Ajax Netwerk
zondag 21 december 2014 - 01:24                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 7

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 151 pagina's: « 1 ... 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 ... 151 »

HR

Siempre Real
Legende

Uit: Vlissingen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 14 augustus 2001

Zou je CR die vraag gesteld hebben, dan zou een dikke NEE het antwoord zijn geweest.... ;) Iedereen geeft af op CR, ik ben ook niet zijn grootste fan, maar er zijn heel veel meer redenen om respect te hebben voor deze jongen dan om hem te haten. Het laatste akkefietje, dat hij niet gelukkig zou zijn, spreekt niet in zijn voordeel, mede omdat hij vertikt precies uit de doeken te doen wat er nou werkelijk aan de hand is. Dan gaat de pers wel wat verzinnen en maakt het publiek daar zijn mening op.

Ondanks dat ik niet zal treuren als Real bezsluit hem te verkopen, heb ik ook ik respect voor deze jongen om heel veel redenen.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

Iemand haten die ik niet ken komt niet in mijn woordenboek voor. Hij is irritant op het veld, buiten het veld een ver-van-mn-bed-show (ijdel gedrag houd ik niet van), maar dat hij een prof is die alles ervoor doet om de beste te worden kan niet ontkend worden.

Precies zoiets (niet gelukkig/te weinig respect) is me ook ter ore gekomen vandaar ook mijn vraag en het voorbeeld Atletico uit... ik kijk nooit Real maar schakelde toevallig in omdat ik aanvoelde dat het do or die zou zijn. Als je dan out of the blue zo'n belangrijke en bovendien mooie goal kan maken getuigt van klasse wat wellicht wat gebagatelliseerd wordt in Madrid en omgeving.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

quote:HR
Siempre Real schreef:
Maar we zijn het wel eens, ik ben namelijk ook van mening dat dit niet moet kunnen, maar ik ben ook van mening dat de scheids hier "schuldig" aan is. Hij behoort te weten welke spelers er op scherp staan, hij behoort het spelletje te doorzien en dan juist NIET de kaart trekken of na herhaaldelijk waarschuwen gewoon rood trekken. Er zijn veel manieren om een kaart te pakken, de manier die jij beschrijft is een schandalige en daar mag/moet een scheids niet intrappen. HR
Het is de taak van de scheidsrechter om de spelregels toe te passen en spelers te straffen die de spelregels overtreden. Het is niet de taak van de scheidsrechter om politieke spelletjes mee te spelen. Als ze daar aan beginnen is het hek van de dam.

Spelers moeten gewoon geel krijgen als hun acties dat verdienen. Dat ze een maas in de regels hebben gevonden is misselijk, maar daar zou geen straf op moeten staan. Dan moet de UEFA maar betere regels verzinnen. Achteraf een extra wedstrijd schorsing opleggen bijvoorbeeld. Maar dat is weer 'niet goed voor de geloofwaardigheid van scheidsrechters' of wat voor onzin ze ook verzinnen. 'Charme van het spel', terwijl we allemaal weten dat de UEFA het wel lekker vindt om ruimte voor twijfel over te laten om zodoende een dikke Franse dan wel Zwitserse worstvinger in de pap te houden.
HR
HR

Jimi
Bankzitter

Uit: Den Haag
Vak: 129
Reg.: 12 mei 2006

Siempre Real schreef:

(...)

Voor de rest geen problemen?
HR
Voor de rest geen problemen. Gewoon frustratie omdat we al 15 jaar keihard voorbijgestreefd worden door clubs die leven uit de schier onuitputtelijke geldpot van de argeloze Europese belastingbetaler. Langsrazende oliesjeiks zijn een goede 2e bron van ergernis.

Madrid is van dat eerste een uitwas. Zich schaamteloos wentelend in een cultuur waarbinnen een speler tot marketingvehikel is verheven en geen normale naam meer heeft maar consequent wordt aangeduid met het potsierlijke 'CR9'. Dan kun je als club nog zo'n mooie historie en prijzenkast hebben, een garantie voor een ruggengraat is dat blijkbaar niet. Ik krijg daar koude rillingen van.

Het zou dan ook extra zoet smaken als zo'n club tegen alle logica in van het veld gespeeld wordt morgen. Op basis van eigen jeugd, een visie en een rotsvast vertrouwen in de in de afgelopen 50 jaar ontwikkelde aanvallende voetbalfilosofie.
HR
HR

Miquell
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Apeldoorn
Vak: 427
Reg.: 30 september 2004

Jimi schreef:

(...)

Voor de rest geen problemen. Gewoon frustratie omdat we al 15 jaar keihard voorbijgestreefd worden door clubs die leven uit de schier onuitputtelijke geldpot van de argeloze Europese belastingbetaler. Langsrazende oliesjeiks zijn een goede 2e bron van ergernis.

Madrid is van dat eerste een uitwas. Zich schaamteloos wentelend in een cultuur waarbinnen een speler tot marketingvehikel is verheven en geen normale naam meer heeft maar consequent wordt aangeduid met het potsierlijke 'CR9'. Dan kun je als club nog zo'n mooie historie en prijzenkast hebben, een garantie voor een ruggengraat is dat blijkbaar niet. Ik krijg daar koude rillingen van.

Het zou dan ook extra zoet smaken als zo'n club tegen alle logica in van het veld gespeeld wordt morgen. Op basis van eigen jeugd, een visie en een rotsvast vertrouwen in de in de afgelopen 50 jaar ontwikkelde aanvallende voetbalfilosofie.
HR
De enige jeugdspelers van ons die morgen iets zouden toevoegen zijn Van Rhijn en Babel, en Vermeer. Zoveel meer jeugdspelers als Real hebben we dan niet in het veld staan toch???
HR
HR

0634
Administrator

Reg.: 2 januari 2006

Niet iedereen lijkt blij te zijn met Mourinho.

http://www.vi.nl/achtergronden/club/228667/Real-werkt-in-explosieve-sfeer-toe-naar-duel-met-Ajax.htm

Of Ramos wil gewoon graag weg. Dat kan natuurlijk ook.
HR
HR

Fantasista
Talent

Reg.: 20 augustus 2012

0634 schreef:

Niet iedereen lijkt blij te zijn met Mourinho.

http://www.vi.nl/achtergronden/club/228667/Real-werkt-in-explosieve-sfeer-toe-naar-duel-met-Ajax.htm

Of Ramos wil gewoon graag weg. Dat kan natuurlijk ook.
HR
@ Siempre Real

Zidane is toch nog steeds jeugdtrainer? Tenminste dat berichtte Marca laatst.

En volgens mij sprak Mourinho na de nederlaag wel over zijn aandeel en zei hij dat het zijn schuld was dat hij op dat moment geen team had. Maar dat weet ik ook niet zeker.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Fantasista schreef:

(...)

@ Siempre Real

Zidane is toch nog steeds jeugdtrainer? Tenminste dat berichtte Marca laatst.

En volgens mij sprak Mourinho na de nederlaag wel over zijn aandeel en zei hij dat het zijn schuld was dat hij op dat moment geen team had. Maar dat weet ik ook niet zeker.
HR
Klopt, allebei. VI niet te serieus nemen, het gaat om Real dan is objectiviteit ver te zoeken bij VI.

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 2 oktober 2012 20:10:57).]
HR
HR

0634
Administrator

Siempre Real schreef:
Klopt, allebei. VI niet te serieus nemen, het gaat om Real dan is objectiviteit ver te zoeken bij VI.
HR
Vraagje: hoezo dan? Heeft VI iets tegen Real?
HR
HR

Siempre Real
Legende

0634 schreef:

(...)
Vraagje: hoezo dan? Heeft VI iets tegen Real?
HR
Ik kan niet anders concluderen, als ze al iets publiceren zijn het 9 van de 10 keer negatieve verhalen. Neem als voorbeeld de jaarcijfers, waarom plaatsen ze dat niet? Dat waren mooie cijfers, waarmee Real duidelijk laat zien hard op weg te zijn om alle financiele "oneffenheden" weg te werken. Ik heb ze wel eens een mail gestuurd met een link naar een stuk waarin uit één gezet werd wat Real allemaal doet voor de Madrileense jeugd, met de vraag dat te vertalen en te plaatsen. Kreeg ik keurig een reactie terug dat ze het niet relevant vonden en weinig voetbal gerelateerd, moet je wel weten dat het om voetbalclinics, trainingen, pleintjes, rondleidingen etc etc etc ging, alleen maar voetbal voetbal en nog eens voetbal.

Dan het verhaal waar jij naar linkt, Mourinho heeft in de bewuste persconferentie (die ik overigens gezien heb), letterlijk gezegd dat het hem niet gelukt was om na een gedegen voorbreiding een TEAM samen te stellen, dat het hem niet gelukt was om de juiste mentaliteit in het elftal te krijgen, hij heeft gezegd dat zijn team geen winnaarsmentaliteit had getoond tegen Sevilla en dat het hem aan te rekenen was. Ze maken van een mug een olifant.

Of Vi iets tegen Real heeft? Ik zou bijna zeggen vomondig JA!!!

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 2 oktober 2012 20:45:52).]
HR
HR

0634
Administrator

Siempre Real schreef:

(...)

Ik kan niet anders concluderen, als ze al iets publiceren zijn het 9 van de 10 keer negatieve verhalen. Neem als voorbeeld de jaarcijfers, waarom plaatsen ze dat niet? Dat waren mooie cijfers, waarmee Real duidelijk laat zien hard op weg te zijn om alle financiele "oneffenheden" weg te werken. Ik heb ze wel eens een mail gestuurd met een link naar een stuk waarin uit één gezet werd wat Real allemaal doet voor de Madrileense jeugd, met de vraag dat te vertalen en te plaatsen. Kreeg ik keurig een reactie terug dat ze het niet relevant vonden en weinig voetbal gerelateerd, moet je wel weten dat het om voetbalclinics, trainingen, pleintjes, rondleidingen etc etc etc ging, alleen maar voetbal voetbal en nog eens voetbal.

Dan het verhaal waar jij naar linkt, Mourinho heeft in de bewuste persconferentie (die ik overigens gezien heb), letterlijk gezegd dat het hem niet gelukt was om na een gedegen voorbreiding een TEAM samen te stellen, dat het hem niet gelukt was om de juiste mentaliteit in het elftal te krijgen, hij heeft gezegd dat zijn team geen winnaarsmentaliteit had getoond tegen Sevilla en dat het hem aan te rekenen was. Ze maken van een mug een olifant.

HR
Oké dat kan. Ik ben geen VI-lezer, dus kan er niet over oordelen.

Overigens klopt het wel dat er vorig jaar ook al eens naar buiten kwam dat er wrijving was tussen Ramos en Mourinho. Zo gek is het niet als daar ergens nog wat suddert?
HR
HR

Hendrix
Idool

Siempre Real schreef:

(...)

HR
Oioioi wat een bizarre PR-unit.
HR
HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Legende

Reg.: 19 april 2006

Siempre Real schreef:

HR
Niet alleen VI hoor. Ik hoop dat ze er morgen met 8-0 afgaan. En in het weekend weer.

[Dit bericht is veranderd door wat zeg je nu? (op 2 oktober 2012 23:43:43).]
HRHR
HR

Siempre Real
Legende

Hendrix schreef:

(...)

Oioioi wat een bizarre PR-unit.
HR
Nee hoor, want met dezelfde vaart plaatsen ze wel dat Barca 2 Israelische ex gevangene aan kaarten helpt. Dat hele item ging over sport en maatschappij, over de ontwikkelingen van de sport in Spanje sinds de spelen in Barcelona en de maatschappelijke betrokkenheid van de clubs. Het was dus niet eens een item puur op Real gericht, maar in dat stuk (deel 10 geloof ik) kwamen de voetbalclubs ter sprake.

Niet alleen VI hoor. Ik hoop dat ze er morgen met 8-0 afgaan. En in het weekend weer.HR
Hier heb ik niet zo veel moeite mee, er zijn zat clubs die ik het licht in de ogen niet gun. Soms zelfs zonder enige onderbouwing of alleen maar om de competitie waarin ze spelen, maar een blad als VI moet wel enigszins objectief zijn vind ik.

Overigens klopt het wel dat er vorig jaar ook al eens naar buiten kwam dat er wrijving was tussen Ramos en Mourinho. Zo gek is het niet als daar ergens nog wat suddert?HR
Ramos is een type die zijn mond niet houdt en altijd een mening heeft en niet bang is die te uiten. Daar wordt tijd aan besteed, gesproken en daarna weer verder. Ramos is een prof, een serieuse prof maar wel één met de hart op zijn tong. Zo zijn er meer, maar dat wil niet zeggen dat ze rollen bollend door de kleedkamer gaan. Of zoals Ramos het gisteren nog zei, ik hoef het toch niet met de mister eens te zijn? Uiteindelijk beslist hij of ik het er nu wel of niet mee eens ben, maar ik wil wel altijd zeggen dat ik het er niet mee eens ben en gelukkig mag dat bij Mourinho, hij is de beste trainer die ik ken.
HR
HR

Jimi
Bankzitter

Uit: Den Haag
Reg.: 12 mei 2006

Hendrix schreef:
Oioioi wat een bizarre PR unit.

HR

Siempre Real schreef:

(...)
Nee hoor, want met dezelfde vaart plaatsen ze wel dat Barca 2 Israelische ex gevangene aan kaarten helpt. Dat hele item ging over sport en maatschappij, over de ontwikkelingen van de sport in Spanje sinds de spelen in Barcelona en de maatschappelijke betrokkenheid van de clubs. Het was dus niet eens een item puur op Real gericht, maar in dat stuk (deel 10 geloof ik) kwamen de voetbalclubs ter sprake.

HR
Ongelooflijk. Ga jij in je vrije tijd ook met de Seinpost langs de deuren?

[Dit bericht is veranderd door Jimi (op 3 oktober 2012 09:36:44).]
HR
HR

Siempre Real
Legende

Jimi schreef:

(...)

Ongelooflijk. Ga jij in je vrije tijd ook met de Seinpost langs de deuren?
HR
We gingen toch samen?

Wat is seinpost eigenlijk?

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 3 oktober 2012 09:40:22).]
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Nou Siempre, zeg het maar. Hoe kan Ajax vanavond Real verslaan? :P
HR
HR

Siempre Real
Legende

Burzlew schreef:

Nou Siempre, zeg het maar. Hoe kan Ajax vanavond Real verslaan? :P
HR
Blijven voetballen, kort en scherp op de bal verdedigen en achterin geen ruimtes weggeven, druk op de laatste linie zetten en proberen de overtreding rond de 16 uit te lokken.
HR
HR

Kaaks
Bankzitter

Uit: Leiderdorp
Reg.: 30 april 2007

Siempre Real schreef:

(...)

Blijven voetballen, kort en scherp op de bal verdedigen en achterin geen ruimtes weggeven, druk op de laatste linie zetten en proberen de overtreding rond de 16 uit te lokken.
HR
Daley Blind vraagt wat kort en scherp op de bal verdedigen inhoud :-)
HR
HR

Siempre Real
Legende

Kaaks schreef:

(...)

HR
Heeft ie het weer niet begrepen? Heb het hem vanmorgen nog uitgelegd... :D
HR
HR

Madridista
Idool

Reg.: 17 januari 2008

Siempre Real schreef:

(...)

HR
Tja, als Munsterman (Derksens billenmaat) "zoveel goed werk doet in de wijken" moet dat bijna iedere week genoemd worden. Maar ik denk dat Johan D denkt dat hij van Johan C niet positief mag zijn over Madrid. (terwijl dat laatstgenoemde volgens mij niks kan schelen)
HR
HR

raptor1979
Internationale topspeler

Uit: den haag
Reg.: 2 augustus 2010

Kaaks schreef:

(...)

HR
LOL
HR
HR

Madridista
Idool

Reg.: 17 januari 2008

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Niet alleen VI hoor. Ik hoop dat ze er morgen met 8-0 afgaan. En in het weekend weer.
HR
je moet een 110% antimadrid shirt kopen (utrechter)

Overigens hoop ik wel dat Ajax vanavond wint, bij mij staat Ajax op 1 en Madrid op anderhalf.

[Dit bericht is veranderd door Madridista (op 3 oktober 2012 14:39:19).]
HR
HR

Administrator
Administrator

Reg.: 26 juni 2002

Dit is een automatische waarschuwing van het feit dat deze topic kenmerken vertoont van slowchat. Chatten op het forum is niet toegestaan. Ga daarvoor naar de Ajax Netwerk Chatbox.

Deze waarschuwing is automatisch gegenereerd en is uitsluitend bedoeld om de deelnemers aan deze discussie er nogmaals op te wijzen dat chatten op het forum niet is toegestaan. Reacties op dit automatische bericht zijn meer dan welkom in het gastenboek; niet in deze topic! Bedankt voor de aandacht.
HR
HR

Hendrix
Idool

Madridista schreef:

Overigens hoop ik wel dat Ajax vanavond wint, bij mij staat Ajax op 1 en Madrid op anderhalf.
HR
forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Hendrix (op 3 oktober 2012 15:59:28).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 151 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 7

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 92,5% dat FC Twente wint van Willem II. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Excelsior-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!