| Poster | | Topic: [Centraal] PSV topic 2007/2008 (Deel 9) |  |
|
king28 Talent
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 128 Reg.: 20 mei 2008 |
quote: Zlatan Ivarovic schreef:
(...)
Ik heb regelmatig bekeken maar die jongen is gewoon blij dat hij op zijn beide benen kan staan. Verdedigen kan hij wel maar opbouwen is een drama! Aangezien de opbouw veelvuldig via de backs gaat dit seizoen (tenzij er nog een opbouwer in het centrum bijkomt dit seizoen), hebben we voetbal nodig. Aissati mag best komen natuurlijk 
Verdeigen is toch ook zijn taak??? Als je backs continu de buitenspeler lopen uit te hangen regent het doelpunten in je eigen goal.... Opbouwen hoeft ie niet...
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.462,5 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Lederen Knikker Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 6338 Reg.: 28 juni 2005 |
quote: Fernando Redondo schreef:
In het moderne voetbal?
Als je dit weet, dek je de backs toch af?
Als je zo speelt, zal je middenveld dit moeten compenseren.
Vertel dat maar aan van Basten, die tip had hij wel kunnen gebruiken tegen Rusland.
Zo makkelijk is het dus niet. Althans niet met een verdediging die bestaat uit van Bronckhorst, Ooijer, Mathijsen en rechtsback Heitinga/Boulahrouz.
Maar ik ben het op zich met je eens, verdedigen is natuurlijk het belangrijkste. Maar je moet ook tegenwoordig als back een balletje kunnen trappen, want backs krijgen vaak de meeste ruimte tegenwoordig.
|
|
|
Fernando Redondo Icoon
Uit: 198.27.25.3 Vak: 405 Posts: 6556 Reg.: 13 november 2002 | Pieters definitief naar PSV maar geen ruil met Aissati.
Aldus de vi op haar website.
Zeer jammer, dat Ajax het talent niet inziet op een plek waar de talenten zeer dun gezaaid zijn.
Verder meldt de VI, dat Aissati niet naar Twente en Utrecht wil en dat Ajax nog in de markt is.
Verder gaat Rajkovic naar Twente. Toch opmerkelijk.
|
|
|
Teaser Vedette
Uit: amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7692 Reg.: 31 december 2004 |
quote: Fernando Redondo schreef:
Pieters definitief naar PSV maar geen ruil met Aissati.
Aldus de vi op haar website.
Zeer jammer, dat Ajax het talent niet inziet op een plek waar de talenten zeer dun gezaaid zijn.
Idd een positie die maar weinig echte toppers of grote talenten kent. Hij is idd een van de weinige talenten die daarop speelt maar zo overtuigend was hij niet vorig seizoen. Ik zou hem zeker de tijd gunnen maar PSV en tijd gunnen? (lees fouten maken wat erbij hoort). Als men Salcido al een risicofactor vind dan zal men over hem nog meer teleurgesteld zijn. Risico's uitbannen toch? en enkel CL waardig materiaal halen.... 
|
|
|
Brasil Icoon
Vak: - Posts: 5821 Reg.: 21 december 2000 |
quote: Teaser schreef:
Risico's uitbannen toch? en enkel CL waardig materiaal halen.... 
Typisch Teaser, 1 stukje quoten en daar mee door blijven gaan. Wordt eens volwassen en ga eens een normale discussie aan.

|
|
|
Teaser Vedette
Uit: amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 7692 Reg.: 31 december 2004 | Topics staan er vol mee Brasil, zelfs de ervarenheid van Ronaldinho ontsnapt het keurgilde niet
Maar je lijkt nu wel een van de bende van vijf
Het blijft toch vreemd daar, men wil liever geen talent vanwege de grilligheid (zowel trainers/club als supporters lijkt wel) maar toch weer steeds die talenten halen....
Overigens de topic van Moussa Dembele neemt waarschijnlijk ook een wending, kan leuk worden iig de komende dagen 
[Dit bericht is veranderd door Teaser (op 9 juli 2008 20:04:02).]
|
|
|
Brasil Icoon
Vak: - Posts: 5821 Reg.: 21 december 2000 |
Overigens de topic van Moussa Dembele neemt waarschijnlijk ook een wending, kan leuk worden iig de komende dagen 
Volgende week zal het wel weer een spits van boven de rivieren zijn die niet kan voetballen 
|
|
|
Keje Molenaar Vedette
Vak: 124 Posts: 2501 Reg.: 26 februari 2004 |
(...)
Ik heb regelmatig bekeken maar die jongen is gewoon blij dat hij op zijn beide benen kan staan. Verdedigen kan hij wel maar opbouwen is een drama! Aangezien de opbouw veelvuldig via de backs gaat dit seizoen (tenzij er nog een opbouwer in het centrum bijkomt dit seizoen), hebben we voetbal nodig. Aissati mag best komen natuurlijk 
Opbouwen is niet hetzelfde als 250 keer per wedstrijd naar voren rennen langs de zijlijn om vervolgens nooit de bal te ontvangen... Pieters heeft juist het inzicht om op de juiste momenten op te komen en anders geeft hij gewoon een strakke, goede inspeelpass op een middenvelder of aanvaller. Ik vind hem juist sterk opbouwend gezien. Let maar eens op hoe weinig fouten hij maakt in balbezit.
|
|
|
Makelaar1 Bankzitter
Uit: Eindhoven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 564 Reg.: 19 december 2003 |
quote: Lederen Knikker schreef:
(...)
In het moderne voetbal maken backs vaak het spel (zie Duitsland en Rusland) omdat zij zowat de enige flankspelers zijn.
Dus ja opbouwen voor een back is belangrijk.
HAHAHA bedoel je zoiets als Kromkamp 
|
|
|
king28 Talent
Topics staan er vol mee Brasil, zelfs de ervarenheid van Ronaldinho ontsnapt het keurgilde niet
Maar je lijkt nu wel een van de bende van vijf
Het blijft toch vreemd daar, men wil liever geen talent vanwege de grilligheid (zowel trainers/club als supporters lijkt wel) maar toch weer steeds die talenten halen....
Tuurlijk zien we wel graag aisattie voetballen, maar als een speler niet graag wilt zet dit kwaad bloer bij sommigen onder ons. PSV gaat niet zo met zijn talenten om als Ajax dat wel altijd doet. Het wegsturen van Huntelaar destijds was voor mij ook verbijsterend. Hij was al jaren de beste man in de jeugd toen. het verhaal Aisatti is ook wat onduidleijk. Al zijn trainers maken ondanks zijn talent er weinig gebruik van hem. Ook een man als de Haan bij jong Oranje heeft telekens commentaar. Het moet toch ergens aan liggen zou je denken. Ik geloof niet dat ie lang blijft. Ik hoop wel dat PSV een transfer naar Ajax niet laat doorgaan.
|
|
|
Lederen Knikker Internationale topspeler
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 6338 Reg.: 28 juni 2005 |
quote: Makelaar1 schreef:
HAHAHA bedoel je zoiets als Kromkamp 
Het probleem van Kromkamp is dat hij zowel niet kan opbouwen als dat hij niet kan verdedigen.
Kan ik er wat aan doen dat zo'n prutser bij PSV speelt? 
|
|
|
Fernando Redondo Icoon
Uit: 198.27.25.3 Vak: 405 Posts: 6556 Reg.: 13 november 2002 | Volgens de Telegraaf heeft Ajax nog geen bod gedaan op Aissati.
Verder heeft PSV aangeklopt bij Ooijer. Je weet wel, die speler die is uitgekotst door heel PSV. Er is dus nog altijd hoop voor Gomes.
|
|
|
Teaser Vedette
quote: king28 schreef:
Tuurlijk zien we wel graag aisattie voetballen, maar als een speler niet graag wilt zet dit kwaad bloer bij sommigen onder ons.
Niet graag wil? hij bleef volgens mij toch echt voor PSV kiezen terwijl hij zelf ook wel wist dat zolang Afellay er zit zijn kansen nihil waren. Daarna een leuk gesprek met Perez in de hoofdrol en men haalt zoals zijn zaakwaarnemer zegt "die Hongaar" erbij en weer kan hij toekijken. Gezien de strijdwijze is de keuze voor Dzsudzsak een logische want op behouden spelers na lopen er een enkele die zich het snot voor de ogen moeten rennen en idd Aissati is niet zo'n speler die moet het van het voetballende gedeelte hebben.
Bij Twente kwam hij tot leven mag je wel zeggen en zijn eigen woorden waren dat er een wereld voor hem open ging. Zoals ze bij Twente over aanvallend spel dachten had hij nog niet meegemaakt. Wellicht dat daar het probleem zit? hij kan bij PSV zijn ei niet helemaal kwijt.
Mooi voorbeeld is ook Dzsudzsak, die ging de eerste wedstrijden lekker (wat dribbelen en schoten op het doel) tot hij zich zo leek het meer met verdedigen 'moest'(?) bezighouden en sprintjes trekken achter die lange bal aan. Richting het eind van de competitie zag het er allemaal wat minder uit en zo vrolijk als in die eerste wedstrijden keek hij ook niet meer. Het lijkt er op dat men hun specifieke kwaliteit uiteindelijk moet loslaten voor het collectieve gebeuren en dan groei je idd niet als jonge speler. Afellay is de enige uitzondering op het geheel vind ik e soms Bakkal waarvan de laatste een somber spel hanteert met af en toe uitschieters naar het avontuurlijke.
quote:
PSV gaat niet zo met zijn talenten om als Ajax dat wel altijd doet. Het wegsturen van Huntelaar destijds was voor mij ook verbijsterend. Hij was al jaren de beste man in de jeugd toen.
Klopt maar als je door wil groeien (lees: speeltijd in het eerste nodig hebt) dan kom je bij PSV al snel in een positie die problematisch wordt.
quote:
het verhaal Aisatti is ook wat onduidleijk. Al zijn trainers maken ondanks zijn talent er weinig gebruik van hem. Ook een man als de Haan bij jong Oranje heeft telekens commentaar. Het moet toch ergens aan liggen zou je denken. Ik geloof niet dat ie lang blijft. Ik hoop wel dat PSV een transfer naar Ajax niet laat doorgaan.
Ik dacht dat Foppe het over zijn trainingsmethode/arbeid had en de operatie waar men bij PSV niet happy mee was? Ik blijf het zeggen het is een speler ala Cocu, een speler met inzicht en genoeg techniek. Dit soort spelers moeten groeien en dat kan enkel door veel te spelen (de beste Cocu was ook de wat oudere Cocu). Het is geen speler die blind achter een bal aan moet rennen, juist dit soort spelers groeien door te leren van fouten maar dan heb je wel een toekomstige spelverdeler die gogme, techniek en overzicht beheerst zoals weinigen het hebben. Deze spelers kenmerken zich door altijd op de goede plek te staan, geen meter te veel hoeven te lopen en altijd hun bal aan een medespeler kwijt kunnen door een eenvoudig tikje opzij of met een steekpass cq lobje tussen verdedigers door. Hij is nog jong en heeft (veel) speeltijd nodig om in zijn spel te kunnen groeien. Hij is er zeker nog niet en nu is de vraag voor de rest van zijn carriere.... komt het er ooit nog eens uit.
Dat is afhankelijk van de keuzes die hij nu gaat maken (uiteraard niet pleitend voor Ajax maar wel het niveau Ajax en ook PSV nastreven)...
[Dit bericht is veranderd door Teaser (op 10 juli 2008 11:35:57).]
|
|
|
|
simons 6. Ballenjongen
Uit: EHV Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 20 Reg.: 25 februari 2007 |
(...)
Tuurlijk zien we wel graag aisattie voetballen, maar als een speler niet graag wilt zet dit kwaad bloer bij sommigen onder ons. PSV gaat niet zo met zijn talenten om als Ajax dat wel altijd doet. Het wegsturen van Huntelaar destijds was voor mij ook verbijsterend. Hij was al jaren de beste man in de jeugd toen. het verhaal Aisatti is ook wat onduidleijk. Al zijn trainers maken ondanks zijn talent er weinig gebruik van hem. Ook een man als de Haan bij jong Oranje heeft telekens commentaar. Het moet toch ergens aan liggen zou je denken. Ik geloof niet dat ie lang blijft. Ik hoop wel dat PSV een transfer naar Ajax niet laat doorgaan.
Jij kent het hele verhaal van Huntelaar toch niet Ik weet niet hoor maar in de tijd dat hij 17 a 18 was had hij Van Nistelrooy en Kezman voor zich.. 2 spitsen die zich al lang bewezen hadden en Huntelaar moest dat nog maar eens doen.. Vervolgens is hij verhuurt aan allerlei clubs. Dan komt hij weer terug, en wil hij natuurlijk een basisplaats. En aangezien psv elk jaar champions league speelt, heb je wel een spits nodig die dat niveau aan kan. En dat kon Huntelaar nog niet toen hij 20 was.. Dus wat is er dan zo gek aan om hem weg te doen??? Okee nu scoort hij veel maar ook alleen nog maar in de eredivisie. Hij heeft zich nog niet bewezen in europa.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Widink Regelmatige invaller
Uit: Didam Vak: - Posts: 752 Reg.: 11 april 2006 |
quote: simons 6. schreef:
(...)
Jij kent het hele verhaal van Huntelaar toch niet Ik weet niet hoor maar in de tijd dat hij 17 a 18 was had hij Van Nistelrooy en Kezman voor zich.. 2 spitsen die zich al lang bewezen hadden en Huntelaar moest dat nog maar eens doen.. Vervolgens is hij verhuurt aan allerlei clubs. Dan komt hij weer terug, en wil hij natuurlijk een basisplaats. En aangezien psv elk jaar champions league speelt, heb je wel een spits nodig die dat niveau aan kan. En dat kon Huntelaar nog niet toen hij 20 was.. Dus wat is er dan zo gek aan om hem weg te doen??? Okee nu scoort hij veel maar ook alleen nog maar in de eredivisie. Hij heeft zich nog niet bewezen in europa.
Volgens mij ken jij het verhaal Huntelaar ook niet.
Huntelaar zat in 2000 bij de A1-selectie van PSV. In dat jaar raakte van Nistelrooij zwaar geblesseerd. En in dit jaar werd ook Kezman gekocht.
Hij had dus 2 spitsen voor zich. Een was er zwaar geblesseerd, en de anders was net gekocht en had zich dus nul komma nul bewezen. Erg veel vertrouwen was er dus niet.
|
|
|
simons 6. Ballenjongen
Uit: EHV Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 20 Reg.: 25 februari 2007 |
quote: Widink schreef:
(...)
Volgens mij ken jij het verhaal Huntelaar ook niet.
Huntelaar zat in 2000 bij de A1-selectie van PSV. In dat jaar raakte van Nistelrooij zwaar geblesseerd. En in dit jaar werd ook Kezman gekocht.
Hij had dus 2 spitsen voor zich. Een was er zwaar geblesseerd, en de anders was net gekocht en had zich dus nul komma nul bewezen. Erg veel vertrouwen was er dus niet.
Hahahaha... Weet je hoe oud huntelaar toen was?? 17!! die zet je toch niet in de spits neer, ongeveer de belangrijkste positie van het team.. En dan kun jij zeggen Kezman heeft zich ook nog niet bewezen bij psv, maar wij hebben wel een beetje fatsoenlijk scouting waardoor ze al lang hebben gezien dat Kezman een geweldige spits was Succes komend seizoen en we zullen zien wie de kampioen wordt!
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
FGI Idool
Vak: 428 Posts: 3098 Reg.: 29 december 2003 | Een onderlinge discussie, kijk aan. Beide zijn niet extreem goed op de hoogte, maar hè: dan heb je altijd mij nog. 
Het wegsturen van Huntelaar destijds was voor mij ook verbijsterend. Hij was al jaren de beste man in de jeugd toen.
Twee jaar om precies te zijn. Strikt genomen heb je gelijk, maar dat was niet wat jij bedoelde. Ook in dat stadium van een ontwikkeling haalt PSV ze overal vandaan behalve uit de eigen gelederen.
quote: Ik hoop wel dat PSV een transfer naar Ajax niet laat doorgaan.
Daar kan ik inkomen, dat wordt een regelrechte sensatie.
Hij heeft zich nog niet bewezen in europa.
Ook zo'n fabeltje dat blijft hangen wanneer het maar lang genoeg herhaalt wordt. Herinnert u zich deze nog nog nog nog...
Z'n eerste z'n beste Europese optreden voor Ajax, en ook niet zomaar iemand die magistraal opzij wordt gezet. Walter Samuel om precies te zijn, bijgenaamd De Muur. In Europa scoort hij met dezelfde regelmaat als in de Eredivisie, pech voor hem dat de rest van het elftal van een dermate abominabel niveau is dat Zagreb en Kopenhagen vaak al het eindstation betekenen.
Maar waar je heen wil met je verhaal, dat Huntelaar ongeduldig was terwijl PSV in principe alle geloof had in zijn kunnen, geloof je toch zeker zelf niet? Als je Sibon haalt en Huntelaar in ruil daarvoor bereid bent de andere kant op te laten gaan spreekt daar alles behalve vertrouwen uit. Wat dat betreft zou Ismaïl daaraan een voorbeeld moeten nemen, die zit met Pieters in een vergelijkbare situatie.
|
|
|
Widink Regelmatige invaller
Uit: Didam Vak: - Posts: 752 Reg.: 11 april 2006 |
(...)
Hahahaha... Weet je hoe oud huntelaar toen was?? 17!! die zet je toch niet in de spits neer, ongeveer de belangrijkste positie van het team.
Ik zeg toch niet dat hij gelijk in de spits moet? Hij heeft slechts 1 wedstrijd in de basis een kans gehad. Dat was in 2002.
quote:
En dan kun jij zeggen Kezman heeft zich ook nog niet bewezen bij psv, maar wij hebben wel een beetje fatsoenlijk scouting waardoor ze al lang hebben gezien dat Kezman een geweldige spits was Succes komend seizoen en we zullen zien wie de kampioen wordt!
Discussieren heeft zo dus weinig zin. Blijf dan gewoon op je eigen forum. Wel leuk om te zien is dat je de feiten van je eigen club niet kent.
[Dit bericht is veranderd door Widink (op 10 juli 2008 13:16:07).]
|
|
|
king28 Talent
(...)
daar ben ik het helemaal mee eens, alleen nu staat PSV wwer op het punt om een potientele topper weg te doen. De uitblinkers in de jeugd , daar word niet goed mee omgegeaan. Zoals gezegd zien vele hier Aisatti graag naar Ajax komen, dat zegt al genoeg.
het volgende talent wat nioet aan spelen toe gaat komen is Rochdi Achantec ( of zoiets ) Het is een doodzonde, maar nu eenmaal de weg die ze bij PSV kiezen, en eerlijk is eerlijk , de resultaten zijn prima!!
Maar mijn persoenlijke mening is dat mensen als Huntelaar en Aissati niet moeten vertrekken bij PSV.
Huntelaar heeft ook al beweze waarom, Aissati nog niet, maar hij heeft de potentie.
Beter was het geweest als hij het hele seizoen nog bij twente had gespeeld, voor hem, voor PSV en voor Twente.
|
|
|
sp1337 Lid 2de elftal
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 330 Reg.: 11 februari 2007 |
quote: FGI schreef:
Maar waar je heen wil met je verhaal, dat Huntelaar ongeduldig was terwijl PSV in principe alle geloof had in zijn kunnen, geloof je toch zeker zelf niet? Als je Sibon haalt en Huntelaar in ruil daarvoor bereid bent de andere kant op te laten gaan spreekt daar alles behalve vertrouwen uit. Wat dat betreft zou Ismaïl daaraan een voorbeeld moeten nemen, die zit met Pieters in een vergelijkbare situatie.
Huntelaar wilde per se spelen. Een Sibon wilde ook best z'n zakken vullen als stand-in van Vennegoor. Dat is het verschil.
Aissati is op het moment niets meer of minder dan de (tweede?) stand-in voor Afellay.
Onder Wouters kreeg Aissati overigens bijna altijd een basis plaats.
Wat heeft Huntelaar internationaal nou helemaal laten zien. 1 goal tegen Slovenie, 1 goal tegen Roemenie, 1 goal tegen Inter. Zijn andere goals internationaal zijn toch vooral oefenpotjes (tegen vaak ook matige tegenstanders met Oranje) geweest of goals tegen clubs die het predikaat Europese subtop nog niet eens verdienen.
Het is voor PSV jammer dat Hiddink het destijds niet echt in hem zag zitten. Hiddink ging toen zo'n beetje als enige over het technische beleid geholpen door de scouts voor evt. aankopen.
Eigenlijk is Huntelaar ook pas nu rijp voor de Europese subtop en het is begrijpelijk dat Hiddink daar geen 4 a 5 jaar op wilde wachten.
Meer ontopic ben ik vooral benieuwd hoe de zaak Aissati gaat aflopen en of hij mee gaat naar de OS. Bedenk dat die jongen nog maar 19 (!) is. Wat dat betreft vind ik het zeker niet vreemd dat die jongen vaker niet speelt dan wel. Hij is bovendien nog al eens geblesseerd, dus niet zoveel speelminuten en wat meer krachttraining zou die jongen niet slecht uitkomen.
Pieters is wellicht een seizoen 'te vroeg' gekocht. Daar is niks mis mee. Regeren is vooruitzien.
[Dit bericht is veranderd door sp1337 (op 10 juli 2008 13:31:36).]
|
|
|
king28 Talent
(...)
Dat is afhankelijk van de keuzes die hij nu gaat maken (uiteraard niet pleitend voor Ajax maar wel het niveau Ajax en ook PSV nastreven)...
Ik ben het helemaal met je eens hoor...
Voor die jongen is het het beste als hij speelt...
Alleen hopelijk niet bij jullie... 
|
|
|
Zlatan Ivarovic Internationale topspeler
Uit: Weert Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1598 Reg.: 30 juni 2002 |
quote: Keje Molenaar schreef:
(...)
Opbouwen is niet hetzelfde als 250 keer per wedstrijd naar voren rennen langs de zijlijn om vervolgens nooit de bal te ontvangen... Pieters heeft juist het inzicht om op de juiste momenten op te komen en anders geeft hij gewoon een strakke, goede inspeelpass op een middenvelder of aanvaller. Ik vind hem juist sterk opbouwend gezien. Let maar eens op hoe weinig fouten hij maakt in balbezit.
Ik verlang ook niet dat een linksback 250 keer naar voren rent of whatever. Dat is natuurlijk onzin. Ik verwacht van een linksback dat hij een man kan uitschakelen en kan opkomen. Ajax speelt toch altijd met aanvallende backs of niet soms? Inderdaad er zijn veel tegengoals door ontstaan, daarom vind ik het ook geen slecht plan om een meer verdedigende back aan de linker kant te zetten die ook mee naar voren gaat. Pieters vind ik daarin gewoon ongeschikt. Type Maduro die liever een tikje breed speelt dan een tikje vooruit. Prima speler dus voor PSV maar niet voor Ajax. Je hoeft maar even te pressen op Pieters en hij weet het niet meer. Echt ik heb de laatste paar wedstrijden op hem gelet en heel wat live beelden gezien. Ik ben niet gecharmeerd van hem. Maar dat is mijn mening en mijn mening hoeft ook niet de juiste te zijn natuurlijk.
|
|
|
Teaser Vedette
Ik verlang ook niet dat een linksback 250 keer naar voren rent of whatever. Dat is natuurlijk onzin. Ik verwacht van een linksback dat hij een man kan uitschakelen en kan opkomen. Ajax speelt toch altijd met aanvallende backs of niet soms? Inderdaad er zijn veel tegengoals door ontstaan, daarom vind ik het ook geen slecht plan om een meer verdedigende back aan de linker kant te zetten die ook mee naar voren gaat.
Ik zeg........ Young Pyo Lee 
|
|
|
Zlatan Ivarovic Internationale topspeler
Uit: Weert Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1598 Reg.: 30 juni 2002 |
(...)
Ik zeg........ Young Pyo Lee 
Ik zeg sambal erbij en Zhirkov... 
|
|
|
FGI Idool
Vak: 428 Posts: 3098 Reg.: 29 december 2003 |
quote: sp1337 schreef:
Huntelaar wilde per se spelen.
Zou je denken? Dat je denkt dat wanneer je als huurling afkomstig bent van AGOVV er direct regelmatige speeltijd in het eerste voor je inzit? Misschien rekende hij op een eerlijke kans (waar hebben we dat meer gehoord?), wie zal het zeggen? Van slechts een invalbeurtje tegen RBC wordt je ook niet veel wijzer.
quote: Wat heeft Huntelaar internationaal nou helemaal laten zien. 1 goal tegen Slovenie, 1 goal tegen Roemenie, 1 goal tegen Inter. Zijn andere goals internationaal zijn toch vooral oefenpotjes (tegen vaak ook matige tegenstanders met Oranje) geweest of goals tegen clubs die het predikaat Europese subtop nog niet eens verdienen.
De tegenstander had dan wel geen grote naam, de 2 goals tegen Kopenhagen waren onmiskenbaar cruciaal in voorronde van de Champions League in een heenwedstrijd die bepaald niet van een leien dakje ging. Ook tegen Zagreb thuis scoorde Klaas, wat weliswaar niet genoeg bleek. Waar het dus om gaat: hij scoort internationaal, en overal en altijd. Dat stond toch ter discussie, en niet tegen wie of in welk soort wedstrijden dat gebeurde.
Even tussendoor: daar hebben jullie sowieso een handje van, er een dergelijke draai aan geven op het moment dat statistieken het tegendeel bewijzen. Ik kwam indertijd nog wellis PN en daar vonden altijd soortgelijke 'discussies' plaats over Sneijder, die geen internationale ervaring zou hebben en dientengevolge tekort zou komen voor de internationale top. Leuk als je daar nu aan terug denkt, nu meneer de grote man is bij 's werelds grootste club. 
In Oranje scoorde Huntelaar onlangs tegen de Roemenen op het EK - daar waar Van Nistelrooij (terecht) het volledige vertrouwen genoot van Van Basten en hij het slechts met invalbeurtjes en oefenwedstrijden moest doen - voor een vijfde achtereenvolgende keer voor het Nederlands Elftal en loopt-ie onderhand ruim één op twee. Mogen het wel oefenwedstrijden wezen: ze gingen wel uit tegen de (kop)sterke Ieren, waarvan wordt gezegd dat hij het dan altijd laat afweten, en het alom als outsider voor de Europese titel getipte Kroatië. Al met al geen sinecure.
quote: Eigenlijk is Huntelaar ook pas nu rijp voor de Europese subtop en het is begrijpelijk dat Hiddink daar geen 4 a 5 jaar op wilde wachten.
Had het aan PSV gelegen dan had hij - geheel in lijn met het beleid dat ook op Aissati wordt geprojecteerd - nu, op z'n vierentwintigste, misschien aan een basisplaats mogen ruiken. Ze benaderen het daar nondeju als wielrennen.
[Dit bericht is veranderd door FGI (op 10 juli 2008 14:23:00).]
|
|
|