Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Eredivisie, eerste divisie en amateurvoetbal
Eredivisie 2007-2008
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 22 pagina's: « 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 22 »

Poster
Topic: Eredivisie 2007-2008 
Johnny Heitinga
International

Vak: 424
Uploads: 1
Reg.: 24 juli 2005
Gepost op 22 november 2007 om 08:04:44.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
'Eredivisie verder met zestien clubs'

AMSTERDAM - De kans is groot dat de eredivisie voetbal over twee jaar uit zestien clubs bestaat, in plaats van de huidige achttien. Dat meldt het AD donderdag. Medio december wordt daarover gestemd door de overkoepelende organisatie ECV.

De competitie moet een nieuwe opzet krijgen, waarin meer topwedstrijden in een seizoen voorkomen en een nieuw soort play-offs in het leven wordt geroepen. De clubs die afvallen, komen in de eerste divisie terecht.

De nieuwe competitieopzet komt uit de koker van Jan Reker, algemeen directeur van PSV. De zestien clubs hebben wel de medewerking van de eerste divisie nodig. Daar spelen nu twintig clubs in mee.
Verdomme zeg, kunnen we nou nooit normaal doen. 18 clubs, allemaal 2 keer tegen elkaar en uiteindelijk heb je een terechte ranglijst. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
 Help mods!
Pool: 510e, Ajax-NAC 3-1 (2-0)MotM Ajax-Vitesse: GabriBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Feyenoord A
International

Reg.: 5 november 2001
Gepost op 22 november 2007 om 09:41:41.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

18 clubs is ook beter. We moeten vermijden om 3 keer tegen mekaar te spelen voor dezelfde competitie. Hopelijk zijn alle wedstrijden inbegrepen bij de seizoenskaart, anders raakt zelfs Feyenoord-Ajax niet vol, wat bij de KNVB-beker nog wel het geval is.

Er is altijd zo'n duidelijke zwakke onderhelft van 4 à 5 clubs. Krimp de Eredivisie in naar 16, maar vul het gelijk aan met Anderlecht, Brugge, Standard en Genk. Clubs die sterker zijn, meer naam hebben en de competitie sterker maken. Anderlecht krijgt al een stadion van 60.000 zitplaatsen, Brugge een nieuwe van 50.000. Standard minimaal een nieuwe van 40.000 en Genk gaat ook uitbreiden naar 35.000. De bestuurders van die 4 clubs zijn de KBVB en de rest van de clubs in hun profliga N.V. meer dan zat.
 Help mods!
Pool: -, Ajax-NAC MotM: Ajax-VitesseBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Meerkoet
Vedette

Uit: Moraalridderend Holland
Vak: 402
Reg.: 23 december 2001
Gepost op 22 november 2007 om 10:28:13.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Als die vernieuwde plannen doorgaan zeg ik mijn s.k. op.
Op het eind een grote play-off.
Ik dacht dat iedereen nu zo langzamerhand wel weet dat die play-offs gewoon niet brengen wat men ervan verwachtte.
Lees goed, door de nieuwe opzet kunnen ze de prijs van een s.k. verhogen.
Alsof we nog niet genoeg uitgemolken zijn.
 Help mods!
Pool: 1484e, Ajax-NAC MotM: Ajax-VitesseBattle-rating: 1.500,0VoVo: 838e / 1732e / 789eOpstelling: incompleet
Sluk
Idool
Nr.2 Ajax Quiz Seizoen 2002/2003

Uit: Apeldoorn
Vak: 116
Reg.: 3 september 2002
Gepost op 22 november 2007 om 10:34:56.       MSN: gaat-bij-jou@niks-aan.heh      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Meerkoet schreef:

Als die vernieuwde plannen doorgaan zeg ik mijn s.k. op.
Op het eind een grote play-off.
Ik dacht dat iedereen nu zo langzamerhand wel weet dat die play-offs gewoon niet brengen wat men ervan verwachtte.
Lees goed, door de nieuwe opzet kunnen ze de prijs van een s.k. verhogen.Alsof we nog niet genoeg uitgemolken zijn.

Dat lees je goed inderdaad, en dat durven ze nog zonder schaamte te zeggen!
Ach ja heeft Ajax weer een smoes om de seizoenkaart toch weer duurder te maken.
Die opzet vind ik ook al belachelijk, alle grote competities zijn normale competities, alleen die van toevalligerwijs Schotland, ook al zo'n grote voetbalcompetitie waar waar elleboog of hesselink en michael mols topscoorders konden zijn, heeft al zo'n opzet. Het kan dus nooit goed zijn voor de kwaliteit, alleen maar goed voor inkomsten.
Wat de gewone voetbalsupporter wil doet er kennelijk niet meer toe. Zucht, nog ff en er is geen hol meer aan!
 Help mods!
Pool: 2968e, Ajax-NAC MotM: Ajax-VitesseBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 3-4-3
Reem-i
Internationale topspeler

Vak: 127
Reg.: 15 mei 2003
Gepost op 22 november 2007 om 10:48:35.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Gewoon de sterkste belgische clubs erbij voegen. Dan krijg je pas echt een betere competitie!!!!
 Help mods!
Pool: 3086e, Ajax-NAC MotM: Ajax-VitesseBattle-rating: 1.465,0VoVo: -Opstelling: incompleet
Inga
Lid 2de elftal

Uit: Amsterdam
Vak: 411
Reg.: 7 februari 2003
Gepost op 22 november 2007 om 11:28:49.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Wat een ontzettend belachelijk k*tplan.
Een nog grotere play-offs op het eind. Echt te belachelijk voor woorden. Tijdens die eerste 30 wedstrijden hoef je je alleen maar veilig bij de eerste 8 te spelen. Waar is hier sprake van een eerlijke competitie? Het echte competitievoetbal verdwijnt op deze manier.

Echt, die gasten zien alleen maar eurotekens in hun ogen.
Het is goed dat er nagedacht wordt over het versterken van de eredivisie, willen we ons kunnen blijven meten met de 'grote' competities. Dan heb ik liever nog een beneliga dan deze troep. Het liefst hou ik gewoon bij hoe het was, 18 mooie clubs die strijden om het kampioenschap. Zoals in elk groot voetballand gebeurt.

Als ze denken dat dit de oplossing is om meer geld te generenen en dus aansluiting te krijgen bij toplanden....
En die k*t Uefa, zo corrupt als wat. Luisteren alleen naar grote landen en rijke mannen. Voetbal interesseert ze allang niet meer.

Als dit doorgaat en protesten vanuit supportersgroeperingen (die er ongetwijfeld heel hevig gaan komen) hebben geen effect, dan weet ik niet of ik nog naar het stadion zal gaan.

Echt een blamage dit.
 Help mods!
Pool: -, Ajax-NAC MotM: Ajax-VitesseBattle-rating: 1.477,8VoVo: -Opstelling: incompleet
Sluk
Idool

Gepost op 22 november 2007 om 11:43:12.       MSN: gaat-bij-jou@niks-aan.heh      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

De enige manier om het voetbal weer te maken zoals het hoort is juist het grote geld uit het voetbal weg halen. Champions League terug naar de basis en alleen de kampioenen+winnaar van vorig seizoen. Wanneer dit ook de kampioen is van dat land, dan de nummer 2 uit dat land erbij.
En dan of de Europacup 2 terug, of alles in de uefacup, beker winnaars+nummers 1 t/m zoveel afhankelijk van de sterkte van de competitie de afgelopen jaren.
Dit is de enige mogelijkheid om het nog leuk te maken. Waarom denkt men het voetbal te moeten veranderen? Het is toch ook op die manier groot geworden??
 Help mods!
Pool: 2968e, Ajax-NAC MotM: Ajax-VitesseBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 3-4-3
TylerDurden
International

Uit: Purmerend
Vak: 410
Reg.: 24 juni 2002
Gepost op 22 november 2007 om 11:45:53.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Grotere play-offs? Kunnen jullie wel lezen? Na 30 wedstrijden houd je gewoon het aantal punten dat je al had. Het is niet zo dat iedereen weer op 0 begint! Op deze manier duurt de competitie 37 wedstrijden i.p.v. 34. Dit is juist veel eerlijker dan de huidige vorm, waarin iedereen na 34 wedstrijden wel op 0 begint (behalve de kampioen). Als je in de nieuwe vorm na 30 wedstrijden 10 punten voorsprong hebt, dan begin je de laatste 7 wedstrijden ook met 10 punten voorsprong.

Ik vind het een grote verbetering ten opzichte van het huidige systeem
 Help mods!
Pool: -, Ajax-NAC MotM: Ajax-VitesseBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
ForzaGrandeIbracadabra
Vedette

Uit: Haarlem
Vak: 428
Reg.: 29 december 2003
Gepost op 22 november 2007 om 11:51:38.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
TylerDurden schreef:

Grotere play-offs? Kunnen jullie wel lezen? Na 30 wedstrijden houd je gewoon het aantal punten dat je al had. Het is niet zo dat iedereen weer op 0 begint! Op deze manier duurt de competitie 37 wedstrijden i.p.v. 34. Dit is juist veel eerlijker dan de huidige vorm, waarin iedereen na 34 wedstrijden wel op 0 begint (behalve de kampioen). Als je in de nieuwe vorm na 30 wedstrijden 10 punten voorsprong hebt, dan begin je de laatste 7 wedstrijden ook met 10 punten voorsprong.

Dan mag het wel eerlijker zijn (alhoewel*) maar wat heb je eraan om straks nog een keer naar Groningen te moeten of wéér thuis tegen feyenoord te spelen? Allemaal zo zinloos en het is gewoon ordinaire geldklopperij. Kan iemand mij uitleggen wat behalve geld het doel is van 7 extra wedstrijden?

* Nu zie je dat AZ vorig seizoen tot op de laatste secondes meedeed om de titel en uiteindelijk van de eerste naar de derde plek ging en in het nieuwe (en oude) systeem zou dat dan betekenen dat ze naast de jackpot (de CL natuurlijk) grijpen. Ook een beetje cru.
 Help mods!
Pool: 106e, Ajax-NAC 3-0 (1-0)MotM Ajax-Vitesse: HeitingaBattle-rating: 1.500,0VoVo: 155e / 429e / 257eOpstelling: 4-3-3
Vossie
Idool

Uit: 015
Reg.: 25 februari 2003
Gepost op 22 november 2007 om 11:57:45.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Volgens mij zijn het nu geen play-offs, maar een halve competitie tussen de bovenste 8 en de onderste 8.
Krijg je natuurlijk weer het gemekker wie er 4x uit en 3x thuis mag spelen, en tegen wie.
Maar zo oneerlijk als de huidige play-offs is het niet, juist psv is een tegenstander van de play-offs in de huidige vorm.
 Help mods!
Pool: 2308e, Ajax-NAC MotM: Ajax-VitesseBattle-rating: 1.449,3VoVo: -Opstelling: incompleet
Inga
Lid 2de elftal

Vak: 411
Reg.: 7 februari 2003
Gepost op 22 november 2007 om 13:22:44.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ok, misschien ben ik iets te voorbarig geweest. Gelukkig maar, want zo'n play-off systeem zie ik totaal niet zitten. Dit valt nog mee, ben best wel opgelucht eigenlijk.Ik blijf het wel veel te gekunsteld vinden, puur en alleen bedacht om meer geld te genereren door extra topwedstrijden te programmeren.
 Help mods!
Pool: -, Ajax-NAC MotM: Ajax-VitesseBattle-rating: 1.477,8VoVo: -Opstelling: incompleet
Vossie
Idool

Gepost op 22 november 2007 om 14:13:20.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

---
Eredivisie krimpt in
Door CHRIS VAN NIJNATTEN

ROTTERDAM - De eredivisie wordt in de toekomst met twee clubs ingekrompen tot zestien deelnemers. Daarover neemt de Eredivisie CV op 13 december een besluit.

