| Poster | | Topic: Eredivisie 2007-2008 |  |
|
AFCA 428 International
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 4409 Reg.: 6 september 2005 | Sluk, totaal met je eens. Je beide punten heb ik ook vaak genoeg beschreven op dit forum.
Ook ik zit niet te wachten op Genk - Ajax. ten eerste heb ik niets maar dan ook helemaal niets met Belgie, laat staan met Genk. ten wteede speel je als je een beetje je best doet zulke wedstrijden in Europees verband.
Daarbij wil ik ook de Europacup II terug. De Europacup voor Bekerwinnaars dus.
De champions league moet dan ook op de schop. Het is van de zotte dat sommige landen 4 clubs leveren in de Champions League. Gewoon de kampioenen en dan misschien de nummer 2 onderling voorronde laten spelen ofzo.
|
|
|
Sluk Idool Nr.2 Ajax Quiz Seizoen 2002/2003
Uit: Apeldoorn Vak: 116 Posts: 3645 Reg.: 3 september 2002 |
quote: AFCA 428 schreef:
Sluk, totaal met je eens. Je beide punten heb ik ook vaak genoeg beschreven op dit forum.
Ook ik zit niet te wachten op Genk - Ajax. ten eerste heb ik niets maar dan ook helemaal niets met Belgie, laat staan met Genk. ten wteede speel je als je een beetje je best doet zulke wedstrijden in Europees verband.
Daarbij wil ik ook de Europacup II terug. De Europacup voor Bekerwinnaars dus.
De champions league moet dan ook op de schop. Het is van de zotte dat sommige landen 4 clubs leveren in de Champions League. Gewoon de kampioenen en dan misschien de nummer 2 onderling voorronde laten spelen ofzo.
Ik vraag me ook af hoeveel Belgische ploegen werkelijk toe te voegen hebben. De competitie in Belgie is zwakker dan de onze, het lijkt me dus dat als je 2 competities samenvoegt dat je naar een niveau tussen beide competities gaat.
kortom, het niveau in Nederland gaat achteruit en in Belgie gaat het niveau omhoog. Alleen Belgie profiteerd dus.
De enige ploegen die echt wat toevoegen vanuit belgie zijn Anderlecht en Club Brugge, maar die 2 ploegen verliezen daar gaat de Belgische bond nooit mee akkoord.
|
|
|
Vertrouwen in Urby Basisspeler
Uit: Aardenburg Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 852 Reg.: 17 april 2003 | Zonder Alves stelt Heerenveen weinig voor. Nu 1-3 achter tegen de Graafschap en rood voor Zuiverloon.
|
|
|
ajax the champions Lid 2de elftal
Vak: - Posts: 415 Reg.: 10 juli 2004 |
quote: Sluk schreef:
(...)
Ik vraag me ook af hoeveel Belgische ploegen werkelijk toe te voegen hebben. De competitie in Belgie is zwakker dan de onze, het lijkt me dus dat als je 2 competities samenvoegt dat je naar een niveau tussen beide competities gaat.
kortom, het niveau in Nederland gaat achteruit en in Belgie gaat het niveau omhoog. Alleen Belgie profiteerd dus.
De enige ploegen die echt wat toevoegen vanuit belgie zijn Anderlecht en Club Brugge, maar die 2 ploegen verliezen daar gaat de Belgische bond nooit mee akkoord.
daar ben ik het niet mee eens. Als Anderlecht, Club Brugge, Genk, Standaad en AA Gent meedoen ipv: Excelsior, Heracles, VVV-Venlo, Sparta en Willem 2 dan denk dat onze competitie er toch een heeel stuk op voorruit gaat. Ipv van 3 of 4 topclubs heb je er dan 6 of 7. met AA Gent, en Genk wordt de suptop ook een stuk breder.
Met je andere idee ben ik het wel eens gewoon de Europa cup 2 terug. en de Cl alleen de kampioen rechtstreekse plaatsing en laat de nummers 2 dan maar in de vooronde strijden voor de overige plaatsen.
|
|
|
Jeroen. Vedette
Uit: Bergen op Zoom Vak: 412 Posts: 2174 Reg.: 1 februari 2004 |
quote: ajax the champions schreef:
(...)
daar ben ik het niet mee eens. Als Anderlecht, Club Brugge, Genk, Standaad en AA Gent meedoen ipv: Excelsior, Heracles, VVV-Venlo, Sparta en Willem 2 dan denk dat onze competitie er toch een heeel stuk op voorruit gaat. Ipv van 3 of 4 topclubs heb je er dan 6 of 7. met AA Gent, en Genk wordt de suptop ook een stuk breder.
