Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Eredivisie, eerste divisie en amateurvoetbal
[Centraal] Feyenoord topic 2008/2009 (Deel 5)
Deze topic is gesloten
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 64 pagina's: « 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 64 »

Poster
Topic: [Centraal] Feyenoord topic 2008/2009 (Deel 5) 
Nummer 23
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 410
Reg.: 4 november 2003
Gepost op 6 juli 2008 om 16:09:23.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Kuipje schreef:

(...)

Och,
Heerenveen heeft nog niet zo lang geleden ook zo'n jeugdig talent aangekocht. Ene soelledinges of zoiets. Daar is ene Verbeek mee aan de slag gegaan en daar hebben ze nu een koper voor gevonden die er maar liefst ruim 16 miljoen voor wil betalen. Maar ja, Feyenoord heeft natuurlijk geen Verbeek...

Vind je het zelf ook niet erg makkelijk om de ontwikkeling van Sulejmani alléén aan Verbeek toe te kennen? Dat is ronduit belachelijk. Alsof Arnautovic met een slechte trainer gewerkt heeft. Niet echt. Sterker nog: ik schat rutte hoger in als verbeek.

Kijk, wij betalen 16 miljoen voor een toptalent die zich in ieder geval al op nationaal niveau bewezen heeft en waarvan het eigenlijk wel overduidelijk is dat we hier te maken hebben met een topper.

Wat hebben we van Arnautovic gezien? Niks. Jullie zijn op zoek naar directe versterkingen en dan kopen jullie hem. Ik snap er niks van maarja. Jullie denken ook weer een toptalentje in huis te hebben. Net zo'n talent als Vlaar zeker.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.467,7VoVo: -Opstelling: incompleet
Cooper
Talent

Vak: -
Reg.: 19 april 2006
Gepost op 6 juli 2008 om 16:54:57.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Een voor 't Wereldje van de VI

" Binnen recordtijd is er hier heel wat veranderd " - Gert Jan Verbeek trainer van Feyenoord.

Niet over de prestaties van Feyenoord, maar over het licht in de kleedkamers van de Kuip.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
GreyHornet
Veelbelovend talent

Reg.: 20 april 2006
Gepost op 6 juli 2008 om 17:39:49.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Cooper schreef:

Een voor 't Wereldje van de VI

" Binnen recordtijd is er hier heel wat veranderd " - Gert Jan Verbeek trainer van Feyenoord.

Niet over de prestaties van Feyenoord, maar over het licht in de kleedkamers van de Kuip.

Dus hij had in die kleine week dat hij er nu werkt al 5 landskampioenschappen en 2 europacups moeten pakken? Had hij ook de kans voor!

Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.464,9VoVo: -Opstelling: 4-3-3
AFCA3STERREN
Internationale topspeler

Vak: 411
Reg.: 17 september 2005
Gepost op 6 juli 2008 om 17:49:21.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
GreyHornet schreef:
Dus hij had in die kleine week dat hij er nu werkt al 5 landskampioenschappen en 2 europacups moeten pakken? Had hij ook de kans voor!

Beginnen met een 3e plaats zou ook al een topprestatie zijn. Dat zal een ongekende Feyenoord gekte in R'Dam en omstreken te weeg brengen hihi!
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.432,4VoVo: -Opstelling: incompleet
GreyHornet
Veelbelovend talent

Gepost op 6 juli 2008 om 18:13:47.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
AFCA3STERREN schreef:

(...)
Beginnen met een 3e plaats zou ook al een topprestatie zijn. Dat zal een ongekende Feyenoord gekte in R'Dam en omstreken te weeg brengen hihi!

Jij wel
 Help mods!
ArenA
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05

Uit: Amersfoort
Vak: 420
Reg.: 18 april 2002
Gepost op 6 juli 2008 om 18:27:42.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Aangezien Feyenoord mij week in week uit weet te interesseren sportief als financieel gezien heb ik Feyenoord even onder een vergrootglas geplaatst.
Hieronder het resultaat in korte samenvatting, waar ik graag aanvullingen of verbeteringen over zie van de Feyenoorders op dit netwerk.

