Ajax Netwerk
donderdag 25 mei 2017 - 01:21                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Eredivisie, eerste divisie en amateurvoetbal » [Centraal] Feyenoord topic (deel 17)

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 447 pagina's: « 1 ... 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 ... 447 »

HR

JantjeVertonghen
Regelmatige invaller

Uit: Amsterdam
Vak: 407
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 23 april 2012

quote:HR
Jopie C. uit B. te A. schreef:

(...)

Kijk nou naar dat plaatje van JantjeVertonghen, buitenspel en keep wordt gehinderd, hij moet om Luc heen kijken en staat daardoor op zijn verkeerde been terwijl er heel wat voor te zeggen is dat ie wat verder zn doel uit springend op linker- en rechtertenen had kunnen staan met een goed uitzicht indien Luc daar niet had gestaan.
HR
Als je goed kijkt naar mijn plaatje (en vooral let op de achterlijn) laat het juist zien dat het niet eens 100% zeker buitenspel is dus ook niet heel gek dat de grens niet heeft gevlagd.
HR
HR

parterretrap
Ballenjongen

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 31 januari 2014

JantjeVertonghen schreef:

(...)
Als je goed kijkt naar mijn plaatje (en vooral let op de achterlijn) laat het juist zien dat het niet eens 100% zeker buitenspel is dus ook niet heel gek dat de grens niet heeft gevlagd.
HR
Als zondagmiddag de grens bij exact dezelfde situatie ook niet vlagt, vindt je dat dan ook niet heel gek?
HR
HR

JantjeVertonghen
Regelmatige invaller

Vak: 407
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 23 april 2012

parterretrap schreef:

(...)

Als zondagmiddag de grens bij exact dezelfde situatie ook niet vlagt, vindt je dat dan ook niet heel gek?
HR
Dat ligt aan de situatie en in het voetbal komt het nou eenmaal zelden voor dat een situatie zich exact hetzelfde herhaalt. Overigens heeft feyenoord bijna altijd de arbitrage mee in eigen huis tegen Ajax (in ieder geval de laatste jaren).
HR
HR

Blaugrana1899
Regelmatige invaller

Reg.: 27 oktober 2003

(...)
HR
Denk dat Bruggink in de studio gelijk had, ze hebben niet eens gezien dat het buitenspel was, laat staan hinderlijk. Hoe die (nieuwe) regel ook te interpreteren, ze hebben het gewoon niet gezien! Maar het was dan ook miniscuul, net zo miniscuul als Pelle die bij ons in de competitie bij de 0-1 buitenspel stond. Heel zuur, maar echt makkelijk te zien is het ook niet in split second vanaf de zijlijn, ook al sta je er voor.

Zelfde geldt voor de actie Marsman/Immers gebeurt voor de scheids op afstand, voor de grens niet te zien, want beide staan met de rug naar hem toe. Daarom zag de scheids de beuk op Cillesen van Kramer ook niet bij ADO-Ajax. Dit soort incidenten hebben we echt allemaal, de selectieve verontwaardiging is weer eens buitenproportioneel, overal lees je de knjb complot theoriën weer, werkelijk belachelijk...Het beginnen echt psv-ers te worden met dat trieste gedrag!
HR
HR

AMSTERDAM NOORD
Vedette

Vak: 115
Reg.: 24 juni 2008

parterretrap schreef:

(...)

HR
Aan welke kant? Als het in het voordeel van feyenoord is dan zou ik dat niet zo gek vinden. We zijn er nu wel aan gewend toch dat we daar (bijna) elk jaar genaaid worden. Is het geen belachelijke rode kaart die we tegen krijgen dan is het wel Mols die over zijn eigen poten struikelt of Guidetti die naar de grond toe duikt.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Vak: -
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

DarkChild schreef:

(...)

Perspectief is alles:

(plaatje)

En nog voor de duidelijkheid, Mulder doet niets he, hij maakt geen aanstalten om uit te komen of te duiken en maakt geenszins aannemelijk dat Castaignos hem hindert. En die doet dat ook niet op het moment van schieten.
Als een ware Van Breukelen gaat hij appelleren, omdat hij er van uitgaat dat Castaignos hinderlijk buitenspel staat, voor er daadwerkelijk sprake van is.
HR
Ik denk dat dit de kern is. Op het moment van schieten doet imo dus niet altijd terzake en dit staat ook niet als zodanig in de reglementen.

Nou ja, ik dacht dat ie wel wat aannemelijk maakt door de hinderlijk in de weg staande buitenspel staande speler weg te trekken, waarna ie zich weer op het spel wilde concentreren maar compleet uit positie stond en gehinderd werd in zn zicht door Mathijsen. Is natuurlijk hetzelfde als verdedigers die gewoon terugsprinten omdat ze ook niet zeker weten of de doorgebroken speler nu buitenspel is of niet en daarna gaan appeleren. Weet die Mulder veel of er nog een verdediger van Feyenoord buiten zn gezichtsveld de buitenspelval ophefde.
HR
HR

Ronnie D.
Bankzitter

Vak: 402
Reg.: 18 augustus 2007

(...)

Kijk nou naar dat plaatje van JantjeVertonghen, buitenspel en keep wordt gehinderd, hij moet om Luc heen kijken en staat daardoor op zijn verkeerde been terwijl er heel wat voor te zeggen is dat ie wat verder zn doel uit springend op linker- en rechtertenen had kunnen staan met een goed uitzicht indien Luc daar niet had gestaan.
HR
Hij verwachte de bal in de hoek aan zijn eigen rechterkant, daarom duwt hij Castagnois naar zijn linkerkant. Mulder moet dus gewoon niet miepen.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

(...)
HR
Tis close idd obv t plaatje (je weet natuurlijk niet of dat het moment precies is) maar afgaande op de blauwe lijnen buitenspel. Afgaande op de camera's ten tijde van vond ik het al helemaal buitenspel.

Ronnie D. schreef:

(...)

Hij verwachte de bal in de hoek aan zijn eigen rechterkant, daarom duwt hij Castagnois naar zijn linkerkant. Mulder moet dus gewoon niet miepen.
HR
Nee volgens mij is het juist hij duwt Castagnios naar links waarna hij geen keuze meer heeft door de voor hem rechterhoek te kiezen.

[Dit bericht is veranderd door Jopie C. uit B. te A. (op 24 februari 2014 20:36:11).]
HR
HR

Bazza
Icoon

Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 20 januari 2002

knvb vindt het een goede beslissing :D ''uitstekend gefloten'' :D :D :pul humor hebben ze wel, nu nog een tumorHR
Het wordt steeds gekker
HR
HR

Stinston
Basisspeler

Droomaankoop: Dusan Tadic
Reg.: 6 augustus 2012

forumillustratie
arno turksma @ twitter

Mathijsen dus. Niet Castaignos.

[Dit bericht is veranderd door Stinston (op 24 februari 2014 20:54:08).]
HR
HR

Robehr
Idool

Uit: Breda
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 18 september 2004

Die Mulder is gewoon zo'n ontzettende kneus dat ie blijft staan. Een maand terug was ie volgens het volk daar nog beter dan Cillessen. Ik heb gisteren staan juichen als ik eerlijk ben. Die club kan niet hard genoeg falen.
HR
HR

Stam
Basisspeler

Vak: 112
Reg.: 8 juli 2003

Stinston schreef:

(plaatje)
arno turksma @ twitter

HR
Wat kijkt Immers moeijlijk, alsof hij nodig moet poepen.....
HR
HR

witchmaster
Icoon

Uit: het zuiden des lands
Reg.: 6 augustus 2000

elke woord hier over zijn er 10 te veel , gewoon een middelenmatige club waar as zondag het schuim weer op de bek staat .
de spreuk ga werken voor je geld is een , zolang het maar geen voetbal is dat is twee :\(
HRHR
HR

Mijn club AFC Ajax
Administrator

Uit: Ergens op de wereld
Reg.: 29 december 2005

DarkChild schreef:

(...)

Nou, dit heeft zelfs nog een andere dimensie. Luinge erkent dat het geen buitenspel is ("Theoretisch gezien" ), maar vind die regel stom.

Dat vind ik wel iets anders, meer een kwestie van smaak, al deel ik met je dat regels altijd zo duidelijk mogelijk moeten zijn.
Overigens is het wrange dat deze spelregelwijziging (want dat is het, geen richtlijn zoals ik abusievelijk vermelde) juist is bedacht om minder discussie te hebben.
Dat klopt overigens gedeeltelijk, de oude tekst was nog slechter ;)
HR
Je hebt inderdaad gelijk: Een wijziging die ingediend is door de FIFA om de regels juist duidelijker te maken. Nu is er meer duidelijkheid terwijl het eerst volledig aan de scheids was. Ik ben het niet helemaal met de regels eens, maar dat is weer een hele andere discussie.
HR
HR

AjaxArenA
Regelmatige invaller

Vak: 406
Reg.: 15 juli 2002

Stinston schreef:

(plaatje)
arno turksma @ twitter

HR
Zag ik meteen al, zo duidelijk. En nog blijven ze zeuren en zijn ze vol onbegrip over dat moment. Was wel een leuke aflevering van Calimero net voor Ajax TV. En ik maar denken dat hun club tv zou komen :denk
HR
HR

Roodwitte Olifant
Lid 2de elftal

Reg.: 17 december 2010

(...)

Ik denk dat dit de kern is. Op het moment van schieten doet imo dus niet altijd terzake en dit staat ook niet als zodanig in de reglementen.

HR
Het moment van schieten doet dus wel degelijk ter zake. Dit is duidelijk vastgelegd in de 'laws of the game' van de FIFA:

A player in an offside position is only penalised if, at the moment the ball touches or is played by one of his team, he is, in the opinion of the referee, involved in active play (...)
HR
HR
HR

Bazza
Icoon

Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 20 januari 2002

Ik eindig zo meteen positief, maar er moet me nog één irritatie van het hart. Ik erger me echt wekelijks blauw aan de verslaggeving en de becommentariëring bij FOX Eredivisie. Bij FC Twente - Feyenoord analyseren twee ex-spelers van Twente en die vinden dat Castaignos geen buitenspel stond.

Dat is compleet ongeloofwaardig. De meeste mensen bij FOX, ik zei het al eerder, hebben óf een voorkeur voor en betrokkenheid bij Ajax, en wat er over blijft heeft een verleden bij Twente of gewoon een zwak voor die club. Vind je het gek dat het slecht gaat bij die zender? Nou, ik niet. Mensen willen gewoon niet belazerd worden.HR
Willem de Zeiker
HR
HR

Ride
Vedette

Uit: Hoorn
Vak: 129
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 21 januari 2011

Stam schreef:

(...)

Wat kijkt Immers moeijlijk, alsof hij nodig moet poepen.....
HR
Hij verwacht die bal in een plekkie waar de zon niet schijnt :D
HR
HR

RicardoKishna
Lid 2de elftal

Reg.: 13 juli 2013

Ride schreef:

(...)

Hij verwacht die bal in een plekkie waar de zon niet schijnt :D
HR
Dan zou hij wel wat vrolijker kijken juist.
HR
HR

Lawro & Hansen
Icoon

Reg.: 29 december 2003

Bazza schreef:

(...)

Willem de Zeiker
HR
Willem heeft een punt. John de Wolf als co-commentator tijdens Feyenoord-Vites was een succes. Waarom heeft dat geen vervolg gekregen? Heerlijk geloofwaardig ook, John.
HR
HR

Eeuwige liefde
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Zaandam
Vak: 428
Reg.: 21 september 2005

Feyenoord legt Pellè geen boete op en wacht voorstel af

Graziano Pellè krijgt geen geldboete of schorsing van Feyenoord, zo schrijven De Telegraaf en het Algemeen Dagblad dinsdag. Na de wedstrijd tegen FC Twente (2-2) schopte de aanvaller tegen de dug-out, een reclamebord en een lamp in de catacomben. Intern heeft Feyenoord wel degelijk een hartig woordje met de spits gesproken. Hij heeft daarbij een flinke berisping gehad.

Martin van Geel keerde maandag terug van een scoutingsreis naar Spanje en moest worden bijgepraat over de situatie. “We wachten het vooronderzoek af, tot die tijd zeg ik er niets over”, stelt de technisch directeur in het Algemeen Dagblad. “Een boete voor Pellè? Nee, dan had ik het nu wel geweten.” Als verzachtende omstandigheid geldt in de ogen van de club, aldus De Telegraaf, dat Feyenoord groot onrecht werd aangedaan door toedoen van scheidsrechter Serdar Gözübüyük.

Feyenoord en Pellè hebben tot dinsdag 11.00 uur de tijd om te reageren op het vooronderzoek van de aanklager betaald voetbal van de KNVB. Mocht Pelle een een schorsing aan zijn broek krijgen, dan zal de Rotterdamse club sowieso in beroep gaan. Die beroepszaak zou dan na de zitting van de tuchtcommissie, donderdag, niet meer voor het weekeinde plaats hebben. Zodoende komt de aanwezigheid van Pellè in de Klassieker tussen Ajax en Feyenoord niet in gevaar.

BRON

Hiermee geeft Feyenoord dus eigenlijk aan dat ze het gedrag goedkeuren. :denk
HR
HR

RicardoKishna
Lid 2de elftal

Reg.: 13 juli 2013

Eeuwige liefde schreef:

Graziano Pellè krijgt geen geldboete of schorsing van Feyenoord, zo schrijven De Telegraaf en het Algemeen Dagblad dinsdag. Na de wedstrijd tegen FC Twente (2-2) schopte de aanvaller tegen de dug-out, een reclamebord en een lamp in de catacomben. Intern heeft Feyenoord wel degelijk een hartig woordje met de spits gesproken. Hij heeft daarbij een flinke berisping gehad.

