| Poster | | Topic: [Centraal] Feyenoord topic 2008/2009 (Deel 5) |  |
|
|
ajax71727395 Talent
Vak: 421 Posts: 185 Reg.: 13 maart 2008 |
quote: Bronfly schreef:
(...)
Nee, ik word moe van mannetjes zoals jij. Omdat die Zweedse Turk het bij jullie niet gered heeft, redt El Ahmadi het niet bij ons. Er zijn toch zat voorbeelden te noemen van spelers die het wel redden dus wat is dat voor kontvergelijking.
Er zijn zoveel spelers die het niet redden bij Ajax of Feyenoord terwijl het bij subtoppers goede spelers zijn. Er zijn enkele uitzonderingen maar die gevallen zijn minder dan degenen die het niet redden. Ik noem bv Sibon, Kennedy, Tiendalli, Lurling, Sikora, Soetaers, Vd Schaaf. En zo zijn er nog vele andere gevallen. Voordat ze naar Ajax of Feyenoord of PSV gingen waren het gewoon goede spelers. Bij de topclub zakken ze echter volledig door het ijs. Welke spelers hebben het wel echt gered bij Feyenoord nadat ze van een subtopper kwamen? Ik kan er zo ineens niet veel bedenken. Kuyt is eigenlijk de enige die me te binnen schiet. Ik zie niet in waarom El Ahmadi het wel zou redden bij Feyenoord. Ten koste van wie moet hij erin: Landzaat of Gio?
Twente is sportief gezien meer dan Feyenoord. Waarom, omdat ze 1 punt meer gehaald hebben in de competitie? Waar was Twente in de beker? Hou toch op!
Heb je Twente dit seizoen wedstrijden zien spelen? Ze speelden in Enschede Feyenoord, Ajax en PSV van de mat. Ze speelden in de Kuip de eerste helft Feyenoord volledig van de mat. Ze waren in Eindhoven beter dan PSV. Ze hebben het hele seizoen attractief voetbal laten zien. Ze spelen de finale om een CL-ticket.
Heb je Feyenoord wedstrijden zien spelen? Het was, zeker na de winterstop, niet om aan te zien. De beker? Lekker belangrijk als je strijdt voor een CL ticket. Cl spelen is vele malen belangrijker dan de beker winnen hoor!!
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Red Hot Chili Peppers  Internationale topspeler
Uit: Winterswijk Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4173 Reg.: 13 januari 2006 |
quote: ajax71727395 schreef:
(...)
Heb je Twente dit seizoen wedstrijden zien spelen? Ze speelden in Enschede Feyenoord, Ajax en PSV van de mat. Ze speelden in de Kuip de eerste helft Feyenoord volledig van de mat. Ze waren in Eindhoven beter dan PSV. Ze hebben het hele seizoen attractief voetbal laten zien. Ze spelen de finale om een CL-ticket.
Heb je Feyenoord wedstrijden zien spelen? Het was, zeker na de winterstop, niet om aan te zien. De beker? Lekker belangrijk als je strijdt voor een CL ticket. Cl spelen is vele malen belangrijker dan de beker winnen hoor!!
Zijn Huntelaar, Silva, Suarez en Lindgren ook geen onaardige aankopen gebleken dan?
|
|
|
ajax71727395 Talent
Vak: 421 Posts: 185 Reg.: 13 maart 2008 | Natuurlijk zitten er ook wel eens goede aankopen tussen. Silva en Lindgren moet ik eigenlijk nog zien maar doen het voorlopig acceptabel. Maar als je bij Feyenoord kijkt mislukken ze daar eigenlijk standaard als ze van een subtopper komen. Of ik moet er een hoop over het hoofd zien maar dat geloof ik niet.
Aankopen de laatste jaren van Feyenoord van Nederlandse clubs: (dat zegt wel genoeg denk ik) Waarom zou El Ahmadi het wel redden?
Bosschaart mislukt
Buys mislukt
De Cler ok
Greene mislukt
Hofs mislukt
Tiendalli mislukt
Vlaar alleen geblesseerd geweest
Boussaboun mislukt
Bruins ok
Slory mislukt
Collen mislukt
Castelen twijfel/ok
Schreuder mislukt
Aerts mislukt
De Graaf mislukt
Kuyt ok
Mtiliga mislukt
Babos mislukt
Van den Berg mislukt
Van Haaren mislukt
Lurling mislukt
[Dit bericht is veranderd door ajax71727395 (op 14 mei 2008 21:37:23).]
|
|
|
Red Hot Chili Peppers  Internationale topspeler
Uit: Winterswijk Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4173 Reg.: 13 januari 2006 | Nee, als je puur naar Feyenoord kijkt, en naar de spelers bij subtoppers die ze gehaald hebben, dan is het idd huilen met de pet op. Hier en daar een gouden greep, maar veelal miskopen.
Ik bedoel dat het over het algemeen wel meevalt hoeveel spelers er mislukken bij topploegen.
[Dit bericht is veranderd door Red Hot Chili Peppers (op 14 mei 2008 21:33:42).]
|
|
|
AFCA 428 Internationale topspeler
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 5128 Reg.: 6 september 2005 | De cler is wel wat meer dan ok. Ik zie hem niet graag bij Ajax, maar ik vind de Cler zeker bij feyenoord passen. Gewoon een ruim voldoende.
Om kuyt als ok te betitelen slaat ook nergens op. Maak daar maar prima van.
|
|
|
ajax71727395 Talent
Vak: 421 Posts: 185 Reg.: 13 maart 2008 | Met OK bedoel ik dat het een goede aankoop geweest is. Niets mis mee! Dat bedoel ik AFCA 428. Kuyt is gewoon een superaankoop geweest en De Cler ook een zeer goede.
|
|
|
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 5128 Reg.: 6 september 2005 | ok 
|
|
|
witchmaster Vedette
Uit: bronsgroeneiken Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2465 Reg.: 6 augustus 2000 | De heren in het Maasgebouw zijn versneld bezig de ziel en zaligheid, t.w.Feyenoord de afgrond in te boren. Niets en niemand zal ze stoppen en al helemaal niet Willem de Zwijger die een wandelend rancunevat is.
En het scoutingsapparaat ? Pure kwezels die hoog nodig aan een Specsavertje toe zijn want waarom zien die niet jongens van het kaliber Janmaat, nota bene nog geen 25 km. van ons vandaan. Wat je ver haalt is overigens lang niet altijd lekker. De ver gehaald Leonardo gaat natuurlijk wel de revelatie van het komende seizoen worden als hij bij Mario wordt gestald. Een zo langzamerhand steeds groter wordende lijst van spelers die hun opleiding bij Feyenoord hebben gehad zijn spelbepalend voor hun huidige werkgever en talenten als Berg, Vadocz en Sulejmani willen al helemaal niet naar Feyenoord, die willen alleen maar naar A.F.C. Ajax. Zover zijn ze al afgegleden dat talenten feyenoord al niet meer zien zitten. Davids de laatste tijd zien schitteren bij Mario ? De professor heeft hem gewoon voor noppes laten gaan. Ik vrees met grote vreze dat de neerwaartse spiraal volgend seizoen met deze directie en bestuursleden zonder enige binding met de club gewoon doorzet. Een algemeen directeur die vaker bij Excelsior Maassluis is te vinden dan op de linkermaasoever en in het recente verleden uitsluitend gevoel voor de AJAX en die club uit Spangen heeft gehad moet de kar trekken ? Dat gun je je ergste vijand niet.
In het stadium waarin men nu verkeert moet je de KNVB-beker als een hoofdprijs en absoluut wonder zien. ik vrees dat wij tijdens ons aardse bestaan de schaal niet meer in Rotterdam zullen zien.
De totale ontleding en afgang van de eens zo bejubelde club uit zuid is zinkend en glijd langzaam naar de afgrond.
Heel jammer dat de feyenoord suporter zijn ogen stijf dicht knijpt en alleen maar over een speler zeurt die niet eens zo belangrijk is voor deze club .
De achterhoede is gewoon een grote gatenkaas of edammer de spitsen zijn al op leeftijd het talent wordt verkocht om de poolhouders tevreden testellen .
Dit feyenoord is geen schim meer wat het eens was en daarom is de klasieker Ajax-feyenoord gedegradeerd tot een dromerij van een club die niets meer kan.
In plaats dat het zogenaamde legioen eens opstaat om eens uitleg tevragen aan de directie uit het dwaasgebouw zeikt men liever over een speler die men niet eens kan betalen .
Men wordt totaal voor de gek gehouden onder het mom van een stadion met een inhoud van 106.000 plaatsen en ja hoor het legioen trapt daar er !
Wie moet er daarin spelen eigelijk? en hoe wilt men de huur betalen geduurende 30 jaar?.
Over 5 jaar is feyenoord alleen nog maar tezien als amateur club de proftak wordt tengrave gedragen .
|
|
|
Stefanos Regelmatige invaller
Vak: - Posts: 646 Reg.: 8 januari 2006 | Zet de prijzen van de spelers er ook even bij, dat geeft een heel ander beeld. Je ziet dan ook dat El Ahmadi totaal niet in het rijtje past, net zoals een paar andere.
Dan de lijst:
Hofs mislukt? Ik vind het niet veel, maar mislukt is net een te groot woord.
Slory mislukt? Ik vind het helemaal niks, maar na 1 seizoen (met blessures) kun je dat nog niet echt zeggen. Verwacht er alleen niet veel van.
Castelen is natuurlijk 'ok'.
Rest klopt wel, al had ik Tiendalli nog wel een jaar willen zien. Als hij echt weg moet (en gaat), dan is het automatisch een mislukking.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.493,8 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
129 Idool
Uit: Amsterdam Vak: 129 Posts: 4464 Reg.: 10 mei 2002 |
quote: Stefanos schreef:
Zet de prijzen van de spelers er ook even bij, dat geeft een heel ander beeld. Je ziet dan ook dat El Ahmadi totaal niet in het rijtje past, net zoals een paar andere.
Wat bedoel je te zeggen? Omdat hij 5 miljoen heeft gekost past hij niet in het rijtje? Of is het om de prijs nu al geen miskoop?
|
|
|
Bronfly Veelbelovend talent
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 277 Reg.: 8 augustus 2006 |
Natuurlijk zitten er ook wel eens goede aankopen tussen. Silva en Lindgren moet ik eigenlijk nog zien maar doen het voorlopig acceptabel. Maar als je bij Feyenoord kijkt mislukken ze daar eigenlijk standaard als ze van een subtopper komen. Of ik moet er een hoop over het hoofd zien maar dat geloof ik niet.
Aankopen de laatste jaren van Feyenoord van Nederlandse clubs: (dat zegt wel genoeg denk ik) Waarom zou El Ahmadi het wel redden?
Bosschaart mislukt
Buys mislukt
De Cler ok
Greene mislukt
Hofs mislukt
Tiendalli mislukt
Vlaar alleen geblesseerd geweest
Boussaboun mislukt
Bruins ok
Slory mislukt
Collen mislukt
Castelen twijfel/ok
Schreuder mislukt
Aerts mislukt
De Graaf mislukt
Kuyt ok
Mtiliga mislukt
Babos mislukt
Van den Berg mislukt
Van Haaren mislukt
Lurling mislukt
De meeste van deze spelers werden nou ook niet binnengehaald als veelbelovende talenten, zoals El Ahmadi wel is. Bosschaart is er idd wel eentje die vollledig door het ijs is gezakt en als een groot talent werd gezien en destijds ook tegen het NL elftal aanzat. Babos, begrijp ik ook niet, had jij dat kunnen denken? Vlaar ook maar die is nog lang niet klaar bij Feyenoord en blessures kunnen iedereen overkomen. Slory heeft gewoon pech gehad maar ik ben geen fan van m. De rest van jouw mislukkelingen was gewoon al middelmaat bij hun eerdere club en zonde van de centen, idd een enorm wanbeleid.
|
|
|
Jeroen. Vedette
Uit: Bergen op Zoom Vak: 412 Posts: 2286 Reg.: 1 februari 2004 | Wat mij betreft hadden Van Wonderen, Van Hooijdonk, Bosvelt, Zoetebier, Tomasson, etc. ook aan dat lijstje toegevoegd mogen worden. Allemaal afkomstig van subtoppers en verantwoordelijk voor het laatste grote succes van de club. Het is zo makkelijk om de aankopen van Gullit/Wotte neer te sabelen, die running gag is als het schoppen van een dood paard onderhand.
|
|
|
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 5128 Reg.: 6 september 2005 | Ja dan kun je net zo goed de aankopen van Litmanen, Finidi, Overmars en Kanu (de gouden aankoop-periode van Ajax) opnoemen. De namen die jij noemt zijn voor een groot deel 10 jaar geleden gekocht en verantwoordelijk voor het laatste succes (6 jaar geleden).
De namen die ajax71727395 opnoemde zijn allemaal vrij recent gekocht en dat maakt de discussie juist interessant.
|
|
|
Vak: - Posts: 646 Reg.: 8 januari 2006 |
quote: 129 schreef: Wat bedoel je te zeggen? Omdat hij 5 miljoen heeft gekost past hij niet in het rijtje? Of is het om de prijs nu al geen miskoop?
Nee, dat bijna iedereen voor een appel en een ei is gehaald, en dat het dan automatisch spelers zijn van een hele andere categorie.
Spelers van subtoppers halen voor meer dan 3 miljoen euro, of voor een paar ton / transfervrij, dat is een heel groot verschil. Je kunt dan ook niet zeggen dat de kans dat El Ahmadi slaagt klein is, OMDAT de meeste spelers van subtoppers niet slagen. Dat is gewoon niet waar. Sowieso vind ik deze vergelijking niet kloppen, want elke speler is anders.
@AFCA 428: Dat maakt de discussie helemaal niet interessant, het zegt alleen iets over het beleid van een aantal jaar geleden. Volgens sommige (ik noem geen namen Nummer 23) is het beleid nu nog precies hetzelfde.
[Dit bericht is veranderd door Stefanos (op 15 mei 2008 00:52:07).]
|
|
|
Jeroen. Vedette
Uit: Bergen op Zoom Vak: 412 Posts: 2286 Reg.: 1 februari 2004 |
quote: AFCA 428 schreef:
Ja dan kun je net zo goed de aankopen van Litmanen, Finidi, Overmars en Kanu (de gouden aankoop-periode van Ajax) opnoemen. De namen die jij noemt zijn voor een groot deel 10 jaar geleden gekocht en verantwoordelijk voor het laatste succes (6 jaar geleden).
De namen die ajax71727395 opnoemde zijn allemaal vrij recent gekocht en dat maakt de discussie juist interessant.
De discussie ging primair over het niveau van de subtoppers die de top 3 van buitenaf aantrekken. Ik heb nergens gelezen dat het vrij recente namen moesten zijn, omdat het ten eerste geen juist beeld geeft (al is het makkelijker voor de discussie natuurlijk) en ten tweede omdat het de stelling dat subtoppers bij Feyenoord in de regel mislukken een andere nuance geeft. Litmanen, Finidi en Kanu zijn daarnaast geen spelers afkomstig van Nederlandse subtoppers.
|
|
|
ajax71727395 Talent
Vak: 421 Posts: 185 Reg.: 13 maart 2008 |
quote: Jeroen. schreef:
(...)
De discussie ging primair over het niveau van de subtoppers die de top 3 van buitenaf aantrekken. Ik heb nergens gelezen dat het vrij recente namen moesten zijn, omdat het ten eerste geen juist beeld geeft (al is het makkelijker voor de discussie natuurlijk) en ten tweede omdat het de stelling dat subtoppers bij Feyenoord in de regel mislukken een andere nuance geeft. Litmanen, Finidi en Kanu zijn daarnaast geen spelers afkomstig van Nederlandse subtoppers.
Dan kan ik ook nog wel Zwijnenberg, Iwan, Connolly, Korneev, Jochemsen, Rzasa, Samardzic en De Visser opnoemen. Het zijn er zo maar een paar die me te binnen schieten. Natuurlijk waren dat goede aankopen die je noemt, maar bij Ajax lopen nu ook Huntelaar en Suarez, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ook bij Ajax en PSV er meer spelers mislukken dan slagen bij een topclub als ze van een Nederlandse club komen. Waarom zou El Ahmadi ineens wel gaan slagen? Ik moet het nog maar zien, maar ik heb de indruk dat ze in Rotterdam denken dat ze Maradona hebben binnengehaald. De kans op mislukken is vooralsnog groter dan de kans van slagen. Hij moet volgens mij de concurrentie aangaan met Gio en Landzaat. Wie moet eruit dan? Ik vind El Ahmadi een uitstekende voetballer bij twente, maar dat zegt absoluut niet dat hij bij Feyenoord gaat slagen.
|
|
|
ajax71727395 Talent
Vak: 421 Posts: 185 Reg.: 13 maart 2008 | Bij Ajax heb je het volgende lijstje: Dan is ook de meerderheid keihard door het ijs gezakt.
Gorre mislukt
Veldman mislukt
Baba eerste jaar goed maar mislukt
Sibon mislukt
Sier mislukt
Tobiasen blessure daarvoor ok
Nieuwenburg mislukt
Machlas twijfel
Van Halst mislukt buiten laatste half jaar
Galasek ok
Boukhari mislukt
Sikora mislukt
Soetaers mislukt
Anastasiou mislukt
Huntelaar ok
Lindenbergh mislukt
Suarez ok
Silva ok
Lindgren ok
Kennedy mislukt
Perez twijfel ok
Leonardo twijfel
Delorge mislukt
|
|
|
BeeDeeVee Vedette
Uit: Thuis Vak: - Posts: 2284 Reg.: 23 november 2004 | Dat El Ahmadi kwaliteiten heeft staat buiten kijf. Of die kwaliteiten ook bij Feyenoord passen is natuurlijk wat anders. Aan zijn intrinsieke kwaliteiten zal het in ieder geval niet liggen. Wat ik alleen niet snap is dat ze zoveel aan een middenvelder besteden, terwijl dat toch in mijn ogen hun sterkste linie is.
|
|
|
Nummer 23 Geselecteerd voor Oranje
Vak: 410 Posts: 1002 Reg.: 4 november 2003 |
quote: Stefanos schreef:
Eén van de beste spelers van FC Twente. Een club die 4e werd in de competitie, in de laatste ronde zit van de play-offs, en in een behoorlijk goede positie zit om voorronde CL te halen (wat ze denk ik niet gaat lukken). Tevens speelde ze dit seizoen na Heerenveen het mooiste voetbal van Nederland.
Dat is inderdaad middelmaat.
Twente is sportief gezien meer dan Feyenoord. Waarom, omdat ze 1 punt meer gehaald hebben in de competitie? Waar was Twente in de beker? Hou toch op!
Beetje tegenstrijdig heren r'dammers. 
|
|
|
Bronfly Veelbelovend talent
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 277 Reg.: 8 augustus 2006 |
quote: Nummer 23 schreef:
(...)
Beetje tegenstrijdig heren r'dammers. 
Nee hoor, ik vind Feyenoord geen middelmaat net als Twente dat niet is, ben het roerend eens met Stefanos.
|
|
|
Vak: - Posts: 646 Reg.: 8 januari 2006 |
quote: Nummer 23 schreef: Beetje tegenstrijdig heren r'dammers. 
Waar zit de tegenstrijdigheid?
|
|
|
Nummer 23 Geselecteerd voor Oranje
Vak: 410 Posts: 1002 Reg.: 4 november 2003 | Als de discussie gaat over hoe goed El Ahmadi is, is Twente de op 1 na best voetballende ploeg van het land, maar als het vergeleken wordt met feyenoord is er opeens geen verschil meer? Haha.
Het is echt niet zo dat feyenoord vlak achter twente zit als het om het voetbal opzich gaat. Daar staan wij met onze kutploeg zowieso nog tussen. 
|
|
|
FGI Idool
Vak: 428 Posts: 3122 Reg.: 29 december 2003 |
(...)
Nee hoor, ik vind Feyenoord geen middelmaat net als Twente dat niet is, ben het roerend eens met Stefanos.
Ajax is middelmaat, puur drijvend op individuele ingevingen voorin. FC Twente is een omhoog gevallen subtopper, en Feyenoord, Feyenoord is een parodie op een topclub.
Als je maar een beetje kritisch zou zijn geweest had je dat onderkent. Hoe kun je dat elftal in vredesnaam geen middelmaat vinden? Het staat er nochtans bol van. Of je hanteert een andere norm, dat kan ook. Het is dan in ieder geval niet de mijne.
|
|
|
Jeroen. Vedette
Uit: Bergen op Zoom Vak: 412 Posts: 2286 Reg.: 1 februari 2004 |
Bij Ajax heb je het volgende lijstje: Dan is ook de meerderheid keihard door het ijs gezakt.
Gorre mislukt
Kwam van Groningen dat onderin speelde.
quote: Veldman mislukt
Kwam van degradatiekandidaat Sparta.
quote: Baba eerste jaar goed maar mislukt
Heeft onder Van Gaal en Olsen twee goede jaren gehad, viel buiten de basis onder Wouters.
quote: Sibon mislukt
Sier mislukt
Eens.
quote: Tobiasen blessure daarvoor ok
Blijft eeuwig zonde, want voor z'n blessure was het een uitstekende back. In ieder geval een beter alternatief dan Melchiot.
quote: Nieuwenburg mislukt
Kom op nou. Hebben we het nu over Nederlandse subtoppers of Nederlanders die van subtoppers overkwamen? Nieuwenburg valt in geen enkele categorie.
quote: Machlas twijfel
Machlas is keihard mislukt, die wil ik je dan nog wel geven. 
quote: Anastasiou mislukt
Niet mee eens, heeft gezien z'n transfersom, leeftijd en capactiteiten nog redelijke waarde gehad voor Ajax.
quote: Kennedy mislukt
Tot op heden wel, maar ik ben bereid om zijn tweede jaar af te wachten.
Ik ben het met de rest van de beoordelingen wel min of meer eens. In ieder geval geldt voor zowel Feyenoord als Ajax dat ze een hoop miskopen hadden kunnen voorkomen wanneer ze zich niet zovaak schuldig hadden gemaakt aan dergelijk ad-hoc beleid. Ik begrijp dan ook niet waarom hierboven Litmanen, Kanu, etc erbij werden gehaald omdat daarmee geimpliceerd wordt dat Ajax daarna geen goede buitenlandse aankopen meer heeft gedaan terwijl dat pertinent onjuist is. Nu zal ik niet beweren dat het gros van de aankopen van Feyenoord en Ajax niet keihard mislukt zijn, maar er is voldoende draagvlak om een speler afkomstig uit de subtop niet bij voorbaat af te schieten en uit te laten groeien tot een nuttige aanwinst.
|
|
|
Lederen Knikker Vedette
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 6389 Reg.: 28 juni 2005 | Jongens leer het nou. De keppeltjes zijn altijd middelmaat en Feyenoord is een topclub. De ranglijst is een neuzenleugen van de KNJB.
De VI had onlangs een overzicht gepubliceerd met alle aankopen van Feyenoord. Nu waren de aankopen van PSV en vooral Ajax niet bepaald florisant de afgelopen 10 jaar, maar Feyenoord, die parodie van een topclub, spande de kroon. Op de lichting van 2001/2002 na alleen maar matig tot slecht, met enkele uitschieters naar boven toe.
Het huidige Feyenoord elftal is natuurlijk, behalve voor Feyenoorders, best karig. Een paar veteranen houden de schone schijn voor het 'hondstrouwe' legioen omhoog, maar buiten die gasten is het armoe troef. Ook de 'talenten' want ik heb er niet een regelmatig briljant zien spelen dit seizoen.
Maar goed ik vind het prima dat onze vrindjes uit Rotterdam zuid hun elftal top vinden. Hopelijk krijgt Feyenoord niet teveel financiele armslag, opdat wij 'jaudenkoeken' weer volop kunnen genieten van het zoveelste demasqué van Feyenoord kennen genieten.
|
|
|