Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Eredivisie, eerste divisie en amateurvoetbal
Eredivisie geruchten/transfer topic
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 21 pagina's: « 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 »

Poster
Topic: Eredivisie geruchten/transfer topic 
Ares
Moderator
Opper Chat Operator

Uit: Rosmalen
Vak: -
Reg.: 14 maart 2002
Gepost op 16 augustus 2008 om 13:46:14.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Co Adriaanse schreef:
Kansloze bankzitter? Wat weet jij er nou van? Het is een groot talent. Heerenveen heeft een betere scouting dan Ajax. Een beetje meer respect daarvoor is wel op zijn plaats. Ajax heeft de laatste tijd de halve subtop leeggekocht. Dus het is wel bewezen dat Ajax steeds maar achter de feiten aanloopt.
O, dus het is een topaankoop, omdat Heerenveen in het verleden goede spelers binnen heeft gehaald? Ze hebben meer miskopen dan goede aankopen, maar die namen zie je niet op het veld dus lijkt het allemaal geweldig.

quote:
Co Adriaanse schreef:
Er is nog zat geld bij Ajax, daar ben ik van overtuigd, na de verkopen van Sneijder, de Mul en Babel. Er is nog helemaal niet veel uitgegeven. En een talent wordt gewoon meer waard, dat is dus een investering. Dat is dus ook al onzin wat je zegt.
Sja, het valt hartstikke mee met het geld. Kan jij er nog wel zo van overtuigd zijn, dat is echter niet het geval. Houdt het natuurlijk rap op hè.

Ik zeg nergens iets over investeringen die meer of minder waard worden. Als ik nu persoonlijk een vliegtuigmaatschappij begin kan ik daar miljoenen mee verdienen. Jammer alleen dat ik het startkapitaal niet heb, dus is het een kansloze missie.

Ik word moe van dat constante gezeik op de Ajax-scouting wanneer een club als Groningen, Heerenveen of Twente een speler binnen haalt. We hebben toch niet dezelfde doelstellingen? Dan moet je dus op spelers van een hogere categorie mikken. Simpel zat.
 Help mods!
Pool: -MotM: Willem II-AjaxBattle-rating: 1.465,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Lederen Knikker
Vedette

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 juni 2005
Gepost op 16 augustus 2008 om 16:43:47.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Co Adriaanse schreef:

Kansloze bankzitter? Wat weet jij er nou van? Het is een groot talent. Heerenveen heeft een betere scouting dan Ajax. Een beetje meer respect daarvoor is wel op zijn plaats. Ajax heeft de laatste tijd de halve subtop leeggekocht. Dus het is wel bewezen dat Ajax steeds maar achter de feiten aanloopt.

Ja en zo heeft Piet de Visser een aura van super scout gekregen.

Beetje Stalinistisch het positieve eruit halen en al het negatieve weglaten. Ik zie elk seizoen bij Heerenveen een half dozijn spelersnamen die ik verder in het seizoen nooit zie, en het seizoen erop zijn ze weg of verhuurd.
Ondertussen nog wel even oud-Hollands azijnpissen over je eigen club...

Dat Ajax de laatste jaren weinig gelukkig is geweest op de transfermarkt moge duidelijk zijn.
Maar Ajax heeft het nooit van scouting moeten hebben maar van opleiden. Dus erg raar is het niet dat Ajax niet goed is in aankopen.
 Help mods!
Pool: -MotM: Willem II-AjaxBattle-rating: 1.411,2VoVo: -Opstelling: 4-3-3
afca1900
Basisspeler

Reg.: 26 februari 2005
Gepost op 18 augustus 2008 om 23:10:31.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Knol kiest na Grieks avontuur voor Sparta Rotterdam
18/08/2008 22:39

Ruud Knol speelt komend seizoen voor Sparta Rotterdam, mits de centrale verdediger dinsdag de medische keuring doorstaat. 'Sparta had het beste verhaal en de beste aanbieding.'

Knol tekent bij Sparta een driejarig contract. Daarmee keert de 27-jarige speler terug in Nederland nadat hij één jaar bij PAOK Saloniki heeft gespeeld. Omdat de Griekse club hem al enkele maanden geen salaris heeft betaald, mocht Knol er volgens FIFA-regels transfervrij vertrekken.

Sparta was niet de enige club die geïnteresseerd was in Knol, die voor zijn Griekse avontuur zeven jaar bij Vitesse voetbalde. Germinal Beerschot, De Graafschap en Willem II informeerden naar hem. 'Maar Sparta had het beste verhaal en de beste aanbieding', zegt Knol in de nieuwe Voetbal International.

'Ik heb een goed gesprek met trainer Foeke Booy gehad en ken doelman Harald Wapenaar nog uit mijn tijd bij Vitesse. Zij hebben me enthousiast gemaakt. Na een jaar in Griekenland van alles te hebben meegemaakt, wil ik nu weer vlammen.'

Coach Booy ziet in Knol een ervaren verdediger, die de jonge selectie van Sparta dit seizoen moet helpen leiden. 'Zijn transfer maakt ons weer wat sterker', aldus de trainer.

bron vi
 Help mods!
Pool: 717eMotM: Willem II-AjaxBattle-rating: 1.495,0VoVo: 66e / - / 239eOpstelling: 4-3-3
Koller
Vedette

Uit: Errug dicht bij 010
Vak: 129
Reg.: 14 juni 2001
Gepost op 19 augustus 2008 om 08:27:08.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
afca1900 schreef:
Knol kiest na Grieks avontuur voor Sparta Rotterdam
18/08/2008 22:39
bron vi

Toch wel knap van Sparta hoor, aangezien clubs als Willem II en Roda hem niet konden halen.

[Dit bericht is veranderd door Koller (op 19 augustus 2008 11:13:29).]
 Help mods!
Pool: 513eMotM: Willem II-AjaxBattle-rating: 1.449,7VoVo: -Opstelling: 4-5-1
Red Hot Chili Peppers
Internationale topspeler

Uit: Winterswijk
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 13 januari 2006
Gepost op 19 augustus 2008 om 09:37:19.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik wou zeggen, uitstekende aanwinst voor sparta.
 Help mods!
Pool: -MotM: Willem II-AjaxBattle-rating: 1.470,8VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Woot
Vedette

Vak: 107
Reg.: 26 februari 2003
Gepost op 19 augustus 2008 om 11:00:37.     MSN: ja      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Red Hot Chili Peppers schreef:

Ik wou zeggen, uitstekende aanwinst voor sparta.

Slimme aankoop en mooi Willem II en Roda de loef afgesneden. Zeker een verdediger die beter is dan de gemiddelde bij Sparta.
 Help mods!
Pool: -MotM: Willem II-AjaxBattle-rating: 1.450,5VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Red Hot Chili Peppers
Internationale topspeler

Gepost op 21 augustus 2008 om 21:41:27.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Fc Utrecht heeft Roemeens international Nesu weten te strikken.

Vitesse is nagenoeg rond met Ramon Zomer.
Vitesse heeft zich erg goed versterkt. Molhoek, Jenner, vd Struik en Drost zijn prima spelers voor Vitesse.
 Help mods!
Co Adriaanse
Idool
Winnaar Bekerklassement Soccer Netwerk VoVo 2005/2006

Uit: Vlaardingen
Reg.: 16 juli 2002
Gepost op 23 augustus 2008 om 02:55:00.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ares schreef:

(...)
Sja, het valt hartstikke mee met het geld. Kan jij er nog wel zo van overtuigd zijn, dat is echter niet het geval. Houdt het natuurlijk rap op hè.

Ik zeg nergens iets over investeringen die meer of minder waard worden. Als ik nu persoonlijk een vliegtuigmaatschappij begin kan ik daar miljoenen mee verdienen. Jammer alleen dat ik het startkapitaal niet heb, dus is het een kansloze missie.

Ik word moe van dat constante gezeik op de Ajax-scouting wanneer een club als Groningen, Heerenveen of Twente een speler binnen haalt. We hebben toch niet dezelfde doelstellingen? Dan moet je dus op spelers van een hogere categorie mikken. Simpel zat.

Jep, maar niet voor de Ajax scouting blijkbaar, gister is er weer één bijgekomen; Sno.

Die gozer die Heerenveen binnen heeft gehaald is een zwaar groot talent. Ze hebben gewoon een veel betere scouting dan ons. Het is al een tijd geleden dat Ajax een onbekend talentje scoutte die echt groot werd.

Heerenveen vorig jaar nog; Sulejmani. Groningen; Suarez. Spelen nu allebei bij ons.

Overschat onze scouting nou niet, en onderschat hun scouting niet. Doordat ze met een beperkt budget werken zijn ze gewoon zo erg gepushed om goede aankopen te doen, doordat ze maar één poging hadden, dat het gewoon stukken beter is dan bij ons.
 Help mods!
Pool: 75eMotM: Willem II-AjaxBattle-rating: 1.500,0VoVo: 678e / - / 795eOpstelling: 4-3-3
Woot
Vedette

Vak: 107
Reg.: 26 februari 2003
Gepost op 23 augustus 2008 om 10:22:40.     MSN: ja      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ares schreef:

Zou ik niet doen met de huidige olie-prijs, Ares
 Help mods!
Pool: -MotM: Willem II-AjaxBattle-rating: 1.450,5VoVo: -Opstelling: 4-3-3
marx
Vedette

Uit: nijmegen
Reg.: 4 mei 2004
Gepost op 23 augustus 2008 om 11:21:17.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Woot schreef:

(...)

Zeker een verdediger die beter is dan de gemiddelde bij Sparta.

.. en beter dan die bij Ajax. Knol is een klasse beter dan Wielaert. En Wielaert schijnt een klasse beter te zijn dan de centrumverdedigers van Ajax volgens Bassie.
 Help mods!
Pool: 659eMotM: Willem II-AjaxBattle-rating: 1.494,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Red Hot Chili Peppers
Internationale topspeler

Gepost op 23 augustus 2008 om 12:03:33.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
marx schreef:

(...)

.. en beter dan die bij Ajax. Knol is een klasse beter dan Wielaert. En Wielaert schijnt een klasse beter te zijn dan de centrumverdedigers van Ajax volgens Bassie.

Wisgerhof is nog beter dan Knol, die jongen heeft alles. Ruud Knol vind zichzelf goed, jij schijnbaar ook.
 Help mods!
marx
Vedette

Gepost op 23 augustus 2008 om 12:24:54.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Red Hot Chili Peppers schreef:

(...)

Ruud Knol vind zichzelf goed, jij schijnbaar ook.

Ik beschik dan ook over veel inzicht. Of in ieder geval meer inzicht dan de door de overvloed aan geld ingedutte Ajax-scouting. Op zeker. Ik wil niet veel zeggen, maar met mij aan het Ajax-roer was PSV allang failliet.

Feit is dat je niet kunt ontkennen dat Knol meer overzicht en een betere passing heeft en een betere verdediger is dan Wielaert. Maar ja, bij Ajax schijnt men te denken dat goede spelers alleen maar bij goede clubs spelen. En aangezien Twente goed is, moet Wielaert dan in de ogen van menig Ajax-scout ook goed zijn.
 Help mods!
Pool: 659eMotM: Willem II-AjaxBattle-rating: 1.494,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Vossie
Icoon

Uit: 015
Vak: 410
Reg.: 25 februari 2003
Gepost op 23 augustus 2008 om 12:29:54.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Laat Knol zich eerst maar eens een jaar bij Sparta in de Eredivisie gaan bewijzen. Pff... Knol
 Help mods!
Pool: 579eMotM: Willem II-AjaxBattle-rating: 1.449,3VoVo: -Opstelling: 4-3-3
marx
Vedette

Gepost op 23 augustus 2008 om 12:58:12.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Vossie schreef:

Laat Knol zich eerst maar eens een jaar bij Sparta in de Eredivisie gaan bewijzen. Pff... Knol

Van Gaal heeft hem nog eens geselecteerd voor Oranje. Dat kun je niet van een Wielaert zeggen.
 Help mods!
Scio
Basisspeler

Uit: Linne
Reg.: 17 oktober 2005
Gepost op 23 augustus 2008 om 13:02:44.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
marx schreef:

(...)

