| Poster | | Topic: Eredivisie 2007-2008 |  |
|
Boerke 2 Talent
Posts: 191 Reg.: 9 februari 2000 | Met kerst speelt ie voor Ajax.
Dat is wat er gebeuren gaat.
|
|
|
Benji Geselecteerd voor Oranje Winnaar ANC 6 + 7
Uit: Amsterdam Vak: 410 Posts: 1077 Reg.: 18 oktober 2002 | Omgekeerde wereld, Afonso... Ongekende aantijgingen zijn dit, bij Ajax hoef ik hem absoluut niet (meer) te zien!
|
|
|
Stelios Regelmatige invaller
Vak: - Posts: 727 Reg.: 11 april 2005 | Die Alves is volgens mij een keer uit de boom gevallen ofzo. Wat een pannenkoek. Lekker aan z'n contract houden, had ie anders maar in Zweden moeten blijven.
Hoop toch van harte dat Ajax hem niet overneemt. Speelt hij bij ons een seizoen goed, gaat hij toch weer muiten omdat bijv Inter of FC Huppelkut met een grotere zak geld voor de deur staan.
|
|
|
John Gijsbert Heitinga Idool
Uit: Hoofddorp Vak: 127 Posts: 11728 Reg.: 1 oktober 2002 |
quote: Alves traint met plezier bij Heerenveen
Heerenveen neemt afstand van de uitlatingen van journalist Wagner Augusto Alvares de Freitas, de persvoorlichter van Afonso Alves. Wagner Augusto haalde op de website van de voetballer uit naar Heerenveen en de fans. Dat club en speler nog door één deur kunnen bleek vandaag, want Alves trainde gewoon en met plezier mee met de selectie van Heerenveen.
Wie het artikel van Wagner Augusto leest, krijgt bijna het idee dat de spits en Heerenveen na het afketsen van de transfer naar AZ in staat van oorlog verkeren. Niets is minder waar. De Braziliaan is weliswaar teleurgesteld over het niet doorgaan van zijn mogelijke overgang naar Alkmaar en Heerenveen niet blij met de afwezigheid van Alves tijdens een aantal trainingen en het Telegraaf voetbalgala, maar er is nog steeds sprake van gezond respect voor elkaar.
Dat blijkt onder meer uit het feit dat Heerenveen voor Alves een visum heeft geregeld voor zijn trip met het Braziliaanse team naar Amerika, maar ook uit de steun die de topschutter maandagavond tijdens het voetbalgala van onder andere trainer Gertjan Verbeek ontving. De trainer nam op het voor zijn speler. ,,We mogen niet te snel oordelen, zeker niet als je niet alle achtergronden kent. Hij is en blijft een mens en vanuit menselijk oogpunt kan ik me zijn teleurstelling voorstellen.’’
Van onmin met spelers of trainers is geen sprake. Verbeek heeft sinds de terugkeer van Alves uit Brazilië bij herhaling laten weten dat het plezierig werken is met de aanvaller. De verstandhouding tussen club en speler is goed. Alves verscheen vandaag gewoon op zowel de ochtend- en middagtraining en was volgens directeur Yme Kuiper goed geluimd. ,,Hij maakte met iedereen een praatje zoals hij dat anders ook doet.’’
Alves nam gisteren via sms contact op met trainer Gertjan Verbeek met de vraag of hij mee kon trainen. Dat was geen probleem. De aanvaller traint volgens Verbeek hard en heeft duidelijk plezier in zijn trainingsarbeid. ,,We hebben dan ook goede hoop dat Alves zijn hoofd weer helemaal op voetbal gericht is, ‘’ aldus Yme Kuiper.
Kuiper is niet blij met het beeld dat ontstaat door de beweringen van Wagner Augusto . Hij is van mening dat er sprake is van discrepantie tussen de opstelling van Wagner Augusto en de voetballer zelf. ,,We weten vrijwel zeker dat de uitingen op de website van Afonso niet door hem aangestuurd worden.’’ Hij is dan ook niet blij met de reacties die de uitlatingen van Wagner Augusto tot gevolg hebben.
De directeur denkt daarbij niet alleen aan het belang van Heerenveen, maar ook aan dat van Alves. ,,Wij hebben Afonso juist leren kennen als een prima kerel. Niemand is hier bij gebaat. Heerenveen niet, maar ook zeker Afonso niet.’’ Yme Kuiper hoopt daarom dat de uitlatingen van Wagner Augusto niet een kettingreactie teweeg brengen.
,,Augusto laat zich minder vleiend uit over de club Heerenveen, maar ook over de supporters. Wij weten dat zaken niet goed worden weergegeven en wensen hier op een Heerenveen-waardige manier mee om te gaan door er verder geen aandacht aan te besteden. Wij hopen dat onze supporters het voorbeeld van de club volgen,’’ aldus Yme Kuiper.
Afonso Alves vertrek morgen naar Amerika om twee duels met het Braziliaanse elftal te spelen. De club verwacht hem eind volgende week terug. Yme Kuiper: ,,We hebben gezien zijn houding de verwachting dat hij op de afgesproken tijd terugkeert, maar op de achtergrond, zo weten we, zijn ook andere krachten werkzaam, dus zekerheid hebben we niet.’’
|
|
|
ArenA Administrator Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05
Uit: Zeist Vak: 420 Posts: 8721 Reg.: 18 april 2002 | Ze moeten ook wel aangezien de transferperiode is afgelopen.
Alves moet spelen om zich in de kijker te spelen en kan niet te lang wachten als hij nog bovenaan wil eindigen op de topscorerlijst(en). Heerenveen aan de andere kant doet het dramatisch zonder hun topscorer en wil graag dat hij er weer in staat de volgende wedstrijd.
Resultaat beide partijen weten ineens niets meer van een ruzie of meningsverschil, het is weer wachten tot de winterstop tot de volgende ruzie.
|
|
|
Mark Moderator Winnaar Ajax Netwerk VoVo Beker 2006/2007
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3636 Reg.: 7 maart 2000 |
quote: ArenA schreef:
Resultaat beide partijen weten ineens niets meer van een ruzie of meningsverschil, het is weer wachten tot de winterstop tot de volgende ruzie.
Hmm.. of komt die ruzie toch al eerder..
quote: Afonso Alves wederom spoorloos
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op vrijdag, 14 september om 11:10
“Als ik terug ben, ga ik gewoon weer doen waar ik goed in ben: het maken van doelpunten.” Het is maar de vraag voor wanneer Afonso Alves dit in gedachten had. De topschutter van SC Heerenveen was donderdagavond op Schiphol in geen velden of wegen te bekennen.
Alves speelde deze week met het Braziliaanse elftal in Amerika en zou gisteravond terugkeren in Nederland. De clubleiding van Heerenveen heeft nu het vermoeden dat Alves vanuit Amerika naar Brazilië is gevlogen om een extra bezoekje aan zijn vaderland te brengen.
Op de website van de Friese club vertelt directeur Yme Kuiper niet te weten wanneer de Braziliaan weer opduikt. “Daar kan ik op dit moment niks over zeggen. We hebben echter wel één zekerheid, namelijk dat als Afonso wil voetballen, hij dat alleen bij ons kan doen.”
Alves, die woensdag tegen Mexico trefzeker was, werd wekenlang in verband gebracht met een transfer naar onder meer AZ en Middlesbrough. Toen die deals mislukten repte zijn belangenbehartiger Wagner Augusto Alvares de Freitas van slavernij.
Wat een soap zeg, onvoorstelbaar. 
[Dit bericht is veranderd door Mark (op 14 september 2007 11:43:07).]
|
|
|
AFCA 428 International
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 4132 Reg.: 6 september 2005 | Die Alves en zaakwaarnemers zou je toch ook villen als ze weer opduiken in Friesland. Wat een schoten zijn dat toch ook zeg.
|
|
|
MaGiCa Internationale topspeler
Uit: Leeuwarden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2038 Reg.: 10 april 2005 | Volgens mij wil hij gewoon ontslagen worden.(maar ja wat zijn zijn rechten dan,mag hij dan gewoon overstappen naar een andere club of word het een zaak voor de bond?.........) Maar h,veen houdt zijn poot stijf blijkt, maar toch je zal er moedeloos van worden als club zijnde.
|
|
|
Bazza Internationale topspeler
Vak: - Posts: 1529 Reg.: 20 januari 2002 | |
|
AFCA 428 International
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 4132 Reg.: 6 september 2005 | Waar sláát dat nou weer op. Hoezo mooi voor Heerenveen. Zoiets kan bij ons ook gebeuren. Stel Luque speelt straks de sterren van de hemel, wordt opgeroepen voor het Spaans elftal en speelt een leuk Ek. Vervolgens komt hij niet meer naar Ajax omdat hij niet weg mag. Vindt je het dan nog zo leuk?
|
|
|
Vak: - Posts: 1529 Reg.: 20 januari 2002 |
quote: AFCA 428 schreef:
Waar sláát dat nou weer op. Hoezo mooi voor Heerenveen. Zoiets kan bij ons ook gebeuren. Stel Luque speelt straks de sterren van de hemel, wordt opgeroepen voor het Spaans elftal en speelt een leuk Ek. Vervolgens komt hij niet meer naar Ajax omdat hij niet weg mag. Vindt je het dan nog zo leuk?
Goed voorbeeld
Ik heb een hekel aan heerenveen en Ajax is mijn liefde, dus geen goed voorbeeld
|
|
|
AFCA 428 International
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 4132 Reg.: 6 september 2005 | Tenzij je uit Groningen komt, snap ik niet hoe je een hekel kunt hebben aan Heerenveen.
|
|
|
Vak: - Posts: 1529 Reg.: 20 januari 2002 |
Tenzij je uit Groningen komt, snap ik niet hoe je een hekel kunt hebben aan Heerenveen.
Ik heb altijd al een hekel gehad aan heerenveen zonder een echte reden.Kan er ook weinig aan doen.Maar nadat hun icoon(riemer vd velde)met de "studio Ajax" opmerking aankwam was het helemaal voorbij tussen mij en heerenveen
[Dit bericht is veranderd door Bazza (op 14 september 2007 15:22:09).]
|
|
|
MaGiCa Internationale topspeler
Uit: Leeuwarden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2038 Reg.: 10 april 2005 |
Tenzij je uit Groningen komt, snap ik niet hoe je een hekel kunt hebben aan Heerenveen.
Vergeet je Leeuwarden niet !! 
|
|
|
Adriano Vedette Winnaar Bekerklassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006
Uit: Vlaardingen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2562 Reg.: 16 juli 2002 |
quote: MaGiCa schreef:
Volgens mij wil hij gewoon ontslagen worden.(maar ja wat zijn zijn rechten dan,mag hij dan gewoon overstappen naar een andere club of word het een zaak voor de bond?.........) Maar h,veen houdt zijn poot stijf blijkt, maar toch je zal er moedeloos van worden als club zijnde.
Ik snap niet dat daar geen regels voor zijn. Om te beginnen moet je gewoon zijn salaris stopzetten en zolang hij zijn werkweigering doorzet hem zolang als die werkweigering duurt schorsen bij zijn nieuwe wergever.
Stel AZ koopt hem in de winterstop en Alves heeft tot dan een half jaar geweigerd te voetballen voor Heerenveen. Dan is het heel simpel, hij speelt het 1ste half jaar ook niet bij AZ. Zo zorg je ervoor dat clubs even nadenken voor ze zoiemand binnenhalen en dat Alves wordt gedwongen om voor zijn voorstelijke salaris op te komen dagen. En gewoon te spelen. Je tekent met je volle verstand.
Als die regel er niet snel komt stort heel de voetbalwereld in elkaar en hebben de zaakwaarnemers de macht. Dit mag niet gebeuren.
|
|
|
rbn Veelbelovend talent
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 244 Reg.: 3 december 2006 | Die Alves gewoon aan zijn contract houden en desnoods laten wegrotten op de tribune, wat een stakker zeg.
|
|
|
BoudStyle International
Uit: Abcoude Vak: 420 Posts: 1473 Reg.: 17 juli 2003 |
quote: Afonso Alves laat weer op zich wachten
19/09/2007 15:08
De verwachting dat Afonso Alves naar Heerenveen zou komen bleek wederom vals. De Braziliaan blijft onbereikbaar en onvindbaar.
Trainer Gertjan Verbeek had laten doorschemeren dat Alves zich dinsdag weer zou melden in Friesland om een dag later aan de training deel te nemen. Maar het bleek dat de wens de vader van de gedachte was.
'Ik heb het naar mijn zin als Alves er bij is, maar ook als hij er niet is', maakt Verbeek zich niet meer druk. 'Want dan zijn er nog twintig spelers die wel zin hebben. Na Excelsior hebben wij het er binnen de groep niet meer over gehad. In dat opzicht heb ik ook bewondering voor de selectie, hoe die met de hele situatie omgaat.'
Bij SC Heerenveen weet niemand wanneer de aanvaller zijn gezicht wél weer laat zien. 'Niemand heeft contact met hem', zegt directeur Yme Kuiper tegen Omrop Fryslan over het voortslepende conflict met Alves.
De Braziliaanse aanvaller, die donderdag sowieso niet in de UEFA Cup-wedstrijd tegen Helsingborgs IF in actie komt, leeft in onmin met SC Heerenveen na het mislukken van een transfer naar AZ.
Te bizar voor woorden dit. Wie zal die vent in godsnaam adviseren? Als geintresseerde club, zal je nu toch ook wel 2 keer nadenken voordat je zo een werkweigenaar contracteerd.
|
|
|
Red Vedette
Uit: Purmerend Vak: 410 Posts: 2604 Reg.: 20 juni 2002 | ik zit hier nou ff Heerenveen te kijken met een half oog (andere 3 kwart van mn zicht op Ajax.netwerk). het valt me echt op hoe negatief die friezen zich uitlaten over alves. het is werkelijk de eerste keer dat dit volgens mij gebeurd daar. de gebruikelijke scheldpartijen schuwen ze ook niet. en dat voor Heerenveen 
|
|
|
Johnny Heitinga  International
Vak: 424 Posts: 1685 Uploads: 1 Reg.: 24 juli 2005 |
quote: Red schreef:
ik zit hier nou ff Heerenveen te kijken met een half oog (andere 3 kwart van mn zicht op Ajax.netwerk). het valt me echt op hoe negatief die friezen zich uitlaten over alves. het is werkelijk de eerste keer dat dit volgens mij gebeurd daar. de gebruikelijke scheldpartijen schuwen ze ook niet. en dat voor Heerenveen 
Ach, die o zo gezellige Friese mentaliteit en gemoedelijkheid wordt je alleen maar aangepraat. Ik heb er helemaal niks meer mee sinds ze al enige jaren maar wat graag meededen met het zingen van "Wesley Sneijder je moeder is een hoer" zonder ook maar enige reden.
|
|
|
Edgar Steven Davids International
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 1878 Reg.: 25 september 2005 |
ik zit hier nou ff Heerenveen te kijken met een half oog (andere 3 kwart van mn zicht op Ajax.netwerk). het valt me echt op hoe negatief die friezen zich uitlaten over alves. het is werkelijk de eerste keer dat dit volgens mij gebeurd daar. de gebruikelijke scheldpartijen schuwen ze ook niet. en dat voor Heerenveen 
Ik vind het volkomen terecht hoe ze reageren op Alves. Alves heeft schijt aan het Heerenveen pubkiek. Hij heeft totaal geen respect voor het publiek van Heerenveen.
|
|
|
Uit: Hoofddorp Vak: 127 Posts: 11728 Reg.: 1 oktober 2002 |
quote: Edgar Steven Davids schreef:
(...)
Ik vind het volkomen terecht hoe ze reageren op Alves. Alves heeft schijt aan het Heerenveen pubkiek. Hij heeft totaal geen respect voor het publiek van Heerenveen.
Niet eens juichen bij de doelpunten. Een stakker is het! Dat soort spelers moet je aan hun contract houden en weg laten kwijnen in kleedkamer 2.
Helaas gebeurd zoiets nooit en wint de speler uiteindelijk toch wel. Hij een mooie transfer en Heerenveen veel te weinig geld.
|
|
|
Red Vedette
Uit: Purmerend Vak: 410 Posts: 2604 Reg.: 20 juni 2002 | ik vind het ook niet meer dan terecht dat ze hem zo toezingen. had het alleen niet verwacht van die 'gezellige' 'nette' boeren.
het blijft gewoon een feit dat het gewoon een verschrikkelijke lul is die alves. ik zou hem als andere club ook niet willen hebben in mijn selectie. zoals hij nu reageerd, zou hij dat ook zo doen bij een ander.
|
|
|
Luutje International
Uit: Brabant Vak: 413 Posts: 1422 Reg.: 31 mei 2003 |
quote: John Gijsbert Heitinga schreef:
(...)
Niet eens juichen bij de doelpunten. Een stakker is het! Dat soort spelers moet je aan hun contract houden en weg laten kwijnen in kleedkamer 2.
Helaas gebeurd zoiets nooit en wint de speler uiteindelijk toch wel. Hij een mooie transfer en Heerenveen veel te weinig geld.
Dat is het wrange voor heerenveen. Hij moet juist spelen willen ze er het maximale transferbedrag uit kunnen halen.
ik vind het ook niet meer dan terecht dat ze hem zo toezingen. had het alleen niet verwacht van die 'gezellige' 'nette' boeren.
het blijft gewoon een feit dat het gewoon een verschrikkelijke lul is die alves. ik zou hem als andere club ook niet willen hebben in mijn selectie. zoals hij nu reageerd, zou hij dat ook zo doen bij een ander.
Onze Luis was natuurlijk ook niet echt lekker bezig.
[Dit bericht is veranderd door Luutje (op 20 september 2007 22:06:23).]
|
|
|
Red Vedette
Uit: Purmerend Vak: 410 Posts: 2604 Reg.: 20 juni 2002 |
quote: Luutje schreef:
(...)
Onze Luis was natuurlijk ook niet echt lekker bezig.
mwah weet niet, het was niet volgens het boekje natuurlijk maar ik denk dat hij niet zo'n klote mentaliteit als alves heb.
|
|
|
Uit: Hoofddorp Vak: 127 Posts: 11728 Reg.: 1 oktober 2002 | 1 AJA 5 13
2 PSV 5 13
3 FEY 5 12
4 TWE 5 11
5 GRA 5 10
6 VIT 5 9
7 NAC 5 9
8 UTR 5 8
9 AZ 5 7
10 GRO 5 7
11 RJC 5 7
12 HEE 5 5
13 WIL 5 5
14 SPA 5 4
15 VVV 5 3
16 HER 5 1
17 NEC 5 1
18 EXC 5 0
Toch best verassend allemaal. AZ, Groningen, Roda en Heerenveen toch al erg veel punten verloren. Twente begint weer goed net als NAC en De Graafschap.
|
|
|