| Poster | | Topic: Eredivisie 2007-2008 |  |
|
kissimee Jeugdspeler
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 70 Reg.: 10 juli 2007 | Heren, voorgaande postings gaan niet meer over de Eredivisie. Er is een topic 'UEFA coëfficiënten' in het forum 'Buitenlandse en Europese Competities'.
Wat de Eredivisie betreft: er is geen ontkomen aan, Ajax wordt kampioen. Niet omdat ze beter zijn dan vorig jaar, maar omdat ze dit jaar zakelijker en professioneler zullen zijn, óók de punten pakken als het sprankelende er een week niet is, niet meer janken en zeuren bij tegenslag. En je zult zien, die tegenslag komt dan ook niet meer.
PSV ontkomt niet aan het effect van de verzadiging. Dat kleine beetje extra om moeilijke wedstrijden te winnen zal vaak ontbreken. PSV zal het seizoen moeten redden met pieken in de Champions League.
AZ komt de klap van de drie verloren 'finales' vorig seizoen niet te boven in dit seizoen. Het zal blijven knagen dat ze geen prijzen kúnnen pakken.
Feyenoord is de grootste outsider en onbekende factor. Ze zullen vaak verrassen, misschien Ajax weer twee maal verslaan, maar het uiteindelijk afleggen tegen Ajax' grotere routine en nieuwe doelmatigheid.
proficiat!
[Dit bericht is veranderd door kissimee (op 31 juli 2007 11:07:58).]
|
|
|
John Gijsbert Heitinga Idool
Uit: Hoofddorp Vak: 127 Posts: 11728 Reg.: 1 oktober 2002 | Sparta heeft vandaag ook een gezellige open dag gehad. Vooral de afsluitende wedstrijd was de moeite waard:
Sparta Rotterdam 1 - 6 Getafe
|
|
|
LWD_ajax Geselecteerd voor Oranje
Uit: Leeuwarden Vak: - Posts: 1185 Reg.: 24 oktober 2004 | Je hebt hier toch wel over de club die Barca van de mat speelde 4-0 
|
|
|
Frits Barend Ballenjongen
Vak: 121 Posts: 28 Reg.: 5 augustus 2007 | Winnen bij Sparta? Daar kunnen wij nog wat van leren! Ik kan me laatste overwinning op het Kasteel niet meer heugen. Met van basten en Rijkaard verloren we daar ook altijd.
|
|
|
Ajax voor eeuwig Lid 2de elftal
Vak: 421 Posts: 323 Reg.: 1 maart 2007 | |
|
J.Ullrich Veelbelovend talent
Uit: Velserbroek Vak: 428 Posts: 501 Reg.: 31 mei 2007 | |
|
MaGiCa Internationale topspeler
Uit: Leeuwarden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2038 Reg.: 10 april 2005 | WAT EEN ENORME LUL IS DIE GAST VOLGENS MIJ DE TWEEDE DERKSEN LAAT HIJ LEKKER MET ZIJN KOP IN DE REET VAN LOUIS EN SCHERINGA GAAN ZITTEN!!!!!!!!!!KNVB-directeur Kesler: 'AZ wordt kampioen'
donderdag, 9 augustus
Henk Kesler laat er geen onduidelijkheid over bestaan. De KNVB-directeur voorspelt op de website van de nationale voetbalbond dat AZ het komende seizoen aan het langste eind trekt.
“Mij wordt nu dikwijls gevraagd wie kampioen wordt van de Eredivisie”, zegt Kesler op het digitale thuis. “Ik denk dat AZ kampioen wordt. Die ploeg was er vorig seizoen dichtbij en heeft de selectie aardig op peil gehouden. Ajax wordt tweede, PSV derde en Feyenoord vierde. Ik denk dat het voor Feyenoord nog iets te vroeg is om voor het kampioenschap te gaan.”
Ook Oranje kwam nog even aan bod. “Wat Oranje betreft hoop ik uiteraard dat de mannen van de bondscoaches Marco van Basten en John van 't Schip zich kwalificeren voor het Europees kampioenschap. Vanuit mijn functie is dat het belangrijkste voor het komende jaar.”
“Maar eerst staat zaterdag in de Amsterdam ArenA de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tussen Ajax (bekerwinnaar) en PSV (landskampioen) op het programma. De allereerste prijs van het nieuwe seizoen. De wedstrijd wordt gespeeld voor 46.000 toeschouwers, zo is mij verteld. Sinds 1999 waren dat er niet zoveel. Een mooie voorbode voor een nieuw voetbalseizoen met hopelijk weer volle stadions”, aldus Kesler.
|
|
|
freezl Internationale topspeler
Uit: valkenswaard Vak: - Posts: 2852 Reg.: 26 september 2004 | Joh,denk aan je hart
Verder heb je wel gelijk hoor,eikel van een vent 
|
|
|
Uit: Leeuwarden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2038 Reg.: 10 april 2005 |
quote: freezl schreef:
Joh,denk aan je hart
Verder heb je wel gelijk hoor,eikel van een vent 
Ok maar moet die oetlul niet een beetje onpartijdig blijven?.... en dat noemt zich bondsvoorzitter die vieze akelige holkruiper.............He dat moest er nog even uit 
|
|
|
AFC_Orange Regelmatige invaller
Uit: Den Haag Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 647 Reg.: 20 april 2006 | No way, de Graafschap - Real Sociedad 3-0 ?
Over AZ
Ik denk dat hun kans om kampioen te worden erg klein is.
Hun selectie is niet zo heel anders dan vorig jaar.
Vorig seizoen waren ze wel close, maar toen had Ajax een matig seizoen, PSV had in de 2e seizoenshelft een enorme dal, en Feyenoord deed niet eens mee.
Minstens 1 van die 3 zou dit jaar wel een heel seizoen lekker kunnen draaien. Ik denk niet dat AZ dat bijhoudt.
Hun trainingscampagne voorspeld ook weinig goeds.
[Dit bericht is veranderd door AFC_Orange (op 11 augustus 2007 02:18:50).]
|
|
|
Bartos Regelmatige invaller
Vak: - Posts: 690 Reg.: 25 juli 2003 | Hij mag toch gewoon zn mening geven. Liever dat hij het zegt dan iemand met gezond voetbal verstand. Ik snap niet dat je je daar druk om maakt.
|
|
|
the farmer Bankzitter
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 944 Reg.: 26 november 2006 | Het Friese volkslied heeft geklonken, Heerenvean staat al met 1-0 voor.
|
|
|
Huis Lid 2de elftal
Uit: Dronten Vak: 415 Posts: 318 Reg.: 6 maart 2003 | Ik moet zeggen Heerenveen valt me tot nu toe niet tegen.
Die nieuwe aanvaller Sulejmani valt me op,en verder is Pranjic toch wel een erg fijne speler.
Ik zie hem graag naar AJAX komen.
|
|
|
Uit: Leeuwarden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2038 Reg.: 10 april 2005 | Van Hanegem: ‘Het was Herbie. Maar dan met vleugeltjes’
Geweldig stuk om te lezen wat een droogkloot die Van Hanegem.
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 24-aug-2007
Passage uit het interview van Edwin Struis en Bart Vlietstra met FC Utrecht-trainer Willem van Hanegem in Sportweek 34
Willem van Hanegem stapte vlak voor vertrek uit het vliegtuig dat FC Utrecht op 21 juli naar Stockholm zou vliegen voor de Intertoto-wedstrijd tegen Hammarby. “Ik ben op zich over mijn vliegangst heen,” bezweert Van Hanegem. “In een normaal vliegtuig ga ik zo zitten. Maar niet in een kermisattractie. Dat ding léék niet eens op een vliegtuig en stonk naar diesel. Ik dacht: dat hebben ze uit een speeltuin of een oorlogsmuseum vandaan gehaald. Beetje schoongemaakt en vliegen maar. Ik wilde voorin zitten. Zegt die stewardess: je moet naar achteren voor de balans. En bij het uitladen moesten we op een bepaalde positie staan omdat-ie anders zo om zou kunnen kieperen. Ben ik er uit gegaan. Piet ging mee.”
Technisch directeur Piet Buter komt toevallig langs lopen.
Van Hanegem glimlachend: “Piet was niet bang, zei hij. Hij was er alleen nog sneller uit dan ik.”
Buter: “Tja, dat vliegtuig was een noodgreep. Pas een paar dagen van tevoren hoorden we dat we tegen Hammarby moesten. Konden we alleen nog dat zielige vliegtuigje krijgen.”
Van Hanegem: “Het was Herbie. Maar dan met vleugeltjes. Ik dacht: hier heb ik geen zin in. Die stewardess maakte echt geen grap, hoor.”
Buter: “Er was echt een balansprobleem.”
De trainer en de technisch directeur togen daarop per auto naar Stockholm. Maar ook die trip werd een heel avontuur.
Van Hanegem: “Bij Kopenhagen ging er ineens een lampje ‘injectie’ branden. Wij als een haas langs de kant. Duurde 3,5 uur voordat er iemand kwam. Penibele situatie. We wilden niet in die auto zitten, want misschien knalde er in het donker iemand achterop. Word je zo aan flarden gereden. Maar er was geen berm, alleen prikkeldraad. Op de terugweg moesten we die auto ophalen. In Køge, 45 kilometer buiten Kopenhagen! Moesten we dus met de trein naar Køge. Zestien haltes gehad. Ik kreeg steeds meer de pest in. ‘Nog tien Piet. Nog negen Piet.’ Dat ding sloeg verdimme geen halte over.”
Buter loopt door, Van Hanegem na een korte pauze: “De spelers waren ook best bang hoor, maar die dorsten er niet uit te stappen. Thuis zeiden ze tegen me: ‘Hoe heb je die jongens nou in de steek kunnen laten?’ Maar ja, ik kreeg het zo benauwd.”
|
|
|
Woot Vedette
Vak: 107 Posts: 1981 Reg.: 26 februari 2003 | Mooie zege van De Graafschap vandaag Laat Excelsior maar lekker degraderen!
|
|
|
Lederen Knikker  International
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 5460 Reg.: 28 juni 2005 | Heerenveen valt me vies tegen eigenlijk. Nilsson weg, Alves aan het muiten...toch samen goed voor wat, 44 goals en 13 assists?
Je kan het merken, wat er overblijft is vrij triest, op Pranjic na. Met als dieptepunt Sibon...
|
|
|
Jari Olavi Litmanen Regelmatige invaller
Uit: AMSTERDAM | Zuid/410 Vak: 126 Posts: 630 Reg.: 25 mei 2003 |
quote: Lederen Knikker schreef:
Heerenveen valt me vies tegen eigenlijk. Nilsson weg, Alves aan het muiten...toch samen goed voor wat, 44 goals en 13 assists?
Je kan het merken, wat er overblijft is vrij triest, op Pranjic na. Met als dieptepunt Sibon...
Die vrije trappen die hij opeiste
Zo slecht, ongelooflijk. Ik snap niet wat Ajax en PSV ooit in die man hebben gezien. Toch wel knap overigens als je zo beperkt bent en je hebt het tot die twee clubs geschopt.
|
|
|
miesjeljood! Ballenjongen
Uit: Emmen Vak: 409 Posts: 5 Reg.: 27 augustus 2007 |
quote: Die vrije trappen die hij opeiste. Zo slecht, ongelooflijk
haha idd, ik had t ook niet meer! 2x vol in de muur, die man heeft totaal geen traptechniek, alleen maar schotkracht. Écht een shit-spits 
|
|
|
Zlajan Idool 'Loedo!' Winnaar Ajax Netwerk Battle 2006
Uit: Hoevelaken Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3015 Reg.: 8 mei 2001 |
quote: miesjeljood! schreef:
(...)
haha idd, ik had t ook niet meer! 2x vol in de muur, die man heeft totaal geen traptechniek, alleen maar schotkracht. Écht een shit-spits 
In zijn vorige periode bij Heerenveen was hij anders erg succesvol. En in zijn tijd bij Roda speelde hij soms fenomenaal. Dus zo slecht is hij nou ook weer niet.
|
|
|
ArenA Administrator Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05
Uit: Zeist Vak: 420 Posts: 8721 Reg.: 18 april 2002 |
quote: Lederen Knikker schreef:
Heerenveen valt me vies tegen eigenlijk. Nilsson weg, Alves aan het muiten...toch samen goed voor wat, 44 goals en 13 assists?
Vergeet niet Hansson, geen topverdediger maar hij was erg belangrijk voor Heerenveen. Belangrijker dan Nilsson.
|
|
|
Edgar Steven Davids International
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 1878 Reg.: 25 september 2005 | Roda wrikt Hadouir toch los van Willem II
Anouar Hadouir en Roda JC hebben dan eindelijk hun zin. Vrijdag kwam de Limburgse club tot een akkoord met Willem II over de transfer van de aanvaller. Hadouir tekent binnenkort een vierjarig contract bij Roda JC.
De club uit Kerkrade moest wel flink aandringen bij Willem II om de transfer tot stand te laten komen. De Tilburgers hielden lange tijd vast aan een transfersom van een half miljoen euro en verhoogden deze prijs zelfs tot 750 duizend euro toen de geboren Bosschenaar afgelopen zaterdag goed speelde tegen Sparta Rotterdam. Roda vond dat bedrag te hoog.
Welke club er uiteindelijk heeft toegegeven, is niet bekend. Het lijkt erop dat Roda heeft ingebonden. De Limburgers incasseren binnenkort namelijk een fors bedrag omdat PSV erin is geslaagd Arouna Koné aan Sevilla te verkopen. Met die opbrengst zou Roda de komst van Hadouir kunnen financieren, ook al ontkende algemeen directeur in Dagblad De Limburger dat hij van plan was het geld van Koné aan Hadouir te besteden.
Hadouir was bezig aan zijn zesde seizoen bij Willem II. De 24-jarige speler heeft in totaal 99 competitieduels gespeeld voor de Tricolores.
vi.nl
|
|
|
Uit: Leeuwarden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2038 Reg.: 10 april 2005 | Teleurgestelde Alves blijft opnieuw weg
zondag, 2 september
Afonso Alves maakt zichzelf onmogelijk bij SC Heerenveen. De spits, die graag uit Friesland wilde vertrekken, verscheen zondag opnieuw niet op de uitlooptraining terwijl hij wel aanwezig zou moeten zijn.
Trainer Gertjan Verbeek heeft geen idee wanneer de topscorer van het afgelopen seizoen zich opnieuw zal melden. "Hij heeft al zijn spullen van de club meegenomen en zal dinsdag richting Brazilië vertrekken. Daar speelt hij met het nationale team twee oefeninterlands tegen Mexico en de Verenigde Staten."
Afgesproken is dat Alves zich donderdagavond weer zou melden, maar Verbeek vind dat 'Heerenveen maar moet afwachten of hij dan wel weer aanwezig is'. "Alves heeft wat tijd nodig om de teleurstelling van een uitgebleven transfer te verwerken. En blijkbaar moeten we hem die tijd maar geven."
Je zal Alves maar in je elftal hebben!! niet te filmen die gast.
|
|
|
LWD_ajax Geselecteerd voor Oranje
Uit: Leeuwarden Vak: - Posts: 1185 Reg.: 24 oktober 2004 | Pfoe het is toch triest gesteld met de zaakwaarnemers, de spelers worden zo op hol geslagen dat ze niet meer willen spelen voor die club...
Jammer dat Alves erin is getrapt, maar het kan nog wel erger als Heerenveen hem 2 weken de loon inhoudt!
|
|
|
Meersche Helden Internationale topspeler
Uit: Zaandam Vak: 117 Posts: 1620 Reg.: 2 mei 2004 | Wat een koekebakker die v.Hanegem.
Wilt nu opstappen omdat v.Dop ontslagen is.
Willem kan gewoon niet trainen en weet dat hij met deze ploeg geen kant op kan, eerste 3 wedstrijden brachten 2 puntjes op. Ik vind dit zwak van Willem, geeft maar weer eens aan dat het gewoon een lul hannes eerste klas is. Meneer wilde ook geen persconferenties geven na en voro wedstrijden, nee nogal wiedes als ie bang is voor commentaar. Bij RTL voetbal geeft ie boos aan dat ie het niet over Utrecht wilt hebben, want hij zit er om zijn mening te geven en geen persconferentie. Kortom het is een grote paardelul, die hele v.Hanegem. Hoop dat ie opstapt bij Utrecht, want zij verdienen een echte trainer.
|
|
|
Inga Lid 2de elftal
Uit: Den Haag Vak: 411 Posts: 392 Reg.: 7 februari 2003 | BRON: VI.NL
quote: Alves haalt uit naar Heerenveense 'slavendrijvers'
05/09/2007 13:15
Het lijkt er niet op dat het ooit nog goed komt tussen Afonso Alves en SC Heerenveen. De Braziliaanse goalgetter in Friese dienst haalt via zijn persvoorlichter keihard uit naar zijn werkgever.
Op zijn eigen website schroomt het Alves-kamp niet verbaal zwaar aan te zetten. Het bestuur van Heerenveen, dat niet tot een akkoord kwam met de clubs die zich voor Afonso Alves meldden, krijgt er ongenadig van langs, zoals hieronder is te lezen in het integraal vertaalde artikel.
'Stimulatie van slavernij in Heerenveen'
Er wordt veel gesproken over het bestaan van slavenarbeid in Brazilië, en de waarheid gebiedt te zeggen dat dat in afgelegen regio's ook echt voorkomt. Maar het is zeer vreemd om te vernemen dat dergelijke praktijken floreren in de 21ste eeuw in uithoeken van het liberale Nederland.
Zoiets is vandaag de dag het geval in Heerenveen, de stad met de gelijknamige voetbalclub. Die club geeft er de voorkeur aan de Braziliaanse international Afonso Alves te houden aan een ongepast contract.
Heerenveen ontving verschillende aantrekkelijke aanbiedingen om de atleet te verkopen. Maar de amateuristische bestuurders, die duidelijk een bord voor hun kop hebben en niets van de voetbalwereld begrijpen, hielden zich van de domme en kozen ervoor de speler gevangen te houden.
Maar zelfs daar lieten diezelfde bobo's, die in Brazilië nog niet eens een club uit de Serie Z zouden mogen leiden, het niet bij. Ze wilden Afonso Alves doodleuk verplichten mee te doen aan een feest waar hij zou worden onderscheiden voor zijn prestaties van vorig seizoen.
De situatie is er niet naar om schouderklopjes te geven! Hoe kun je nou opdraven bij een gelegenheid waar supporters die geleid worden door nazistische overtuigingen, er niet voor terugdeinzen deze sportman te beledigen, zoals in de straten van Heerenveen gebeurt?
Journalist Wagner Augusto Alvares de Freitas
Persvoorlichter van voetballer Afonso Alves
Ligt het nou aan mij, of is die Alves/zaakwaarnemer echt helemaal doorgedraaid? Wat een verschrikkelijke houding. Hij tekent toch zelf dat contract? Echt sneu voor Heerenveen, want als hij blijft weigeren, hoeveel is hij dan nog waard over een jaar. Hier gaat Heerenveen altijd slechter op worden, hoe dan ook.
[Dit bericht is veranderd door Inga (op 5 september 2007 14:27:35).]
|
|
|