| Poster | | Topic: Eredivisie 2007-2008 |  |
|
AFCA 428 International
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 4132 Reg.: 6 september 2005 | Heerlijk. Co slaagt overal wel behalve in Oostbloklanden. Hopen dat Utrecht sterk wordt, dat komt de competitie alleen maar ten goede.
|
|
|
Aad te Laat Geselecteerd voor Oranje
Uit: Wageningen Vak: 102 Posts: 1112 Reg.: 5 augustus 2002 | En toen was het toch ineens niet Co!
De Kromme mag al snel aan de bak trouwens, zag net dat de intertoto (waar utrecht dus inderdaad aan meedoet) al volgend weekend is!
|
|
|
AjaxDokkum Lid 2de elftal
Uit: Dokkum Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 732 Reg.: 26 maart 2007 | Er zijn opeens 2 Eredivisie 2007-2008 Topic`s.
Correctie?
|
|
|
Johnny Heitinga  International
Vak: 424 Posts: 1685 Uploads: 1 Reg.: 24 juli 2005 |
quote:
ChristenUnie: zondag géén voetbal
De ChristenUnie wil dat FC Twente zo weinig mogelijk wedstrijden speelt op zondag. De verplichtingen van de Tukkers dragen bij aan lege kerkbanken in Enschede, stelt de christelijke fractie.
Burgemeester Peter den Oudsten heeft toegezegd het voorstel met de club te bespreken, meldde de De Telegraaf vandaag. De Christenen zijn met twee zetels vertegenwoordigd in de gemeenteraad van Enschede.
Voorzitter Jurgen van Houdt van de fractie zou het fijn vinden als christelijke voetballiefhebbers de mogelijkheid zouden hebben om de wedstrijd én de kerkdienst te bezoeken.
Voetbalzone.nl
CU 4TW!
|
|
|
Steppenwolf Regelmatige invaller
Vak: - Posts: 727 Reg.: 11 april 2005 | Wat een stelletje pannenkoeken bij de CU, mensen kiezen er toch voor om naar voetbal te gaan ipv de kerk.
Je wordt echt geen beter mens als je elke zondag braaf naar de kerk gaat, gaat erom wat je de rest van de week doet.
Waarom moeten religieuze mensen altijd zich bemoeien anderen?
|
|
|
AFC_Orange Regelmatige invaller
Uit: Den Haag Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 647 Reg.: 20 april 2006 | Ik verwacht dat het een seizoen met veel goals wordt.
FC Groningen heeft zo een speler genaamd Ozturk die een geweldige doelpuntenmachine blijkt te zijn.
Misschien kent in de winterstop iedereen hem al..
Als Groningen ook nog Suarez weet te houden hebben ze 3 goede spitsen met Nevland erbij.
Als Alves in de eredivisie blijft kan het ook weer een seizoen met veel goals worden.
Met een top 4 in NL is de competitie wel een niveau hoger dan de afgelopen 10 jaar of langer. Ik denk dat daar veel mensen trots op mogen zijn.
AZ heeft het wel een beetje moeilijk maar hopelijk houdt Louis het niveau daar nog hoog.
|
|
|
ForzaGrandeIbra Vedette
Uit: Haarlem Vak: 428 Posts: 2109 Reg.: 29 december 2003 | Dé vraag (afgezien van wie er kampioen speelt, CL-voorronde haalt, degradeert, nacompetitie play-offs speelt, UEFA Cup haalt en wie de grootste concurrent is) is natuurlijk wie van 'de grote 4' de grootste tetter op de neus krijgt en vierde eindigt:
- PSV dat na 3 titels op een rij met een vierde plaats wel erg ver zal terugvallen;
- Ajax dat dit jaar, na er jaren veraf en dichtbij te zijn geweest, kampioen móet worden;
- AZ dat ambitieus is en ieder jaar denkt stappen vooruit te kunnen maken;
- feyenoord waarvan de supporters denken en verwachten dat ze voor Eredivisie-begrippen een wereldelftal hebben;
Het is natuurlijk een ander verhaal wanneer je tot het laatst meedoet (zoals dit seizoen gebeurde) en dan alsnog vierde wordt, maar hoe groot is die kans? Ik ben benieuwd.
|
|
|
GangstaRiB Icoon
Uit: Purmerend Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 6201 Reg.: 8 maart 2001 | Bedankt Utrecht voor het verkloten van een aantal coefficienten die we hard kunnen gebruiken.
|
|
|
ArenA Administrator Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05
Uit: Zeist Vak: 420 Posts: 8721 Reg.: 18 april 2002 |
quote: GangstaRiB schreef:
Bedankt Utrecht voor het verkloten van een aantal coefficienten die we hard kunnen gebruiken.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij moeten we juist een feestje vieren.
Het is toch zo dat we de punten die we weten binnen te slepen door 1 ploeg minder hoeven te delen? Aangezien Utrecht zeer waarschijnlijk zelf niet zoveel punten zou gaan binnenslepen is dit volgens mij juist heel goed nieuws.
