| Poster | | Topic: [Centraal] Feyenoord topic 2008/2009 (Deel 5) |  |
|
|
DamzkoO Regelmatige invaller
Uit: Amsterdam Oost Vak: - Posts: 690 Uploads: 5 Reg.: 24 mei 2006 |
quote: Stefanos schreef:
Ajax kan best meer supporters hebben (ligt er volgens mij ook aan hoe je dat wil zien), maar 1 miljoen is veel te veel. Dan rekenen ze alle breezersletjes en mensen die maandagmorgen op teletekst kijken wat 'hun' club gedaan heeft mee. Als je daar trots op wil zijn, ga je gang.
Dit zou ik heel snel terugnemen. Waar is immers je bewijs?
Hier komt de onze, wetende dat jullie als een soort Hitler (toepasselijk?) Feyenoord lopen op te dringen en te indoctrineren? aan de jongere nietsvermoedende generatie die er totaal niets mee te maken (wil) hebben:
quote: 8/5/2008 - 'Feyenoord'-les op basisscholen
(Gepost door K)
BRON: Nieuwsbank
Feyenoord heeft een lespakket in ontwikkeling voor basisscholen in de Afrikaanderwijk. Feyenoord ondersteunt op diverse manieren sociale projecten in deze wijk. Via het project 'lesbrieven' biedt Feyenoord in het kader van haar 100-jarig bestaan aan alle 7e en 8e groepen van de basisscholen uit de Afrikaanderwijk een lespakket aan. Dit pakket omvat drie lessen over de geschiedenis van Feyenoord, een bezoek aan de tentoonstelling 100 jaar Feyenoord in het Schielandshuis, een wandeling over het Feyenoordpad, een rondleiding door de Kuip en als klap op de vuurpijl een bezoek aan een thuiswedstrijd van het eerste elftal.
Alle vier de basisscholen hebben enthousiast gereageerd en gaan deelnemen aan het lespakket. De verschillende onderdelen worden in oktober van dit jaar uitgevoerd.

[Dit bericht is veranderd door DamzkoO (op 9 mei 2008 14:39:34).]
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.476,6 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
129 Idool
Uit: Amsterdam Vak: 129 Posts: 4464 Reg.: 10 mei 2002 | Opstellen Fer komt Feyenoord-A1 duur te staan
Geschreven op vrijdag, 9 mei om 15:00
De tuchtcommissie van de KNVB heeft de A1 van Feyenoord drie winstpunten in mindering gebracht wegens het onreglementair opstellen van verdediger Leroy Fer. Daarnaast is ook de bewuste wedstrijd tegen Willem II ongeldig verklaard, en moet deze mogelijk worden overgespeeld.
De reglementen van de voetbalbond schrijven voor dat een speler bij achttien of meer gespeelde duels in een of meer hogere elftallen - in dit geval dus Jong Feyenoord en het eerste van Feyenoord - niet meer mag uitkomen in een lager elftal. Fer speelde dit seizoen dertien duels in de hoofdmacht en kwam meer dan vijfmaal uit voor Jong Feyenoord.
De ongeldigverklaring van de KNVB houdt in dat Feyenoord de reeds behaalde landstitel hoogstwaarschijnlijk kwijt zal raken. Zelfs al wordt het duel met Willem II ingehaald, dan heeft de A1 van de Rotterdammers nog altijd een achterstand van één punt op stadsgenoot Sparta, dat daarmee dus optimaal profiteert van de straf voor Feyenoord.
Feyenoord maakt op de officiële clubsite bekend dat het overweegt om in beroep te gaan tegen de beslissing. Spil in het verhaal Fer kreeg een berisping.
|
|
|
Robby Krieger Talent
Uit: Hillegom Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 125 Reg.: 1 maart 2008 |
quote: DamzkoO schreef:
(...)

Een enorm groot gedeelte van de bevolking in Nederland woont nou eenmaal in omgeving Amsterdam. Dat Ajax dan het meeste TT supporters heeft lijkt mij daarvan het logische gevolg. Dit is natuurlijk niet als kritiek bedoelt, integendeel, dat betekent dat de naamsbekendheid goed is. Als ik aan 100 man vraag voor welke club ze zijn, zeggen er 60 dat ze geen (club)voetbal kijken, 10 anderen zeggen Feyenoord (van middelbare leeftijd, de "vaders", die het een beetje half volgen) en 15 anderen; "Ik ben voor Ajax, maar ik volg het nooit". Van de andere 15 zijn er 5 voor PSV, 5 voor Ajax en 5 voor andere clubs.
Ik wil niet gemeen zijn, maar bijna altijd als iemand zegt; "ik volg het maar heel af en toe" dan is ie voor Ajax. Dat valt gewoon op.
|
|
|
Teaser Vedette
Uit: amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7769 Reg.: 31 december 2004 |
quote:
'Feyenoord'-les op basisscholen
Ze moeten immers over een aantal jaar wel dat immense stadion vol krijgen en beinvloeden is bij kinderen makkelijker dan bij volwassenen (zie ook de invulling nu in het stadion ).
Dacht al dat ze met echte of voetbal lesstof gingen komen. Vroeg me al af waar ze die kennis vandaan gingen halen.... 
[Dit bericht is veranderd door Teaser (op 9 mei 2008 15:07:26).]
|
|
|
129 Idool
Uit: Amsterdam Vak: 129 Posts: 4464 Reg.: 10 mei 2002 |
quote: Robby Krieger schreef:
(...)
Een enorm groot gedeelte van de bevolking in Nederland woont nou eenmaal in omgeving Amsterdam. Dat Ajax dan het meeste TT supporters heeft lijkt mij daarvan het logische gevolg. Dit is natuurlijk niet als kritiek bedoelt, integendeel, dat betekent dat de naamsbekendheid goed is. Als ik aan 100 man vraag voor welke club ze zijn, zeggen er 60 dat ze geen (club)voetbal kijken, 10 anderen zeggen Feyenoord (van middelbare leeftijd, de "vaders", die het een beetje half volgen) en 15 anderen; "Ik ben voor Ajax, maar ik volg het nooit". Van de andere 15 zijn er 5 voor PSV, 5 voor Ajax en 5 voor andere clubs.
Ik wil niet gemeen zijn, maar bijna altijd als iemand zegt; "ik volg het maar heel af en toe" dan is ie voor Ajax. Dat valt gewoon op.
Je bent niet gemeen, je bent Feyenoorder, dus ontvankelijk voor fabels en doof voor het feit dat je club de 2e club van het land is.
En betreft de aantallen in Hillegom, ik heb hele andere ervaringen El Sharaf, maar die komen jou niet goed uit 
|
|
|
(...)
Mensen, we hebben een nieuwe Char
Ik vind het zo grappig dat jij op voorhand al kan zeggen hoe het met de mensen gesteld is alsof je eventjes heel Nederland kent en met ze in gesprek gaat over voetbal.
Er komt veel meer bij kijken of iemand voor een bepaalde club is, dat wil dus niet zeggen dat de meeste mensen TT-supporters zijn, waarmee ik niet ontkracht dat die er zijn; die heb je immers bij elke club.
Ook een bekend feit was de superdrukke aanmeldingen toen Feyenoord afgelopen seizoen begon met een (bijna) hernieuwd elftal en men er zoveel vertrouwen in had dat Feyenoord wel 'eventjes' de klus zou klaren en kampioen zou worden. Massale aanmeldingen op jullie forum waarvan een groot gedeelte de laatste tijd niet meer de wedstrijden volgden en het maar eventjes met 818 deed.
Of gaat dit een beetje richting:
Als ik aan 100 man vraag voor welke club ze zijn...
Maw, dat ik het even beperk tot een kleine kring die ik ken en daarmee generaliseer? 
[Dit bericht is veranderd door DamzkoO (op 9 mei 2008 15:32:02).]
|
|
|
Stefanos Regelmatige invaller
Vak: - Posts: 646 Reg.: 8 januari 2006 |
quote: DamzkoO schreef:
Dit zou ik heel snel terugnemen. Waar is immers je bewijs?
En waarom? Als het verschil één miljoen supporters is, dan tellen ze waarschijnlijk iedereen (beide kanten) die ooit een bal heeft gezien, en een bepaalde voorkeur heeft.
Nederland heeft namelijk niet enorm veel (echte) voetbalsupporters.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.493,8 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
AFCA-4-Life Basisspeler
Uit: Gang Vak: - Posts: 899 Reg.: 13 augustus 2005 |
quote: 'Feyenoord'-les op basisscholen'
Toets 1: Hoe om te gaan met verlies tegen de aartsrivaal na weer een deceptie
Toets 2: Hoe kom je bij de straat waar eens in de 10 jaar de huldiging plaats vind 
|
|
|
quote: Stefanos schreef:
(...)
En waarom? Als het verschil één miljoen supporters is, dan tellen ze waarschijnlijk iedereen (beide kanten) die ooit een bal heeft gezien, en een bepaalde voorkeur heeft.
Nederland heeft namelijk niet enorm veel (echte) voetbalsupporters.
Klopt, dat heeft alleen Feyenoord 
|
|
|
Bronfly Veelbelovend talent
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 277 Reg.: 8 augustus 2006 |
quote: 129 schreef:
Opstellen Fer komt Feyenoord-A1 duur te staan
Geschreven op vrijdag, 9 mei om 15:00
De tuchtcommissie van de KNVB heeft de A1 van Feyenoord drie winstpunten in mindering gebracht wegens het onreglementair opstellen van verdediger Leroy Fer. Daarnaast is ook de bewuste wedstrijd tegen Willem II ongeldig verklaard, en moet deze mogelijk worden overgespeeld.
De reglementen van de voetbalbond schrijven voor dat een speler bij achttien of meer gespeelde duels in een of meer hogere elftallen - in dit geval dus Jong Feyenoord en het eerste van Feyenoord - niet meer mag uitkomen in een lager elftal. Fer speelde dit seizoen dertien duels in de hoofdmacht en kwam meer dan vijfmaal uit voor Jong Feyenoord.
De ongeldigverklaring van de KNVB houdt in dat Feyenoord de reeds behaalde landstitel hoogstwaarschijnlijk kwijt zal raken. Zelfs al wordt het duel met Willem II ingehaald, dan heeft de A1 van de Rotterdammers nog altijd een achterstand van één punt op stadsgenoot Sparta, dat daarmee dus optimaal profiteert van de straf voor Feyenoord.
Feyenoord maakt op de officiële clubsite bekend dat het overweegt om in beroep te gaan tegen de beslissing. Spil in het verhaal Fer kreeg een berisping.
Tja, jullie hebben dat probleem niet omdat er geen 18-jarige talenten zijn die goed genoeg zijn voor de basis....
|
|
|
FGI Idool
Vak: 428 Posts: 3122 Reg.: 29 december 2003 |
quote: 'Feyenoord'-les op basisscholen
ik heb er ook één! 
- Aha! Het welbekende kwartiertje op de vrijdagmiddag moet ook weer worden gevuld;
of
- Het lijkt me beter wanneer die kinderen niet allemaal te weten komen wat er zich bij Feyenoord heeft afgespeeld. Verliezen ze in een klap al hun onschuld, je moet die kinderen daarmee nog niet willen opzadelen;
of
'en als klap op de vuurpijl een bezoek aan...'
- En aan de woordkeuze te zien heeft Boem-Boem Theo ook weer een taakstraf aan z'n broek hangen;

En aan 'Bronfly': Zo zeg! Die kwam aan! 
|
|
|
quote: DamzkoO schreef: Klopt, dat heeft alleen Feyenoord 
Dit moet een reactie op mijn bericht voorstellen?
|
|
|
ThijsN Lid 2de elftal
Uit: Utrecht Vak: 428 Posts: 343 Reg.: 27 november 2002 |
quote: Bronfly schreef:
(...)
Tja, jullie hebben dat probleem niet omdat er geen 18-jarige talenten zijn die goed genoeg zijn voor de basis....
Haha, jezus. Misschien ligt de lat bij Ajax ook Ãets hoger? 
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.455,8 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Robby Krieger Talent
Uit: Hillegom Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 125 Reg.: 1 maart 2008 |
quote: 129 schreef:
(...)
Je bent niet gemeen, je bent Feyenoorder, dus ontvankelijk voor fabels en doof voor het feit dat je club de 2e club van het land is.
En betreft de aantallen in Hillegom, ik heb hele andere ervaringen El Sharaf, maar die komen jou niet goed uit 
Nee ik ben geen Feyenoorder en ik denk dat er in El Sharaf niet veel mensen wonen die regelmatig een wedstrijd bezoeken. Ik denk overigens ook niet dat het stadion van Feyenoord erg vol geraakt als er 105 000 plaatsen komen. Als ik om me heen kijk zie ik de animo voor voetbal afnemen. Uit de kijkcijfers van de wedstrijden is dat ook enigszins op te maken. Uit de bezoekersgetallen blijkt dat (nog) niet zo, maar dat komt omdat een dagje weg tegenwoordig weer in is. Veel jonge Nederlanders geven meer om Formule 1 dan om voetbal en de bevolking stijgt ook niet meer zo snel.
Daarnaast is er nog concurrentie onderling. Feyenoord presteerd niet super. Daarnaast zijn clubs als Heerenveen, Twente en AZ de laatste tijd goed in de publiciteit. Veel potentiele fans kiezen tegenwoordig liever voor een subtopper.
Maar goed, in de tijd dat Feyenoord de Kuip neergooide was het ook veel groter dan de andere stadions en werden ze voor gek verklaard.
|
|
|
129 Idool
Uit: Amsterdam Vak: 129 Posts: 4464 Reg.: 10 mei 2002 |
(...)
Laat jij je weer van je slechtste kant zien,zoek nou eerst wat op knul voordat je wat neerkalkt 
[Dit bericht is veranderd door 129 (op 9 mei 2008 16:34:05).]
|
|
|
quote: Blijft over dat Ajax het meeste opstrijkt van allemaal, kun je niet om heen. Zou dat zo zijn omdat aan de hand van een lullig onderzoekje, gepubliceerd in VI, het een en ander is vastgesteld?
Kijkende naar de resultaten lijkt dit onderzoek me niet sterk. Dan heb ik nog niet eens over die één miljoen supporters. Als je alles en iedereen mee gaat tellen, dan kan dat misschien wel mogelijk zijn. Sommige getallen van andere clubs lijken me alleen niet mogelijk, waardoor je de rest ook als onbetrouwbaar kan bestempelen.
quote: We schijnen ook de meeste jonge supporters te hebben, en het grootste aandeel vrouwen onder de aanhang. Wat kan mij het nou schelen hoe anderen het beleven? Zal mij een zorg zijn. Ik hoef er dan ook helemaal niet trots op te zijn. Het is gewoon opmerkelijk, en dat is het. Temeer daar er van Feyenoord altijd gezegd wordt dat ze veruit het populairst zijn.
Ik vind aanhang / supporters niet het juiste woord. Daar viel ik bij 129 ook een beetje overeen. Lang niet iedereen met een voorkeur vind ik een supporter.
Ik reageerde waarschijnlijk meer op de toon waarop je het zei. Als je gaat kijken naar de manier waarop ze tellen, dan weet ik ook (bijna) zeker dat jullie groter zijn.
[Dit bericht is veranderd door Stefanos (op 9 mei 2008 16:28:45).]
|
|
|
Fossa Dei Leoni Idool
Uit: Vlaardingen Vak: 425 Posts: 4115 Reg.: 14 maart 2003 |
(...)
Piep piep.
Wat laat jij je kennen, alleen om jouw reactie wil ik nu zeggen Lekker voor dat Feyenoord dat ze punten mindering krijgen.
|
|
|
hermanator Ballenjongen
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 45 Reg.: 29 juni 2007 | Misschien is dit nog wel een mooie opmerking. Ik denk dat Ajax meer supporters door het hele land heeft, maar Feyenoord meer gefrustreede supporters heeft. Of in iedergeval een grotere groep malloten of om het wat netter neer te zetten, mensen die er meer in opgaan. Zoiets als er mee opstaan en er mee naar bed gaan. Nu heeft Ajax er ook wel wat van van dat soort supporters. Maar ik denk dat ze bij Feyenoord gekker zijn of gefrustreeder dat moet iedereen maar voor zich zelf uitmaken. En lekker boeiend ook, laat iedereen maar in z'n eigen sprookje geloven. Of is het toch de waarheid.
|
|
|
witchmaster Vedette
Uit: bronsgroeneiken Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2465 Reg.: 6 augustus 2000 | Feyenoord biedt de oudste speler (Mols) een nieuw contract en gaat leuren met de jongste… (De Guzman) De kas is zeker weer leeg. De begroting gaat naar 100 miljoen, volgens Casio Onno, ik denk eerder dat hij de schulden bedoelt!!!
Maar we zetten wel een stadion met 100.000 zitplaatsen!
Ik denk dat het een typ fout is het hoort tezijn 10.000 zitplaatsen , na het nieuwe seizoen weer op plaats 6 komt de helft van het legioen niet meer.
En zolang daar die bosz zijn vriendjes politiek aan houdt (ja ook van beek) die nog niks zelf heeft gepresenteerd maar de lijn MOEST volgen van hoerenveen .
TRouwens ook de nieuwe trainer van hoerenveen staat onder curatel en mag ook niks veranderen.
Ik voorzie voor feyenoord nog veel en veel meer problen dan dit seizoen vooral nu ze het weinige talent MOETEN verkopen !
|
|
|
Pancake Vedette
Vak: - Posts: 2889 Reg.: 3 juni 2001 | Ajax heeft heel veel successupporters want wij hebben zoveel succes gehad de laatste jaren. kampioenschappen werden aan een geregen en europees deden we ook lekker lang mee op het hoogste niveau.
Omdat de propaganda afdeling van feyenoord bijzonder effectief de mythe van de volksclub hoog houd, betekent het nog niet dat de gemiddelde feyenoorder fantieker is dan de gemiddelde Ajacied of naccer. Laten we even objectief blijven en vaststellen dat het aantal traditionele fanatieke supporters afneemt (bij alle voetbalclubs). Want wees eerlijk de gevreesde en door gerard cox en ze krantje bejubelde sfeer in de kuip is niet meer zoals die pak weg 10 jaar geleden was.
|
|
|
witchmaster Vedette
Uit: bronsgroeneiken Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2465 Reg.: 6 augustus 2000 |
quote: Pancake schreef:
Ajax heeft heel veel successupporters want wij hebben zoveel succes gehad de laatste jaren. kampioenschappen werden aan een geregen en europees deden we ook lekker lang mee op het hoogste niveau.
Omdat de propaganda afdeling van feyenoord bijzonder effectief de mythe van de volksclub hoog houd, betekent het nog niet dat de gemiddelde feyenoorder fantieker is dan de gemiddelde Ajacied of naccer. Laten we even objectief blijven en vaststellen dat het aantal traditionele fanatieke supporters afneemt (bij alle voetbalclubs). Want wees eerlijk de gevreesde en door gerard cox en ze krantje bejubelde sfeer in de kuip is niet meer zoals die pak weg 10 jaar geleden was.
Ik denk dat ook de echte suporter na dit seizoen toch is ff ga nadenken over hun seizoenkaart ALS men weer op de 6de plaats eindigt .
En dat is met verbeek best wel eens mogelijk, zonder fatsoenlijk aankopen is het echt weer aan modderen.
Alleen kan ik de verkoop althans de poging tot verkoop van hun enige talent niet begrijpen past niet in het rijtje bij mij.
Als je wilt meedoen om minimaal bij de eerste 2 te eindige zal je toch wat dieper in de buidel moeten tasten.
Met spelers als makaay en mols die qua leeftijd toch blesure gevoeilg is zal je toch ff moeten nadenken .
een nieuwe middenvelder vondt ik ook niet helemaal kloppen .
waarom geen goede verdediger en een spits er bij?
Ik laat mij verassen bij pisvee komt er in iedergeval weer wat nieuws aan , maar die moeten wel daar gomes niet meer terug komt
|
|
|
Feyenoord A  International
Posts: 1387 Reg.: 5 november 2001 | Hier een plaatje van Nou Camp als het gerenoveerd is en uitgebreid is naar 106.000 zitplaatsen.

Dit is Wembley, 90.000 zitplaatsen

Dallas Cowboy Stadium van 80.000 zitplaatsen ziet er enorm mooi uit, alleen moet dat schuifdak verder open kunnen om net wat meer licht door te laten. Voor de rest heel mooi, hier de link.
http://stadium.dallascowboys.com/
Het Reliant Stadium in Houston ziet er ook enorm modern uit van buiten en mooi uit van binnen en dit dak kan VOLLEDIG open.

En dan te bedenken dat mijn nieuwe Kuip groter wordt dan al deze stadions. Ik moet de Oude Kuip(De vorm) erin terug zien van binnen, met de bijzondere mooie buitenkant van wat er bijvoorbeeld in Houston, Dallas en Arsenal staat.
Het Reliant Stadion is het beste voorbeeld, omdat er een schuifdak op de nieuwe Kuip komt. Dit stadion is ook steeds door Woerts als voorbeeld aangehaald.
Ze gebruiken ook natuurlijk gras in dat stadion van Houston. Dat kan dus allemaal nog.
Wat er om het stadion wordt heengebouwd is ook van enorme grootsheid. Dit is een enorm mooi project, daar kan je niet omheen.
|
|
|
witchmaster Vedette
Uit: bronsgroeneiken Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2465 Reg.: 6 augustus 2000 | In het Maasgebouw loopt een Professor rond die denkt dat hij superscout is, vliegt de hele wereld over en komt slechts met onkostenbonnen terug. Of met een Koreaanse Playboy die door Pim Verbeek (of all people) warm aanbevolen werd. Die playboy heeft zelden ge-play-ed… De Professor is geen superscout, hoogstens een boyscout. Om Gio, Makaay, Landzaat en De Cler aan te trekken, daar is helemaal geen scoutings-apparaat voor nodig. En maar gewichtig lopen zwaaien met dat (gejatte) beleidsplan, maar resultaten ho maar. De begroting gaat naar honderd miljoen! De schuld ook…
Conclusie: De Professor deugt niet. Is niet capabel om zo'n club te leiden!
Laat staan om een fatsoenlijk stadion te bouwen. 
|
|
|
Francesc Fabregas Soler Internationale topspeler
Vak: 413 Posts: 3697 Uploads: 1 Reg.: 24 juli 2005 |
quote: Feyenoord A schreef:
Dit is een enorm mooi project, daar kan je niet omheen.
Hoe jij het keer op keer brengt wel. Prachtig voor een WK-tje maar voor de rest heb je er niks aan, ja status van het grootste stadion van Nederland. Daarvoor hoef ik het niet te doen, maar dat is ook niet gek als je zelf de Arena hebt.
Nee, zwaar overdreven (deze capaciteit) en een uitverkochte Kuip is altijd nog beter voor Feyenoord dan het grootste voetbalstadion van Europa wat misschien wel meer dan 50.000 toeschouwers brengt, maar vervolgens wel halfvol zit.
Het project is indrukwekkend (nogmaals, zoals jij het brengt, ik heb er zelf verder nog niets van meegekregen), maar in de praktijk zegt mijn verwachting dat het daar ook bij blijft en voor Feyenoord geen/weinig voordelen op zal leveren.
Ik verwacht iets zoals in Duitsland, clubs die nu in WK-stadions moeten spelen waar het vervolgens bij lange na niet uitverkocht is.
|
|
|
129 Idool
Uit: Amsterdam Vak: 129 Posts: 4464 Reg.: 10 mei 2002 | Vrees dat de renovatie van de club velen malen groter zal wezen, een project waar ze structureel falen.
|
|
|