Ajax Netwerk
donderdag 2 oktober 2014 - 04:22                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Het Praathuis » Constitutionele Monarchie in Nederland

HR

Deze topic is open en bestaat uit 6 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »

HR

Stelling:

Koningshuis
Voor
Tegen
Iets anders, namelijk.....
Geen Mening

HR
HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 30 november 2003

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 11 mei 2008 om 16:07:58.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: weugeniajax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

quote:HR
Co Adriaanse schreef:

Nee ik ben niet gefrustreerd. Een zakenman die veel poen heeft verdiend met slim bezig te zijn geweest verdiend het allemaal. Maar iemand die het krijgt omdat ze zo geboren zijn gaat gewoon te ver. Alexander krijgt alles wat hij wilt, maar wat heeft hij er nou voor moeten doen? Maxima komt gelijk voorin de rij te staan om een Nederlands paspoort te krijgen. Wat trouwens allemaal achter de schermen gebeurde.

En een buitenlandse cel vind ik niet middeleeuws. Dat hoort ook in deze tijd. Als je verkeerde dingen doet moet je weg rotten. Iedereen weet dat je in het buitenland langere straffen kan verwachten. Ik heb dan totaal geen medelij met die mensen.
HR
Ik heb niks gezegd over wat iemand fout had gedaan, het is namelijk heel goed mogelijk dat je onterecht in een buitenlandse gevangenis zit.

Buiten dit is je hele mening gebaseerd op frustratie en ben je blind voor de feiten, die je overigens ook al niet op een rijtje hebt.
Het koningshuis werkt zich 365 dagen ongelooflijk uit de naad om nederland goed te presenteren naar buiten toe, in elk geval werken ze 3x harder dan de gemiddelde middenstander. Daarbij verdienen ze enorme hoeveelheden aan geld voor nederland en kunnen ze politieke banden leggen, aanhouden en versterken wat onze nederlandse premier het allemaal een stuk makkelijker maakt. Het afschaffen van de monarchie zou een ramp zijn voor nederland.

Geen stellingname
HR
HR

Van de film schreef:

(...)

Ik heb niks gezegd over wat iemand fout had gedaan, het is namelijk heel goed mogelijk dat je onterecht in een buitenlandse gevangenis zit.

Buiten dit is je hele mening gebaseerd op frustratie en ben je blind voor de feiten, die je overigens ook al niet op een rijtje hebt.
Het koningshuis werkt zich 365 dagen ongelooflijk uit de naad om nederland goed te presenteren naar buiten toe, in elk geval werken ze 3x harder dan de gemiddelde middenstander. Daarbij verdienen ze enorme hoeveelheden aan geld voor nederland en kunnen ze politieke banden leggen, aanhouden en versterken wat onze nederlandse premier het allemaal een stuk makkelijker maakt. Het afschaffen van de monarchie zou een ramp zijn voor nederland.
HR
Nope, mijn mening is niet gebaseerd op frustatie. Jij zegt dat ze zich 365 dagen uit de naad werken en ik geloof dat niet. Het is jouw woord tegen de mijne. Ik denk dat het afschaffen van deze monarchie veel beter zou zijn voor Nederland. Jammer dat alleen SP dat idee heeft, want voor de rest staat die partij mij niet aan. Zo snel mogelijk weg met die achterlijke monarchie. Weg met Beatrix, ze voegt niets toe aan Nederland. Zo snel mogelijk de uitkering van Maxima terugtrekken, dat is het meeste zieke nog van alles. Ze trouwt met Alexander en prompt krijgt ze op een illegale manier een Nederlands paspoort en dan ook nog gelijk een uitkering van negen ton. Wie dat accepteert als burger is gek. Nederland moet een republiek worden!

Keuze stelling: Tegen
HR
HR

Van de film
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 11 mei 2008 om 19:46:38.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: weugeniajax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Co Adriaanse schreef:

Nope, mijn mening is niet gebaseerd op frustatie. Jij zegt dat ze zich 365 dagen uit de naad werken en ik geloof dat niet. Het is jouw woord tegen de mijne. Ik denk dat het afschaffen van deze monarchie veel beter zou zijn voor Nederland. Jammer dat alleen SP dat idee heeft, want voor de rest staat die partij mij niet aan. Zo snel mogelijk weg met die achterlijke monarchie. Weg met Beatrix, ze voegt niets toe aan Nederland. Zo snel mogelijk de uitkering van Maxima terugtrekken, dat is het meeste zieke nog van alles. Ze trouwt met Alexander en prompt krijgt ze op een illegale manier een Nederlands paspoort en dan ook nog gelijk een uitkering van negen ton. Wie dat accepteert als burger is gek. Nederland moet een republiek worden!
HR
Nou, er is bewijs dat ze zich zo uit de naad werken, dus jouw hele verhaal snijdt werkelijkwaar geen centimeter hout. Maar als je er zelf graag in wilt blijven geloven moet je dat vooral doen. Oh, wat harder schreeuwen heeft vaak ook nog zin, dus je laatste zinnen nog even iets vaker herhalen.

Geen stellingname
HR
HR

Van de film schreef:

(...)

Nou, er is bewijs dat ze zich zo uit de naad werken, dus jouw hele verhaal snijdt werkelijkwaar geen centimeter hout. Maar als je er zelf graag in wilt blijven geloven moet je dat vooral doen. Oh, wat harder schreeuwen heeft vaak ook nog zin, dus je laatste zinnen nog even iets vaker herhalen.
HR
Dat vindt jij, laat mij die bewijzen maar zien. Voor de rest weet ik zeker dat er zat mensen zijn die hun werk kunnen overnemen voor minder salaris. En ik bepaal zelf liever of ik iets herhaal of niet. Nog iets, ik ben blijkbaar niet de enige, dus misschien moet jij er maar zelf in blijven geloven dat het allemaal zo goed is.

HR
HR

Dani Ventola
Veelbelovend talent

Uit: Oud-Beijerland
Reg.: 18 juli 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 12 mei 2008 om 01:36:19.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: dvantoluitzijnbol@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Co Adriaanse schreef:

(...)

Dat vindt jij, laat mij die bewijzen maar zien. Voor de rest weet ik zeker dat er zat mensen zijn die hun werk kunnen overnemen voor minder salaris. En ik bepaal zelf liever of ik iets herhaal of niet. Nog iets, ik ben blijkbaar niet de enige, dus misschien moet jij er maar zelf in blijven geloven dat het allemaal zo goed is.
HR
Ik geloof dat er in de afgelopen posts al legio voorbeelden zijn gegeven. Vanzelfsprekend dat er mensen zijn die hun werk kunnen overnemen voor minder salaris, evenals er mensen zijn die jouw baantje voor minder centen accepteren. De vraag is alleen of de kwaliteit geevenaard kan worden wat ik in iedergeval bij de Koningin haar takenpakket sterk in twijfel trek. Je bent inderdaad niet de enige die er tegen is, maar het leeuwendeel is nog altijd pro dus wat dat betreft sta je ook al niet erg sterk. Komt er ook nog eens bij dat de meesten tegenstemmers en beredenatie van lik-me-vestje geven waarom het Koningshuis afgeschaft zou moeten worden. Veel verder dan 'niet meer van deze tijd' komen ze over het algemeen niet al span jij natuurlijk wel de kroon in het verzinnen van nonsensredenen.

Keuze stelling: Voor
HR
HR

0634
Administrator

Vak: -
Reg.: 2 januari 2006

Co Adriaanse schreef:

(...)

HR
Och, ieder zijn mening. Maar ik zie de promotionele rol die ons koningshuis in het buitenland heeft als een positief iets, waarvan ik niet denk dat iedereen dat zomaar over kan nemen. Verder zijn er gewoon nog heel veel mensen in het land die het Oranjehuis aanhangen, en sowieso is het overgrote deel voor het koningshuis. Dus het zal nog wel even blijven.

Dat er paal en perk aan de kosten moet worden gesteld, ben ik met je eens. Het zal niet zo moeilijk zijn om regels te verzinnen en budgetten zonder tot afschaffing over te gaan. Eigenlijk is hier dan ook geen enkele goede reden genoemd om afschaffing te rechtvaardigen.

En dat hier dan geroepen wordt dat leden van het koningshuis met zomaar een luizenleventje krijgen ben ik het ook niet eens. Ik zou iig niet met ze willen ruilen. Ik heb liever een normaal leventje in een tussenwoning dan een leven in een gouden paleis met continue bewaking en verplichtingen. Zo leuk lijkt het mij niet. De Gouden kooi, maar dan je hele leven lang. Nee, bedankt.

HR
HR

Van de film
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 12 mei 2008 om 10:40:13.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: weugeniajax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

0634 schreef:

Och, ieder zijn mening. Maar ik zie de promotionele rol die ons koningshuis in het buitenland heeft als een positief iets, waarvan ik niet denk dat iedereen dat zomaar over kan nemen. Verder zijn er gewoon nog heel veel mensen in het land die het Oranjehuis aanhangen, en sowieso is het overgrote deel voor het koningshuis. Dus het zal nog wel even blijven.

Dat er paal en perk aan de kosten moet worden gesteld, ben ik met je eens. Het zal niet zo moeilijk zijn om regels te verzinnen en budgetten zonder tot afschaffing over te gaan. Eigenlijk is hier dan ook geen enkele goede reden genoemd om afschaffing te rechtvaardigen.

En dat hier dan geroepen wordt dat leden van het koningshuis met zomaar een luizenleventje krijgen ben ik het ook niet eens. Ik zou iig niet met ze willen ruilen. Ik heb liever een normaal leventje in een tussenwoning dan een leven in een gouden paleis met continue bewaking en verplichtingen. Zo leuk lijkt het mij niet. De Gouden kooi, maar dan je hele leven lang. Nee, bedankt.
HR
Maar paal en perk aan welke kosten dan? Van mij mogen ze vliegreizen naar verre landen gratis krijgen gezien het werk wat ze daar doen. En dat ze een beetje normaal voor de dag moeten komen op buitenlandse feesten, bruiloften enz. lijkt me toch niet meer dan normaal. Je kunt ze wel een budget geven waarbij ze in een spijkerbroek er naartoe gaan maar dan denk ik dat het snel over is met osn koningshuis. Waarop zouden ze moeten bezuinigen?

Geen stellingname
HR
HR

Van de film schreef:

(...)

Maar paal en perk aan welke kosten dan? Van mij mogen ze vliegreizen naar verre landen gratis krijgen gezien het werk wat ze daar doen. En dat ze een beetje normaal voor de dag moeten komen op buitenlandse feesten, bruiloften enz. lijkt me toch niet meer dan normaal. Je kunt ze wel een budget geven waarbij ze in een spijkerbroek er naartoe gaan maar dan denk ik dat het snel over is met osn koningshuis. Waarop zouden ze moeten bezuinigen?
HR
Bijvoorbeeld personeelskosten. Laat Bea maar zelf schrobben in huis :P.

HR
HR

Van de film
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 12 mei 2008 om 11:39:04.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: weugeniajax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Co Adriaanse schreef:

Bijvoorbeeld personeelskosten. Laat Bea maar zelf schrobben in huis :P.
HR
Daar hebben ze dus geen tijd voor omdat ze bezig zijn miljarden binnen te halen voor nederland. Maar idd, laten we liever bea zelf schrobben.

Geen stellingname
HR
HR

Dani Ventola
Veelbelovend talent

Uit: Oud-Beijerland
Reg.: 18 juli 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 12 mei 2008 om 12:24:11.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: dvantoluitzijnbol@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Afgunst, daarmee is het eigenlijk allemaal gezegt. Een slecht goed..

HR
HR

Dani Ventola schreef:

Afgunst, daarmee is het eigenlijk allemaal gezegt. Een slecht goed..
HR
Nope, jij begrijpt mij nog steeds niet. Waarschijnlijk kan jij dan echt niet lezen. Afgunst staat niet in mijn woordenboek. Mensen die echt wat bereikt hebben krijgen van mij alle credits. Zij zijn allemaal in een gespreid bedje terecht gekomen. En ik weet zeker dat ze veel minder hard werken voor veel meer geld dan heel veel andere mensen alleen omdat ze uit de familie oranje komen. Wat Alexander doet kunnen 1000en mensen ook, we moeten nu niet ineens gaan doen alsof deze man een speciaal iemand is. Hij heeft van alles het beste gekregen omdat hij de zoon is van Bea.

En van de film, jij denkt dat Bea elke dag bezig is met het binnenhalen van miljarden. haha, ik vind het wel grappig, maar ik kan dat niet serieus nemen.

HR
HR

Van de film
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 12 mei 2008 om 13:12:03.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: weugeniajax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

Co Adriaanse schreef:

Nope, jij begrijpt mij nog steeds niet. Waarschijnlijk kan jij dan echt niet lezen. Afgunst staat niet in mijn woordenboek. Mensen die echt wat bereikt hebben krijgen van mij alle credits. Zij zijn allemaal in een gespreid bedje terecht gekomen. En ik weet zeker dat ze veel minder hard werken voor veel meer geld dan heel veel andere mensen alleen omdat ze uit de familie oranje komen. Wat Alexander doet kunnen 1000en mensen ook, we moeten nu niet ineens gaan doen alsof deze man een speciaal iemand is. Hij heeft van alles het beste gekregen omdat hij de zoon is van Bea.

En van de film, jij denkt dat Bea elke dag bezig is met het binnenhalen van miljarden. haha, ik vind het wel grappig, maar ik kan dat niet serieus nemen.
HR
Ja, daarom zijn er ook zoveel andere mensen die warme banden onderhouden met landen als india. Daarom zijn er ook zoveel onbekende, fantastische presterende mensen leider van zovele organisaties (bijv. het water-gedoe) wat ontzettend waardevol voor nederland is.
Maar goed, ik hou op, het wordt een herhaling van zetten.

Geen stellingname
HR
HR

Van de film schreef:

(...)

Ja, daarom zijn er ook zoveel andere mensen die warme banden onderhouden met landen als india. Daarom zijn er ook zoveel onbekende, fantastische presterende mensen leider van zovele organisaties (bijv. het water-gedoe) wat ontzettend waardevol voor nederland is.
Maar goed, ik hou op, het wordt een herhaling van zetten.
HR
Is goed laten we maar stoppen. Hier op Ajax netwerk zijn de meningen in ieder geval fifty fifty. Gewoon een kwestie van een meningsverschil.

HRHR
HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 31 juli 2005

Mijn God, we zitten in de 21de eeuw!!! Wat moet de mens nog uberhaupt met monarchien te maken hebben??

Weg ermee, allemaal.

B)

HR
HR

0634
Administrator

Van de film schreef:

(...)

HR
Reizen hoort bij hun werk, dus vliegkosten moeten zeker vergoed worden. Wij burgers krijgen ook zakelijke kosten vergoed. Maar ik vind het bijvoorbeeld wel vreemd dat zij geen belasting hoeven te betalen. Dus daar zou iets mee gedaan kunnen worden. Ik zie niet in waarom zij ontheffing zouden moeten hebben.

HR
HR

Amsterhammer schreef:

Mijn God, we zitten in de 21de eeuw!!! Wat moet de mens nog uberhaupt met monarchien te maken hebben??

Weg ermee, allemaal.

B)
HR
Stem dan :P ;)

HR
HR

Amsterhammer
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 31 juli 2005

Co Adriaanse schreef:

(...)

Stem dan :P ;)
HR
Was het helemaal vergeten, bij deze dan....trouwens wel leuk een keer niet eens met 0634 te zijn. :B

HR
HR

Van de film
Legende

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 12 mei 2008 om 22:44:40.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: weugeniajax@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR

0634 schreef:

(...)
Reizen hoort bij hun werk, dus vliegkosten moeten zeker vergoed worden. Wij burgers krijgen ook zakelijke kosten vergoed. Maar ik vind het bijvoorbeeld wel vreemd dat zij geen belasting hoeven te betalen. Dus daar zou iets mee gedaan kunnen worden. Ik zie niet in waarom zij ontheffing zouden moeten hebben.
HR
Ze worden betaalt met belastinggeld, dan is het een beetje een omweg om ze daar weer belasting over te laten betalen natuurlijk, dan kun je beter ze gewoon iets minder geven.

Geen stellingname
HR
HR

een schaap - 2 jaar later
Icoon

Reg.: 3 november 2002

Ik snap werkelijk geen bal van kosten die gedeclareerd kunnen worden. De koningin is na de queen-mother van Engeland de rijkste vrouw ter wereld met een vermogen van meer dan 5 miljard euro. Hoezo zou er gedeclareerd moeten worden? Alleen al met de jaarlijkse rente kan de koningin een leger inhuren om zichzelf te beveiligen.

Op de jaarlijkse lijst van de rijkste mensen ter wereld van Forbes stond Beatrix in 1997, met een geschat vermogen van 4,7 miljard dollar op de 63-ste plaats. Laat ze eens hun eigen broek omhoog houden in plaats van te declareren en te declareren. Dat kan toch makkelijk met 5 miljard euro zou je denken...

Ik was zelf trouwens anti-koningshuis, maar denk daar sinds de opkomst van het populisme genuanceerder over. Ik zou het niet democratisch vinden als er op basis van het meerderheidsprincipe aan belangrijke grondwetsprincipes zou worden getornd. Je moet er niet aan denken dat figuren als Fortuijn 10 jaar de macht hebben in de regering en ht parlement en artikel 1 van de grondwet afschaffen. Gelukkig is er dan nog een koning of koningin die kan weigeren belachelijke wetten te ondertekenen.

[Dit bericht is veranderd door een schaap - 2 jaar later (op 3 juni 2008 01:18:02).]

Geen stellingname
HR
HR

Rogier
Internationale topspeler

Uit: Vught
Reg.: 5 november 1999

Van mij mogen ze best blijven hoor, maar dan openheid van zaken, openheid over Bilderberg bezoeken en staatsbezoeken, openheid over haar Shell belangen etc.

Ook mag zij geen geld meer ontvangen van het NL volk of de staat, alles zelf bekostigen en onder geen enkel beding nog overleg hebben met de NL regering of een of andere staatsvorm bekleden. Alle macht moet van hen afgenomen worden. Ze verkopen maar een kasteel als ze het zwaar hebben...moeten wij ook.

Deze mensen behoort tot een zeer illuster en duister gezelschap waar we vrijwel niks over weten. Ik vertrouw ze echt voor geen meter.

[Dit bericht is veranderd door Rogier (op 3 juni 2008 18:15:20).]

HR
HR

0634
Administrator

Rogier schreef:

Van mij mogen ze best blijven hoor, maar dan openheid van zaken, openheid over Bilderberg bezoeken en staatsbezoeken, openheid over haar Shell belangen etc.

Ook mag zij geen geld meer ontvangen van het NL volk of de staat, alles zelf bekostigen en onder geen enkel beding nog overleg hebben met de NL regering of een of andere staatsvorm bekleden. Alle macht moet van hen afgenomen worden. Ze verkopen maar een kasteel als ze het zwaar hebben...moeten wij ook.

Deze mensen behoort tot een zeer illuster en duister gezelschap waar we vrijwel niks over weten. Ik vertrouw ze echt voor geen meter.
HR
Maar toch mogen ze van jou blijven. Beetje merkwaardige redenatie.

HR
HR

Icoon

0634 schreef:

(...)
Maar toch mogen ze van jou blijven. Beetje merkwaardige redenatie.
HR
Hij wil gewoon dat Het Koningshuis geen geld meer krijgt van het Nederlandse volk, want ze hebben zowat het BNP van heel Nederland. En meer openheid van zaken. Ik sluit me volledig bij Rogier aan.

Geen stellingname
HR
HR

0634
Administrator

een schaap - 2 jaar later schreef:

(...)

Hij wil gewoon dat Het Koningshuis geen geld meer krijgt van het Nederlandse volk, want ze hebben zowat het BNP van heel Nederland. En meer openheid van zaken. Ik sluit me volledig bij Rogier aan.
HR
volgens Rogier zijn ze een duister gezelschap en voor geen meter te vertrouwen. Ook mogen ze geen enkele macht of functie meer hebben.

Da's allemaal prima, maar dan vraag ik me af waarom je ze dan niet gewoon helemaal af wil schaffen.

En jij bent het trouwens helemaal niet met Rogier eens, want als Rogier zijn zin krijgt is Bea machteloos als iemand als Fortuyn een wet wil afschaffen. En dat is juist wat jij niet wil.

HR
HR

Icoon

0634 schreef:

(...)

volgens Rogier zijn ze een duister gezelschap en voor geen meter te vertrouwen. Ook mogen ze geen enkele macht of functie meer hebben.

Da's allemaal prima, maar dan vraag ik me af waarom je ze dan niet gewoon helemaal af wil schaffen.

En jij bent het trouwens helemaal niet met Rogier eens, want als Rogier zijn zin krijgt is Bea machteloos als iemand als Fortuyn een wet wil afschaffen. En dat is juist wat jij niet wil.
HR
Dat van duister gezelschap kwam er later bij blijkbaar. Ik kan me voorstellen dat het Koningshuis zo'n beeld bij sommigen oproept. Daarom is openheid van zaken de beste remedie. En geen kosten meer declareren wanneer ze het zelf kunnen betalen. Dus daarin ben ik het met Rogier eens.

De Koningin totaal machteloos maken lijkt me inderdaad geen goed idee.

Geen stellingname
HR
HR

Dragomir
Vedette

Uit: Den Bosch
Reg.: 7 mei 2000

Co Adriaanse schreef:

En dan nog iets, in Nederland lopen heel wat mensen te zeiken over Amerika dat ze zoveel oorlog voeren etc, maar het koningshuis vluchtte als een gek het land uit toen de Duitsers hier binnenvielen en Amerikanen kwamen ons bevrijden. Dus het komt er op neer dat ik nog 1000 keer meer respect heb voor een Amerikaan dan voor een lid van het koningshuis.HR
"Een Amerikaan"? Alsof iedere Amerikaan verantwoordelijk is voor de bevrijding van Europa? (dit is nog onlogischer als een of andere simpele arbeider die stelt "wij hebben het land opgebouwd" ). Volgens mij hadden andere landen er ook wel aardig wat invloed op. Daarbij men ook wel eens af van het idee dat de Amerikanen Europa kwamen bevrijden. Voor de juiste orde: ze werden de 2e WO ingesleept door Japan. Als onderdeel van een Duits-Japanse coalitie, was Duitsland dus een gevaar dat gestopt moest worden. Daarom is men naar Europa getrokken. Niet om anderen te bevrijden van 'het kwaad', maar om ervoor te zorgen dat 'het kwaad' hen niet zou bereiken.
Daarbij schijnt Juliana ook met tegenzin naar Engeland te zijn gevlogen. Tevens is het zo dat Juliana de belangen van Nederland altijd is blijven verdedigen. En daar heeft zij als enige een noemenswaardige rol in gehad naar de Engelsen toe. Churchill zei over Juliana niet voor niets dat ze de enige Nederlandse beleidsmaker was met ballen.

Maar sowieso, als je toch de kans hebt om te vluchten, en je per definitie al een groter doelwit vormt. Dan zullen de meeste mensen toch vluchten? Of vind jij dat we allemaal moeten blijven staan, iets bij de hand moeten nemen, en trots moeten gaan vechten?

Wat het construct van het koningshuis zelf betreft...tsja. Ik denk dat het een prima symbool van eenheid is. Als heb ik zo het idee dat men de laatste jaren de eenheid wat lokaler zoekt. Maar al is het niet van doorslaggevende waarde, het blijft een onvloed richting het positieve. Daaarbij hebben wij het geluk dat ons koningshuis doorgaans (een enkeling uitgezonderd) heeft bestaan uit een groep goed geïnformeerde en oplgeleide intelligente mensen. En ja, ze hebben het in bepaalde opzichten makkelijker dan mensen aan de onderkant van de samenleving. Maar is dat de reden om het koningshuis dan maar af te schaffen?

Het geld dat eraan besteed wordt, wat denk je dat dat bedrag aan verschil kan maken voor de samenleving, die net zo groot of groter is dan het idee dat er een koningshuis is?

Dat er leden zijn geweest die een verkeerd verleden hadden, tsja. Ten eerste hadden zij daar ook niet de voledige vrije hand in. Zoals de topicopener het stelt kunnen we een hoop beleidsmakende constructen dan wel opheffen. Denk alleen maar aan het Vaticaan. Ook de Paus zat bij de Hitlerjugend, en heeft een massa aan medewerkers onder hem die in naam van de organisatie de meest vreselijke dingen hebben gedaan, en nog steeds doen. En anders dan bijv. Islamitisch-georiënteerde terroristen zijn heb ik het hier enkel over de mensen die onder gezag van het Vaticaan zelf vallen/vielen.

Rogier schreef:

Van mij mogen ze best blijven hoor, maar dan openheid van zaken, openheid over Bilderberg bezoeken en staatsbezoeken, openheid over haar Shell belangen etc. HR
Welke openheid is er volgens jou dan niet (even de Bilderberg-conferenties erbuiten gelaten), die er wel zouden moeten zijn, om daarmee informatie-technische een meerwaarde te vormen tov de huidige situatie? De regering weet wat er aan financië opgaat. De pers kan een degelijke schatting doen. En nooit kan het bedrag dermate hoog zijn dat er iets mee gedaan kan worden wat voor een ander doeleinde iets beters kan bewerkstelligen. De Shellbelangen zijn iets waar sowieso meerdere partijen mee te maken hebben, en dus al open zat. Inzage in haar concrete financië hoeft wat mij betreft niemand te hebben anders dan de direct betrokkenen. Dat zij bepaalde bronnen heeft door in stand geboren te zijn, tsja. Verschil is er nu eenmaal.

De Bilderbergconferentie is iets dat als construct gewoon geheim is. Invloedrijke mensen van alle richtingen uit maken er onderdeel van uit. Waarom moet hier openheid van zaken uit komen? En wat denk je dat dit zin heeft? Als er partijen zijn die hier behoefte aan hebben komt er wel weer een andere Bilderbergconferentie.

Ook mag zij geen geld meer ontvangen van het NL volk of de staat, alles zelf bekostigen en onder geen enkel beding nog overleg hebben met de NL regering of een of andere staatsvorm bekleden. Alle macht moet van hen afgenomen worden.HR
Dan kunnen ze nog maar moeilijk een koningshuis vormen, wel?

Deze mensen behoort tot een zeer illuster en duister gezelschap waar we vrijwel niks over weten. Ik vertrouw ze echt voor geen meter.HR
Zou je eens kunnen uitleggen waarom je bijv. een topman van een multinational wel zou vertrouwen?

[Dit bericht is veranderd door Dragomir (op 4 juni 2008 14:55:43).]

Geen stellingname
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 6 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » C - Supporters » Het Praathuis » Constitutionele Monarchie in Nederland

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 89,2% dat Ajax wint van PEC Zwolle. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-PEC Zwolle:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!