Ajax Netwerk
donderdag 24 april 2014 - 23:13                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Eredivisie, eerste divisie en amateurvoetbal » [Centraal] Feyenoord topic 2012/2013 (deel 16)

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 130 pagina's: « 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 130 »

HR

Zapata
Regelmatige invaller

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 23 november 2005

@FRjack,

Nederland heeft in het verleden altijd grote voetballers voortgebracht en zal dat ook wel blijven doen. Kwa opleiding zijn er weinig tot geen landen die zich met ons kunnen meten. Nu wil het geval dat de Feyenoord opleiding al jaren achtereen gezien wordt als de beste opleiding van Nederland. Logischerwijs volgt hieruit dat Varkenoord hoort bij de beste jeugdopleidingen van de wereld, als ze dat al niet is.

Van 'alsof die lijn even doorgetrokken gaat worden' is slechts ten dele sprake. Voor Feyenoord, in de huidige situatie, gaat dit op ja. Tis alleen geen kwestie van 'even', het is de afgelopen jaren niet eenvoudig geweest om in deze luxe positie te komen.

Echter, de opleiding is inmiddels zo sterk dat we ieder jaar weer directe versterkingen uit de A-jeugd (soms zelfs vanuit de B!) kunnen toevoegen aan de hoofdmacht. Onze talenten zijn beter dan de spelers die binnen het budget van onze concurrenten vallen. Dat maakt dat we de stijgende lijn nog wel even door gaan trekken. Feyenoord zal wederom verrassen, nationaal en Europees.
HR
HR

FRjack
Ballenjongen

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 2 maart 2011

quote:HR
Zapata schreef:

@FRjack,

Nederland heeft in het verleden altijd grote voetballers voortgebracht en zal dat ook wel blijven doen. Kwa opleiding zijn er weinig tot geen landen die zich met ons kunnen meten. Nu wil het geval dat de Feyenoord opleiding al jaren achtereen gezien wordt als de beste opleiding van Nederland. Logischerwijs volgt hieruit dat Varkenoord hoort bij de beste jeugdopleidingen van de wereld, als ze dat al niet is.

Van 'alsof die lijn even doorgetrokken gaat worden' is slechts ten dele sprake. Voor Feyenoord, in de huidige situatie, gaat dit op ja. Tis alleen geen kwestie van 'even', het is de afgelopen jaren niet eenvoudig geweest om in deze luxe positie te komen.

Echter, de opleiding is inmiddels zo sterk dat we ieder jaar weer directe versterkingen uit de A-jeugd (soms zelfs vanuit de B!) kunnen toevoegen aan de hoofdmacht. Onze talenten zijn beter dan de spelers die binnen het budget van onze concurrenten vallen. Dat maakt dat we de stijgende lijn nog wel even door gaan trekken. Feyenoord zal wederom verrassen, nationaal en Europees.
HR
Wij hebben helemaal niet de beste opleiding ter wereld joh. Die van Real Madrid, Barcelona en Bayern München, om er maar eens een paar te noemen, zijn al beter. Dortmund timmert aan de weg, België heeft Anderlecht, in Portugal is het Sporting dat zéér goed opleidt en uit Brazilië en Argentinië komt ook meer dan genoeg.

Dat je een goede opleiding hebt, wil niet zeggen dat je de betere talenten ook hebt. Het is te hopen dat de vier nieuwelingen in de A1 iets kunnen toevoegen, anders wordt het wel heel karig allemaal. Als jij denkt dat er ieder jaar even een lichting Castaignos of Vilhena klaar staat, dan zul je nog vaak teleurgesteld worden. En directe versterkingen? Geen enkele jeugdspeler is een directe versterking, op de absolute top na.

Feyenoord kan verrassen ja. Maar met hetzelfde gemak valt het allemaal vies tegen. Iets wat geen schande is gezien onze financiële situatie, het wegvallen van de as, etcetera. Het zou je dus sieren iets minder hoog van de toren te blazen.
HR
HR

129
Legende
Winnaar Ajax Netwerk VoVo 2010/2011; meer prijzen

Vak: 129
Reg.: 10 mei 2002

Die Jack is nu al een aanwinst. Voorzie dat Zapata dit seizoen z'n steen eerder opzoekt dan ooit tevoren.
HR
HR

FRjack
Ballenjongen

129 schreef:

