| Poster | | Topic: [Centraal] PSV topic 2007/2008 (Deel 9) |  |
|
Daniëlla Administrator Nr.1 klassement S.Netwerk VoVo 2005/2006
Vak: 413 Posts: 5919 Reg.: 14 augustus 2001 | Vervolg van Deel 8
Laatste postings:
quote: Daniëlla schreef:
(...)
Vergeet niet; Valckx is kamp Lemic...kan hij nog anders dan? Gomes is met toestemming van PSV 10 dagen op 'vakantie' naar Brazilië... vlucht of wat? En nu gaan we dus wél speculeren:
Stel dat Lemic niet al te happy is met de uitlatingen van Gomes, hij is degene die uiteindelijk de hele zooi aan het rollen en daardoor naar buiten heeft gebracht door op deze manier uit de school te klappen. Is Gomes gewoon een ordinaire pion in het hele 'spel' en wordt de aarde nu te heet onder de voeten?
quote: Teaser schreef:
(...)
Het ziet er meer naar uit dat sommige betrokkenen even uit de picture moeten verdwijnen of zelfs helemaal verdwijnen bij de club. Even niet bereikbaar voor vragen... sorry
Kom op Stan klap nu helemaal uit de school nu je als afgedankt vuil de schuld van alles krijgt terwijl je hoogstwaarschijnlijk enkel opdrachten uit voerde. Accepteer geen zwijggeld er is meer te verdienen met het gehele verhaal 
quote: witchmaster schreef:
Door een omkoping schandaal is ajax met ingang van direct en een nabetaling van 60 miljoen smartegeld door de knvb uitgeroepen tot landskampioen .

|
|
|
Dijkstra Ajacied Forever Moderator
Uit: Groningen Vak: - Posts: 12215 Reg.: 29 mei 2001 | Die Valckx is een mooie. Hij zit zelf vermoedelijk helemaal onder de plak bij die Lemic, volgens de berichten dreigt hij op non-actief gesteld te worden, en dan in de media een dusdanige draai aan het verhaal geven dat hij het vertrouwen opzegt in Reker. 
|
|
|
Serve_73  Talent
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 152 Reg.: 26 januari 2008 | Als de beerput toch werkelijk open gaat en blijkt dat de Lemic - PSV connectie dte regels overtreden hebben. Kan dat leiden tot een catastrofe voor PSV. En het cynische van dat alles is dan dat de PSVer van de Eeuw (Gerets) en de huidige God van PSV (Gomes) dat hebben ingeleid.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Demenkovets Jeugdspeler
Uit: The Netherlands Vak: - Posts: 86 Reg.: 16 december 1999 | Pfff wat een onverwachts verhit weekje zeg, je raakt in elk geval niet uitgelezen over deze toestand. Mijn visie op de belangrijkste betrokkenen:
Jan Reker: Is er in zijn kennismakingsjaar met de club achtergekomen hoe de werkelijke verhoudingen liggen binnen de club. Verweert zich tegen de inmenging van externe partijen en (al dan niet in opdracht van de RvC) probeert schoon schip te maken en weer baas in eigen huis te worden. Dat hij verder de nodige fouten en blunders maakt en leugens verkondigt maakt hem totaal niet geliefd en wat mij betreft ongeschikt en zou aan een strenge evaluatie onderworpen moeten worden, maar dit lijkt een geheel andere kwestie te zijn.
Vlado Lemic: Zaakwaarnemer van de Braziliaanse en Servische kabel in de selectie van PSV. Heeft een flinke vinger in de pap wat betreft het transferbeleid van PSV. Heeft de nodige drukmiddelen om 'zijn' spelers in de picture te houden. Zeer malafide figuur, die een rol heeft in het dubieuze verhaal omtrent de investeringspraktijken. Het vermeende dreigen bij Simons in de kwestie Aissati is hier een goed voorbeeld van.
Stan Valckx: In eerste instantie aangesteld door de RvC als stroman voor hun plannen, ingepalmd door het kamp Lemic en volledig in hun macht gekomen (zie ook de vermeende interesse van West Ham, dat nauwe relaties onderhoudt met MSI - de grote investeringsmaatschappij uit Zuid-Amerika). Als je zijn uitspraken van de laatste periode nagaat zie je dat hij vrijwel altijd naar de mond praat van het kamp Lemic.
Gomes: De 'klokkenluider' door kritiek te leveren op de werkwijze van Reker. Wat slechts een geschil tussen keeper en AD leek te zijn, blijkt uit te monden in een enorme rel waar de hele organisatie van PSV in betrokken lijkt te worden, incl. de spelersselectie. Ik ben geneigd te geloven dat Gomes dit in al zijn naïviteit heeft gezegd, te goeder trouw, wellicht ingefluisterd door Lemic. Om in zijn eigen woorden te spreken, keepers zijn homo of een beetje gek, in zijn geval zal het laatste wel letterlijk een beetje het geval zijn en daar zou misbruik gemaakt van kunnen zijn. Door zijn openheid is er een beerput opengetrokken die hij zelf waarschijnlijk ook niet verwacht had. Ik denk in elk geval niet dat het hem om een transfer te doen is geweest, vorig jaar was er ook al de nodige belangstelling die hij heeft afgewimpeld. En met zijn kwaliteiten zou hij zo elders onderdak hebben kunnen vinden, zeker gezien zijn gelimiteerde afkoopsom. Ik ga ervan uit dat er misbruik van hem is gemaakt en hij als spreekbuis van andere machten heeft gefungeerd om Reker als hun 'bestrijder' zwart te maken (al dan niet terecht) en weg te werken om de invloed in de club niet te verliezen.
Een hele delicate kwestie, waarin het moeilijk partij kiezen is. De kritiek van Gomes op Reker wordt door de meeste mensen wel gedeeld. Echter is daarachter een machtsstrijd aan de gang, waar je toch moeilijk anders kunt dan het gelijk van de kant van Reker te onderkennen.
De positie van Valckx is volledig onhoudbaar en volgens de laatste berichten ook al ontheven uit zijn functie. Zijn loyaliteit lijkt niet langer bij de club te zijn, zeker gezien de kritiek die hij op Reker heeft geuit. Daarnaast is het totaal geen sterke persoonlijkheid die in zijn functie niet erg overtuigend overkomt.
Lemic zal ook flink aan invloed moeten inboeten, wellicht geheel geweerd worden bij transfers. De tijd van zijn macht binnen de club moet nu definitief voorbij zijn.
Bij Reker ligt het lastiger te bepalen. Het zou mij het verstandigst lijken dat hij op dit moment de tijd krijgt om de organisatie te zuiveren om vervolgens zelf op te stappen of naar de achtergrond terug te treden en daarbij een sterke integere TD aan te stellen. In elk geval zou hij zich niet zo mogen bezig houden met spelerszaken (selectie dan wel transfers) maar op hoger managementniveau met het runnen van de club.
Tenslotte Gomes. Is hij te goeder trouw en heeft hij al die ophef niet zo bedoeld, dan zou hij zijn goede wil kunnen tonen door desnoods met zijn zaakwaarnemer te breken en loyaliteit aan de club uit te spreken. Als hij echt zo graag wil blijven als hij altijd zegt. Blijft hij echter bij zijn standpunten en harde opstelling, dan is het ook einde verhaal voor hem. Al zou ik als club vasthouden aan zijn gelimiteerde transfersom.
Een hele lastige kwestie waar ik zo direct nog geen oplossing voor zie komen. Benieuwd hoe dit zal aflopen. Voorlopig zie ik echter geen nieuw kampioenschap dagen, als dit niet snel en adequaat wordt opgelost. Het gevaar van een leegloop is levensgroot en dit is natuurlijk geen goede publiciteit voor potentiële nieuwe spelers. Maar liever nu alle rotzooi eruit en overnieuw bouwen (desnoods door een stapje terug te moeten doen wat betreft resultaten) dan dit door te laten sudderen. Beter word je daar op de lange termijn zeker niet van. Ik ben liever fan van een waardige club. 
|
|
|
Makelaar1 Bankzitter
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 530 Reg.: 19 december 2003 |
Vergeet niet; Valckx is kamp Lemic...kan hij nog anders dan? Gomes is met toestemming van PSV 10 dagen op 'vakantie' naar Brazilië... vlucht of wat? En nu gaan we dus wél speculeren:
Stel dat Lemic niet al te happy is met de uitlatingen van Gomes, hij is degene die uiteindelijk de hele zooi aan het rollen en daardoor naar buiten heeft gebracht door op deze manier uit de school te klappen. Is Gomes gewoon een ordinaire pion in het hele 'spel' en wordt de aarde nu te heet onder de voeten?
Daan, volgens mij draaf je echt giga door hoor. Het is algemeen bekend dat Valckx niet door een deur kan met de zaakwaarnemer van Stevens, zijnde ploegsma. Natuurlijk is er best een causaal verband met Valckx en de huidige situatie. Het is een beerput dat ontken ik niet maar ik denk dat er voor sommige posters hier op dit moment niets anders is dan het probleem van PSV. Zelfs een vakantie van Gomes wordt al aangegrepen door sommige....... 
|
|
|
Vak: 413 Posts: 5919 Reg.: 14 augustus 2001 |
quote: Makelaar1 schreef:
(...)
Daan, volgens mij draaf je echt giga door hoor. Het is algemeen bekend dat Valckx niet door een deur kan met de zaakwaarnemer van Stevens, zijnde ploegsma. Natuurlijk is er best een causaal verband met Valckx en de huidige situatie. Het is een beerput dat ontken ik niet maar ik denk dat er voor sommige posters hier op dit moment niets anders is dan het probleem van PSV. Zelfs een vakantie van Gomes wordt al aangegrepen door sommige....... 
Kan je lezen? Wat schreef ik? Ik zal het even herhalen:
En nu gaan we dus wél speculeren: gevolgd door de 'vakantie' van Gomes.
Ga dan liever in op de beschuldigingen naar van Raaij toe, misschien dat je daar wel een zinnig antwoord op hebt? 
|
|
|
FGI Vedette
Vak: 428 Posts: 2994 Reg.: 29 december 2003 |
quote: Dijkstra Ajacied Forever schreef:
Die Valckx is een mooie. Hij zit zelf vermoedelijk helemaal onder de plak bij die Lemic, volgens de berichten dreigt hij op non-actief gesteld te worden, en dan in de media een dusdanige draai aan het verhaal geven dat hij het vertrouwen opzegt in Reker. 
Exact. Als het je tijd is kun je d'r net zogoed nog een paar meesleuren ook en als je je achter Gomes verschuilt heb je sowieso de publieke opinie mee, dus zit je altijd goed. Stan heeft in deze weinig te verliezen, die heeft pas een probleem als het bier op is.
Wel knap dat ze bij PSV zo snel precies de goeie d'r uit proberen te knikkeren. Bij Ajax had een duo als Reker & Koeman nog zeker een jaar of 5 door mogen pruttelen om er zeker van te zijn dat het de verkeerde mensen op de verkeerde posities zijn.
Duimen voor Janneman dat-ie mag aanblijven, het zal ons na Koeman niet nog een keer gebeuren dat een erkende olifant als Reker nog zoveel heel laat van die kast vol porselein. 
|
|
|
Makelaar1 Bankzitter
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 530 Reg.: 19 december 2003 |
(...)
Kan je lezen? Wat schreef ik? Ik zal het even herhalen:
En nu gaan we dus wél speculeren: gevolgd door de 'vakantie' van Gomes.
Ga dan liever in op de beschuldigingen naar van Raaij toe, misschien dat je daar wel een zinnig antwoord op hebt? 
Hohoho, er zijn ook nog mensen die moeten werken hoor waar staan de verwijzigingen naar van Raaij. Niet zo snel kwaad worden he 
|
|
|
(...)
Hohoho, er zijn ook nog mensen die moeten werken hoor waar staan de verwijzigingen naar van Raaij. Niet zo snel kwaad worden he 
Wat denk je van PSV topic deel 8? Pak een biertje, bind je vast op je stoel en lees de laatste pakweg 5 pagina's en kom dan nog eens met doordraven..... 
|
|
|
B.A. Baracus Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 215 Reg.: 27 mei 2003 | Sjezus, wat een ingewikkelde situatie. Het blijft enorm moeilijk om een er een oordeel over te vellen, aangezien er zoveel sensationele artikelen de wereld ingeslingerd worden, al dan niet o.b.v. een anonieme bron (stoer hoor!). Het woord 'Als' is volgens mij het meest gebruikte woord de afgelopen pagina's.
