| Poster | | Topic: [Centraal] PSV topic 2007/2008 (Deel 9) |  |
|
Sven Moderator
Uit: ...Spijkenisse... Vak: 424 Posts: 9056 Reg.: 6 december 2000 |
quote: Daniëlla schreef:
De olie van Afellay viel wel mee, hij liet zich niet verleiden. Het enige waar hij een antwoord duidelijk bewust ontweek was de vraag of iedereen in de groep nog net zo close was als voorheen.
Vergoossen haalt uit naar Gomes
BRON: Algemeen Dagblad
In het discussieprogramma FC Het Gesprek haalt Sef Vergoossen uit naar Gomes. Volgens hem zou een vertrek van Gomes onvermijdelijk zijn als hij was gebleven als hoofdcoach. "Daar was het wel op neergekomen, absoluut." Volgens Vergoossen zag hij al na weken na zijn aanstelling dat het "fout zat" bij PSV.
Volgens Vergoossen heeft Gomes hem zwaar teleurgesteld dat hij de zaak van Aissati naar buiten heeft gebracht. Toen Vergoossen de keeper zei dat kritiek binnenskamers hoort te blijven kreeg hij "geen reactieâ€. Het laatste wat ik tegen Gomes heb gezegd is: op het moment dat zal blijken dat dit niet echt jouw verhaal is, trek ik mijn beschuldigingen die ik naar jou doe terug."
Over de rol van huismakelaar Vlado Lemic bij PSV was Vergoossen eveneens weinig positief. "Ik heb binnen PSV al in een vroeg stadium aangegeven dat ik vond dat mensen die betaald worden door PSV, maar geen enkele verantwoordelijkheid hebben, teveel macht uitoefenden en macht misbruikten om dingen geregeld te krijgen. Daar zet ik me tegen af."
De reacties van de PSV-fans op deze opmerkingen van 'onzen Sef', daar lusten de honden ook geen brood van...
Ik snap echt niet dat er dus legio PSV-fans zijn die liever Gomes (en zijn aanhang) de club laten corrumperen, dan dat er iemand, wie dan ook (!), schoon schip maakt. PSV is ook voor Gomes wel eens kampioen geworden dacht ik, en daarna zal het vást ook wel weer eens gebeuren. Reker overleeft misschien een jaar, maar die wordt op den duur ook onhoudbaar denk ik. Ik denk echter dat het heel veel waard is dat iemand die etterende gezwellen eens goed weg gaat snijden. Dat doet nu even pijn, maar dat komt de gezondheid wel ten goede...
Wat zeg ik nou eigenlijk allemaal. Laat lekker zitten. Leve Lemic. Leve Gomes, weg met die Reker! 
[Dit bericht is veranderd door Sven (op 28 april 2008 23:58:44).]
|
|
|
AFCA 428 Internationale topspeler
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 5067 Reg.: 6 september 2005 | Tsja. Gaat het nou ver om te stellen dat psv dit had kunnen voorkomen door minder zaken te doen met dubieuze buitenlandse spelers en wat meer naar de eigen jeugd/nederlanders of desnoods Belgen had gekeken?
|
|
|
Bjorn121 International
Uit: Gent Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1325 Reg.: 8 augustus 2001 |
quote: Robby Krieger schreef:
-----------Bailly-----------
Kromkamp-Mazza-Marcellis-Lee
-----------Simons-----------
Afellay------------Dszudzsák
----------Ronaldo!!!--------
Farfán-----------------Manco
Dus je vervangt Gomez door Bailly? Zeker doen, ik wil hem zelfs komen brengen met de wagen. Gomez is een zeer betrouwbare sluitpost, Bailly is een goede keeper, maar blinkt dikwijls uit met heel bizarre capriolen. Voor de echte top (en dat is toch wat jullie nastreven denk ik) komt hij iets te kort. Het is niet voor niets dat hij ook niet als eerste keeper geselecteerd wordt bij de Rode Duivels (en dat heeft minder te maken met Stijnen dan met Bailly zelf).
|
|
|
Daniëlla Administrator Nr.1 klassement S.Netwerk VoVo 2005/2006
Vak: 413 Posts: 6057 Reg.: 14 augustus 2001 |
quote: B.A. Baracus schreef:
(...)
Onbegrijpelijk dat jullie nooit gevraagd zijn voor een interview in VI.
Ah, daar klinkt een hoop frustratie en boosheid door....
Wij zijn al benaderd door de Telegraaf, de krant van WAKKER Nederland. 
Ik ben eens gaan kijken op PN en wat zie ik daar?
als u wilt dat gomes blijf sms GOMES naar 0774 (0PSV) als u wilt dat reker blijft sms REKER naar 0774 (0PSV) (1,40) p.o.b.
Wil Lemec nog wat bijverdienen of doet Reker een ultieme poging nog wat voor PSV te betekenen? 
[Dit bericht is veranderd door Daniëlla (op 29 april 2008 08:53:38).]
|
|
|
The Hunter Talent
Vak: - Posts: 137 Reg.: 19 december 2005 |
quote: Sven schreef:
(...)
Ik snap echt niet dat er dus legio PSV-fans zijn die liever Gomes (en zijn aanhang) de club laten corrumperen, dan dat er iemand, wie dan ook (!), schoon schip maakt.
Zegt het woord "laf" je iets? Een beslissing nemen die betekent dat je je beste speler wegstuurt (met in zijn kielzog nog enkele andere spelers) om op die manier weer orde binnen je club te brengen zou betuigen van moed. En dat hebben ze in eindhoven niet. Daarom nemen ze straks liever (zoals met alles) een laffe beslissing door Reker weg te sturen. Dan zijn de mannekes op de tribunes weer blij en is alles weer pais en vree in eindhoven.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.449,9 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Robby Krieger Talent
Uit: Hillegom Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 125 Reg.: 1 maart 2008 |
quote: Bjorn121 schreef:
(...)Dus je vervangt Gomez door Bailly? Zeker doen, ik wil hem zelfs komen brengen met de wagen. Gomez is een zeer betrouwbare sluitpost, Bailly is een goede keeper, maar blinkt dikwijls uit met heel bizarre capriolen. Voor de echte top (en dat is toch wat jullie nastreven denk ik) komt hij iets te kort. Het is niet voor niets dat hij ook niet als eerste keeper geselecteerd wordt bij de Rode Duivels (en dat heeft minder te maken met Stijnen dan met Bailly zelf).
Nu hoor ik zelfs geruchten dat PSV in verre onderhandeling is met de Fransman Yoann Pelé. Dat wordt van afstand schieten volgend jaar .
|
|
|
FGI Idool
Vak: 428 Posts: 3098 Reg.: 29 december 2003 |
Vergoossen haalt uit naar Gomes
BRON: Algemeen Dagblad
In het discussieprogramma FC Het Gesprek haalt Sef Vergoossen uit naar Gomes. Volgens hem zou een vertrek van Gomes onvermijdelijk zijn als hij was gebleven als hoofdcoach. "Daar was het wel op neergekomen, absoluut." Volgens Vergoossen zag hij al na weken na zijn aanstelling dat het "fout zat" bij PSV.
Volgens Vergoossen heeft Gomes hem zwaar teleurgesteld dat hij de zaak van Aissati naar buiten heeft gebracht. Toen Vergoossen de keeper zei dat kritiek binnenskamers hoort te blijven kreeg hij "geen reactieâ€. Het laatste wat ik tegen Gomes heb gezegd is: op het moment dat zal blijken dat dit niet echt jouw verhaal is, trek ik mijn beschuldigingen die ik naar jou doe terug."
Over de rol van huismakelaar Vlado Lemic bij PSV was Vergoossen eveneens weinig positief. "Ik heb binnen PSV al in een vroeg stadium aangegeven dat ik vond dat mensen die betaald worden door PSV, maar geen enkele verantwoordelijkheid hebben, teveel macht uitoefenden en macht misbruikten om dingen geregeld te krijgen. Daar zet ik me tegen af."
Die kop klinkt veel harder dan het daadwerkelijk was. Zoals Sven al zei is het ongelofelijk dat ze nu tegen Sef aanschoppen vanwege deze logische reactie, wat kan je anders in zo'n situatie? Maar ja, resultaat über alles. Het doel heiligt de middelen en iedereen heeft daarbij z'n bek dicht te houden, ook als ernaar wordt gevraagd.
En voor de PSVer die iemands geloofwaardigheid af laat hangen van een al-dan-niet afgeschoren snor heb ik goed nieuws: de snor is er inmiddels af.
quote: 'Tenius volgende slachtoffer in PSV-twist'
Flavio Tenius is het volgende slachtoffer van de onrust van de afgelopen weken bij PSV. Volgens De Telegraaf is de nieuwe keeperstrainer gedesillusioneerd teruggekeerd naar Brazilië, nadat ook hij het vertrouwen in Jan Reker heeft opgezegd.
Op voorspraak van Heurelho Gomes bereikte de Eindhovense club in februari een mondeling akkoord met de keeperstrainer van Cruzeiro, die in Eindhoven Joop Hiele zou moeten opvolgen. Interim-coach Sef Vergoossen hield de tussentijdse komst van Tenius, gepland voor 1 maart, echter tegen, waarna 1 juli als begindatum werd geprikt.
De niet aangekondigde aanstelling van Hans Segers als tweede keeperstrainer en het feit dat zijn contract nog steeds niet is ondertekend, heeft Tenius ertoe doen besluiten om terug te keren naar Brazilië. Zijn zaakwaarnemer is op zoek naar een nieuwe club.
Eerder deze maand kwam de interne stammenstijd bij PSV aan het licht. Gomes gaf openlijk aan geen vertrouwen meer te hebben in Reker, terwijl ook adviseur Vlado Lemic, tecnisch directeur Stan Valckx en scout Piet de Visser zich beraden op hun toekomst.
bron: voetbalzone.nl
En deze week 8 pagina's Ome Piet in de VI. 
Ook De Visser al in het kamp van Lemic? Probleem met zo'n naam is is dat je daarbij meteen denkt aan een Joegoslavische huurmoordenaar, zou het dan echt zo'n fout figuur zijn of maakt Janneman het wel heel erg bont? Als de onschuld en goedheid zelve zich er al bij aansluit...
edit:
Et ...

... voilà !
[Dit bericht is veranderd door FGI (op 29 april 2008 11:02:37).]
|
|
|
mijnclub International
Vak: 420 Posts: 1401 Reg.: 7 november 2003 | Ach,als Reker straks ontslagen word,komen ze allemaal weer terug..Hoop gedoe om niks,met amper gevolgen..
|
|
|
B.A. Baracus Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 215 Reg.: 27 mei 2003 |
(...)
Ah, daar klinkt een hoop frustratie en boosheid door....
Wij zijn al benaderd door de Telegraaf, de krant van WAKKER Nederland. 
Blijkbaar kun jij frustratie en boosheid niet van ironie onderscheiden. Alhoewel jouw uitleg jezelf waarschijnlijk meer voldoening geeft.
quote: De Visser: 'Reker komt zijn beloftes niet na'
29/04/2008 10:10
EXCLUSIEF - Aan de chaos bij PSV komt maar geen einde. Na de kritiek van doelman Heurelho Gomes en technisch manager Stan Valckx, stapt nu scout Piet de Visser op bij PSV.
De 73-jarige talentenspeurder, die al meer dan twaalf jaar is betrokken bij PSV en de ontdekker is van onder meer Alex en Gomes, ergert zich aan de rol die algemeen directeur Jan Reker speelt bij de Eindhovense club.
'Al vóór zijn aanstelling afgelopen zomer was mijn advies aan de raad van commissarissen: Laat hem niet op de technische stoel zitten!', zegt De Visser tegen VI. 'Hij is een voetbalman en wil zich altijd overal mee bemoeien. Als je dat niet indamt, krijg je onherroepelijk problemen.'
De Visser hekelt vooral de loze beloftes die Reker sinds zijn komst aan spelers heeft gedaan. Zo kreeg de Braziliaan Jonathan Reis de belofte dat hij zeker 25 keer bij het eerste elftal in actie zou komen.
Ook gaf Reker de toenmalige trainer Ronald Koeman groen licht om Kenneth Perez naar Eindhoven te halen, terwijl hij even daarvoor tijdens een scoutingsvergadering nog had besloten dat de Deen juist nÃet naar PSV zou komen.
De Visser: 'Ik heb Reker gezegd: Jij doet beloftes aan spelers die je nooit kunt nakomen tegenover je trainer. Die spelers komen vervolgens bij hun zaakwaarnemers. Die schieten mij aan, want ik heb de spelers gescout. Ik zit daardoor in een moeilijk parket, want beloftes worden niet nagekomen.'
In de nieuwe uitgave van Voetbal International licht De Visser zijn breuk met PSV uitgebreid toe.
http://www.vi.nl
De oplossing lijkt zich steeds duidelijker aan te dienen.
- Reker eruit.
- Lemic eruit.
- Gomes eruit, tenzij hij een deel van zijn woorden terugneemt en breekt met Lemic.
Problemen blijven:
- Wie vervangt Reker?
- Wat te doen met de andere spelers die Lemic als adviseur/makelaar hebben?
[Dit bericht is veranderd door B.A. Baracus (op 29 april 2008 11:09:17).]
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.475,2 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Robby Krieger Talent
Uit: Hillegom Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 125 Reg.: 1 maart 2008 | Ik wordt echt niet goed als ik die reakties op PSV netwerk lees. Iedereen heeft zich tegen Reker en de zijnen gekeerd. Maar goed, zoals we weten wordt populisme gewaardeerd de laatste tijd (zie SP en PVV).
Als Reker ontslagen wordt komt Stevens ook niet meer. Alle scouts, behalve Piet, gaan weg. Er zijn trouwens ook wel spelers die achter Reker staan denk ik. De RVC, die al jaren bij de club zit staat ook achter Reker.
|
|
|
ArenA Administrator Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05
Uit: Amersfoort Vak: 420 Posts: 10145 Reg.: 18 april 2002 |
quote: Robby Krieger schreef:
Als Reker ontslagen wordt komt Stevens ook niet meer. Alle scouts, behalve Piet, gaan weg. Er zijn trouwens ook wel spelers die achter Reker staan denk ik. De RVC, die al jaren bij de club zit staat ook achter Reker.
Waarom zou Stevens dan niet meer komen?
Ik zie geen uitweg meer voor Reker dan op te stappen (of ontslagen te worden), als nu ook Piet Visser zich in de strijd gooit kan het niet anders dan het verhaal Reker over is. Ik kan me niet voorstellen dat PSV Visser zomaar laat gaan, net als Gomes is hij iemand die absoluut behouden moet worden. Visser heeft echt heel veel oog voor talent en vergeet niet zijn lijntjes met Chelsea.
|
|
|
Tikkie Terug Idool
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 4268 Reg.: 19 september 2003 | Haha, wordt met de minuut lachwekkender daar in Eindhoven! 
|
|
|
FGI Idool
Vak: 428 Posts: 3098 Reg.: 29 december 2003 |
quote: ArenA schreef:
Ik zie geen uitweg meer voor Reker dan op te stappen (of ontslagen te worden), als nu ook Piet Visser zich in de strijd gooit kan het niet anders dan het verhaal Reker over is. Ik kan me niet voorstellen dat PSV Visser zomaar laat gaan, net als Gomes is hij iemand die absoluut behouden moet worden. Visser heeft echt heel veel oog voor talent en vergeet niet zijn lijntjes met Chelsea.
Lijkt mij ook. Maar in dat geval kies je wel voor Chelsea en die Joego in plaats van daarmee te breken en je eigen weg te bewandelen en of dat nu de meest gezonde oplossing is... Dat noemen we geloof ik een dilemma. 
|
|
|
|
Snotneus Veelbelovend talent
Vak: - Posts: 283 Reg.: 29 december 2005 | Wij zitten ook altijd achter die ajacieden aan!
Tegenover Radio Rijnmond gaf Hans van der Zee aan dat hij wil proberen om Piet de Visser naar Amsterdam te halen. Van der Zee maakte afgelopen zomer de overstap van PSV naar de scouting van Ajax. Nu De Visser heeft aangegeven dat hij twijfelt of hij bij PSV blijft, wil Van der Zee proberen om hem bij Ajax te krijgen.
psvzone.nl
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.483,8 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Robby Krieger Talent
Uit: Hillegom Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 125 Reg.: 1 maart 2008 |
quote: ArenA schreef:
(...)
Waarom zou Stevens dan niet meer komen?
Omdat Gomes in het interview gezegd schijnt te hebben dat hij liever een warmere trainer had voor vorige jaar, of iets in die trand.
De Visser is al midden zeventig. Vroeg of laat zal hij toch moeten stoppen. Daarnaast is dit een teken dat Reker zich niet uit het veld laat slaan.
Gomes schijnt al voor de hele affaire rond geweest te zijn met Arsenal.
|
|
|
Easygoing83 Lid 2de elftal
Uit: Diemen Vak: - Posts: 342 Reg.: 5 mei 2005 |
quote: FGI schreef:
(...)
Lijkt mij ook. Maar in dat geval kies je wel voor Chelsea en die Joego in plaats van daarmee te breken en je eigen weg te bewandelen en of dat nu de meest gezonde oplossing is... Dat noemen we geloof ik een dilemma. 
Op zekers een dilemma. Het is als alsof ik moet kiezen tussen mijn vriendin en alle andere mooie vrouwen van de wereld. Kies ik voor mijn vriendin kies ik voor degelijkheid (Reker) of kies ik voor de andere vrouwen( Kamp Lemic, de Visser e.d) .
Ik heb er lang over moeten nadenken maar ik kies toch voor Reker. Je kan niet zowel een relatie hebben als buiten de deur eten. Uiteindelijk komt het altijd uit en zal je moeten kiezen. Zelfs met de broodkruimels van Lemic en De Visser zal je never de slag kunnen winnen met Machester,Liverpool,Barcelona noem maar op. Dat je doordoor waarschijnlijk geen geweldenaren zoals Alex in je team kan krijgen is jammer maar zonder al die figuren kan je in Nederland nog steeds een rol blijven spelen maar zelfs een incidentele uitschieter in Europa kan je voor goed vergeten dat word een utopie.
|
|
|
lamme rooie sok Vedette
Uit: MJ Neverland Vak: 109 Posts: 2079 Reg.: 9 augustus 2003 | Als dit zo doorgaat bij de lampjes dan wordt het volgend jaar een saai seizoen en wordt Ajax met een been kampioen.
Want een Psv zonder zijn Brazilianen als Gomes en voorheen Alex, Romario, Ronaldo etc. doet echt niet meer mee voor het landskampioenschap.
Zonder Gomes hadden ze dit jaar trouwens al kansloos moeten toekijken hoe Ajax kampioen zou zijn geworden.
|
|
|
Nummer 23 Geselecteerd voor Oranje
Vak: 410 Posts: 1000 Reg.: 4 november 2003 | Hahaha wat een tyfusbende is het daar in Eindhoven. Ik zie in de combinatie Reker/van Geel wel een garantie voor sportief succes in de toekomst.... voor ons dan. 
|
|
|
majesteit Talent
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 153 Reg.: 16 januari 2008 |
quote: Nummer 23 schreef:
Hahaha wat een tyfusbende is het daar in Eindhoven. Ik zie in de combinatie Reker/van Geel wel een garantie voor sportief succes in de toekomst.... voor ons dan. 
illuster duo met ruziegarantie...daar weten jullie al heel veel van...
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Lederen Knikker Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 6338 Reg.: 28 juni 2005 | Eindelijk eens goed nieuws uit Eindhoven. Reker 4 life aub. Maakt alles met de grond gelijk, worden anderen ook eens kampioen. 
|
|
|
FRANKO318 Lid 2de elftal
Uit: 0318 (Ede) Vak: 411 Posts: 363 Reg.: 2 april 2004 | Pietje de Visser is de eerste gelukkige !!
wie volgt .. ?
quote: Superscout De Visser breekt met PSV
Scout Piet de Visser is opgestapt bij PSV. De 73-jarige talentenontdekker heeft in navolging van Heurelho Gomes en Stan Valckx felle kritiek geuit op het optreden van Jan Reker als directeur.
De Visser is vooral boos over de manier waarop Jan Reker spelers beloftes doet, die hij vervolgens niet nakomt. "Ik heb Reker gezegd: Jij doet beloftes aan spelers die je nooit kunt nakomen tegenover je trainer. Die spelers komen vervolgens bij hun zaakwaarnemers. Die schieten mij aan, want ik heb de spelers gescout. Ik zit daardoor in een moeilijk parket, want beloftes worden niet nagekomen," aldus de scout tegenover VI.
De Visser doet een boekje open over zijn advies aan de Raad van Commissarissen omtrent de aanstelling van Reker: "Al vóór zijn aanstelling afgelopen zomer was mijn advies aan de raad van commissarissen: Laat hem niet op de technische stoel zitten. Hij is een voetbalman en wil zich altijd overal mee bemoeien. Als je dat niet indamt, krijg je onherroepelijk problemen."
Zo komt er een einde aan het tijdperk Piet de Visser bij PSV. De meesterscout was meer dan twaalf jaar in dienst van de Eindhovenaren en haalde onder andere toppers als Alex en Gomes naar Brabant. Door de inbreng van De Visser kon PSV elk seizoen rekenen op nieuwe talenten uit Zuid-Amerika, wat de clubcultuur de laatste jaren sterk bepaald heeft.
Bron: voetbalprimeur.nl
[Dit bericht is veranderd door FRANKO318 (op 29 april 2008 12:33:17).]
|
|
|
Amsterdam-Oost Vedette
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 2594 Reg.: 3 mei 2000 |
quote: Lederen Knikker schreef:
Eindelijk eens goed nieuws uit Eindhoven. Reker 4 life aub. Maakt alles met de grond gelijk, worden anderen ook eens kampioen. 
Blijft overeind dat Ajax gewoon op eigen kracht kampioen moet worden. Maar verder kan ik een glimlach niet onderdrukken. 
|
|
|
DamzkoO Regelmatige invaller
Uit: Amsterdam Oost Vak: - Posts: 661 Uploads: 5 Reg.: 24 mei 2006 | PSV, de altijd zo warme en liefdevolle club waar altijd zo'n rust heerste. En kijk nu wat er allemaal is gebeurd, wat een bende is het geworden. Reker zet hem op, ik heb vertrouwen in je
Het gaat alleen maar nog leuker worden. Reker is een soort Jaakke (hardnekkig en niet weg te krijgen) en zal dan ook niet uit zichzelf opstappen. Daar komt bij dat alle andere belangrijke personen (waaronder zojuist Piet) al weggaan en Reker blijft maar zitten.
Uiteindelijk zullen ze dus doorgaan met Lemic, deze maffiabaas laat zich echt niet zomaar opzij zetten.
Dus wordt het nog een heel leuk volgend seizoen zonder de benodigde Brazilianen en zowieso al een rukselectie.
Gomes Ajuu = .... (vul maar in) 
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.476,6 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
AFCA3STERREN Internationale topspeler
Vak: 411 Posts: 2400 Reg.: 17 september 2005 |
quote: DamzkoO schreef:
PSV, de altijd zo warme en liefdevolle club waar altijd zo'n rust heerste. En kijk nu wat er allemaal is gebeurd, wat een bende is het geworden. Reker zet hem op, ik heb vertrouwen in je
Het lijkt ons aller Ajax wel (Eigenlijk een hele trieste zaak)
|
|
|
afca1900 Basisspeler
Vak: - Posts: 827 Reg.: 26 februari 2005 | |
|