Feyenoord selectie

MakaayTomasson

Bruinsvan BronckhorstLandzaatDe Guzman

de ClerHoflandVlaarLucius

Timmer

Selectie:
El Ahmadi - Nieuw
Mols - Gaat nog 1 jaar door.
Bahia - Contractverlnging gekregen tot 2012.
Vincken - Speelt door blessures nauwelijks.
Fer
Wijnaldum
Lensky

Spelers met mogelijke transfers:
Greene - Mag vertrekken bij Feyenoord.
Hofs - Mag vertrekken bij Feyenoord.
Buys - Mag vertrekken bij Feyenoord.
Ekramy (keeper) - Mag vertrekken bij Feyenoord
Chun-Soo Lee - Zou aangeboden zijn aan een Zuid-Koreaanse club.
Slory - Geruchten over een mogelijk vertrek naar Engeland.
Biseswar - Moet weg.
Tiendalli - Moet weg, afgelopen seizoen al op huurbasis bij Sparta.

Transfers:
Mulder (Keeper) Op huurbasis naar Excelsior.
Sahin - Terug naar Dortmund.
Jordy Buijs - Verkocht aan De Graafschap.

Leeftijden van enkele Feyenoord spelers, waarvan minimaal 6 spelers basisspelers zijn van het huidige team.

Mols 37 jaar, gaat dit jaar nog 38 worden.
Timmer 36 jaar, gaat dit jaar nog 37 worden.
Makaay 33 jaar.
Van Bronckhorst 33 jaar.
Landzaat 32 jaar.
Lucius 31 jaar, gaat dit jaar nog 32 worden.
Tomassen 31 jaar, gaat dit jaar nog 32 worden.
De Cler 29 jaar, gaat dit jaar nog 30 worden.

Talentenpools

Eerste Talent Pool:
Luigi Bruins
Jonathan De Guzman
Royston Drenthe - Verkocht aan Real Madrid voor zo'n 13 miljoen euro.
Erwin Mulder
Tim Vincken
Georginio Wijnaldum
Diego Biseswar

De eerste talentpool was binnen een mum van tijd uitverkocht en leverde Feyenoord zes miljoen euro op. Met een belegging van minimaal een kwart miljoen euro verwerven beleggers 25 procent van de transferopbrengsten van de geselecteerde talenten.

Tweede Talent Pool:
Ron Vlaar
Sherif Ekramy
Serginho Greene
Andwelè Slory
Dwight Tiendalli
Jacob Lensky
Mitchell Schet

De tweede talentenpool moet Feyenoord vijf miljoen euro opleveren. Of deze in zijn geheel is verkocht is mij onbekend.

Financiele cijfers Feyenoord 2006/2007

Cijfers over seizoen 2007/2008 worden volgens mij pas ergens in Oktober bekend.

Kerngegevens
Netto omzet gestegen van 37,9 miljoen euro naar 38,2 miljoen euro een stijging van 0,3 miljoen euro.

Bedrijfslasten zijn gestegen van 42,2 miljoen euro naar 43,7 miljoen euro een stijging van 1,5 miljoen euro.
(Dit door een eenmaling fiscale last van 1,5 miljoen euro door de Vidmar zaak en een fiscale voorziening van 2 miljoen euro.) Zonder deze incidentele fiscale lasten zou het een daling zijn van 2 miljoen euro.

(Ik als leek zou dus zeggen dat er een structureel verlies is bij Feyenoord.)

Mediabaten
Omzet van 7,2 miljoen euro, een daling van 0,1 miljoen euro. Voornaamste reden de 7e plek op de ranglijst.

Sponsoring
Omzet van 15,8 miljoen euro, een daling van 0,3 miljoen euro.

Wedstrijdbaten
Omzet van 9,6 miljoen euro, een stijging van 0,5 miljoen euro.

Merchandising
Omzet van 5,2 miljoen euro ,een daling van 0,1 miljoen euro.

Verwachtingen seizoen 2007/2008

- Verwachting is dat de omzet zal stijgen ondanks geen Europees voetbal, dit door inkomsten uit het Port of Rotterdam Tournament.

- Verwachting is dat de totale kosten zullen dalen, echter dat de personeelskosten zullen stijgen door nieuw aangetrokken versterkingen in de spelersgroep.

(Deze kosten zouden enorm gestegen moeten zijn door de spelers die aangetrokken zijn, Makaay, Landzaat, Van Bronckhorst etc.)

- Door de verkoop van Drenthe aan Real Madrid en de 2 talentenpools zal een belangrijk positief resultaat verwacht worden.

- Feyenoord beschikt over voldoende liquide middelen om zijn activiteiten te financieren en zal daarom uit de opbrengsten van transfers van spelers 2007-2008 4,5 miljoen aanwenden om de schuld af te lossen.

(die 4,5 miljoen euro moet dus komen uit de opbrengsten van Drenthe.)

Schuld

De schuld van Feyenoord is op 30 Juni 2008: 10 miljoen euro. Hier is de 4,5 miljoen euro reeds van af.
Jacobs

Opbrengsten

Talentenpools 11 miljoen euro.
Transfer Drenthe 13 miljoen euro.
Transfer Lazovic naar PSv 2 miljoen euro.

26 miljoen euro.

Uitgaven

4,5 miljoen euro naar rentedragende schuld.
5 miljoen euro El Ahmadi.
2,8 miljoen euro De Cler.
4 miljoen euro Hofland.
Landzaat onbekend.
Makaay onbekend.
Bruins enkele tonnen.
Slory transfervrij.
Tomassen transfervrij.

Zo'n 16,5 miljoen euro (zonder transferbedragen van Landzaat en Makaay).

Er zou echter voor de transfer van El Ahmdi in de afgelopen winterstop een bedrag beschikbaar zijn geweest van 5 miljoen euro voor transfers volgens Jacobs. Dit bedrag is dus reeds uitgeven aan El Ahmadi.

Er zou dus op dit moment wellicht nog net wat geld beschikbaar moeten zijn voor transfers bijv. de transfer van Arnautovic van FC Twente.

[Dit bericht is veranderd door ArenA (op 6 juli 2008 18:30:05).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Lederen Knikker
Vedette

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 juni 2005
Gepost op 6 juli 2008 om 19:03:28.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Goeie post ArenA maar de opbrengst van Drenthe is niet geheel naar Feyenoord gegaan vanwege de talent pool.

Nu zal die Arnautovic wel via een talent pool gedeeltelijk betaald worden.

ps Feyenoord speelt toch UEFA cup omdat ze in de finale stonden van de beker finale?
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.411,2VoVo: -Opstelling: incompleet
ArenA
Administrator

Gepost op 6 juli 2008 om 19:08:58.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Lederen Knikker schreef:

Goeie post ArenA maar de opbrengst van Drenthe is niet geheel naar Feyenoord gegaan vanwege de talent pool.

Nu zal die Arnautovic wel via een talent pool gedeeltelijk betaald worden.

ps Feyenoord speelt toch UEFA cup omdat ze in de finale stonden van de beker finale?

Kijk een meedenker, waarvoor mijn dank.

Voor het laatste, dit gaat over 2006/2007 seizoen omdat de cijfers van afgelopen seizoen 2007/2008 nog niet bekend zijn.

Met Drenthe heb je inderdaad gelijk, daar zou de opbrengst geen 13 miljoen euro moeten zijn maar net geen 10 miljoen.
(13 miljoen - 25% = 9.750.000 miljoen euro)
 Help mods!
GreyHornet
Veelbelovend talent

Gepost op 6 juli 2008 om 21:09:04.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ArenA schreef:

(...)

Kijk een meedenker, waarvoor mijn dank.

Voor het laatste, dit gaat over 2006/2007 seizoen omdat de cijfers van afgelopen seizoen 2007/2008 nog niet bekend zijn.

Met Drenthe heb je inderdaad gelijk, daar zou de opbrengst geen 13 miljoen euro moeten zijn maar net geen 10 miljoen.
(13 miljoen - 25% = 9.750.000 miljoen euro)

En weer een half miljoen erbij omdat Real kampioen was geworden

Cijfers boeien me eigenlijk voor geen ene hol met een voetbalclub. Het gaat voor de supporters toch om de sportieve prestaties en die zijn de laatste jaren ver onder de maat.

Clubs als Feyenoord en Ajax gaan niet kapot. Er staan altijd wel mensen op als de club in 'nood' zit.

Er is ook nog een 3e talentpool die (volgens mij) ook al bijna vol zit. Deze is voor spelers tot 24 jaar. Hierin is El Ahmadi als eerste voor gehaald, en nu ook Arnautovic als het doorgaat. Nog meer aankopen zullen afhangen van de verkopen. Hoeveel Feyenoord nou écht te besteden heeft is voor bijna iedereen een raadsel, dus waarom erom gissen?
 Help mods!
AFCA 428
Internationale topspeler

Uit: Amstelveen
Vak: 428
Reg.: 6 september 2005
Gepost op 6 juli 2008 om 23:01:55.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Die ouwe zak van een van Bronkhorst moeten ze er gewoon uit mieteren en daar moeten ze El Ahmadi inzetten. Op de korte termijn zal van Bronkhorst best renderen, maar op de langere termijn niet. Wie weet stopt hij wel na dit seizoen, terwijl El Ahmadi de toekomst heeft. Kan mooi rijpen naast Landzaat!

Met dit (zeer realistische) elftal zie ik ze trouwens geen kampioen worden. Met namen als Lucius, de Cler en Timmer wordt je geen kampioen.
Voorin staat het bol van de grilligheid. Tomasson kan zeer goed voetballen, maar mist vaak de makkelijkste kansen. Meen me te herinneren dat hij een bal vanaf de lijn nog over kreeg hehehe. Makaay zie je een hele wedstrijd niet, maar scoort wel. Tenminste, dat was zo. Vorig seizoen kon hij al niet imponeren en hij is alweer 33 jaar.

De enige linie waarover ik me geen zorgen zou maken is het middenveld, als El Ahmadi de voorkeur krijgt boven van Bronkhorst. Het middenveld staat dan bol van het talent met de Guzman, Bruins (al moet ook hij mij nog overtuigen) en el Ahmadi.

Ik zie feyenoord geen kampioen worden.
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.477,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Lederen Knikker
Vedette

Gepost op 7 juli 2008 om 08:59:01.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
GreyHornet schreef:
Hoeveel Feyenoord nou écht te besteden heeft is voor bijna iedereen een raadsel, dus waarom erom gissen?

Feyenoord heeft gewoon niet zoveel te besteden, dat blijkt maar weer uit die talent pools. De derde is al begonnen...is niet een teken van rijkdom.

Hoeveel geld investeerders nog in talent pools willen steken, dat is pas de echte vraag. Ik denk dat er nog wel wat miljoenen voor Feyenoord te schrapen valt.

Verder is ArenA's post in ieder geval beter dan de gemiddelde 'helemaal niets in Amsterdam' posts die hier te vinden zijn.
 Help mods!
Widink
Regelmatige invaller

Uit: Didam
Reg.: 11 april 2006
Gepost op 7 juli 2008 om 09:20:05.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Mooie overzicht Arena. Maar wil het graag even over de talentenpools hebben.

quote:

Talentenpools

Eerste Talent Pool:
Luigi Bruins
Jonathan De Guzman
Erwin Mulder
Tim Vincken
Georginio Wijnaldum
Diego Biseswar

De eerste talentpool was binnen een mum van tijd uitverkocht en leverde Feyenoord zes miljoen euro op. Met een belegging van minimaal een kwart miljoen euro verwerven beleggers 25 procent van de transferopbrengsten van de geselecteerde talenten.

Tweede Talent Pool:
Ron Vlaar
Sherif Ekramy
Serginho Greene
Andwelè Slory
Dwight Tiendalli
Jacob Lensky
Mitchell Schet

De tweede talentenpool moet Feyenoord vijf miljoen euro opleveren. Of deze in zijn geheel is verkocht is mij onbekend.

Wat me hierin opvalt is dat er spelers in de talentenpools zitten, die nu al weg mogen. En dan niet vanwege het feit dat ze goed gespeeld hebben en dus voor veel geld worden verkocht. Hoe gaat dat er uit zien voor de investeerders en voor Feyenoord?
 Help mods!
Lederen Knikker
Vedette

Gepost op 7 juli 2008 om 09:30:06.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Volgens mij mag iedereen van de 2e talentpool weg. Op Vlaar na. Al ken ik die Lensky en Schet niet. Maar een tegenvaller is het wel.

Maar goed 5 miljoen is nog wel te overzien voor gasten die zo rijk/gek zijn om geld in een voetbalclub te steken.

Denk dat de derde talentpool een stuk meer moet opleveren voor die gasten. Op een gegeven moment houdt het een keer op natuurlijk, geld in een bodemloze put gooien. Behalve bij de overheid dan maar dat terzijde.
 Help mods!
Zlajan
Idool
Winnaar Ajax Netwerk Battle 2006

Uit: Hoevelaken
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 8 mei 2001
Gepost op 7 juli 2008 om 11:17:13.     MSN: Stuur maar pm  Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Interessante post van Arena. Al moet ik zeggen dat ik laatste paar seizoenen wel heb gemerkt dat een topclub toch altijd wel weer geld kan genereren, zoals GreyHornet al aangeeft. Feyenoord moet bij de Talentpools er wel voor zorgen dat er altijd spelers in blijven zitten die daadwerkelijk wat op gaan leveren, anders wordt het steeds minder interessant voor investeerders. Die spelers in de 2e Talentpool bijvoorbeeld zijn dramatisch. Dus het wordt zaak dat een 3e Talentpool wel een succes wordt. Zet je spelers al El Ahmadi en Arnautovic daarin, dan heb ik daar wel vertrouwen in. Maar er moet zeker nog een aantal talenten bijkomen.

Het grote probleem voor Feyenoord is, zoals in de post van Arena ook al duidelijk wordt, dat het huidige team wel heel erg gericht is op succes op de korte termijn. En het is zelfs maar de vraag of het in staat is succes te halen. Makaay is duidelijk op zijn retour, en de rest van de leeftijden laat al zien dat het elftal verjonging kan gebruiken. Trek een stuk of 4,5 echte talenten aan, en het plaatje kan er al weer anders uitzien. Punt daarbij is echter weer dat Feyenoord nou niet bepaald heeft uitgeblonken in het aantrekken van talent de afgelopen seizoenen. Verbeek lijkt mij een toptrainer, maar of hij ook van een veteranenteam een team kan maken dat tot het einde toe om de prijzen meespeelt, dat zal moeten blijken.

[Dit bericht is veranderd door Zlajan (op 7 juli 2008 11:18:01).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.482,2VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Brasil
Icoon

Reg.: 21 december 2000
Gepost op 7 juli 2008 om 12:02:39.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
ArenA schreef:

Tweede Talent Pool:
Ron Vlaar
Sherif Ekramy
Serginho Greene
Andwelè Slory
Dwight Tiendalli
Jacob Lensky
Mitchell Schet

Mooi die tweede pool. Omdat Drenthe in de 1e zat moesten ze ook snel een tweede oprichten om op de 'Drenthehype' snel meer geld te genereren. Slim gedaan, dom van de investeerders.

Vlaar: Moet helemaal terug op nivo komen, kan achterblijven qua niveau.
Ekramy: moet weg
Greene: mag/moet weg
Slory: moet weg
Tiendalli; moet weg, flop.
Lensky: kan geen 90 minuten spelen
Mitchel Schet: uh, wie?

Ik weet niet waar ze winst gaan maken met deze pool maar ik zie het zwaar voor ze in.
 Help mods!
ArenA
Administrator

Gepost op 7 juli 2008 om 12:49:30.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Widink schreef:

Wat me hierin opvalt is dat er spelers in de talentenpools zitten, die nu al weg mogen. En dan niet vanwege het feit dat ze goed gespeeld hebben en dus voor veel geld worden verkocht. Hoe gaat dat er uit zien voor de investeerders en voor Feyenoord?

Er zouden 20 investeerders in de 2e pool zitten voor elk 250.000 euro (opbrengst 5 miljoen euro).

Aangezien de investeerders minimaal hun geld terug zouden willen zien (nee, de investeerders stoppen niet zomaar 250.000 euro in de club uit clubliefde zonder minimaal hun inleg terug te verwachten), moet er een minimaal bedrag uitkomen.

De spelers moeten samen minimaal 20 miljoen euro opleveren (25% van 20 miljoen euro is immers 5 miljoen euro, de inleg van de investeerders), dan is de vraag gaat deze pool 20 miljoen euro opleveren samen of een specifieke speler;

Tweede Talent Pool:
Ron Vlaar
Sherif Ekramy
Serginho Greene
Andwelè Slory
Dwight Tiendalli
Jacob Lensky
Mitchell Schet

Ik denk persoonlijk van niet.

Het is te hopen voor de investeerders dat zij reeds in de 1e talenten pool zaten, aangezien daar wel nog geld mee terug te verdienen was.

Eerste Talent Pool:
Luigi Bruins
Jonathan De Guzman
Erwin Mulder
Tim Vincken
Georginio Wijnaldum
Diego Biseswar

Drenthe is verkocht en daarvan is 25% terug gegaan naar de investeerders een bedrag van 3,25 miljoen euro. Aangezien er in deze 1e pool meer investeerders zitten (24 investeerders) is het bedrag wat zij terug willen verdienen hoger dan de 2e pool, namelijk 6 miljoen euro.

Er moet dus nog sowieso 2,75 miljoen euro binnen komen aan tranfers van de 1e pool. Dat lijkt mij met o.a. een De Guzman geen probleem te worden.
 Help mods!
liam
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 10 juli 2002
Gepost op 7 juli 2008 om 16:09:33.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het Feyenoord-aureool wordt al jaren in stand gehouden door de grote schare fans en het mooie stadion. Voor de rest stelt de club weinig voor, het is een veredelde subtopper. Dat is gewoon zo. Sinds 1974 (!!!!) is Feyenoord 4 keer kampioen geweest. 4 keer in 34 jaar! Waar hebben we het nog over? Europees wordt er ook praktisch niets gepresteerd, een Uefa Cup in 2002 toen Van Hooijdonk het op zijn heupen had, deze cup nog minder uitstraling dan nu (zie Inter met 2e elftal in halve finale) en de finale thuis mocht worden afgewerkt tegen een tiental van Dortmund (de nummer 8 van de Bundesliga). Ondanks dat het stadion bijna altijd vol zit komt men niet verder dan het aantrekken van subtoppers die over de dertig zijn (Bronckhorst, Tomasson, Landzaat, Hofland etc), meelopers bij subtoppers (Buijs, Greene, Hofs, Huijsegems etc) en dan heb ik nog de redelijke aankopen genoemd. De echte grote sponsors blijven uit waardoor er ook op dit vlak maar wat wordt gerommeld in de marge. Maar het maakt niet uit want er wordt toch verkeerd ingekocht. Makaaij was dan wel een grote speler maar is inmiddels 33! Goede spelers komen niet naar Feyenoord, zo simpel is het. Sulejmani lachte Verbeek vierkant in zijn gezicht uit toen deze opperde met hem mee naar Rotterdam te gaan. Tomasson komt nu wel omdat hij nergens anders meer aan de bak komt. Als hij pakweg naar Portsmouth had gekund was hij niet gekomen. Met Feyenoord is het al jaren helemaal mis, de club telt helemaal niet mee en de laatste jaren zijn zelfs Heerenveen en Twente beter geworden. Alleen door De Kuip worden er op eigen veld nog wat extra punten gevonden en er is wat media op de hand van de Rotterdammers. Het image blijft daarmee nog enigszins in tact maar ik vraag me af hoe lang dit nog kan duren.
 Help mods!
GreyHornet
Veelbelovend talent

Gepost op 7 juli 2008 om 17:47:24.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Lederen Knikker schreef:

(...)
Feyenoord heeft gewoon niet zoveel te besteden, dat blijkt maar weer uit die talent pools. De derde is al begonnen...is niet een teken van rijkdom.

Hoeveel geld investeerders nog in talent pools willen steken, dat is pas de echte vraag. Ik denk dat er nog wel wat miljoenen voor Feyenoord te schrapen valt.

Verder is ArenA's post in ieder geval beter dan de gemiddelde 'helemaal niets in Amsterdam' posts die hier te vinden zijn.

De 3e talentpool werkt niet met certificaten. In dit 'Feyenoord Investeringsfonds 2008'(geloof ik) kan alleen worden geïnvesteerd met bedragen van 2.5 miljoen en hoger. Deze is wel zéér interessant voor rijke investeerders, omdat er alleen spelers van onder de 24 (wanneer aangekocht) in worden ondergebracht. Maar we zullen zien. Als Feyenoord 5 miljoen voor alleen Arnautovic wil betalen is er genoeg geld. Helaas kan er niemand in de boeken kijken.

En succes op de korte termijn garandeert vaak succes op de lange termijn (voor een grote club met veel potentie als Feyenoord). Spelers willen eerder naar de club komen, er komen meer gelden beschikbaar, meer investeerders etc.

Het probleem is hoeveel risico je moet nemen voor de korte termijn en hoe de gevolgen de lange termijn eventueel zouden kunnen aantasten. Hiertussen moet de balans gevnoden worden, dat is voor mij de belangrijkste taak van een Technisch Directeur.

En over de investeerders ; Investeren is een risico. Niet goed, geld terug bestaat niet. Er wordt net gedaan alsof de investeerders (bijna) de macht zouden hebben binnen Feyenoord. Ik kan natuurlijk niks garanderen, maar dat is (hopelijk en volgens mij) niet zo.

[Dit bericht is veranderd door GreyHornet (op 7 juli 2008 17:49:09).]
 Help mods!
Nummer 23
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 7 juli 2008 om 17:59:10.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dat klopt inderdaad liam. Hun supporters zullen dat echter niet (kunnen) accepteren. Neem maar eens een kijkje op hun forum. Je hoort het ze al zeggen, feyenoord doet weer mee om de bovenste plaatsen. Dan zijn er 2 opties. Dan ben je óf arrogant óf je bent gewoon hartstikke dom. Aangezien de eerste optie nogal kenmerkend is voor ons blijft er nog maar 1 optie over.

Je ziet het ook nu weer. De 'belangrijke' spelers kunnen over 1/2 jaar allemaal worden afgeschreven. Spelers zonder restwaarde en op sportief vlak ook allerminst een vooruitgang (landzaat bijvoorbeeld).

Dus over 2 jaar is de kas leeg, zijn de belangrijkste spelers met pensioen, zijn de investeerder gefrustreerd omdat hun investeringen helemaal niets hebben opgeleverd en denken de supporters dat ze nog steeds een topclub zijn. Ach, ik vind het wel leuk om te lezen eigenlijk.

Nog even over die talentpools. Het getuigd toch van wanhoop om zoiets in het leven te roepen. Verder is het natuurlijk leuk van die investeerders om er geld in te stoppen maar ze weten net zo goed als ieder ander dat ze daar grotendeels niks van terug gaan zien omdat het hier nou eenmaal niet om toptalenten gaat, maar om modale voetballertjes die niet eens op de lijstjes van europese subtoppers voorkomen. Ach, als ook dit op een fiasco uitgelopen is, en dat is slechts een kwestie van tijd, dan vermoed ik dat het wel eens heel snel bergafwaarts zou kunnen gaan met die club uit zuid.

Toch leuk dat dan 100.000 mensen mogen meegenieten.
 Help mods!
ArenA
Administrator

Gepost op 7 juli 2008 om 18:10:41.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
GreyHornet schreef:

(...)

De 3e talentpool werkt niet met certificaten. In dit 'Feyenoord Investeringsfonds 2008'(geloof ik) kan alleen worden geïnvesteerd met bedragen van 2.5 miljoen en hoger. Deze is wel zéér interessant voor rijke investeerders, omdat er alleen spelers van onder de 24 (wanneer aangekocht) in worden ondergebracht. Maar we zullen zien. Als Feyenoord 5 miljoen voor alleen Arnautovic wil betalen is er genoeg geld. Helaas kan er niemand in de boeken kijken.

Ik heb dat eerder langs horen komen, ik weet niet of jij toen ook diegene was die dat aangaf. Feyenoord zou dus eerst spelers kopen om ze daarna pas in een investeringsfonds te plaatsen, dat is toch niet mogelijk voor een club in financiele problemen?

Of Feyenoord moet op de gok enkele spelers aantrekken in de hoop dat investeerders hun geld in deze spelers willen stoppen, dat kan dus helemaal fout lopen als investeerders besluiten om niet in te stappen.

quote:
GreyHornet schreef:

En succes op de korte termijn garandeert vaak succes op de lange termijn (voor een grote club met veel potentie als Feyenoord). Spelers willen eerder naar de club komen, er komen meer gelden beschikbaar, meer investeerders etc.

Feyenoord zal succes op korte termijn moeten hebben, anders is er geen lange termijn zoals vele supporters graag willen zien. Dan zie ik een toekomst waar Feyenoord nog verder weg zal zakken.

quote:
GreyHornet schreef:

Het probleem is hoeveel risico je moet nemen voor de korte termijn en hoe de gevolgen de lange termijn eventueel zouden kunnen aantasten. Hiertussen moet de balans gevnoden worden, dat is voor mij de belangrijkste taak van een Technisch Directeur.

Tja dat risico neemt Ajax nu ook door veel geld uit te geven aan 1 speler.

quote:
GreyHornet schreef:

En over de investeerders ; Investeren is een risico. Niet goed, geld terug bestaat niet. Er wordt net gedaan alsof de investeerders (bijna) de macht zouden hebben binnen Feyenoord. Ik kan natuurlijk niks garanderen, maar dat is (hopelijk en volgens mij) niet zo.

De 2e talentenpool lijkt op een ramp uit te draaien, mocht er toch een speler in de belangstelling komen voor enkele miljoenen dan zal er flinke druk komen van deze investeerders om het bod te accepteren.

Tuurlijk Feyenoord bepaalt zelf wanneer spelers vertrekken, maar in tijden van financiele problemen moet je je investereerders zeker niet dwars gaan zitten.
 Help mods!
de aap
Ballenjongen

Uit: Apenheul
Reg.: 24 juli 2007
Gepost op 7 juli 2008 om 18:19:08.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
liam schreef:

..en de finale thuis mocht worden afgewerkt tegen een tiental van Dortmund (de nummer 8 van de Bundesliga).
De kampioen van de Bundesliga destijds, slaat natuurlijk nergens op om te kijken naar de huidige positie, eerlijk is eerlijk.
 Help mods!
GreyHornet
Veelbelovend talent

Gepost op 7 juli 2008 om 18:25:09.       Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

@ArenA ; De investeerders stoppen er eerst 2.5- of meer miljoen in, dan heeft Feyenoord meer geld om uit te geven en kopen deze investeerders dus 25% van de rechten, afhankelijk van het transferbedrag dat betaald wordt. Ik weet natuurlijk ook niet alle ins- en outs, maar ik zal proberen wat meer te weten te komen. Misschien dat het dan is duidelijk kan worden. Voor veel Feyenoorders is het namelijk ook nog onduidelijk.
 Help mods!
Nummer 23
Geselecteerd voor Oranje

Gepost op 7 juli 2008 om 18:36:28.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

In die eerste pool zitten wel een paar aardige spelers waarbij het nog maar de vraag is of die ooit helemaal door gaan breken en dus een goede transfer naar het buitenland krijgen. Als ik daar m'n geld in zou hebben zitten zou ik daar nog redelijk mee kunnen leven.

Bekijk ik echter de 2e talentpool dan zou ik daar voor geen goud m'n geld in hebben zitten. Van die 8 spelers kun je er al 6 doorstrepen en die andere 2 hebben nog geen/amper minuten in het 1e gemaakt en het is dus maar zeer de vraag of die spelers enig rendement voor de investeerder op kunnen leveren.
Ik zou deze pool als 1 groot drama willen betitelen.

En nu moet de 3e geopend worden. En daar zou dan iemand als Arnautovic in terecht komen? Ik ben blij dat het mijn club niet is. Feyenoord graaft echt z'n eigen graf en dat vind ik aan 1 kant wel een beetje jammer.

Wat verder niet zo gunstig is voor feyenoord is dat deze investeerders het laatste middel is om extra middelen aan te trekken. En na de eerste 2 pools zal een groot deel van die supporters/investeerders wel eens achter z'n oren krabben alvorens er weer heel veel geld in te pompen zonder er ooit ook maar iets van terug te zien.
En dan is het dus echt over en sluiten voor feyenoord.

Maar goed, de tijd zal het leren.
 Help mods!
Brasil
Icoon

Reg.: 21 december 2000
Gepost op 7 juli 2008 om 18:53:39.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
GreyHornet schreef:

(...)

De 3e talentpool werkt niet met certificaten. In dit 'Feyenoord Investeringsfonds 2008'(geloof ik) kan alleen worden geïnvesteerd met bedragen van 2.5 miljoen en hoger. Deze is wel zéér interessant voor rijke investeerders, omdat er alleen spelers van onder de 24 (wanneer aangekocht) in worden ondergebracht.

Bekijken we nog even talentenpool twee:

Ron Vlaar
Sherif Ekramy
Serginho Greene
Andwelè Slory
Dwight Tiendalli
Jacob Lensky
Mitchell Schet

Op Slory na waren/zijn ze allemaal onder de 24, kassa!!

Of mis ik iets?
 Help mods!
Teaser
Vedette

Uit: amsterdam
Reg.: 31 december 2004
Gepost op 7 juli 2008 om 20:07:57.     Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dat het merendeel niet blijkt te worden wat men hoopt? het is investeren met een uiterst hoog risicofactor, neem daarbij Feyenoord zelf en je weet op voorhand al dat het een onhaalbare zaak wordt ergens winst uit te halen. Slim van Feyenoord, normale mensen met zulke ideëen worden gezien als oplichters

quote:
Nummer 23 schreef:

Nog even over die talentpools. Het getuigd toch van wanhoop om zoiets in het leven te roepen.

Vind je het opzetten omdat je op het randje van de afgrond staat niet uit wanhoop dan?

[Dit bericht is veranderd door Teaser (op 7 juli 2008 20:12:09).]
 Help mods!
Pool: -MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -

Deze topic is gesloten.
Deze topic bestaat uit 64 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Deze topic is gesloten

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk