je ze alleen maar uit Nederland. Dat ga je krijgen en ik kan het die mensen niet bepaald kwalijk nemen. Dan ben je een heel stuk verder van huis, nogmaals die mensen dragen het meest bij aan de kas. Die mensen tot het uiterste willen uitknijpen waarmee je ze wegjaagt is het laatste wat je wilt. Nogmaals, ik hoor zelf helemaal niet tot die groep, mijn ouders al helemaal niet en zelf zal ik er waarschijnlijk ook nooit toe behoren, maar we moeten gewoon realistisch blijven.

http://antieuropapartij.nl/kan-het-nog-eerlijker/

Bezuinigen kan ook door te kappen met ontwikkelingshulp, de JSF, miljarden voor Griekenland op zak houden, stoppen met subsidies voor kansloze cultuurprojecten, etc.

Geen stellingname
HR
HR

het allerlaatste schaap
Icoon

En daar komt bij: er wordt helemaal niet structureel gewerkt aan een oplossing van het kernprobleem. Wat betreft de bijstand bijvoorbeeld. De VVD zegt: aan het werk! Hoe achterlijk kun je zijn om dit te roepen als je bij een laaggeschoolde baan niet veel meer dan een bijstand verdient. 7 euro bruto per uur (bij veel laaggeschoolde baantjes is dit geen uitzondering) versus een bijstand van 750 euro. Welke motieven hebben uitkeringstrekkers nog als ze slechts 100 euro per maand meer kunnen verdienen? Ja, ze moeten aan het werk, maar hoe krom is het systeem wel niet.

De VVD is een gedrochtelijke partij. Werkelijk waar een gedrocht. Deze mensen hebben de boel totaal laten escaleren. En ze gaan dóór. Ze gaan door met het kapot maken van het land. Want hun enige drijfveer is het vullen van de zakken van mensen die als Dagobert Duck in het geld van het VOLK zwemmen. Het zijn plunderaars en rovers. Het zijn criminelen die gewoonweg maffiabendes ondersteunen. Het land is in handen gevallen van de georganiseerde witteboordenmaffia en een wereldvreemd EU-instituut die deze maffia ook ondersteunt. En het zal niet lang duren voordat het volk dit doorheeft.

Het gaat niet om Polen, Marokkanen, Antillianen, Surinamers, die de klos zullen zijn van onderbuikgevoelens. Nee, iedereen is de klos. Iedereen is de klos van de VVD, lobbygroepen, banken, de EU en de bedrijfsmaffia. Ze zuigen en zuigen maar geld uit de samenleving. Ze zuigen de welvaart leeg. Ze onderdrukken, terroriseren en melken de gemiddelde Nederlander uit.

Ondertussen zijn de straten en stegen van dit land galbulten geworden. Zwervers, cokeverlaafden, alcoholisten, heroïnehoeren en kruimeldieven zijn weer uit hun krochten gekropen en spuiten en slikken zich een ons bij stations en groezelige steegjes. Want er is geen geld meer om ze op te vangen. Natuurlijk niet. Dat geldt is weggezogen door de maffia.

En de onvrede en irritatie groeit, zoals die groeide onder de bevolking van Frankrijk vlak voor het uitbreken van de Franse revolutie. Zonnekoning Rutte zit in zijn luxe paleis en roept precies tegen het volk wat Lodewijk XVI ook heeft geroepen: ''Het volk heeft geen brood? Dan vreet het maar brioche''!

En de onvrede en irritatie groeit, zoals die groeide in de verderfelijke fabrieken van de 19de eeuw, met hun ziekmakende arbeidomstandigheden, toen Karl Marx opkwam. Want de fabrieken van nu zijn weer diezelfde fabrieken geworden. Het zijn gebouwen van onderdrukking, van loonslaven en erbarmelijke arbeidsomstandigheden geworden.

Het volk moet weer in opstand komen. De mestvorken moeten worden opgepakt, de fakkels aangestoken, de huifkarren vol rebellen over de keien gerold. Men moet naar de bastille trekken en de draagconstructie van het systeem in de fik zetten.

[Dit bericht is veranderd door het allerlaatste schaap (op 13 september 2012 23:27:37).]

Geen stellingname
HR
HR

Notlupus
Idool

Reg.: 26 februari 2010

Schaap als jij ooit de politiek ingaat, dan sta ik achter je jongen.

Keuze stelling: PVV
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 29 januari 2011

Oké, wanneer gaan we?

Keuze stelling: PvdA
HR
HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 30 november 2003

Quattroporte schreef:

HR
Joh, de wereld veranderd helemaal niet. Dat is altijd een excuus om drastische maatregelen door te voeren. De wereld is nog steeds hetzelfde als 100 jaar geleden, en 200 jaar geleden, 1000 jaar geleden. Sterker nog, de politiek van de EU lijkt verdacht veel op dat van het Romeinse Rijk. Nog steeds zitten er zakkenvullers aan de top en nog steeds moet het altijd eerst weer fout gaan voordat er helden op staan die de boel weer rechttrekken. De EU? Als je naar de geschiedenis kijkt dan kun je zien hoe goed de éénwording van de EU over het algemeen verloopt. Het is nou juist zo kortzichtig om maar blindelings op Europa te vertrouwen met het valse voorwendsel (bedankt schaap) dat we anders niet mee zouden kunnen komen. Wat een hoop onzin. Kan Engeland niet meekomen omdat ze niet meedoen aan de Euro? Kunnen de scandinavische landen niet meekomen omdat ze liever zo min mogelijk met Europa te maken willen hebben?

En oh ja, het systeem van duitsland en de VS werkt retegoed. In de VS is de armoede volgens mij nog nooit zo groot geweest als nu en duitsland is een totaal ander land dan Nederland, in zo ongeveer alle economische en culturele opzichten. Ik heb via mijn werk veel contact met mensen uit België, Duitsland, Amerika, Egypte, Azië en ook bijvoorbeeld Oostenrijk, en zelfs tussen Duitsland en Oostenrijk zit veel verschil.

De EU is een gedrocht waar we nooit aan mee moeten doen. Economische verbonden? Prima. Politiek samenwerken? Asjeblieft niet.

Geen stellingname
HR
HR

Ride
Vedette

Uit: Hoorn
Vak: 129
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 21 januari 2011

De Verenigde Staten van Europa :B

Keuze stelling: GroenLinks
HR
HR

Legende

Van de film schreef:

(...)

Joh, de wereld veranderd helemaal niet.
HR
Tja, dan zijn we snel uitgepraat.

En verder...ik denk liever kosmopolitisch en ruimhartig dan provinciaals en bekrompen. Ieder zijn meug.

Ik ben geboren buiten NL en heb in 5 verschillende landen gewoond. Als ik daarvan één ding heb geleerd is dat iedere vorm van nationalisme dom, kortzichtig en gevaarlijk is. Jammer dat een hoop redelijk jonge mensen zich daar nog steeds in verliezen. De EU was en is de redding voor Europa en heeft er voor gezorgd dat we een ongekende periode van welvaart en vrede hebben hier. Als men dat niet wil zien (en alleen de voordelen plukken) dan zie ik het somber in. Het betoog van Schaap vind ik hemeltergend negatief, pessimistisch en vooral grotendeels onjuist. Maar ik stop hiermee. Ik zit niet op het AN voor de politiek. Kleine vergissing, zeker als ik dan epistels als van Schaap moet lezen (of KeesKoi).

Geen stellingname
HR
HR

dieLange
Lid 2de elftal

Vak: 425
Reg.: 18 december 2008

Quattroporte schreef:

(...)

Tja, dan zijn we snel uitgepraat.

En verder...ik denk liever kosmopolitisch en ruimhartig dan provinciaals en bekrompen. Ieder zijn meug.

Ik ben geboren buiten NL en heb in 5 verschillende landen gewoond. Als ik daarvan één ding heb geleerd is dat iedere vorm van nationalisme dom, kortzichtig en gevaarlijk is. Jammer dat een hoop redelijk jonge mensen zich daar nog steeds in verliezen. De EU was en is de redding voor Europa en heeft er voor gezorgd dat we een ongekende periode van welvaart en vrede hebben hier. Als men dat niet wil zien (en alleen de voordelen plukken) dan zie ik het somber in. Het betoog van Schaap vind ik hemeltergend negatief, pessimistisch en vooral grotendeels onjuist. Maar ik stop hiermee. Ik zit niet op het AN voor de politiek. Kleine vergissing, zeker als ik dan epistels als van Schaap moet lezen (of KeesKoi).
HR
Is toch een discussie waar je niet uit gaat komen, je bent voor of je bent tegen en discussies er over eindigen toch altijd met "het is gewoon zo"..

Ben zelf ook van mening dat Europese landen alleen nooit kunnen concurreren met de BRIC landen. Als gevolg hiervan zal je inderdaad een deel van de soevereiniteit in moeten leveren en als unie moeten optreden. Zoals je nu ziet werkt het niet om wel een muntunie, maar geen politieke unie te zijn. Alleen als politieke unie zijn naar mijn mening de protectionistische maatregelen te nemen die nodig zijn.

Maargoed dit lijkt een volledig subjectief punt te zijn daar zelf de economen en politici zelf het er niet over eens kunnen worden...

HR
HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 31 juli 2005

het allerlaatste schaap schreef:

....het bekennde Schaapiaanse totaal over-the-top hyperbool...

HR
Ik zou een hele reeks landen kunnen opnoemen waar een oproep naar de barricaden meer zinvol zou zijn dan in het hedendaagse Nederland.

Quattroporte schreef:

(...)

HR
Ik ben net als Quattro ook elders geboren, heb ook in vijf verschillende landen gewoond, en ben het helemaal met zijn opvatting hier eens, insbijzonder met wat ik ge-bold heb.

@ Film - ben echt verbijstert en teleurgesteld dat een duidelijk intelligente man zoals jou zo'n bekrompen visie van de geschiedenis heeft.

Geen stellingname
HR
HR

het allerlaatste schaap schreef:

En daar komt bij: er wordt helemaal niet structureel gewerkt aan een oplossing van het kernprobleem. Wat betreft de bijstand bijvoorbeeld. De VVD zegt: aan het werk! Hoe achterlijk kun je zijn om dit te roepen als je bij een laaggeschoolde baan niet veel meer dan een bijstand verdient. 7 euro bruto per uur (bij veel laaggeschoolde baantjes is dit geen uitzondering) versus een bijstand van 750 euro. Welke motieven hebben uitkeringstrekkers nog als ze slechts 100 euro per maand meer kunnen verdienen? Ja, ze moeten aan het werk, maar hoe krom is het systeem wel niet.

De VVD is een gedrochtelijke partij. Werkelijk waar een gedrocht. Deze mensen hebben de boel totaal laten escaleren. En ze gaan dóór. Ze gaan door met het kapot maken van het land. Want hun enige drijfveer is het vullen van de zakken van mensen die als Dagobert Duck in het geld van het VOLK zwemmen. Het zijn plunderaars en rovers. Het zijn criminelen die gewoonweg maffiabendes ondersteunen. Het land is in handen gevallen van de georganiseerde witteboordenmaffia en een wereldvreemd EU-instituut die deze maffia ook ondersteunt. En het zal niet lang duren voordat het volk dit doorheeft.

Het gaat niet om Polen, Marokkanen, Antillianen, Surinamers, die de klos zullen zijn van onderbuikgevoelens. Nee, iedereen is de klos. Iedereen is de klos van de VVD, lobbygroepen, banken, de EU en de bedrijfsmaffia. Ze zuigen en zuigen maar geld uit de samenleving. Ze zuigen de welvaart leeg. Ze onderdrukken, terroriseren en melken de gemiddelde Nederlander uit.

Ondertussen zijn de straten en stegen van dit land galbulten geworden. Zwervers, cokeverlaafden, alcoholisten, heroïnehoeren en kruimeldieven zijn weer uit hun krochten gekropen en spuiten en slikken zich een ons bij stations en groezelige steegjes. Want er is geen geld meer om ze op te vangen. Natuurlijk niet. Dat geldt is weggezogen door de maffia.

En de onvrede en irritatie groeit, zoals die groeide onder de bevolking van Frankrijk vlak voor het uitbreken van de Franse revolutie. Zonnekoning Rutte zit in zijn luxe paleis en roept precies tegen het volk wat Lodewijk XVI ook heeft geroepen: ''Het volk heeft geen brood? Dan vreet het maar brioche''!

En de onvrede en irritatie groeit, zoals die groeide in de verderfelijke fabrieken van de 19de eeuw, met hun ziekmakende arbeidomstandigheden, toen Karl Marx opkwam. Want de fabrieken van nu zijn weer diezelfde fabrieken geworden. Het zijn gebouwen van onderdrukking, van loonslaven en erbarmelijke arbeidsomstandigheden geworden.

Het volk moet weer in opstand komen. De mestvorken moeten worden opgepakt, de fakkels aangestoken, de huifkarren vol rebellen over de keien gerold. Men moet naar de bastille trekken en de draagconstructie van het systeem in de fik zetten.
HR
En dan zijn we allemaal gelijk, zijn machtswellust en gierigheid de wereld uit, hebben we allemaal respect voor de buren, verdwijnen ook de laatste hardnekkige burgeroorlogen en leven we allemaal lang en gelukkig. Zoiets? Wat een onzin!

HR
HR

England Loyals
Vedette

Vak: 125
Droomaankoop: Hans Somers
Reg.: 26 februari 2004

Zlajan schreef:

(...)

En dan zijn we allemaal gelijk, zijn machtswellust en gierigheid de wereld uit, hebben we allemaal respect voor de buren, verdwijnen ook de laatste hardnekkige burgeroorlogen en leven we allemaal lang en gelukkig. Zoiets? Wat een onzin!
HR
Haha..inderdaad zelden zoveel onzin gelezen..Sterk overdreven op zijn minst!
Feit is als je je handen uit de mouwen steekt,je jezelf ontwikkelt. En zeker in NL liggen de kansen nog gewoon voor het grijpen. In Schaap's wereld zijn alle werkgevers dieven,waarheid ligt toch echt stukken genuanceerder!

Keuze stelling: CDA
HR
HR

het allerlaatste schaap
Icoon

England Loyals schreef:
In Schaap's wereld zijn alle werkgevers dieven,waarheid ligt toch echt stukken genuanceerder!
HR
Nee, want de meeste werkgevers zijn ook slachtoffer. Om de boel te versimpelen: Stel, er zouden maar 3 bedrijven in dit land zijn. Bedrijf A,B,C. Alle werkende mensen zouden bij één van deze 3 bedrijven werken. Er is ook nog een overheid X. En daarnaast de andere landen Z.

Bedrijf A heeft er alle baat bij om een zo laag mogelijk salaris uit te keren aan hun werknemers om te kunnen concurreren met andere landen Z. Logisch. En dat doen ze dan ook. Laten we zeggen dat ze gemiddeld 7 euro per uur per arbeider kwijt zijn. Bedrijf B en C doen hetzelfde. Wat gebeurt er? Bedrijf A en de werkgever maakt meer winst agv lage lonen. Echter, de werknemers houden minder geld over om bij bedrijf B en C inkopen te doen. Omgekeerd geldt dat werknemers van bedrijf B en C minder geld te besteden hebben bij bedrijf A. De totale koopkracht wordt aangetast, en de overheid krijgt minder belasting binnen.

Waar gaat het geld dat met een salarisverhoging aan producten zou worden uitgegeven (en dus in de economie zou worden gepompt) naartoe? Het verdwijnt in zakken van de werkgevers, wordt geparkeerd en keert niet meer terug in de economie. Met andere woorden: er wordt structureel geld uit de economie gepompt. Bedrijven A, B en C maken meer winst door het lage salaris dat ze hoeven uit te keren, maar in hun totaliteit maken ze minder winst, omdat werknemers minder te besteden hebben, een lagere koopkracht hebben. De overheid X krijgt ook nog eens minder belasting binnen.

Dit is wat er op dit moment plaatsvindt met de toestroom van Oostblokkers. Met deze Oostblokkers is niets mis, maar het zorgt ervoor dat werkgevers de vrije hand hebben gekregen om de boel uit te buiten. De salarissen bij sommige bedrijven zijn dermate laag, de arbeidsomstandigheden zo slecht, dat het grenst aan betaalde slavernij. Uiteindelijk daalt de koopkracht en wordt er geld van de economie afgeroomd.

Om dit op te lossen moeten de salarissen omhoog. Het verlies voor de werkgevers moet gecompenseerd worden met een meer ondernemersvriendelijk klimaat en belastingvoordelen voor ondernemingen, opdat ze kunnen blijven concurreren met andere landen.

Een tweede probleem is de prijszetting. Bedrijven zijn prijszetters geworden. Het is niet meer de consument die de prijs bepaalt, maar het zijn de bedrijven die onderling afspraken maken om hun prijs aan de consument op te leggen. Of anderzijds semi-monopolisten in de zorg, energie en openbaar vervoer. Er is dus geen sprake van een vrije markt. Met als gevolg dat de prijzen kunstmatig hoog worden gehouden. De consument en de burger/arbeider is dus dubbel de klos. Zijn koopkracht wordt dubbel aangetast.

Dit wrange systeem, dat de welvaart uit het land zuigt, waarbij iedereen uiteindelijk verliezer is, is mogelijk gemaakt door de VVD, de Europese lobbygroepen, de EU en de werkgeversvakbond. Dit is de maffia aan de top, die structureel de welvaart uit het land zuigt. Alleen de mensen aan de absolute top hebben baat bij dit systeem. De rest wordt uitgebuit.

De VVD is een anti-liberale partij. De EU is een anti-liberaal instituut. Hun notie van vrije markt staat gelijk aan het beschermen van uitbuiters. Er wordt niets gedaan om de concurrentie op de markt te beschermen. Er wordt niets gedaan om de arbeider te beschermen en er wordt niets gedaan om de consument te beschermen zodat deze weer de prijs kan bepalen.

Dit alles wordt verkocht onder de loze begrippen: vrij verkeer van personen, goederen/niet ingrijpen in de markt. Het gevolg is een totaal cowboy-kapitalisme.

In de EU zitten allerlei wereldvreemde mensen. Met een flutdiploma sociale wetenschappen op zak (bachelor of master) kun je 3 x per jaar een assessment-test doen. Als je bij de top van de deelnemers zit, word je op een lijst gezet. Binnen één jaar word je door de EU opgebeld en word je een baan aangeboden. Wereldvreemde studentjes komen vanuit de schoolbanken direct in de EU terecht. Zij zijn gehersenspoeld door nog wereldvreemdere professoren op de universiteit. Ze hebben termen als vrije markt en vrij verkeer in hun hoofd en weten niet eens wat dit betekent. Ze komen in de bureaucratische machinerie van de EU terecht. Een zichzelf in stand houdend instituut dat door niemand wordt gecontroleerd. Ze vallen direct in de klauwen van allerlei schimmige lobbygroepen. Ze staan totaal ver, ver van de werkelijkheid, ver van de basis, ver van de dagelijkse ellende in de landen. Ze weten niet eens wat er plaatsvindt in de samenleving. Hun Europese ideaal wordt dagelijks bevestigd: in Brussel gaan ze om met Italianen, Polen, Spanjaarden, en dies al niet meer. De wereld is fantastisch, denken ze. Iedereen kan goed met elkaar opschieten. Ondertussen is heel de vrije markt ontwricht en worden de arbeiders uitgebuit. Als er al toevallig iemand tussen zit die het licht ziet, wordt ie gelijk uit zijn droom geholpen: de werkgeverslobbyisten runnen de boel. Zij delen de lakens op Europees niveau uit, en niemand anders. Zij zijn maar op één ding belust: de totale uitbuiting van miljoenen, miljarden arbeiders en werknemers in de EU. De wittenboordenmaffia bepaalt de boel, achter de coulissen, ver buiten het zicht van de gewone burger.

Donkere, machtige krachten, die niet eens gekend zijn bij de burgers. Niemand heeft ze ooit gezien, niemand kent ze. Ze bestaan. Achter de schermen. De burger voert ondertussen een achterhoedegevecht door zijn stem uit te brengen. Maar zijn miezerige lot is al lang bepaald door machten waar hij nooit en te nimmer invloed op kan uitoefenen. Zijn hele leven is bepaald door de maffia. Van wieg tot dood. Zie daar de diepdroeve ellende.

Geen stellingname
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 35 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Het Praathuis » Nederlandse politiek en verkiezingen

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 86,4% dat Ajax wint van PEC Zwolle. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-PEC Zwolle:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!