Ajax Netwerk
zaterdag 30 augustus 2014 - 16:12                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Jeugdtransfers

HR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

HR

JohnDylan
Bankzitter

Uit: Londen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 13 mei 2007

Misschien is dit de verkeerde plaats voor dit topic maar ik weet niet waar het anders had gemoeten.

De laatste tijd heb ik nagedacht over hoe de UEFA moet omgaan met het grote aantal jeugdtransfers van de afgelopen jaren. Ik kwam al snel tot de conclusie dat ik niet vind dat het jeugdspelers moeilijker gemaakt moet worden om van club te wisselen. Wel moeten de clubs die talenten opleiden daar wel meer voor worden beloond door middel van een verandering in het systeem van opleidingsvergoedingen.

http://sport.infonu.nl/voetbal/59784-voetbal-opleidingsvergoeding-bij-internationale-transfers.html

Een paar dingen moeten veranderen:

1) opleidingsvergoedingen moeten gaan gelden voor alle transfers (en dus niet alleen voor internationale transfers);
2) de opleidingsvergoeding moet verdeeld worden onder alle clubs waar een speler actief was vanaf zijn 12de tot en met zijn 21ste (en dus niet 23ste);
3) de opleidingsvergoeding moet voor elk jaar gelijkwaardig verdeeld worden (en dus niet meer voor de jaren tussen 16 en 21);
4) de opleidingsvergoeding moet omhoog van 5% naar 15%.

Als deze veranderingen worden doorgevoerd zal een club die een speler op z'n 16 al verliest en waar die vanaf zijn 12de heeft gespeeld 6% van een toekomstig transferbedrag krijgen. Onder het huidige beleid is dat maar 1% wat veel te weinig is voor vier jaar werk. Deze veranderingen zou de 'incentive' voor kleine clubs veel groter maken om hun jeugdopleiding goed op orde te hebben.

Stel Sneijder wordt voor 10 miljoen verkocht dan zou Ajax daar 1,5 miljoen euro van krijgen. Dat lijkt mij een eerlijke beloning voor al het werk wat Ajax in hem heeft geïnvesteerd.
HR
HR

nogzonidioot
Regelmatige invaller

Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 7 mei 2009

Krijg je hierdoor juist niet nog meer gejaag op nog jongere spelertjes? nu gaan de grote clubs, op een paar uitzonderingen na, pas de 15 jarige krenten uit de pap vissen. Dat zou dan makkelijk naar 12-jarigen kunnen verschuiven, die zijn immers veel goedkoper, om het zelfde aantal 'hits' te krijgen, moet je dan wel 5 x zoveel talenten halen, maar financieel zal het weinig uitmaken omdat die jongere gastjes een stuk goedkoper zijn dan een 16 jarige.

1) Opleidingsvergoedingen bij nationale transfers is een zaak van de betreffende voetbalbond volgens mij, en de FA heeft weinig reden om te zeggen: Als Jan Vertonghen van Tottenham naar Manchester gaat moet 10% van het geld het land uit gaan. Dus dit zal dan door de UEFA en Fifa moeten worden afgedwongen.

2) Eens, van je 21e tot 23e leer je nog wel bij, maar ben je lichamelijk al zo volwassen dat je er makkelijk moet kunnen staan in wedstrijden, terwijl de huidige regelgeving ervoor zorgt dat clubs op deze talenten blijven 'zitten', terwijl ze niet in aanmerking komen voor speeltijd.

3)Ook eens, van je 16e tot 21e leer je niet meer dan daarvoor, het is alleen toevallig de periode dat duidelijk wordt of een talent het haalt.

4)Ben ik voor, maar ik denk weer dat Ajax dit best zou willen, maar dat het iets te gemakkelijk vanuit onze positie geredeneerd is om te denken dat dit moet, en dat andere clubs en andere bonden hier helemaal niet op zitten te wachten.

Verder denk ik ook niet dat je jeugdtransfers moet of kunt verbieden, vanwege persoonlijke vrijheid, (Europese) regelgeving en ontwikkelingsmogelijkheden. Ik vind wel dat jeugdtransfers eigenlijk altijd op het randje van onacceptabel zitten van wat je van een kind kan vragen, zelfs in een geval als dat van Eriksen, wat ogenschijnlijk goed uitpakt.
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

Gewoon buitenlandse jeugdtransfers afschaffen, omdat de voetbalbonden eens moeten beseffen dat ze ook moeten opleiden voor hun eigen land.

Vooral in Engeland, het ergste land op gebied van jeugdtransfers moeten ze hier aan denken. Er breken nog amper (lees: geen) Engelse toppers door.
Bovendien breken ook amper buitenlandse spelers door. Dus allemaal verloren moeite.
HR
HR

Bazza
Idool

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 20 januari 2002

quote:HR
champy95 schreef:

Gewoon buitenlandse jeugdtransfers afschaffen, omdat de voetbalbonden eens moeten beseffen dat ze ook moeten opleiden voor hun eigen land.

HR
Niet haalbaar ben ik bang, maar hoe geil zou het zijn als dat wel zou gebeuren?
HRHR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 26 oktober 2002

quote:HR
Bazza schreef:

(...)

Niet haalbaar ben ik bang, maar hoe geil zou het zijn als dat wel zou gebeuren?
HR
Is ook zo, maar kwestie van logische redeneringen is het niet zo'n gek idee.
Uitvoerbaarheid is een ander verhaal.

In Engeland leiden ze gewoon weer Britse jongens op, en wij Nederlandse jongens, en die continent Fransozen blijven in Frankrijk. De Denen blijven in Denemarken, enz..
Enkel de Afrikaanse spelers hebben pech.

Bij zo'n regel, hebben we Adekanye in ieder geval kunnen houden, en Feyenoord al die 18-jarigen die nu misschien zullen doorbreken.

Minpunt is wel dat we dan al die Belgen, en Denen niet hebben gehad.
Maar het voordeel zal in de toekomst wel terugkeren, wanneer al die toptalenten goed begeleid worden.
HR
HR

JohnDylan
Bankzitter

Uit: Londen
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 13 mei 2007

Het is alleen oneerlijk voor jonge spelers uit Oost-Europa en Africa die hun leven kunnen beteren door richting west- of Zuid-Europa te vertrekken. Daarbij gaat het ook nog eens tegen allerlei EU-wetten in.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 1 pagina: 1

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Jeugdtransfers

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen