Ajax Netwerk
donderdag 25 mei 2017 - 01:11                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Eredivisie, eerste divisie en amateurvoetbal » [Centraal] PSV topic (Deel 32)

HR

Deze topic is open en bestaat uit 67 pagina's: « 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 »

HR

chivu23
Moderator
Chat Operator

Uit: ermate briljant
Vak: -
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 25 februari 2005

quote:HR
B.J. schreef:

(...)
Dat is terugverdiend met de transfer van Wijnaldum en Depay. CL geld is deels gebruikt voor het aflossen van schulden en investeringen in de Herdgang. Deels ook om het eigen vermogen aan te sterken.

Een deel daarvan is meteen besteedbaar. Deze info is gewoon terug te vinden.
HR
Wat ook gewoon is terug te vinden is dat zowel de langlopende als de kortlopende leningen zijn opgelopen van 2015 naar 2016 ipv afgenomen. Da's dan toch vreemd als ze- zoals jij zegt- geld juist gebruikt hebben om schulden af te Lossen?

Ik geef ruiterlijk toe dat ik van de exacte kant bent dus niet thuis in de economie, maar dit klinkt mij niet logisch in de oortjes iig.
Ik heb gelukkig nooit schulden hoeven aflossen, maar het lijkt me niet logisch dat die dan oplopen als ik dat dan goed doe. En jij brengt het hier alsof Psv tig miljoen heeft afgelost: dat blijkt dan iig niet uit de cijfers.

Daarnaast staat er sowieso in dat de doelstellingen voor dit jaar waren: Kampioen worden en Europees overwinteren. Beide niet gehaald dus sowieso minder inkomsten en dus te besteden.
HRHR
HR
Wil je wel ff de rekening van het terras nog aflossen van gisteren? Zo blijf je schuldenvrij :B
HR
HR

B.J.
Zonnebril
Ballenjongen

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 16 mei 2017

chivu23 schreef:

(...)

Wat ook gewoon is terug te vinden is dat zowel de langlopende als de kortlopende leningen zijn opgelopen van 2015 naar 2016 ipv afgenomen. Da's dan toch vreemd als ze- zoals jij zegt- geld juist gebruikt hebben om schulden af te Lossen?

Ik geef ruiterlijk toe dat ik van de exacte kant bent dus niet thuis in de economie, maar dit klinkt mij niet logisch in de oortjes iig.
Ik heb gelukkig nooit schulden hoeven aflossen, maar het lijkt me niet logisch dat die dan oplopen als ik dat dan goed doe. En jij brengt het hier alsof Psv tig miljoen heeft afgelost: dat blijkt dan iig niet uit de cijfers.

Daarnaast staat er sowieso in dat de doelstellingen voor dit jaar waren: Kampioen worden en Europees overwinteren. Beide niet gehaald dus sowieso minder inkomsten en dus te besteden.
HR
Als er interesse is check dan dit verhaal even (of even, het is nogal een lap tekst).

PSV financieel

Ik heb wat dat betreft ook maar mijn info van dit soort bronnen. En wat er in de media door Gerbrands en Brands wordt gecommuniceerd.

Om het `moeten verkopen` fabeltje uit de wereld te helpen. Een quote uit dit artikel:

Hoewel het verkopen van spelers dus niet noodzakelijk is om gezond te blijven, verwacht PSV wel dat er verkocht wordt.HR
[Dit bericht is veranderd door B.J. (op 18 mei 2017 14:41:29).]
HR
HR

Frederique
Legende

Reg.: 7 november 2004

chivu23 schreef:

(...)

HR
Ook geen premies hoeven te betalen dus minder uitgaven ;)
HR
HR

Joppy
klapper Zonnebril
Regelmatige invaller

Uit: Marbella
Reg.: 9 juli 2008

Ik ben benieuwd. 4,3 miljoen winst tijdens een goede CL jaar is magertjes. Maar dat komt omdat je extra hebben afgelost op leningen. Begrijp ik dat goed?

Maar jullie hebben wel nog een paar grootverdieners rondlopen en die moeten ook nog steeds afgelost worden en met minder restwaarde. Denk je winst te maken of zal het toch richting break even of zelfs verlies gaan dit boekjaar?

Ajax komt elk halfjaar met een rapport. Doet PSV dat ook?
HR
HR

Snotneus
Idool

Reg.: 29 december 2005

Joppy schreef:

Ajax komt elk halfjaar met een rapport. Doet PSV dat ook?
HR
Nee, wij hebben twee rapporten op 1 moment. Eentje over de boekhouding om de pers en het PSV publiek rustig te houden, en eentje over de schaduw-boekhouding. Het schaduw rapport wordt geloof ik alleen onder ajacieden verspreid die posten in het psv-topic op het AN, waardoor zij altijd probleemloos de (altijd belabberde) exacte stand van zaken rondom het financiële beleid van PSV kunnen duiden, en vervolgens kunnen melden dat PSV nu werkelijk aan de rand van de afgrond staat.
HR
HR

Joppy
klapper Zonnebril
Regelmatige invaller

Snotneus schreef:

(...)

Nee, wij hebben twee rapporten op 1 moment. Eentje over de boekhouding om de pers en het PSV publiek rustig te houden, en eentje over de schaduw-boekhouding. Het schaduw rapport wordt geloof ik alleen onder ajacieden verspreid die posten in het psv-topic op het AN, waardoor zij altijd probleemloos de (altijd belabberde) exacte stand van zaken rondom het financiële beleid van PSV kunnen duiden, en vervolgens kunnen melden dat PSV nu werkelijk aan de rand van de afgrond staat.
HR
Maar ga je ervan uit dat jullie winst maken dit boekjaar? Zou toch moeten met de CL.
HR
HR

chivu23
Moderator
Chat Operator

B.J. schreef:

(...)
HR
Ik had het ook over de bedragen die in het jaarverslag van Psv zelf staan ;)

Langlopend:
2015: 47.152
2016: 48.000

Kortlopend:
2015: 46.686
2016: 52.472

Zoals ik al zei: ik ben van de exacte kant. Dus mijn vraag was gericht aan iemand die iit tot mij wel verstand heeft van economie: is Psv daadwerkelijk echt die schulden aant verminderen? (Zoals ze dus al tijden roepen dat daar vele miljoenen naartoe gaan) Of zijn ze weer aan het creatief boekhouden& potjes schuiven geslagen ;B

Ajax heeft ook tijden mooie plaatjes verkocht en bleek dat ze er toch niet zo florisant voorstonden, psv in het verleden nog erger zelfs.
Ik luister dus niet meer blind naar wat de poppetjes bij Psv/Ajax vertellen. Er wordt teveel gedraaid dat het er leuk uitziet.

@Broertje: :D Ik hou ook van jou.
@Tbag: tuurlijk! Meteen gedaan toen jij achter het terras lag ;)
HR
HR

Snotneus
Idool

Joppy schreef:

(...)

Maar ga je ervan uit dat jullie winst maken dit boekjaar? Zou toch moeten met de CL.
HR
Ik heb geen idee! Massimo is mijn leidraad op dat gebied.
HR
HR

Joppy
klapper Zonnebril
Regelmatige invaller

Snotneus schreef:

(...)

Ik heb geen idee! Massimo is mijn leidraad op dat gebied.
HR
:B

Wanneer word zo iets überhaupt bekend gemaakt? Boekjaar sluit op 30 juni volgens mij. Kunnen we dan binnen maand zien wat de resultaten zijn?
HR
HR
Clubs zullen natuurlijk niet snel laten doorschemeren dat ze 'moeten' verkopen, dat drukt de prijs. B)
HR
HR

Snotneus
Idool

Joppy schreef:

(...)

:B

Wanneer word zo iets überhaupt bekend gemaakt? Boekjaar sluit op 30 juni volgens mij. Kunnen we dan binnen maand zien wat de resultaten zijn?
HR
Als ik het goed heb wordt het jaarverslag van PSV meestal in oktober gepubliceerd, dus nog even geduld.
HR
HR

Massimo
Legende

Reg.: 20 januari 2010

Joppy schreef:

(...)

HR
Er is zeer waarschijnlijk nog een verkoop voor 1 juli nodig. Operationeel zal er winst worden gemaakt, maar de afschrijvingslasten is voor het merendeel nog niet gedekt.

De crux zit hem niet in dit seizoen, maar in volgend seizoen waar PSV ook zonder premies een hogere salaris- en afschrijvingslast heeft dan een aantal jaar geleden toen de uitgavenkant wel conform groepsfase EL was.
HR
HR

Joppy
klapper Zonnebril
Regelmatige invaller

Massimo schreef:

(...)

Er is zeer waarschijnlijk nog een verkoop voor 1 juli nodig. Operationeel zal er winst worden gemaakt, maar de afschrijvingslasten is voor het merendeel nog niet gedekt.

De crux zit hem niet in dit seizoen, maar in volgend seizoen waar PSV ook zonder premies een hogere salaris- en afschrijvingslast heeft dan een aantal jaar geleden toen de uitgavenkant wel conform groepsfase EL was.
HR
hmmh, klinkt niet echt positief als jullie alsnog iets moeten verkopen om winst te schrijven.

En inderdaad, volgend jaar kan een probleem worden. Ook omdat de kampioen niet meer automatisch gekwalificeerd is voor de CL. Dus kan je je afvragen of je wel goed wil investeren na dit seizoen.

PSV heeft het naar mijn mening het moeilijkst van de 3 topclubs. Dure spelers groep en volgend jaar verre van zeker om de CL te plaatsen als je kampioen word.
Ajax heeft een prima buffer en Feyenoord zal ook een prima buffer krijgen volgend jaar, daarnaast zijn de salaris kosten een stuk minder dan bij Ajax en PSV.
HR
HR

Merab Jordaania
Idool

Droomaankoop: Albin Ekdal
Reg.: 11 november 2008

Joppy schreef:

(...)

HR
Daar zou ik niet op rekenen. Vorig jaar had PSV CL (waarin het ook nog overwinterde) plus enkele grote verkopen, maar maakte het amper winst.
HR
HR

Wateren
Regelmatige invaller

Reg.: 19 mei 2016

Merab Jordaania schreef:

(...)

Daar zou ik niet op rekenen. Vorig jaar had PSV CL (waarin het ook nog overwinterde) plus enkele grote verkopen, maar maakte het amper winst.
HR
PSV streeft naar een zo laag mogelijke winst. Belastingtechnisch ofzoiets :B
Het mooie aan deze hele discussie is dat niemand het precies weet.
Cijfers worden of naar voren of naar achteren gehaald.
Wat ik echter wel weet is dat PSV komend seizoen meedoet voor de titel en de discussie zal dan wederom over cijfers gaan dat dit toch echt de laatste keer zal zijn. Vervolgens zal SVDS over de gemeentedeal beginnen waarna PSVers het over de arena zullen hebben. Tot slot bemoeit T-Bag zich ermee dat het wel genoeg is geweest met die eindeloze discussies.
HR
HR
T-Bag : Told you so!

:P
HR
HR

Teaser
Nummer 14

Uit: amsterdam
Reg.: 31 december 2004

Wateren schreef:

PSV streeft naar een zo laag mogelijke winst. Belastingtechnisch ofzoiets :B
HR
Ah dus wel ingecalculeerd allemaal..... dacht ik al. Ze gaan echt niet tot over die streep heen, dat ze technisch failliet zouden geraken zonder gemeente en de MEGA transfer van Depay nodig hadden om een bescheiden (3 milj.?) winst zouden gaan boeken was allemaal rekening mee gehouden. Vind je het gek dat ze ons dan voor de gek houden daarmee.... Strak beleid gewoon al die jaren.
HR
HR

Daniëlla
Administrator
Nr.1 klassement S.Netwerk VoVo 2005/2006

Reg.: 14 augustus 2001

Teaser schreef:

(...)

Ah dus wel ingecalculeerd allemaal..... dacht ik al. Ze gaan echt niet tot over die streep heen, dat ze technisch failliet zouden geraken zonder gemeente en de MEGA transfer van Depay nodig hadden om een bescheiden (3 milj.?) winst zouden gaan boeken was allemaal rekening mee gehouden. Vind je het gek dat ze ons dan voor de gek houden daarmee.... Strak beleid gewoon al die jaren.
HR
Jep, héél berekenend, soort 'Borderline' beleid. :B
HR
HR

B.J.
Zonnebril
Ballenjongen

Reg.: 16 mei 2017

forumillustratie

Beoordelingen Jong PSV door het ED.

Ik kan me hierin wel vinden. Duidelijk is in ieder geval wie er eventueel het eredivisie niveau aankunnen. Dat was mij duidelijk na het volgen van Jong PSV.

[Dit bericht is veranderd door B.J. (op 19 mei 2017 12:36:43).]
HR
HR

Joppy
klapper Zonnebril
Regelmatige invaller

Het gaat er meer om wie in PSV 1 terecht kunnen. Welke spelers zijn dat volgens jou?
HR
HR

chivu23
Moderator
Chat Operator

B.J. schreef:

(plaatje)

Ik kan me hierin wel vinden. Duidelijk is in ieder geval wie er eventueel het eredivisie niveau aankunnen. Dat was mij duidelijk na het volgen van Jong PSV.
HR
Tsja als je het stukje van enkel Zinchenko bekijkt zie je eigenlijk al waar het mis gaat.
En opmerkingen van Cocu "het is hier geen speeltuin" schieten enkel in verkeerde keelgaten.

Maar komend seizoen is wat dat betreft wel een uitdaging: durven ze nu wel eens een keer gewoon jeugd de kans te bieden? Of wordt er weer voor elke speler die weggaat een nieuwe aangetrokken?
HR
HR

Joppy
klapper Zonnebril
Regelmatige invaller

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=305517

Ik plaats het hier omdat het een oud-PSV´er betreft (misschien hebben de mods een betere plaats voor deze post)

Maar wat heb ik gelachen zeg. Een leeuw "The King of the Jungle" ? :D

Ik raad hem aan om de Jungle Book & The Lion King te kijken, misschien begrijpt hij het dan beter.
HR
HR

Mike1976
Vedette

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Uploads: 1
Reg.: 14 december 2005

Joppy schreef:

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=305517

Ik plaats het hier omdat het een oud-PSV´er betreft (misschien hebben de mods een betere plaats voor deze post)

Maar wat heb ik gelachen zeg. Een leeuw "The King of the Jungle" ? :D

Ik raad hem aan om de Jungle Book & The Lion King te kijken, misschien begrijpt hij het dan beter.
HR
Vooral die reactie van Yoda is de spijker op de kop. Somalië? Bangladesh? Nicaragua? Nee, Moordrecht :B

[Dit bericht is veranderd door Mike1976 (op 19 mei 2017 18:03:30).]
HR
HR

CosaNostra020
International

Droomaankoop: Mario Balotelli
Reg.: 4 april 2015

B.J. schreef:

(plaatje)

HR
Toch een enorm verschil in niveau als je Eiting en het zogenaamde toptalent Rigo naast elkaar legt.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 67 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 »

HR
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Eredivisie, eerste divisie en amateurvoetbal » [Centraal] PSV topic (Deel 32)

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Hoe beoordeel jij dit seizoen?

Goed
Meer dan voldoende
Voldoende
Anders

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 76,3% dat NEC wint van NAC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.