| Poster | | Topic: Eredivisie geruchten/transfer topic |  |
|
Woot Vedette
Vak: 107 Posts: 2297 Reg.: 26 februari 2003 | 'Ook Lasse Nilsson vertrokken uit Heerenveen'
7/8/2007 8 :21
De kans is groot dat SC Heerenveen met een compleet andere voorhoede aan het seizoen begint. Naast de transferperikelen rond Afonso Alves staat Lasse Nilson voor een verhuizing naar Spanje.
Nilsson (25) heeft er nooit een geheim van gemaakt toe te zijn aan een nieuwe uitdaging. Uit Frankrijk was meer dan gemiddelde interesse van onder meer Saint-Etienne. Maar de Zweedse aanvaller gaat verder naar het zuiden: Sevilla.
Volgens De Telegraaf staat Nilsson voor een overgang naar Real Betis Sevilla. SC Heerenveen heeft een akkoord over een afkoopsom van ruim drie miljoen euro, terwijl er voor de aanvaller een contract voor drie jaar zou klaarliggen.
Voor SC Heerenveen zou het betekenen dat trainer Gertjan Verbeek de hele succesvoorhoede van afgelopen seizoen kwijtraakt, want het heeft er alle schijn van dat ook Afonso Alves zich niet meer in Friesland laat zien. De Braziliaanse spits wordt in verband gebracht met een Duitse topclub.
Dat wordt ontkend door Heerenveen-directeur Yme Kuiper. 'De geruchten dat hij met een club in Duitsland aan het onderhandelen is, zijn niet waar. Hij is gewoon in Brazilië.' Toch sluit Kuiper een eventuele transfer niet uit. 'We zeggen nooit van tevoren dat het niet kan. Maar we willen Afonso wel graag behouden.'
vi.nl
|
|
|
the farmer Geselecteerd voor Oranje
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1204 Reg.: 26 november 2006 | Roda JC: 'We gaan ervan uit dat Yulu komt'
7/8/2007 21:11
Jeanvion Yulu-Matondo voetbalt dit seizoen gewoon voor Roda JC. Dat verwacht algemeen directeur Huub Narinx, al vertelt hij aan VI.nl dat de Limburgse club niet helemaal overtuigd is van de komst van de spits van Club Brugge.
Narinx bevestigt aan VI.nl dat Yulu-Matondo dinsdag niet was komen opdagen voor de medische keuring. Na vele pogingen kregen de Limburgers uiteindelijk de vader (tevens zaakwaarnemer) van de aanvaller aan de telefoon.
Yulu-Matondo senior verklaarde dat zijn zoon naar Club Brugge was gereden om er nog enkele spullen op te halen. Hij verzekerde dat er sprake was van een misverstand. De 21-jarige voetballer komt gewoon naar Roda, kreeg Narinx te horen. Van de clubleiding van Club Brugge kreeg Narinx een bevestiging van de lezing van vader Yulu-Matondo.
'Vooralsnog gaan we ervan uit dat dit verhaal waar is, al is er wel enige onzekerheid gerezen', bekent Narinx. 'Wij hebben alle troeven in handen, want wij hebben een getekend contract in handen. Hij is al gepresenteerd op de open dag en heeft maandag meegetraind.'
'Bovendien heb ik zelf echt het gevoel dat hij graag naar Roda JC wil komen. Hij heeft juist níét voor het geld, maar voor een tussenstap gekozen zodat hij zich kan verbeteren als speler. Als mijn gevoel niet blijkt te kloppen zou ik heel teleurgesteld zijn.'
'We verwachten dat hij zich snel zal melden, maar we willen nog wel een verklaring waarom hij niet op de medische keuring was.'
vi.nl
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
S001 Regelmatige invaller Winnaar Relatief Klassement Ajax Netwerk VoVo 2007/2008
Uit: Amsterdam Vak: 123 Posts: 612 Reg.: 2 januari 2007 | Douglas Tamamaru de Souza heeft de interesse gewekt van FC Twente, dat de jonge Braziliaanse verdediger een stage heeft aangeboden.
Hoewel FC Twente in principe zijn selectie rond heeft, kan de Enschedese club een verdediger gebruiken voor het geval vaste waarde Robbie Wielaert wegvalt.
Douglas, die met Jabaquara Atlético Clube uitkomt in tweede divisie van de provincie São Paulo, zou in die vacature kunnen voorzien. Maar dan moet de twintigjarige Braziliaan de technische staf van FC Twente overtuigen van zijn kwaliteiten.
|
|
|
Fides Talent
Vak: - Posts: 149 Reg.: 5 augustus 2007 | Waarom zou je van Heerenveen naar St. Ettiene gaan. Van de nr. 4 van Nederland naar de nr. 8 van Frankrijk lijkt me geen significante stap omhoog.
|
|
|
John Gijsbert Heitinga Icoon
Uit: Hoofddorp Vak: 127 Posts: 12829 Reg.: 1 oktober 2002 |
quote: Fides schreef:
Waarom zou je van Heerenveen naar St. Ettiene gaan. Van de nr. 4 van Nederland naar de nr. 8 van Frankrijk lijkt me geen significante stap omhoog.
St. Etienne is een mooie club met een prachtige historie. Aan dat laatste heeft hij nu weinig maar het is een club.Daarbij schat ik de Franse competitie toch echt wat hoger in. Vooral de subtop is erg breed. St Etienne strijd toch mee voor plaats 4 t/m 12. Het is een club met potentie en vanuit Frankrijk kun je toch makkelijker de stap naar de grote competities maken (zie Diarra)
|
|
|
the farmer Geselecteerd voor Oranje
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1204 Reg.: 26 november 2006 | Afonso Alves blijft gewoon bij Heerenveen
9/8/2007 23:00
Afonso Alves blijft bij SC Heerenveen. Dat is de uitkomst van het onderhoud dat de Friese club en de Braziliaanse spits donderdagmiddag met elkaar hadden.
Alves keerde donderdag terug in Nederland, ruim anderhalve week later dan afgesproken. Volgens geruchten zou de topscorer van de Eredivisie geen trek meer hebben gehad in een terugkeer in het Abe Lenstra Stadion. Hij zou meer willen verdienen en naar een club van naam willen verkassen. De namen van Sevilla en Werder Bremen werden het vaakst genoemd in de geruchtenstroom.
Niets van dat alles. Directeuren Yme Kuiper en Henk Hoekstra spraken in een hotel met Alves en zijn zaakwaarnemer Roberto Tiburcio. Uitkomst van dat lange onderhoud was dat de spits een boete krijgt opgelegd én bij de Friezen blijft. Het bedrag doneert Alves aan een goed doel. Hij start zo snel mogelijk met een aangepast trainingsschema.
Kuiper reageerde via de Leeuwarder Courant op de uitkomst van het gesprek. Volgens de directeur verzekerde Alves dat hij langer in Brazilië was gebleven omdat hij moest bijkomen van het turbulente afgelopen seizoen. 'Dat kan ik wel begrijpen', aldus Kuiper. 'Familie is belangrijk en hij zit er in een andere sfeer. En waarschijnlijk is er ook wat misgegaan in de communicatie.'
Kuiper vertelde dat Alves het niet over een transfer heeft gehad. Heerenveen beweert overigens nog steeds geen enkel concreet bod te hebben ontvangen voor de 26-jarige spits, die met Brazilië het toernooi om de Copa América won en afgelopen seizoen 34 keer scoorde in de Eredivisie.
|
|
| Pool: - | MotM: - | Battle-rating: 1.500,0 | VoVo: - | Opstelling: - |
|
Lederen Knikker Vedette
Uit: Amsterdam Vak: - Posts: 6393 Reg.: 28 juni 2005 |
quote: Fides schreef:
Waarom zou je van Heerenveen naar St. Ettiene gaan. Van de nr. 4 van Nederland naar de nr. 8 van Frankrijk lijkt me geen significante stap omhoog.
Financieel wel.
Bovendien is de Franse competitie echt niet zo slecht als wat jij denkt. Tis een betere dan de Nederlandse iig.
|
|
|
S001 Regelmatige invaller Winnaar Relatief Klassement Ajax Netwerk VoVo 2007/2008
Uit: Amsterdam Vak: 123 Posts: 612 Reg.: 2 januari 2007 | FC Groningen heeft zijn beoogde nieuwe aanvaller Marcus Berg nog niet binnen. Maar de Zweedse spits van IFK Göteborg verwacht een snelle beslissing.
'Het is nog niet rond', zegt de twintigjarige Berg tegen VI.nl. 'Ik heb deze week gesproken met trainer Ron Jans. Maar ik wil dit weekeinde eerst nog een wedstrijd spelen.'
Berg komt zaterdag met IFK Göteborg in actie tegen Kalmar FF. Naar alle waarschijnlijkheid krijgt de transfer, waarmee een bedrag van bijna vier miljoen euro is gemoeid, begin volgende week zijn beslag.
'Voor alle partijen is het het beste als er snel een beslissing valt', aldus Berg, voor wie volgens de Zweedse media ook SC Heerenveen in de markt zou zijn.
|
|
|
MaGiCa Vedette
Uit: Leeuwarden Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 2970 Reg.: 10 april 2005 | Danny Buijs heeft van Feyenoord toestemming gekregen om met Borussia Mönchengladbach om de tafel te gaan zitten. Dit meldt het Algemeen Dagblad in haar jongste editie.
De roemruchte Duitse club, die volgend seizoen in de 2. Bundesliga uit zal komen, heeft zich in Rotterdam-Zuid officieel gemeld voor de 24-jarige middenvelder. “Van Feyenoord mag ik praten met Gladbach, maar ik heb zelf nog niets van die club gehoord.”
“Mocht het tot een gesprek komen, dan sta ik er open in”, reageerde Buijs in de ochtendkrant. “Als de nieuwe trainer van Feyenoord het in me ziet zitten, blijf ik graag in de Kuip. En anders is het buitenland een optie. Ik ga zeker niet naar een andere club in Nederland.”
De kans bestaat dus dat Buijs na één seizoen alweer de Kuipbewoners verlaat, waar hij zijn jeugdopleiding genoot. Bij satellietclub Excelsior maakte hij zijn debuut in het profvoetbal, waarna hij in de zomer van 2004 een transfer naar FC Groningen afdwong.
bron vz
|
|
|
navigator  International
Uit: Diemen Vak: - Posts: 1382 Reg.: 20 maart 2005 | Groningen heeft Berg binnen. Goed gedaan van de boeren, waarom kunnen zij wel snel anticiperen?
|
|
|
menthol23 Ballenjongen
Uit: Barneveld Vak: 411 Posts: 14 Reg.: 19 maart 2006 | Dat gerucht van Buys is al een tijdje oud, want hij praat nog over de toekomstige trainer van Feyenoord..en volgens mij is dat van Marwijk geworden 
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: 123 Posts: 612 Reg.: 2 januari 2007 | Na het vastleggen van de Hongaar Adam Hrepka heeft NEC zijn vizier verder op spelers uit Centraal Europa gericht. De Nijmeegse club heeft twee Tsjechen op proef.
Michal Pospisil is mogelijk de aanvaller waar NEC op zoek naar is. De 28-jarige spits staat nog een jaar onder contract bij het Schotse Heart of Midlothian. Middenvelder Filip Chlup (22) was afgelopen twee seizoenen vooral een invalkracht bij het Tsjechische FC Brno.
|
|
|
Jeffrey Sarpong International
Uit: Amsterdam Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 1426 Reg.: 28 november 2004 |
quote: navigator schreef:
Groningen heeft Berg binnen. Goed gedaan van de boeren, waarom kunnen zij wel snel anticiperen?
Omdat zij spelers van een lager niveau aantrekken, die bij Ajax 8 van de 10 keer niet aan de bak zouden komen.
|
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: 123 Posts: 612 Reg.: 2 januari 2007 | Roberto Colautti had de versterking moeten worden waar Vitesse op aast. Maar de Israëlische spits met Argentijns bloed gaat aan de Arnhemse neus voorbij.
De 25-jarige Colautti stond op het lijstje van Vitesse. De Arnhemse jacht op een spits gaat verder, want de Israëlische international kiest voor Borussia Mönchengladbach.
Bij Gladbach gaat de aanvaller met Argentijnse wortels tekenen voor drie jaar. Maccabi Haifa ontvangt anderhalf miljoen voor Colautti, die in 2004 als huurling van Boca Juniors neerstreek in Israël. In 2006 nam hij de Israëlische nationaliteit aan en debuteerde hij ook in de nationale ploeg van Israël.
Colautti moet Gladbach-trainer Jos Luhukay uitkomst bieden. Oliver Neuville is nog geblesseerd, terwijl Nando Rafael niet overtuigt. Aankoop Rob Friend, die overkwam van SC Heerenveen, heeft knieklachten.
VI
|
|
|
Bartos Regelmatige invaller
Vak: - Posts: 693 Reg.: 25 juli 2003 | Vitesse staat op het punt om Patrick Kluivert aan de selectie toe te voegen. De aanvaller heeft al enkele gesprekken met de Arnhemmers achter de rug. Beide partijen hebben inmiddels een mondeling akkoord. (Voetbalzone.nl)
|
|
|
petervdn Talent
Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 154 Reg.: 2 april 2006 |
quote: Bartos schreef:
Vitesse staat op het punt om Patrick Kluivert aan de selectie toe te voegen. De aanvaller heeft al enkele gesprekken met de Arnhemmers achter de rug. Beide partijen hebben inmiddels een mondeling akkoord. (Voetbalzone.nl)
Verrassend nieuws, nu nog wachten tot Ajax met verrassend nieuws komt.
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: 123 Posts: 612 Reg.: 2 januari 2007 | Twente zet zinnen op Tim Cornelisse
FC Twente onderneemt een poging om Tim Cornelisse (29) los te weken bij FC Utrecht. De rechtsback staat in de domstad nog één jaar onder contract, zag de club de onderhandelingen over een nieuwe verbintenis afbreken en lijkt wel oren te hebben naar een overgang naar Enschede.
De tukkers meldden zich nog niet officieel bij FC Utrecht, maar lieten de zaakwaarnemer van Cornelisse (Sören Lerby) informeren naar de mogelijkheden van een vertrek. FC Utrecht staat voor de keuze nu nog een som geld te incasseren of de routinier in juni gratis de deur van Stadion Galgenwaard uit te laten lopen. Cornelisse speelde eerder onder meer voor Anderlecht, RKC en Vitesse.
|
|
|
Vitesse staat op het punt om Patrick Kluivert aan de selectie toe te voegen. De aanvaller heeft al enkele gesprekken met de Arnhemmers achter de rug. Beide partijen hebben inmiddels een mondeling akkoord. (Voetbalzone.nl)
Het is toch ongelooflijk als dit echt waar is. Zitten wij met een veel te dikke Spanjaard en Vitesse heeft straks Kluivert. Hadden we net zo goed Kluivert kunnen nemen.
|
|
|
Madness International
Vak: - Posts: 1493 Reg.: 19 maart 2003 |
De horeca in Arnhem zou er wel blij mee zijn. Omzetverdubbeling op de korenmarkt 
|
|
|
Uit: Amsterdam Vak: 123 Posts: 612 Reg.: 2 januari 2007 | De poging van FC Twente om Tim Cornelisse (29) over te nemen van FC Utrecht is (vooralsnog) mislukt. De Utrechters willen de rechtsback niet laten gaan.
De trainer wil me per se behouden en de clubs komen er niet eruit over de transfersom”, aldus de Alkmaarder, die het geen straf vindt om in Stadion Galgenwaard te blijven. „Integendeel, ik heb het ontzettend naar mijn zin. Omdat FC Utrecht in een eerder stadium de onderhandelingen met mij over een nieuw contract afbrak, keek ik verder. Ik ben na dit seizoen transfervrij en moet aan mijn toekomst denken. Daarom was FC Twente een reële optie. Maar nu geef ik gewoon mijn hele ziel en zaligheid voor FC Utrecht.”
|
|
|
petervdn Talent
quote: S001 schreef:
De poging van FC Twente om Tim Cornelisse (29) over te nemen van FC Utrecht is (vooralsnog) mislukt. De Utrechters willen de rechtsback niet laten gaan.
De trainer wil me per se behouden en de clubs komen er niet eruit over de transfersom”, aldus de Alkmaarder, die het geen straf vindt om in Stadion Galgenwaard te blijven. „Integendeel, ik heb het ontzettend naar mijn zin. Omdat FC Utrecht in een eerder stadium de onderhandelingen met mij over een nieuw contract afbrak, keek ik verder. Ik ben na dit seizoen transfervrij en moet aan mijn toekomst denken. Daarom was FC Twente een reële optie. Maar nu geef ik gewoon mijn hele ziel en zaligheid voor FC Utrecht.”
Waarom Utrecht dit nou doet... volgend jaar loopt ie gratis weg.
|
|
|
quote: Middlesbrough biedt op Alves
Het Engelse Middlesbrough hoopt Afonso Alves over te kunnen nemen van Heerenveen. De club uit de Premier League, waar George Boateng onder contract staat, zal in Friesland een bod neerleggen van negen miljoen euro. „Ze zijn serieus in me geïnteresseerd en laten dit ook blijken met hun miljoenenbod”, aldus Alves.
De spits, die nog te zwaar en niet fit is volgens zijn trainer Gertjan Verbeek, ziet een overgang naar Middlesbrough wel zitten. „Voor zo’n grote club en voor de Premier League sta ik altijd open en de eerste contacten en besprekingen zijn zeker hoopvol. Daar zal het probleem niet liggen.” Alves moet bij Middlesbrough spits Yakubu vervangen die naar Everton gaat.
De Telegraaf
|
|
|
petervdn Talent
quote: John Gijsbert Heitinga schreef:
(...)
De Telegraaf
Lijkt me een erg laag bedrag, zeker afgaande op wat de voorzitter in het verleden heeft geroepen.
Voor dat geld mag Ajax 'm ook wel halen. Alleen als ie eenmaal gehoord heeft wat hij in Engeland kan verdienen, zal ie dat wel niet meer willen 
|
|
|
AS Totti Jeugdspeler
Uit: Leuven Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 82 Reg.: 20 maart 2003 | Radosław Matusiak naar Heerenveen.
He has recently been sold to by U.S. Città di Palermo to Dutch club SC Heerenveen for a reported €3 million.
bron: wikipedia
knap werk, Nederlandse clubs als az en feyenoord waren ook geïnteresseerd en ook derby county en everton werden met hem in verband gebracht.
Bij palermo was de concurrentie te groot, slechts 3 invalbeurten en 1 goal tegen ascoli.
De opvolger van Lasse Nilsson
|
|
|
Zlajan Idool Winnaar Ajax Netwerk Battle 2006
Uit: Hoevelaken Vak: Geen Seizoen Club Card Posts: 3564 Reg.: 8 mei 2001 | Anastasiou geeft Omniworld extra stootkracht
29/09/2007 12:01
FC Omniworld heeft oudgediende Yannis Anastasiou van stal gehaald. De Griekse aanvaller moet de club uit Almere omhoog helpen.
FC Omniworld denkt met Anastasiou 'ervaring en stootkracht toe te kunnen voegen aan de selectie'. De 34-jarige aanvaller, die zonder club zat, tekent voor één jaar in Almere.
Anastasiou hield zijn conditie op peil bij de Amsterdamse amateurclub AFC, nadat zijn contract met Sparta Rotterdam in onderling overleg was ontbonden. De spits vertrok uit Het Kasteel bij gebrek aan perspectieven.
Bron: VI.nl
Verrassende transfer toch wel. Succes Yannis!
|
|
|