Ajax Netwerk
vrijdag 24 maart 2017 - 07:18                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Eredivisie, eerste divisie en amateurvoetbal » [Centraal] Feyenoord topic (Deel 20)

HR

Deze topic is open en bestaat uit 38 pagina's: « 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 »

HR

JeroenE
Icoon

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 17 september 2007

quote:HR
Kuipje schreef:

Feyenoord schijnt met Van Persie bezig te zijn.
HR
Van Persie en Kalou??? Dan kunnen ze ook volgend seizoen nog kampioen worden.
HRHR
HR

deKuip
International

Vak: -
Reg.: 18 september 2005

Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Kalou trouwens sowieso niet. Die heeft net bijgetekend.
HR
HR

JeroenE
Icoon

Reg.: 17 september 2007

deKuip schreef:

Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Kalou trouwens sowieso niet. Die heeft net bijgetekend.
HR
Ik weet niet hoe fit Van Persie nog is. Ik voorspelde dat de oude Kuyt nog makkelijk zou scoren in de Eredivisie. Dat gebeurde. Turkse competitie is fysiek zwaar. Van Persie kan nog makkelijk in de Eredivisie aan zijn goals komen. Verschil is alleen dat Kuyt altijd fit is en vrijwel nooit geblesseerd. Bij Van Persie kraakt alles :)
HR
HR
Doen, kan je Jorgensen mooi op de bank zetten :B
HR
HR
Slimste actie is Bosz bij Ajax stallen geweest.
HR
HR

Zlatan 4 President
Basisspeler

Uit: Groningen
Reg.: 9 september 2002

Natuurlijk is Van Persie een meerwaarde. De Turkse competitie is íets beter en zwaarder dan de onze hoor.

Los daarvan: Feyenoord gaat het natuurlijk redden. En terecht. Ajax moet nog naar NEC, PSV en Willem II. Gaan we die allen winnen? Waarschijnlijk niet. Zeker PSV uit, ná Schalke uit, wordt enorm pittig. NEC en Willem II mag normaliter geen problemen opleveren, maar na FC Groningen en Excelsior uit kan zo'n bewering ook de ijskast in. Wij kunnen een wedstrijd moeilijk doen kantelen, daar zijn deze twee wedstrijden een voorbeeld van. Feyenoord kan dat wél en dat is een kwaliteit. Bij NEC (1-2), terugknokken tegen Ajax (1-1), knock-out in Utrecht en tóch een punt pakken (3-3), een 0-1 bij Heracles, PSV én ADO over de streep trekken, ook thuis PSV pakken (ondanks het Zoetje volledig terecht), et cetera. Daar zat af en toe wat geluk bij (zie ook die 0-2 bij FC Twente, waar de heren scheidsrechters faalden), maar dat hoort erbij. Met name thuis hebben ze de nodige tegenstanders van de mat geveegd: 4-1, 4-1, 5-0, 4-0, 4-0, 6-1, 4-0, 5-2. Ze hebben een topscoorder in de gelederen, buitenspelers die scoren én assists geven, middenvelders die enorm aanjagen en afpakken (El Ahmadi en Vilhena) én beslissend kunnen zijn met goals (die twee plus Toornstra). En dan heb je Dirk Kuyt nog.

Op het moment dat het even tegenzit en blessures zich aandienen heeft Feyenoord het meteen lastig. Dan kunnen ze verliezen bij Sparta. En in de beker bij Vitesse presteren ze zonder enkele key players ook ondermaats. De kwalitatieve spoeling is qua selectie dun. Feyenoord treft het dat ze vrijwel continu een beroep kunnen doen op hun beste spelers. En dat een seizoen lang. Ander voordeel: zo'n (redelijk vaste) basiself groeit en groeit. Qua team én qua vertrouwen. Dat zie je terug. En waar Feyenoord geen Europees voetbal meer speelt, doet Ajax dat wel. Alles zo bij elkaar maakt dat Feyenoord op vrijwel alle fronten de terechte kampioen is. Na enkele jaren Ajax en PSV is het dan ein-de-lijk zover. Knap, heel knap gedaan.
HR
HR

Juichtoon
International

Uit: Gouda
Reg.: 21 mei 2008

deKuip schreef:

(...)

Je gaat de tegenstanders van Ajax in de EL toch niet vergelijken met die van Feyenoord he? Dat is wel erg kort door de bocht.
HR
Ja tuurlijk. Als Ajax ergens beter presteert zijn de tegenstanders zwakker. Dat riedeltje hoor ik al 40 jaar.
Celta zit bij de laatste 8, zo ook Man U. Fener en Loehansk of Standard Luik en Panathinaikos, zal elkaar niet veel ontlopen. Ajax werd poulewinnaar en is inmiddels kwartfinalist. Het is dat Fnoords buitenspelgoal tegen ManU thuis werd geteld anders was Fnoord 4e geworden.

Daarbij en daar wil ik heen hebben deze prestaties alles met de speelwijze te maken. Het meer stabiele spel van Fnoord kan nog net in de Nlse competitie maar is europees gezien bijna prehistorisch. Het Ajax spel met veel druk naar voren via het midden en middenveld is europees gezien een must maar zeker ook kwetsbaarder. Dit was ook de voornaamste conclusie na Ajax europese seizoen vorig jaar. Het statitsche en weinig dynamische voetbal olv Frank kon Molde nog niet verrassen. Hoe anders is het dit jaar.
Fnoord zal net zoals Ajax dit jaar haar spel moeten aanpassen om nog iets te presteren in de CL.

Overigens schrijf je dat je nog niet in een Rotterdamse titel wil geloven gezien de vorige 17 jaar. Maar je maakt mij niet wijs dat je werkelijk 17 teleurgesteld bent in Fnoord. Fnoord heeft in de voorgaande 17 jaar werkelijk niet 1 keer aanspraak op de titel kunnen maken zoals nu. Er waren zelfs jaren bij dat je als Fnoorder al blij was met een top 10 klassering.

[Dit bericht is veranderd door Juichtoon (op 20 maart 2017 18:03:43).]
HR
HR

Gamer1908
Bankzitter

Reg.: 14 april 2012

Juichtoon schreef:

(...)

Ja tuurlijk. Als Ajax ergens beter presteert zijn de tegenstanders zwakker. Dat riedeltje hoor ik al 40 jaar.
Celta zit bij de laatste 8, zo ook Man U. Fener en Loehansk of Standard Luik en Panathinaikos, zal elkaar niet veel ontlopen.

HR
Wat is dat voor een kort door de bocht redenatie? Dit heeft toch ook met loting etc. te maken? Als jullie ipv Legia tegen Man Utd hadden geloot, dan achte ik de kans zeer zeer klein dat jullie nog in de EL zaten.

Natuurlijk heel mooi dat jullie er nog in zitten en van mijn part winnen jullie hem ook nog. Mooi voor het Nederlands voetbal, maar je redenatie gaat natuurlijk niet op.

Wat vinden jullie trouwens van de vermeende overtredingen van Klaassen en Kluivert?
HR
HR

deKuip
International

Reg.: 18 september 2005

Juichtoon, ga mij nou niet vertellen wat ik wel en niet moet voelen. In de Nederlandse competitie en in de beker heeft Feyenoord mij vaak genoeg teleurgesteld ja. Wedstrijden totaal onnodig verliezen en de bietenbrug op gaan tegen veel zwakkere tegenstanders was geen incident. Met als hoogtepunt qua teleurstelling de 10-0 tegen PSV. Wat dat betreft heb ik als Feyenoorder genoeg teleurstellingen te verwerken gehad en vandaar dat ik nogal voorzichtig ben in het uitspreken dat we wel kampioen worden. Bovendien zijn er gewoon nog 7 wedstrijden te gaan en er kan van alles gebeuren. Ik ben niet het type wat dan blaaskakerig van de toren blaast.

Bovendien gaat je argument over Celta de Vigo echt totaal niet op zoals hierboven geschreven. Qua tegenstanders kun je niet zeggen dat het Ajax tegen heeft gezeten. Mag ook wel, want de laatste jaren had Ajax de loting niet echt mee, maar je moet de prestaties, tot nu toe, ook weer niet overschatten. Je moet ook gewoon een beetje geluk hebben om de EL te winnen, net als om landskampioen te worden.

[Dit bericht is veranderd door deKuip (op 20 maart 2017 18:47:24).]
HR
HR

Juichtoon
International

deKuip schreef:

Juichtoon, ga mij nou niet vertellen wat ik wel en niet moet voelen. In de Nederlandse competitie en in de beker heeft Feyenoord mij vaak genoeg teleurgesteld ja. Wedstrijden totaal onnodig verliezen en de bietenbrug op gaan tegen veel zwakkere tegenstanders was geen incident. Met als hoogtepunt qua teleurstelling de 10-0 tegen PSV. Wat dat betreft heb ik als Feyenoorder genoeg teleurstellingen te verwerken gehad en vandaar dat ik nogal voorzichtig ben in het uitspreken dat we wel kampioen worden. Bovendien zijn er gewoon nog 7 wedstrijden te gaan en er kan van alles gebeuren. Ik ben niet het type wat dan blaaskakerig van de toren blaast.

Bovendien gaat je argument over Celta de Vigo echt totaal niet op zoals hierboven geschreven. Qua tegenstanders kun je niet zeggen dat het Ajax tegen heeft gezeten. Mag ook wel, want de laatste jaren had Ajax de loting niet echt mee, maar je moet de prestaties, tot nu toe, ook weer niet overschatten. Je moet ook gewoon een beetje geluk hebben om de EL te winnen, net als om landskampioen te worden.
HR
Ik snap dat je de europese prestatie van Fnoord dit jaar blijft wegschrijven achter een ongelukkige loting en andersom voor Ajax. Jammer dan mis je toch de essentie die ik je over de speelstijl meegeef.
HR
HR

Gamer1908
Bankzitter

Daarbij en daar wil ik heen hebben deze prestaties alles met de speelwijze te maken. Het meer stabiele spel van Fnoord kan nog net in de Nlse competitie maar is europees gezien bijna prehistorisch. HR
PSV speelt al jaren (dit jaar wat minder) stabiel en behoudend. Dat werd toen omschreven als volwassen en Europees. Nu ga jij beweren dat dat prehistorisch is en dus binnen twee jaar tijd het complete Europese voetbal is veranderd.
HR
HR

TheLegend
Idool

Uit: Huizen
Droomaankoop: Paulo Bruno Dybala
Reg.: 10 april 2011

Van harte, bierpuldinges.
HR
HR

Gamer1908 schreef:

(...)

Wat vinden jullie trouwens van de vermeende overtredingen van Klaassen en Kluivert?
HR
Afgezet tegen de overtredingen van Van Duinen (op Klaassen) en Koolwijk (op Schöne) niet het noemen waard.
HR
HR
Ajax moet zich beklagen dat het überhaupt is overwogen, aldus v Benthum
HR
HR

Juichtoon
International

Gamer1908 schreef:

(...)

PSV speelt al jaren (dit jaar wat minder) stabiel en behoudend. Dat werd toen omschreven als volwassen en Europees. Nu ga jij beweren dat dat prehistorisch is en dus binnen twee jaar tijd het complete Europese voetbal is veranderd.
HR
Is dat iets van Fnoorders, de essentie missen? Ik heb het over de speelstijl niet over Stabiliteit in dit geval. Je kunt prima een aanvallende moderne speelstijl hebben en toch heel stabiel zijn (bv Ajax 1995).
Het Fnoord van nu kenmerkt zich vooral door stabiliteit (door mij hier al in oktober betoogd) en koppelt dit aan een betrekkelijk ouderwetse manier van voetballen (7 man achterin bij balverlies en mbv fysieke kracht terrein winnen), zonder Kwaliteit (van bovenaf gezien). Natuurlijk dekt dit niet alles maar door je oogharen zie je dat beeld.
PSV's behoudende manier van spelen toen had juist wel Kwaliteit, vandaar ook de kritiek op deze manier van spelen (dat kan toch anders met zulke spelers). Ik heb juist geen kritiek op de manier van spelen van Fnoord (prima naar de mogelijkheden, uitstekend zelfs dit jaar), maar deze spelwijze leidt op europees niveau tot niets. Europees gezien leidt 7 man achterin simpelweg tot te weinig doelkansen en fysiek gezien is Fnoord niet bijzonder genoeg en dan blijft er weinig ruimte voor succes over.
En daarin wijkt Ajax juist af van Fnoord en verklaart ook haar relatieve succes europees gezien tov Fnoord. En dit heeft vrijwel niets met de loting te maken. Dan mis je dus geheel de essentie.

[Dit bericht is veranderd door Juichtoon (op 20 maart 2017 22:33:29).]
HR
HR

Gamer1908
Bankzitter

Laten we het erop houden dat we daar een andere mening over hebben.
HR
HR

AFCA 428
Nummer 14

Uit: Amstelveen
Vak: 127
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005

Gamer1908 schreef:

Laten we het erop houden dat we daar een andere mening over hebben.
HR
Als je al een jaar of 14 nauwelijks europese wedstrijden meer hebt gespeeld na de winterstop, zou ik sowieso mijn mond maar houden over prestaties van andere Nederlandse clubs in Europa.

Je wint het zelf niet van Luhansk in de Europa League maar loopt wel te miepen dat Ajax een makkelijke loting had.
Momenteel staan psv, az en Ajax er stukken beter op in Europa dan de superslopers uit rotterdam.
HR
HR

hiddemegen
Ballenjongen

Vak: 411
Reg.: 8 mei 2013

Wij gaan toch gewoon van die ******s winnen, waarom niet? Feyenoord wint al jaren niet van ons (op dat zielige bekerpotje na), zelfs als ze beter zijn krijgen ze hem er niet in.
Ajax zal moeten gaan voor een laatste piep kleine kans en vol moeten vlammen.
Ik zie Feyenoord hier niet winnen, natuurlijk was Ajax bizar slecht tegen Excelsior maar een paar dagen eerder speelde ze een hele goede pot tegen Kopenhagen laten we dat ook niet vergeten. Ajax zal moeten winnen om nog enige druk bij die flikkers uit 010 neer te leggen.
HR
HR

Gamer1908
Bankzitter

AFCA 428 schreef:

(...)

Als je al een jaar of 14 nauwelijks europese wedstrijden meer hebt gespeeld na de winterstop, zou ik sowieso mijn mond maar houden over prestaties van andere Nederlandse clubs in Europa.

Je wint het zelf niet van Luhansk in de Europa League maar loopt wel te miepen dat Ajax een makkelijke loting had.
Momenteel staan psv, az en Ajax er stukken beter op in Europa dan de superslopers uit rotterdam.
HR
Man o man, het zit wel diep he? Als je mijn posts echt had gelezen dan had je misschien kunnen zien dat ik juist goed vind dat Ajax al zover is. Daarbij geef ik alleen aan dat de loting niet tegen heeft gezeten. Ik snap dat jullie er onwijs trots op zijn om weer eens in de kwartfinale te staan, dus geniet ervan.

hiddemegen schreef:

Wij gaan toch gewoon van die ******s winnen, waarom niet? Feyenoord wint al jaren niet van ons (op dat zielige bekerpotje na), zelfs als ze beter zijn krijgen ze hem er niet in.
Ajax zal moeten gaan voor een laatste piep kleine kans en vol moeten vlammen.
Ik zie Feyenoord hier niet winnen, natuurlijk was Ajax bizar slecht tegen Excelsior maar een paar dagen eerder speelde ze een hele goede pot tegen Kopenhagen laten we dat ook niet vergeten. Ajax zal moeten winnen om nog enige druk bij die flikkers uit 010 neer te leggen.
HR
Verliezen doen we sowieso niet, let maar op. Verder een hoogstaande posting ;)

[Dit bericht is veranderd door Gamer1908 (op 21 maart 2017 09:11:25).]
HR
HR

AFCA 428
Nummer 14

Uit: Amstelveen
Vak: 127
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005

Gamer1908 schreef:

(...)

Verliezen doen we sowieso niet, let maar op. Verder een hoogstaande posting ;)
HR
Och trots. Uiteindelijk is het slechts een kwartfinale die je na afgelopen donderdag relativeert. Kom je nog een ronde verder zal ik persoonlijk wel trots zijn.

Het gaat me er meer om dat veel feyenoorders ineens erg hoog van de toren blazen. Voor het eerst sinds 1999 is de kans groot dat jullie het worden en Europees heeft feyenoord niets laten zien de afgelopen 14 jaar. Dat is niet erg, maar ken je plek. Misschien jij niet eens zozeer maar de overgrote menigte schieten ineens als paddenstoelen uit de grond.
HR
HR

FeyenoordZeeland
Ballenjongen

Reg.: 3 maart 2014

Mee eens dat we inderdaad niet te hoog van de toren moeten blazen. Lees al jaren de diverse berichten op ons eigen netwerk en die van jullie maar heb, ondanks dat ik al sinds langere tijd een inlogcode heb, nooit veel berichten gepost. Heb veel vrienden, collega's en teamgenoten die voor Ajax zijn en over en weer is het gewoon altijd leuk om met elkaar te dollen op een leuke manier over onze clubs en zo zou het altijd moeten zijn. Ook ik hoop dat Feyenoord weer een keer kampioen wordt, en daar ziet het ook wel naar uit, maar hou toch nog een slag om de arm want er zijn gewoon nog 21 punten te vergeven en er kan nog van alles gebeuren.
HR
HR

Afcachilloz
Lid 2de elftal

Reg.: 31 juli 2007

FeyenoordZeeland schreef:

Mee eens dat we inderdaad niet te hoog van de toren moeten blazen. Lees al jaren de diverse berichten op ons eigen netwerk en die van jullie maar heb, ondanks dat ik al sinds langere tijd een inlogcode heb, nooit veel berichten gepost. Heb veel vrienden, collega's en teamgenoten die voor Ajax zijn en over en weer is het gewoon altijd leuk om met elkaar te dollen op een leuke manier over onze clubs en zo zou het altijd moeten zijn. Ook ik hoop dat Feyenoord weer een keer kampioen wordt, en daar ziet het ook wel naar uit, maar hou toch nog een slag om de arm want er zijn gewoon nog 21 punten te vergeven en er kan nog van alles gebeuren.
HR
Zolang de lagere sociale onderklasse het internet weet te vinden gaat daar weinig aan veranderen. Als Ajacied regio Eindhoven heb ik het hier al zwaar genoeg met de 'boeren' maar ondanks de vele PSV'ers tussen vrienden en kennissen en de verdwaalde feyenoorder gaat het er nooit zo aan toe als gemiddeld op fey.netwerk.to, wat absoluut de galbak is van de 3 fora. Uitzonderingen altijd daargelaten. Dat Feyenoord kampioen gaat worden staat inmiddels wel vast. Ik mag het hopen zelfs. Ik zit niet erop te wachten dat ze op de laatste dag knullig gelijkspelen of verliezen waardoor wij met winst het kampioenschap zouden pakken en dan op een lullige 1-1 of 0-0 blijven steken omdat onze dames weer eens niet thuisgeven...
Zwarte gaten van 2007 en 2016 zijn nog voelbaar.

[Dit bericht is veranderd door Afcachilloz (op 21 maart 2017 09:50:30).]
HR
HR

Iceman
Idool

Uit: Leiden
Vak: 410
Reg.: 10 augustus 2003

keeskoi schreef:

(...)

Er is buiten de el ook de mogelijkheid om met een tweede plek cl te,spelen.
Denk jij echt serieus dat Ajax de el gaat winnen?
Lyon lijkt me een maatje te groot.
Ik moet gaan googlen om te kijken wie er nog meer in zitten maar ik vrees dat de el winnen een stap te ver is nog.
Ik zou alles op alles zetten om in ieder geval tweede te worden.
HR
Kopenhagen leek ook iedereen een maatje te groot. Celta de Vigo ook. We hebben het gezien.

Je kunt nationale competities niet vergelijken met Europese toernooien. Kijk naar Leicester bijvoorbeeld. En Volgens mij had de laatste Nederlandse ploeg die een Europese prijs won ook in de laatste fase alleen maar topclubs tegenover zich.

Ik zeg niet dat we hem gaan winnen, maar het is wel mogelijk.
HR
HR

Gamer1908
Bankzitter

Iceman schreef:

(...)

Kopenhagen leek ook iedereen een maatje te groot. Celta de Vigo ook. We hebben het gezien.

Je kunt nationale competities niet vergelijken met Europese toernooien. Kijk naar Leicester bijvoorbeeld. En Volgens mij had de laatste Nederlandse ploeg die een Europese prijs won ook in de laatste fase alleen maar topclubs tegenover zich.

Ik zeg niet dat we hem gaan winnen, maar het is wel mogelijk.
HR
Je mag best Feyenoord zeggen hoor :B

Het wordt lastig, maar onmogelijk is het zeker niet. Wie had in 2002 gedacht dat we bv Inter Milaan zouden uitschakelen? Of dat jullie (uit mijn hoofd) 2x van Manchester City zouden winnen.
HR
HR

Iceman
Idool

Uit: Leiden
Vak: 410
Reg.: 10 augustus 2003

Probleem is dat iedereen naar de nationale competitie kijkt. In de nationale competitie zijn wij met Feyenoord en PSV de absolute top. Tegenstanders spelen anders dan in Europa waarin je meestal, zeker in deze fase, de underdog bent.

Mensen moeten niet denken dat clubs als Lyon, United etc etc tegen een Nederlandse topclub 90 minuten gaan lopen verdedigen zoals in de Eredivisie meestal.wel het geval is. Daar liggen ook gelijk je kansen. Je krijgt in Europa meer ruimte om te voetballen.

Het is niet te vergelijken dus mensen moeten daarmee stoppen. In Europa zijn wij de underdog, dat is totaal anders voetballen. En dan heb ik het nog niet eens over de druk. In de Eredivisie moet je, in de Europa League is er na de poulefase geen sprake meer van moeten maar van mogen. Spelers zullen veel minder druk voelen omdat ze ook wel weten dat niemand het gek zou vinden als je in deze fase uitgeschakeld zou worden.

[Dit bericht is veranderd door Iceman (op 21 maart 2017 11:21:40).]
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 38 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Eredivisie, eerste divisie en amateurvoetbal » [Centraal] Feyenoord topic (Deel 20)

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Ajax heeft Schalke 04 geloot. Haalt Ajax de halve finale?

Ja
Nee
Weet niet

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 6,5% dat Bulgarije wint van Nederland. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Feyenoord:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!