Met je andere idee ben ik het wel eens gewoon de Europa cup 2 terug. en de Cl alleen de kampioen rechtstreekse plaatsing en laat de nummers 2 dan maar in de vooronde strijden voor de overige plaatsen.
De denkfout, of wat tenminste regelmatig over het hoofd wordt gezien, is dat slechts de kleintjes op papier worden vervangen door de topclubs. Maar dan kom je uit op een verdeelsleutel van pakweg 13-5. Die balans leunt zwaar in het nadeel van België. Je zal toch echt meer ploegen met een historie uit de Nederlandse competitie moeten schrappen. Ik vraag me af waar de meerwaarde ligt om de middenmoot van Nederland (NAC, Roda, Vitesse) te vervangen met subtoppers als Gent die nog maar moeten aantonen dat ze structureel beter zijn. Het meerendeel zal wellicht over grotere stadions beschikken maar stel je daar niet teveel van voor; de meeste stadions in België zijn enorm verouderd en op termijn gaan die overvleugeld worden door moderne compacte stadions in Nederland, een paar uitzonderingen daargelaten. Het avondje NAC zou ik voor geen goud willen inruilen voor Genk, Antwerp en andere ploegen waar de supporters totaal geen binding mee hebben.
Wat betreft het verhaal van de combi is het een aanzienlijk puntje van kritiek, maar eigenlijk een zwaktebod in vergelijking met andere landen waar je meer kilometers moet reizen. Als je een grotere/sterkere competitie wilt hebben zul je namelijk hemelsbreed gezien langere afstanden moeten afleggen, daar ontkom je niet aan.
|
|
|
Stefano Ruiz Vedette
Uit: Eemnes Vak: - Posts: 2437 Reg.: 28 oktober 2003 |
quote: Vertrouwen in Urby schreef:
Zonder Alves stelt Heerenveen weinig voor. Nu 1-3 achter tegen de Graafschap en rood voor Zuiverloon.
Ik was gisteren in Heerenveen, en de plaatselijke SC speelde echt heel slecht vond ik met als dieptepunt Breuer, wat is dat een Eredivisie-onwaardige voetballer zeg niet te geloven. De Graafschap speelde het gewoon heel goed uit eigenlijk ze hebben misschien maximaal 5 kansen gehad en scoren er daar 3 van, erg knap.
|
|
|
ajax the champions Lid 2de elftal
Vak: - Posts: 415 Reg.: 10 juli 2004 |
quote: Jeroen. schreef:
(...)
De denkfout, of wat tenminste regelmatig over het hoofd wordt gezien, is dat slechts de kleintjes op papier worden vervangen door de topclubs. Maar dan kom je uit op een verdeelsleutel van pakweg 13-5. Die balans leunt zwaar in het nadeel van België. Je zal toch echt meer ploegen met een historie uit de Nederlandse competitie moeten schrappen. Ik vraag me af waar de meerwaarde ligt om de middenmoot van Nederland (NAC, Roda, Vitesse) te vervangen met subtoppers als Gent die nog maar moeten aantonen dat ze structureel beter zijn. Het meerendeel zal wellicht over grotere stadions beschikken maar stel je daar niet teveel van voor; de meeste stadions in België zijn enorm verouderd en op termijn gaan die overvleugeld worden door moderne compacte stadions in Nederland, een paar uitzonderingen daargelaten. Het avondje NAC zou ik voor geen goud willen inruilen voor Genk, Antwerp en andere ploegen waar de supporters totaal geen binding mee hebben.
Wat betreft het verhaal van de combi is het een aanzienlijk puntje van kritiek, maar eigenlijk een zwaktebod in vergelijking met andere landen waar je meer kilometers moet reizen. Als je een grotere/sterkere competitie wilt hebben zul je namelijk hemelsbreed gezien langere afstanden moeten afleggen, daar ontkom je niet aan.
Dat is wel waar, maar als het zou gebeuren denk ik sowieso dat Belgie water bij de wijn moet doen. Een eerlijke verdeling lijkt me, de beste 9 van Nederland en de beste 6 van Belgie. Van beide landen degraderen de 3 slechtste teams. en dan moeten de overige teams plus eventueel de kampioenen van de 2de divisies maar strijden voor de overige plekken.
Ik denk dat het hele idee sowieso niet gaat werken. Hoe bepaal je dan wie het eerst jaar Europa in gaan, hoe gaat de Europese Coëfficiënt eruit zien, hoe komen de lagere divisies eruit te zien, Hoe gaat het verder met de beker er zullen dan een heleboel teams erbij komen.
Wat ik eigenlijk wilde aangeven is dat niet alleen de topteams uit Belgie iets toevoegen. maar dat ook de suptoppers in belgie iets toe kunnen voegen t.o.v onze degradatie kandidaten.
[Dit bericht is veranderd door ajax the champions (op 25 november 2007 18:08:12).]
|
|
|
thomas1804 Talent
Vak: - Posts: 126 Reg.: 4 februari 2007 | De stand in de Eredivisie:
1. Ajax 12-28
2. PSV 12-27
3. Feyenoord 12-25
Gerechtigheid 
|
|
|
Abu Geselecteerd voor Oranje
Vak: 404 Posts: 1073 Reg.: 6 december 2005 | Wat mij opviel is dat ik een shot van Alves zag met Eikelkamp naast hem. Die Eikelkamp doet nu toch in spelersbegeleiding? Weet iemand of en een rol is van Eikelkamp bij Alves? Lijkt me overigens geen slecht idee, misschien dat Alves weer daardoor wat minder gaat zweven.
|
|
|
voetbalisvaniedereen.nl
 Ballenjongen
Uit: Groningen Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1 Reg.: 27 november 2007 | De actiesite http://www.voetbalisvaniedereen.nl loopt inmiddels als een trein. Vele supporters van alle eredivisieclubs hebben inmiddels hun protest via de site laten horen. Dit alles nadat begin deze week de plannen van de ECV uitlekten, waaruit duidelijk werd volgend jaar de samenvattingen van de eredivisie naar heel laat op de avond worden verbannen. Tevens is het het plan om deze samenvattingen in te korten tot maximaal 2 minuten, dit alles om de gewone TV kijker eigenlijk te dwingen om 'live' voetbal te kopen middels de decoder.
de stemverdeling tot nu toe:
Ajax 1921
Feyenoord 1203
PSV 688
FC Groningen 479
Geen voorkeur 255
SC Heerenveen 123
FC Twente / FC Utrecht 99
AZ 88
Roda 77
Rest 514
|
|
|
J.Ullrich Lid 2de elftal
Uit: Velserbroek Vak: 428 Posts: 724 Reg.: 31 mei 2007 | Is in principe niet nodig, omdat de mediawet het gewoon keurig netjes verhindert, al die plannen van de clubs .
|
|
|
thomas1804 Talent
Vak: - Posts: 126 Reg.: 4 februari 2007 |
quote: voetbalisvaniedereen.nl schreef:
De actiesite http://www.voetbalisvaniedereen.nl loopt inmiddels als een trein. Vele supporters van alle eredivisieclubs hebben inmiddels hun protest via de site laten horen. Dit alles nadat begin deze week de plannen van de ECV uitlekten, waaruit duidelijk werd volgend jaar de samenvattingen van de eredivisie naar heel laat op de avond worden verbannen. Tevens is het het plan om deze samenvattingen in te korten tot maximaal 2 minuten, dit alles om de gewone TV kijker eigenlijk te dwingen om 'live' voetbal te kopen middels de decoder.
de stemverdeling tot nu toe:
Ajax 1921
Feyenoord 1203
PSV 688
FC Groningen 479
Geen voorkeur 255
SC Heerenveen 123
FC Twente / FC Utrecht 99
AZ 88
Roda 77
Rest 514
Het word wel weer hard duidelijk welke club de grootste van Nederland is 
|
|
|
ArenA Administrator Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05
Uit: Zeist Vak: 420 Posts: 8961 Reg.: 18 april 2002 |
quote: Verbeek en SC Heerenveen houden het voor gezien
30/11/2007 13:03
EXCLUSIEF - Gertjan Verbeek zei dit seizoen al dat hij 'geen tweede Foppe de Haan wilde worden'. Hij heeft woord gehouden: na dit seizoen vertrekt hij bij de Friese club.
Heerenveen en Verbeek hebben geen haast het nieuws naar buiten te brengen. Goed ingelichte kringen rond de club lieten VI.nl weten dat het streven is het nieuws over de aanstaande scheiding pas na het weekeinde wereldkundig te maken.
De clubleiding van Heerenveen voerde recent besprekingen met Verbeek over diens toekomst bij de club. Op basis van de uitkomst van die gesprekken heeft de oefenmeester besloten de club te verlaten.
Het is een publiek geheim dat Verbeek zich steeds meer stoorde aan het gegeven dat de Friezen - ondanks hun ambitieuze plannen - steeds hun beste spelers naar andere clubs zien vertrekken.
Verbeek volgde in 2004 de in Heerenveen legendarische De Haan op. Ervaring had de oud-speler van de club al: Verbeek was zeven jaar jeugdtrainer en diende acht seizoenen als assistent van zijn voorganger. Tussentijds werkte hij ook nog bij Heracles Almelo.
Het is nog onduidelijk of Heerenveen op korte termijn een poging onderneemt Verbeek op andere gedachten te brengen.
Is dit een juiste beslissing van Verbeek om geen tweede Foppe te worden?
Afgezien van het feit dat Foppe het volgens mij toch niet al te slecht heeft gedaan zet ik sterk mijn vraagtekens of Verbeek nog wel een stapje omhoog kan. Na Ajax, PSV, Feyenoord (en op dit moment AZ) is Heerenveen toch de beste (mooiste) club om trainer te zijn.
|
|
|
|
Edgar Steven Davids International
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 1967 Reg.: 25 september 2005 | De top 3 lijkt me voor Verbeek ook iets te hoog gegrepen inderdaad. Dan zou Heerenveen de mooiste club zijn in Nederland en zeker voor Verbeek.
Wie weet lonkt er een buitenlands avontuur voor Verbeek. Er was een tijdje geleden toch sprake van een overgang van Jans naar Valencia als veldtrainer. Misschien dat ze nu interesse hebben in Verbeek.
Binnen Nederland zie ik hem niet snel ergens anders werken. Neemt niet weg dat ik hem wel een goede trainer vind.
|
|
|
Ryan Guno Babel Lid 2de elftal
Uit: 030 Vak: 413 Posts: 302 Reg.: 29 juli 2006 | Zet even met TV op RTL 7 en zie prompt een leuke wedstrijd. Utrecht - Sparta inmiddels 5-0, jammer dat wij ze pas laat in het seizoen op bezoek krijgen.
Trouwens wel grappig dat ze 2 maanden na dato eindelijk het liedje " Adrie neem je rotzooi mee " kunnen zingen want tjah als het tegen Ajax niet lukt heb je toch nog de mazzel als het tegen Sparta kan.
Spelers die me trouwens al tijdje opvalt en vandaag ook weer lekker speelt is Leroy George, jonge speler aan linkerkant die volgens mij ook jeugdopleiding bij Ajax heeft gespeeld en toch een paar aardige acties heeft. Iemand meer opgevallen ? Nog niet van het niveau van Ajax (Suarez, Luque) maar potentie heeft hij zeker.
|
|
|
Edgar Steven Davids International
Uit: Amstelveen Vak: 428 Posts: 1967 Reg.: 25 september 2005 | George is wel een aardige speler. Hij is nog erg wisselvallig in zijn acties. Soms laat hij goede acties zien en die wisselt hij dan weer af met matige acties. Wel een speler waar toekomst in zit. Ook een van de weinige leuke voetballers bij Utrecht. Verder is het niet veel daar.
Die wedstrijd van vanavond is een schande. Sparta moet zich schamen. Ze voeren daar echt een paniek beleid en het levert ze helemaal niets op.
|
|
|
Jeroen. Vedette
Uit: Bergen op Zoom Vak: 412 Posts: 2174 Reg.: 1 februari 2004 | De 7-0 afgekeurd. Leuk al die plannen op het gebied van tv rechten, stadions uitbreiden en een zwaardere competitie, maar voorlopig kunnen we dit niet verkopen. 
|
|
|
Johnny Heitinga International
Vak: 424 Posts: 2081 Uploads: 1 Reg.: 24 juli 2005 |
quote: Jeroen. schreef:
De 7-0 afgekeurd. Leuk al die plannen op het gebied van tv rechten, stadions uitbreiden en een zwaardere competitie, maar voorlopig kunnen we dit niet verkopen. 
Wat een hond zeg, die Lindenbergh, is niet de eerste keer dit seizoen dat ie zoiets flikt...
|
|
|
Zuur Internationale topspeler
Uit: Brabant Vak: 413 Posts: 1624 Reg.: 31 mei 2003 | Echt een vuilak ja. Het is maar goed dat hij weinig speelminuten heeft gehad bij ons.
|
|
|
John Gijsbert Heitinga Idool
Uit: Hoofddorp Vak: 127 Posts: 11984 Reg.: 1 oktober 2002 | Met Grim als assist verbaasd natuurlijk niemand dit
Wat een drama dit Sparta en daar hebben wij 2-2 tege gespeeld 
|
|
|
ForzaGrandeIbracadabra Vedette
Uit: Haarlem Vak: 428 Posts: 2376 Reg.: 29 december 2003 |
quote: John Gijsbert Heitinga schreef:
Wat een drama dit Sparta en daar hebben wij 2-2 tege gespeeld 
Spookt ook steeds door m'n hoofd, dat vind ik nog het ergste van vanavond want ik heb wel wat met Sparta en ik heb met ze te doen.
Maar zonder arrogantie: thuis tegen NEC en uit bij Sparta, mocht het aan het eind van het seizoen weer mis gaan dan weten we waar het aan heeft gelegen. Moet je zien wat een riante voorsprong je nu had kunnen hebben met 4 punten extra en het relatief eenvoudige programma wat we tot de winterstop nog hebben. Pijnlijk. 
O ja, en de kenner in mij had bij de vovo keurig een twee'tje ingevuld. Pfff... 
[Dit bericht is veranderd door ForzaGrandeIbracadabra (op 30 november 2007 22:23:20).]
|
|
|
Johnny Heitinga International
Vak: 424 Posts: 2081 Uploads: 1 Reg.: 24 juli 2005 | De functie van vHanegem blijft mij nogsteeds onduidelijk. In theorie is hij de trainer/coach/manager, maar in de praktijk is hij gewoon een toeschouwer op de eerste rij (die nog eens flink toebetaald krijgt..). Ik zie vLoen werkelijk alles doen, vHanegem lijkt echter helemaal niks te doen.
[Dit bericht is veranderd door Johnny Heitinga (op 30 november 2007 22:22:54).]
|
|
|
the farmer Regelmatige invaller
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1064 Reg.: 26 november 2006 | Ik vind dat hier telaatdunkend over Sparta gesproken wordt, Sparta heeft onder Aandewiel goede wedstrijden gespeelt. Het enige wat je ze kan verwijten is het niet afronden van de kansen...ze hebben imo heel veel pech gehad. Vanavond is het een drama maar om dan te zeggen dat Sparta niks voorstelt en het erg is om gelijk te spelen op het Kasteel gaat mij te ver, Sparta heeft een goede ploeg en hoeft helemaal niet roemloos te degraderen.
[Dit bericht is veranderd door the farmer (op 30 november 2007 22:39:39).]
|
|
|
Amsterhammer Basisspeler
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 891 Reg.: 31 juli 2005 | Net pas die Lindenbergh overtreding gezien: walgelijk! Lijkt me minimal vier wedstrijden waard.
|
|
|
Andrea Pirlo Lid 2de elftal
Vak: 421 Posts: 368 Reg.: 1 maart 2007 |
quote: Amsterhammer schreef:
Net pas die Lindenbergh overtreding gezien: walgelijk! Lijkt me minimal vier wedstrijden waard.
En dan mag hij zijn handjes dichtknijpen als hij maar 4 wedstrijden krijgt. Want dit was echt een SCHANDALIGE doodschop. Ongelovelijk dat deze lutser ons shirt heeft gedragen. 
|
|
|