Ajax Netwerk
vrijdag 31 oktober 2014 - 23:14                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 7

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 151 pagina's: « 1 ... 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... 151 »

HR

Miquell
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Apeldoorn
Vak: 427
Droomaankoop: -
Reg.: 30 september 2004

Ik denk dat mocht Ronaldo verkocht worden, Neymar en Falcao naar Madrid zullen gaan om zijn scorend vermogen op te vangen. Mocht City inderdaad zoveel willen betalen dan zou de komst van deze twee spelers geen enkel probleem moeten zijn.
HR
HR

skimovic
Internationale topspeler

Reg.: 23 juli 2002

quote:HR
Miquell schreef:

Ik denk dat mocht Ronaldo verkocht worden, Neymar en Falcao naar Madrid zullen gaan om zijn scorend vermogen op te vangen. Mocht City inderdaad zoveel willen betalen dan zou de komst van deze twee spelers geen enkel probleem moeten zijn.
HR
Hoe zit dat eigenlijk? Ik herinner me dat Atletico en Real nogal tegenpolen zijn en niet bepaald vrienden. Beetje Ajax Feyenoord verhouding.

Is dat dan zo veranderd? Of is een overstap van Falcao minde rgevoelig dan ik denk?
HR
HR

RodyTur10
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Hoogeveen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 29 januari 2011

skimovic schreef:

(...)

Hoe zit dat eigenlijk? Ik herinner me dat Atletico en Real nogal tegenpolen zijn en niet bepaald vrienden. Beetje Ajax Feyenoord verhouding.

Is dat dan zo veranderd? Of is een overstap van Falcao minde rgevoelig dan ik denk?
HR
Volgens mij heerst er wel aardig wat rivaliteit, maar vooral vanaf de kant van Atlético (net als met Feyenoord :B ). Toch zijn er toch aardig wat transfer geweest van Real naar Atlético en omgekeerd. Ongeacht of Real hem wil hebben zal Atlético vast wel een bedrag van 50 miljoen ofzo vragen. Ondanks de crisis worden nog steeds idiote bedragen betaald.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Uit: Vlissingen
Reg.: 14 augustus 2001

Miquell schreef:

HR
CR inruilen voor Neymar? Liever niet, liever een Potugese als een Brziliaanse relnicht! Falcao, die dan weer wel, dat is by far de beste "9" op dit moment!

skimovic schreef:

(...)

HR
Voor de matrassen is het een doodzonde om de overstap te maken naar stadsvijand Real, echter voor elke speler is het natuurlijk een enorme stap vooruit in zijn carriere en dus gebeurt het idd regelmatig, ook andersom overigens. Liever 5 jaar achter elkaar Barca kampioen als 1 keer Atletico en andersom geldt het in een veelvoud. Ondanks dat ze achter elkaar 2 grote europese prijzen pakken, kunnen ze niet tippen aan die ene kampioenschap van Real. Oh wat zouden ze graag ruilen... :D
HR
HR

Siempre Real schreef:

(...)

CR inruilen voor Neymar? Liever niet, liever een Potugese als een Brziliaanse relnicht! Falcao, die dan weer wel, dat is by far de beste "9" op dit moment!
HR
Na Zlatan natuurlijk ;)
HR
HR

Siempre Real
Legende

Bugsy schreef:

(...)

Na Zlatan natuurlijk ;)
HR
:B Oke, voor het Ajax gevoel na Zlatan.... Hoewel ik denk dat zelfs Zlatan er niet aan kan.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Real-top tracht onvrede bij Ronaldo snel weg te nemen

Na terugkomst van zijn interlandperiode wacht Cristiano Ronaldo bij Real Madrid een ontvangstcomité van naam. Trainer José Mourinho en voorzitter Florentino Perez willen in een persoonlijk onderhoud met de superster de onvrede bij hem wegnemen.

De 27-jarige Portugese aanvaller gaf het vorige weekend, vlak voor de interlandperiode, aan ontevreden te zijn bij Real Madrid. 'Ik ben ongelukkig en de mensen bij de club weten waarom. Het gaat om een zakelijk geschil, meer kan ik niet zeggen.'

Met name Mourinho wil de ontevredenheid bij zijn topschutter snel uit de wereld hebben. Een en ander dient uitgesproken te zijn voordat zondag het bezoek aan Sevilla wacht.

In tegenstelling tot de woorden van Ronaldo zelf, menen de nodige Spaanse kranten dat de onvrede wel degelijk voortkomt uit het salaris van de Portugees. Terwijl andere spelers bij De Koninlijke wel een contractverlenging (en opwaardering van salaris) kregen, bleef een dergelijk akkoord deze zomer voor Ronaldo uit.

Bovendien wordt in Spanje gesuggereerd dat Ronaldo zeer ontevreden is over de manier waarop de Madrileense club het merk-Ronaldo verkoopt. Volgens de Portugees is de wijze waarop Barcelona dat met Lionel Messi doet, het voorbeeld.

Met de nationale ploeg begon Ronaldo overigens maar ternauwernood met een zege aan de WK-kwalificatiecampagne. Uit bij Luxemburg werd nipt met 1-2 begonnen. Dinsdag wacht het thuisduel met Azerbeidzjan.

Ik vraag me af naar welke Spaanse kranten VI refereert, de enige die er nog uitgebreid over bericht is AS en die hebben het niet over de financiën. Het gaat weldegelijk om het feit dat mindere goden als Albiol, Arbeloa, Di Maria en Gonzalo verlengt zijn en hij niet, dat het niet direct om het geld gaat zou ook moeten blijken aan de salaris verhoging die bij lange na niet in de buurt komt van de top 5 best betaalde voetballers op dit moment. Mister Ego is in zijn wiek geschoten, omdat hij vindt dat hij niet genoeg erkenning krijgt vanuit de club. Het verhaal van de wijze waarop Barca Messi propagandeert doet nog het meeste pijn, want CR is van mening dat met wat extra hulp van de club, niet Iniesta maar hij de prijs van MVP had moeten/kunnen krijgen.

Wat weer erg jammer is, is dat VI (weer) niet het hele verhaal vertelt. Ze vertellen nu weer bv niet waarom CR uiteindelijk nog niet heeft bijgetekend, of beter waarom Real hem nog geen verlengingsaanbod heeft gedaan...

Uiteraard zullen ze bij Real er alles aan doen om het CR zo snel mogelijk naar de zin te maken...
HR
HR

State Scarlet
Moderator

Uit: Panningen
Vak: -
Reg.: 15 juli 2002

Kun je dan wel even het hele verhaal vertellen? ;)
HR
HR

Siempre Real
Legende

State Scarlet schreef:

Kun je dan wel even het hele verhaal vertellen? ;)
HR
In grote lijnen, het is ietwat te gecompliceerd om in een simpele post te zetten.
Waarom is de verlenging van CR (nog) niet doorgegaan? Alles heeft te maken met de nieuwe wetgeving, de zogenaamde Beckham wet, die zegt dat een speler die langer als een x tijd in Spanje speelt, automatisch doorschuift naar de hogere belastingklasse 52% ipv de lagere 24%. Bij Real werkt men veelal met netto contracten wat betekent dat de club de belasting afdraagt. In het geval CR zou dit betekenen dat Real 28% meer belasting moet afdragen, geld dat op de één of andere manier gegenereerd moet worden.

De bedoeling was om van de verkoop van Kaka mede de verlenging van CR te bekostigen als onderdeel van de operatie verkoop (Salida). Echter er waren geen serieuse koopgegadigden voor de gouden bal winnaar 2007. De enige die concreet was was AC Milan en dan ook nog in een huurconstructie. Echter zij wilden niet de complete salaris over nemen, wat in de ogen van Real wel noodzakelijk was. Hier is meteen de reden dat Kaka uiteindelijk niet naar Milan is vertrokken.

Mou had zijn akkoord gegeven aan een verkoop van Kaka en had de speler ook al verteld dat hij mocht uitkijken naar een andere club. Kaka is ook een groot netto verdiener bij Real, met een verkoop zou Real niet alleen geld genereren van de transfer, maar ze zouden ook flink bezuinigen op salaris, wat deels dus weer bestemd was voor CR. Real heeft afgelopen zomer een winst op transfers gemaakt van ruim 10 mln euro (aankopen - verkopen), niet voldoende om dat te doen wat Perez graag wilde doen.

CR zal bij Real nooit verdienen wat bv Etoo verdient bij de Russen. Dat is hem meerdere keren verteld en daar is hij mee akkoord gegaan. Het gaat hem dan ook niet direct om het geld, maar om de waardering, de erkenning. Hij heeft dit voorjaar gezegd bij Real zijn carriere te willen afsluiten, in Juni heeft hij dat bij aanvang van de besprekingen herhaald en er aan toe gevoegd dat geld niet alles compenseert. Hij was toen nog tevreden, want hij speelde bij de beste en grootste club van de wereld.

Naast dit verhaal loopt ook nog een image verhaal, maar dat is zo ingewikkeld dat ik er geen ene snars van snap en derhalve door mij niet uit te leggen...

Alle redenen zijn terug te voeren op ego, hij voelt zich niet gewaardeerd (contractverlenging), erkent (kleedkamer hirarchie) en gesteunt (propaganda vanuit de club naar individuele prijzen).
HR
HR

Rocky85
Regelmatige invaller

Uit: Utrecht
Reg.: 2 januari 2006

Siempre Real schreef:

Mister Ego is in zijn wiek geschoten, omdat hij vindt dat hij niet genoeg erkenning krijgt vanuit de club. Het verhaal van de wijze waarop Barca Messi propagandeert doet nog het meeste pijn, want CR is van mening dat met wat extra hulp van de club, niet Iniesta maar hij de prijs van MVP had moeten/kunnen krijgen.
HR
Op dat vlak mag Ronaldo ook wel een kritisch naar zichzelf kijken. Messi propagandeert zich op het veld ook stukker positiever dan Ronaldo. Laat hem eerst zijn eigen gedrag veranderen.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Rocky85 schreef:

(...)

Op dat vlak mag Ronaldo ook wel een kritisch naar zichzelf kijken. Messi propagandeert zich op het veld ook stukker positiever dan Ronaldo. Laat hem eerst zijn eigen gedrag veranderen.
HR
Dan vraag je nogal wat van hem...
HR
HR

Cacciatore
Vedette

Reg.: 23 augustus 2009

Rocky85 schreef:

(...)

HR
Toch vind ik dat reuze meevallen, tuurlijk laat Ronaldo zich weleens vallen maar niet meer dan Messi of Iniesta, verschil is dat het er bij een klein menneke vaak wat natuurlijker uitziet dan bij een reus als Ronaldo. Ook was Ronaldo in alle Clasicos met Mourinho bij uitstek dé speler die wilde voetballen, die niet gefrustreerd werd en zich zelfs distantieerde van wilde apen als Ramos en Pepe.
HR
HR

ElSalvador74
Legende

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 7 augustus 2004

Siempre Real schreef:

(...)

Dan vraag je nogal wat van hem...
HR
1 woord: tondeuse
HRHR
HR

jellie
Vedette

Reg.: 13 september 2002

Ik heb altijd een redelijke hekel aan Ronaldo gehad, tot ik naar Funchal ging voor mijn werkgever. Ronaldo komt uit Madeira en heeft jaren lang iedere school daar van een enorme bak geld voorzien om kinderen naar school te kunnen helpen en ze gedegen onderwijs te kunnen geven. Dit alles zonder ook maar een woord hierover naar de pers te lekken. Vorig jaar vond de premier het wenselijk om dit uiteindelijk te vertellen. Ronaldo is wel degelijk menselijk en verloochend zijn afkomst niet.
HR
HR

Siempre Real
Legende

jellie schreef:

Ik heb altijd een redelijke hekel aan Ronaldo gehad, tot ik naar Funchal ging voor mijn werkgever. Ronaldo komt uit Madeira en heeft jaren lang iedere school daar van een enorme bak geld voorzien om kinderen naar school te kunnen helpen en ze gedegen onderwijs te kunnen geven. Dit alles zonder ook maar een woord hierover naar de pers te lekken. Vorig jaar vond de premier het wenselijk om dit uiteindelijk te vertellen. Ronaldo is wel degelijk menselijk en verloochend zijn afkomst niet.
HR
Dat heb ik hier al meer gezegd, hij houdt in zijn uppie zo'n beetje de hele economie van dat eiland op gang. Ik heb dan ook op dat vlak enorm veel sympathie voor de mens CR, waar ik me mateloos aan erger is het feit dat hij 9 van de 10 keer zijn eigen wedstrijd speelt, hij maakt "het team" niet beter, hij maakt "het elftal" sterker.

Overigens, in de eerste 3 wedstrijden van dit seizoen heb ik soortgelijk gedrag bij Messi ook gezien. Het woord Arrogantie is al een keer gevallen. Het kan ook bijna niet anders, als je al jaren week in week uit, maand in maand uit en jaar in jaar uit te horen krijgt dta je de beste bent en al zoveel gewonnen hebt, dan ga je vanzelf arrogantie tonen. De FIAT Panda heeft plaatsgemaakt voor een Maserati MC Stradale, V8, 450 PK, 4691 CC!

Vers van de pers:
CR krijgt een verlenging van zijn contract tot het einde van zijn carriere. Zijn nu nog tot 2015 doorlopend contract zal in eerste instantie met 5 jaar verlengt worden, en na het derde jaar per jaar bekeken worden waarbij de speler de optie heeft om door te gaan.

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 11 september 2012 11:19:46).]
HR
HR

Rocky85
Regelmatige invaller

Uit: Utrecht
Reg.: 2 januari 2006

Cacciatore schreef:

Toch vind ik dat reuze meevallen, tuurlijk laat Ronaldo zich weleens vallen maar niet meer dan Messi of Iniesta, verschil is dat het er bij een klein menneke vaak wat natuurlijker uitziet dan bij een reus als Ronaldo. Ook was Ronaldo in alle Clasicos met Mourinho bij uitstek dé speler die wilde voetballen, die niet gefrustreerd werd en zich zelfs distantieerde van wilde apen als Ramos en Pepe.
HR
Toch heeft hij het stigma van een speler die voornamelijk voor zichzelf speelt in plaats van voor het team. Messi heeft dat veel minder. Of het terecht is, is een ander verhaal, maar dat beeld bestaat iig bij het grote publiek. Dat beeld is niet alleen ontstaan doordat Real hem niet genoeg "promoot". Zijn gedrag (al dan niet in het verleden) speelt ook mee in die beeldvorming.

Dergelijke stigma's spelen ook een rol bij een verkiezing voor beste voetballer etc.
HR
HR

Siempre Real
Legende

16 mln per jaar, als je dit artikel mag geloven. Nog altijd zo'n 4,5 mln minder als Etoo. Hij schuift een aantal plaatsen op in de top 10, maar nog ver verwijderd van de top... Overigens, ik heb begrepen dat het er maar 15 zijn...
HR
HR

nogzonidioot
Geselecteerd voor Oranje

Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 7 mei 2009

Het ging dus niet om geld, maar om de waardering en de aandacht die spreekt uit het kunnen tekenen van een sterk verbeterd contract. Sorry dat we aan je bronnen twijfelden Siempre
HR
HR

Siempre Real
Legende

nogzonidioot schreef:

Het ging dus niet om geld, maar om de waardering en de aandacht die spreekt uit het kunnen tekenen van een sterk verbeterd contract. Sorry dat we aan je bronnen twijfelden Siempre
HR
Dat is slechts 1 deel van de soap, deel 2 en 3 moeten nog opgelost worden... De verlenging is overigens nog niet rond, maar zal vandaag als voorstel aan de speler voorgelegd worden.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Casillas: 'Ik hoop op een contractverlenging van drie jaar'

Iker Casillas hoopt dat hij zeker tot zijn 39ste kan blijven keepen voor Real Madrid. De onbetwiste nummer een staat al sinds 1999 onder de lat bij de Madrilenen.

'Mijn carrière beëindigen bij de club waar ik begon toen ik pas negen jaar was, dat zou een droom zijn', vertelt Casillas. 'Ik heb een contract tot mijn 36ste en ik hoop van harte dat het met drie jaar verlengd wordt.'

Casillas speelde tot dusverre al 630 officiële wedstrijden voor De Koninklijke. In de afgelopen dertien seizoenen won de Spaanse international onder meer twee keer de Champions League en vijf keer het landskampioenschap.

'Ik begrijp wel dat het steeds moeilijker wordt, want er wordt steeds meer geëist', vervolgt de doelman. 'Men stelt de lat steeds wat hoger en er zijn mensen die het niet toestaan als je daaronder presteert. Dat is de verantwoordelijkheid die ik draag.'

Zondag speelt Real Madrid, dat vier punten uit de eerste drie wedstrijden haalde, de uitwedstrijd tegen Sevilla.

VI
HR
HR
HR
HR

Bazza
Icoon

Reg.: 20 januari 2002

Siempre Real schreef:

Enkele cijfertjes....
HR
Je hebt al vaker bijval gehad uit onverwachte hoek(ondergetekende), maar hoe mooi sommige cijfers ook zijn.......sommigen zien het toch nooit.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Bazza schreef:

(...)

Je hebt al vaker bijval gehad uit onverwachte hoek(ondergetekende), maar hoe mooi sommige cijfers ook zijn.......sommigen zien het toch nooit.
HR
Nu dacht ik: Als het op NU.nl staat, zullen ze het wel geloofwaardig vinden! ;B
HR
HR

Bazza
Icoon

Reg.: 20 januari 2002

Siempre Real schreef:

(...)

Nu dacht ik: Als het op NU.nl staat, zullen ze het wel geloofwaardig vinden! ;B
HR
:D Hijs fijn
HR
HR

Siempre Real schreef:

Enkele cijfertjes....
HR
Mijn complimenten, ze leren het zelfs bij Real Madrid! Denk jij dat ze dit doen voor die nieuwe FFP regels? Of gewoon een positieve meevaller. 125 miljoen schuld blijft natuurlijk ook nog heel veel geld, het is een begin.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 151 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 7

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 27,4% dat Willem II wint van SC Cambuur Leeuwarden. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-FC Dordrecht:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!