Ajax Netwerk
zondag 26 mei 2013 - 05:35                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Het Praathuis » Amerikaanse presidentsverkiezingen

HR

Deze topic is open en bestaat uit 14 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 14 »

HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 31 juli 2005

Ik denk dat diegenen hier en elders die nu al bereid zijn Obama af te serveren nadat hij nog geen 100 dagen op de moeilijkste stoel in de wereld zit, echt niet goed wijs zijn. De puin van acht jaren aartsconservatieve wanbeleid moet tijdens de grootste economische crisis in meer dan een halve eeuw geruimd worden. Dat valt niet mee. Moet ik werkelijk een lijst van de vele verandering van beleid die reeds hebben plaats gevonden opnoemen? Guantanamo – marteling – abortus – stamcellen – enz.

Iemand die dacht dat Obama’s kreet van “Change” een revolutie zou beteken zal zich natuurlijk bedrogen voelen, maar zoiets is simpelweg niet mogelijk in de VS. Hij doet al wat hij kan met ‘executive orders’, maar echte ‘verandering’ heeft (helaas) heel veel tijd nodig. Uiteraard, als je denkt dat hij een wolf in schaapskleding is en dat hij al lang in de pocket van de NWO zit kan je nu al tot deze lachwekkende uitspraken komen –

quote:HR

Om dan vervolgens alles het tegenovergestelde doen van wat je beloofde tijdens je campagne.

Deze man gaat nog meer ellende brengen dan Bush..dat is duidelijk.HR
HR
HR

Sheik Yerbouti
Internationale topspeler

Uit: Groningen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 16 augustus 2007

Bruckner schreef:

(...)Paar weken geleden gezien...aardige film alleen moet Jones zichzelf er eens uit laten. maargoed...Obama is gewoon weer zo'n Wallstreet puppet...wolf in schaapskleren. Wel slim...eerst Bush er een puinhoop van laten maken en die dan laten vervangen door eerste zwarte of vrouwelijke president. Hele wereld blij....zand in de oogjes.
HR
Oeps, we hebben ons weer laten beetnemen door de sluwe grootkapitalisten. Ai, wat zijn we allemaal dom en goedgelovig! :denk Gelukkig zijn er nog enkele razendslimme antiglobalistische en YouTube-bevlogen beroepsdemonstranten die telkens de vinger op de zere plek weten te leggen en ons makke schapen weer wakker weten te schudden.

Het citaat van de Club van Rome dat je aanhaalt gaat over een wereldwijde aanpak van milieuproblemen en biedt een zelfkritische kijk op de mensheid. Niets mis mee, wat mij betreft. Maar waarschijnlijk zijn bij jouw alle stoppen doorgeslagen bij het lezen van de term "a new system of global governance".
Bruckner, beware of the black helicopters!

robbertb schreef:

Leuk dat ook deze meneer doorgaat met wat velen voor hem deden: leiderschap over de wereld naar zich toe trekken. Die arrogante Amerikanen beschouwen dit als iets vanzelfsprekends, terwijl ik me afvraag of er nou echt veel landen zijn die zich door dit ogenschijnlijk failliete land willen laten sturen.
HR
Ooit was dit leiderschap tegen wil en dank. Het bescheiden Europa bleek heel goed in staat om op eigen houtje twee wereldoorlogen te ontketenen en daar dan ook nog eens de Amerikanen bij te betrekken. En waarschijnlijk hadden ook weinig Europeanen problemen met de stationering van Amerikaanse troepen op Europees grondgebied toen Oom Stalin aan de poort stond te rammelen.

Ja, een stel communisten. West-Duitsers toen ze eenmaal veilig "achter de muur zaten" (waarom vluchten de meeste Duitsers aan het eind van WO II westwaarts?). Nederlanders, toen er door de Amerikanen druk werd uitgeoefend om Nederlands-Indië onafhankelijkheid te verlenen (maar jaren later wél demonstreren tegen Amerikaanse aanwezigheid in Vietnam). Of op het moment dat er kruisraketten op Nederlands grondgebied dreigden te worden geplaatst: wel schuilen onder een Amerikaanse paraplu van nucleaire protectie, maar op Nederlands grondgebied? Nee, dank u! Zonder de Amerikanen werd er hier waarschijnlijk niet Duits, maar Russisch gesproken. Vanuit Amerikaans oogpunt lijkt het erop dat de Europeanen wel de baten, maar niet de kosten van hun vriendschap willen.

Komen de Amerikanen (Obama) arrogant en alwetend over? Misschien, maar die arrogantie is ten dele terecht. Het was decennialang en is nog steeds één van de machtigste landen, zo niet het machtigste land ter wereld. En, in vergelijking met vroegere wereldmachten (GB, Spanje, het Romeinse Rijk etc.) opereert het op een relatief verlicht despotische wijze. Frankrijk, om maar eens een Europees voorbeeld te noemen, vind ik minstens zo arrogant, zonder dat daar zoveel macht tegenover staat (een fait accompli dat mensen als Sarkozy maar niet schijnen te willen accepteren), als een klein poedeltje dat heel hard blaft. Zonder Amerikaanse betrokkenheid is op het internationale toneel echter niet veel mogelijk. Natuurlijk mag, nee moet, het Amerikaanse (buitenlandse) beleid kritisch worden gevolgd, maar dan wel graag vanuit een juist en zelfkritisch perspectief. Dus bewust van het eigen nationale beleid, de eigen rol op internationaal terrein en de historische context.

Het presidentschap van George W. Bush maakt voor mij een globale samenzwering des te onwaarschijnlijker. Daarvoor was diens incompetentie veel te groot. Natuurlijk waren er mensen, bedrijven en organisaties die van dit falend beleid hebben geprofiteerd, maar dat is altijd het geval. Bij ieder beleid. Dus ook onder president Obama. Dat is altijd zo geweest en dat zal ook altijd zo blijven, niets nieuws onder de zon. Het gaat er om, uitbuiting, corruptie en onrechtvaardigheid zoveel mogelijk binnen de grenzen te houden en, waar mogelijk, in te perken.

En Obama heeft in ieder geval op Bush voor, dat hij over een visie beschikt. Een, naar mijn mening, vrij aardige visie. Wat daar in de praktijk van terecht komt valt te bezien, want ook hij is gebonden aan partijpolitiek, de macht van grote concerns en lobbyisten en de beperking van zijn financiële mogelijkheden. Obama is maar een klein radertje, maar er is in de VS in ieder geval weer een groep mensen aan het roer die het schip weer enigszins op koers kan brengen, in plaats van bewust op die grote ijsberg af te stevenen zoals kapitein Bush placht te doen.

[Dit bericht is veranderd door Sheik Yerbouti (op 4 april 2009 01:01:44).]
HR
HR

zlatan!
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

Tja conspiracy of niet als er goede tegenargumenten zijn zouden er geen conspiracy theoristen bestaan mbt NWO en de hidden agenda denk ik dan maar. Trouwens ff advocaat van de duivel spelen stel dat de conspiracy theoristen gelijk hebben wat zou je doen? Precies doodzwijgen, discussies ontlopen, ridiculariseren en stigmatiseren als terrorist, niet vaderlandslievend dan wel als mentaal zwakzinnig. Afgaande op de geschiedenis en de tegenwoordige tijd, die ons heeft geleerd dat er veel megalomanen in de wereld zijn geweest, is een gezonde kritische blik op zijn plaats. Aangezien de US recent weer een land is binnengevallen met 1 mio doden tot gevolg op basis van niets zie ik geen reden om goed van vertrouwen te zijn terwijl ik dat eigenlijk wel wil zijn.

Honderden uren boeken en internet hebben mij helaas niet op andere gedachten gebracht. Ik ga ook zeker binnenkort 1984 van George Orwell lezen, velen hebben al aan zijn vooruitziende blik gerefereerd. "you won't see this in the news' op youtube is trouwens ook een van de beste filmpjes die ik heb gezien omdat in 4 uur tijd er duidelijk en goed onderbouwd t eea wordt uitgelegd en argumenten van minder importantie zoals Obama die slecht kort aan t roer is, dat KRS slechts een rapper is, dat Alex jones een schreeuwlelijk is of dat t allemaal nazi's zijn omdat puppet Obama donker is er niet meer toe doen. Zij konden overigens net zo als vele andere conspiracy theoristen deze recessie voorspellen.

Ok ik wil niet teveel para worden maar als iemand beweert dat zijn facebook account werd gesloten "due to security reasons" omdat hij bovnestaande link plaatste en zo heb ik nog veel meer vb begin je je zo langzamerhand wel een beetje achter de oren te krabben. Dan uit eerste hand, op telegraaf.nl las ik dat Bin Laden weer een aanslag wil plegen. Brrrr angst angst en nog eens angst dus ik denk ik reageer eens n xtje met "dat er weer een aanslag komt zal me niets verbazen; alsdan is het de vraag of het de terroristen zijn die Allah aanbidden of de terroristen die geld en macht aanbidden". Niet geplaatst want in strijd met huisregels, dus ik denk als jurist zijnde die lees ik ff door en kan met de beste wil van de wereld niet bedenken met welk artikel van de huisregels dit in strijd is, uitleg gevraagd uiteraard geen antwoord.

Maar goed ik ga een stapje verder:
- De Fed is een private onderneming die geld creeert "out of thin air" en dat bv uitleent aan de Obama administrtion ("you give me the power to create money and i do not care who runs the country" of iets in die trand, D. Rockefeller)
- politici die in t verleden hier paal en perk aan wilden stellen zijn vermoord, poging tot moord dan wel onder verdachte omstandigheden om t leven gekomen
- De rente die de overheid voor de Fed leningen dient te betalen komt indirect uit de handen van de taxpayer via bv income tax
- de income tax heeft geen wettelijke grondslag in de US (zie bv america: from freedom to facisme op youtube)
- 95% van de rijkdom in de wereld is in handen van 1% en 15% leeft in de US onder de armoedegrens
- door regelgeving na 9/11 is de US langzamerhand een politiestaat aan het worden

Als ook dit allemaal gelul is kan ik weer rustig gaan slapen ;)Maar ja wat kwam er ook alweer uit de G20 summit.... de IMF wordt Sinterklaas :\(
HR
HR

Zoon van God
Idool

Droomaankoop: Edwin van der Sar
Reg.: 31 januari 2002

Obama heeft vandaag een bezoek aan Turkije, en ja hoor, om toch maar een wit voetje te halen komt hij met deze uitspraak. Volgens mij gaat de EU hier nog altijd over, en niet de VS.

Obama wil Turkije in EU

(Novum/AP) - De Amerikaanse president Barack Obama heeft er zondag bij de Europese Unie op aangedrongen Turkije toe te laten als lidstaat. Hiervan zou een belangrijk signaal uitgaan naar de islamitische wereld, zei hij tot de verzamelde EU-leiders in Praag.

Turkije voert sinds 2005 toetredingsonderhandelingen met de EU, maar de gesprekken zijn vastgelopen op zaken als mensenrechten en de Turkse weigering om EU-lidstaat Cyprus te erkennen.

De Franse president Nicolas Sarkozy liet weten dat zijn stellingname tegen de toelating van Turkije 'niet veranderd is en niet veranderen zal'. Volgens Sarkozy wordt zijn verzet door de 'immense meerderheid' van Europese landen gedeeld.

Ook de Duitse bondskanselier Angela Merkel reageerde terughoudend op de oproep van Obama. De meningen zijn verdeeld of Turkije bevoorrecht partner of volwaardig lid moet worden, zei zij. Merkel is er wel van overtuigd dat een nauwere band van de EU met de moslimwereld en in het bijzonder Turkije een goede zaak zou zijn.

[Dit bericht is veranderd door Zoon van God (op 6 april 2009 16:50:47).]
HR
HR

zlatan!
Idool

Hmmmmmmmm waar is onze grote vriend Obama nu weer mee bezig?

http://www.youtube.com/watch?v=6yPmtQDWZ1s&feature=channel_page
HR
HR

Lewerissa
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

En dan zeggen ze dat de veiligheid van de VS in het geding komt... Net als onder Bush komt de privacy weer in het geding.
HR
HR

contract of the century
Idool

Vak: 424
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 maart 2003

Zoon van God schreef:

Merkel is er wel van overtuigd dat een nauwere band van de EU met de moslimwereld en in het bijzonder Turkije een goede zaak zou zijn.
HR
En daar heeft de VS helemaal niets mee te maken. De EU is een mooi goed, laat de VS zich daar alsjeblieft buiten houden. Als de EU nog meer onder invloed van de VS komt, is de laatste democratische macht van belang verdwenen.
HR
HR

Torcida
Idool

Uit: Oostenrijk
Reg.: 20 oktober 2005

zlatan! schreef:

HR
Hé, wil jij wel eens even heel snel ophouden met dingen te onderzoeken en uit te zoeken! Gewoon braaf het NOS journaal kijken en het NRC lezen, en dan de gematigde jongen op internetfora uithangen, oké?
HR
HR

paulschoptkont
Idool

Vak: 427

zlatan! schreef:

HR
Tja, het was te verwachten met Biden als vice-president. Belachelijk natuurlijk.
HR
HR

zlatan!
Idool

Torcida schreef:

(...)

Hé, wil jij wel eens even heel snel ophouden met dingen te onderzoeken en uit te zoeken! Gewoon braaf het NOS journaal kijken en het NRC lezen, en dan de gematigde jongen op internetfora uithangen, oké?
HR
Ja sorry kan het niet helpen ;)

Nog een paar filmpies

http://www.youtube.com/watch?v=CdXDpsUgXn4&feature=channel_page

http://www.youtube.com/watch?v=u_V8i3A-zaw&feature=channel_page

De gematigde jongen spreekt: wacht eens even het gaat hier natuurlijk wel om terroristen dus dat zijn zulke boeven die hoeven we geen rechten als habeas corpus te geven en kijk als we zonder reden zomaar allerlei mensen kunnen tappen kunnen we juist terroristen in een eerder stadium oppakken.
Moet je die paranoïde Naomi Wolf met haar watchlist eens zien die begrijpt er echt helemaal niets van.

http://www.youtube.com/watch?v=RjALf12PAWc&feature=PlayList&p=1AFFAB01E3BDBA95&playnext=1&playnext_from=PL&
amp;index=17

De gematigde jongen kijkt graag naar Fox, zij weten tenminste wat je moet doen met mensen als Naomi Wolf die Bush met Hitler durft te vergelijken.

http://www.youtube.com/watch?v=eg8LhxYqBJs&feature=related

De gematigde jongen luistert: wat zeg je Duitsland was een democratie en voordat ze het wisten was er fascisme en we zien verontrustende gelijkenissen op dit moment. Hoe bedoel je Marinus van der Lubbe en de communisten en Osama en de terroristen laat me niet lachen, belachelijke vergelijking. Van der Lubbe stak de Reichstag in brand en niemand anders en Osama, hoewel hij door de FBI er niet voor gezocht wordt, was verantwoordelijk voor 9/11 en niemand anders. Jongen jongen dat was toen dit is nu hoor en nu hebben we Obama met change.
HR
HR

Torcida
Idool

Uit: Oostenrijk
Reg.: 20 oktober 2005

Hé joh, maar als je echt gematigd was geweest, dan had je natuurlijk geweten dat dat nu onder Obama - de EERSTE donkere president - allemaal gaat veranderen. Ik bedoel: kijk alleen al naar de dappere plannen die ervoor moeten zorgen dat de Amerikanen gewoon door kunnen gaan met lenen en spullen kopen. Dan heb je het over verandering, hoor!
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Torcida schreef:

Hé joh, maar als je echt gematigd was geweest, dan had je natuurlijk geweten dat dat nu onder Obama - de EERSTE donkere president - allemaal gaat veranderen. Ik bedoel: kijk alleen al naar de dappere plannen die ervoor moeten zorgen dat de Amerikanen gewoon door kunnen gaan met lenen en spullen kopen. Dan heb je het over verandering, hoor!
HR
Vind dit een beetje onzinnig van je. Wat moet hij dan doen? Het hele land laten failliet gaan en miljoenen gezinnen hun huizen laten verliezen?
HR
HR

zlatan!
Idool

Economie is moeilijk, althans voor mij, en aangezien zo ongeveer niemand deze crisis had voorspeld, ben ik kennelijk niet de enige. Zoveel factoren waar je rekening mee dient te houden dan zijn burgerrechten die voor je voeten worden weggemaaid onder de noemer angst voor terrorisme wel wat makkelijker te analyseren;) Wat doe je als overheid ga je cyclisch of anti-cyclisch te werk, oftewel in tijden van voorspoed de kraan dichthouden om het in tijden van tegenslag open te kunnen doen. Die econoom Keynes had daar allerlei ideeen over maar uiteraard had hij voor- en tegenstanders.

Of deze maatregelen gaan helpen geen idee dus. Van wat ik erover heb gehoord zien vele "experts" het als een gok. Het lijkt me sowieso inflatie op te leveren omdat de Fed weer bij dient te drukken en dat de overheidsschuld de pan uit rijst weten we ondertussen al. Maar precies al die "onschuldige" Amerikanen zonder huis en de gehele leencultuur die daar is ontstaan. Enerzijds is het ook eigen schuld dikke bult, anderzijds had je miss kunnen zeggen noodweer dus we helpen de slachtoffers individueel en laten bedrijven ploffen die er een potje van gemaakt hebben ipv we pompen in bedrijven een x aantal biljoen en tja dat er van dat belastinggeld nog eerst ff wat bonussen betaald dienen te worden so be it. Moeilijk ik vind dat dit de aanleiding moet zijn om graaiculturen en meer toezicht op banken en bv de fed op de agenda te zetten.
HRHR
HR

zlatan!
Idool

Torcida schreef:

(...)

HR
Ik heb bij nader inzien je raad opgevolgd en in het zonnetje wat kranten gelezen, Volkskrant ook goed?

column dd 3 april jl over de privébeveiligers van Dyncorp en Triple Canopy die, aangezien Blackwater uit de gratie is gevallen, met plezier het glas hebben geheven.

"(....) Opnieuw gaan immers meer Amerikaanse militairen naar Afghanistan: 4 duizend bovenop de al eerder aangekondigde 17 duizend. (....) De Amerikaanse militaire opbouw in Afghanistan komt op gang en de eerste advertenties voor contractors, burgers die op contractbasis werken, zijn er al. Ondanks de reeks geweldadige incidenten van de laatste jaren in Irak. Ondanks de belofte van president Obama dat hij het uitbesteden van werk dat de overheid dient te verrichten zal stoppen. (....) Maar liefst 85 miljard dollar werd tussen 2003 en 2007 uitgegeven, vooral in Irak, aan bedrijven die onder andere de honderden bases van benzine en voedsel voorzagen en die diplomaten bewaakten. (...)Maar de in het begin zo bewierookte privatisering van de oorlog heeft niet uitgepakt zoals de voorstanders hadden gehoopt. Aan tal van miljardencontracten, zoals voor het ooit door vicepresident Dick Cheney bestuurde Halliburton, kleefde een luchtje. (....)"

Tja en dan nu off topic de kijkersvraag: voor welk bedrijf heeft president Karzai van Afghanistan in het verleden gewerkt?
HR
HR

zeppos
Veelbelovend talent

Reg.: 12 december 2006

HR
HR

zlatan!
Idool

zeppos schreef:

Change is on its way:

http://www.youtube.com/watch?v=0LHrIxc-QyE
HR
En het commentaar is uitgeschakeld... goh. Goed nieuws iedereen zou dit filmpje moeten zien en zichzelf gaan afvragen waarom? Dank je voor deze link want ik ben eigenlijk gefokt over wat ik zojuist op teletekst las. Dit is zeker een pleister op de wonden :)

Wtf wtf wtf ok off topic, eigenlijk niet ;), er is een aanslag gepleegd op Evo Morales door 3 huurlingen, althans dat beweert Evo Morales. Wie is Evo Morales? Kijk onderstaande link want hij heeft ook nog wat 'leuke' woorden voor onze vriend Obama aan het einde van het filmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=xYPM-ghlFxQ

Toch een heel klein beetje achtergrondinfo hoewel ik hier nooit echt in ben gedoken; In Bolivia waren het op een gegeven moment Amerikaanse bedrijven die de waterdistributie voor hun rekening namen en die prijzen verhoogden. Daar kwam protest tegen, het zou me niets verbazen als Morales ook hier paal en perk aan heeft gesteld. Bolivia deskundigen kunnen ongetwijfeld meer hierover vertellen.

Weet je wat het is? Als je goed kijkt op mainstream tv in NL kom je, zeker bij de vpro, wel eens interessante docu's tegen, bv over de opkomst van Chavez in Venezuela ondanks de aantoonbare tegenwerking van de CIA. Wij individuën zijn nieuwsgierig van aard dus schroom niet verken het internet als je toch het gevoel hebt van er klopt iets niet. Angst is een slechte raadgever, ik ben nog steeds positief, zoals ik ergens op youtube tussen de talloze commentaren van gasten die het doorhebben vond "With lies you can manipulate people, with truth you cannot do that". En we weten toch allemaal nog steeds dat er laatst weer de zoveelste oorlog is geinstigeerd op basis van niets..... en we halen onze schouders weer op :\( Slaap lekker allemaal en dat bedoel ik letterlijk en figuurlijk if u got my drift ;)
HR
HR

Amsterhammer
Idool

Voor diegenen die zijn toespraak vandaag gemist hebben – ga voor zitten en kijk het in z’n geheel, niet alleen de sound bites. Ik vond het behoorlijk indrukwekkend. Wat een ongelofelijke contrast met zijn voorganger.
HR
HR

Nummer 21
Talent

Reg.: 17 september 2006

Ik heb de speech daarstraks in z'n geheel live op Euronews gezien en het was inderdaad erg indrukwekkend: alle belangrijke onderwerpen kwamen aan bod en natuurlijk is Obama een erg begaafd spreker, maar wat ik vooral zo goed vond was de toon: Obama belicht de problematiek van beide kanten, spreekt beide kanten aan op hun fouten zonder een kniebuiging te doen naar een van de twee. Krachtig, weloverwogen en genuanceerd. Wat een geweldige president is dit toch.

Op sommige delen van z'n toespraak mogen bepaalde figuren/groeperingen zich hier in Nederland trouwens ook wel aangesproken voelen.
HR
HR

Rooibos
Basisspeler

Uit: Horst
Vak: 410
Reg.: 10 mei 2005

Ik ben impressed door zijn geste! Hoop dat hij de komedne tijd op waarde wordt geschat. Niet alleen naar de Arabische wereld, maar ook naar Cuba en in mindere mate Venezuela. Goed bezig!
HR
HR

zeppos
Veelbelovend talent

HR
HR

Rogier
Internationale topspeler

Uit: Vught
Reg.: 5 november 1999

Amsterhammer schreef:

(...)

Vind dit een beetje onzinnig van je. Wat moet hij dan doen? Het hele land laten failliet gaan en miljoenen gezinnen hun huizen laten verliezen?
HR
Een ding had hij kunnen doen....niet Wall Street mensen zoals Geithner in zijn administratie toevoegen....dat zijn namelijk de mensen die het hebben veroorzaakt ! Als je iemand zijn eigen fouten laat onderzoeken zal er niet echt veel uitkomen denk ik. Geithner was voorzitter van de FED in NY en nu Min van Financien ? FFS ... ziet niemand wat hier aan de hand is ? Dit is het tegenovergestelde van 'change'.

Nu zijn ze Bill HR 2454 er door aan het drukken....The Cap & Trade bill.

http://www.youtube.com/watch?v=8KJyx0aK-fA&NR=1

Sen. Inhofe On Global Warming Bill: 'This Thing Is Phony'
http://www.youtube.com/watch?v=Skf8bpl8WSg&feature=channel_page

Toch een heel klein beetje achtergrondinfo hoewel ik hier nooit echt in ben gedoken; In Bolivia waren het op een gegeven moment Amerikaanse bedrijven die de waterdistributie voor hun rekening namen en die prijzen verhoogden. Daar kwam protest tegen, het zou me niets verbazen als Morales ook hier paal en perk aan heeft gesteld. Bolivia deskundigen kunnen ongetwijfeld meer hierover vertellenHR
Zal je het gekker vertellen...Amerikanen (volgens mij bedrijf Bertel) namen heel het water over in Bolivio....zelfs tot die mate dat mensen moesten betalen voor het opvangen van regenwater! De armen deden dat vooral. Die zijn toen dagenlang in opstand gekomen, bloedige rellen, een dode en vele Amerikaanse bedrijven in rook opgegaan. En de mensen wonnen. Het kan dus nog (al is dit al meer dan 15 jaar geleden ofzo).

[Dit bericht is veranderd door Rogier (op 6 juli 2009 18:56:37).]
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 427

zeppos schreef:

HR
"He's selling us into slavery and serfdom?" :denk
HR
HR

zeppos
Veelbelovend talent

Hendrix schreef:

(...)

"He's selling us into slavery and serfdom?" :denk
HR
Die rolleyes zijn nergens voor nodig hoor. Hij zadelt hele generaties die nog moeten geboren worden op met een torenhoge schuldenlast ten voordele van Goldman Sachs. Immoreel gewoon.

Obama is tot nog toe één grote desillusie gebleken.

[Dit bericht is veranderd door zeppos (op 6 juli 2009 20:43:32).]
HR
HR

Jimmy Amsterdam
Basisspeler

Uit: Langst ingeschreven actieve poster
Vak: 413
Reg.: 17 juni 1999

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 8 juli 2009 om 14:34:00.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: marcovanbasten@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Sympathieke vent, jammer dat het macro-economisch een koekenbakker is.
HR
HR

zeppos
Veelbelovend talent

Alleen macro-economisch?

HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 14 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Het Praathuis » Amerikaanse presidentsverkiezingen

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?

Mooi
Even wennen nog
Ik vind het niets
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 69,4% dat FC Utrecht wint van FC Twente. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.