| Poster | | Topic: [Centraal] Feyenoord topic 2008/2009 (Deel 5) |  |
|
|
Widink Regelmatige invaller
Uit: Didam Vak: - Posts: 756 Reg.: 11 april 2006 |
quote: GreyHornet schreef:
(...)
Mwah. Ik heb Buijs een paar wedstrijden zien spelen en vond het niet van het niveau dat Feyenoord moet nastreven. Het nadeel met verdedigers is dat ze vaak pas later in hun carriere opbloeien. Uitzonderingen daar gelaten zoals Heitinga die al tijden bij Ajax in de basis staat. Loovens was ook gewoon niet goed genoeg.
Dat is dus het verschil met Ajax en Feyenoord. Bij Ajax krijgt de jeugd een kans om het te laten zien. Buijs heeft geen kans gehad, maar wel vol blijven houden met die prutser van een Bahia achterin.
Dan zeg ik, probeer het iig met Buijs.
|
|
|
GreyHornet Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 240 Reg.: 20 april 2006 |
quote: Widink schreef:
(...)
Dat is dus het verschil met Ajax en Feyenoord. Bij Ajax krijgt de jeugd een kans om het te laten zien. Buijs heeft geen kans gehad, maar wel vol blijven houden met die prutser van een Bahia achterin.
Dan zeg ik, probeer het iig met Buijs.
Bij Heitinga zag je ook meteen dat er genoeg rek in zat. Dit zie ik bij Buijs niet. Maar dat is inderdaad wel een verschil..
|
|
|
FRANKO318 Lid 2de elftal
Uit: 0318 (Ede) Vak: 411 Posts: 370 Reg.: 2 april 2004 | Makaay in de belangstelling van HULL CITY !
Bron: goal.com
|
|
|
afca1900 Basisspeler
Vak: - Posts: 844 Reg.: 26 februari 2005 | Vertrek Slory lijkt nabij
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Feyenoord-aanwinst Jon Dahl Tomasson kreeg deze week bij zijn presentatie in de Kuip het shirt met rugnummer elf. Een voorteken? Het vertrek van de vorige eigenaar van dat tricot - Andwélé Slory - lijkt in elk geval nabij. ,,Feyenoord rekent niet meer op mij,’’ zegt de aanvaller, die zijn carrière hoopt voort te zetten in Engeland.
Peter Bosz ontkent dat Feyenoord van Slory af wil. ,,Hij komt wel degelijk in onze plannen voor,’’ zegt de technisch directeur van de Rotterdammers. ,,Ik vind Slory een goede voetballer. Hij heeft alleen een ongelukkig seizoen achter de rug. Hij raakte snel geblesseerd en toen hij revalideerde, begon het elftal te draaien.’’
Slory vreest dat zijn perspectief er volgend seizoen niet beter op wordt. Vandaar dat zijn zaakwaarnemer Winnie Haatrecht momenteel in Engeland praat met geïnteresseerde clubs uit de Premier League. ,,Feyenoord gaat hoogstwaarschijnlijk 4-4-2 spelen,’’ zegt Haatrecht. ,,Dat zie je ook aan de komst van Tomasson. Als je kijkt naar het spelersmateriaal is dat niet de ideale situatie voor een echte buitenspeler. Ook Feyenoord begrijpt dat Andy het beste rendeert in een systeem dat de club niet gaat spelen.’’
De snelle rechtsbuiten meldt zich morgen gewoon voor de eerste training in de Kuip. Welk rugnummer hij krijgt, weet hij nog niet.
Volgens Bosz moet er niet te veel worden gezocht achter het shirt dat spelers krijgen toegewezen. ,,Het is gevaarlijk om conclusie te trekken,’’ zegt hij. ,,Het heeft soms ook met persoonlijke voorkeuren te maken. Zo voetbalt De Guzman al zo lang hij bij Feyenoord zit met 33.’’
Toch lijkt de lijst die morgen bekend wordt gemaakt wel degelijk een eerste indicatie voor de nieuwe pikorde in de selectie van trainer Gertjan Verbeek. Een soort hitlijst met stijgers en dalers.
Danny Buijs weet dat hij niet voor niets zijn vertrouwde nummer zeven heeft moeten afstaan aan Denny Landzaat. De Alblasserdammer moet genoegen nemen met 23. ,,En dan kom je niet in de plannen van de trainer voor,’’ reageert hij. ,,Dat wist ik uiteraard al langer. Ik ga er voor 99,9 procent vanuit dat ik voor 1 september weg ben. Natuurlijk zegt zo’n nummer iets. Ik heb twee jaar met zeven gespeeld, Nicky Hofs al drieënhalf jaar met tien.’’
Ook de kleine Arnhemmer raakt zijn nummer kwijt. ,,Of dat iets betekent? Dat lijkt me duidelijk. We zijn niet dom, hè,’’ zegt Hofs, die vooral baalt dat zijn verblijf in de Kuip de afgelopen seizoenen is gekleurd door zijn vele (knie)blessures. ,,Sinds ik bij Feyenoord ben gekomen, heb ik nog niet één heel jaar lekker kunnen voetballen. Het is afwachten wat er nu gaat gebeuren. Als er iets op mijn pad komt, zeg ik geen nee. Maar ik weet nog niet eens wat de trainer wil. Ik heb hem nog niet gesproken. We zien het zaterdag wel.’’
In overleg met de clubleiding heeft Hofs gekozen voor rugnummer 30. ,,Omdat ik daarmee ooit bij Vitesse ben begonnen.’’
Theo Lucius ziet de tegelijk met Tomasson gepresenteerde aanwinst Karim el Ahmadi er met ‘ zijn’ nummer zes vandoor gaan. ,,Maar een rugnummer interesseert me niet zo veel,’’ zegt de Brabander, die overigens niet daalt maar juist stijgt. Lucius krijgt nummer twee. ,,Geen probleem. Vorig jaar heb ik vrijwel de hele tijd rechtsback gespeeld en daar hoort nummer twee bij. Ik richt me nu weer op die positie. Nummers zeggen wel iets. Als ik van zes naar 26 was gegaan, was ik zaterdag niet op de training geweest. Want dan had ik waarschijnlijk weg gemogen. Ik heb links en rechts gelezen dat ik weg moet. Maar als dat zo is, zouden ze met dat wel vertellen. Ik ben 31 en neem niet aan dat Feyenoord me aan het lijntje houdt. Peter Bosz heeft me letterlijk gezegd dat ik niet weg mag.’’
bron ad
|
|
|
jaaap Jeugdspeler
Vak: - Posts: 58 Reg.: 9 oktober 2004 | Hadden ze hem vorig jaar niet een contractverbetering aangeboden nog voor hij zijn eerste wedstrijd had gespeeld? Briljant beleid.
|
|
|
ArenA Administrator Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05
Uit: Amersfoort Vak: 420 Posts: 10265 Reg.: 18 april 2002 |
quote: afca1900 schreef:
Vertrek Slory lijkt nabij
Door WIETSE DIJKSTRA
Ok, een 30+ komt en een "talentvolle" jonge speler mag vertrekken.
Het vernieuwde beleid laat inderdaad een flinke verbetering zien. Ik vraag me af of Slory op dit moment een bedrag op gaat leveren waar de investeerders in de talentenpools tevreden mee zullen zijn. Hoeveel indruk kan Slory gemaakt hebben de laatste tijd voor een redelijk transferbedrag?
|
|
|
liam Geselecteerd voor Oranje
Vak: 420 Posts: 1209 Reg.: 10 juli 2002 | Persoonlijk vind ik Slory best een talent die niet zou misstaan in de selectie van Ajax als rechterspits (back-up). Ik heb hem liever dan een Kennedy of Rommedahl. Dat hij bij Feyenoord mislukt tot nu toe zegt meer over die club dan over hem. Nu hebben ze een versleten spits van 34 met daarachter een 31-jarige Deen die nergens anders meer aan de bak komt. Zelfs in zijn topjaren was hij een beperkte voetballer die het alleen moest hebben van zijn loopacties. En laten die juist minder worden bij het vorderen van de jaren. Gertjan Verbeek maakt zich belachelijk als hij het over Ajax gaat hebben, iedereen weet dat Feyenoord zich moet richten op een plekje bij de eerste vier. Daar hebben ze al moeite zat mee, laat staan om PSV en Ajax aan te vallen. El Ahmadi is een goede speler alleen gaat hij naar de verkeerde club. Ik snapte al niet dat ze Landzaat aantrokken want ze hadden reeds veel middenvelders die in de bal komen. En nu weer eentje erbij! De spelers met diepgang aan de zijkanten spelen zelden. Alleen Tomasson heeft nu de vereiste diepte vanaf het middenveld maar is op zijn retour. Nee, ik kan niet echt onder de indruk raken van dit team tot nu toe. Ze hebben niet eens een vervangspits voor Makaay die nu toch echt oud wordt voor een centrumspits. Dan moet Tomasson in de spits als Makaay geblesseerd is maar die kan niets in de 16 meter. Bovendien zijn Makaay en Tomasson niet complementair want allebei willen ze de diepte in. Natuurlijk zou El Ahmadi ze kunnen bedienen maar in het grote plaatje geloof ik nog steeds niet erg in Feyenoord. Ajax is toch veel sterker, ondanks dat velen hier negatief zijn. Verbeek heeft ook al bakzeil moeten halen ivm Sulejmani die hij mee wilde nemen maar vervolgens werd hij door hem in het gezicht uitgelachen omdat hij naar Ajax wil.
|
|
|
quote: jaaap schreef:
Hadden ze hem vorig jaar niet een contractverbetering aangeboden nog voor hij zijn eerste wedstrijd had gespeeld? Briljant beleid.
Omdat Ajax hem wou overnemen, ja. Geweldig beleid 
En @ Arena- hij is volgens mij al 25? Zó jong vind ik dat niet meer. Dan moet je het toch waar maken. Ik heb wel vertrouwen in Slory en ik dénk ook niet dat hij weg zal mogen. Je moet als elftal de mogelijkheid hebben je systeem om te gooien en er eventueel buitenspelers bij te zetten. Met Vincken en Slory (mits beide fit) heb je 2 van zulke spelers. Bij Slory zit het denk ik mentaal gewoon niet goed.
En Liam, er komt nog wel een spits bij bij Feyenoord.
[Dit bericht is veranderd door GreyHornet (op 4 juli 2008 18:52:46).]
|
|
|
quote: GreyHornet schreef:
En @ Arena- hij is volgens mij al 25? Zó jong vind ik dat niet meer. Dan moet je het toch waar maken. Ik heb wel vertrouwen in Slory en ik dénk ook niet dat hij weg zal mogen. Je moet als elftal de mogelijkheid hebben je systeem om te gooien en er eventueel buitenspelers bij te zetten. Met Vincken en Slory (mits beide fit) heb je 2 van zulke spelers. Bij Slory zit het denk ik mentaal gewoon niet goed.
Gaat Vincken het dan echt nog redden? Volgens mij toch een zelfde geval als Mitea, niet geschikt voor topvoetbal op fysiek gebied.
Zie zelfs dat Slory al 26 gaat worden, dan is hij ouder dan ik dacht. Opmerkelijk want hij zit toch in de tweede talentenpool? Ik kan me niet voorstellen dat hij op dit moment genoeg geld gaat opbrengen wat nodig is om de pool tot een succes te brengen.
|
|
|
quote: ArenA schreef:
(...)
Gaat Vincken het dan echt nog redden? Volgens mij toch een zelfde geval als Mitea, niet geschikt voor topvoetbal op fysiek gebied.
Zie zelfs dat Slory al 26 gaat worden, dan is hij ouder dan ik dacht. Opmerkelijk want hij zit toch in de tweede talentenpool? Ik kan me niet voorstellen dat hij op dit moment genoeg geld gaat opbrengen wat nodig is om de pool tot een succes te brengen.
Ik weet het écht niet. Vincken doet er zelf ook te weinig aan. Als Verbeek die jongen eens gemotiveerd krijgt en het krachthonk instuurt kan het nog wat worden. De kwaliteiten heeft hij nog wel, ook al liet hij het alleen zien tegen de zwakste back van Nederland, Emanuelson..
Slory zit het mentaal niet goed en ik denk niet dat die voor heel veel geld verkocht zou worden. Gelukkig hebben alle investeerders van die talentenpool al bijna winst gemaakt met alleen de Drenthe transfer. (of toch niet, hij zit in de 2e talentenpool inderdaad. Daar is volgens mij nog niks uit verkocht.)
[Dit bericht is veranderd door GreyHornet (op 4 juli 2008 20:42:06).]
|
|
|
Christiaan Administrator
Uit: Enschede Vak: - Posts: 10142 Uploads: 1 Reg.: 24 mei 2000 | En Feyenoord heeft Marko Arnautovic van Twente voor 4,5 miljoen binnen.
Zoveel geld voor een vedette pur sang die niets heeft laten zien, ik vind het onbegrijpelijk. Ik heb nu heel wat wedstrijden van het tweede van Twente gezien vorig seizoen en ik ben bepaald niet onder de indruk van deze jongen.
Hij kan best wat met een bal, maar ik denk dat dit een miskoop word.
|
|
|
Jopiler Moderator
Uit: Hulst Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 8753 Reg.: 19 maart 2001 | Toch nog niet officieel rond?
|
|
|
Vossie Icoon
Uit: 015 Vak: 410 Posts: 6699 Reg.: 25 februari 2003 | Ze waren op zoek naar lengte voorin, dat brengt hij wel mee toch!?
Maargoed, Twente heeft nu ook wel wat cash, net als H'veen, ik neem aan dat die clubs zich nog danig gaan versterken.
|
|
|
Robehr Bankzitter
Uit: Breda Vak: 420 Posts: 521 Reg.: 18 september 2004 | 4,5 miljoen voor een speler van Jong Twente? Sowiezo snap ik de aankoop niet, je hebt zo'n jongen toch ook wel in je eigen jeugd lopen maar om dan ook nog eens 4,5 miljoen voor hem neer te tellen.
|
|
|
appa Regelmatige invaller
Uit: Gouda Vak: 401 Posts: 692 Reg.: 18 oktober 2002 | Het hoogtepunt voor de fans van 010 van komend seizoen is vanmorgen ook weer geweest: duizenden hebben de 1e training van ze gezien.....

|
|
|
Der Kaiser Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: 127 Posts: 1753 Reg.: 22 september 2005 | Arnautovic, kan het nog belabberder?
Dan kan je beter voor dat bedrag N'Kufo of zoiets halen...
Arnautovic? 
|
|
|
jboxjood Regelmatige invaller
Uit: Wageningen Vak: 430 Posts: 713 Reg.: 19 september 2002 | Hoog niveau daar bij 010.netwerk met hun 'Are you watching Amsterdam en gas-liedjes' op hun 1e training
Volgens mij weten ze zelf niet eens dat het enige hoogtepunt van het seizoen is die 1e training en de open dag 
|
|
|
Robehr Bankzitter
Uit: Breda Vak: 420 Posts: 521 Reg.: 18 september 2004 | Are you watching Amsterdam?
Yes we do and we laugh 
|
|
|
Furibond Idool
Uit: West-Friesland Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3028 Reg.: 31 januari 2002 | 16 wedstrijden in het eerste, 0 goals.
Ik weet dat hij vergeleken werd met Ibrahimovic en dat ze bij Twente wel in hem geloofden, maar als ze hem nu laten gaan wil dat zeggen dat dat laatste wel mee valt blijkbaar.
En hij zal daar ook wel op de bank terechtkomen. Tomasson speelt altijd en Makaay toch ook wel?
|
|
|
ernie09 Vedette
Uit: Uithoorn Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1800 Reg.: 20 juni 2002 |
quote: Robehr schreef:
Are you watching Amsterdam?
Yes we do and we laugh 
'Yes, we are' zou dat dan zijn. 
Doe het anders maar gewoon in het Nederlands...
|
|
|
Jesse V. Talent
Uit: Utrecht Vak: 426 Posts: 103 Reg.: 12 juli 2006 | Twente laat Arnautovic niet naar Feyenoord gaan
05 juli 2008
Feyenoord heeft zich deze week bij FC Twente gemeld voor Marko Arnautovic. De Rotterdammers willen de jonge, lange aanvaller graag aan de selectie toevoegen, maar FC Twente is niet van plan om medewerking te verlenen aan een transfer. De Tukkers willen de Oostenrijkse belofte behouden, schrijft TC Tubantia.
De interesse van Feyenoord in Arnautovic, die in de A-junioren veel indruk maakte door aan de lopende band te scoren, komt niet uit de lucht vallen. De ploeg is al langer op zoek naar een lange spits. "Met Mols, Makaay, Tomasson, Vincken, Slory en Lee hebben we niet veel lengte voorin. Dus daar kijken we nog naar", zei coach Verbeek eerder deze week al, tijdens de presentatie van Jon Dahl Tomasson.
De 19-jarige Arnautovic kwam vorig seizoen, vooral als invaller, veertien keer in actie in de hoofdmacht van FC Twente. De spits wist niet één doelpunt te maken.
http://www.fcupdate.nl
Lijkt dus niet door te gaan.
|
|
|
Zuur Vedette
Uit: Brabant Vak: 413 Posts: 2386 Reg.: 31 mei 2003 |
quote: jboxjood schreef:
Hoog niveau daar bij 010.netwerk met hun 'Are you watching Amsterdam en gas-liedjes' op hun 1e training
Volgens mij weten ze zelf niet eens dat het enige hoogtepunt van het seizoen is die 1e training en de open dag 
Schaamteloos. En dan weer genadeloos afgedroogd worden straks.
|
|
|
quote: Christiaan schreef:
En Feyenoord heeft Marko Arnautovic van Twente voor 4,5 miljoen binnen.
Wat een bedragen komen er de laatste tijd langs niet te geloven, Ajax met Sulejmani, Sparta met Eemnes en nu dit bedrag.
Ajax legt misschien een belachelijk bedrag neer, maar als dat bedrag voor Arnautovic inderdaad klopt dan is dat misschien nog opmerkelijker.
Die jongen heeft nog geen 1 doelpunt gemaakt en dat in 16 wedstrijden (ok, zullen heel veel invalbeurten zijn). Dat een speler het goed doet in de jeugd, tja daar zullen er tientallen van zijn het ook daadwerkelijk maken in het eerste elftal is iets heel anders.
Verder is 4,5 miljoen veel geld voor een club als Feyenoord voor een speler op de bank, Tomassen en Makaay zullen altijd in de basis starten.
[Dit bericht is veranderd door ArenA (op 5 juli 2008 19:03:47).]
|
|
|
Der Kaiser Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: 127 Posts: 1753 Reg.: 22 september 2005 |
quote: Furibond schreef:
16 wedstrijden in het eerste, 0 goals.
Ik weet dat hij vergeleken werd met Ibrahimovic en dat ze bij Twente wel in hem geloofden, maar als ze hem nu laten gaan wil dat zeggen dat dat laatste wel mee valt blijkbaar.
En hij zal daar ook wel op de bank terechtkomen. Tomasson speelt altijd en Makaay toch ook wel?
Dit meen je toch niet he? Alleen de naam en de lengte misschien, maar Arnautovic vind ik kwa speelstijl meer op Hoogendorp lijken, past dus precies daar in rottugdam.
|
|
|
Ulf_Kirsten Idool
Vak: - Posts: 4368 Reg.: 2 december 2002 |
quote: ArenA schreef:
Die jongen heeft nog geen 1 doelpunt gemaakt en dat in 16 wedstrijden (ok, zullen heel veel invalbeurten zijn). Dat een speler het goed doet in de jeugd, tja daar zullen er tientallen van zijn het ook daadwerkelijk maken in het eerste elftal is iets heel anders.
De Zweedse totodivisie is ook iets anders dan Ajax 1.
Op lager niveau kun je wel degelijk talent herkennen. En iedereen die deze jongen heeft gezien is het erover eens: supertalent.
Van mij had AJAX hem mogen kopen in plaats van Cvitanich. Ideaal om zo'n jongen te kunnen laten groeien in de rug van je eerste spits.
[Dit bericht is veranderd door Ulf_Kirsten (op 5 juli 2008 19:37:16).]
|
|
|