Martin van Geel keerde maandag terug van een scoutingsreis naar Spanje en moest worden bijgepraat over de situatie. “We wachten het vooronderzoek af, tot die tijd zeg ik er niets over”, stelt de technisch directeur in het Algemeen Dagblad. “Een boete voor Pellè? Nee, dan had ik het nu wel geweten.” Als verzachtende omstandigheid geldt in de ogen van de club, aldus De Telegraaf, dat Feyenoord groot onrecht werd aangedaan door toedoen van scheidsrechter Serdar Gözübüyük.

Feyenoord en Pellè hebben tot dinsdag 11.00 uur de tijd om te reageren op het vooronderzoek van de aanklager betaald voetbal van de KNVB. Mocht Pelle een een schorsing aan zijn broek krijgen, dan zal de Rotterdamse club sowieso in beroep gaan. Die beroepszaak zou dan na de zitting van de tuchtcommissie, donderdag, niet meer voor het weekeinde plaats hebben. Zodoende komt de aanwezigheid van Pellè in de Klassieker tussen Ajax en Feyenoord niet in gevaar.

BRON

HR
Tja, daar houden ze er krampachtig aan vast dat ze met Pelle wel een kans hebben. Zonder Pelle komen ze liever geeneens opdagen.
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Reg.: 28 juni 2005

Lawro & Hansen schreef:

(...)
Willem heeft een punt. John de Wolf als co-commentator tijdens Feyenoord-Vites was een succes. Waarom heeft dat geen vervolg gekregen? Heerlijk geloofwaardig ook, John.
HR
Ja waarom eigenlijk niet? John was echt op dreef die pot, vooral met die overtreding van BMI. :D
Hij was 10x beter (lees, grappiger) dan van Hintum die om een of andere reden steeds mag opdraven.

Verder wist ik niet dat van Hanegem PSVer was. Met zijn calimero "ze zijn voor Ajax" commentaar. Of is Feyenoord tegenwoordig echt PSV light?
HR
HR

Sjoerdd
Vedette

Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 1 juli 2006

Eeuwige liefde schreef:

BRON

HR
Ik snap hier werkelijk niks van, wat een ongelofelijk vreemde gang van zaken.
Dat ze Pellé niet schorsen vanwege Ajax, nou, daar valt vanwege de belangen nog iets voor te zeggen, alhoewel als je principieel bent je hem gewoon schorst.
Maar niet eens een boete? Dit gedrag kan je toch niet tolereren?
Wat als die lamp op die man zijn hoofd valt en hij belandt in het ziekenhuis?
Dat dat niet gebeurd is doet niet ter zake, het had kunnen gebeuren.
En los daar nog van, je bent prof, aanvoerder, een voorbeeld, en je trapt 3x iets aan gort in de catacomben. Dan heb je je emoties niet onder controle en verdien je straf, simpel zat.

Zoals jij zegt, als Clasie volgende week gewisseld wordt en boos is mag hij gerust de dug-out kapot trappen.

[Dit bericht is veranderd door Sjoerdd (op 25 februari 2014 09:14:19).]
HR
HR

mzo
Legende

Uit: Den Haag
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 20 augustus 2000

Sjoerdd schreef:

(...)

Ik snap hier werkelijk niks van, wat een ongelofelijk vreemde gang van zaken.
Dat ze Pellé niet schorsen vanwege Ajax, nou, daar valt vanwege de belangen nog iets voor te zeggen, alhoewel als je principieel bent je hem gewoon schorst.
Maar niet eens een boete? Dit gedrag kan je toch niet tolereren?
Wat als die lamp op die man zijn hoofd valt en hij belandt in het ziekenhuis?
Dat dat niet gebeurd is doet niet ter zake, het had kunnen gebeuren.
En los daar nog van, je bent prof, aanvoerder, een voorbeeld, en je trapt 3x iets aan gort in de catacomben. Dan heb je je emoties niet onder controle en verdien je straf, simpel zat.

Zoals jij zegt, als Clasie volgende week gewisseld wordt en boos is mag hij gerust de dug-out kapot trappen.
HR
Ik snap het wel als ze hem nu een boete geven dan bekennen ze min of meer de fout van Pelleboer. Nu hebben ze zoiets wat heeft hij fout gedaan
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 447 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Eredivisie, eerste divisie en amateurvoetbal » [Centraal] Feyenoord topic (deel 17)

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Hoe beoordeel jij dit seizoen?

Goed
Meer dan voldoende
Voldoende
Anders

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 76,3% dat NEC wint van NAC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.