Dat Valckx geslachtofferd zou worden, was wel duidelijk. Dit betekent dus dat PSV ook definitief wil breken met Lemic, voor zover dat mogelijk is. In een ideale situatie zouden ook Gomes en consorten met deze man moeten breken. Of iemand zou hem koud moeten maken ofzo.
Het vervelende aan de situatie is dat iedereen een beetje gelijk en een beetje ongelijk heeft.
Reker heeft gelijk als hij zegt dat hij schoon schip wil maken. Helaas is het afgelopen jaar gebleken dat hij onbetrouwbaar en niet altijd capabel is. Als hij de sterke Algemeen Directeur was geweest die hij had moeten zijn, waren de problemen minder groot geweest en was duidelijk waar de oplossing zou liggen.
Helaas heeft Rekers gelul ervoor dat de beste (by far) en populairste speler (by far) zich tegen hem heeft gekeerd. Wat op zich te begrijpen is. Als naieve PSV'er geloof ik in de oprechte bedoelingen van Gomes. Gomes zijn rol in de keeperstrainerkwestie is echter weer niet chique. Bovendien onderhoudt hij weer nauwe banden met Don Lemic.
Als (wederom) naieve PSV'er geloof ik de verhalen over malafide praktijken niet zo. Ik geloof althans niet dat de RvC daarbij betrokken zijn. Dat zijn toch allemaal nette, kundige mensen. Alhoewel ik me wel besef dat je je ook daar in kan vergissen. Maar met name ex-voorzitter Timmer zou nooit met dit soort praktijken ingestemd hebben. En als ik de verhalen moet geloven, speelde dit ook al onder zijn bewind.
Dus wat doen we ermee? Ik denk dat Reker i.i.g. niet capabel is voor de functie die hij bekleedt. Er zijn vast wel andere personen die schoon schip willen en kunnen maken. Gomes heeft in mijn ogen het minst fout gedaan. En bovendien heeft hij een groot draagvlak binnen de selectie. Aan de andere kant mag je je beleid niet af laten hangen van spelers, dat zijn immers over het algemeen egoïstische passanten.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.475,2 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
fluwelen linker Vedette
Uit: Antwerpen-Deurne Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 5521 Reg.: 1 september 2004 |
quote: Serve_73 schreef:
...
En het cynische van dat alles is dan dat de PSVer van de Eeuw (Gerets) en de huidige God van PSV (Gomes) dat hebben ingeleid.
Je vergeet nog een halfgod : Hiddink.
quote: PietjePuk schreef:
Neem maar aan dat alles en iedereen meekijkt naar de financiele stromen nu. FIFA, UEFA, KNVB, RVC, OM, de ogen zijn open.
Neem maar van mij aan dat het OM en dan meer bepaald het MOT/FIU al een hele tijd aan het meekijken is.
Gerets ---> Stojic ---> Lemic ---> Pinhas Zahavi ---> Avram Grant ---> Abramovic ---> Arnesen ---> Hiddink/Valckx ---> Robben/Kezman/Alex/Alcides/Rajkovic/Gomes...
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar áls het tegendeel bewezen wordt dan zou de beerput wel eens tot in Tokio kunnen stinken. Eens in zulke carroussel terechtgekomen, is het bijzonder lastig om er weer uit te raken (als men dat al zou willen).
[Dit bericht is veranderd door fluwelen linker (op 25 april 2008 23:04:57).]
|
|
|
Demenkovets Jeugdspeler
Uit: The Netherlands Vak: - Posts: 86 Reg.: 16 december 1999 |
quote: fluwelen linker schreef:
(...)
Neem maar van mij aan dat het OM en dan meer bepaald het MOT/FIU al een hele tijd aan het meekijken is.
Gerets ---> Stojic ---> Lemic ---> Pinhas Zahavi ---> Avram Grant ---> Abramovic ---> Arnesen ---> Hiddink/Valckx ---> Robben/Kezman/Alex/Alcides/Rajkovic/Gomes...
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar áls het tegendeel bewezen wordt dan zou de beerput wel eens tot in Tokio kunnen stinken. Eens in zulke carroussel terechtgekomen, is het bijzonder lastig om er weer uit raken (als men dat al zou willen).
En nu vergeet je zelfs Joorabchian (MSI) nog
Uiteindelijk lijkt alles naar hetzelfde lijntje te wijzen. Als het een puzzel was zou je de stukjes op de juiste plaats kunnen leggen.
Maar dat het hele zaakje stinkt is zo klaar als een klontje.
[Dit bericht is veranderd door Demenkovets (op 25 april 2008 23:00:22).]
|
|
|
Ares Icoon Opper Chat Operator
Uit: Rosmalen Vak: - Posts: 7079 Reg.: 14 maart 2002 |
quote: fluwelen linker schreef:
Je vergeet nog een halfgod : Hiddink.
Zo kan je z'n belasting-betaal-problemen nog in een ander daglicht zien .
|
|
|
|
Der Kaiser International
Uit: Amsterdam Vak: 127 Posts: 1316 Reg.: 22 september 2005 | Ik mag toch wel stellen dat dit het begin is van de ineenstorting van PSV. Het bolwerk dat opgebouwd door van Raaij en Hiddink werd al naar de knoppen geholpen door Koeman, maar Reker mag de bal erin knallen! 
|
|
|
een schaap - 2 jaar later Geselecteerd voor Oranje
Vak: - Posts: 1189 Reg.: 3 november 2002 | PSV krijgt steeds meer het imago van een maffia-club. Twee jaar geleden ook een uitgebreid artikel in de VI over malafide zaken met chesea en inversteringsmaatschappij MSI, dat onder leiding staat van een zeer obscuur figuur genaamd Joorabchian. Dat hele wereldje van zaakwaarnemers stinkt, maar het lijkt er op dat ze meer en meer macht aan het vergaren zijn en nu zelfs tot binnen een club zijn doorgedrongen. De topmakelaars hebben sinds het bosman-arrest ook ontzettend veel poen verdiend, waardoor ze ontzettend veel macht hebben vergaard.
Als psv hiertegen geen maatregelen neemt bezwijkt het aan een organisatorische crisis, zoals ajax in 98 (door naar de beurs te gaan).
Ik denk trouwens dat de RvC hier absoluut niet bij betrokken is. Daar zitten ouwe knarren die de Philips-cultuur van degelijkheid gewend zijn en ook niet meer de rush hebben van jonge yuppies. In feite draait PSV al jaren zo goed omdat de RvC een vinger aan de pols houdt.
[Dit bericht is veranderd door een schaap - 2 jaar later (op 25 april 2008 23:57:28).]
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.462,8 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
witchmaster Vedette
Uit: bronsgroeneiken Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2356 Reg.: 6 augustus 2000 | MMMM valx er uit gegooid gomez naar brazil gestuurd , reker die houdt zich wel ff stil .
Als je geschoren wordt dan moet je stil zitten niet waar?
Denk toch dat de problemen veel dieper liggen dan men denkt.
Mafia praktijken daar geloof ik niet in , maar wel in omkopingen en nog meer van dat praktijken .
Kijk Fietsetas kan op eens geld neer leggen een week na de wedstrijd tegen pisvee , ik bedoel maar .
verleden seizoen kocht men die ene speler voor zeker 1 a 2 miljoen meer dan gebruikelijk en er vlogen er toen 5 in het net (doelpunten) in een hele rare wedstrijd waar vites totaal geen tegenstand bood!!!!
Nogmaals ik vertrouw niemand op die boederij daaro of zoals het heet de herdgang .
En inderdaar hinik had flinke belasting problemen , die heel raar zijn opgelost zit ook weer een luchtje aan.
Volgens mij moet men de boel daar eens flink onder de loep worden genomen , dus ajax kampioen met terug werkende kracht zeker 3 seizoenen .
Hoef ik mijn 3de ster er niet aftehalen die ik begin dit jaar er op had genaaid 
|
|
|
Serve_73  Talent
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 152 Reg.: 26 januari 2008 | @ een schaap... ik zal hier wel voor afgebrand worden maar na een avondje googlen met eerder genoemde namen zie ik de beursgang is juist als goed voor Ajax, Dat heeft zo'n dubieuze partijen buiten de gehouden, die hebben niets aan transparante bedrijven. Maar misschien is dat juist waarom Coronel er vanaf wilt, ik hoop niet dat laaste. Maar goed dat is een andere discussie.
Na zo'n avondje ga je toch met terugwerkende kracht anders tegen bepaalde zaken kijken.
voorbeeldje transfer Robben --> PSV --> Chelsea --> Real
telkens voor zeer excessieve bedragen en de laatste keer was hij nog geblesseerd ook. Terwijl ze ook nog eens Sneijder, en Drenthe hadden aangekocht voor die positie.
of bijv. Sneijder zo vlak voor het sluiten van de markt door Real
Ivanovic voor de neus van Ajax weggekaapt door Chelsea
Modric: Chelsea komt om de hoek kijken.
HTC wordt voorafgaand aan Ajax - Zagreb benaderd door Chelsea.
Je bent er geneigd een patroon in te zien. Tijd voor Peter R. de Vries om er in te springen om te beginnen met een Reportage: "Wie is Lemic"
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
fluwelen linker Vedette
Uit: Antwerpen-Deurne Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 5521 Reg.: 1 september 2004 |
quote: Ares schreef:
Zo kan je z'n belasting-betaal-problemen nog in een ander daglicht zien .
Proficiat. Jij hebt het behoorlijk snel door.
Je zou kunnen zeggen dat dat maar een kleintje is, maar het zet wel één en ander in beweging bij justitie en van het één komt het ander. Zo heb je al snel een aardig dossiertje met lijntjes naar die persoon en naar die persoon en... hey, hebben we hier nu te maken met een carrousselletje?
quote: een schaap - 2 jaar later:
Als psv hiertegen geen maatregelen neemt bezwijkt het aan een organisatorische crisis, zoals ajax in 98 (door naar de beurs te gaan).
Ik denk dat psv er gewoon te diep inzit. Als men bij psv slim en van goede wil is, is het m.i. beter dat ze maar meteen justitie inlichten en vragen om hulp om de boel uit te zuiveren. Dit kunnen ze niet meer op eigen houtje oplossen.
En idd, in die zin is de beursgang een zegen geweest voor Ajax.
|
|
|
EmJay Regelmatige invaller
Uit: Alphen aan den Rijn Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 672 Reg.: 5 april 2005 | Bron: Telegraaf 26 april 2008
VOETBALMANAGER STAN VALCKX NIEUWSTE SLACHTOFFER BIJ PSV; SUPERSCOUT PIET DE VISSER BERAADT ZICH OP TOEKOMST
SPOOR VAN VERNIELING
Van Geel genoemd als manager voetbalzaken
EINDHOVEN, zaterdag
Nadat keeper Heurelho Gomes dat eerder op niet mis te verstane wijze deed, heeft ook Stan Valckx een motie van wantrouwen ingediend tegen Jan Reker.
In een onderhoud met de directeuren Marcel van den Bunder en Reker gaf de manager voetbalzaken aan geen vertrouwen meer te hebben in de algemeen directeur. Daarmee legt de opgeluchte Valckx de bal bij de raad van commissarissen en directie en zijn de dagen van de Limburger bij PSV – ondanks een contract tot 2010 – zo goed als geteld. Inmiddels beraadt ook superscout Piet de Visser zich op zijn positie in Eindhoven.
Net als Gomes beticht Valckx de directeur van leugens en het doen van beloftes aan spelers, trainers en hemzelf, die hij vervolgens niet nakomt. Ook stoort het hem dat Reker geregeld op zijn stoel plaatsneemt. Zo werd de ex-international en oud-speler van PSV niet betrokken bij gesprekken met een aantal nieuwe (assistent-)trainers en meldde Reker doodleuk dat Ibrahim Afellay en Ismail Aissati wél snel zouden bijtekenen als híj zich ermee ging bemoeien. „PSV moet maar met een oplossing komen. Verder geef ik geen commentaar”, was het enige wat Valckx gisteren kwijt wilde. Berichten dat hij al op non-actief zou zijn gesteld door PSV, sprak hij tegen. „Ik ben nog hartstikke hard aan het werk.”
Dat Reker hem zal ontslaan, staat echter vast. Intussen circuleert de naam van Martin van Geel al in Eindhoven als opvolger van Valckx. Als binnenkort de balans van het eerste jaar onder Reker wordt opgemaakt, blijkt een spoor van vernieling te zijn aangericht.
FIFA-makelaar Vlado Lemic werd vanwege zijn uitstekende internationale netwerk door Harry van Raaij en Eric Gerets bij de club betrokken, adviseerde tot ieders tevredenheid Frank Arnesen en Guus Hiddink en was betrokken bij de komst van onder meer Mateja Kezman, Gomes, Alex, Danko Lazovic en Edison Mendez. Omdat hij ook zeven spelers van de huidige selectie begeleidt of adviseert en dus een ’dubbele pet’ op heeft, parkeerde Reker hem aan de zijlijn. Daarmee – tegen de zin van Valckx – voor lief nemend dat uitstekende ingangen in Zuid-Amerika en bij Real Madrid en Chelsea verloren gaan.
Daarnaast is het de vraag hoe de spelers, die warme banden met Lemic onderhouden en ook gelimiteerde transfersommen in hun verbintenissen hebben staan, met de nieuwe situatie zullen omgaan.
Als Gomes zijn woord houdt („Reker eruit of ik eruit”), verlaat hij Eindhoven. En mogelijk zullen enkele andere PSV’ers, die op dezelfde lijn zitten, zijn voorbeeld volgen.
Overigens is Reker niet de enige die moeite had met de rol van Lemic. Trainer Sef Vergoossen: „Ik denk dat deze man onverantwoord diep in PSV zit, terwijl hij geen officiele functie heeft en dus ook niet direct op zijn daden aanspreekbaar is.” Er wordt beweerd dat Vergoossen zelfs onder druk is gezet door Lemic om zijn opstelling aan te passen. De PSVtrainer: „Of ik geïntimideerd ben? Daar wil ik niet op ingaan. Nee, dat ontken ik ook niet. Laat ik in algemene zin zeggen, dat ik me niks laat opleggen, door niemand.”
Uit dat perspectief is het logisch dat Reker maatregelen neemt. Aan de andere kant moet Reker de hand in eigen boezem steken en zich afvragen waarom Lemic, die door de algemeen directeur als kwade genius achter de revolte van Gomes wordt gezien, zich steeds nadrukkelijker profileert.
Foto bijschrift: In een gesprek met Jan Reker (links) zegt Stan Valckx het vertrouwen in de algemeen directeur op. Valckx zegt, evenals eerder Heurelho Gomes (inzet rechts), genoeg te hebben van diens leugens en loze beloftes en verwijt Reker zich te veel met het technisch belei d te bemoeien. Een breuk is onafwendbaar en vooralsnog lijkt Valckx in dat geval aan het kortste eind te trekken. Intussen twijfelt superscout Piet de Visser (inzet links) ook of hij nog langer aan PSV verbonden wil blijven.
Hiddink, Arnesen, Van Raaij, maar ook Rob Westerhof en Frits Schuitema wisten hem wel uitstekend te beteugelen en op zijn kwaliteiten te benutten.
In navolging van Lemic, Valckx en mogelijk Gomes dreigt ook Piet de Visser verloren te gaan voor de club, die voor de vierde keer op rij landskampioen werd. Hoewel de meesterscout komende week eerst in conclaaf wil met de voorzitter van de raad van commissarissen, Schuitema, staat zijn voornemen om te stoppen zo goed als vast. Het gaat de man met de geweldige neus voor talent aan het hart dat de PSV-warmte onder Reker met de dag verder verloren gaat. Dat zal blijken als de beerput nog verder opengaat.
De hamvraag is: hoelang de raad van commissarissen Reker nog de hand boven het hoofd houdt?
|
|
|
BoudStyle Vedette
Uit: Abcoude Vak: 420 Posts: 1859 Reg.: 17 juli 2003 | Haha, als het in dit tempo zo blijft gaan, dan is er helemaal niets in Eindhoven meer 
Maar ik het me bijna niet voorstellen dat het zo ver gaat als omkoping, bedreiging en chantage wat ik hier soms zie staan.
Dat er echter handig geschoven wordt met spelers tussen bepaalde clubs onderling is zo klaar als een klontje. En dat PSV van dit cirkeltje een deel uitmaakt zal binnenkort waarschijnlijk ook wel boven water komen.
Ben benieuwd wat de naamgever en hoofdsponsor van deze praktijken zal vinden...
|
|
|
Katana01 Talent
Vak: 425 Posts: 103 Reg.: 23 juli 2007 | Van Raaij: 'Je hebt mannen als Lemic nodig'
26/04/2008 08:45
PSV lijdt onder de interne machtsstrijd die is losgebarsten na het spraakmakende interview van doelman Gomes in Voetbal International. De Braziliaanse doelman brandde Jan Reker af en de algemeen directeur liet weten te denken dat Vlado Lemic achter de 'hij eruit of ik eruit' van Gomes zit.
Technisch directeur Stan Valckx is al geslachtofferd vanwege zijn te nauwe banden met Vlado Lemic, de adviseur van Gomes en flink wat andere spelers. Reker wil verder schoon schip maken om de invloed van Lemic te beperken.
In de Volkskrant geeft voormalig voorzitter Harry van Raaij PSV advies. 'Je moet zulke mensen natuurlijk niet te veel invloed op je beleid laten hebben. Als veel belangrijke mensen aan één man zijn verbonden, moet je daar zorgvuldig mee omgaan', aldus Van Raaij.
'Aan de andere kant heb je mannen als Lemic nodig. Ze hebben een belangrijk netwerk. Je moet ermee leren leven', relativeert Van Raaij. Lemic zou via zijn broer Zoran, die wél een officiële FIFA-makelaar is, een te grote vinger in de pap hebben achter de schermen in Eindhoven.
Bron: VI
|
|
|
Teaser Vedette
Uit: amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7560 Reg.: 31 december 2004 |
Jongens dit gaat nog sneller dan een railroadcup
Het is verdomde jammer dat er 3 jaar verpest is door de zware ontkenningsfase der PSVers hier. We hadden als we op 1 lijn gezeten hadden vwb de mafia, connecties, lijntjes onderling en nog wel veel meer een lichtjaar verder kunnen zijn... zonde.
En dan de olijke opmerkingen op het PN aangaande de 'competitie vervalsing' uitspraken. Maar he er is wel resultaat nietwaar en alles gaat op eigen kracht. 3 jaar geleden dus het was een kwestie van wachten meer niet 
Dat van v Raaij is niet zo verwonderlijk die is bereid over lijken te gaan als het maar een speler oplevert of succes. Mij benieuwen hoeveel echte lijken er nog uit de kast komen...
Wat zullen de gevolgen zijn als men Lemic echt hard gaat aanpakken? Lemic onderhoud zeer goede connecties met Zahavi, Bertolucci, Roman, Chelsea, Real en een groot aantal ons kent ons spelers makelaars en lijntjes. Zelfs de superscout ome Piet zal zijn vraagtekens hebben vwb PSV en Chelsea.
[Dit bericht is veranderd door Teaser (op 26 april 2008 09:54:16).]
|
|
|
Topscorer Jeugdspeler
Vak: - Posts: 54 Reg.: 24 december 2004 |
quote: Katana01 schreef:
Van Raaij: 'Je hebt mannen als Lemic nodig'
Bron: VI
Hahahaha, schitterend, o o o wat is dit mooi. Dit is toch weer het allermooiste bewijs wat voor een verschrikkelijk laf zooitje het is daar in eindhoven. Het kan toch ook niet anders dat dat ploegje bekend staat om haar laf voetbal als de gehele organisatie al jaren bestaat uit niets anders dan: laffe honden.
Nu van Raaij ook nog, die eigenlijk gewoon zegt dat je mensen als Lemic nodig hebt. Hahahaha, er is daar werkelijk niemand (m.u.v. Reker) die durft te zeggen dat er maffia-praktijken aan de gang zijn. Al jaren. Ze zijn zo ontzettend bang voor de gevolgen wanneer ze die Lemic de laan uit sturen. Schitterend.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.478,5 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
The Hunter Talent
Vak: - Posts: 130 Reg.: 19 december 2005 |
quote: Topscorer schreef:
(...)
Hahahaha, schitterend, o o o wat is dit mooi.
En ook zo voorspelbaar. Komende week vliegt Reker er uit en halen ze van Geel binnen. Daardoor zijn de spelertjes weer tevree, de mensen in de leiding kunnen gerust weer gaan slapen zonder dat ze bang zijn smorgens wakker te worden langs een paardenhoofd, en is de rust wedergekeerd in het altijd zo gemoedelijke eindhoven. 
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.449,9 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
(...)
@ Makelaar;
Hé waar ben je nou? Zit je nou nog steeds te lezen? Hoeft niet hoor, inmiddels staat het ook al in de kranten...
Meestal is men niet zo snel als het anti-berichten PSV zijn maar dit keer is het niet meer bij te houden, mijn advies; steek je kop in het zand en doe net of het niet waar is, voel je geen pijn ook.
|
|
|