Toch?
|
|
|
GangstaRiB Icoon
Uit: Purmerend Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 6201 Reg.: 8 maart 2001 |
quote: ArenA schreef:
(...)
Het is toch zo dat we de punten die we weten binnen te slepen door 1 ploeg minder hoeven te delen? Aangezien Utrecht zeer waarschijnlijk zelf niet zoveel punten zou gaan binnenslepen is dit volgens mij juist heel goed nieuws.
Toch?
Nee volgens mij juist andersom. Evenveel punten door méér ploegen... Of het moet met de Intertoto anders werken, maar volgens mij niet.
|
|
|
Jeroen. Vedette
Uit: Bergen op Zoom Vak: 412 Posts: 2119 Reg.: 1 februari 2004 | Utrecht heeft zich via de Intertoto niet weten te plaatsen voor de voorrondes van de Uefa Cup, zoals dat Twente vorig jaar wel lukte, maar in het voorportaal van het toernooi werd uitgeschakeld door een stel Esten. Twente's aandeel werd toen meegenomen in de coefficiëntielijst, ik verwacht dat dat niet het geval is met Utrecht. Kortom, a blessing in disguise voor het Nederlands voetbal?
|
|
|
MITEARULEZzZ Bankzitter
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 494 Reg.: 16 september 2004 | Mag hopen dat het niet wordt meegenomen, anders heb je dezelfde ellende als vorig jaar 
|
|
|
ForzaGrandeIbra Vedette
Uit: Haarlem Vak: 428 Posts: 2109 Reg.: 29 december 2003 |
quote: ArenA schreef:
(...)
Toch?
Dat dacht ik ook. Ik weet niet of de Intertoto ook al wordt meegerekend, maar anders is dit inderdaad gunstig.
EDIT:
Beter dat ze er nu uitliggen dan een ronde verder in de voorronde-UC zoals Twente, plus dat Utrecht niks te zoeken heeft in Europa als je al niet van Zweden kunt winnen. Ideaal dus.
[Dit bericht is veranderd door ForzaGrandeIbra (op 29 juli 2007 18:45:26).]
|
|
|
TylerDurden International
Uit: Purmerend Vak: 410 Posts: 1451 Reg.: 24 juni 2002 | Ik kan je melden dat de Intertoto niet mee telt voor de punten komend seizoen. Dus wees blij dat Utrecht er uit ligt, weer een club minder om je zorgen om te maken 
|
|
|
LWD_ajax Geselecteerd voor Oranje
Uit: Leeuwarden Vak: - Posts: 1185 Reg.: 24 oktober 2004 | Roemenie heeft wel een team door dus die mot wel door 4 delen...
Dus hun zullen nu ook veel minder punten binnen halen, voor ons veranderd er gelukkig niks...
Utreg eruit beter voor NL voetbal 
|
|
|
TylerDurden International
Uit: Purmerend Vak: 410 Posts: 1451 Reg.: 24 juni 2002 | Roemenie moet door 5 delen zelfs. Dus die zullen wel weer gaan zakken. Maar dit gaat een beetje off-topic. 
|
|
|
Meerkoet Vedette
Uit: Moraalridderend Holland Vak: 402 Posts: 1919 Reg.: 23 december 2001 | Werkelijk schitterend dat van Hanegem eruit viegt tegen een Zweeds clubje.
Je kunt er lang en breed over lullen maar ik vind het een afgang.
Hij wist altijd mooi te grinniken als een andere ploeg er uit vloog.
Of dan was het onbegrijpelijk slecht in zijn ogen.
Hij wil dat iedereen weer bevend naar Utrecht gaat.
Met hem aan het roer wordt dat een stuk minder denk ik.
En die uilenzeikers die over coefficienten beginnen ....
Als je geen kampioen wordt verdien je het in mijn ogen niet om CL te spelen, simpel.
Ongeacht wie je bent.
|
|
|
Der Kaiser Basisspeler
Uit: Amsterdam Vak: 127 Posts: 822 Reg.: 22 september 2005 | Utrecht, extra plaats, Nederlands voetbal, allen kan mij geen reet boeien.
Zolang Ajax gewoon kampioen wordt maak ik me niet druk om de rest.
|
|
|
LWD_ajax Geselecteerd voor Oranje
Uit: Leeuwarden Vak: - Posts: 1185 Reg.: 24 oktober 2004 | Een vraagje wat zal VVV dit jaar denken jullie presteren dit seizoen, denken jullie dat ze erin blijven of dat ze troosteloos eruit zullen vliegen!
|
|
|
Miquell Lid 2de elftal
Uit: Apeldoorn Vak: 427 Posts: 313 Reg.: 30 september 2004 |
quote: Der Kaiser schreef:
Utrecht, extra plaats, Nederlands voetbal, allen kan mij geen reet boeien.