Nihil rente betalen is inderdaad zeer weinig rente betalen. Nu al meer spijkers op de kop dan Zapata is al zijn pogingen voorafgaande de afgelopen voetbaljaargangen. Blijf het wel apart vinden dat iemand zich apart registreert om hier te posten, moet er niet aan denken om me te registeren op FN. :B
HR
Had het account toch al, om eventueel te kunnen PM'en naar de Ajax-moderators van netwerk.to. Op PN idem. Zat dit topic even door te lezen en voelde de neiging wat onzinnigheden te ontzenuwen.
HR
HR

Jeroen.
Vedette

Uit: Bergen op Zoom
Reg.: 1 februari 2004

FRjack, met welke opstelling zou jij gezien het huidige materiaal (Vlaar incluis) Kiev bestrijden en de competitie ingaan? Ik heb daar wel mijn ideeën over, maar ik hoor het graag van iemand die de club wekelijks volgt.
HR
HR

FRjack
Ballenjongen

Jeroen. schreef:

FRjack, met welke opstelling zou jij gezien het huidige materiaal (Vlaar incluis) Kiev bestrijden en de competitie ingaan? Ik heb daar wel mijn ideeën over, maar ik hoor het graag van iemand die de club wekelijks volgt.
HR
Mulder

Janmaat
Vlaar
De Vrij
Martins Indi

Clasie

Vormer
Vilhena

Schaken
Fernandez
Cissé

Toelichting:

Achterste vijf staan min of meer vast.

Vanaf het middenveld wordt het interessant. Zou zelf met Clasie in de punt naar achteren spelen, maar goed, er zijn er ook genoeg die hem verder naar voren willen zien of met een nummer 10 willen spelen. Jordy staat er bij mij in ieder geval altijd in. Van de overige middenvelders (Singh, Immers, Mokotjo, Vilhena, Goossens en Vormer) is Vilhena een absoluut toptalent, die ik dus vaak zou gebruiken. Al is het maar met het oog op de toekomst. Talentvolle linkermiddenvelder, die zéér compleet is. Die zou ik er dus inzetten, maar denk niet dat dit gaat gebeuren. Zal waarschijnlijk Vormer samen met Immers worden. Singh heb ik te weinig zien spelen tot nu toe, een halfje tegen Dordrecht is nou niet bepaald een graadmeter. Schijnt wel een aardige indruk te maken.

Voorin zou ik zeker tegen Kiev voor de snelheid van Fernandez, Schaken en Cissé kiezen. Met name laatstgenoemde is in vorm op dit moment. Ik zie Achahbar graag spelen, maar aangezien wij gaan counteren tegen die gasten, lijkt het me geen goed idee Anass te laten zwemmen tussen al dat geweld. Cabral is een gevalletje 'wel talent, geen mentaliteit', Te Vrede is voor de toekomst en van Elabdellaoui heb ik nog helemaal niets gezien.

Commentaren lees ik graag.

[Dit bericht is veranderd door FRjack (op 23 juli 2012 20:18:20).]
HR
HR

Zapata
Regelmatige invaller

@FRjack, één postje en al populairder dan ondergetekende die hier toch al heel wat jaartjes zijn stinkende best voor doet, knap hoor!

Je bent ook een lot uit de loterij natuurlijk, jaren geleden was het duo Spaan en Vermeegen al een tevergeefs een heel tv-seizoen lang op zoek naar 'de gewone man'. Dat bleek toch best lastig en nu, uit het niets is daar ineens FRjack, 'de typische Feyenoorder'. Je weet wel, zo iemand die zegt waar het op staat, geen woorden maar daden, doe maar gewoon dan doen we gek genoeg... Jij komt er wel jongen.

Zelf zit ik iets anders in elkaar. Een groot krijger tatoeëerde pas het volgende op zijn lijf: "The people who are crazy enough to believe they can change the World, are the ones who do". Als iedereen je visie deelt is er geen sprake meer van een visie.

Feyenoord heeft heel hard gewerkt om te komen waar we nu staan, aan het begin van weer een bloeiende periode waarin we wederom geschiedenis zullen gaan schrijven. We zijn er idd nog lang niet, daar zijn we het dan wel weer over eens. Eind volgend jaar hebben we de volgende stap omhoog alweer gemaakt.

What you think is fire is only the spark!
HR
HR

Lederen Knikker
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 juni 2005

FRjack schreef:

(...)

Mulder

Janmaat
Vlaar
De Vrij
Martins Indi

Clasie

Vormer
Vilhena

Schaken
Fernandez
Cissé

HR
Voor eredivisie begrippen geen onaardig elftal.

Alleen voorin zie ik het niet zitten. Waar PSV een degelijke voorhoede heeft, moet Feyenoord met die namen aantreden. Fernandez is niet goed bij zijn cocosnoot. Cisse is mentaal niet sterk anders mekker je niet jarenlang over je kleine teen en je schoenmaat. Schaken komt veel kwaliteit tekort.

Ik denk eerlijk gezegd dat Koetje met die Man City huurling gaat beginnen. Fernandez is toch niet serieus te nemen. Daarnaast verwacht ik dat Koetje toch niet met Vilhena gaat beginnen. Koetje is namelijk geen coach die van gokjes houdt. Vilhena is overigens samen met Fischer (Ajax) de grootste talenten die dit seizoen te bewonderen valt op de Nederlandse velden, maar ik denk dat Koetje toch voor Immers kiesst. Zou het zelf niet doen maar goed.

Zapata schreef:

@FRjack, één postje en al populairder dan ondergetekende die hier toch al heel wat jaartjes zijn stinkende best voor doet, knap hoor!
HR
Totaal niet jij hangt hier gewoon de clown uit die zich rond de open dag meldt en daarna niets meer van zich laat horen tot volgend jaar.

Dan is iedere Feyenoord poster al snel beter.
HR
HR

deKuip
Bankzitter

Reg.: 18 september 2005

Als ik zo naar die opstelling kijk, komen er twee dingen naar boven:

1. Wat moeten wij in godsnaam in de Champions League met deze namen? Want Vlaar, Vormer, Clasie, de Vrij en Janmaat doen het goed in de Eredivisie, maar allen nog niks bewezen in Europa. Ben benieuwd.

2. Wat een treurige aanval hebben we eigenlijk, maar dat zeg ik al heel lang. Alleen Cisse zie ik dit seizoen het nog wel goed doen. Maar Schaken en Fernandez, kom op, dat is toch (met alle respect) NEC-waardig :\(

[Dit bericht is veranderd door deKuip (op 23 juli 2012 21:25:02).]
HR
HR

FRjack
Ballenjongen

Zapata schreef:

Je bent ook een lot uit de loterij natuurlijk, jaren geleden was het duo Spaan en Vermeegen al een tevergeefs een heel tv-seizoen lang op zoek naar 'de gewone man'. Dat bleek toch best lastig en nu, uit het niets is daar ineens FRjack, 'de typische Feyenoorder'. Je weet wel, zo iemand die zegt waar het op staat, geen woorden maar daden, doe maar gewoon dan doen we gek genoeg... Jij komt er wel jongen.

Zelf zit ik iets anders in elkaar. Een groot krijger tatoeëerde pas het volgende op zijn lijf: "The people who are crazy enough to believe they can change the World, are the ones who do". Als iedereen je visie deelt is er geen sprake meer van een visie.

Feyenoord heeft heel hard gewerkt om te komen waar we nu staan, aan het begin van weer een bloeiende periode waarin we wederom geschiedenis zullen gaan schrijven. We zijn er idd nog lang niet, daar zijn we het dan wel weer over eens. Eind volgend jaar hebben we de volgende stap omhoog alweer gemaakt.

HR
Guidetti ja. Buitencategorie. Dat beetje extra is nu net wat we gaan missen het komende seizoen. Voor de rest; waar heb je het in hemelsnaam over? Ik heb ambitie zat, maar als je de realiteit geen blik waardig gunt, is dat een waardeloos begrip. Wij zijn best tot wat in staat, maar doe nu niet alsof er een wereldelftal (in spé) staat, want dat is gewoon kolder. Maar goed, ik laat me graag verrassen door een inhoudelijk betoog jouwerzijds waarin wordt vermeld waarom wij dan binnen nu en korte tijd 'wederom geschiedenis' gaan schrijven.

@Lederen Knikker
Voorin is het allemaal heel matig, ja. Hopelijk kan die City-huurling er wat van, dan zal het hem weinig moeite kosten om zich in de basis te spelen. Verder is het te hopen dat er nog een Feyenoord-waardige numero negen komt, dat scheelt nogal een slok op een borrel.
HR
HR

the birdman
Regelmatige invaller

Vak: 428
Reg.: 8 mei 2009

@FRjack, wij wachten al een paar jaar op een inhoudelijk betoog van Zapata. Zoals Lederen Knikker hiervoor al meldde, zien we Zapata rond de open dag en daarna niet meer, wat op zich jammer is want zijn epistels brengen menig Ajacied een grote glimlach op het gezicht.

Persoonlijk denk ik dat Vlaar nog wel vertrekt, hij heeft Aston Villa dan wel afgezegd, als er een club komt die de som wil betalen die in zijn contract staat, hem een salaris biedt waar geen enkele club in Nederland aan kan tippen, dan is hij alsnog weg. Hij gaat alleen niet naar Villa. Dat hij heeft gezegd dat hij blijft doet het altijd goed op de open dag, maar op 31 augustus ben je er pas zeker van.
HR
HR

keeskoi
Idool

Uit: lelystad

Zapata schreef:

HR
Het begin van een bloeiende periode????
We zijn er idd nog lang niet.

Lijkt me een beetje tegenstrijdig. Kan je me dat ff uitleggen???

Die bloeiende periode die begint baseer je denk ik op die 2e plek van afgelopen seizoen??
Ik vind het een beetje flauw te wachten tot die russen jullie afgedroogd hebben, dus kom ik nu alvast maar.
Jij denkt toch niet serieus dat jullie over die russen heen wandelen?
Ik hoop ook dat je niet denkt dat die 2e plaats weer herhaald kan worden of erger nog als je denkt dat dat een 1e plek gaat worden.
IK vind dat die 2e plek al iets ongelofelijks is/was. Niemand had dat verwacht. Wat dat beteeft petje af.
Ik beken ook maar ff dat ik er een tijd ook niet in geloofd heb dat wij kampioen zoudne gaan worden.
Wat dat betreft 2 meevallers, voor jou 1 en voor mij 1.

Maar als jij dus denkt dat er voor jullie nu glorie jaren aanbreken, heb ik toch diep meedelijden met je.
Ik hoop dat je, gezien de laatste jaren, tegen die teleurstelling bestand zal zijn.
Jullie zijn immers al jaren gewend om teleurgesteld te worden.
HR
HR

robbertb
Vedette

Uit: amsterdam
Reg.: 3 september 2007

Zapata schreef:

HR
In deze enorme, van iedere realiteitszin verstoken woordenbrei Valt me een zin toch echt wel op, die wat mij betreft uileg behoeft.....'als iedereen je visie deelt is er geen sprake meer van een visie'..... Really? :denk ik ben echt benieuwd hoe dat dan werkt...
HRHR
HR

bolle2
Idool
Winnaar Ajax Quiz 2003/2004

Uit: Baggerdorp
Vak: 119
Reg.: 15 mei 2002

Overigens heeft Feyenoord een nieuwe spelersbus:

forumillustratie
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Reg.: 28 november 2004

FRjack schreef:

(...)

Mulder

Janmaat
Vlaar
De Vrij
Martins Indi

Clasie

Vormer
Vilhena

Schaken
Fernandez
Cissé

Toelichting:

Achterste vijf staan min of meer vast.

Vanaf het middenveld wordt het interessant. Zou zelf met Clasie in de punt naar achteren spelen, maar goed, er zijn er ook genoeg die hem verder naar voren willen zien of met een nummer 10 willen spelen. Jordy staat er bij mij in ieder geval altijd in. Van de overige middenvelders (Singh, Immers, Mokotjo, Vilhena, Goossens en Vormer) is Vilhena een absoluut toptalent, die ik dus vaak zou gebruiken. Al is het maar met het oog op de toekomst. Talentvolle linkermiddenvelder, die zéér compleet is. Die zou ik er dus inzetten, maar denk niet dat dit gaat gebeuren. Zal waarschijnlijk Vormer samen met Immers worden. Singh heb ik te weinig zien spelen tot nu toe, een halfje tegen Dordrecht is nou niet bepaald een graadmeter. Schijnt wel een aardige indruk te maken.

Voorin zou ik zeker tegen Kiev voor de snelheid van Fernandez, Schaken en Cissé kiezen. Met name laatstgenoemde is in vorm op dit moment. Ik zie Achahbar graag spelen, maar aangezien wij gaan counteren tegen die gasten, lijkt het me geen goed idee Anass te laten zwemmen tussen al dat geweld. Cabral is een gevalletje 'wel talent, geen mentaliteit', Te Vrede is voor de toekomst en van Elabdellaoui heb ik nog helemaal niets gezien.
HR
Vormer rechtshalf? Ik vind het maar een ijverig ventje, dat als controleur wat kan toevoegen bij Feyenoord. Clasie heeft meer kwaliteiten, als je deze 2 opstelt, zou ik eerder Clasie rechtshalf zetten, omdat hij ook een eindpass heeft. Al kan ik me niet voorstellen dat Singh niet gaat spelen, Vilhena zal wel minuten moeten gaan sprokkelen koment jaar, en dat lijkt me niet onlogisch. Eerste back-up voor de half-posities.

Voorin kan het leuk gaan worden, Achahbar lijkt nog niet klaar voor zo'n pot, maar zal in het seizoen wel steeds dichterbij een basisplaats gaan komen. Cissé heb ik nooit wat gevonden, al lijkt ook hij steeds beter te gaan draaien (tegen Dordrecht weliswaar). Vreemd genoeg denk ik dat Schaken de enige zekerheid is in de basis, Fernandez kan nuttig zijn en Ellabdellaouoi zal wel minuten moeten gaan maken. Als dat een Guidetti 2 is, kan je niet om hem heen.

Hoe serieus overweegt Koetje trouwens het 4-4-2?
HR
HR

stoeptegel
Regelmatige invaller

Reg.: 15 februari 2012

bolle2 schreef:

Overigens heeft Feyenoord een nieuwe spelersbus:

(plaatje)
HR
Hi-la-risch :denk

@Drie Kruizen: Ik hoop heel serieus, want gokken op weer zo'n goed seizoen van de defensie en voorin op de snelheid van Schaken/Fernandez en Cissé lijkt mij persoonlijk de enige manier weer top vier te eindigen komend seizoen. Het middenveld was toch de drijvende kracht vorig seizoen, en de aankopen die er tot nu toe zijn gedaan, vind ik vrij matig. Vooral Immers/Goossens/Janmaat vind ik pure middelmaat. Ben wel benieuwd naar vanavond in dat opzicht!
HR
HR

deKuip
Bankzitter

Drie Kruizen schreef:

(...)
Hoe serieus overweegt Koetje trouwens het 4-4-2?
HR
4-4-2 is meer getest voor de uit-wedstrijd tegen Kiev geloof ik. Zoals Koeman eerder ergens al aangaf: alleen voor de echt sterkere tegenstanders. Dus ik denk vooral voor in Europa. In de eredivisie zal er naar alle waarschijnlijkheid gewoon 4-3-3 gespeeld worden.
HR
HR

Gunner
Lid 2de elftal

Vak: 409
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 1 september 2004

Drama wedstrijd, Mallorca hoor je gewoon op te rollen met 3 goals verschil zijn net pas in voorbereiding..
HR
HR

deKuip
Bankzitter

Het had dan ook al minimaal 2-0 moeten staan....waar ik al bang voor was, het rendement is dramatisch.

[Dit bericht is veranderd door deKuip (op 25 juli 2012 21:00:00).]
HR
HR

bolle2
Idool
Winnaar Ajax Quiz 2003/2004

Uit: Baggerdorp
Vak: 119
Reg.: 15 mei 2002

Waar is nou dat "fantastische" legioen. Het is doodstil in de kuip.
HR
HR

Gunner
Lid 2de elftal

Vak: 409
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 1 september 2004

Ja en die antonio lopez had er ook afgemogen.. Die Immers komt gewoon te kort, maar dat is niks nieuws.
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Kijk pas sinds de 70ste minuut, maar vind ze best redelijk voetballen. Moet wat doelgerichter ja, maar ze bouwen goed op en creëren kansen.
HR
HR

deKuip
Bankzitter

Tsja, Feyenoord was veel beter. Waardeloze afronding tegen een niet-gemotiveerd Mallorca. Maargoed, ze speelden best aardig.
HR
HR

Administrator
Administrator

Reg.: 26 juni 2002

Dit is een automatische waarschuwing van het feit dat deze topic kenmerken vertoont van slowchat. Chatten op het forum is niet toegestaan. Ga daarvoor naar de Ajax Netwerk Chatbox.

Deze waarschuwing is automatisch gegenereerd en is uitsluitend bedoeld om de deelnemers aan deze discussie er nogmaals op te wijzen dat chatten op het forum niet is toegestaan. Reacties op dit automatische bericht zijn meer dan welkom in het gastenboek; niet in deze topic! Bedankt voor de aandacht.
HR
HR

keeskoi
Idool

Uit: lelystad

deKuip schreef:

(...)

4-4-2 is meer getest voor de uit-wedstrijd tegen Kiev geloof ik. Zoals Koeman eerder ergens al aangaf: alleen voor de echt sterkere tegenstanders. Dus ik denk vooral voor in Europa. In de eredivisie zal er naar alle waarschijnlijkheid gewoon 4-3-3 gespeeld worden.
HR
Ik vrees dat er dan in minstens 12 competitie wedstrijden 4-2-2 wordt gespeeld.
Er zijn minstens 6 clubs sterker zo niet beter.

Vrij stil zooitje daar trouwens in die kuip,maar zo was het al jaren. Gaat het ff niet dan is het dood.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 130 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Eredivisie, eerste divisie en amateurvoetbal » [Centraal] Feyenoord topic 2012/2013 (deel 16)

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 60,4% dat Chelsea FC wint van Atletico Madrid. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Heracles Almelo-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!