Van Gaal heeft hem nog eens geselecteerd voor Oranje. Dat kun je niet van een Wielaert zeggen.

Van Gaal haalde ook Sikora erbij. Iedereen maakt fouten
 Help mods!
Pool: 245eMotM: Willem II-AjaxBattle-rating: 1.415,9VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Red Hot Chili Peppers
Internationale topspeler

Gepost op 23 augustus 2008 om 13:23:54.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
marx schreef:

(...)

Tjah Knol heeft idd wel ambitie. Grote clubs als Sparta, NEC! en Willem 2 streden om de handtekening van deze wereldster. Hij verkoos echter het grotere Sparta boven het kleine Nec...
 Help mods!
Gregory V/D Wiel
Internationale topspeler

Uit: Amstelveen
Vak: 428
Reg.: 25 september 2005
Gepost op 23 augustus 2008 om 13:40:04.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Boussaboun voor twee jaar naar FC Utrecht

Ali Boussaboun gaat weer aan de slag bij FC Utrecht. De 29-jarige aanvaller gaat zijn krabbel onder een tweejarige verbintenis bij de Domstedelingen zetten, meldt RTV Utrecht.

Met het binnenhalen van de spits heeft FC Utrecht de selectie rond voor komend seizoen. De in Tanger geboren Marokkaan kwam de afgelopen voetbaljaargang uit voor Al Wahkrah.

De spits was in het seizoen 2006-2007 ook al actief voor de eredivisionist. Hij kwam toen negen duels in actie voor FC Utrecht. Hij wist het net in die wedstrijden niet te vinden.
 Help mods!
Pool: 243eMotM: Willem II-AjaxBattle-rating: 1.470,4VoVo: 920e / - / 868eOpstelling: 4-3-3
Ares
Moderator
Opper Chat Operator

Uit: Rosmalen
Reg.: 14 maart 2002
Gepost op 23 augustus 2008 om 13:45:05.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Co Adriaanse schreef:
Jep, maar niet voor de Ajax scouting blijkbaar, gister is er weer één bijgekomen; Sno.

Die gozer die Heerenveen binnen heeft gehaald is een zwaar groot talent. Ze hebben gewoon een veel betere scouting dan ons. Het is al een tijd geleden dat Ajax een onbekend talentje scoutte die echt groot werd.

Heerenveen vorig jaar nog; Sulejmani. Groningen; Suarez. Spelen nu allebei bij ons.

Overschat onze scouting nou niet, en onderschat hun scouting niet. Doordat ze met een beperkt budget werken zijn ze gewoon zo erg gepushed om goede aankopen te doen, doordat ze maar één poging hadden, dat het gewoon stukken beter is dan bij ons.
Sno is gekomen door een beperkte budget. Zie Blinds uitspraken over geld voor één speler. Dan kan je je het dus niet veroorloven om een speler voor 2,5 miljoen voor een linie waar totaal, maar dan ook totaal, géén prioriteit ligt te halen.

Verder maakt Lederen Knikker hierboven ook een(zelfde) goed punt.
 Help mods!
Pool: -MotM: Willem II-AjaxBattle-rating: 1.465,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
marx
Vedette

Gepost op 23 augustus 2008 om 14:34:08.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Scio schreef:

(...)

Van Gaal haalde ook Sikora erbij. Iedereen maakt fouten

Okee. Dat is overtuigend voor mij. Ik trek het Van Gaal-argument in.
 Help mods!
jaap12
Internationale topspeler

Vak: 421
Reg.: 11 juni 2004
Gepost op 23 augustus 2008 om 18:14:58.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
marx schreef:

(...)

Ik beschik dan ook over veel inzicht. Of in ieder geval meer inzicht dan de door de overvloed aan geld ingedutte Ajax-scouting. Op zeker. Ik wil niet veel zeggen, maar met mij aan het Ajax-roer was PSV allang failliet.

Feit is dat je niet kunt ontkennen dat Knol meer overzicht en een betere passing heeft en een betere verdediger is dan Wielaert. Maar ja, bij Ajax schijnt men te denken dat goede spelers alleen maar bij goede clubs spelen. En aangezien Twente goed is, moet Wielaert dan in de ogen van menig Ajax-scout ook goed zijn.

Volgens mij had jou inzicht ons alleen maar derederangs spelers van NEC opgeleverd. Leiwakabessy, Sibum, Wisgerhof, Knol, welke middelmatige spelers uit de middenmoot vind jij niet een wereldster? Hebben wij ook Boussaboun over het hoofd gezien, hadden we die moeten halen? Een speler als Knol speelt niet voor niets al zijn hele leven bij Vitesse, Wisgerhof komt ook niet voor niets niet verder dan NEC.
 Help mods!
Pool: -MotM: Willem II-AjaxBattle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Lederen Knikker
Vedette

Reg.: 28 juni 2005
Gepost op 23 augustus 2008 om 20:17:19.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
jaap12 schreef:

Wisgerhof komt ook niet voor niets niet verder dan NEC.

Nu is nek natuurlijk een absolute topclub dus dat is niet raar.
 Help mods!
Pool: -MotM: Willem II-AjaxBattle-rating: 1.411,2VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Pedrinho
Talent

Vak: 114
Reg.: 25 maart 2006
Gepost op 29 augustus 2008 om 17:04:26.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Lederen Knikker schreef:

(...)
Nu is nek natuurlijk een absolute topclub dus dat is niet raar.

Inderdaad, NEC is een topclub van internationale allure met een rijke geschiedenis... Zoals die 9-1 tegen Ajax.
 Help mods!
Pool: 1147eMotM: Willem II-AjaxBattle-rating: 1.518,6 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Grazie Roma
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 412
Reg.: 11 juni 2003
Gepost op 29 augustus 2008 om 18:13:56.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Nec raakt ook 'topper' Olsson kwijt en krijgt er klasbak Bouaouzan voor terug.
 Help mods!
Pool: -MotM: Willem II-AjaxBattle-rating: 1.492,5VoVo: -Opstelling: incompleet
Zlajan
Idool
Winnaar Ajax Netwerk Battle 2006

Uit: Hoevelaken
Reg.: 8 mei 2001
Gepost op 29 augustus 2008 om 18:24:37.     MSN: Stuur maar pm      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Grazie Roma schreef:

Nec raakt ook 'topper' Olsson kwijt en krijgt er klasbak Bouaouzan voor terug.

Ben nu wel benieuwd hoe NEC het vertrek van Olsson gaat oplossen, er zal toch een vervanger moeten komen lijkt me. Misschien een kans voor Wormgoor?
 Help mods!
Pool: 509eMotM: Willem II-AjaxBattle-rating: 1.482,2VoVo: 662e / - / 455eOpstelling: 4-3-3
Ajax12
AJAX12
Veelbelovend talent

Uit: Enkhuizen
Reg.: 24 februari 2007
Gepost op 29 augustus 2008 om 18:26:35.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Zlajan schreef:

(...)

Ben nu wel benieuwd hoe NEC het vertrek van Olsson gaat oplossen, er zal toch een vervanger moeten komen lijkt me. Misschien een kans voor Wormgoor?

Ze zullen waarschijnlijk een speler halen die er al kan staan. Lijkt me niet dat Wormgoor daar al kan staan, maar is wel leuk.

Edit: Ze hebben al oog voor Van Eijden van PSV.

[Dit bericht is veranderd door Ajax12 (op 29 augustus 2008 18:29:37).]
 Help mods!
Pool: 333eMotM Willem II-Ajax: LindgrenBattle-rating: 1.503,8 (daag uit)VoVo: 279e / - / 323eOpstelling: 4-3-3

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 21 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk