Ajax Netwerk
zaterdag 19 april 2014 - 08:49                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Eredivisie, eerste divisie en amateurvoetbal » Eredivisie 2011/2012

HR

Deze topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 14 »

HR

Frankie de missing link
Internationale topspeler

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 14 augustus 2009

Hier kunnen alle zaken aangaande de eredivisie van komend seizoen worden bediscussieerd die niet in een ander topic passen.

Aanleiding voor mij om dit topic te openen is het feit dat als het goed is komende vrijdag 17juni het speelschema voor komend seizoen bekend wordt. Ik ben daar altijd toch wel benieuwd naar en vroeg me af of er nog mensen met theorieen zitten over wat goed is en wat niet.

Thuis tegen een topper eindigen zoals dit seizoen lijkt me niet ongunstig, hetzelfde heb ik met een eerste wedstrijd die volgens mij ook altijd wel goed verloopt.

Het bangst ben ik voor doordeweekse winteravonden. Laten we op die dagen maar zoveel mogelijk thuis spelen in onze dichte Arena. Uit naar Heerenveen of Utrecht met dat weer lijkt me niks. Ik hoop dat we Vitesse uit zo vroeg mogelijk in et jaar krijgen, want die krijgen er een bulk spelers bij denk ik vlak voor 1 september en die zullen ooit wel een keer gaan draaien. Dan is het zaak dat je al een keer van ze gewonnen hebt.

Feyenoord en PSV zijn toch ook altijd de wedstrijden waar ik het eerst naar kijk.
HR
HR

Teaser
Legende

Uit: amsterdam
Reg.: 31 december 2004

En wat te denken van de 12.30u wedstrijden? kunnen de ventjes niet zo goed tegen ;)
HR
HR

Frankie de missing link
Internationale topspeler

quote:HR
Teaser schreef:

En wat te denken van de 12.30u wedstrijden? kunnen de ventjes niet zo goed tegen ;)
HR
Theo heeft schijt aan half 1 wedstrijden. Met kater gaat hij er ook voor. ;)

Maar inderdaad. Liefst veel half 5, of zaterdag en weinig zondag 12:30, al kun je er donder op zeggen dat beide potten tegen ADO, Utrecht, Feyenoord en PSV sowieso om half 1 zijn. Dat zijn er dus al 8.
HR
HR

Frankie de missing link schreef:

(...)

Maar inderdaad. Liefst veel half 5, of zaterdag en weinig zondag 12:30, al kun je er donder op zeggen dat beide potten tegen ADO, Utrecht, Feyenoord en PSV sowieso om half 1 zijn. Dat zijn er dus al 8.
HR
Zolang de knvb het maar gelijk houdt tussen de titelkandidaten, dus zowel Ajax,psv en twente evenveel wedstrijden om 12.30 maar dat zal wel niet gebeuren.
HR
HR

TylerDurden
Vedette

Uit: Purmerend * * *
Vak: 410
Droomaankoop: Bryan Ruiz
Reg.: 24 juni 2002

Frankie de missing link schreef:

(...)

HR
:denk Doe maar gewoon 14:30
HR
HR

Frankie de missing link
Internationale topspeler

TylerDurden schreef:

(...)

:denk Doe maar gewoon 14:30
HR
Hoe later hoe beter toch voor onze jongens?
HR
HR

Diegooo
Icoon

Vak: 428
Reg.: 29 december 2003

In de VI ging al het gerucht dat de thuis-Clásico voor de tweede speelronde staat geprogrammeerd. Mocht dat zo zijn dan zal de return al wel in december plaatshebben.
HR
HR

jeroenxD
Lid 2de elftal

Uit: Lelystad
Vak: -
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 17 januari 2008

Diegooo schreef:

In de VI ging al het gerucht dat de thuis-Clásico voor de tweede speelronde staat geprogrammeerd. Mocht dat zo zijn dan zal de return al wel in december plaatshebben.
HR
Ja laten ze de klassieker plannen als half Nederland nog op vakantie is. :denk
HR
HR

the birdman
Lid 2de elftal

Reg.: 8 mei 2009

Diegooo schreef:

HR
Een paar seizoenen geleden flikten ze dat al met PSV-Ajax midden in de vakantie van Zuid Nederland. Nu dus Ajax-Feijenoord midden in de vakantie van het westen. Het zijn een paar knappe koppen die het schema maken :denk .
HR
HR

Jeroen.
Vedette

Uit: Bergen op Zoom
Reg.: 1 februari 2004

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 10 juni 2011 om 12:56:51.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  MSN: jeroen.afcajax@gmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Aan een dergelijk scenario bewaar ik geen goede herinneringen. De vorige keer dat Ajax-Feyenoord op de 2e speelronde stond gepland, in het seizoen 2005-2006, verloren we met 1-2 door doelpunten van Kuyt en Kalou. Charisteas deed nog wat terug. Zou overigens de laatste keer zijn dat Feyenoord hier wist te winnen.

Aan de andere kant hebben we ook weleens tijdens speelronde 2 in De Kuip gewonnen.
HR
HR

Red
Idool

Uit: Purmerend / Kopenhagen
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 20 juni 2002

Jeroen. schreef:

Aan een dergelijk scenario bewaar ik geen goede herinneringen. De vorige keer dat Ajax-Feyenoord op de 2e speelronde stond gepland, in het seizoen 2005-2006, verloren we met 1-2 door doelpunten van Kuyt en Kalou. Charisteas deed nog wat terug. Zou overigens de laatste keer zijn dat Feyenoord hier wist te winnen.

Aan de andere kant hebben we ook weleens tijdens speelronde 2 in De Kuip gewonnen.
HR
2001, door Zlatan en die geweldige goal van Van der Vaart. Via de zijlijn struikelend de 16 in, kijkend naar Knopper en zelf afmaken.

Maargoed, ik vind dat ronduit kut. Niemand is nog in vorm en een gevoelige klap uitdelen kun je nauwelijks. Kansloos vind ik dat.

[Dit bericht is veranderd door Red (op 10 juni 2011 14:14:15).]
HR
HR

Matthijs 92
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Bojan Krkić Pérez
Reg.: 4 augustus 2004

@ Frankie de missing link: Hoe weet je dat het speelschema 17 juni bekend wordt gemaakt? Ben er zelf ook erg benieuwd naar, kan niet wachten op het nieuwe seizoen:)

Het liefst begin ik met een thuiswedstrijd tegen een subtopper als Groningen of Roda JC, die zijn meestal namelijk niet zo heel moeilijk maar het geeft wel gelijk veel vertrouwen als je hem wint.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 november 2004

Diegooo schreef:

HR
Sorry hoor, je bedoelt het ongetwijfeld niet verkeer, maar laten we de Klassieker geen rare buitenlandse namen over verbasteringen van namen gaan geven. De Klassieker is heilig.
HRHR
HR

Mijn Mokums Paradijs
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: 422
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 9 september 2002

Als Ajax - Feyenoord wedstrijd #2 is, dan spelen we de eerste wedstrijd dus uit.

Hopelijk tegen een team als Vitesse (spelers nog niet ingespeeld) of een ander team dat niet sterk is.

Utrecht, Groningen, ADO en Heerenveen uit heb ik liever zo laat mogelijk in het seizoen. Na de winter zijn ze toch altijd wat minder sterk.

PSV en Twente uit of thuis maakt me niet uit, zijn wedstrijden op zich. Liefst wel weer thuis eindigen tegen de koploper op dat moment, als we twee puntjes achter staan. B)
HR
HR

paulis
Jeugdspeler

Reg.: 9 februari 2010

denk dat volgend seizoen tussen ons en twente zal gaan. Met Rutten nog steeds aan het roer en financiele malaise bij psv verwacht ik dat zij weer geen CL zullen gaan halen
HR
HR

J0erry
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Son
Droomaankoop: Luciano Narsingh
Reg.: 3 september 2010

Een wedstrijd als Utrecht uit of Ado uit in het begin. Als veel van die schuimbekkers nog op vakantie zijn. Zou voordelig zijn imo.

[Dit bericht is veranderd door J0erry (op 11 juni 2011 16:12:33).]
HR
HR

Diegooo
Icoon

Red schreef:

(...)

2001, door Zlatan en die geweldige goal van Van der Vaart. Via de zijlijn struikelend de 16 in, kijkend naar Knopper en zelf afmaken.HR
De debuutwedstrijd van Heitinga, onder Adriaanse. Een naam - die laatste - die door Hugo Camps altijd heerlijk op z'n Vlaams werd uitgesproken met de klemtoon op de derde lettergreep: Co Adrijáánse.

Drie Kruizen schreef:

(...)

Sorry hoor, je bedoelt het ongetwijfeld niet verkeer, maar laten we de Klassieker geen rare buitenlandse namen over verbasteringen van namen gaan geven. De Klassieker is heilig.
HR
Fair enough. Bij nader inzien helemaal mee eens. D'r verdwijnen al genoeg Nederlandsche termen ende of kreten.
HR
HR

Wesley10__
Lid 2de elftal

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 19 augustus 2007

Mijn Mokums Paradijs schreef:

Als Ajax - Feyenoord wedstrijd #2 is, dan spelen we de eerste wedstrijd dus uit.

Hopelijk tegen een team als Vitesse (spelers nog niet ingespeeld) of een ander team dat niet sterk is.

Utrecht, Groningen, ADO en Heerenveen uit heb ik liever zo laat mogelijk in het seizoen. Na de winter zijn ze toch altijd wat minder sterk.

PSV en Twente uit of thuis maakt me niet uit, zijn wedstrijden op zich. Liefst wel weer thuis eindigen tegen de koploper op dat moment, als we twee puntjes achter staan. B)

HR
Niks ervan. Gewoon in speelronde 31-32 kampioenschap al behalen. Die spanning van dit jaar kan ik geen 2 jaar achter elkaar verdragen.
HR
HR

Teaser
Legende

Uit: amsterdam
Reg.: 31 december 2004

Wesley10__ schreef:

Niks ervan. Gewoon in speelronde 31-32 kampioenschap al behalen. Die spanning van dit jaar kan ik geen 2 jaar achter elkaar verdragen.
HR
Die spanning in combinatie met goed spel is waar het om moet gaan in het voetbal. Dat is de top die het een topwedstrijd maakt ipv dat je het op papier af kan doen of de laatste wedstrijdn om des keizers baard speelt.
HR
HR

Paixao
Basisspeler

Vak: 430
Reg.: 6 mei 2009

Speelronde 1
RKC Waalwijk - VVV-Venlo
NEC Nijmegen - ADO Den Haag
AZ Alkmaar - Vitesse
SC Heerenveen - De Graafschap
Ajax - NAC Breda
Excelsior - PSV
FC Utrecht - FC Twente
FC Groningen - Heracles Almelo
Feyenoord - Roda JC

5 t/m 7 augustus 2011

Speelronde 2
Vitesse - RKC Waalwijk
ADO Den Haag - Feyenoord
FC Twente - AZ Alkmaar
De Graafschap - NEC Nijmegen
Heracles Almelo - Excelsior
PSV - FC Utrecht
NAC Breda - FC Groningen
VVV-Venlo - Ajax
Roda JC - SC Heerenveen

13 en 14 augustus 2011HR
Heb dit van een ander forum, werd verder ook geen bron gegeven dus zal wel onzin zijn, maar post het toch even.

[Dit bericht is veranderd door Paixao (op 13 juni 2011 13:57:42).]
HR
HR

Diegooo
Icoon

Heb dit van een ander forum, werd verder ook geen bron gegeven dus zal wel onzin zijn, maar post het toch even.HR
Dat schijnt. Twente schijnt te hebben aangevraagd z'n eerste twee wedstrijden op verplaatsing te mogen spelen en daarnaast schijnen ze nooit tegelijkertijd met Heracles een thuis- of uitwedstrijd te kunnen spelen. Vraag me niet waarom.
HR
HR

J0erry
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Son
Droomaankoop: Luciano Narsingh
Reg.: 3 september 2010

Zou een eenvoudige opening van het seizoen (moeten) zijn.
HR
HR

TheLegend
Regelmatige invaller

Uit: Huizen
Droomaankoop: Giuseppe Rossi
Reg.: 10 april 2011

J0erry schreef:

Een wedstrijd als Utrecht uit of Ado uit in het begin. Als veel van die schuimbekkers nog op vakantie zijn. Zou voordelig zijn imo.
HR
Zou niet verkeerd zijn maar aan de andere kant: WIJ ZIJN AJAX en moeten daarom schijt hebben aan die schuimbekkers. Oprollen en weer richting de 2de divisie trappen volgend seizoen!
HR
HR

the birdman
Lid 2de elftal

Reg.: 8 mei 2009

Ajax zal het eerste weekend niet thuis spelen, denk ik. De gaypride is altijd in het eerste weekend van augustus en 2 evenementen (Ajax thuis en de gaypride) gaat de plaatselijke hermandad niet trekken. Ik denk dat Van der Laan daar wel een stokje voor steekt.
HR
HR

Diegooo
Icoon

Ferencváros wil met Otten weer meestrijden om titel
15/06/2011 10:12

Mark Otten heeft een contract voor twee seizoenen getekend bij Ferencváros. De 25-jarige verdediger komt over van NEC, waar hij een aflopende verbintenis had.

'De trainer (László Prukner, red.) wil met zijn team overstappen naar een andere manier van voetballen', vertelde Otten op de website van SEG. 'Ze willen opbouwend voetballen op de Nederlandse manier met een inschuivende centrale verdediger en met minder lange ballen. Hij wil ook verschillende systemen spelen. In principe ga ik centraal in de verdediging spelen of als verdedigende middenvelder. Dat moeten we nog bekijken.'

'De trainer heeft videobanden van me gezien, maar hij en ik wilden nog even kijken hoe het in de praktijk zou bevallen. Toen hebben we aangeboden om twee dagen mee te trainen om te kijken hoe ik het vind en of ik de speler ben die ze zoeken. Na twee dagen hebben ze me een contract aangeboden.'

'Het is de grootste club van Hongarije, de populairste club, een club met een rijke traditie', weet Otten. 'Volgend seizoen willen ze weer meestrijden om de titel. Daarvoor moet er nog iets meer voetbal in de ploeg komen. Ze willen in principe elke wedstrijd winnen en elk jaar kampioen worden.'

'Het team is relatief nieuw, zo heb ik me laten vertellen. De club was overgenomen door een Engelsman (Kevin McCabe, red.), die ook eigenaar is van Sheffield United. Vorig jaar is hij er weer uit gestapt en ging 75 procent van het team weg. In drie weken moest een nieuw team worden opgebouwd.'HR
bron: vi.nl

Tsjah. Je kunt zeggen van László Prukner wat je wilt maar hij heeft er ontegenzeglijk kijk op. Centraal achterin, voor z'n defensie, moeten winnen én kampioen worden: haal je Otten, dan is dat een garantie voor succes. Voor Mark gesneden koek. Afkomstig van NEC kun je de hele wereld aan.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Eredivisie, eerste divisie en amateurvoetbal » Eredivisie 2011/2012

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 87,7% dat Bayern München wint van Real Madrid CF. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!