Ajax Netwerk
zondag 30 april 2017 - 05:20                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Eredivisie, eerste divisie en amateurvoetbal » [Centraal] Feyenoord topic (Deel 20)

HR

Deze topic is open en bestaat uit 106 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 106 »

HR

State Scarlet
Moderator

Uit: Panningen
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 15 juli 2002

We gaan verder in deel 20 over onze Rotterdamse rivaal. Hier onder staat het vorige deel nog eens:

Deel 19
HRHR
HR

BuZa
Icoon

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Mayron George
Reg.: 30 november 2005

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 3 maart 2017 om 15:18:18.  Profiel  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: -  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Dat hun seizoen maar mooi in mineur zal eindigen, op die blikken kan ik nu al niet wachten :B
HR
HR

sebastiaan1973
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 29 mei 2009

Ik ben benieuwd naar de komende weken. Ik zie Feyenoord als een club met een verliezers DNA.

Jarenlang heeft Feyenoord geen topsportklimaat. Dat is bekend. Zie link. Als je een topclub pretendeert te zijn, maar steeds faalt, geen kampioen wordt, dan ben je een loser. Als je dat maar lang genoeg doet, gaat dat tussen de oortjes zitten. Dan ben je het gewend. Dan kom je in een situatie terecht waar in je er als club, speler en publiek eigenlijk niet meer in gelooft. En ja, dan zit het in je DNA. Metafoor. Benieuwd dus, hoe dit zich gaat ontwikkelen.

http://www.volkskrant.nl/sport/manager-bosz-hekelt-gebrek-aan-topsportklimaat-bij-feyenoord~a835495/

Dit is niet ok!
HR
HR

Gamer1908
Regelmatige invaller

Reg.: 14 april 2012

Was het niet juist Vermeer die daar nu een grote bijdrage aan levert?

Maar het zou wel heel zuur zijn als het dit jaar niet lukt. Het zijn nog veel wedstrijden.
HR
HR

sebastiaan1973
Idool

quote:HR
Gamer1908 schreef:

Was het niet juist Vermeer die daar nu een grote bijdrage aan levert?

Maar het zou wel heel zuur zijn als het dit jaar niet lukt. Het zijn nog veel wedstrijden.
HR
Ja, zou kunnen hoor. Ik denk dat het wel verbeterd is. Maar de komende tijd worden natuurlijk wel heel spannend. Feyenoord vrienden zijn er bepaald niet gerust op.
HR
HR

JB85
Vedette

Droomaankoop: Romelu Lukaku
Reg.: 30 april 2006

sebastiaan1973 schreef:

(...)

Ja, zou kunnen hoor. Ik denk dat het wel verbeterd is. Maar de komende tijd worden natuurlijk wel heel spannend. Feyenoord vrienden zijn er bepaald niet gerust op.
HR
Die Feyenoord vrienden kunnen gerust zijn hoor. Dit geven ze niet meer weg. 5 punten én beter doelsaldo, zelden tegengoals. Ajax speelt risicovoller en zie ik eerder tegen een zeperd oplopen dan Feyenoord. Ik raar onze Rotterdamse vrienden aan elke wedstrijd op te nemen en ergens op te slaan waar het niet snel slijt. Kan zo maar weer 15 jaar duren voor een volgend succes.
HR
HR

Gamer1908
Regelmatige invaller

JB85 schreef:

(...)
Die Feyenoord vrienden kunnen gerust zijn hoor. Dit geven ze niet meer weg. 5 punten én beter doelsaldo, zelden tegengoals. Ajax speelt risicovoller en zie ik eerder tegen een zeperd oplopen dan Feyenoord. Ik raar onze Rotterdamse vrienden aan elke wedstrijd op te nemen en ergens op te slaan waar het niet snel slijt. Kan zo maar weer 15 jaar duren voor een volgend succes.
HR
Komt natuurlijk ook omdat we niet gewend zijn dat het wel goed komt. Maar ik hoop het wel onwijs :B
HR
HR

sebastiaan1973
Idool

Gamer1908 schreef:

(...)

Komt natuurlijk ook omdat we niet gewend zijn dat het wel goed komt. Maar ik hoop het wel onwijs :B
HR
Dat is het hem idd. Zo vaak mislukt, dat je als Feyenoordfan echt wel voorzichtig bent.
HR
HR

JohanCruijff_14
International

Uit: Amsterdam
Vak: 112
Reg.: 8 juli 2003

Ik zie ze het ook niet meer weggeven, nu is het aftellen.
HR
HR
Ik zie nog alle ruimte voor falen, moet goed komen. :B
HR
HR

Eens Te Meer
Vedette

Uit: Indonesie
Reg.: 2 juli 2013

Een nek aan nek race is het niet, daarvoor is dat 5+ puntengat te groot. Maarrr het kan hard gaan. Als Ajax alles wint (moeilijk, maar dat kan) en Feyenoord 1 keer onderuit gaat vooor de clash in de Arena (ongeluk schuilt in een klein hoekje) dan denk ik dat Ajax er overheen gaat.
Als Feyenoord tegen Ajax aantreed met nogsteeds een gat van 5+ punten dan zie ik het veel somberder in.

Ik denk namelijk dat de punten-situatie een grote mentale weerslag heeft op die wedstrijd zelf.
HR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Nummer 14

Uit: Amstelveen
Vak: 422
Droomaankoop: Hendrik Johannes Cruijff
Reg.: 9 september 2002

Vijf punten is niets. Een slippertje zoals tegen GAE is zo gemaakt. Sparta, PEC, Heerenveen of Vitesse zouden zomaar kunnen verrassen in eigen huis. Zeker als de kampioensdruk toeneemt. Het is natuurlijk wel een do-or-die seizoen voor Feyenoord. Zo dichtbij zijn ze de afgelopen 18 jaar niet geweest.

In het voetbal kan nou eenmaal van alles gebeuren. Ajax heeft rond deze tijd onder De Boer zelfs negen punten achterstand gehad. De speelschema's worden minder relevant, want het wordt een mentale strijd. Zie vorig seizoen. Ajax speelde thuis met 2-2 gelijk tegen NEC om vervolgens bij PSV te winnen.

Toch denk ik dat Feyenoord het niet meer weggeeft. Op de een of andere manier valt alles gewoon perfect voor ze. Late gelijkmakers tegen Utrecht en Ajax, een aantal gelukkige zeges tegen kleinere ploegen, de millimeter tegen PSV. Alsof de Goden er mee aan de haal zijn gegaan. De stand van de sterren, de maan en de zon die één keer per 20 jaar op een bepaalde positie staan, of zo :P

Zolang de schaal niet is uitgereikt is er nog alle kans, maar ze komen wel steeds dichterbij. Voor Ajax is het simpel: we moeten nu alles zetten op het feit dat we vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnen.

Succes Sparta!
HR
HR

Ome Michel
Idool

Uit: Lelystad
Reg.: 11 november 1999

Feyenoord is voor voor hun doen gewoon goed bezig dit seizoen. Ik zie ze, hoewel een slippertje zo gemaakt is, voor wat vanmiddag betreft,geen averij oplopen . Ze hebben een goede balans van jong en ervaring, en dat zie je daar eindelijk een keer terug.

Kortom, met gewoon eerlijk en realistisch zijn is weinig mis, gaat Feyenoord zo door, wordt het terecht weer eens kampioen van Nederland. Uiteraard blijf ik hopen dat wij in mei met die schaal staan, maar of wij dan wél alles zullen winnen, betwijfel ik ten zeerste. ;)
HR
HR

witchmaster
Legende

Uit: het zuiden des lands
Reg.: 6 augustus 2000

Ome Michel schreef:

Feyenoord is voor voor hun doen gewoon goed bezig dit seizoen. Ik zie ze, hoewel een slippertje zo gemaakt is, voor wat vanmiddag betreft,geen averij oplopen . Ze hebben een goede balans van jong en ervaring, en dat zie je daar eindelijk een keer terug.

Kortom, met gewoon eerlijk en realistisch zijn is weinig mis, gaat Feyenoord zo door, wordt het terecht weer eens kampioen van Nederland. Uiteraard blijf ik hopen dat wij in mei met die schaal staan, maar of wij dan wél alles zullen winnen, betwijfel ik ten zeerste. ;)
HR
Ik weet het niet zo , er zit totaal geen voetbal in hun spel .
Tis louter hard rennen en god geven de ingreep en zeer voorspelbaar ze kunnen niet anders.
Het geluk is ook dat men geen blessures heeft , en draait het middenveld zeer goed en is de basis voor dit 11tal .
Wat ook belangrijk is en zeer funest voor het ned-voetbal is dat zowel feyenoord als psv de comp voor laat gaan en zich hierbij flink in de vingers snijden in de naaste toekomst ,al is het de E.L maar europees is vooral voor die jonge gasten zo belangrijk voor hun ontwikkeling :P
HR
HR

dubbel2010
International

Vak: 124
Reg.: 15 april 2010

witchmaster schreef:

(...)

Tis louter hard rennen en god geven de ingreep en zeer voorspelbaar ze kunnen niet anders.
Het geluk is ook dat men geen blessures heeft , en draait het middenveld zeer goed en is de basis voor dit 11tal .
Wat ook belangrijk is en zeer funest voor het ned-voetbal is dat zowel feyenoord als psv de comp voor laat gaan en zich hierbij flink in de vingers snijden in de naaste toekomst ,al is het de E.L maar europees is vooral voor die jonge gasten zo belangrijk voor hun ontwikkeling :P
HR
Ze hebben idd geluk dat de 3 a 4 dragers fit blijven If geen schorsingen.
Maar ze zijn tot zover de terechte kampioen. Meest stabiel. Tuurlijk in volgens jaar in cl gaan ze er mer 3 punten uit. Maar ze snappen dat met ervaring kracht en talent je in Nederland kampioen wordt en daarmee harken ze 20 miljoen binnen. Dat dut nu al 3 gebeurt is vanuit zo schandalig wanbeleid.
Maar schijnt allemaal te kunnen tenslotte is het stoer met een b1 mee te doen.
HR
HR

Gamer1908
Regelmatige invaller

witchmaster schreef:

(...)

HR
Dan moet je nog maar eens goed kijken, want hier doe je het spel echt te kort mee. Je kan natuurlijk niet de meeste goals hebben gemaakt en de minste tegen als er totaal geen voetbal in zit met louter hard rennen. :denk

dubbel2010 schreef:

(...)

Ze hebben idd geluk dat de 3 a 4 dragers fit blijven If geen schorsingen.
HR
Dat is bij jullie toch niet anders? Ik denk zelfs dat we meer spelers hebben gemist dit seizoen doen Ajax. (van Beek, Vermeer, Elia, El Ahmadi)

[Dit bericht is veranderd door Gamer1908 (op 5 maart 2017 10:43:52).]
HR
HR

Eens Te Meer
Vedette

Uit: Indonesie
Reg.: 2 juli 2013

Het is gewoon absoluut een team met een sterke mentale geest. Daarbij een eenheid, en een ploeg die een tactiek hanteert die bij hun kwaliteiten aansluit. Solide achterhoede, veel vroege ballen door de lucht, maar ook veel fyzieke kracht om 2de ballen op te pakken, snelheid in de omschakeling met de vleugels/backs. Plus scorend vermogen, dus spelers die niet gek veel kansen nodig hebben. Doet Pietje het niet dan doet Jantje het wel. Staan ze aan het eind bovenaan zijn ze verdiend kampioen.
Ze moesten het vaak last-minute repareren en daar heb je wat geluk bij nodig, maar vooral ook de juiste wapens.

Ik vind wel dat Feyenoord beduidend vaker dan Ajax en ook over langere fases de onderliggende partij is geweest in wedstrijden. Zelfs een ADO heeft recent nog een hele helft het betere van het spel. Utrecht en Twente waren bijv beter over 90 minuten. Maar efficientie is uiteindelijk bepalender.
In de toppers vs Ajax en PSV heeft Feyenoord het ook gewoon goed gedaan. Ajax kwam pas de 2de helft tot leven in de Kuip, maar mocht al met al niet klagen met een punt. In Eindhoven was PSV wel sterker, maar in de Kuip duidelijk andersom.

Het zou een mooi verhaal zijn als uitgerekend Sparta de steen is waar Feyenoord over struikelt. Hup Sparta!!
HR
HR

nautilus
Vedette

Reg.: 31 januari 2010

0-5 verwacht ik. Ploegen als Sparta en Vitesse gaan Feyenoord niet meer tegen houden.

Sorry voor het zwart kijken maar ik denk dar Feyenoord het niet meer uit handen geeft. Uit bij ons kunnen ze makkelijk op een gelijkspel spelen en eerlijk gezegd waren ze in De Kuip verreweg de bovenliggende partij.
HR
HR

Mike Randell
Regelmatige invaller

Uit: geldermalsen
Vak: 406
Reg.: 30 september 2009

Uit bij ons verliezen ze zeker. En voor de winterstop waren er meer ploegen bovenliggende partij. Das daarna wel ff veranderd
HR
HR

witchmaster
Legende

Uit: het zuiden des lands
Reg.: 6 augustus 2000

Zoals eerder gezegd het blijft voorspelbaar puur engels voetbal hard draven een goed middenveld veel power maar als het tegenvalt dan hebben ze geen oplossing want je ziet dat als het niet geheel goed gaat de bal breed en terug wordt gespeeld ;) sparta DE club uit rotterdam spangen en zuid is nog nooit goed samen gegaan B)
HR
HR

Bazza
Legende

Droomaankoop: Jean-Paul Boëtius
Reg.: 20 januari 2002

Op weg naar weer een cup?
Welke cup?
HR
HR

Libero
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Pierre-Emerick Aubameyang
Reg.: 1 november 2010

Een Cup-a-Soup als dit zo doorgaat :B
HR
HR

raptor1979
Icoon

Uit: den haag
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 2 augustus 2010

Zongen ze nou alle joden hebben griep nadat ze op 1-0 achterstand kwamen? :I
HR
HR

Brammes
Basisspeler

Reg.: 30 juni 2014

Veel te vroeg gevallen, helaas.
HR
HR

Rasmussen
Icoon

Reg.: 25 augustus 2005

Fluit maar af.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 106 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Eredivisie, eerste divisie en amateurvoetbal » [Centraal] Feyenoord topic (Deel 20)

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Bereikt Ajax de finale van de Europa League?

Ja
Nee
Weet niet

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 62,4% dat AZ wint van Vitesse. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Olympique Lyonnais.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!