Zolang Ajax gewoon kampioen wordt maak ik me niet druk om de rest.
Ik heb zoiets dat mocht Nederland een extra plaats in het Champions League voetbal krijgen de play-offs meteen afgeschaft mogen worden van mij Toch zonde dat we die plek een paar jaar geleden die plek zijn kwijtgeraakt. Maar als ik me niet vergis verliest portugal dit en volgend jaar heel veel punten in verband met de uefa cup en champions league winst van Porto dus wie weet.
Ik kijk trouwens al heel erg uit naar de competitie ook al heb ik geen idee hoe het dit jaar zal gaan. Maar het balletje mag van mij al weer beginnen te rollen.
|
|
|
the farmer Bankzitter
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 944 Reg.: 26 november 2006 |
quote: TylerDurden schreef:
Roemenie moet door 5 delen zelfs. Dus die zullen wel weer gaan zakken. Maar dit gaat een beetje off-topic. 
Ik ga toch nog even offtopic door anders wordt hier een verkeerd beeld geschetst en daar heeft niemand belang bij .
5 is wel veel voor Romania, ze hoeven dit jaar echter 2.166 punten te halen en ze behouden dezelfde country ranking.
quote: Miquell schreef:
(...)
Maar als ik me niet vergis verliest portugal dit en volgend jaar heel veel punten in verband met de uefa cup en champions league winst van Porto dus wie weet.
Dat heb je helemaal goed Portugal verliest de komende 2 jaren 10.750 en 10.250 terwijl Nederland grofweg de helft moet verdedigen. Portugal gaat dit jaar iig gepaseerd worden door Romania en waarschijnlijk ook Nederland. Nederland kan dit jaar Romania voorbij, maar er zal wel voor gevoetbalt moeten worden.
Voor dit jaar ziet de country ranking er zo uit.
[Dit bericht is veranderd door the farmer (op 30 juli 2007 14:52:16).]
|
|
|
ForzaGrandeIbra Vedette
Uit: Haarlem Vak: 428 Posts: 2109 Reg.: 29 december 2003 |
quote: the farmer schreef:
(...)
Dat heb je helemaal goed Portugal verliest de komende 2 jaren 10.750 en 10.250 terwijl Nederland grofweg de helft moet verdedigen. Portugal gaat dit jaar iig gepaseerd worden door Romania en waarschijnlijk ook Nederland. Nederland kan dit jaar Romania voorbij, maar er zal wel voor gevoetbalt moeten worden.
Voor dit jaar ziet de country ranking er zo uit.
Waarbij Roemenië grotendeels teert op de kleine hoeveelheid deelnemers (waar nu verandering in komt) die ze hebben en op de respectievelijk kwart- en halve-finale van Rapid en Steaua Boekarest in de UEFA Cup van 2005/2006. Ik denk dat Nederland die derde Champions League plek binnen 1 of 2 jaar weer terug heeft, tenzij Platini weer plannen heeft. 
|
|
|
Lederen Knikker  International
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 5460 Reg.: 28 juni 2005 |
quote: ForzaGrandeIbra schreef:
Ik denk dat Nederland die derde Champions League plek binnen 1 of 2 jaar weer terug heeft, tenzij Platini weer plannen heeft. 
Ik denk dat Nederland er de vaste CL plaats eerder kwijtraakt dan dat we er weer eentje bijkrijgen.
De clubs uit de mickey mouse league zijn nog niet half zo interessant als een modale subtopper uit Engeland/Spanje/Italie. 
|
|
|
jaap12 Geselecteerd voor Oranje
Vak: - Posts: 1186 Reg.: 11 juni 2004 |
quote: Lederen Knikker schreef:
(...)
Ik denk dat Nederland er de vaste CL plaats eerder kwijtraakt dan dat we er weer eentje bijkrijgen.
De clubs uit de mickey mouse league zijn nog niet half zo interessant als een modale subtopper uit Engeland/Spanje/Italie. 
Dat gebeurt zeker niet want dan zou er wat veranderd moeten worden en als dat gebeurt dan komen er juist minder clubs uit Spanje/Italie/Engeland. Dus als Nederland stijgt dan krijgen we gewoon een extra CL plek.
|
|
|
Vossie Idool
Uit: 015 Vak: 410 Posts: 5747 Reg.: 25 februari 2003 | Wij hebben ook niks te maken met de subtop van de grote competities wat betreft deze coefficienten. Willen we die 6e plaats (dat is em toch?) in handen krijgen, zullen we beter moeten presteren dan de afvaardigingen van Schotland, België, Portugal, Griekenland en dus Roemenië dat het verrassend goed doet.
Qua financiën is de Eredivisie de 6e competitie in Europa (al valt er met Rusland en Oekraine niet te vergelijken eigelijk), dus vind ik dat we die 6e plek ook in handen horen te hebben.
Utrecht eruit is positief, Roemenie met 5 deelnemers ook.
|
|
|