Ajax Netwerk
zondag 26 mei 2013 - 10:25                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Het Praathuis » Amerikaanse presidentsverkiezingen

HR

Deze topic is open en bestaat uit 14 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »

HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 31 juli 2005

Jon Stewart is een must voor iedereen die de Amerikaanse politiek volgt! ;B

Rick Perry, 'Presidential candidate', tijdens de debat gisteren avond.

Jawel, je hebt het goed gehoord, hij wil af van onderwijs.:denk
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Reg.: 25 november 2005

Ik heb het niet zo gevolgd de laatste tijd, maar Perry schijnt het dus wel te kunnen vergeten door deze blunder. Rest de vraag, wat nu? Die Cain schijnt z'n handen niet thuis te kunnen laten, dus dat gaat ook niet werken neem ik aan.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Misschien kan de titel van dit topic aangepast worden zodat we hier ook de verdere verloop van de 2012 verkiezingscampagne kunnen bespreken?

Ik denk dat de strijd om de Republikeinse uitdager te worden heel veel gesprekstof zal blijven opleveren. Op het dit moment ziet het erna uit dat dit Romney zal worden, maar er kan nog veel veranderen. Zelfs de opper clown Donald Trump zou nog als 'independent' kunnen deelnemen.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Morgen wordt voor het eerst gestemd, waarna de circus pas echt los gaat baarsten. Hier een korte samenvatting van de BBC.

quote:HR
Republican presidential candidates are out making their final pitch to voters on the last full day of campaigning before the Iowa caucuses.

Three contenders, Mitt Romney, Ron Paul and Rick Santorum, lead the pack ahead of Tuesday's vote.

But recent polls indicate many Iowans have still not decided who they want to vote for.

Iowa's ballot is the first contest to pick the Republican who will challenge Barack Obama for the White House.

An opinion poll on Sunday by the Des Moines Register newspaper suggested Mr Romney remained the most popular candidate in Iowa, with 25% support. Texas Congressman Paul was at 22%, while Mr Santorum scored 15%.

Ron Paul, the libertarian-leaning candidate, has faced scrutiny over racially charged newsletters published in his name during the 1980s and 1990s.

He proposes immediately cutting $1 trillion from the budget and abolishing a number of government agencies, including the Department of Education. He also opposes intervention in Iran over its alleged nuclear weapons programme and wants to end all US foreign aid, including to Israel.

Former House Speaker Gingrich, who was knocked off his front-runner perch by a fusillade of attack ads, is trying to claw his way back into the race.

He is trailing at the back of the field with Texas Governor Rick Perry and Minnesota Congresswoman Michele Bachmann.

At least $12.5m (£8.1m) has been spent on largely negative political advertising in Iowa in recent weeks.

After Iowa, the state of New Hampshire holds its primary election on 10 January. Mitt Romney has a big lead there.

Former Utah Governor Jon Huntsman, who is also a Mormon, has skipped Iowa to campaign intensely in the Granite State.

Over the next six months each US state will vote on the presidential contenders before a final nominee is selected.

The eventual Republican nominee will be anointed at the party convention in August before running in the 6 November general election against Democratic President Obama, who is seeking a second term.HR
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-16384877
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Dit noemen ze de puurste vorm van democratie. Alleen wat inhoudsloos geschreeuw en zwartmakerij door een stel christenconservatieve egotrippers.

Het gaat steeds meer om de vorm en helemaal niet meer over de inhoud. Hierdoor wordt de democratie een wassen neus. Er moet een of ander systeem bedacht worden om burgers te dwingen zich te verdiepen in de materie. Om ze bewust te maken wat er speelt, en wat een bepaald beleid echt inhoudelijk voor hen en de wereld betekent.
HR
HR

TheLegend
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Huizen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Giuseppe Rossi
Reg.: 10 april 2011

Loki schreef:

Dit noemen ze de puurste vorm van democratie. Alleen wat inhoudsloos geschreeuw en zwartmakerij door een stel christenconservatieve egotrippers.

Het gaat steeds meer om de vorm en helemaal niet meer over de inhoud. Hierdoor wordt de democratie een wassen neus. Er moet een of ander systeem bedacht worden om burgers te dwingen zich te verdiepen in de materie. Om ze bewust te maken wat er speelt, en wat een bepaald beleid echt inhoudelijk voor hen en de wereld betekent.
HR
Vooral Bachmann is een verschrikking...Die hele Tea Party is gestoord als je het mij vraagt en oh oh oh wat hebben ze een verstand van zaken. Palin die Rusland kon zien vanaf Alaska, Bachmann die het over een ambassade had die helemaal niet bestond en maar bidden.

Donder toch op, alsof de wereld daar op zit te wachten. Gelukkig kwam die Bachmann niet zo goed uit de strijd gister!
HR
HR

Madridista
Vedette

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008

Loki schreef:

HR
maar dat geldt niet alleen voor de VS
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Loki schreef:

HR
Tsja, diezelfde christenconservatieven willen onderwijs afschaffen, zodat ze er van verzekerd zijn in de toekomst elke verkiezing te winnen. Maar volgens mij is het allergrootste probleem van de Amerikaanse politiek nog altijd dat beide partijen in de zak zitten van het bedrijfsleven.

Goed filmpje, vooral na een minuut of twee:

[Dit bericht is veranderd door jasperdgg (op 4 januari 2012 15:43:18).]
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Bachmann en Perry zullen de strijd zo goed als zeker nog vandag opgeven, waardoor er nog maar twee echte gekken overblijven.

edit - Bachmann staakt de strijd, Perry probeert het nog even in South Carolina (voordat hij het ook zal opgeven).

[Dit bericht is veranderd door Amsterhammer (op 5 januari 2012 00:48:04).]
HR
HR

het allerlaatste schaap
Icoon

Reg.: 3 november 2002

Ik vraag me af hoe die Amerikanen naar dat zooitje republikeinen kijkt. Ze zien eruit en praten als paspoppen. Zelden heb je de indruk dat zo'n kandidaat echt zegt wat ie vindt.

De enige normale kandidaat, die gewoon al jaren zegt wat ie vindt is Ron Paul. Uiterst kundig man en groot spreker. Helaas is zijn beeld op de wereld ietwat te naïef.
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 427
Reg.: 9 december 2005

het allerlaatste schaap schreef:

Ik vraag me af hoe die Amerikanen naar dat zooitje republikeinen kijkt. Ze zien eruit en praten als paspoppen. Zelden heb je de indruk dat zo'n kandidaat echt zegt wat ie vindt.

De enige normale kandidaat, die gewoon al jaren zegt wat ie vindt is Ron Paul. Uiterst kundig man en groot spreker. Helaas is zijn beeld op de wereld ietwat te naïef.
HR
Misschien moet jij je kandidaat stellen.
HR
HR

het allerlaatste schaap
Icoon

Hendrix schreef:

(...)

Misschien moet jij je kandidaat stellen.
HR
Ik ben een boodschapper, geen spreekbuis.
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Droomaankoop: Jeffrey Gouweleeuw
Reg.: 29 januari 2011

Loki schreef:

HR
En daarom ben ik tegen democratie. Zeker 90% procent van de stemmers heeft weinig benul van de consequenties van bepaalde besluiten en denkt alleen aan wat goed lijkt voor hun eigen belang. Het is ook ontzettend lastig om als buitenstaander te oordelen over bijvoorbeeld economische beslissingen. Wouter Bos wordt bijvoorbeeld geprezen om zijn daadkrachtige optreden tijdens de kredietcrisis, maar hoe kan ik nou weten of er bij de overname van ABN-AMRO de juiste prijs is betaald? Liever een aristocratie met wijze mannen, maar jammer genoeg is mijn vertrouwen in de politiek niet van dien aard dat ik dat momenteel toejuich.
HRHR
HR

het allerlaatste schaap
Icoon

RodyTur10 schreef:

(...)

En daarom ben ik tegen democratie. Zeker 90% procent van de stemmers heeft weinig benul van de consequenties van bepaalde besluiten en denkt alleen aan wat goed lijkt voor hun eigen belang. Het is ook ontzettend lastig om als buitenstaander te oordelen over bijvoorbeeld economische beslissingen. Wouter Bos wordt bijvoorbeeld geprezen om zijn daadkrachtige optreden tijdens de kredietcrisis, maar hoe kan ik nou weten of er bij de overname van ABN-AMRO de juiste prijs is betaald? Liever een aristocratie met wijze mannen, maar jammer genoeg is mijn vertrouwen in de politiek niet van dien aard dat ik dat momenteel toejuich.
HR
Je moet democratie ook niet zozeer zien als een systeem dat goed is voor de burger, maar een systeem dat slecht is voor de machthebber. Zijn macht is beperkt, en als dat niet gebeurt, krijg je per definitie een genadeloze dictatuur. Een systeem van wijze mannen die het algemeen belang dienen bestaat niet en heeft nooit bestaan. Dat bestaat alleen in fabeltjes en in Plato's filosoof-koning theorie.

Los van het politieke systeem ''democratie'', is er ook zoiets als de mate van democratie in de samenleving. We leven nu in een semi-dictatuur. De tentakels van de overheid reiken zover dat ze zelfs zijn doorgedrongen tot achter mijn eigen voordeur. Alles wordt verboden, in regels gepropt, afgebakend, onderzocht, gerapporteerd, gelimiteerd, beperkt, afgeleerd, vermaand, bestraft, beboet, beleerd, noem maar op.

Dagelijks wordt een genocide aan verordeningen, wetteksten, en pietluttige regeltjes uitgevaardigd, tot aan het afschaffen van vissenkommen door die knettergeschifte dierenpartij die van dit land een dierendictatuur wil maken waarbij biggen en drafpaarden de macht grijpen, zoals in Animal farm.

Politici in Den Haag hebben niks beters te doen dan zoveel mogelijk verbieden. Als je verbiedt, dan hoor je erbij. Dan ben je somebody, dan mag je weer een turfje achter je naam zetten.

En zo wordt de totalitaire staat mede mogelijk gemaakt door de democratie en mensen als Marjanne Thieme, die, als ze aan de macht komt, van Artis de hoofdstad van Nederland zal maken.
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Ik vond dit zowel een accurate als een amusante post van je, Schaap, chapeau.
HR
HR

Hendrix
Idool

Los van het politieke systeem ''democratie'', is er ook zoiets als de mate van democratie in de samenleving. We leven nu in een semi-dictatuur. De tentakels van de overheid reiken zover dat ze zelfs zijn doorgedrongen tot achter mijn eigen voordeur. Alles wordt verboden, in regels gepropt, afgebakend, onderzocht, gerapporteerd, gelimiteerd, beperkt, afgeleerd, vermaand, bestraft, beboet, beleerd, noem maar op.

Dagelijks wordt een genocide aan verordeningen, wetteksten, en pietluttige regeltjes uitgevaardigd, tot aan het afschaffen van vissenkommen door die knettergeschifte dierenpartij die van dit land een dierendictatuur wil maken waarbij biggen en drafpaarden de macht grijpen, zoals in Animal farm.

Politici in Den Haag hebben niks beters te doen dan zoveel mogelijk verbieden. Als je verbiedt, dan hoor je erbij. Dan ben je somebody, dan mag je weer een turfje achter je naam zetten.
HR
Rook je nog? :D
HR
HR

Amsterhammer
Idool

jasperdgg schreef:

Ik vond dit zowel een accurate als een amusante post van je, Schaap, chapeau.
HR
Sluit me hierbij aan...Schaap krijgt compliment...mept zichzelf in gezicht. :D

Maar serieus, zo kan het ook, he? Zonder al dat chargeerende, overdreven, hyperbole geblaat dat je normaliter gebruikt.

Maar terug naar Amerika en even wat anders dan de uitslag van gisteren avond in New Hampshire (de nominatie kan Romney nog amper ontgaan, als hij ook South Carolina pakt zal het echt 'in the bag' zijn).

Protest bij tien jaar Guantánamo Bay

In steden in de Verenigde Staten en in Londen wordt vandaag gedemonstreerd tegen het voortbestaan van Guantánamo Bay. Het Amerikaanse gevangenenkamp op Cuba bestaat tien jaar; op 11 januari 2002 arriveerden de eerste verdachten.

De demonstranten roepen president Obama op zich te houden aan zijn belofte dat Guantánamo Bay binnen een jaar na zijn aantreden gesloten zou worden. Er zitten nog altijd 171 mannen vast.

Gevangenenprotest

Suleiman al-Nahdi wacht met tientallen andere gevangenen in een soort permanent voorportaal, vijf jaar nadat hij werd aangemerkt voor vrijlating uit Guantánamo Bay. "Ik vraag me af of de Amerikaanse regering ons hier voor eeuwig wil houden", schreef de 37-jarige Nahdi onlangs aan zijn advocaten.

Op Guantánamo zullen gevangenen vandaag sit-ins houden, spandoeken ophangen en hun maaltijden weigeren, zegt Ramzi Kassem, advocaat van zeven gevangenen, tegen persbureau AP. "Ze willen laten zien dat ze nog steeds de onrechtmatigheid van hun detentie verwerpen."

Obstakels

Critici zijn niet alleen boos omdat Guantánamo nog steeds open is. Ze zijn ook verbijsterd omdat Obama op 31 december een wet tekende, waardoor mensen voor onbepaalde tijd en zonder proces kunnen worden opgesloten in een militaire gevangenis. "Guantánamo zit nu verankerd in onze wet", zegt Andrea Prasow van Human Rights Watch.

Toch wil Obama Guantánamo nog steeds sluiten, zegt zijn perswoordvoerder Jay Carney. "Zijn belofte staat nog net zo overeind als tijdens zijn campagne. Het is een proces met obstakels die we allemaal kennen. We blijven eraan werken om die te verwijderen."

Een van die obstakels is dat weinig landen vrijgelaten gevangenen willen opnemen. Ook het Congres ligt om verschillende redenen dwars.

Hierdoor zitten er nu nog 171 gevangenen in Guantánamo. 36 wachten op hun proces wegens oorlogsmisdaden. 46 anderen worden door de VS als gevaarlijk beschouwd, maar kunnen niet worden aangeklaagd wegens gebrek aan bewijs. De regering wil er 32 vrijlaten, maar heeft dat nog niet gedaan vanwege bezwaren van het Congres. En 57 mannen uit Jemen, onder wie al-Nahdi, worden niet aangeklaagd maar ook niet vrijgelaten omdat hun land instabiel is.

Geïmproviseerde plek

Weinig mensen hadden verwacht dat Guantánamo de mijlpaal van tien jaar zou halen. De gevangenis op de Amerikaanse marinebasis op Cuba begon als een geïmproviseerde plek om mensen vast te houden die in het begin van de Afghanistan-oorlog waren opgepakt, een mix van hardcore al Qaida-leden en toevallige omstanders.

Al-Mahdi zit er ergens tussen in. Hij werd in 2002 gevangengenomen omdat hij aan een trainingskamp van al-Qaida in Afghanistan had deelgenomen, maar hij is niet beschuldigd van een specifieke aanval op Amerikaanse strijdkrachten. De militairen bestempelen hem als een onbeduidende moslimstrijder, die dus eigenlijk al had mogen vertrekken uit Guantánamo.

Uitwerpselen

De eerste gevangenen die met enkelkettingen, zwarte kappen en in oranje overalls werden binnengebracht in januari 2002, werden vastgehouden in cellen in de open lucht en ondervraagd in houten hutjes.

Vanaf het begin waren er spanningen. Gevangenen werden soms onderworpen aan wrede ondervragingen en slaaponthouding. Ze begonnen hongerstakingen, bonkten soms urenlang tegen hun celdeuren en gooiden uitwerpselen naar de bewakers.

In de volgende jaren bouwden de militairen een modern gevangeniscomplex, waar de gevangenen kabeltelevisie konden kijken en videogames konden spelen. Het aantal gevangenen groeide naar meer dan 700 eind 2003.

Hoewel Amerikaanse functionarissen alle beschuldigingen van fysieke mishandelingen ontkennen, werd de waarde van Guantánamo voor de regering na verloop van tijd overschaduwd door zijn slechte reputatie. Onder president Bush werden daarom al 537 gevangenen vrijgelaten.

Garantie

Maar onder president Obama begon het Congres te protesteren tegen deze vrijlatingen, omdat sommige vrijgelatenen weer waren teruggekeerd naar al-Qaida of de Taliban. De schattingen variëren, maar volgens de grootste schatting is 25 procent van de ex-Guantanamo-gevangenen op een of andere manier opnieuw betrokken bij een terreurorganisatie.

Het Congres eist nu van elke gevangene de garantie dat hij na zijn vrijlating geen bedreiging vormt; een garantie die niemand kan geven. Het afgelopen jaar is daardoor geen enkele gevangene meer vrijgelaten.

Ook verhindert het Congres de overplaatsing van gevangenen naar het Amerikaanse vasteland voor berechting. Dat is de belangrijkste reden waarom Guantánamo nog niet dicht is. Hierdoor zal onder andere de man die verdacht wordt als het brein achter de aanslagen van 11 september, Khalid Sheikh Mohammed, later dit jaar op Guantánamo terechtstaan.

Bovendien zijn voor gevangenen als al-Nahdi de juridische mogelijkheden om bezwaar aan te tekenen, verder ingeperkt. Hun advocaten beginnen er niet eens meer aan. Terwijl ze het hun cliënten nauwelijks kunnen uitleggen. "Hij zegt: 'Hoezo kan ik niet naar huis? Ik ben nooit aangeklaagd en zal nooit worden aangeklaagd?'", beschrijft al-Nahdi's advocaat de reactie van zijn cliënt. "En ik heb geen antwoord op die vragen."HR
http://nos.nl/artikel/329730-protest-bij-tien-jaar-guantanamo.html

En zo zijn er nog honderden artikelen te vinden. Wat een gruwelijke schande is dit voor de VS en voor de mensheid.
HR
HR

TheLegend
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Huizen
Droomaankoop: Giuseppe Rossi
Reg.: 10 april 2011

Tja, en die tja moet je dan niet lezen alsof ik VOOR Guantanamo ben ik ben namelijk mordicus tegen, wat had men dan verwacht toen Obama beloofde deze idioterie te stoppen? Ik dacht toen al van nou ja dat moet wel holle retoriek zijn, want as simpel as A B C is het niet. Als je het mij vraagt hebben deze mensen een beetje boter op het hoofd en zijn ze iets te goedgelovig geweest.

Het is wereldwijd duidelijk dat elke partij, democratisch of niet, mooie praatjes verkoopt om de macht in handen te krijgen. Eenmaal aan de macht blijken deze praatjes niet heel veel meer waard.

Hoe dit opgelost moet worden? Dit is niet meer op te lossen denk ik zo...Deze wet lijkt me de doodsteek voor een eventuele sluiting.

[Dit bericht is veranderd door TheLegend (op 11 januari 2012 21:37:52).]
HR
HR

het allerlaatste schaap
Icoon

Rook je nog? :D
HR
Ik vraag me soms af....

of Marianne Thieme ooit iets voor een man zou kunnen voelen. Ik denk het niet. Ik heb namelijk het gevoel dat je eerst een kinderboerderij aan dieren zou moeten wegconcurreren voordat jonkvrouwe Thieme aan de haak ligt. Eerst moet ze meer van je kunnen houden dan Bibi de goudvis, dan komt Pino de parkiet, dan komt Foekie het konijn, dan komt Pluto de hond, en als je die allemaal hebt verslagen, trekt ze nog een pony uit de stal.

De dierenliefde van Marianne Thieme komt voort uit mannenhaat. Kan niet anders.

[Dit bericht is veranderd door het allerlaatste schaap (op 12 januari 2012 07:00:48).]
HR
HR

Hendrix
Idool

(...)
Ik vraag me soms af....

of Marianne Thieme ooit iets voor een man zou kunnen voelen. Ik denk het niet. Ik heb namelijk het gevoel dat je eerst een kinderboerderij aan dieren zou moeten wegconcurreren voordat jonkvrouwe Thieme aan de haak ligt. Eerst moet ze meer van je kunnen houden dan Bibi de goudvis, dan komt Pino de parkiet, dan komt Foekie het konijn, dan komt Pluto de hond, en als je die allemaal hebt verslagen, trekt ze nog een pony uit de stal.

HR
Misschien moet je er effe een paar versiermethodes uit dat boekje van je tegenaan gooien?
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Hendrix schreef:

(...)

Misschien moet je er effe een paar versiermethodes uit dat boekje van je tegenaan gooien?
HR
Legendarisch topic was dat. B)
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Burzlew schreef:

(...)
Legendarisch topic was dat. B)
HR
Heb hem weer even omhoog gehaald, geniaal.
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

jasperdgg schreef:

(...)

Heb hem weer even omhoog gehaald, geniaal.
HR
De verwijving van de maatschappij is nog beter naar mijn mening. :D
HR
HR

Scio
Vedette

Uit: Nijmegen
Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 17 oktober 2005

(...)
Ik vraag me soms af....

HR
Thieme gaat binnekort met zwangerschapsverlof. Zij en haar man krijgen hun 1e kind.
HR
HR

Amsterhammer
Idool

(...)
Ik vraag me soms af....

HR
WTF heeft dit met dit topic te maken? :denk Ga even je ego ergens anders strelen en kap met dergelijk achterlijk bullshit.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 14 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Het Praathuis » Amerikaanse presidentsverkiezingen

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?

Mooi
Even wennen nog
Ik vind het niets
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 69,4% dat FC Utrecht wint van FC Twente. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.