Ajax Forums
 Ajax Netwerk
Ajax Forums
 Eredivisie, eerste divisie en amateurvoetbal
Eredivisie geruchten/transfer topic
Reageer op deze topic
inloggen | registreer | ledenlijst | kalender | opstelling | pool | battle | vovo | mom | groepen | uploads | handleiding | regels | zoeken | mijn home | home

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 21 pagina's: « 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 21 »

Poster
Topic: Eredivisie geruchten/transfer topic 
Ulf_Kirsten
Idool

Vak: -
Reg.: 2 december 2002
Gepost op 30 juni 2006 om 12:45:09.     MSN: Ja      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Prutspeler met een prutmentaliteit.

Overal mislukt. Enough said.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: -Opstelling: incompleet
RSCA
Veelbelovend talent

Reg.: 22 oktober 2005
Gepost op 4 juli 2006 om 17:44:50.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Alin Stoica tekent niet bij Roda JC

In tegenstelling tot eerdere berichtgeving zal Alin Stoica komend seizoen niet voor Roda JC spelen.

In een eerder stadium had Roda JC met de zaakwaarnemers van Alin Stoica afgesproken dat hij een aantal dagen op proef zou komen alvorens hem een contract werd aangeboden. Helaas heeft Alin niet het geduld kunnen opbrengen om zich aan deze afspraak te houden en verscheen derhalve vandaag niet meer op de training.
Daarbij komt ook nog het feit dat de speler zelf steeds meer eisen had, terwijl hij in eerste instantie aangaf blij te zijn een kans bij Roda JC te krijgen om weer aan het voetballen te komen.

Roda JC heeft haar goede wil getoond en er alles aan gedaan om met deze speler tot overeenstemming te komen. Maar bovenstaande problemen hebben de club er toe doen besluiten de onderhandelingen met Stoica te stoppen.

http://www.rodajc.nl

---

echt ongelooflijk die gast
 Help mods!
Pool: -, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.461,4VoVo: -Opstelling: -
Sempre Ajacied
Vedette

Reg.: 1 februari 2003
Gepost op 8 juli 2006 om 11:29:03.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Groningen haalt aanvaller uit Uruguay

[05/07/2006] FC Groningen heeft dan eindelijk een spits weten te contracteren. De Uruguyaanse jeugdinternational Luis Suarez komt de gelederen versterken, binnen enkele uren is de deal ook officieel. Volgens de zaakwaarnemer van Suarez, de heer Carlos Soca, zijn alle partijen opgelucht met deze overeenkomst.

FC Groningen was al enkele weken geleden in onderhandeling getreden met Nacional Montevideo over de transfervoorwaarden van de 19 jarige aanvaller. Nu is er ook een akkoord bereikt over een transfersom van 1 miljoen dollar, omgerekend ongeveer 800.000 euro.

Zaakwaarnemer Carlos Soca: 'We hebben een overeenkomst en Luis Suarez maakt zodoende de overstap naar Groningen. Alles zal binnen enkele uren worden getekend. Nacional zal 1 miljoen dollar (800.000 euro, red) ontvangen en bij een toekomstige transfer 10% van de transfersom.'

De transfer kent volgens de zaakwaarnemer enkel winnaars. 'We hebben meer dan tien dagen onderhandeld met de clubleiding van Groningen en zijn dan ook blij nu een akkoord te hebben bereikt. De club is blij dat ze eindelijk de speler hebben binnengehaald, terwijl de speler zijn loopbaan in Europa kan vervolgen en Nacional ontvangt een aardig bedrag.'

http://www.voetbalplus.nl

Heracles haalt Braziliaanse spits

Heracles Almelo gaat op de Braziliaanse toer. De Almeloërs legden Everton Ramos da Silva vast.

De 23-jarige aanvaller wordt overgenomen van Gremio Recreativo Barueri. In eerste instantie wordt Everton gehuurd, al zal hij wel in dienst treden bij de Overijsselaars.

http://www.knvb.nl

2 Zuid Amerikaanse spitsen erbij in de eredivisie, ben benieuwd of ze positief kunnen verassen in de eredivisie.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
Gryga Perros
Vedette

Vak: 124
Reg.: 26 februari 2004
Gepost op 8 juli 2006 om 12:05:46.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het moet niet gekker worden, provinvieclubs als Groningen en Heracles die spelers gaan halen uit verre oorden... Ik kan me niet voorstellen dat er op de Nederlandse velden geen spelers rondlopen die op het niveau zitten van die clubs. We gaan zo de kant van België op, waar zelfs bij minieme clubs al hele vreemdelingenlegioenen te vinden zijn.
 Help mods!
Pool: 2425e, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.362,5VoVo: -Opstelling: 4-5-1
BeeDeeVee
Internationale topspeler

Uit: Thuis
Reg.: 23 november 2004
Gepost op 8 juli 2006 om 17:56:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Ik denk wel dat je dit moet nuanceren: Die Uruguyaan van Groningen wordt gezien als een groot talent en was op zijn jonge leeftijd al basisspeler bij een van de grootste clubs van het land en die Braziliaan van Heracles heeft over de laatste 2 seizoenen verspreid 53 goals gemaakt, dus die zal ook wel een versterking zijn. Heracles is overigens ook bezig met de Duitser Kai Michalke, een oud ploeggenoot van Rob Maas.
Buitenlanders halen wordt wat mij betreft pas een probleem wanneer deze voetbaltechnisch gezien niet iets extra toevoegen en de verhoudingen niet meer kloppen (Roda met alleen buitenlanders bijvoorbeeld).
 Help mods!
Pool: -, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.472,7VoVo: -Opstelling: 3-4-3
Bamboocha
Regelmatige invaller

Uit: Wernhout
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 28 februari 2003
Gepost op 8 juli 2006 om 18:02:38.       ICQ: 88  MSN: rene_de_master@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Hoe heet die spits ook alweer die Heerenveen heeft aangetrokken, lijkt mij een zeer goede aankoop, viel al op toen wij Rosenberg haalde van Malmo
 Help mods!
Pool: 1134e, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 3-5-2
EenAjacied
Regelmatige invaller

Reg.: 8 april 2002
Gepost op 8 juli 2006 om 18:10:59.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Bamboocha schreef:

Hoe heet die spits ook alweer die Heerenveen heeft aangetrokken, lijkt mij een zeer goede aankoop, viel al op toen wij Rosenberg haalde van Malmo

Alves geloof ik.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
DaFloor
Jeugdspeler

Uit: Gent
Reg.: 20 januari 2005
Gepost op 8 juli 2006 om 19:29:32.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Gryga Perros schreef:

Het moet niet gekker worden, provinvieclubs als Groningen en Heracles die spelers gaan halen uit verre oorden... Ik kan me niet voorstellen dat er op de Nederlandse velden geen spelers rondlopen die op het niveau zitten van die clubs. We gaan zo de kant van België op, waar zelfs bij minieme clubs al hele vreemdelingenlegioenen te vinden zijn.

Grote verschil met Belgie is het feit dat men daar buitenlandse (niet-EU) spelers MINDER moet betalen dan Belgische spelers. Dit is in de wetgeving opgenomen ; waardoor het voor veel clubs interessanter is om middelmatige buitenlanders aan te trekken dan om eigen jeugd een kans te geven (zie bv Beveren).
Dat dit nefast is voor het Belgische voetbal in het algemeen behoeft geen uitleg me dunkt ; de resultaten en het niveau vd competitie spreken voor zich
 Help mods!
Pool: -, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
w86
Regelmatige invaller

Reg.: 29 juni 2006
Gepost op 8 juli 2006 om 22:38:39.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
DaFloor schreef:

(...)

Grote verschil met Belgie is het feit dat men daar buitenlandse (niet-EU) spelers MINDER moet betalen dan Belgische spelers. Dit is in de wetgeving opgenomen
Dat lijkt mij een vorm van discriminatie.. is dat echt waar?

Verder denk ik dat Groningen en Heracles die spelers voldoende hebben gescout om ze hierheen te halen. Het zijn beide clubs die doorgaans een groot aantal nederlanders in hun selectie hebben, dus ze zullen voor dezelfde prijs wel geen alternatief in Nederland hebben gezien..
 Help mods!
Pool: 799e, Ajax - NEC 2-0 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 441e / 556e / 405eOpstelling: 4-4-2
Smoca Junior
Lid 2de elftal

Uit: Masterdam
Vak: 410
Reg.: 4 november 2005
Gepost op 11 juli 2006 om 09:05:40.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

ADO maakt zich op voor komst Vreven en Postma

11/7/2006 8 :37

Stijn Vreven en Stefan Postma staan voor een terugkeer op de Nederlandse velden. ADO Den Haag is zo goed als rond met het tweetal.
Na een conflict bij Vitesse vertrok Vreven (32) in de winterstop naar het Cypriotische Omonia Nicosia. Ondanks een nog een jaar doorlopend contract staat de Belgische back open voor een terugkeer in de Eredivisie.

Volgens De Telegraaf is alleen de contractduur nog onderwerp van discussie. Over de andere punten zijn ADO en Vreven het eens. Ook met Postma is de Haagse club er op grote lijnen uit.

Postma is al langer weg uit Nederland. De doelman verruilde in 2002 De Graafschap voor Aston Villa. Veel kwam de 29-jarige goalie niet aan spelen toe in Engeland, met uitzondering van zijn laatste jaar bij Wolverhampton Wanderers.

Bron:http://www.vi.nl

Oh nee heh, ik was echt blij nooit meer die achterlijke kop van Jerommeke te hoeven zien, gaat ie misschien weer terugkomen. Vreven is een Tokkie, iemand die je op de zwarte markt bij de interieurhal tegenkomt voor nieuwe nep-Versace meubels, of bij de kitsch-indianenspullen..Laat m lekker in het buitenland blijven! Strax doettie onze Klaas-Jan nog wat aan ofzo. Herinner me hem als een gefrustreerde schopper, met die opgewonden kutkop van m.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.485,1VoVo: -Opstelling: 4-4-2
Ares
Icoon

Uit: Rosmalen
Reg.: 14 maart 2002
Gepost op 11 juli 2006 om 13:42:55.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Twee goede aankopen voor Ado. Wat gebeurt er met die Tsjech? En met De Vries? Hebben ze dan geen keepersprobleem als ze Postma ook nog halen?
 Help mods!
Pool: 990e, Ajax - NEC 4-0 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.465,0VoVo: 1778e / - / 1731eOpstelling: 4-3-3
Widink
Bankzitter

Uit: Didam
Reg.: 11 april 2006
Gepost op 11 juli 2006 om 13:49:31.             Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Postma is een goede keeper, zeker eredivisie waardig vind ik. Als ze hem kunnen halen zou ik het zeker doen

[Dit bericht is veranderd door Widink (op 11 juli 2006 13:50:10).]
 Help mods!
Pool: 3831e, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 979e / 134e / 938eOpstelling: incompleet
SanMarco18
Ballenjongen

Reg.: 8 juli 2006
Gepost op 11 juli 2006 om 14:34:26.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Die Tsjech is terug naar Fulham. En over de Vries waren ze niet tevreden. Dus hij mag vertrekken.
 Help mods!
Pool: 4036e, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
remmie1
Bankzitter

Vak: 129
Reg.: 8 juli 2003
Gepost op 11 juli 2006 om 20:33:58.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

mooi dat vreven terugkomt, lekker schelden op een specifiek speler van de tegenstander is altijd leuk!!!

[Dit bericht is veranderd door Heinz (op 13 juli 2006 13:25:32).]
 Help mods!
Pool: 2886e, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Jerry
Vedette

Uit: Amsterdam
Reg.: 13 november 2002
Gepost op 13 juli 2006 om 12:00:32.     MSN: Jerrytje@msn.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Investeerders willen landstitel FCG
Geschreven door Niels Olthof op donderdag, 13 juli om 11:12

Het Dagblad van het Noorden komt vandaag met een wel heel opmerkelijk bericht. Een groep Israëlische investeerders heeft bij FC Groningen aangeklopt en gevraagd welke financiële middelen nodig zijn om de UEFA Cup-deelnemer van komend seizoen landskampioen van Nederland te maken.

FC Groningen-directeur Hans Nijland verklaart: ”Als je dat wilt, moet het niet eenmalig gebeuren en dus heb ik gezegd dat het dan om een structurele bijdrage van zeventig tot honderd miljoen euro per jaar gaat.”

Echter hebben de gesprekken tot dusver nog niets concreets opgeleverd volgens de krant. ”Maar we wachten af”, zegt Nijland, die nog geen officieel bod heeft ontvangen van de investeerders. ”De verkoop van het stadion is wel even aan de orde geweest, maar ik ben slechts huurder van het stadion en ben dus geen partij.” Nijland geeft ook aan dat hij niet gemachtigd is om de club te verkopen.

Het eigendom recht bij de club ligt gecompliceerd en is een combinatie tussen gemeente en een aandelenmaatschappij. ”Die constructie is er om te voorkomen dat een club zomaar verkwanseld kan worden”, zegt oud-voorzitter Entzinger in het dagblad. "Of dat een eigenaar ineens geen zin meer heeft om te investeren. Een natuurlijk persoon mag in Nederland ook geen club in bezit hebben. In het buitenland is dat anders. In feite is FC Groningen van iedereen.”

"Vooralsnog bekijkt FC Groningen de situatie van een afstandje", aldus directeur Nijland. "Dit was wel bijzonder want er gingen heel grote bedragen over tafel. We hebben het verhaal aangehoord en hebben als Groningers gereageerd: eerst maar eens zien wat het wordt."

[Dit bericht is veranderd door Jerry (op 13 juli 2006 12:01:26).]
 Help mods!
Pool: 1046e, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: 1342e / 97e / 1710eOpstelling: 4-3-3
Arcinho
Bankzitter

Vak: 127
Reg.: 22 april 2002
Gepost op 13 juli 2006 om 12:10:52.         MSN: arcinho@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
remmie1 schreef:

mooi dat vreven terugkomt, lekker schelden op een specifiek speler van de tegenstander is altijd leuk!!!

Volgens mij zijn de premies voor (levens)verzekeringen van eredivisie spitsen omhooggeschoten na het bekendworden van deze transfer

Klukkluk returns

[Dit bericht is veranderd door Heinz (op 13 juli 2006 13:25:53).]
 Help mods!
Pool: 428e, Ajax - NEC 0-20 (0-10)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 943e / 1536e / 815eOpstelling: 4-3-3
w86
Regelmatige invaller

Gepost op 14 juli 2006 om 17:39:07.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Vreven, dat was nou precies de rechtsback die Feyenoord zocht. Werkersmentaliteit, maar weinig kwaliteit
 Help mods!
Pool: 799e, Ajax - NEC 2-0 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 441e / 556e / 405eOpstelling: 4-4-2
9. Huntelaar
Ballenjongen

Reg.: 28 juli 2006
Gepost op 29 juli 2006 om 11:13:27.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Naar het schijnt was Ajax ook geintresseerd in die Tymoschuck die Feynoord wil, alleen was hij te duur
 Help mods!
Pool: -, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: -
Ajax de Beste
Regelmatige invaller

Reg.: 16 maart 2001
Gepost op 29 juli 2006 om 11:32:43.     MSN:        Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
Ares schreef:

Twee goede aankopen voor Ado. Wat gebeurt er met die Tsjech? En met De Vries? Hebben ze dan geen keepersprobleem als ze Postma ook nog halen?

De Vries dus inmiddels naar Dunfermline. Die heb ik een tijdje terug nog wel horen zeggen tegen VI dat hij kansen zag voor zichzelf in het Nederlands Elftal..
 Help mods!
Pool: 1511e, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: 3-4-3
Onze Nieuwe Coach
Vedette

Uit: West-Friesland
Reg.: 31 januari 2002
Gepost op 29 juli 2006 om 11:45:19.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Bij Telstar (ja, de eerste divisie..) was hij erg goed en werd toen ook door anderen bestempeld als groot talent en potentieel Oranjeklant. Bij ADO is het er niet echt uitgekomen... Maarja dat is vragen om problemen natuurlijk, een Ajaxsupporter die op doel moet staan bij Ado
 Help mods!
Pool: 2638e, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.391,7 (daag uit)VoVo: 720e / 1106e / 734eOpstelling: 4-2-4
ArenA
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 04/05, winnaar HCE VoVo 04/05

Uit: Zeist
Vak: 420
Reg.: 18 april 2002
Gepost op 29 juli 2006 om 11:45:46.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
9. Huntelaar schreef:

Naar het schijnt was Ajax ook geintresseerd in die Tymoschuck die Feynoord wil, alleen was hij te duur

Heb ik ook een klein stukje over gelezen.
Echter daar stond nog wel bij dat Ajax het bedrag niet wilde betalen.

En terecht, want de prijs (7 miljoen euro?) is ook veels te hoog.
 Help mods!
Pool: 92e, Ajax - NEC 2-0 (0-0)MotM: -Battle-rating: 1.500,0VoVo: 9e / 155e / 43eOpstelling: 4-3-3
sir_veen
Jeugdspeler

Uit: Groningen
Vak: 409
Reg.: 1 mei 2006
Gepost op 29 juli 2006 om 11:45:51.       MSN: jurre_@hotmail.com      Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
w86 schreef:

Vreven, dat was nou precies de rechtsback die Feyenoord zocht. Werkersmentaliteit, maar weinig kwaliteit

ik weet niet of deze berichtgeving uberhaupt juist is, bron voetbalzone, maar als hij juist is kan je het iig op 2 manieren opvatten: te duur voor een speler van zijn kwaliteiten of te duur omdat het laatje leeg is, we houden het natuurlijk lekker bij het eerste
 Help mods!
Pool: 1009e, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.500,0 (daag uit)VoVo: -Opstelling: incompleet
w86
Regelmatige invaller

Gepost op 29 juli 2006 om 21:57:19.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
sir_veen schreef:

(...)

ik weet niet of deze berichtgeving uberhaupt juist is, bron voetbalzone, maar als hij juist is kan je het iig op 2 manieren opvatten: te duur voor een speler van zijn kwaliteiten of te duur omdat het laatje leeg is, we houden het natuurlijk lekker bij het eerste

Vreven is idd naar ADO gegaan, dat hij de ideale rechtsback voor Feyenoord zou zijn schoot me ineens te binnen.
 Help mods!
013
Internationale topspeler

Uit: 013
Vak: 413
Reg.: 15 juli 2003
Gepost op 31 augustus 2006 om 11:43:34.         Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

quote:
'FC Twente mengt zich in strijd om Engelaar'

31/8/2006

NAC Breda en Willem II hebben er een concurrent bij. Ook FC Twente wil Orlando Engelaar zien los te weken bij RC Genk. Volgens RTV Oost zijn de Tukkers bijna rond met de aanvaller.

Engelaar hoeft niet per se weg bij Genk. De Belgische club denkt dat de spitsen scherper blijven als ze moeten vechten om een plek in de basis met de lange linkspoot. 'Een goede Engelaar kan ons nog veel bijbrengen', aldus technisch directeur Willy Reynders

Toch is een vertrek van Engelaar bij de Belgische club niet onwaarschijnlijk. Het afgelopen seizoen dreigde voorzitter Jos Vaessen hem nog te verkopen als hij niet snel beter ging presteren.

Bron: http://www.vi.nl
Tijdje niets meer over gehoord, maar lijkt me een leuke speler voor clubs in de middenmoot/subtop. Ik vind 'm gezien het verleden beter bij WII of nac passen, maar die clubs spelen ook dit seizoen niet om de plaatsen in het linker rijtje. Zal dus wel Twente worden.
 Help mods!
Pool: -, Ajax - NEC MotM: -Battle-rating: 1.461,3VoVo: -Opstelling: 4-3-3
Peter
Administrator

Uit: Jedi Academy Dordrecht
Vak: 119
Reg.: 5 juni 2001
Gepost op 31 augustus 2006 om 13:24:43.           Deze posting bestond nog niet tijdens je vorige bezoek aan de forums

Het is rond volgens VI: Engelaar naar FC Twente. Weer een kandidaat minder voor Feyenoord

En er is iemand gedumpt:

Feyenoord en ADO Den Haag hebben overeenstemming bereikt over de overgang van Pascal Bosschaart naar de Haagse club. De 26-jarige middenvelder wordt dit seizoen nog verhuurd en zal in de Residentie tevens een driejarige overeenkomst signeren, die volgend seizoen ingaat.
 Help mods!
Pool: 353e, Ajax - NEC 2-1 (1-0)MotM: -Battle-rating: 1.474,4VoVo: 94e / 389e / 40eOpstelling: 4-3-3

Deze topic is open.
Deze topic bestaat uit 21 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 »
Alle tijden zijn CET (Amsterdam).

Reageer op deze topic

Contact Admins | Voorpagina Forums | Ajax Netwerk