| Poster | | Topic: [Centraal] Feyenoord topic 2008/2009 (Deel 5) |  |
|
|
Stefanos Regelmatige invaller
Vak: - Posts: 646 Reg.: 8 januari 2006 |
quote: FGI schreef: Meen ik me te herinneren dat het geeneens een onderzoek van VI zelf was maar dat ze het slechts publiceerden, volgens mij was het zelfs zo dat op basis van die resultaten de komende jaren het TV-geld wordt verdeelt. Dan mag je aannemen dat er redelijk wat tijd in is gestoken. De VI heeft er in ieder geval wekenlang mee vol gestaan.
Dat de uitkomst ervan je niet bevalt is niet verwonderlijk, als je er zo bekaait vanaf komt terwijl het toch de laatste pijler is waar je clubje op drijft, waaraan je dacht je status als topclub te kunnen ontlenen. Uiteraard zorgvuldig in stand gehouden door het stelselmatig reppen over een, vooral hondstrouw, Legioen. Van grootse resultaten of een reputatie als ideale springplank moet je het in ieder geval niet hebben. Als prijzenpakkers staan jullie ook al niet bekend, vraag het Mickey. 
Wat een onzin. Ik heb de uitslag van dat 'onderzoek' niet gelezen, maar als ik zo de verhalen lees kun je niet ontkennen dat sommige getallen niet kunnen kloppen.
En de uitkomst ons niet bevalt? Zodra de media praat over Feyenoord als grootste club van Nederland, dan moet je eens zien hoe daar hier over gepraat wordt. Allemaal willen we groter lijken dan we werkelijk zijn, maar bij een uitslag van een onderzoek kun je best vragen stellen. De argumenten van Feyenoord A zetten een groot vraagteken achter dat onderzoek. Op die argumenten ga je niet in, want als je hem op die punten gelijk moet geven, dan stelt dat onderzoek vrij weinig voor.
Volgens mij is dat een bekend onderzoek, en wisten we de uitslag al (in ieder geval over het feit dat Feyenoord bekender zou zijn). Iedereen op dit forum (zelfs Feyenoorders) gaven aan dat dat niet kan kloppen, precies hetzelfde onderzoek (toch?). Waarom die andere cijfers klakkeloos overnemen? Veel te makkelijk.
Als ik dan toch bezig ben, in dat onderzoek zou ook staan dat er meer Feyenoorders willen betalen voor de wedstrijden dan Ajax. Hebben Ajacieden minder geld te besteden ( )? Of zouden Feyenoorders meer geld over hebben om hun club te zien dan Ajacieden (en we voetballen in het weekend, dus werklozen hoeven het niet zijn )? Als Ajax dan één miljoen supporters meer zou hebben, dan is dit toch wel een opvallende uitkomst (of juist niet).
Ajax kan best meer supporters hebben (ligt er volgens mij ook aan hoe je dat wil zien), maar 1 miljoen is veel te veel. Dan rekenen ze alle breezersletjes en mensen die maandagmorgen op teletekst kijken wat 'hun' club gedaan heeft mee. Als je daar trots op wil zijn, ga je gang.
Even iets anders: het lijkt er op dat jullie Sulejmani aantrekken, fantastische aankoop natuurlijk. Dat is een speler die je beter maakt, en over een aantal jaar met dikke winst kan verkopen. Ik had hem heel graag bij Feyenoord gezien, al vroeg ik me wel af of hij complementair aan Makaay is.
EDIT: Toch nog iets vergeten. Ik ben ook niet zo positief over het stadion. 75.000 zou denk ik een mooi aantal zijn, misschien iets groter als je weer decennia vooruit wil. Je moet je alleen niet blindstaren op die 106.000, want in eerste instantie worden het 80.000 plaatsen. Dat ze al denken om dat aantal uit te breiden is misschien opportunistisch, maar tegen die tijd zal gekeken moeten worden of dat ook echt nodig is (kan dat bijna niet geloven).
[Dit bericht is veranderd door Stefanos (op 9 mei 2008 09:18:45).]
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.493,8 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Bronfly Veelbelovend talent
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 277 Reg.: 8 augustus 2006 | Gisteren kreeg iedere Feyenoord supporter nog het verwijt dat we het alleen maar over het stadion en de talentpool hadden en niet over het voetbal. Toen gaf ik al aan dat de enige die dat zijn Ajax aanhangers zijn.
Waar maken jullie je nou druk om? Is toch mooi als we over een paar jaar helemaal in de vernieling liggen? Of is het uit angst voor hetgeen de toekomst gaat brengen? Of zijn jullie jaloers op dat stadion? Ik weet het niet meer.
Natuurlijk zit dat stadion niet vol tegen Volendam. Ik ben afgelopen weekend naar Barca-Valencia geweest. Ik denk dat er misschien 60-70.000 man aanwezig was maar wat en happening en een geweldig stadion! Zelfs bij een club als Barca zit dat stadion zelden vol maar ze verdienen er genoeg aan. En nogmaals, who cares?
En dan die talentpool. Ik leg het nog 1 keer uit. Als je 250.000 eurotjes in legt krijg je naar rato 25% van de opbrengsten van de verkopen van de spelers uit de pool waarin jij hebt geïnvesteerd. 75% blijft dus over voor de club. Simpel he, en dus zonder risico voor de club, is dat nou zo moeilijk?!?! En nogmaals, wat maakt jullie dat nou uit?!?!
|
|
|
Kuipje Talent
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 128 Reg.: 6 februari 2005 | Och
Bij herhaling wordt hier aangevoerd dat Feyenoord Koevermans niet kon halen voor een miljoentje of 6 als ' bewijs' dat Feyenoord geen geld zou hebben. Hoe simpel kun je denken.
|
|
|
Fossa Dei Leoni Idool
Uit: Vlaardingen Vak: 425 Posts: 4115 Reg.: 14 maart 2003 |
quote: Kuipje schreef:
Och
Bij herhaling wordt hier aangevoerd dat Feyenoord Koevermans niet kon halen voor een miljoentje of 6 als ' bewijs' dat Feyenoord geen geld zou hebben. Hoe simpel kun je denken.
OF dat of het is gewoon zo dat Feyenoord niet meer zo veel geld heeft.
|
|
|
Teaser Vedette
Uit: amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7769 Reg.: 31 december 2004 |
Och
Als simpele Feyenoorders eerst eens beginnen naar hun eigen simpele bestuur te luisteren dan zal het voor ons ook een stuk simpeler worden....
|
|
|
quote: Fossa Dei Leoni schreef:
Het is inderdaad wel het makkelijkste en snelste om op hem te reageren.
Koevermans te duur, maar op Jovetic konden we wel een goed bod doen (beter dan Fiorentina), wat klopt er niet?
Daarnaast kopen we een middenvelder van 5 miljoen euro, terwijl we op andere plekken net wat meer versterkingen nodig hebben. Lijkt me niet dat we daar dan een heel groot deel van ons budget aan besteden.
[Dit bericht is veranderd door Stefanos (op 9 mei 2008 10:07:08).]
|
|
|
fluwelen linker Vedette
Uit: Antwerpen-Deurne Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 5928 Reg.: 1 september 2004 |
quote: Bronfly schreef:
En dan die talentpool. Ik leg het nog 1 keer uit. Als je 250.000 eurotjes in legt krijg je naar rato 25% van de opbrengsten van de verkopen van de spelers uit de pool waarin jij hebt geïnvesteerd. 75% blijft dus over voor de club. Simpel he, en dus zonder risico voor de club, is dat nou zo moeilijk?!?! En nogmaals, wat maakt jullie dat nou uit?!?!
Maakt ons niets uit, net zoals het ons niets uitmaakte wat er bij psv allemaal aan de hand was. Maar daar werden onze bedenkingen over Chelski, Lemic, ... ook allemaal weggelachen en kijk nu.
We mogen toch ook onze objectieve bedenkingen hebben bij de wijze waarop feyenoord wanhopig aan geld probeert te geraken en welk risico dat met zich meebrengt?
Echt, die investeerders doen natuurlijk niets voor niets en sommige investeerders zien dit als een ideale mogelijkheid om zwart geld wit te wassen.
Maar goed, we zullen wel zien waar het op uit zal draaien.
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 277 Reg.: 8 augustus 2006 |
quote: fluwelen linker schreef:
(...)
Maakt ons niets uit, net zoals het ons niets uitmaakte wat er bij psv allemaal aan de hand was. Maar daar werden onze bedenkingen over Chelski, Lemic, ... ook allemaal weggelachen en kijk nu.
We mogen toch ook onze objectieve bedenkingen hebben bij de wijze waarop feyenoord wanhopig aan geld probeert te geraken en welk risico dat met zich meebrengt?
Echt, die investeerders doen natuurlijk niets voor niets en sommige investeerders zien dit als een ideale mogelijkheid om zwart geld wit te wassen.
Precies, kunnen we de discussie nu hopelijk een paar jaar sluiten en over voetbal gaan praten.
Is Suljemani al gesignaleerd in Duivendrecht?
|
|
|
Erg objectief is het meestal niet, maar oké.
Investeerders doen het inderdaad niet voor niks, daarom krijgen ze 25% van de transferrechten. Zij kopen aandelen, zijn de aandelen niks meer waard, dan is het geld weg.
Veel makkelijker kunnen we het echt niet maken hoor.
|
|
|
Kuipje Talent
Uit: Rotterdam Vak: - Posts: 128 Reg.: 6 februari 2005 |
quote: Fossa Dei Leoni schreef:
(...)
Als Ajax een ongeveer 30-jarige reservespeler van PSV wil halen voor 6 miljoen: ga vooral je gang. Ik denk dat het forum hier te klein is als dat zou gebeuren.
|
|
|
129 Idool
Uit: Amsterdam Vak: 129 Posts: 4464 Reg.: 10 mei 2002 |
quote: FGI schreef:
(...)
Meen ik me te herinneren dat het geeneens een onderzoek van VI zelf was maar dat ze het slechts publiceerden, volgens mij was het zelfs zo dat op basis van die resultaten de komende jaren het TV-geld wordt verdeelt. Dan mag je aannemen dat er redelijk wat tijd in is gestoken. De VI heeft er in ieder geval wekenlang mee vol gestaan.
Dat de uitkomst ervan je niet bevalt is niet verwonderlijk, als je er zo bekaait vanaf komt terwijl het toch de laatste pijler is waar je clubje op drijft, waaraan je dacht je status als topclub te kunnen ontlenen. Uiteraard zorgvuldig in stand gehouden door het stelselmatig reppen over een, vooral hondstrouw, Legioen. Van grootse resultaten of een reputatie als ideale springplank moet je het in ieder geval niet hebben. Als prijzenpakkers staan jullie ook al niet bekend, vraag het Mickey. 
Uitstekend verwoord, alleen waarschijnlijk tegen dovenmansoren 
|
|
|
Daniëlla Administrator Nr.1 klassement S.Netwerk VoVo 2005/2006
Vak: 413 Posts: 6085 Reg.: 14 augustus 2001 |
(...)
Precies, kunnen we de discussie nu hopelijk een paar jaar sluiten en over voetbal gaan praten.
Is Suljemani al gesignaleerd in Duivendrecht?
Suljemani niet, Sulejmani misschien?
Bij mijn weten niet, wel in Rotterdam- moge FN ons doen geloven- maar dat was waarschijnlijk om zijn knie eens goed te bekijken want voor voetbal gaat hij liever naar Amsterdam moge de berichten ons doen geloven. 
|
|
|
Robby Krieger Talent
Uit: Hillegom Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 125 Reg.: 1 maart 2008 |
(...)
Wat maakt het nou weer uit waar het geld vandaan komt? Zolang die miljoenen maar niet contant betaald worden in zilveren koffertjes maakt het niet uit. Die investeerders hebben geen macht op de club ofzo. Het enige wat ze kunnen doen is niet meelopen op de volgende pool.
|
|
|
Lederen Knikker Vedette
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 6389 Reg.: 28 juni 2005 |
quote: Stefanos schreef:
Investeerders doen het inderdaad niet voor niks, daarom krijgen ze 25% van de transferrechten. Zij kopen aandelen, zijn de aandelen niks meer waard, dan is het geld weg.
Veel makkelijker kunnen we het echt niet maken hoor.
En nu weet je dus waarom Koevermans te duur was. Investeerders zagen niet (terecht) in waarom Koevermans meer moest opbrengen dan waar Feyenoord hem voor moest ophalen.
Met andere woorden, het aankoopbeleid van Feyenoord is verworden tot waar investeerders voor willen investeren. Lekker beleid dus. 
Nu kun je wel zeggen, en Makaay dan? Maar hoe kan het anders dat Koev te duur is maar El Ahmadi niet? Volgens mij moet Koev echt geen 10 miljoen kosten. Denk dat investeerders gewoon niet wilden investeren in Koevermans omdat er te weinig winstmarge op zou zitten.
Als Feyenoorders hiermee tevreden zijn, prima. Ik ben er ook mee tevreden dat Feyenoord compleet afhankelijk is van externen voor bijna elke transfer. Want dan kan Feyenoord niet iedereen halen die ze willen.
|
|
|
Fossa Dei Leoni Idool
Uit: Vlaardingen Vak: 425 Posts: 4115 Reg.: 14 maart 2003 |
(...)
Als Ajax een ongeveer 30-jarige reservespeler van PSV wil halen voor 6 miljoen: ga vooral je gang. Ik denk dat het forum hier te klein is als dat zou gebeuren.
Het gaat in deze ook niet om Ajax maar om Feyenoord.
Dus over Koevermans en Ajax discussieren is hier dan ook niet aan de orde. 
|
|
|
RZ129 Internationale topspeler
Vak: 129 Posts: 1537 Reg.: 14 augustus 2004 |
(...)
Het is inderdaad wel het makkelijkste en snelste om op hem te reageren.
Koevermans te duur, maar op Jovetic konden we wel een goed bod doen (beter dan Fiorentina), wat klopt er niet?
Daarnaast kopen we een middenvelder van 5 miljoen euro, terwijl we op andere plekken net wat meer versterkingen nodig hebben. Lijkt me niet dat we daar dan een heel groot deel van ons budget aan besteden.
Kan ook zomaar is mismanagement zijn. Vorig jaar hadden jullie ook versterking in de verdediging nodig. Om nou te zeggen dat Hofland een versterking is gebleken. Niet echt lijkt me.
Je kan natuurlijk zeggen dat de bepalers daar in de kuip alles keurig op een rijtje hebben en dat ze er allemaal heus wel goed over nadenken. Aan de andere kant kan het zomaar is zijn dat ze gewoon miskleunen op een paar fronten. De waarheid zal ergens in het midden liggen, maar het is toch niet vreemd dat er kritische kanttekeningen geplaatst worden (ook al komen die uit "020" .
[Dit bericht is veranderd door RZ129 (op 9 mei 2008 11:30:21).]
|
|
|
quote: Lederen Knikker schreef:
En nu weet je dus waarom Koevermans te duur was. Investeerders zagen niet (terecht) in waarom Koevermans meer moest opbrengen dan waar Feyenoord hem voor moest ophalen.
Met andere woorden, het aankoopbeleid van Feyenoord is verworden tot waar investeerders voor willen investeren. Lekker beleid dus. ;)
Nu kun je wel zeggen, en Makaay dan? Maar hoe kan het anders dat Koev te duur is maar El Ahmadi niet? Volgens mij moet Koev echt geen 10 miljoen kosten. Denk dat investeerders gewoon niet wilden investeren in Koevermans omdat er te weinig winstmarge op zou zitten.
Als Feyenoorders hiermee tevreden zijn, prima. Ik ben er ook mee tevreden dat Feyenoord compleet afhankelijk is van externen voor bijna elke transfer. Want dan kan Feyenoord niet iedereen halen die ze willen.
Je begrijpt die pools niet helemaal. Er zijn 3 pools, waarbij investeerders bij de eerste 2 pools helemaal niks te zeggen hebben. De andere pool is voor het halen van talenten, en daar zal denk ik het meeste geld zitten. Er moet alleen nog meer geld zijn, want Feyenoord gaf in de winterstop zelf aan dat ze 5 miljoen te besteden hadden (vraag me niet waarom ze dat zeggen, begrijp dat ook niet). Van die 5 miljoen is Landzaat gehaald, dus een groot deel van dat bedrag is over.
Naast die pools heb je nog certificaten en het lidmaatschap van Feyenoord (deel zal in die 5 miljoen zitten), met daarbij het geld wat Feyenoord elk jaar uit kan geven aan versterkingen.
Koevermans lijkt me dus te duur voor de kwaliteiten en leeftijd die hij heeft. Lijkt me zoals je al zei terecht.
En over de spelers die Feyenoord haalt: investeerders hebben daar in principe niks over te zeggen. In de werkelijkheid geloof ik niet dat dat helemaal waar is, maar de investeerders stoppen geld in de laatste pool (voor talenten), omdat ze vertrouwen hebben in het aankoopbeleid van Feyenoord. Waarom ze dat hebben weet ik ook niet. ;)
quote: RZ129 schreef:
Kan ook zomaar is mismanagement zijn. Vorig jaar hadden jullie ook versterking in de verdediging nodig. Om nou te zeggen dat Hofland een versterking is gebleken. Niet echt lijkt me.
Je kan natuurlijk zeggen dat de bepalers daar in de kuip alles keurig op een rijtje hebben en dat ze er allemaal heus wel goed over nadenken. Aan de andere kant kan het zomaar is zijn dat ze gewoon miskleunen op een paar fronten. De waarheid zal ergens in het midden liggen, maar het is toch niet vreemd dat er kritische kanttekeningen geplaatst worden (ook al komen die uit "020").
Heb totaal geen probleem met kritiek, het moet alleen wel genuanceerd gebeuren. Ik kan er niet tegen als mensen blijven zeiken over de pools, terwijl ze geen enkel idee hebben van hoe die in elkaar zitten.
Als Ajacieden zeggen dat El Ahmadi een middenvelder is die wel heel goed kan voetballen, maar niet een speler is die Feyenoord heel hard nodig heeft, dan kan ik me daar wel mee inkomen. Ik denk namelijk ook dat we een bikkel op het middenveld nodig hebben.
Maar als er Ajacieden zijn die zeggen dat Feyenoord wéér een middenvelder haalt, dan begrijp ik dat niet. Sahin gaat weg, dus er moest minimaal 1 middenvelder komen. Daarnaast kunnen ze bij Feyenoord echt wel rekenen, en weten ze precies wat ze nog te besteden hebben, om zich op andere plaatsen ook te kunnen versterken.
[Dit bericht is veranderd door Stefanos (op 9 mei 2008 11:47:29).]
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 277 Reg.: 8 augustus 2006 |
quote: Lederen Knikker schreef:
(...)
Met andere woorden, het aankoopbeleid van Feyenoord is verworden tot waar investeerders voor willen investeren. Lekker beleid dus. 
Het is ook nooit goed!!! Als we ouwe lullen kopen als Makaay, De Cler, Gio en Hofland is het wanbeleid omdat ze geen restwaarde hebben. Kopen we Koev niet omdat er geen restwaarde op zit en hij te duur is voor zn kwaliteiten en kopen we wel El Ahmadi omdat hij een groot talent en een goede investering is, is het ook wanbeleid en weer niet goed. Wat willen jullie nou?
@ Daniella, wat ben jij kinderachtig zeg!! Gisteren open je dit topic opnieuw met de boodschap dat er strengere regels gaan volgen in dit topic en dat er niet op de man (of vrouw) gespeeld mag worden en nu ga je zelf mensen op typfoutjes wijzen en bijdehandte teksten posten. Dit terwijl er gewoon een goede discussie loopt tussen andere posters. Je bent blijkbaar niet geschikt voor het moderatorschap. Als je een "vent" bent laat je deze post staan, ben benieuwd.
|
|
|
Francesc Fabregas Soler Internationale topspeler
Vak: 413 Posts: 3697 Uploads: 1 Reg.: 24 juli 2005 |
quote: Buffel positief over terugkeer naar Feyenoord
Thomas Buffel staat positief tegenover een transfer naar Feyenoord, meldt de Schotse krant The Herald. De 27-jarige Belg kan na dit seizoen transfervrij vertrekken bij de Glasgow Rangers.
Buffel kwam al tijden niet meer aan spelen toe voor de UEFA-cup finalist. Vanwege een knieblessure speelde hij dit seizoen maar één keer in de basis en kwam hij tot vier invalbeurten voor The Gerrs. In de winterstop wilde 1. FC Köln hem losweken bij de Schotse club, maar die transfer ketste af.
Ook Anderlecht en Club Brugge zouden in de markt zijn voor de oud-Feyenoorder. Buffel kwam tussen 2002 en 2005 uit voor de Rotterdamse club. Hij speelde 80 eredivisieduels en maakte daarin 34 treffers. Voor de Rangers speelde hij 62 duels, waarin hij 11 keer scoorde.
Voetbalzone.nl
Geen geld? Grijp je kans!
|
|
|
Daniëlla Administrator Nr.1 klassement S.Netwerk VoVo 2005/2006
Vak: 413 Posts: 6085 Reg.: 14 augustus 2001 |
(...)
Het is ook nooit goed!!! Als we ouwe lullen kopen als Makaay, De Cler, Gio en Hofland is het wanbeleid omdat ze geen restwaarde hebben. Kopen we Koev niet omdat er geen restwaarde op zit en hij te duur is voor zn kwaliteiten en kopen we wel El Ahmadi omdat hij een groot talent en een goede investering is, is het ook wanbeleid en weer niet goed. Wat willen jullie nou?
@ Daniella, wat ben jij kinderachtig zeg!! Gisteren open je dit topic opnieuw met de boodschap dat er strengere regels gaan volgen in dit topic en dat er niet op de man (of vrouw) gespeeld mag worden en nu ga je zelf mensen op typfoutjes wijzen en bijdehandte teksten posten. Dit terwijl er gewoon een goede discussie loopt tussen andere posters. Je bent blijkbaar niet geschikt voor het moderatorschap. Als je een "vent" bent laat je deze post staan, ben benieuwd.
Allemachtig zeg, ruzie gehad met je vrouw? Je begrijpt er werkelijk niets van he? Jij daagt toch gefrustreerd uit over Sulejmani? Wie kaatst weet je wel? En ik weet perfect wat binnen de grenzen valt en wat niet, nu jij nog. Er bestaat een PM knop...
|
|
|
FGI Idool
Vak: 428 Posts: 3122 Reg.: 29 december 2003 |
(...)
Wat een onzin. Ik heb de uitslag van dat 'onderzoek' niet gelezen, maar als ik zo de verhalen lees kun je niet ontkennen dat sommige getallen niet kunnen kloppen.
Het is geen nattevingerwerk, nogmaals: op basis van die resultaten wordt het TV-geld verdeelt.
Ik ga hier niet zitten beweren dat Ajax groter is, ik zeg ook niet dat ik dat niet denk maar zulke discussies laat ik aan me voorbij gaan. Blijft over dat Ajax het meeste opstrijkt van allemaal, kun je niet om heen. Zou dat zo zijn omdat aan de hand van een lullig onderzoekje, gepubliceerd in VI, het een en ander is vastgesteld?
Dan mag 'A' van mij best beweren dat de steekproef in Noord-Holland is gehouden, het is tegelijkertijd de grootst mogelijke flauwekul. Dan zie je tussen regels door precies hoe meneer er tegenover staat en mag ik zeggen dat de uitslag hem niet bevalt, want past niet in z'n straatje. Dat was alleen op hem gericht en niet generaliserend zoals jij het ervan maakte.
quote: En de uitkomst ons niet bevalt? Zodra de media praat over Feyenoord als grootste club van Nederland, dan moet je eens zien hoe daar hier over gepraat wordt.
En vice versa, ik heb voor mezelf wel een idee hoe het zit en jij waarschijnlijk ook. Laten we daar niemand mee vermoeien.
quote: De argumenten van Feyenoord A zetten een groot vraagteken achter dat onderzoek. Op die argumenten ga je niet in, want als je hem op die punten gelijk moet geven, dan stelt dat onderzoek vrij weinig voor.
Gezien. Die mensen die nu op een wachtlijst staan hadden er goed aan gedaan aan het eind van het vorige seizoen alvast hun kaart te bestellen, hadden ze de plaatsjes voor het uitzoeken. Totdat mensen halsoverkop opeens alsnog wilden verlengen, toen was het te laat voor de wachters.
En ook nog verwerpt hij feiten, maar zodra er nieuws is over een stadion met 100.000 zitjes wordt-ie plots ernstig. Wat moet je met zo'n figuur? Moet ik die dan serieus nemen? Kom zeg. 
quote: Ajax kan best meer supporters hebben (ligt er volgens mij ook aan hoe je dat wil zien), maar 1 miljoen is veel te veel. Dan rekenen ze alle breezersletjes en mensen die maandagmorgen op teletekst kijken wat 'hun' club gedaan heeft mee. Als je daar trots op wil zijn, ga je gang.
We schijnen ook de meeste jonge supporters te hebben, en het grootste aandeel vrouwen onder de aanhang. Wat kan mij het nou schelen hoe anderen het beleven? Zal mij een zorg zijn. Ik hoef er dan ook helemaal niet trots op te zijn. Het is gewoon opmerkelijk, en dat is het. Temeer daar er van Feyenoord altijd gezegd wordt dat ze veruit het populairst zijn.
|
|
|
129 Idool
Uit: Amsterdam Vak: 129 Posts: 4464 Reg.: 10 mei 2002 |
(...)
Als ik dan toch bezig ben, in dat onderzoek zou ook staan dat er meer Feyenoorders willen betalen voor de wedstrijden dan Ajax. Hebben Ajacieden minder geld te besteden ( )? Of zouden Feyenoorders meer geld over hebben om hun club te zien dan Ajacieden (en we voetballen in het weekend, dus werklozen hoeven het niet zijn )? Als Ajax dan één miljoen supporters meer zou hebben, dan is dit toch wel een opvallende uitkomst (of juist niet).
Wat is de link tussen dat Ajax 2 keer zoveel aanhang heeft als jouw clubje en het gegeven dat Feyenoorders meer willen betalen? In hetzelfde onderzoek staat ook Feyenoord van alle clubs gemiddeld de meeste aanhang met een boven modaal salaris heeft, klinkt dus logisch dat ze meer willen betalen. Ajacieden zullen niet minder te besteden hebben, maar als je zoveel groter bent als club heb je dus ook veel aanhang zonder middelen.
Niks opvallends aan.
|
|
|
AFCA 428 Internationale topspeler
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 5128 Reg.: 6 september 2005 | Ik heb het niet zo op die onderzoeken. Zoals ook al hier wordt gezegd, de meest grote imbecielen zeggen dat ze voor Ajax of feyenoord zijn. Ik kijk liever naar de harde feiten, de seizoenskaarthouders en de supportersverenigingen. De houders en de leden hiervan betalen immers geld voor hun club. In dat geval heeft Ajax dus meer supporters/aanhangers dan feyenoord. Niet dat dat zoveel uitmaakt trouwens. Ik zit liever met 30.000 fanatiekelingen in een stadion dan met 60.000 supporters waarvan er 50.000 als saaie pietjes op hun stoel zitten.
|
|
|
quote: 129 schreef: Wat is de link tussen dat Ajax 2 keer zoveel aanhang heeft als jouw clubje en het gegeven dat Feyenoorders meer willen betalen? In hetzelfde onderzoek staat ook Feyenoord van alle clubs gemiddeld de meeste aanhang met een boven modaal salaris heeft, klinkt dus logisch dat ze meer willen betalen. Ajacieden zullen niet minder te besteden hebben, maar als je zoveel groter bent als club heb je dus ook veel aanhang zonder middelen.
Niks opvallends aan.
Zoals ik al zei, wat is aanhang? En ik zeg niet dat Feyenoorders meer willen betalen, maar dat meer Feyenoorders willen betalen.
Volgens dat onderzoek zouden meer Feyenoorders dan Ajacieden willen betalen voor de live duels. Meestal (niet altijd) zijn dat de mensen die wat meer met een club hebben. Als Ajax dan één miljoen supporters meer zou hebben, dan is het opvallend dat er meer Feyenoorders zijn die willen betalen.
@FGI: Er zal nog een reactie volgen. Ik moet alleen ook wat tijd aan mijn werk besteden. 
|
|
|
129 Idool
Uit: Amsterdam Vak: 129 Posts: 4464 Reg.: 10 mei 2002 | Dan is het antwoord simpel, Feyenoord heeft een hoger gemiddelde TT-supporters 
|
|
|