PSV vierde vorig seizoen de titel als winnaar van de reguliere competitie. Vanaf 2009, zo is het plan, moet de kampioen ook komen uit de play-offs. FOTO ANP Op die dag staat er een vergadering gepland van de bij de ECV aangesloten profclubs.

Verwacht wordt, dat dan de beslissing valt om met ingang van het seizoen 2009/2010 met zestien deelnemers van start te gaan.

De ingreep is noodzakelijk om tot een nieuwe competitieopzet te komen zoals die onlangs door algemeen directeur Jan Reker van PSV is gelanceerd. In die opzet staan meer topwedstrijden op het programma, komt er een nieuw soort play-offs en hoeven de tv-gelden door minder clubs verdeeld te worden. Om het plan ten uitvoer te kunnen brengen, is de medewerking van de eerste divisie noodzakelijk. Daarin spelen nu twintig clubs.

Als daar de twee uit de eredivisie afkomstige ploegen bijkomen, wordt die competitie te groot. In de eredivisie gaat men er daarom van uit, dat binnen nu en een jaar ook de eerste divisie ingekrompen wordt. De betrokken, af te vloeien clubs dienen op te gaan in de nieuw te formeren topklasse van amateurs en betaald voetbalclubs. Een ander scenario is, dat twee tot vier clubs weggesaneerd worden uit het profvoetbal.

Het staat nog niet vast of de eerste divisie in deze opzet meewil, maar de eredivisie heeft, zo zeggen bronnen binnen de ECV, een effectief drukmiddel ter beschikking. ,,Als de eerste divisie niet meewil, dan zet de eredivisie de betalingen vanuit onze televisiegelden aan de eerste divisie stop. Wij financieren nu voor een groot deel de eerste divisie,’’ aldus een zegsman.

Voor het plan van Reker bestaat brede steun in ’slands hoogste voetbalcompetitie.

Het behelst het volgende:

De eredivisie gaat van achttien naar zestien deelnemers. Die spelen elk 30 wedstrijden, waarna de bovenste acht en de onderste acht gescheiden zullen worden.

De bovenste acht - waarvan in de play-offs de bovenste vier clubs vier keer thuis en drie keer uit aantreden - spelen tot slot zeven duels, waarna de kampioen bekend zal zijn. Die wordt tevens ingeschreven voor de Champions League. Onder de overige plaatsen worden de dan beschikbare andere deelnamebewijzen aan de UEFA Cup en eventueel de Champions League verdeeld.

Van de ‘verliezerspoule’, de onderste acht ploegen uit de reguliere competitie, degradeert de nummer laatst rechtstreeks. De club die als voorlaatste eindigt, speelt promotie/degradatieduels met de nummer twee van de eerste divisie. Reker heeft voorgesteld de punten uit de reguliere competitie mee te nemen naar de play-offs.
---

Helemaal niet zo'n gek idee hoor.
Van 18 naar 16 clubs. Dat betekent dus 30 wedstrijden waardoor het goed mogelijk is nog een halve competitie te spelen tussen de bovenste 8 en de onderste 8.
Kom je dus uit op 37 wedstrijden, hetgeen er minder zijn dan de 38 die je er nu speelt als je aan de play-offs mee moet doen. Ten opzichte van de huidige play-offs doet in dat nieuwe model ook de nummer 1 mee en is dus niet al klaar in maart.

We kunnen wel de kop in het zand steken en denken dat we het met een gewone competitie van 18 gaan redden, maar NL is gewoon te klein, dus moeten we het een beetje anders aanpakken. Ik ben hier iig meer over te spreken dan over de huidige play-offs.
 Help mods!
Pool: 2308e, Ajax-NAC MotM: Ajax-VitesseBattle-rating: 1.449,3VoVo: -Opstelling: incompleet
AjaxDokkum
Lid 2de elftal

Uit: Dokkum
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 26 maart 2007
Gepost op 22 november 2007 om 17:11:36.         MSN: ajaxcoolafca_h@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Van 18 naar 16 vind ik een goed idee.
Maar dit: De bovenste acht - waarvan in de play-offs de bovenste vier clubs vier keer thuis en drie keer uit aantreden - spelen tot slot zeven duels, waarna de kampioen bekend zal zijn. Die wordt tevens ingeschreven voor de Champions League. Onder de overige plaatsen worden de dan beschikbare andere deelnamebewijzen aan de UEFA Cup en eventueel de Champions League verdeeld.

De tering he..Wat is dat dan weer ongelofelijk achterlijk plan.
Gaan we toch vrolijk de play offs spelen met acht clubs?
 Help mods!
Pool: 1088e, Ajax-NAC 3-1 (1-1)MotM Ajax-Vitesse: StekelenburgBattle-rating: 1.478,1VoVo: 1436e / 747e / 1157eOpstelling: 4-3-3
Dijkstra Ajacied Forever
Moderator

Uit: Groningen
Vak: -
Reg.: 29 mei 2001
Gepost op 22 november 2007 om 17:35:22.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

In totaal speel je dan dus 37 wedstrijden, tegen nu 34 voor de kampioen en 38 voor de nummer 2. Ik vind het ook een beetje overdreven allemaal, maar ik denk wel dat het een eerlijker systeem is dan het huidige playoff-systeem. Vooral het voorstel dat de punten uit het eerste gedeelte van de competitie behouden blijven draagt daaraan bij. Dat betekent dat een ploeg die met 20 punten voorsprong de playoffs in gaat, ook gewoon kampioen zal worden. Idem met een ploeg die met ruime voorsprong tweede staat. Heel wat eerlijker dan het huidige systeem, waarin een voortreffelijk seizoen in zware mineur kan eindigen doordat je het in 2 wedstrijden niet waar weet te maken.

In feite betekent het nieuwe voorstel dus dat alle toppers en subtoppers 2 maal tegen de matige ploegen spelen, en 3 maal tegen elkaar. Ik zie dit wel zitten. En zoals gezegd zijn het maar 3 wedstrijden meer dan in een normale competitie van 18 teams. In plaats van 4 wedstrijden tegen kleine clubjes krijg je als supporter nu 7 wedstrijden tegen toppers en subtoppers te zien.

De eerste keer dat ik van het plan hoorde wilde ik het al meteen afschieten, maar ik ben er nu eigenlijk wel positief over.
 Help mods!
Pool: -, Ajax-NAC MotM: Ajax-VitesseBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Michel
Basisspeler
Opper-Chat Operator

Uit: Zaanstad
Vak: 414
Reg.: 14 augustus 2003
Gepost op 22 november 2007 om 17:43:27.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
AjaxDokkum schreef:

Van 18 naar 16 vind ik een goed idee.
Maar dit: De bovenste acht - waarvan in de play-offs de bovenste vier clubs vier keer thuis en drie keer uit aantreden - spelen tot slot zeven duels, waarna de kampioen bekend zal zijn. Die wordt tevens ingeschreven voor de Champions League. Onder de overige plaatsen worden de dan beschikbare andere deelnamebewijzen aan de UEFA Cup en eventueel de Champions League verdeeld.

De tering he..Wat is dat dan weer ongelofelijk achterlijk plan.
Gaan we toch vrolijk de play offs spelen met acht clubs?

Nee want je houd wel het aantal punten want je in de competitie houd. Zeg maar zoals het nu in Schotland gaat. Ik vind het opzich een heel goed plan enige nadelen:

- Seizoenskaart prijs zal wel weer gigantisch omhoog gaan

- Tegen wie mag je dan je 4 thuiswedstrijden spelen? Ik speel liever thuis tegen feyenoord en AZ dan tegen Heerenveen en Roda JC....
 Help mods!
Pool: 1165e, Ajax-NAC MotM: Ajax-VitesseBattle-rating: 1.499,9VoVo: 858e / 918e / 970eOpstelling: incompleet
Sluk
Idool

Gepost op 22 november 2007 om 18:05:28.       MSN: gaat-bij-jou@niks-aan.heh      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Dijkstra Ajacied Forever schreef:

In totaal speel je dan dus 37 wedstrijden, tegen nu 34 voor de kampioen en 38 voor de nummer 2. Ik vind het ook een beetje overdreven allemaal, maar ik denk wel dat het een eerlijker systeem is dan het huidige playoff-systeem. Vooral het voorstel dat de punten uit het eerste gedeelte van de competitie behouden blijven draagt daaraan bij. Dat betekent dat een ploeg die met 20 punten voorsprong de playoffs in gaat, ook gewoon kampioen zal worden. Idem met een ploeg die met ruime voorsprong tweede staat. Heel wat eerlijker dan het huidige systeem, waarin een voortreffelijk seizoen in zware mineur kan eindigen doordat je het in 2 wedstrijden niet waar weet te maken.

In feite betekent het nieuwe voorstel dus dat alle toppers en subtoppers 2 maal tegen de matige ploegen spelen, en 3 maal tegen elkaar. Ik zie dit wel zitten. En zoals gezegd zijn het maar 3 wedstrijden meer dan in een normale competitie van 18 teams. In plaats van 4 wedstrijden tegen kleine clubjes krijg je als supporter nu 7 wedstrijden tegen toppers en subtoppers te zien.

De eerste keer dat ik van het plan hoorde wilde ik het al meteen afschieten, maar ik ben er nu eigenlijk wel positief over.

Kan best wezen, ik vind het ook best leuk om 4 keer van feyenoord te winnen in 1 seizoen, maar dit is niet de rede dat ze dit systeem in willen voeren, de rede is om extra inkomsten te genereren en dat vind ik werkelijk helemaal niks.
Straks kan je alleen nog tegen betaling je eigen club zien spelen, wat zeg ik tegen extra betaling want je betaald natuurlijk al om tv te kijken. De samenvattingen verdwijnen steeds verder naar vervelende tijdstippen, tijdstippen om mensen te dwingen toch maar te betalen om de wedstrijd meteen te zien.
Misselijk makend vind ik het werkelijk.
Het is zo jammer dat het menselijk is om altijd maar meer te willen, draaide het alleen maar om de prijzen en het vermaak en niet om geld.
Het is toch ongelovelijk dat sommige ploegen die pak hem beet de kwart finale halen van de CL soms zelfs meer geld binnen haalt dan de uiteindelijke winnaar? En heus niet doordat ze meer wedstrijden gewonnen hebben.
 Help mods!
Dijkstra Ajacied Forever
Moderator

Uit: Groningen
Reg.: 29 mei 2001
Gepost op 22 november 2007 om 18:36:24.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Sluk schreef:

Kan best wezen, ik vind het ook best leuk om 4 keer van feyenoord te winnen in 1 seizoen, maar dit is niet de rede dat ze dit systeem in willen voeren, de rede is om extra inkomsten te genereren en dat vind ik werkelijk helemaal niks.
Ik snap wat je bedoelt, maar dat is wel involledig. Een belangrijke reden voor het wijzigen van het aloude '18 ploegen - 34 wedstrijden'-systeem is ook het aantrekkelijker maken van de Nederlandse competitie om de concurrentiepositie te versterken. Het huidige voorstel (méér topwedstrijden en mínder wedstrijden tegen kleintjes) draagt daar wel goed aan bij. De playoffs in de huidige vorm waren een eerste probeersel dat helaas teveel nadelen bleek te hebben, maar het nieuwe voorstel herstelt een hoop van die nadelen.

Daarnaast wordt de competitie spannender. Zelfs al ga je met 11 punten voorsprong de playoffs in, geen enkele ploeg zal rustig slapen wanneer je in de laatste 7 wedstrijden van de competitie nog tegen de 7 zwaarste tegenstanders moet. In die laatste fase van de competitie kan nog álles gebeuren.

Hoewel ik je punt snap ben ik het er dus zeker niet mee eens dat het alleen maar ingevoerd wordt om extra inkomsten te genereren.
quote:
Straks kan je alleen nog tegen betaling je eigen club zien spelen, wat zeg ik tegen extra betaling want je betaald natuurlijk al om tv te kijken. De samenvattingen verdwijnen steeds verder naar vervelende tijdstippen, tijdstippen om mensen te dwingen toch maar te betalen om de wedstrijd meteen te zien.
Voor Live-wedstrijden mag van mij best betaald worden, wat betreft de samenvattingen ben ik het helemaal met je eens. Die moeten gewoon om 7 uur op zondag uitgezonden blijven worden. Wanneer ze daar echt aan willen tornen sta ik zelf ook op de barricades. Het staat mijns inziens echter los van het wijzigingsplan.
 Help mods!
Pool: -, Ajax-NAC MotM: Ajax-VitesseBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Vossie
Idool

Gepost op 22 november 2007 om 19:46:51.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Jammer dat er hier mensen kritiek spuien terwijl ze niet eens goed hebben begrepen hoe het werkt.

Tegen wie je je thuiswedstrijden gaat spelen is natuurlijk van belang, dat maakt nog wel wat uit. Dat zal dmv een loting gebeuren of ze stellen het van te voren vast in de regelementen.
De nummer 1 thuis tegen 2, 3, 4 en 5 en uit tegen 6, 7 en 8
De nummer 2 thuis tegen 3, 4, 5 en 6 en uit tegen 1, 7 en 8
bijvoorbeeld...

Wel is dit play-offs nu al beter omdat je niet te maken hebt met knock-out maar met en halve competitie waarin je je puntenaantal tot dan houdt. Dat de 'kampioen'/nummer 1 van dat moment er ook aan meedoet maakt het juist spannender en simpelweg zinvol...
 Help mods!
Feyenoord A
International

Reg.: 5 november 2001
Gepost op 22 november 2007 om 22:52:45.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het is beter dan de play-offs van nu, maar voeg liever de Belgische top toe, als je 2 of 4 clubs extra laat degraderen in seizoen 2008/2009. Meerdere keren tegen mekaar spelen, geen probleem, maar het liefst niet meer dan 2 keer voor dezelfde competitie.

Het plan is niet slecht. Sparta, Excelsior, Dordrecht en Den Haag komen dan niet meer terug in de Eredivisie.
 Help mods!
Pool: -, Ajax-NAC MotM: Ajax-VitesseBattle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Vossie
Idool

Gepost op 22 november 2007 om 23:10:42.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Dat ligt er maar net aan of ze promoveren of niet meneer Feyenoord A...

Dat je pas echt aan kwaliteitsverbreding doet wanneer je meer (sub)topclubs toevoegt aan de competitie is natuurlijk waar, maar volgens mij mag dat nog niet van de UEFA. Dus zullen we moeten wachten op het uiteenvallen van België...

[Dit bericht is veranderd door Vossie (op 22 november 2007 23:11:40).]
 Help mods!
Micheltje
Regelmatige invaller

Uit: Lelystad
Vak: 428
Reg.: 7 november 2005
Gepost op 22 november 2007 om 23:47:26.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
TylerDurden schreef:

EEn klein probleem kan zijn is dat je na 30 wedstrijden niet meer in te halen bent....Als je de punten mee mag nemen is dit zeker het proberen waard.
 Help mods!
Pool: 888e, Ajax-NAC MotM: Ajax-VitesseBattle-rating: 1.426,7VoVo: 1690e / 2094e / 1688eOpstelling: incompleet
TylerDurden
International

Uit: Purmerend
Reg.: 24 juni 2002
Gepost op 23 november 2007 om 00:58:51.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Micheltje schreef:

(...)

EEn klein probleem kan zijn is dat je na 30 wedstrijden niet meer in te halen bent....Als je de punten mee mag nemen is dit zeker het proberen waard.

Dat is ook geen probleem. Je moet het gewoon zien als een competitie van 37 wedstrijden. Dus ook al ben je na 30 wedstrijden niet meer in te halen (lijkt me stug 7 wedstrijden voor het einde), dan ben je gewoon kampioen! En dan speel je del aatste 7 wedstrijden dus als kampioen. Net als hoe het altijd was als je voor de 34e speelronde kampioen was.

Ik zie het probleem niet. Je speelt 37 wedstrijden en wie de meeste punten heeft is kampioen. Totaal onvergelijkbaar met de afschuwelijke play-offs die we nu hebben.
 Help mods!
Pool: -, Ajax-NAC MotM: Ajax-VitesseBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Criticus
Ballenjongen

Vak: 121
Reg.: 22 oktober 2007
Gepost op 23 november 2007 om 02:22:15.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Bijna iedereen op dit forum is het er toch over eens dat er een BeNeliga moet komen?

Een competitie met :

NL:

Ajax, Feyenoord, PSV, AZ, Heerenveen, Twente, Utrecht, Vitesse, Roda JC, Groningen en 2 uit NAC/NEC/Willem 2/Heracles/Sparta.

Belgie:

Anderlecht, Standard, Club Brugge, RC Genk, AA Gent en GBA/Beveren/Zulte Waregem/Lokeren/KV Mechelen/Charleroi.

..is toch veel aantrekkelijker dan deze 2 competities tot nu toe zijn?

Aantrekkelijker voor spelers, sponsoren, tv-rechten etc?

Wij worden op het moment weggeconcureerd door het geld uit de grote landen en hier moet iets aan gedaan worden.
De deal met Aegon is een stap in de goede richting, maar een BeNeLiga zou in mijn ogen een nog grotere stap zijn.

Hier wordt al jaren voor geopperd, maar het gebeurt niet.

Kan iemand mij uitleggen waarom niet?
 Help mods!
Frederique
Internationale topspeler

Reg.: 7 november 2004
Gepost op 23 november 2007 om 08:32:09.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Criticus schreef:

Bijna iedereen op dit forum is het er toch over eens dat er een BeNeliga moet komen?

Een competitie met :

NL:

Ajax, Feyenoord, PSV, AZ, Heerenveen, Twente, Utrecht, Vitesse, Roda JC, Groningen en 2 uit NAC/NEC/Willem 2/Heracles/Sparta.

Belgie:

Anderlecht, Standard, Club Brugge, RC Genk, AA Gent en GBA/Beveren/Zulte Waregem/Lokeren/KV Mechelen/Charleroi.

..is toch veel aantrekkelijker dan deze 2 competities tot nu toe zijn?

Aantrekkelijker voor spelers, sponsoren, tv-rechten etc?

Wij worden op het moment weggeconcureerd door het geld uit de grote landen en hier moet iets aan gedaan worden.
De deal met Aegon is een stap in de goede richting, maar een BeNeLiga zou in mijn ogen een nog grotere stap zijn.

Hier wordt al jaren voor geopperd, maar het gebeurt niet.

Kan iemand mij uitleggen waarom niet?

Omdat van Raaij voor gek werd versleten toen hij enkele jaren geleden met dit idee kwam
 Help mods!
Sluk
Idool

Gepost op 23 november 2007 om 11:25:54.       MSN: gaat-bij-jou@niks-aan.heh      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik zit op geen enkele pot tegen een Belgische club te wachten, ik zie eerlijk waar liever Ajax-Zwolle dan Ajax Germinal beerschot.
Ik heb werkelijk niks met Belgische clubs. Bovendien krijg je dan combi's naar Club Brugge wat voor de meereizende supporters ook niet echt prettig is lijkt me.
Het worden iig nog meer combi's dan het nu al zijn.
Is er dan verder niemand die ook een beetje met weemoed terugkijkt naar "vroegah" met 3 europacup toernooien.
 Help mods!

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 22 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk