Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Het Praathuis
[Centraal] Amerikaanse presidentsverkiezingen
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 17 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 17 »

Poster
Topic: [Centraal] Amerikaanse presidentsverkiezingen 
Aad te Laat
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Wageningen
Vak: 102
Reg.: 5 augustus 2002
Gepost op 24 mei 2007 om 10:28:26.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Sven schreef:

(...)

cnn.com/POLITICS

Die laatste alinea over Michael Moore is wel kostelijk hoor...

Dankzij het wonder dat Youtube heet nu ook online te zien: Hier dus

Ook in het rijtje van dit filmpje een gast met baartje, heeft wel een mooie 'down to earth' kijk op.
Zit lekker relaxed alles en iedereen af te zeiken. Zowel Moore als Bush.
 Help mods!
Pool: 4e, Ajax - NEC 2-0 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 274e / 702e / 44eOpstelling: 4-5-1
ArenA
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05

Uit: Zeist
Vak: 420
Reg.: 18 april 2002
Gepost op 24 mei 2007 om 23:56:02.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Grappig stukje.

Ik zie echter geen president in hem, ik zet geen geld op hem.
 Help mods!
Pool: 92e, Ajax - NEC 2-0 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 9e / 155e / 43eOpstelling: 4-3-3
Aad te Laat
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 25 mei 2007 om 13:25:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Pffff, sodeju, gister de docufilm jesus camp gekeken. Dat is echt niet normaal meer. Ze zijn daar kinderen gewoon zo ontzettend aan het brainwashen! Echt onvoorstelbaar.
Dit soort praktijken maakt het voor een democratische kandidaat echt heel moeilijk om ooit nog eens in het witte huis terecht te komen.
 Help mods!
Pool: 4e, Ajax - NEC 2-0 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 274e / 702e / 44eOpstelling: 4-5-1
Oderint Dum Metuant
Idool

Vak: 111
Reg.: 30 juni 2002
Gepost op 25 mei 2007 om 16:24:13.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Aad te Laat schreef:

Pffff, sodeju, gister de docufilm jesus camp gekeken. Dat is echt niet normaal meer. Ze zijn daar kinderen gewoon zo ontzettend aan het brainwashen! Echt onvoorstelbaar.
Dit soort praktijken maakt het voor een democratische kandidaat echt heel moeilijk om ooit nog eens in het witte huis terecht te komen.

Die Amerikanen zijn haar geen beter dan die religieuze fanaten in het Midden-Oosten. Alle gelovigen zijn eng...
 Help mods!
Pool: -, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.489,9VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Warrior
Basisspeler
Quizmaster Ajax Netwerk

Vak: -
Reg.: 9 september 2003
Gepost op 25 mei 2007 om 17:32:40.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Oderint Dum Metuant schreef:

(...)

Die Amerikanen zijn haar geen beter dan die religieuze fanaten in het Midden-Oosten. Alle gelovigen zijn eng...

Wel een trieste opmerking. Als ik een paar Marokkanen ken die niet opgevoed zijn. Dan zeg ik ook niet alle Marokkanen zijn slecht?

[Dit bericht is veranderd door Warrior (op 25 mei 2007 17:35:58).]
 Help mods!
Pool: -, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Aad te Laat
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 25 mei 2007 om 17:48:05.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Warrior schreef:

(...)

Wel een trieste opmerking. Als ik een paar Marokkanen ken die niet opgevoed zijn. Dan zeg ik ook niet alle Marokkanen zijn slecht?

Er staat duidelijk ENG, geen slecht.

Woordenboek:

U hebt gezocht op eng:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

eng (bn.)
1 nauw
2 beperkt
3 [inf.] griezelig

Lijkt me op basis van die docufilm zeer terecht!

Maar nog weer even terug naar die fanatici en de verkiezingen in 2008. Willen de democraten een kans maken dan moeten ze toch met een vergelijkebare kandidaat komen. Anders maakt je als democraat al helemaal geen kans op - pak m beet - 50 miljoen stemmen.
 Help mods!
Warrior
Basisspeler
Quizmaster Ajax Netwerk

Gepost op 25 mei 2007 om 19:01:53.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Aad te Laat schreef:
Er staat duidelijk ENG, geen slecht.
Het gaat niet over het woord eng of slecht. Maar dat het een vooroordeel is.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Oderint Dum Metuant
Idool

Vak: 111
Reg.: 30 juni 2002
Gepost op 25 mei 2007 om 19:22:24.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Warrior schreef:

Het gaat niet over het woord eng of slecht. Maar dat het een vooroordeel is.

Mensen die hun eigen levenswijze en opvattingen relateren aan uitspraken die zijn gedaan in een eeuwenoud fictief boek zijn mijns inziens niet toerekeningsvatbaar en volledig verwijderd van een nuchtere en rationale kijk op het leven en de maatschappij.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.489,9VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Rogier
International

Uit: Vught
Reg.: 5 november 1999
Gepost op 25 mei 2007 om 21:08:30.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Op internet wint Ron Paul het bij de repulikeinen, met grote overmacht. Maar de mainstream media laten hem volledig links liggen.

Zijn plannen zijn revolutionair, maar zullen ongetwijfeld tot zijn dood leiden. Vooral het weghalen van de monoply op het geld van de Federal Reserve (Rothschild en Co) is een stap die een president niet moet maken. Laatste 2 die dat probeerden waren JFK en Lincoln en allebei zijn vermoord.

Maargoed...bekijk zijn punten eens:

http://www.youtube.com/watch?v=8Hfa7vT02lA

dit optreden heeft hem grote voorsprong gegeven.

En hier een opmerking van hem over de Nieuwe Wereld Orde:

http://www.youtube.com/watch?v=Z8DpKKSmaa8&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Edknwz%2Enet%2F%3Fp%3D293

[Dit bericht is veranderd door Rogier (op 25 mei 2007 21:10:04).]
 Help mods!
Pool: 718e, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Aad te Laat
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 26 mei 2007 om 00:37:50.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Rogier schreef:

Op internet wint Ron Paul het bij de repulikeinen, met grote overmacht. Maar de mainstream media laten hem volledig links liggen.

Zijn plannen zijn revolutionair, maar zullen ongetwijfeld tot zijn dood leiden. Vooral het weghalen van de monoply op het geld van de Federal Reserve (Rothschild en Co) is een stap die een president niet moet maken. Laatste 2 die dat probeerden waren JFK en Lincoln en allebei zijn vermoord.

Maargoed...bekijk zijn punten eens:

http://www.youtube.com/watch?v=8Hfa7vT02lA

dit optreden heeft hem grote voorsprong gegeven.

En hier een opmerking van hem over de Nieuwe Wereld Orde:

http://www.youtube.com/watch?v=Z8DpKKSmaa8&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Edknwz%2Enet%2F%3Fp%3D293

Dit lijkt me een soort stro-man van de Republikeinen. Hij moet een beetje richting terugtrekking van de troepen in Irak gaan masseren. Voor de zogenaamde geloofwaardigheid.
De echte belanghebbende zijn de bedrijven die aan de Irak oorlog verdienen, en die zullen deze man niet voldoende (financieel) steunen. Helaas einde verhaal. Hij lijkt nog enigzins zelf na te kunnen denken. Dat heeft ie wel voor dan.
 Help mods!
Peter
Administrator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001
Gepost op 12 juni 2007 om 07:25:09.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het begint al te komen. Obama zou Hillary Clinton in fondsverwerving al voorbijstreven. Ik koos eerder voor een duo Clinton/Obama met Obama als Vice-president en ik denk dat ik daar maar bij blijf. Obama maakt een beetje een Carter-indruk op me: oprecht in de pers (daarbuiten iets minder), intelligent, maar ook iemand die zich snel kan vervreemden van de mensen die hij nodig heeft. Hillary heeft toch wat meer 'executive' ervaring, dus het lijkt mij voor de Democraten toch beter als Hillary gekozen zou worden.
 Help mods!
Pool: 353e, Ajax - NEC 2-1 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.474,4VoVo: 94e / 389e / 40eOpstelling: 4-3-3
Sven
Moderator

Uit: ...Spijkenisse...
Vak: 424
Reg.: 6 december 2000
Gepost op 12 juni 2007 om 09:59:22.     MSN: Wie niet? [PM indien gewenst]      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Of het nou Obama of Clinton wordt, ze zullen het allebei niet gaan redden, vrees ik voor de democraten.
 Help mods!
Pool: 420e, Ajax - NEC 3-1 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.425,5VoVo: 538e / 269e / 224eOpstelling: 4-3-3
paulschoptkont
Lid 2de elftal

Vak: 427
Reg.: 9 december 2005
Gepost op 12 juni 2007 om 16:39:19.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Clinton maakt een reele kans (ze zou, naast de gebruikelijke democratische stemmers een aanzienlijk aantal vrouwelijke kiezers kunnen aantrekken), Obama helaas niet in het huidige Amerika.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.466,3VoVo: -Opstelling: incompleet
caputmartem
Ballenjongen

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 17 mei 2007
Gepost op 12 juni 2007 om 16:59:32.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Aad te Laat schreef:

(...)

Dit lijkt me een soort stro-man van de Republikeinen. Hij moet een beetje richting terugtrekking van de troepen in Irak gaan masseren. Voor de zogenaamde geloofwaardigheid.
De echte belanghebbende zijn de bedrijven die aan de Irak oorlog verdienen, en die zullen deze man niet voldoende (financieel) steunen. Helaas einde verhaal. Hij lijkt nog enigzins zelf na te kunnen denken. Dat heeft ie wel voor dan.

Dat valt wel mee. Ron Paul is een hele bekende liberaal in de VS. En al zijn leven lang (en als ik zeg liberaal, dan doel ik niet op de VVD, want die zijn niet liberaal, alleen al omdat ze ingestemd hebben met Irak).

Andere republikeinen zijn niet echt blij met hem. En er wordt zelf gesproken om hem uit te sluiten.

En nog een ander artikel
 Help mods!
Pool: -, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: -
Warrior
Basisspeler
Quizmaster Ajax Netwerk

Gepost op 13 juni 2007 om 09:49:57.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Geen McCain of Giuliani, maar Romney was Republikeinse kandidaat.

[Dit bericht is veranderd door Warrior (op 13 juni 2007 09:51:01).]
 Help mods!
Sven
Moderator

Gepost op 13 juni 2007 om 19:55:40.     MSN: Wie niet? [PM indien gewenst]      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Je moet je wel bedenken dat Fred Thompson 11% haalt zonder zich nog officieel kandidaat te hebben gesteld en campagne gevoerd te hebben.

quote:
Thompson tells Leno he'd like to be president
POSTED: 7:56 a.m. EDT, June 13, 2007

Story Highlights• Asked if he would like to be president, Thompson says "...the answer is yes"
• Thompson tells Jay Leno that he wasn't announcing a run yet
• Thompson takes a swipe at Clinton, campaigns "that are entirely too long"
• About time in U.S. Senate: "...I longed for realism and sincerity of Hollywood"

LOS ANGELES, California (AP) -- Fred Thompson didn't enter the 2008 presidential race Tuesday, but he talked like he was getting close to jumping in.

Asked by Jay Leno on "The Tonight Show" if he'd like the nation's top job, the former Tennessee senator said, "I've never craved the job of president, but I want to do some things that only a president can do."

"So," Thompson added, "the answer is yes."

Thompson -- a Republican best known for playing a prosecutor on NBC's "Law & Order" -- has formed a presidential exploratory committee and is expected to join the GOP race this summer.

He insisted he wasn't ready to make any announcements on Leno's couch, but made a point to mention the Web site for his political committee. When asked by Leno about his reaction to the political waters, Thompson said he found them "warm."

"I'm at a stage of my life now when I think about my country, I think about the kind of country my kids are going to grow up in," he said.

He griped about campaigns that "are entirely too long." And he took a swipe at Democratic candidate Hillary Rodham Clinton, saying she was "trying to balance ... her prior positions with the new requirements of politics in the Democratic Party."

If he runs, it will be as a Washington outsider.

Referring to his time in the U.S. Senate, he said, "I often say after eight years in Washington, I longed for the realism and sincerity of Hollywood."
CNN.com

[Dit bericht is veranderd door Sven (op 13 juni 2007 20:01:21).]
 Help mods!
Pool: 420e, Ajax - NEC 3-1 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.425,5VoVo: 538e / 269e / 224eOpstelling: 4-3-3
de das
Bankzitter

Uit: leiden
Vak: 404
Reg.: 20 september 2003
Gepost op 13 juni 2007 om 20:14:04.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mitt_Romney

Nog zo'n geloofsfanatiekeling kunnen we net gebruiken
 Help mods!
Pool: 575e, Ajax - NEC 3-0 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.485,4VoVo: 745e / 707e / 715eOpstelling: 4-3-3
Sven
Moderator

Gepost op 13 juni 2007 om 20:36:45.     MSN: Wie niet? [PM indien gewenst]      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
de das schreef:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mitt_Romney

Nog zo'n geloofsfanatiekeling kunnen we net gebruiken

I'm with Fred
 Help mods!
ArenA
Administrator

Gepost op 14 juni 2007 om 18:10:56.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik heb een paar debats tussen de Democraten en tussen de Republikeinse kandidaten langs zien komen op CNN de afgelopen week waar ik een wat betere indruk heb gekregen over enkele kandidaten.

Bij de Democraten zal het zeker gaan tussen Clinton en Obama.

Tijdens een poll was er een grote winst voor Clinton na het debat, Obama bleef gelijk en Edwards viel ver terug.
Voor Edwards moet er denk ik een wonder gebeuren als hij nog een kans zal krijgen.

Wat wel bijzonder was is dat Clinton een ruime winst boekte na het debat en ver voorstaat op Obama. Echter in een andere poll; welke kandidaat de stemmers het meest aardigste vonden los van kwaliteiten stond Obama ruim aan kop en stond Clinton op zeer ruime afstand. Clinton komt dus niet goed over qua persoonlijkheid op de kiezers, nog veel werk te verichten voor het campagneteam.

Stemmen de kiezers op kwaliteit dan gaat ze het winnen, stemmen ze op persoonlijkheid dan verliest ze.
Overigens stemt 46% van de vrouwen op haar in de polls, dus dat voordeel heeft ze zeker.

Bij de Republikeinen (die op dit moment mee doen in de race) tussen McCain (staat een stuk steviger dan ik had verwacht) en Giuliani.

Grote outsider is Romney die kwam op mij wel heel goed over absoluut beter dan een Giuliani of en McCain, maar zijn geloofsovertuiging zou wel voor een probleem kunnen gaan zorgen bij de kiezers.

[Dit bericht is veranderd door ArenA (op 14 juni 2007 18:12:04).]
 Help mods!
Pool: 92e, Ajax - NEC 2-0 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 9e / 155e / 43eOpstelling: 4-3-3
GandalfWizard
Veelbelovend talent

Uit: Leiden
Reg.: 18 april 2006
Gepost op 15 juni 2007 om 13:18:02.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ArenA schreef:

Grote outsider is Romney die kwam op mij wel heel goed over absoluut beter dan een Giuliani of en McCain, maar zijn geloofsovertuiging zou wel voor een probleem kunnen gaan zorgen bij de kiezers.
Die redt het niet. Alleen blanke, heteroseksuele en protestantse mannen redden het. Met een Mormoon win je Utah, maar verlies je the South. En zoals de Amerikanen zeggen: "As the South goes, goes the nation"...

[Dit bericht is veranderd door GandalfWizard (op 15 juni 2007 13:18:21).]
 Help mods!
Pool: 1402e, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 3-3-4
Sven
Moderator

Gepost op 15 juni 2007 om 18:46:09.     MSN: Wie niet? [PM indien gewenst]      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
GandalfWizard schreef:
(...)
Die redt het niet. Alleen blanke, heteroseksuele en protestantse mannen redden het. Met een Mormoon win je Utah, maar verlies je the South. En zoals de Amerikanen zeggen: "As the South goes, goes the nation"...

----> cue Fred Thompson. Door ArenA stelselmatig genegeerd, maar hij is echt de dark horse in de Republikeinse strijd. Gaat laat in de campagne komen, maar heeft al meermaals aangegeven dat sommige concullega's te lange campagne's hebben.
 Help mods!
ArenA
Administrator

Gepost op 15 juni 2007 om 20:54:35.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Sven schreef:

(...)

----> cue Fred Thompson. Door ArenA stelselmatig genegeerd, maar hij is echt de dark horse in de Republikeinse strijd. Gaat laat in de campagne komen, maar heeft al meermaals aangegeven dat sommige concullega's te lange campagne's hebben.

Hehe zolang hij zichzelf niet officieel in de race plaatst heb ik het recht om hem te negeren.

[Dit bericht is veranderd door ArenA (op 15 juni 2007 20:54:56).]
 Help mods!
Sven
Moderator

Gepost op 15 juni 2007 om 21:16:21.     MSN: Wie niet? [PM indien gewenst]      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ArenA schreef:
(...)
Hehe zolang hij zichzelf niet officieel in de race plaatst heb ik het recht om hem te negeren.

CNN denkt daar anders over. Maar op zich heb je een punt. Ze verwachten dat hij zich in juli formeel kandidaat stelt. Dan hebben we het er wel weer over.
 Help mods!
GandalfWizard
Veelbelovend talent

Uit: Leiden
Reg.: 18 april 2006
Gepost op 16 juni 2007 om 19:17:27.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ArenA schreef:

(...)

Bovendien is het de vraag of hij z'n campagne van de grond krijgt, en, minstens even belangrijk, genoeg geld inzamelt.

Als Thompson, kennelijk een rechtse hardliner, genomineerd wordt geef ik de Democraten opeens een stuk meer kans.
 Help mods!
Pool: 1402e, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 3-3-4
ArenA
Administrator

Gepost op 3 juli 2007 om 18:14:14.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Het gaat niet goed met campagne van de Republikeinse senator John McCain. Door tegenvallende inkomsten dreigt zijn race om het presidentschap te mislukken, melden Amerikaanse media.
Vrij bijzonder, aangezien hij toch een grote kanshebber is.
 Help mods!

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 17 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk