| Poster | | Topic: [Centraal] Feyenoord topic 2008/2009 (Deel 5) |  |
|
|
Stefanos Regelmatige invaller
Vak: - Posts: 646 Reg.: 8 januari 2006 | Ik snap goed dat ze grote twijfels hebben bij een stadion waar meer dan 100.000 mensen in kunnen, want ik zie ons dat ook nooit vol krijgen. Een stadion van 80.000 (wat er in eerste instantie gaat komen) is niet slecht. Lijkt me ook aan de grote kant, maar het stadion zal velen jaren mee moeten gaan.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.493,8 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Nummer 23 Geselecteerd voor Oranje
Vak: 410 Posts: 1002 Reg.: 4 november 2003 |
quote: Stefanos schreef:
Nummer 23, in de Kuip kunnen nooit (lees: nooit) 51.000 man. Feyenoord A heeft daarin volkomen gelijk.
En je weet zelf ook dondersgoed dat de cijfers bij Ajax niet kloppen. Dat weet iedereen. Ajax telt de verkochte kaarten / seizoenkaarten, en niet wie er zitten.
Dit boeit me allemaal niet zoveel, maar kom niet met onwaarheden, terwijl je zelf ook veel beter weet (dat hoop ik althans).
En Ajacieden mogen hem op dit punt ook wel tegenspreken, want jullie weten het ook.
Ai, zal ik jou even teleur moeten stellen:
http://www.feyenoord.nl/pages/feyenoordcontent/S1/10010000000002-10010000000023/10010000010469-2-10010000000001.aspx
Dus ik kom niet met onwaarheden maar meer met feiten die jij en andere feynoorders blijkbaar niet zo leuk vinden.
Dus beter eerst even iets of iemand raadplegen voordat je dit soort onzin loopt te verkondigen hier ! Misschien dat het nu eindelijk duidelijk begint te worden dat een stadion van 80.000 man toch niet zo'n goed idee is?
En ******s mogen hem op dit punt ook wel tegenspreken, want jullie weten ook wel dat de kuip weldegelijk 51.000 plekken heeft.
Wat betreft Ajax: die 48.000 zou best kunnen kloppen. Er zijn maar een paar wedstrijden waarbij er duidelijk geen 48.000 mensen zijn, maar ook weer andere wedstrijden waarin de 50.000 makkelijk gehaald wordt. Volgens mij klopt het inderdaad dat bij Ajax naar het verkochte aantal kaarten gekeken wordt, dus misschien dat het in totaal 46.000 zijn of 47.000. Overigens vind ik het aantal verkochte kaarten ook wel een goeie graadmeter, maar dat terzijde.
|
|
|
witchmaster Vedette
Uit: bronsgroeneiken Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2465 Reg.: 6 augustus 2000 |
quote: Botjes schreef:
Vat dit niet vekeerd op maar ik vermoed bij sommige ajacieden wat jaloezie. En dit zal ongetwijfeld nu worden ontkent maar ik zie hier duidelijk mensen die jaloers zijn op de plannen van Feyenoord.
jaloezie.??
Eh de ArenA die staat er jaren DIT is een feit!!
Of die nieuwe kuip er komt is nog maar eens de vraag. 
http://www.youtube.com/watch?v=tphqUr5S-DM 
[Dit bericht is veranderd door witchmaster (op 11 mei 2008 19:01:13).]
|
|
|
Francesc Fabregas Soler Internationale topspeler
Vak: 413 Posts: 3697 Uploads: 1 Reg.: 24 juli 2005 |
Vat dit niet vekeerd op maar ik vermoed bij sommige ajacieden wat jaloezie. En dit zal ongetwijfeld nu worden ontkent maar ik zie hier duidelijk mensen die jaloers zijn op de plannen van Feyenoord.
Ligt er aan welke plannen. Een nieuw stadion? Had ik ook graag gewild, ik denk dat wij het nodig hebben. Feyenoord heeft het naar mijn mening niet nodig, de Kuip is nog goed genoeg, de Arena is gewoon ruk. Dus wat betreft de realisatie van "een nieuw stadion", ja, tuurlijk zou ik dat graag willen. Maar niet als dit een een stadion wordt met een capaciteit van 100.000 wordt. Is er ook maar één iemand bij jullie die denkt dit ooit vol te krijgen bij een wedstrijd van Feyenoord (ook de klassieker betwijfel ik).
Voor Feyenoord zal dit naar mijn mening absoluut geen goed doen, zelfs 80.000 lijkt mij al te veel. Dan houd je gewoon constant te vaak een groot gedeelte van het stadion leeg (je gaat mij niet vertellen dat je dat wel een groot gedeelte van de competitie vol kan krijgen).
Voor Nederland is het waarschijnlijk heel leuk, voor het binnenhalen van evenementen. Maar dat heeft niets met Feyenoord te maken.
|
|
|
Teaser Vedette
Uit: amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7769 Reg.: 31 december 2004 | |
|
quote: Francesc Fabregas Soler schreef:
(...)
Ligt er aan welke plannen. Een nieuw stadion? Had ik ook graag gewild, ik denk dat wij het nodig hebben. Feyenoord heeft het naar mijn mening niet nodig, de Kuip is nog goed genoeg, de Arena is gewoon ruk. Dus wat betreft de realisatie van "een nieuw stadion", ja, tuurlijk zou ik dat graag willen. Maar niet als dit een een stadion wordt met een capaciteit van 100.000 wordt. Is er ook maar één iemand bij jullie die denkt dit ooit vol te krijgen bij een wedstrijd van Feyenoord (ook de klassieker betwijfel ik).
Voor Feyenoord zal dit naar mijn mening absoluut geen goed doen, zelfs 80.000 lijkt mij al te veel. Dan houd je gewoon constant te vaak een groot gedeelte van het stadion leeg (je gaat mij niet vertellen dat je dat wel een groot gedeelte van de competitie vol kan krijgen).
Voor Nederland is het waarschijnlijk heel leuk, voor het binnenhalen van evenementen. Maar dat heeft niets met Feyenoord te maken.
Inderdaad, iedere Ajacied droomt natuurlijk van een ander stadion of in ieder geval hele grote veranderigen aan de huidige Arena. Ik vind dat Ajax wat dat betreft eens knopen moet doorhakken: óf de Arena definitief kopen (iets dat al heel lang speelt maar de gemeente houdt het vooralsnog tegen) en dan aanpassen en er een echt voetbalstadion van maken, of weggaan uit de Arena en een nieuw stadion bouwen, ergens in de stad als het kan of in ieder geval dichter bij de stad. Fuck die locatie waar we nu zitten. Maarja.. een 30-jarig huurcontract. Hoe gaan we daar onderuit komen .
|
|
|
witchmaster Vedette
Uit: bronsgroeneiken Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2465 Reg.: 6 augustus 2000 |
quote: Teaser schreef:
(...)
Bij het zien van het achtergrondkoortje kreeg ik ook dromen.... echter die waren idd ook bedrog 
ff oftopic
Hierbij ff het tel nr zodat dromen voor een ajacied niet bedrog zijn hoop wel dat ze nog kloppen .
061234567890 en 060987654321 wel na 23.99 bellen en vooral niet hijgen 
|
|
|
Bronfly Veelbelovend talent
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 277 Reg.: 8 augustus 2006 |
Dat vermoeden heb ik eerder al aangehaald hier. Zie het als die nieuwe Passat reclame. Dat ding helemaal afzeiken terwijl je er zelf dolgraag een wil...Maar ja, daar zal het allemaal wel helemaal niets mee te maken hebben. 
En dat gezeik over het feit dat het nooit vol komt. Nee, dat klopt ook, echter, Camp Nou is ook zelden vol. Nou, ik ben er vorige week geweest tijdens Barca-Valencia met zo'n 60.000 man en wat een briljant stadion!
@ wijsneus nummer 23; tijdens voetbalwedstrijden van Feyenoord kan dat er nooit in vanwege de veiligheid. Ik dacht dat er max. ergens rond de 46.000 in kunnen maar tijdens risicowedstrijden als Fey-Ajax kunnen er zelfs maar 43.000 in.
Praat dus geen poep, met je link 
[Dit bericht is veranderd door Bronfly (op 11 mei 2008 21:36:37).]
|
|
|
quote: Bronfly schreef:
@ wijsneus nummer 23; tijdens voetbalwedstrijden van Feyenoord kan dat er nooit in vanwege de veiligheid. Ik dacht dat er max. ergens rond de 46.000 in kunnen maar tijdens risicowedstrijden als Fey-Ajax kunnen er zelfs maar 43.000 in.
Oei oei oei, ga je opnemen voor je maatje .
Even een vraagje, voordat ik je uit ga lachen: bedoel je dat de capaciteit, los van wel of geen wedstrijd, 46000 is of tijdens een wedstrijd 46000?
Bedoel je dat laatste, dan ga ik de discussie niet eens met je aan en wordt mijn beeld van een ********* alleen maar bevestigd. Bedoel je dat eerste, dan mag jij mij uitleggen waarom er 5000 bufferplaatsen nodig zijn tijdens Feyenoord-Excelsior. Zo gevreesd zijn hun hooligans toch niet ?!
Frustrerend he .. die cijers. Ik zal de ranglijsten van de afgelopen jaren er maar niet bij gaan halen 
[Dit bericht is veranderd door Nummer 23 (op 11 mei 2008 22:24:44).]
|
|
|
Bronfly Veelbelovend talent
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 277 Reg.: 8 augustus 2006 |
quote: Nummer 23 schreef:
(...)
Oei oei oei, ga je opnemen voor je maatje .
Even een vraagje, voordat ik je uit ga lachen: bedoel je dat de capaciteit, los van wel of geen wedstrijd, 46000 is of tijdens een wedstrijd 46000?
Bedoel je dat laatste, dan ga ik de discussie niet eens met je aan en wordt mijn beeld van een ********* alleen maar bevestigd. Bedoel je dat eerste, dan mag jij mij uitleggen waarom er 5000 bufferplaatsen nodig zijn tijdens Feyenoord-Excelsior. Zo gevreesd zijn hun hooligans toch niet ?!
Frustrerend he .. die cijers. Ik zal de ranglijsten van de afgelopen jaren er maar niet bij gaan halen 
Nee bijdehand, dat de capaciteit hoger ligt dan 46.000 heb ik middels je link kunnen lezen maar als je het over percentages gaat hebben moet je toch het aantal beschikbare kaarten per wedstrijd nemen of niet?!
|
|
|
(...)
Nee bijdehand, dat de capaciteit hoger ligt dan 46.000 heb ik middels je link kunnen lezen maar als je het over percentages gaat hebben moet je toch het aantal beschikbare kaarten per wedstrijd nemen of niet?!
Dat zou ik niet weten. Ik weet niet of die aantallen van het nrc exc. uitsupporters zijn. Als het alleen om supporters van de thuisclub gaat moet die 51.000 dus inderdaad herzien worden, daarin heb je gelijk. Maar voor de rest vind ik die 40.000 wel veelzeggend, ook al zijn er voor feyenoordsupporters 46.000 plekken beschikbaar. Het zit niet vol en daarmee blijft het argument overeind.
|
|
|
GangstaRiB Icoon
Uit: Purmerend Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7365 Reg.: 8 maart 2001 |
(...)
Dat vermoeden heb ik eerder al aangehaald hier. Zie het als die nieuwe Passat reclame. Dat ding helemaal afzeiken terwijl je er zelf dolgraag een wil...Maar ja, daar zal het allemaal wel helemaal niets mee te maken hebben. 
En dat gezeik over het feit dat het nooit vol komt. Nee, dat klopt ook, echter, Camp Nou is ook zelden vol. Nou, ik ben er vorige week geweest tijdens Barca-Valencia met zo'n 60.000 man en wat een briljant stadion!
Nee nee nee nee.
Die vergelijking met die Pasat reclame gaat volledig mank.
Het zou betekenen dat wij hier met subjectieve meningen komen om de plannen van feyenoord te bombarderen. Maar de meningen die hier worden aangedragen zijn relevante vraagtekens. De capaciteit, de financiele staat van feyenoord, de sportieve prestaties van feyenoord... Daarom rieken deze plannen naar luchtkastelen a la Aalbers bij Vitesse.
|
|
|
Feyenoord A  International
quote: witchmaster schreef:
(...)
jaloezie.??
Eh de ArenA die staat er jaren DIT is een feit!!
Of die nieuwe kuip er komt is nog maar eens de vraag. 
http://www.youtube.com/watch?v=tphqUr5S-DM 
Geef eens goede argumenten dan waarom het nieuwe stadion er volgens jou niet komt, inplaats van je standaard zinnetjes dat het er niet komt zonder uitleg.
[Dit bericht is veranderd door Feyenoord A (op 12 mei 2008 00:17:53).]
|
|
|
Kuipje Talent
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 128 Reg.: 6 februari 2005 | Het is toch helemaal niet zo boeiend hoeveel toeschouwers er nu in de verschillende stadions zitten. In het verleden, toen alle supporters zich nog gedroegen en bij wijze van spreken na afloop met elkaar een biertje pakten, was De Kuip zeer regelmatig gevuld met 69.500 toeschouwers. Een en ander is natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit van het team, dat klopt op zich wel.
Ik ben nooit van mijn leven in de arena geweest. Hoewel ik in kleine verbanden in de regel uitstekend met amsterdammers op kan schieten, zijn 40.000 tegelijk wat teveel van het goede\slechte (doorhalen wat niet van toepassing is).
Afgaande op de beelden die ik gezien heb van voetbalwedstrijden in de Arena en de doorgegeven toeschouwersaantallen, heb ik met grote regelmaat afgevraagd waar die toeschouwers dan zijn met al die lege plekken in he stadion.
De komende jaren zal er gewerkt worden aan een kwalitatief veel beter eerste elftal. Dat gaat niet in één seizoen, dat vraagt een behoorlijke lange termijn-visie. Voor het eerst sinds jaren lijkt die er nu te zijn. Ik heb vertrouwen in Peter Bosz dat hij er de komende jaren in slaagt het team een aantal kwaliteitsimpulsen te geven.
Die talentpools zijn eigenlijk een hele slimme zet geweest. Feyenoord hoeft zelf niet te investeren en heeft de garantie 75% van de winst te mogen behouden. Dat dat bedrijfseconomisch gezien voor de deelnemers de niet de meest lucratieve deal is, kan ik mij wel voorstellen. Ik denk dat sentimenten bij de deelnemers een bepalende rol heeft gespeeld bij de afweging er in te stappen.
|
|
|
Teaser Vedette
Uit: amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7769 Reg.: 31 december 2004 |
quote: Kuipje schreef:
Die talentpools zijn eigenlijk een hele slimme zet geweest. Feyenoord hoeft zelf niet te investeren en heeft de garantie 75% van de winst te mogen behouden.
Van de winst? van het totale verkoop bedrag denk ik?
Vraag blijft enkel wat er daarnaast afgedragen moet worden, er zijn spelers die enkel komen als ze bij doorverkoop ook een percentage opstrijken. Makelaarskosten ed kunnen aardig oplopen en zo zullen er nog wel meer constructies bedacht kunnen worden. Wie betaald dat dan allemaal?
|
|
|
Francesc Fabregas Soler Internationale topspeler
Vak: 413 Posts: 3697 Uploads: 1 Reg.: 24 juli 2005 |
quote: Kuipje schreef:
Ik ben nooit van mijn leven in de arena geweest. Hoewel ik in kleine verbanden in de regel uitstekend met amsterdammers op kan schieten, zijn 40.000 tegelijk wat teveel van het goedeslechte (doorhalen wat niet van toepassing is).
Afgaande op de beelden die ik gezien heb van voetbalwedstrijden in de Arena en de doorgegeven toeschouwersaantallen, heb ik met grote regelmaat afgevraagd waar die toeschouwers dan zijn met al die lege plekken in he stadion.
Het toeschouwersaantal wordt niet geteld, het aantal verkochte kaartjes, de kaarten van de SCC-houders incluis, wordt berekend. Kaarten voor de lange zijde, die je op tv ziet zijn belachelijk duur, die worden dus sowieso minder verkocht, daarnaast heb je nog een gedeelte van de SCC-houders die, wanneer de resultaten tegen vallen gewoon niet meer komen (geld voor alle zeiden uiteraard).
Als er vermeld wordt dat het uiverkocht is, is het ook daadwerkelijk uitverkocht, maar dan kunnen er alsnog allerlei legen plekken zijn.
|
|
|
witchmaster Vedette
quote: Feyenoord A schreef:
(...)
Geef eens goede argumenten dan waarom het nieuwe stadion er volgens jou niet komt, inplaats van je standaard zinnetjes dat het er niet komt zonder uitleg.
Deugt Woerts??????
geniaal of grootheidswaanzin ?
Cris Woerts wil het grootste stadion van Europa.
Hij wil er plus 100.000 plaatsen hebben.
Om dit te realiseren wordt rotterdam zuid verbouwd.
Ja, niet heel R’dam zuid. De helft zo’n beetje.
Een prestigieus project wat zijn weerga niet kent.
Heel Europa zal jaloers op onze nieuwe kuip worden.
Het maracana aan de maas wordt het al genoemd.
THE SKY IS THE LIMIT in Rotterdam.
De jacht op zgn. founders is al geopend, maar bij een dergelijk project zijn er liefhebbers genoeg om daar aan deel te nemen.
In 2016 zal de eerste wedstrijd gespeeld moeten gaan worden.
Het nieuwe stadion zal zoveel inkomsten gaan genereren dat ze de aansluiting met de rest van europa zullen gaan maken.
Zo’n 100 miljoen aan recetteinkomstem zullen er gegenereerd worden.
Als je de berichten hoor dan staan we er goed voor, en is de weg naar boven weer ingeslagen.
Tot het zo ver is, is het een kwestie van overbruggen.
Mij lijkt het meer een kwestie van overleven.
In ieder geval wil Woerts nu al geld ophalen wat pas na 2016 terugbetaald gaat worden.
Er worden deelnemers (het zijn geen sponsors want sponsoring betkent geld geven in ruil voor reclame) gezocht die uitgesmeerd miljoenen gaan overmaken.
Feyenoord gaat dit geld dan beleggen en beheren.
Ik vraag mij toch af, waarom gaat iemand geld lenen om er vervolgens risico mee te lopen in de beleggingsmarkten.
Wordt dat geld dan zo goedkoop geleend dan?
Of heeft feyenoord het wiel opnieuw uitgevonden en kan het meer verdienen met beleggen dan de rest van de wereld.
Het lijkt mij dat de beleggers in feyenoord, die miljoenen niet aan de club geven om er iets mee te doen wat zij zelf ook (of beter) kunnen.
De andere vraag is waarom gaat iemand geld aan feyenoord lenen, die er vervolgens een risico mee neemt.
Als men in spelers investeerd is dat altijd een risico. Maar de andere kant is dat het ook heel lucratief kan zijn. In ieder geval is duidelijk wat er mee bereikt wil worden. De resultaten verbeteren. Het doel van beleggen ontgaat mij.
Dit is weer zo’n terloopse opmerking die even tussen neus en lippen door wordt gezegd, maar waarbij ik blijkbaar de enige ben die dat vreemd vind, want ik hoor er verder niemand over.
Wat mij ook bevreemd is het feit dat als er een stadion komt met 100000 toeschouwers, dat iedereen het blijkbaar normaal vind dat al die plaatsjes op de tribune dan ook bezet zullen zijn.
Iets wat in mijn ogen helemaal niet vanzelfsprekend is.
Na de vorige transferperiode, heeft de club ondanks alle goede aankopen de seizoenskaarten toch ook niet uitverkocht.
En daar waren er maar een kleine 30.000 van beschikbaar.
Om al deze plaatsen bezet te krijgen zullen er eerst wat aansprekende resultaten moeten worden neergezet.
Anders zie ik het nog niet gebeuren.
De vraag is ook wat er gebeurt als dit scenario zich afspeelt.
Zijn we dan door alle voorschotten die er op de toekomst zijn genomen, weer bij de rand van een faillisement, of valt het allemaal wel mee?
Hiermee is het verschil tussen de trots van europa en het lachertje van Europa minimaal geworden, en is het afwachten welke kant we op gaan.
Zo’n groot stadion wat niet vol te krijgen is zal ook een neerwaartse spiraal geven waar we in terecht komen.
Ik vraag me toch af of die Woerts wel deugt.
Die blijft net zolang door tekenen in het nieuwe stadion tot er genoeg geld verdiend kan worden.
Duidelijk heeel duidelijk 
|
|
|
Teaser Vedette
Uit: amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7769 Reg.: 31 december 2004 |
quote:
Zo’n 100 miljoen aan recetteinkomstem zullen er gegenereerd worden.
Is het een budget van 100 miljoen of een recette van 100 miljoen??
|
|
|
Co Adriaanse Vedette Winnaar Bekerklassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Vlaardingen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2980 Reg.: 16 juli 2002 | Ik begrijp het niet. De Kuip zit nu niet eens vol. Alleen tegen Ajax is het uitverkocht.
|
|
|
BadAsS Regelmatige invaller
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 759 Reg.: 9 september 2002 | 100.000 is ook wel erg overdreven vind ik. Waar is dat goed voor? Voor concerten ja. Waar 100.000 man naartoe willen. Voor een CL finale of WK-wedstrijd (mocht Nederland het WK gaan hosten). Wees blij met de Kuip waar je nu in zit, dat stadion gaat nog lang mee. Alles wat nieuw is zal minder zijn dan de huidige Kuip.
Straks wordt het sfeervoller in de Arena dan in die nieuwe Kuip. Het moet niet gekker worden... de 'knusse' Arena t.o.v. dat gigantische stadion in Rotterdam.
Ik denk dat 65.000 een prima aantal is voor Feyenoord. En ook voor Ajax trouwens, mochten we ooit van die Arena afkomen.
|
|
|
witchmaster Vedette
quote: BadAsS schreef:
100.000 is ook wel erg overdreven vind ik. Waar is dat goed voor? Voor concerten ja. Waar 100.000 man naartoe willen. Voor een CL finale of WK-wedstrijd (mocht Nederland het WK gaan hosten). Wees blij met de Kuip waar je nu in zit, dat stadion gaat nog lang mee. Alles wat nieuw is zal minder zijn dan de huidige Kuip.
Straks wordt het sfeervoller in de Arena dan in die nieuwe Kuip. Het moet niet gekker worden... de 'knusse' Arena t.o.v. dat gigantische stadion in Rotterdam.
Ik denk dat 65.000 een prima aantal is voor Feyenoord. En ook voor Ajax trouwens, mochten we ooit van die Arena afkomen.
Tja Feyenoord A vroeg mij om uitleg en onderbouwing !
Het is niet eens mogelijk om z,n gigantich ding neer tezetten dan zou je heel rotterdam zuid moeten ombouwen.
De kosten incl de bouw en andere media voorzieningen en de infra structuur ect ect .
Dan zal je toch over een inleg van een klein 1,7 miljard moeten schikken.
Ik begrijp dat het stadion alleen al 500 miljoen moet kosten (zonder tegenslag ook nog eens) .
En dat moet de middenstand en de burgers en de inversteerder op hoesten .
Men vergeet dat de bouw van een stadion heel wat mee brengt van deze grote..
Ik weet wel zeker dat er een nieuw stadion moet komen (waarom weet ik niet want de kuip vindt ik nog steeds een van de mooiste stadion van europa) maar de hr woerts heeft vrienden in de bouwwereld en die wilt hij byzonder graag een beetje toestoppen.
En zo gaat feyenoord totaal naar de klote door inbreng van een bosz , cassio onno , en ayatolja jansen bij genaamd willem de zwijger en een woerts over die andere oplichter en ras leugenaan wil ik het niet eens hebben maar werkt wel bij de gemeente rotterdam.
En die 1,7 a 1,4 miljard is niet eens zo hoog gegrepen , daarom werd hij een beetje uitgelachen in v.i .
|
|
|
Kruising Jeugdspeler
Uit: Tilburg Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 50 Reg.: 20 december 2006 |
quote: Nieuw stadion heeft goede ploeg nodig
Engelse voetbalclubs die een nieuw voetbalstadion in gebruik nemen, zien hun inkomsten tijdens het eerste seizoen na de verhuis met een gemiddelde van 66 procent stijgen. Dat blijkt uit een onderzoek van het adviesbureau Deloitte. Volgens het adviesbureau hebben Engelse voetbalclubs sinds 1992 een gezamenlijk bedrag van nagenoeg 3,25 miljard euro geïnvesteerd aan nieuwe stadions.
De extra inkomsten worden vooral gedragen door grotere bezoekersaantallen en commerciële contracten zoals bedrijfsloges en business seats. Daarnaast bieden moderne voetbalstadions ook meer ruimte voor retail en catering en bieden ze de fans een betere beleving aan. Bovendien zijn de stadions niet alleen geschikt voor voetbalwedstrijden, maar bieden ze ook mogelijkheden hotelaccommodaties, congresmogelijkheden en fitnessruimtes aan.
Een laatste factor die bijdraagt tot de extra inkomsten, is het positievere imago dat de club erdoor toegeweten wordt. “Maar indien dit effect duurzaam wil blijven, moeten de prestaties op het terrein eveneens op een hoger niveau getild worden, zodat nieuw geïnteresseerden omgevormd kunnen worden tot echte fans,†waarschuwt Deloitte. “Indien dat niet gebeurt, dreigen veel investeringen niet het gewenste effect op te leveren.â€
Deloitte berekende dat een nieuw stadion het toeschouwersaantal voor de wedstrijden van de club met 51 procent doet stijgen. Middlesbrough was daarbij absoluut recordhouder met een stijging van 146 procent. De bouwgolf aan nieuwe stadions met uitsluitend zitplaatsen, kwam in Engeland op gang na het Taylor Report, een evaluatie na de ramp in 1989 in het stadion van Hillsborough, waar 96 Liverpool-fans in het gedrum om het leven kwamen.
“De studie toont aan dat investeren in een stadion voor een voetbalclub een belangrijke bijdrage kan betekenen aan een succesvolle business strategie,†aldus Deloitte. “Maar er moet vooraf goed overwogen worden of de bouw van een nieuw stadion nodig en nuttig is en dat het project een financiële return oplevert. Dat is helaas niet altijd het geval.â€
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Torcida Internationale topspeler
Uit: Bayern Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2692 Reg.: 20 oktober 2005 |
quote: “De studie toont aan dat investeren in een stadion voor een voetbalclub een belangrijke bijdrage kan betekenen aan een succesvolle business strategie,†aldus Deloitte. “Maar er moet vooraf goed overwogen worden of de bouw van een nieuw stadion nodig en nuttig is en dat het project een financiële return oplevert. Dat is helaas niet altijd het geval.â€

|
|
|
witchmaster Vedette
quote: Kruising schreef:
Engelse voetbalclubs die een nieuw voetbalstadion in gebruik nemen, zien hun inkomsten tijdens het eerste seizoen na de verhuis met een gemiddelde van 66 procent stijgen. Dat blijkt uit een onderzoek van het adviesbureau Deloitte. Volgens het adviesbureau hebben Engelse voetbalclubs sinds 1992 een gezamenlijk bedrag van nagenoeg 3,25 miljard euro geïnvesteerd aan nieuwe stadions.
(...)
Ja maar dat zijn alleen de onkosten van een stadion.
Als je zoiets in zuid neer zou zetten , dat heb je een enorm infra system probleem, en wij kennen zuid als ajacied toch wel een beetje he
Dat is helaas niet altijd het geval.†
|
|
|
129 Idool
Uit: Amsterdam Vak: 129 Posts: 4464 Reg.: 10 mei 2002 |
(...)
Leg eens uit dan? Ik heb toch gelijk?
Lijkt me niet bijdehand, zoek het nou eerst eens op.
|
|
|