Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Het Praathuis
[Centraal] Amerikaanse presidentsverkiezingen
Deze topic is gesloten
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 24 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 24 »

Poster
Topic: [Centraal] Amerikaanse presidentsverkiezingen 
Sven
Moderator

Uit: ...Spijkenisse...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000
Gepost op 18 oktober 2007 om 20:15:04.     MSN: Wie niet? [PM indien gewenst]  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Tegenpolen Cheney en Obama blijken verre neven
woensdag 17 oktober 2007 10:44

Wat betreft uiterlijk en politieke voorkeur zijn ze elkaars tegenpolen. Toch blijken de Amerikaanse vicepresident Dick Cheney en de Democratische presidentskandidaat Barack Obama verre neven te zijn.

Verre neven: Dick Cheney en Barack Obama

Dat ontdekte Lynne Cheney, de vrouw van Dick Cheney, tijdens een onderzoek naar haar familieverleden voor Blue Skies, No Fences, een boek over haar jeugd in de Amerikaanse staat Wyoming.

Twee wegen

Het is ongelooflijk dat één voorouder verantwoordelijk is voor twee levens die zo'n verschillend pad volgen, zoals bij Dick en Barack Obama,’ zegt de verbaasde Lynne Cheney dinsdag op MSNBC.

De twee politici zijn neven in de achtste graad. Lynne Cheney stuitte tijdens haar zoektocht op een vroege Richard Cheney. Zijn kleindochter trouwde met Samual Duvall. Zijn moeder, Mareen Duvall, een Franse protestant uit 1650, is verbonden met Obama.

Zwarte schaap

Een woordvoerder van de senator reageerde gelaten op het bericht: ‘Het lijkt me duidelijk dat Dick Cheney het zwarte schaap van de familie is.’

Over de vraag of ze Obama steunt in zijn wens president van Amerika te worden kon Lynne Cheney kort zijn: ‘nee’.
Elsevier.nl

Help mods!
Pool: -, Ajax-Sparta MotM: Ajax-MSK ZilinaBattle-rating: 1.425,5VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Rasmussen
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Brunssum
Vak: -
Reg.: 25 augustus 2005
Gepost op 18 oktober 2007 om 21:45:59.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Gaat onze 'saaie' man Al Gore nog meedoen.. Of is hij nog aan het twijfelen
 Help mods!
Pool: 271e, Ajax-Sparta MotM: Ajax-MSK ZilinaBattle-rating: 1.500,0VoVo: 97e / 282e / 173eOpstelling: 4-3-3
ArenA
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05

Uit: Amersfoort
Vak: 420
Reg.: 18 april 2002
Gepost op 18 oktober 2007 om 22:09:52.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik dacht dat ik vanmorgen mee kreeg (of alweer gisteren) dat hij definitief niet mee zal doen.

Hij zal denk ik wel nog even teren op zijn huidige succes.
 Help mods!
Pool: 112e, Ajax-Sparta 3-0 (1-0)MotM: Ajax-MSK ZilinaBattle-rating: 1.500,0VoVo: 87e / 275e / 251eOpstelling: 4-3-3
Nikki
Veelbelovend talent
Opper Chat Operator

Uit: Amsterdam
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 6 oktober 2005
Gepost op 18 oktober 2007 om 23:11:30.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Gore heeft maanden geleden al aangegeven niet voor het presidentsschap te gaan. Denk ook niet dat hij daar op dit moment van gedachte over zal veranderen. Ik heb ook zo het idee dat hij zich nu liever inzet voor het klimaat dan voor het presidentschap.

Las vandaag trouwens in de krant dat Obama een flinke inhaalslag heeft gemaakt qua campaign finance tov Clinton. Guiliani doet het een stuk minder en houdt na het betalen van z'n werknemers weinig geld meer over om uit te geven voor verdere promotie.
 Help mods!
Pool: 71e, Ajax-Sparta 4-0 (1-0)MotM: Ajax-MSK ZilinaBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Sven
Moderator

Gepost op 18 oktober 2007 om 23:36:44.     MSN: Wie niet? [PM indien gewenst]  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Nikki schreef:

Gore heeft maanden geleden al aangegeven niet voor het presidentsschap te gaan. Denk ook niet dat hij daar op dit moment van gedachte over zal veranderen. Ik heb ook zo het idee dat hij zich nu liever inzet voor het klimaat dan voor het presidentschap.

Las vandaag trouwens in de krant dat Obama een flinke inhaalslag heeft gemaakt qua campaign finance tov Clinton. Guiliani doet het een stuk minder en houdt na het betalen van z'n werknemers weinig geld meer over om uit te geven voor verdere promotie.

Volgens mij kun je als president meer voor het milieu kan doen dan als gewoon burger, maar wie ben ik.
 Help mods!
Pool: -, Ajax-Sparta MotM: Ajax-MSK ZilinaBattle-rating: 1.425,5VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Van de film
Idool

Reg.: 30 november 2003
Gepost op 18 oktober 2007 om 23:42:43.       MSN: weugeniajax@hotmail.com  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Sven schreef:

(...)

Volgens mij kun je als president meer voor het milieu kan doen dan als gewoon burger, maar wie ben ik.

Als president doe je wat je adviseurs zeggen dat je moet doen, en over het algemeen houden die mensen niet al teveel rekening met het milieu. Of er moeten stemmen mee gewonnen kunnen worden, dan willen ze er nog wel eens over nadenekn. Wanneer je als burger een blikje in de vuilnisbak gooit doe je al meer voor het milieu dan een president kan doen.

[Dit bericht is veranderd door Van de film (op 18 oktober 2007 23:43:10).]
 Help mods!
Pool: -, Ajax-Sparta MotM: Ajax-MSK ZilinaBattle-rating: 1.480,7VoVo: -Opstelling: incompleet
Sven
Moderator

Gepost op 18 oktober 2007 om 23:54:22.     MSN: Wie niet? [PM indien gewenst]  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Van de film schreef:
(...)
Als president doe je wat je adviseurs zeggen dat je moet doen, en over het algemeen houden die mensen niet al teveel rekening met het milieu. Of er moeten stemmen mee gewonnen kunnen worden, dan willen ze er nog wel eens over nadenekn. Wanneer je als burger een blikje in de vuilnisbak gooit doe je al meer voor het milieu dan een president kan doen.

Dat is mij te kort door de bocht. Als (ik zeg áls) Gore gekozen zou worden dan zou de meerderheid van zijn stemmen door zijn milieugeneuzel gekomen zijn, ok, in Texas en Michigan zou ie niet popi zijn, maar hij kan dan moeilijk heel Alaska platboren als 'mr. environment himself'. Het is echter wel een long shot om gekozen te worden als je de auto-industrie etc. tegen je hebt, dus wat dat betreft heb je gelijk, maar het is zeker niet zo dat een burger meer kan doen. Dat zei Clinton ook nog laatst, hij heeft in zijn presidentsperiode meer mensen geholpen dan hij nu ooit zou kunnen. (Of dat denkt hij althans)
 Help mods!
de das
Bankzitter

Uit: leiden
Vak: 404
Reg.: 20 september 2003
Gepost op 19 oktober 2007 om 00:50:00.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Sven schreef:

(...)

Elsevier.nl

mja kerry en bush zijn ook neven van elkaar dus zo uniek is het ook niet
 Help mods!
Pool: 1325e, Ajax-Sparta MotM: Ajax-MSK ZilinaBattle-rating: 1.485,4VoVo: -Opstelling: incompleet
Nikki
Veelbelovend talent
Opper Chat Operator

Reg.: 6 oktober 2005
Gepost op 19 oktober 2007 om 09:40:34.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Sven schreef:

(...)

Dat is mij te kort door de bocht. Als (ik zeg áls) Gore gekozen zou worden dan zou de meerderheid van zijn stemmen door zijn milieugeneuzel gekomen zijn, ok, in Texas en Michigan zou ie niet popi zijn, maar hij kan dan moeilijk heel Alaska platboren als 'mr. environment himself'. Het is echter wel een long shot om gekozen te worden als je de auto-industrie etc. tegen je hebt, dus wat dat betreft heb je gelijk, maar het is zeker niet zo dat een burger meer kan doen. Dat zei Clinton ook nog laatst, hij heeft in zijn presidentsperiode meer mensen geholpen dan hij nu ooit zou kunnen. (Of dat denkt hij althans)

Natuurlijk heb je gelijk dat Gore als president meer aan de regelgeving omtrendt het milieu zou kunnen doen. Echter, Gore heeft een zeer uitgesproken mening gevormd over het millieu. In een presidentsschap zal hij toch echter rekening moeten houden met andere belangen (zoals de industrie/economie), en als je één ding niet wilt als president is het of de grote lobbygroepen,of het Congress tegen je krijgen. En daar haal ik meteen een belangrijk punt aan: in hoeverre wil het (conservatieve) Congress zich inzetten voor milieuwetgeving? Alle regelgeving zal toch echt door het Congress heen moeten komen, en daar heb je meteen de bottleneck. Teveel mannen met andere belangen (al dan niet gelinkt aan de lobbyisten) die bepaalde regelgeving, bijvooorbeeld omtrendt beperking van Co2 uitstoot, zullen tegenhouden (Kyoto heeft het Congress nooit gehaald dankzij de Byrd-Hagel Resolution). En dan nog kun je je afvragen wat succesvoller is: als president de regelgeving aanpassen, of inzicht kweken onder de 'gewone burger'. Als een groot deel van de bevolking het millieu belangrijk vindt, zal een slimme(?) kandidaat zich daar echt wel mee bezig houden.
 Help mods!
Pool: 71e, Ajax-Sparta 4-0 (1-0)MotM: Ajax-MSK ZilinaBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
ArenA
Administrator

Gepost op 14 november 2007 om 21:03:19.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Democraten nek-aan-nek in Iowa

14 November 2007 16:40: Raymond Mens
De spanning stijgt in de belangrijke staat. De eerste voorverkiezingen worden hier gehouden en in de polls is er geen duidelijke Democratische winnaar te zien. Zowel Hillary Clinton, Barack Obama als John Edwards staan nek-aan-nek in de laatste polls. De staat is belangrijk, een goed resultaat hier kan een kandidaat een enorme boost geven.

Waar bij de Republikeinen Mitt Romney met 30% ruimschoots aan de leiding gaat, is het bij de Democraten een stuk spannender.

Volgens de laatste peilingen kan Clinton rekenen op zo'n 25% van de stemmen, in de landelijke peilingen staat ze op meer dan 40%. Ze wordt op de voet gevolgd door John Edwards, die staat op 23%. Om het nog spannender te maken: Barack Obama staat momenteel op 22% van de Democratische stemmen.

Daar komt nog bij dat de peiling een foutenmarge van 4% heeft, de wedstrijd ligt in deze staat dus nog volledig open.

Help mods!
Pool: 112e, Ajax-Sparta 3-0 (1-0)MotM: Ajax-MSK ZilinaBattle-rating: 1.500,0VoVo: 87e / 275e / 251eOpstelling: 4-3-3
Amsterhammer
Vedette

Reg.: 31 juli 2005
Gepost op 14 november 2007 om 21:59:37.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik vind het eigenlijk verassend dat Clinton en Obama zelfs zo veel in de peilingen krijgen. Iowa is een conservatieve boerenstaat waar ik een 'overwinning' van Edwards zou verwachten.
 Help mods!
Pool: 379e, Ajax-Sparta MotM: Ajax-MSK ZilinaBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Sven
Moderator

Gepost op 15 november 2007 om 02:07:00.     MSN: Wie niet? [PM indien gewenst]  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Amsterhammer schreef:
Ik vind het eigenlijk verassend dat Clinton en Obama zelfs zo veel in de peilingen krijgen. Iowa is een conservatieve boerenstaat waar ik een 'overwinning' van Edwards zou verwachten.

In de 'boerenstaten' zijn de Democraten natuurlijk ook enorm vooruitstrevend. Het zijn er dan ook niet zo heel erg veel.

Thompson of Giuliani winnen dat soort staten met twee vingers in de neus als het er echt om gaat.
 Help mods!
contract of the century
Idool
Chat Operator

Vak: 411
Reg.: 17 maart 2003
Gepost op 15 november 2007 om 12:39:00.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wat ik ooit al eerder in een ludieke bui opperde, blijkt nu duivelzijgedankt, nog uit te zijn gekomen ook:

quote:
contract of the century schreef:

Ongetwijfeld, 'lang leve dom Amerika', zal hij ook minder stemmen krijgen vanwege de naamsgelijkenis met Osama...

Ik heb helaas de bron nu niet tot mijn beschikking maar voor degenen die me willen geloven: 19% van de Democratische Amerikanen heeft aangegeven niet op Obama willen te stemmen vanwege het feit dat 'Osama [Bin Laden]' er te veel op lijkt. Af en toe ben ik toch per ongeluk trots op het feit dat ik Nederlander / Europeaan ben, al is het maar omdat ik dan tenminste niet tot de Amerikanen behoor.
 Help mods!
Pool: -, Ajax-Sparta MotM: Ajax-MSK ZilinaBattle-rating: 1.458,2VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Sven
Moderator

Gepost op 28 november 2007 om 22:01:03.     MSN: Wie niet? [PM indien gewenst]  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Voor eventuele geinteresseerden:

Vanavond/nacht het CNN/Youtube debat voor de Republikeinen...
 Help mods!
Peter
Administrator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001
Gepost op 29 november 2007 om 07:46:29.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Oprah’s favoriete vent: Barack Obama

WASHINGTON - Kan Oprah Winfrey voor presidentskandidaat Barack Obama doen wat ze voor Anna Karenina deed?

Toen de talkshowkoningin op televisie pleitte voor Tolstojs boek – prachtig, maar lang en 19de-eeuws – belandde het prompt bovenaan de Amerikaanse bestsellerlijsten. Een eenvoudige postordertas die Winfrey voor haar negen miljoen kijkers als een van haar favourite things bestempelt, is de dag erop niet aan te slepen.

Dus was het groot nieuws toen Obama’s campagnestaf deze week aankondigde dat Oprah Winfrey binnenkort met Obama campagne zal voeren in Iowa en South-Carolina, waar in januari belangrijke voorverkiezingen plaatsvinden.

Eerder stelde Winfrey al haar Californische landgoed open voor een Obama-fundraiser. Ze haalde 3 miljoen dollar op. Winfrey is bevriend met de Obama’s en noemde de senator al ‘mijn favoriete vent’ voor hij kandidaat was.

‘Ik ken hem goed genoeg om te geloven in zijn morele gezag. En dat is reden nummer een dat ik hem steun’, zei ze onlangs. Tot nu toe mengde Winfrey zich niet in de politiek. Ze zal het platform van haar programma en magazine niet gebruiken. Maar ‘ik heb besloten dat ik het recht heb dit te doen als Amerikaans staatsburger’.

Voorsprong
Experts verwachten dat de bijeenkomsten grote menigten zullen trekken in Iowa, waar Obama sinds kort een neuslengte voorsprong heeft op zijn grote rivaal Hillary Clinton. Hetzelfde gebeurde toen Bruce Springsteen vlak voor de verkiezingen van 2004 concerten gaf met John Kerry in Wisconsin, een staat die hij op het nippertje won. Winfrey spreekt kiezers aan die weinig belangstelling voor politiek hebben. Daarbij is ze een rolmodel voor vrouwen en zwarten, categorieën die nu overwegend voor Clinton zijn.

Toch is het de vraag of Oprah’s aanzienlijke mediamacht Obama echt kan helpen. Hoewel het steeds weer gebeurt in de Amerikaanse presidentsverkiezingen (in een tv-spotje laat de Republikeinse kandidaat Mike Huckabee zich aanprijzen door actiefilmacteur Chuck Norris) geldt de stelregel dat ‘celebrity endorsements’ (steun van beroemdheden) niet werken.

Uit onderzoek van het onderzoeksinstituut Pew blijkt dat kiezers zich er weinig van aantrekken, vertelde directeur Andy Kohut aan USA Today. ‘Als Bill Gates me iets aanraadt over technologie of de toekomst van de Amerikaanse economie, zeg ik: ja, interessant. Maar de keuze tussen Mitt Romney en Rudy Giuliani? Ik weet het niet.’

In conservatieve streken bestaat wantrouwen jegens de politieke voorkeur van Hollywood, steevast links van de Amerikaanse mainstream. Filmster George Clooney zegt dat hij daarom niet spreekt over zijn steun voor Obama, om de kandidaat niet te schaden.

Grisham
Hillary Clinton heeft ook heel wat beroemde aanhangers. Schrijver John Grisham stuurt namens haar e-mails om donaties te vragen. Deze week verklaarde Barbra Streisand dat ze Clinton steunt. Dat was nauwelijks nieuws, want Streisand was al een ‘FOB’ (friend of Bill) toen Hillary’s echtgenoot president was. Maar in Bill Clinton beschikt de campagne weer over een popidool dat nog net iets beroemder is dan Oprah Winfrey.

Ook is het de vraag wat Obama heeft aan filmsterren die hem cool vinden. Oprah helpt hem aan geld, beroemdheid, opwinding en grote menigten. Maar juist die dingen bezat Obama al. Hij moet kiezers overtuigen dat hij met zijn geringe ervaring toch een verantwoorde opperbevelhebber zal zijn.

Daar tegenover staat één gegeven: Oprah is een categorie op zich – niet zomaar een geliefde talkshowhost, maar voor miljoenen ook een voorbeeld en levenscoach. Daarom wordt haar steun aan Obama nu al ‘de moeder van alle celebrity endorsements’ genoemd.
Volkskrant
 Help mods!
Pool: 251e, Ajax-Sparta 4-0 (2-0)MotM Ajax-MSK Zilina: LindgrenBattle-rating: 1.474,4VoVo: 229e / 582e / 193eOpstelling: 4-3-3
Druss
International

Uit: Dros Delnoch
Vak: 126
Reg.: 15 september 2003
Gepost op 29 november 2007 om 07:46:41.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
contract of the century schreef:

Wat ik ooit al eerder in een ludieke bui opperde, blijkt nu duivelzijgedankt, nog uit te zijn gekomen ook:

(...)

Ik heb helaas de bron nu niet tot mijn beschikking maar voor degenen die me willen geloven: 19% van de Democratische Amerikanen heeft aangegeven niet op Obama willen te stemmen vanwege het feit dat 'Osama [Bin Laden]' er te veel op lijkt. Af en toe ben ik toch per ongeluk trots op het feit dat ik Nederlander / Europeaan ben, al is het maar omdat ik dan tenminste niet tot de Amerikanen behoor.

idd CotC, wat een niveau daar af en toe. Ik vraag me alleen al af HOE je het in godsnaam kan verzinnen, WIE het verzint en HOE dom je dan kan zijn om als een mak schaap ook nog achter zo iemand aan te lopen qua mening...

USA is perfect, Osama is a bad motherfucker...daar leven ze op volgens mij
 Help mods!
Pool: -, Ajax-Sparta MotM: Ajax-MSK ZilinaBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Dragomir
Internationale topspeler

Uit: Den Bosch
Reg.: 7 mei 2000
Gepost op 29 november 2007 om 13:11:54.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Druss schreef:

(...)

idd CotC, wat een niveau daar af en toe. Ik vraag me alleen al af HOE je het in godsnaam kan verzinnen, WIE het verzint en HOE dom je dan kan zijn om als een mak schaap ook nog achter zo iemand aan te lopen qua mening...

USA is perfect, Osama is a bad motherfucker...daar leven ze op volgens mij

Laten we a.u.b. niet doen alsof we in Nederland veel beter zijn. Kijk alleen maar op grond waarvan de gemiddelde Nederlander een favoriete voetballer uitkiest, of hoe veel mensen Geert Wilders daadwerkelijk een betoog van niveau en inhoud vinden houden. Of wat de gemiddelde Nederlander weet over de verschillende etniciteiten binnen dit land, laat staan ze uit elkaar kan houden. Iemand met een getinte huidskeur maar geen kroeshaar is Marokkaan, en per definitie geen kandidaat voor een vertegenwoordigende functie. Dat is nog kortzichtiger dan een naam die ergens op lijkt. Indien Obama blank was geweest, had hij dit probleem ook niet gehad. En ook wat dit laatste betreft doen wij het echt niet beter dan de Amerikanen.
Zelfs niet als het gaat over voormalige koloniën, Indonesië, Suriname, en de Antillen (ideeën van 'toen wij er zaten was het beter, en doordat wij weggegaan zijn is het slechter geworden' en voor de laatste twee dat er alleen maar negers wonen/vandaan komen).

Nu ik dit type, bedenk ik me dat het cijfer van 'de gemiddelde Amerikaan' eigenlijk weinig zeggend is. In de grote steden zul je heel andere mensen vinden dan elders. Ik ben eigenlijk ook alleen maar in grotere steden geweest (LA, Washington, Miami en New York) Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat is in Nederland, aangezien ik slechts doelgericht (keer uitgaan, naar vrienden of familie, Ajax) boven de rivieren kom. Zou Brabant echt zo boers zijn?
 Help mods!
Pool: -, Ajax-Sparta MotM: Ajax-MSK ZilinaBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 3-4-3
Warrior
Basisspeler
Quizmaster Ajax Netwerk

Reg.: 9 september 2003
Gepost op 29 november 2007 om 20:22:43.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Hoe vinden jullie dat Thompson het doet? Hij is wat aan het wegzakken he! Toch niet de nieuwe Reagan?
Maar de verkiezingen liggen nog helemaal open. Ik heb nog geen idee wie het wordt.
 Help mods!
Pool: -, Ajax-Sparta MotM: Ajax-MSK ZilinaBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Sven
Moderator

Gepost op 29 november 2007 om 23:26:37.     MSN: Wie niet? [PM indien gewenst]  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Volgens CNN staat Thompson nog steeds op 19% tegen de 28% van Giuliani. Zal een zware dobber worden, maar weggezakt is hij (nog?) niet.
 Help mods!
Rogier
International

Uit: Vught
Reg.: 5 november 1999
Gepost op 30 november 2007 om 17:45:22.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ron Paul veegt nog steeds de vloer aan met alle republikeinse kandidaten tot nog toe. Maar betwijfel of deze man ook daadwerkelijk de 'running man' zal worden...wordt hij het dan heeft hij niet lang meer te leven.

Maar ik smeek ze bijna op mijn knieen om op deze man te stemmen. Hij is de enige die er tussenuit springt, eerlijk lijkt en ook daadwerkelijke problemen wil aanpakken zoals het buitenspel zetten van de IRS (en dat doet pijn bij de Warburgs, Schiffs, Rothschilds etc. De laatste 2 presidenten die geprobeert hebben het geld weg te krijgen bij de Europese bankiers waren Washington en Kennedy. Beiden vermoord.), afschaffen van de inkomens belasting en terugtrekking van alle Amerikaanse troepen waar ook ter wereld.

Ron Paul is de enige die in Amerika, wat toch een 1 partij land is met 2 facties, uit het slop kan trekken. Alle andere kandidaten, democraat of republikein, zullen de Bush weg blijven wandelen.

En als ze trouw zweren aan de AIPAC zoals Hillary en Obama dan heb je pas echt een reden om niet op ze te stemmen.

Ron Paul Demolishes Other Republicans In Online Polls

[Dit bericht is veranderd door Rogier (op 30 november 2007 18:24:06).]
 Help mods!
Pool: 561e, Ajax-Sparta MotM: Ajax-MSK ZilinaBattle-rating: 1.458,7VoVo: -Opstelling: 4-3-3
ArenA
Administrator

Gepost op 30 november 2007 om 19:07:11.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Rogier schreef:

Ron Paul veegt nog steeds de vloer aan met alle republikeinse kandidaten tot nog toe. Maar betwijfel of deze man ook daadwerkelijk de 'running man' zal worden...wordt hij het dan heeft hij niet lang meer te leven.

Mocht hij toch president worden, ben je dan bereid om je theorien eraan te verbinden en alles in de prullenbak te gooien?

quote:
Rogier schreef:

De laatste 2 presidenten die geprobeert hebben het geld weg te krijgen bij de Europese bankiers waren Washington en Kennedy. Beiden vermoord.)

George Washington? Deze best man is niet vermoord maar gewoon thuis overleden, of ik moet een theorie van je gemist hebben.
 Help mods!
Amsterhammer
Vedette

Gepost op 30 november 2007 om 22:13:43.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

"In Rochester in New Hampshire heeft een man twee mensen gegijzeld in een campagnekantoor van Hillary Clinton. Hij zou een bom bij zich hebben. Wat de man wil, is onbekend. De gijzelaars zouden intussen vrij zijn. Hillary Clinton was niet in het kantoor aanwezig. "

Dat levert wat extra stemmen op.

George Washington is idd rustig thuis overleden.

En wat is "het geld" dat er van de volgens Rogier samenzweerende europeese (Joods en hagedissen)bankiers moet "weg" gekregen worden?
 Help mods!
Pool: 379e, Ajax-Sparta MotM: Ajax-MSK ZilinaBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Warrior
Basisspeler
Quizmaster Ajax Netwerk

Reg.: 9 september 2003
Gepost op 3 december 2007 om 13:41:10.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Sven schreef:

Volgens CNN staat Thompson nog steeds op 19% tegen de 28% van Giuliani. Zal een zware dobber worden, maar weggezakt is hij (nog?) niet.

Nou ik vond hem echt slecht in debatten. Zonder script is het geen goede spreker.
McCain en Thompson zijn beide wat aan het wegzakken.
In mijn ogen maken Guiliani, Romney en Huckabee alleen kans.
Bij de democraten lijkt het al beslist. Clinton gaat waarschijnlijk de nominatie in de wachtslepen. Dat is goed nieuws voor de republikeinen. Ondanks de erfenis van Bush maken ze dus toch kans.

Een peiling:

[Dit bericht is veranderd door Warrior (op 23 januari 2008 16:24:19).]
 Help mods!
Pool: -, Ajax-Sparta MotM: Ajax-MSK ZilinaBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Amsterhammer
Vedette

Gepost op 7 december 2007 om 00:12:48.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Romney vows to defend all faiths

US Republican presidential hopeful Mitt Romney has sought to dispel public scepticism about his Mormon faith by promising to defend religious freedom.

Speaking only 28 days before the first nominating race, he said he would serve "no one religion, no one group, no one cause, and no one interest" if elected.

But Mr Romney also criticised those who called for the removal from public life of "any acknowledgement of God".

The former governor of Massachusetts would be the first Mormon US president.

While he trails former New York mayor Rudy Giuliani in the national polls at present, Mr Romney is one of two frontrunners in Iowa, and well ahead of other Republicans in New Hampshire.

These states will host respectively the first caucus and the first primary on 3 and 8 January.

In an address at the library of former US President George HW Bush in College Station, Texas, Mr Romney emphasised the importance of religious freedom in the US.

Er is meer hier - http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7131392.stm

Tja, het was gewoon afwachten waneer de 'God card' in het spel zou komen.
 Help mods!
Amsterhammer
Vedette

Gepost op 9 december 2007 om 12:58:19.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Een lange maar erg interessante samenvatting, bijzonder voor niet Amerikanen.

http://observer.guardian.co.uk/world/story/0,,2224725,00.html
 Help mods!

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 24 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Deze topic is gesloten

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk