| Poster | | Topic: [Centraal] Feyenoord topic 2008/2009 (Deel 5) |  |
|
|
GreyHornet Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 240 Reg.: 20 april 2006 |
quote: Brasil schreef:
(...)
Bekijken we nog even talentenpool twee:
Ron Vlaar
Sherif Ekramy
Serginho Greene
Andwelè Slory
Dwight Tiendalli
Jacob Lensky
Mitchell Schet
Op Slory na waren/zijn ze allemaal onder de 24, kassa!!
Of mis ik iets?
Alle spelers in deze 'talentpool 3' zoals jullie hem noemen zijn nog aan te trekken spelers. Dat is het verschil.
|
|
|
Bergkamp fan Regelmatige invaller
Uit: Hilversum Vak: 428 Posts: 622 Reg.: 9 januari 2002 | Als je nu eens kijkt wie er allemaal in die talentpool zitten is dat hele verhaal toch een lachertje, wie denken ze nou met winst te gaan verkopen... De enige die nog een beetje kans maken zijn Bruins en de Guzman, dus degene die zich voor de eerste talent pool hebben ingeschreven mogen van geluk spreken, de overige spelers kunnen nog niet op het niveau van pakweg Utrecht mee dus de talentpool 2 investeerders zullen iets minder vrolijk zijn denk ik.
Maar ja dit alles komt er van als je én geen goed beleid én geen goede jeugdopleiding hebt.
[Dit bericht is veranderd door Bergkamp fan (op 7 juli 2008 22:39:53).]
|
|
|
Nummer 23 Geselecteerd voor Oranje
Vak: 410 Posts: 1002 Reg.: 4 november 2003 |
quote: Teaser schreef:
Vind je het opzetten omdat je op het randje van de afgrond staat niet uit wanhoop dan? 
Jawel, dat is precies wat ik bedoelde haha.
Maarja, feyenoord blijft feyenoord en daarmee is alles gezegd denk ik.
|
|
|
een schaap - 2 jaar later International
Vak: - Posts: 1472 Reg.: 3 november 2002 | Ik neem aan dat Feyenoord De Guzman gaat verkopen als ie een goede OS speelt? Anders snap ik niks van het beleid. Te veel middenvelders, en meerendeel zelfs zonder diepgang en weinig techniek.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.462,8 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Snipes Geselecteerd voor Oranje
Uit: Zwolle Vak: - Posts: 1106 Reg.: 19 juli 2001 | Ik snap niet dat Feyenoord geen linkshalf koopt. Dat is het enige wat er nog ontbreekt. Niet dat ik het erg vindt, maar het zou wel weer een keer leuk zijn als er een keer tegenstand zou komen vanuit r'dam.
[Dit bericht is veranderd door Snipes (op 8 juli 2008 01:36:08).]
|
|
|
Robehr Bankzitter
Uit: Breda Vak: 420 Posts: 521 Reg.: 18 september 2004 | Ze gaan Bruins weer misbruiken als linkshalf.
|
|
|
Lederen Knikker Vedette
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 6389 Reg.: 28 juni 2005 |
quote: Robehr schreef:
Ze gaan Bruins weer misbruiken als linkshalf.
Goed nieuws voor de rest van Nederland want ik vind Bruins een aardige voetballer.
|
|
|
129 Idool
Uit: Amsterdam Vak: 129 Posts: 4464 Reg.: 10 mei 2002 |
quote: GreyHornet schreef:
(...)
Alle spelers in deze 'talentpool 3' zoals jullie hem noemen zijn nog aan te trekken spelers. Dat is het verschil.
Leg eens uit svp? Want wanneer ik gewoon de Nederlandse betekenis van deze woorden neem, lul je kolder.
|
|
|
liam Geselecteerd voor Oranje
Vak: 420 Posts: 1209 Reg.: 10 juli 2002 | Jongens, Feyenoord is vergane glorie. Niet meer en niet minder. Ik zou echt niet weten hoe die club weer aansluiting met de top moet krijgen.
|
|
|
afca1900 Basisspeler
Vak: - Posts: 844 Reg.: 26 februari 2005 | Wave Feyenoord wordt wetenschappelijk onderzocht ---------------------
Home > Nieuws > Voetbalnieuws - Datum: 8-jul-2008 12:07
Ruim 50.000 Feyenoord-fans werken 19 juli tijdens de jubileumdag mee aan een wetenschappelijk experiment. Een hoogleraar transportfysica krijgt daar de gelegenheid de wave te onderzoeken op overeenkomsten met natuurkundige golven, meldt De Telegraaf.
De wave zal drie keer het stadion rond gaan. Wetenschapper GertJan van Heijst hoopt zo te achterhalen of een menselijke wave in een voetbalstadion zich net zo gedraagt als een natuurkundige soliton.
Een soliton is een enkele golf die zich voortplant zonder van vorm te veranderen. De wave wordt op camera vastgelegd. In oktober worden de conclusies gepresenteerd.
bron sportweek
Hebben ze in iedergeval een keer kunnen juichen dit seizoen .
|
|
|
Gran Via Geselecteerd voor Oranje
Vak: 112 Posts: 1302 Reg.: 3 oktober 2006 |
quote: Extra evenemententerrein
Zelfs als De Kuip volledig vol zou stromen met toeschouwers, dan zal dat geen probleem zijn. Zo zal er buiten het stadion, op P2, een live registratie van de Jubileumdag te zien zijn. Eveneens zullen er extra activiteiten op P2 plaatsvinden.
Zelfs dit moeten ze weer naápen. 
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Eder Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 13 Reg.: 18 mei 2008 | Ik verwacht juist dat feyenoord komend seizoen wel degelijk zal meedoen om de prijzen. Selectie is vooralsnog gelijk gebleven en het basisteam zal steeds beter ingespeeld raken. Daarbij opgeteld de slimme aankoop van El Ahmadi (in mijn ogen misschien wel de beste middenvelder van de competitie) en de mogelijke komst van Arnautovic, maakt van feyenoord een niet te onderschatten concurrent. Tomasson ben ik overigens niet van onder de indruk. Al met al vind ik het knap wat Bosz c.s. doen het afgelopen 1,5 jaar.
Gebeurt het (plaatsing CL) echter dit jaar niet in Rotterdam dan zie ik het de komende jaren somber in voor onze vrienden aldaar....
|
|
|
sulejmania Ballenjongen
Uit: leiden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 9 Reg.: 8 mei 2008 | die peter Bosz is ook een lekkere zeg.. de feyenoordfan heeft het al niet makkelijk de laatste jaren en dan komt Bosz met totaal voorbarige uitspraken alss "we zijn op een haar na rond" over Arnautovic. zijn de fans lekker gemaakt, ze hebben inmiddels al weer dik 20 pagina's volgeschreven over deze jongen! termen als aanstaand wereldtopper en de nieuwe Zlatan komen voorbij in zijn topic. en dan lijkt die jongen niet te komen.. als Munsterman geloofwaardig wil blijven tegenover zijn achterban kan die Arnautovic gewoon niet laten gaan. dat pikken de fans niet en getuigd van weinig sportieve ambitie. maar de feyenoordfans dachten al dat ze em binnen hadden.. lekker gedaan Bosz!
maar goed kan me allemaal geen reet schelen.. als ajax nog twee goeie verdedigers haalt en miss nog een aanvallende middenvelder wordt Ajax toch kampioen, kunnen PSV en Feyenoord kopen wie ze willen.. dit is in potentie een mooi jaar voor ajax, nu maar hopen dat t er ook een keer uitkomt
|
|
|
quote: 129 schreef:
(...)
Leg eens uit svp? Want wanneer ik gewoon de Nederlandse betekenis van deze woorden neem, lul je kolder.
Hoezo lul ik kolder?
Investeerders storten geld in dit talentenfonds. Feyenoord haalt van dit geld spelers.
In het fonds komt geld voor nog aan te trekken spelers met een maximale leeftijd van 24 jaar en een minimale contractduur van 4 jaar (Spelers uit eigen opleiding komen hiervoor niet in aanmerking, daar zijn de talentpools voor in het leven geroepen. De gedachte hierachter is hetzelfde en daar zijn er al twee van verkocht voor een totaalbedrag van 11,75 miljoen euro)
- De transferrechten worden voor maximaal 50% en minimaal 25% verkocht aan deelnemers. Hoogte van het percentage wordt bekend na sluiting van het fonds op 15 oktober 2009
- Maximale inleg 10 miljoen euro
- Minimale inleg participanten: 125.000 euro (speculatief investeringsfonds)
- Momenteel alleen El-Ahmadi in dit fonds ondergebracht
- Investeerders moeten hier instappen als ze vertrouwen hebben in het technische apparaat van Feyenoord, d.w.z. Bosz, Wim Jansen en hoofdtrainer Gert-Jan Verbeek.
[Totale opbrengst (als volgelopen) 23 miljoen Euro.]
|
|
|
Lederen Knikker Vedette
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 6389 Reg.: 28 juni 2005 |
quote: Eder schreef:
Al met al vind ik het knap wat Bosz c.s. doen het afgelopen 1,5 jaar.
Moest Peter Bosz niet samen met Jansen aan die Zwanenbrug opgeknoopt worden dik een jaar terug? En wat hebben ze nou daadwerkelijk gepresteerd? Een bekerwinst hoofdzakelijk omdat Feyenoord een lekkere Duitse loting had?
Fantastisch. Ondertussen voelen de investeerder van talent pool #2 in de ani genomen. Zonder vaseline, met spuug.
Jullie gasten zijn ook zo snel tevreden zeg. Maar het maakt me niet uit, tegen de tijd van de winterstop staat Feyenoord waar het hoort met zijn uitgerangeerde 'vendettes' en mager talent.
Onder Heerenveen en Twente, ergens op plaats 6.
|
|
|
Brasil Icoon
Vak: - Posts: 5858 Reg.: 21 december 2000 | Ik verwacht ook dat Feyenoord dit seizoen gewoon tot (ongeveer) het eind blijft meedraaien in de top 3.
Nu we het trouwens ook nog over 'talenten' hebben.
Ik kwam net het volgende filmpje tegen, tranen in mijn ogen wat leuk om weer te zien én het eerste jaar van Steek.
[Dit bericht is veranderd door Brasil (op 8 juli 2008 19:40:30).]
|
|
|
quote: Lederen Knikker schreef:
(...)
Moest Peter Bosz niet samen met Jansen aan die Zwanenbrug opgeknoopt worden dik een jaar terug? En wat hebben ze nou daadwerkelijk gepresteerd? Een bekerwinst hoofdzakelijk omdat Feyenoord een lekkere Duitse loting had?
Fantastisch. Ondertussen voelen de investeerder van talent pool #2 in de ani genomen. Zonder vaseline, met spuug.
Jullie gasten zijn ook zo snel tevreden zeg. Maar het maakt me niet uit, tegen de tijd van de winterstop staat Feyenoord waar het hoort met zijn uitgerangeerde 'vendettes' en mager talent.
Onder Heerenveen en Twente, ergens op plaats 6.
Tegen de tijd van de winterstop afgelopen jaar stonden we anders nog gedeeld 1e Maar ja, gelukkig voor jullie stort het dan altijd als een kaartenhuis in elkaar.
|
|
|
RobbiedeWit Lid 2de elftal
Vak: 128 Posts: 379 Reg.: 26 januari 2008 |
quote: Lederen Knikker schreef:
(...)
Zonder vaseline, met spuug.
Jij lijkt wel erg ingevoerd in die materie zeg
Maar serieus, moet je eens kijken over 2 jaar als er een stelletje bepalende spelers het bejaardenhuis ingereden moeten worden. Wat dan?
Dan moet er pas grof geinvesteerd worden en zijn de talentpools niet aan te dragen. Die investeerders hebben dan hun portie wel gehad van Bosz en willen niet meer. Zelfs niet met vaseline. En ondertussen komt er toch niet bijster veel geld meer binnen sinds drentes transfer dus dan zal de nood pas echt hoog zijn in pak em beet 2009 a 2010. Iets wat ieder weldenkend mens vorige zomer al zag aankomen. Dat was nog een laatste botoxbehandeling voor de rimpelige patient, maar daarna heb je pas echt een hopeloze puddingharzes.
Tezijnertijd zie ik het wel komen van een landelijke TV-actie. Waarbij ons aller Ajax vanzelfsprekend het leeuwendeel zal bijdragen uit welgemeend medeleven. 
|
|
|
witchmaster Vedette
Uit: bronsgroeneiken Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2465 Reg.: 6 augustus 2000 |
quote: RobbiedeWit schreef:
(...)
Jij lijkt wel erg ingevoerd in die materie zeg
Maar serieus, moet je eens kijken over 2 jaar als er een stelletje bepalende spelers het bejaardenhuis ingereden moeten worden. Wat dan?
Dan moet er pas grof geinvesteerd worden en zijn de talentpools niet aan te dragen. Die investeerders hebben dan hun portie wel gehad van Bosz en willen niet meer. Zelfs niet met vaseline. En ondertussen komt er toch niet bijster veel geld meer binnen sinds drentes transfer dus dan zal de nood pas echt hoog zijn in pak em beet 2009 a 2010. Iets wat ieder weldenkend mens vorige zomer al zag aankomen. Dat was nog een laatste botoxbehandeling voor de rimpelige patient, maar daarna heb je pas echt een hopeloze puddingharzes.
Tezijnertijd zie ik het wel komen van een landelijke TV-actie. Waarbij ons aller Ajax vanzelfsprekend het leeuwendeel zal bijdragen uit welgemeend medeleven. 
Daar hoeft je echt geen 2 jaar op te wachten , dit gebeurt veel eerder.
Makaay is zeer blesure gevoelig geworden ,iets met zijn leeftijd? en zijn spel in de bundesliga?
Zowie zo is de gemidelde leeftijd veels tehoog,maar dat kan niet anders als je een speler voor een appel en een ei wilt hebben.
Voor feyenoord is het tehopen dat men gaat draaien het nieuwe seizoen ,anders kunnen de rapen wel eens heel snel gaar kunnen zijn.
|
|
|
RZ129 Internationale topspeler
Vak: 129 Posts: 1537 Reg.: 14 augustus 2004 |
quote: GreyHornet schreef:
(...)
Tegen de tijd van de winterstop afgelopen jaar stonden we anders nog gedeeld 1e Maar ja, gelukkig voor jullie stort het dan altijd als een kaartenhuis in elkaar.
Gelukkig? Ingecalculeerd zul je bedoelen. De berichten dat het in gaat storten worden door jullie altijd naar het rijk der fabelen gewezen. "Dit wordt ons jaar." en meer van dat soort uitspraken hoor je de haven uitrollen. En uiteindelijk blijkt het altijd maar weer dat het een grote luchtbel is. De propaganda die aan het begin van het seizoen hoogtij viert daar zorgt ervoor dat iedere fnoorder op 200% van zn kunnen presteert. Uiteindelijk beseffen ze zelf dat het eigenlijk helemaal niet zo bijzonder is en gaan ze weer op hun normale niveau voetballen. En dan wordt het vechten voor europees.
Je ziet het alweer gebeuren, het positivisme komt al lekker op. Wij zien het met een glimlach gebeuren want wij weten ook wat er later in het seizoen komen gaat. Prachtig.
Misschien is een halve competitie wat voor jullie.
En voordat er gewezen gaat worden naar onze eigen prestaties. klopt, die zijn ook niet best. Maar daar gaat het hier niet over.
[Dit bericht is veranderd door RZ129 (op 8 juli 2008 22:02:13).]
|
|
|
afca__cbs Lid 2de elftal
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 480 Reg.: 30 november 2007 | Tja, ik denk eerlijk gezegd dat er zomaar een dikke kans inzit dat Feyenoord volgend seizoen gewoon kampioen wordt. Terwijl wij met die boeren ouwehoeren over wie kampioen wordt, Ajax of psv, kan Feyenoord weleens de lachende derde zijn. Laten we niet vergeten dat Feyenoord dit seizoen t/m de winterstop gewoon gedeeld aan kop stond. Dat het daarna snel bergafwaarts ging kwam grotendeels door Bert van Marwijk en ook wel pech met geblesseerden. Feit is dat Feyenoord nu op het middenveld nog een stuk sterker is geworden met El-Ahmadi. Tel daar de komst van Tomasson en Arnautovic bij op + een veel betere trainer dan Bert van Marwijk, en ze doen volgend seizoen gewoon keihard mee om het kampioenschap. Sterker nog, van de selecties van Ajax, Feyenoord en psv heeft Feyenoord de sterkste selectie en maken ze gewoon de meeste kans op de titel. Ik hoop dat Ajax dus maar heel gauw een goeie verdediger en een creatieve middenvelder haalt, maar ik zie dat eerlijk gezegd niet gebeuren, aangezien ze al een idioot groot bedrag hebben uitgegeven aan Sulejmani.
|
|
|
BeeDeeVee Vedette
Uit: Thuis Vak: - Posts: 2284 Reg.: 23 november 2004 | Arnautovic gaat helemaal niet komen, hij wil niet weg bij Twente.
|
|
|
onofan Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 40 Reg.: 6 februari 2007 |
quote: witchmaster schreef:
(...)
Makaay is zeer blesure gevoelig geworden ,iets met zijn leeftijd? en zijn spel in de bundesliga?
Zowie zo is de gemidelde leeftijd veels tehoog,maar dat kan niet anders als je een speler voor een appel en een ei wilt hebben.
Voor feyenoord is het tehopen dat men gaat draaien het nieuwe seizoen ,anders kunnen de rapen wel eens heel snel gaar kunnen zijn.
Makaay blessure gevoelig?? hij heeft 1 blessure opgelopen tegen AZ. Werd geschopt door Augustien dacht ik. Kon hij niets aan doen. Had iedereen kunnen gebeuren.
Waar Feyenoord op speculeert de komende jaren is volgens mij het volgende:
Gearriveerde talenten kopen in combinatie met jeugdig talent. Waarmee gehoopt wordt dat de gearriveerden de jeugd meenemen en er op korte termijn ook succes behaald wordt. De club daarmee geld verdient, weer wat meer kan en ook bij de andere spelers wat beter op de kaart komt. Daarnaast wil Bosz het een en ander professionaliseren. Dat is een goede zaak lijkt mij. Blijft wel dat de gekozen strategie een linke is. In voetbal weet je het maar nooit en blijven andere clubs niet stil zitten. Feyenoord moet echt oppassen om niet definitief voorbij gestreefd te worden door clubs als AZ, Twente, Groningen en Heerenveen. Gevaar blijft op de loer liggen dat bij het uitblijven van succes op korte termijn, alles als een luchtbel uit elkaar spat en Feyenoord een subtopper zal blijven. Gelukkig heeft de club een enorm trouwe aanhang en een groot potentieel. Als er ooit een nieuw stadion komt dan zal dat zeker gaan renderen. Moet er wel een elftal staan. Ik geef Bosz en co ongeveer 3-4 jaar om iets structureels neer te zetten. De afgelopen 10-20 jaar waren op voetbal en financieel vlak een wanprestatie (wat mij betreft). 
|
|
|
een schaap - 2 jaar later International
Vak: - Posts: 1472 Reg.: 3 november 2002 |
quote: Eder schreef:
Ik verwacht juist dat feyenoord komend seizoen wel degelijk zal meedoen om de prijzen. Selectie is vooralsnog gelijk gebleven en het basisteam zal steeds beter ingespeeld raken. Daarbij opgeteld de slimme aankoop van El Ahmadi (in mijn ogen misschien wel de beste middenvelder van de competitie) en de mogelijke komst van Arnautovic, maakt van feyenoord een niet te onderschatten concurrent. Tomasson ben ik overigens niet van onder de indruk. Al met al vind ik het knap wat Bosz c.s. doen het afgelopen 1,5 jaar.
Gebeurt het (plaatsing CL) echter dit jaar niet in Rotterdam dan zie ik het de komende jaren somber in voor onze vrienden aldaar....
Feyenoord heeft op dit moment gewoon een beter team dan Ajax (met Arnautovic). Als Ajax niet met goede versterkingen komt zie ik Feyenoord zelfs hoger eindigen. De aankoop van Tomasson snap ik echter totaal niet. Die jongen voegt op zijn leeftijd voetballend zeer weinig toe en maakt nauwelijks doelpunten. Bovendien is het wéér een ouwe bok. Over twee jaar kan Feyenoord de helft van dit elftal gaan verversen.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.462,8 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Eder Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 13 Reg.: 18 mei 2008 |
quote: Jullie gasten zijn ook zo snel tevreden zeg.
Pardon? Schaar me aub niet onder 'deze gasten'...
Geef gewoon aan dat in mijn ogen Bosz het goed doet. Niet zo lang geleden kwam hij met aankopen als Buijs, Lucius en Kolkka.
|
|
|