Ajax Netwerk
vrijdag 24 oktober 2014 - 12:19                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 7

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 151 pagina's: « 1 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 151 »

HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

quote:HR
Wees eens creatief.HR
Ik vind Mou heel creatief. Ik refereer aan het expres kaarten pakken in de Arena vorig seizoen zodat ze op volle sterkte de achtste konden spelen of aan het doorgeven van kleine briefjes toen ie tegen Barca naar de tribune werd verwezen.

Maar goed hoewel ik sec respect heb voor de prestaties zal ik niet onder stoelen of banken steken dat ik hoop dat Mou cs een ongelofelijke afstraffing krijgen as zaterdag.
HR
HR

Madridista
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008

ik had vanmorgen een vergadering op mijn werk, vandaar dat ik me nu pas meld.

Ik vond het gisteren niet zo goed, vooral Di María vond ik ongelukkig spelen en de wissel Özil / Marcelo begreep ik niet. Volgens mij had Mou beter Kaká kunnen brengen. En omdat jullie natuurlijk willen weten wat ik er van vond... die overtreding van Marcelo was schandalig. Het vreemde is dat een van mijn geachte medeforumleden het heeft over het doorrollen van Ronaldo, dat is nou net iemand die zich daar niet aan bezondigt. Maar als ik dan toch iets mag zeggen; als er één jankerd op het veld liep dan was het wel die Ribery, wat een matennaaier is dat (trouwens Robben heeft daar ook wel een handje van) Al met al heeft Bayern niet onverdiend gewonnen maar ga ik er van uit dat Madrid doorgaat naar de finale. (alhoewel dat nou ook weer geen uitgemaakte zaak is)
HR
HR

Albinho Rode kaart: waarschuwing
Legende

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 11 mei 2003

Madridista schreef:

ik had vanmorgen een vergadering op mijn werk, vandaar dat ik me nu pas meld.

Ik vond het gisteren niet zo goed, vooral Di María vond ik ongelukkig spelen en de wissel Özil / Marcelo begreep ik niet. Volgens mij had Mou beter Kaká kunnen brengen. En omdat jullie natuurlijk willen weten wat ik er van vond... die overtreding van Marcelo was schandalig. Het vreemde is dat een van mijn geachte medeforumleden het heeft over het doorrollen van Ronaldo, dat is nou net iemand die zich daar niet aan bezondigt. Maar als ik dan toch iets mag zeggen; als er één jankerd op het veld liep dan was het wel die Ribery, wat een matennaaier is dat (trouwens Robben heeft daar ook wel een handje van) Al met al heeft Bayern niet onverdiend gewonnen maar ga ik er van uit dat Madrid doorgaat naar de finale. (alhoewel dat nou ook weer geen uitgemaakte zaak is)
HR
Oh Ribery rolde ook als een wijf en dat zullen de Duitsers ook zeker af en toe doen.

Echter, gaat het nu over Real. Iemand die in de blessuretijd zo dom natrapt, is simpelweg rood. Waar komt dat soort dommigheid vandaan?

Ook nog een ander spelmoment de bal komt de 16 in en Sergio Ramos doet vooral heel veel moeite om de bal op Lahm of Robben te schieten meen ik.

Af en toe lijken het wel losgeslagen mongolen. Waar komt dat toch vandaan? Is dit de keerzijde van de invloed van Mourinho?
HR
HR

Flood
Jeugdspeler

Vak: 428
Droomaankoop: -
Reg.: 9 maart 2005

Als je die dwaas langs de kant ziet dan weet je toch genoeg. Gedrag spelers is een afspiegeling van de trainer. Heel de sfeer die de ploeg en technische staf uitstraalt is agressief.Dan kun je dus op weinig sympathie rekenen .Beetje jammer want dat heeft zo'n grote club als Real Madrid helemaal niet nodig.
HR
HR

Madridista
Idool

Albinho schreef:

(...)

Oh Ribery rolde ook als een wijf en dat zullen de Duitsers ook zeker af en toe doen.

Echter, gaat het nu over Real. Iemand die in de blessuretijd zo dom natrapt, is simpelweg rood. Waar komt dat soort dommigheid vandaan?

Ook nog een ander spelmoment de bal komt de 16 in en Sergio Ramos doet vooral heel veel moeite om de bal op Lahm of Robben te schieten meen ik.

Af en toe lijken het wel losgeslagen mongolen. Waar komt dat toch vandaan? Is dit de keerzijde van de invloed van Mourinho?
HR
ik kan niet anders zeggen dan "Ja" (helaas)
HR
HR

Cacciatore
Vedette

Reg.: 23 augustus 2009

Ribery was verreweg de beste man op het veld, dat hij theater maakt lijkt me niet meer dan logisch met al die aanslagen die hij te verduren krijgt. Vergeet niet dat het een reactie is, geen actie.

Verder nog iets te melden over de schoppartijen of vinden we dat alweer normaal?
HR
HR
Een wonder dat Real Madrid met 11 man eindigde. Vieze ploeg, net zo gestoord als hun coach.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Uit: Vlissingen
Reg.: 14 augustus 2001

Flood schreef:

Je weet dat 3-2 voor Bayern ook prima is?
Ik denk dat je een beetje te optimistisch bent.
Je hebt het wel over Duisters he ;)
HR
Daar doelde ik dan ook min of meer op... Het kan zomaar 5-0 worden, maar inderdaad 3-2 of 4-3 zit ook in de mogelijkheden.

Ach, met een beetje mazzel krijgen we een finale Bayern - Chelsea.

Ik vrees dat het toch schoppen fc tegen fc duikelen wordt, hopen op een goede scheids, wat flinke rellen en een stuk of wat kaarten. Zakje chips erbij en een fles cola... Genieten!
HR
HR

Villas-Boas
Icoon

Uit: Oostvoorne
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003

Gallery Play schreef:

Een wonder dat Real Madrid met 11 man eindigde. Vieze ploeg, net zo gestoord als hun coach.
HR
Geen scheidsrechter heeft de ballen om dit te doen, anders zijn ze bang dat Jose wat vervelends over ze zegt en dat willen ze niets.. scheidrechters zijn schijterds. en zeker tegen FC schop
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Reg.: 1 september 2004

Siempre Real schreef:

(...)

Kijk, dat is een aanname. Pertinent niet waar! Ik kijk alleen naar wat er over de club Real madrid wordt gezegd. En dan nog, wat heeft hij nou werkelijk gewonnen? Een paar titels en 2 C.L.??? Die heeft Del Bosque ook, en hem zou ik inderdaad veel liever hebben. Mourinho moet het voor mij nog allemaal bewijzen.
Het gaat mij niet om Mourinho, Pepe, Ramos of CR.

Het kan in mijn ogen niet zo zijn dat je de hele club verafschuwd omdat Mourinho de baas zou zijn, Pepe weer eens schuimbekkend over het veld zweeft, Ramos zich bezondigd aan baldadigheid etc etc...? Verder erger ik me vooral aan het feit dat alles kwakeloos voor waarheid wordt aangenomen omdat dat zo in de (nederlandse) pers staat. Nu ook weer dat verhaal van de media stilte, pfff zo'n onzin!!! En dan nog te zwijgen over de zogenaamde schulden en ffp van de UEFA. Je kunt dan gerust 70% van alle clubs in Europa opdoeken, krijgen we een C.L. Finale Heracles Almelo tegen FC Toros Molinos. Daar zit de UEFA echt op te wachten.

Ik kan me Real herinneren toen Mourinho nog puber was, dat ook het zelfde soort voetbal speelde. Namen als Hierro, Chendo, Sanchiz, Santillan, Juanito, Buyo, Gordillo.... Dat waren ook geen lieverdjes. Het spel dat Real speelt heeft nagenoeg niets met Mourinho als trainer te maken, ze spelen zal jaren zo, uitgezonderd de periode onder del Bosque (hoewel ook toen wedstrijden totaal ontspoord zijn).

Mijn wordt verweten een Real bril op te hebben, terwijl ik zelf vind dat ik (als het het voetbal aangaat) toch wel objectief kijk. Ik zie ook wel dat Alonso van die irritante overtredingen heeft, die scharen we onder de noemer "professioneel", Pepe af en toe helemaal het padje kwijt is en dat Ramos ook graag dezelfde profesionaliteit als Alonso zou willen, maar dat hij daar iets te onbehouden voor is. Marcelo had rood moeten hebben, Ramos wellicht ook, maar aan de andere kant heb ik ook een aantal "gekleurde gevallen gezien". voor 90% geldt: its all in the game. En deze opvatting hanteer ik bij alle wedstrijden die ik zie, ongeacht wie er spelen, en dus zeker niet alleen wat Real betreft! Ik ben in eerste instantie namelijk nog altijd een liefhebber van het spelletje en kan ook een lekkere rel binnen de lijnen waarderen en van genieten.
HR
Volgens mij gaat het erom, tenminste zo geldt het voor mij, dat Real dat kinderachtige en roekeloze gedrag niet nodig zou moeten hebben. Als je zulke goeie spelers hebt, één van de beste coaches, een wereldwijde uitstraling en weet ik wat nog allemaal, dan ga je lekker voetballen naar je kwaliteiten en laat je je niet zo kennen.
Dat vind ik, als objectief liefhebber, erg ontgoochelend en storend voor een club als Real. Als ik supporter was van Real zou ik me schamen voor zulke onnodige wanvertoningen.
HR
HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Legende

Reg.: 19 april 2006

fluwelen linker schreef:

(...)

Volgens mij gaat het erom, tenminste zo geldt het voor mij, dat Real dat kinderachtige en roekeloze gedrag niet nodig zou moeten hebben. Als je zulke goeie spelers hebt, één van de beste coaches, een wereldwijde uitstraling en weet ik wat nog allemaal, dan ga je lekker voetballen naar je kwaliteiten en laat je je niet zo kennen.
Dat vind ik, als objectief liefhebber, erg ontgoochelend en storend voor een club als Real. Als ik supporter was van Real zou ik me schamen voor zulke onnodige wanvertoningen.
HR
Precies. En als je dan verliest ben je de op één na beste ploeg van Europa. Maar door dit irritante gedrag zijn ze niet de op één na beste ploeg. Nu zijn ze de ploeg die in de schaduw staan van Barcelona. De Calimero van Spanje.
HR
HR

Siempre Real
Legende

fluwelen linker schreef:

(...)

HR
Oh maar hier ben ik het wel mee eens, maar voor mij nog steeds geen reden om de hele club te overgieten met superlatieven als schandalig, boeven, smerig en ga zo maar door. Daarmee raak je juist de verkeerde mensen, daarmee raak je Pepe of Mourinho niet, daarmee raak je duizenden vrijwilligers, miljoenen fans die net zoals jullie niet kiezen voor dit soort gezeur en gedrag.

Maw, Pepe is een op drift geraakte buitenaards wezen die helemaal het padje klwijt is, Ramos denkt dat ie professioneel is in zijn pvertredingen, maar hij is gewoon lomp en onbehouden. Mourinho is een opgevoerde pad die stijf van de ... als een dwaas langs de lijn staat.... Etc etc.

Real Madrid is niet Pepe, Ramos of Mourinho. Real Madrid is niet Perez, Zidane of Karanka. Real Madrid is een club, een vereniging met x duizenden leden, een instituut met een geweldige geschiedenis.

Als supporter van Real schaam ik me vooral voor de excessen, idd de Pepe momenten, Marcelo die een ongelooflijke domme actie inzet (Bayern). Maar ik schaam me niet als ze mannelijk voetbal spelen, ik schaam me ook niet als er zo nu en dan een lekker opstootje plaatsvind. Ik schaam me ook niet als er zo nu en dan een rode kaart getrokken wordt, ik zou me wel schamen als één van de spelers bewust een tegenstander kapot schopt, dat zijn de hierboven genoemde Pepe momenten. Sommigen acties zijn part of the game, ik noem: het aanstellen, doorrollen, om kaarten vragen, kleine geniepige overtredingen, shirt trekken en meteen wat vel meepakken, armpje uitzwaaien in een luchtduel (is wat anders als een bewuste elleboog), irriteren, uitdagen.... Dan moet je zo profesioneel zijn dat je daar niet intrapt. Conclusie is dat sommige Real spelers niet zo profesioneel zijn en zich zo in de val laten lopen. Ga GVD gewoon voetballen!

Precies. En als je dan verliest ben je de op één na beste ploeg van Europa. Maar door dit irritante gedrag zijn ze niet de op één na beste ploeg. Nu zijn ze de ploeg die in de schaduw staan van Barcelona. De Calimero van Spanje.HR
En als je dan verliest, en je wordt gewoon kampioen, ben je gewoon nog steeds de beste. Kampioen wordt je namelijk niet door 2 keer van Real of Barca te winnen, kampioen wordt je door aan het einde van de rit de meeste punten te hebben.

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 19 april 2012 11:04:36).]
HR
HR

Y0rn.
International

Reg.: 15 oktober 2009

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Precies. En als je dan verliest ben je de op één na beste ploeg van Europa. Maar door dit irritante gedrag zijn ze niet de op één na beste ploeg. Nu zijn ze de ploeg die in de schaduw staan van Barcelona. De Calimero van Spanje.
HR
Vind jij.
HRHR
HR

Madridista
Idool

Cacciatore schreef:

Ribery was verreweg de beste man op het veld, dat hij theater maakt lijkt me niet meer dan logisch met al die aanslagen die hij te verduren krijgt. Vergeet niet dat het een reactie is, geen actie.

Verder nog iets te melden over de schoppartijen of vinden we dat alweer normaal?
HR
Lijkt je niet meer dan logisch? Een reactie is het als je een rotschop krijgt en pijn lijdt. Als je niet of nauwelijks wordt geraakt (zoals meerdere keren het geval was, kijk de pot maar eens terug) is het een actie, bedoeld om je tegenstander kaarten aan te naaien en dus van een flikkerig niveau. (maar goed, het blijft een fransoos)
HR
HR

thirdstarheroes
Basisspeler

Reg.: 26 november 2011

Madridista schreef:

(...)

Lijkt je niet meer dan logisch? Een reactie is het als je een rotschop krijgt en pijn lijdt. Als je niet of nauwelijks wordt geraakt (zoals meerdere keren het geval was, kijk de pot maar eens terug) is het een actie, bedoeld om je tegenstander kaarten aan te naaien en dus van een flikkerig niveau. (maar goed, het blijft een fransoos)
HR
Is ook debiel van Ribery al dat gerollebol.. Net zo als bij Robben, Busquets en gister weer Drogba, dat verpest het spel..

Maar wat het spel nog meer verpest zijn die schoppers achterin bij Real.
Dat je als verdediger van een BV Veendam een schop moet uitdelen oke, dat weet je op dat niveau. Maar een Pepe, Ramos, Coentrao en Marcelo (vergeet er wss nog een paar) moeten toch wel goed en slim genoeg zijn om het zonder die debiele overtredingen kunnen? Maargoed met een coach als Mourinho kan je misschien ook wel niet veel van zijn spelers verwachten..

Dat is wat het voetbal tegenwoordig ook behoorlijk verpest. En is gedrag wat niet echt hoort bij 'de Koningklijke"....
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Reg.: 25 november 2005

thirdstarheroes schreef:
Dat is wat het voetbal tegenwoordig ook behoorlijk verpest. En is gedrag wat niet echt hoort bij 'de Koningklijke"....
HR
Het hoort juist wel bij de Koninklijke, dat maakte Siempre eerder duidelijk. Real is altijd een schopploeg geweest, met uitzondering een korte periode onder Del Bosque. Dat idee wat wij hebben, dat het een sjieke club is met normen en waarden, dat klopt niet. Real staat gewoon voor beton- en vechtvoetbal.

[Dit bericht is veranderd door jasperdgg (op 19 april 2012 13:54:05).]
HR
HR

Madridista
Idool

jasperdgg schreef:

(...)

Het hoort juist wel bij de Koninklijke, dat maakte Siempre eerder duidelijk. Real is altijd een schopploeg geweest, met uitzondering een korte periode onder Del Bosque. Dat idee wat wij hebben, dat het een sjieke club is met normen en waarden, dat klopt niet. Real staat gewoon voor beton- en vechtvoetbal.
HR
Tuurlijk, Ajax ook, ken je Blankenburg nog, Suurbier, Steffenhagen? Ken je "la quinta del Buitre" uit de tijd van Beenhakker? Ik weet wel dat je een hekel aan Madrid hebt maar probeer de dingen iets genuanceerder te zien.
HR
HR

Bazza
Icoon

Reg.: 20 januari 2002

Madridista schreef:

(...)

Tuurlijk, Ajax ook, ken je Blankenburg nog, Suurbier, Steffenhagen? Ken je "la quinta del Buitre" uit de tijd van Beenhakker? Ik weet wel dat je een hekel aan Madrid hebt maar probeer de dingen iets genuanceerder te zien.
HR
Dat doet die 'Spanje-kenner' ook regelmatig, Real verdedigen ten koste van Ajax.Beetje respect op het Ajax forum mag wel.Neem dan 010 met fraser en de wolf ;)
HR
HR

Madridista
Idool

Bazza schreef:

(...)

Dat doet die 'Spanje-kenner' ook regelmatig, Real verdedigen ten koste van Ajax.Beetje respect op het Ajax forum mag wel.Neem dan 010 met fraser en de wolf ;)
HR
Net zoals mijn post over Ajax zwaar overdreven was, was die van Jasper over Madrid zwaar overdreven. Misschien had ik er een knipoog bij moeten zetten?
HR
HR

Bazza
Icoon

Reg.: 20 januari 2002

Madridista schreef:

(...)

Net zoals mijn post over Ajax zwaar overdreven was, was die van Jasper over Madrid zwaar overdreven. Misschien had ik er een knipoog bij moeten zetten?
HR
Nee, maar laten we gewoon 'lief' zijn voor Ajax de club waar bijna iedereen op dit forum van houd.
HR
HR

J.Ullrich
Vedette

Droomaankoop: Alessio Cerci
Reg.: 31 mei 2007

Siempre Real schreef:

(...)

Als supporter van Real schaam ik me vooral voor de excessen, idd de Pepe momenten, Marcelo die een ongelooflijke domme actie inzet (Bayern). Maar ik schaam me niet als ze mannelijk voetbal spelen, ik schaam me ook niet als er zo nu en dan een lekker opstootje plaatsvind. Ik schaam me ook niet als er zo nu en dan een rode kaart getrokken wordt, ik zou me wel schamen als één van de spelers bewust een tegenstander kapot schopt, dat zijn de hierboven genoemde Pepe momenten. Sommigen acties zijn part of the game, ik noem: het aanstellen, doorrollen, om kaarten vragen, kleine geniepige overtredingen, shirt trekken en meteen wat vel meepakken, armpje uitzwaaien in een luchtduel (is wat anders als een bewuste elleboog), irriteren, uitdagen.... Dan moet je zo profesioneel zijn dat je daar niet intrapt. Conclusie is dat sommige Real spelers niet zo profesioneel zijn en zich zo in de val laten lopen. Ga GVD gewoon voetballen!
HR
Helemaal mee eens en met het dikgedrukte gedeelte met name. Goed verwoord. Ik hoop voor jullie dat de ploeg eindelijk eens het koppie erbij houdt zaterdag en woensdag. Pfff.
HR
HR

Siempre Real
Legende

jasperdgg schreef:

(...)

HR
Gaaaaaaaaaaaaaap....
HR
HR

Swampman
Geselecteerd voor Oranje

Reg.: 29 augustus 2003

Wat ik niet begrepen heb is dat de Spaanse voetbalbond de "classico" ingepland heeft tussen de 2 halve finales van de CL. Je kon wel aanvoelen dat zowel Madrid als Barcelona in die halve finales zouden spelen en dan lijkt het mij logisch (in het belang van het Spaanse voetbal) om beide clubs te vrijwaren van zo'n fysiek en mentaal beladen onderlinge confrontatie tussendoor. Madrid en Barcelona zullen volgende week echt niet frisser aan de start komen na die kraker.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Swampman schreef:

Wat ik niet begrepen heb is dat de Spaanse voetbalbond de "classico" ingepland heeft tussen de 2 halve finales van de CL. Je kon wel aanvoelen dat zowel Madrid als Barcelona in die halve finales zouden spelen en dan lijkt het mij logisch (in het belang van het Spaanse voetbal) om beide clubs te vrijwaren van zo'n fysiek en mentaal beladen onderlinge confrontatie tussendoor. Madrid en Barcelona zullen volgende week echt niet frisser aan de start komen na die kraker.
HR
het heeft al de nodige moeite gekost om aanvang en tijdstip te verplaatsen, 2 weken geleden stond deze wedstrijd nog gepland op zondag om 22.00 uur.... Begin dit jaar stond ie zelfs op maandagavond 21.00 uur gepland.

Inderdaad, werkelijk belachelijk!
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Reg.: 1 september 2004

Siempre Real schreef:

Oh maar hier ben ik het wel mee eens, maar voor mij nog steeds geen reden om de hele club te overgieten met superlatieven als schandalig, boeven, smerig en ga zo maar door. Daarmee raak je juist de verkeerde mensen, daarmee raak je Pepe of Mourinho niet, daarmee raak je duizenden vrijwilligers, miljoenen fans die net zoals jullie niet kiezen voor dit soort gezeur en gedrag.
HR
Mooi antwoord, maar ik haal er even dit stukje uit.

Ik volg de club Real niet zo en daarom vraag ik het even. Zijn de media en de supporters dan niet bij machte om hun geliefde club te vrijwaren van Pepe, Mourinho en Ramos & co? Het zijn wél deze mensen die mede het imago van de club naar buiten toe beschadigen door hun belachelijk gedrag. Ze schaden jullie mooie club. Waarom is daar niet veel meer weerstand tegen dan?

[Dit bericht is veranderd door fluwelen linker (op 19 april 2012 22:42:54).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 151 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 7

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 97,2% dat PEC Zwolle wint van HHC Hardenberg. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Go Ahead Eagles:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!