Ajax Netwerk
woensdag 1 oktober 2014 - 22:19                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 7

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 151 pagina's: « 1 ... 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... 151 »

HR

Thufir Hawat
Internationale topspeler

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 20 mei 2000

quote:HR
Rocky85 schreef:

(...)

Maar het feit is wel dat Real dus een aangepast logo gebruikt voor het resort? Oftewel, één van je belangrijkste kenmerken verander je vanwege commerciële overwegingen?
HR
Wat je eigenlijk probeert te zeggen is dat Ajax ruim 20 jaar voorsprong heeft op Real? :B
HR
HR

Siempre Real
Legende

Uit: Vlissingen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 14 augustus 2001

Rocky85 schreef:

(...)

Maar het feit is wel dat Real dus een aangepast logo gebruikt voor het resort? Oftewel, één van je belangrijkste kenmerken verander je vanwege commerciële overwegingen?
HR
Huh??? één van je belangrijkste kenmerken?????? Nu gaan we wel erg ver van het padje af. Ik moet eerlijk zeggen dat ik 3 keer moest kijken voordat ik het in de gaten had. En zoals Thufir hierboven ook al aangeeft:

Wat je eigenlijk probeert te zeggen is dat Ajax ruim 20 jaar voorsprong heeft op Real?HR
Maw. je kunt het ook te veel overdrijven en neem me niet kwalijk, maar dat doe je nu wel!
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

Reg.: 14 augustus 2009

Jammer dat het in deze topic bijna alleen over randverschijnselen gaat en nauwelijks tot niet over de zeer knappe en cruciale overwinning van gister
HR
HR

Siempre Real
Legende

Frankie de missing link schreef:

Jammer dat het in deze topic bijna alleen over randverschijnselen gaat en nauwelijks tot niet over de zeer knappe en cruciale overwinning van gister
HR
Hey, eindelijk iemand die het ook in de gaten heeft. Deze topic gaat niet over voetbal, het gaat welliswaar over Real, maar niet over voetbal en dat terwijl Real gewoon heel goed staat te voetballen alleen zo nu en dan vergeet om de tegenstander met doelpunten helemaal af te maken... Zo ook gisteren, met de rust 0-3, vlak na de rust 1-3 en dan 4 kansen op rij niet af maken. Had makkelijk 7 of 8-1 kunnen en moeten zijn.
HR
HR

Rocky85
Regelmatige invaller

Uit: Utrecht
Reg.: 2 januari 2006

Siempre Real schreef:

Huh??? één van je belangrijkste kenmerken?????? Nu gaan we wel erg ver van het padje af. Ik moet eerlijk zeggen dat ik 3 keer moest kijken voordat ik het in de gaten had. En zoals Thufir hierboven ook al aangeeft:
HR
Mijn inziens is een logo 1 van de belangrijkste kenmerken van een club. Net als het tenue en eventueel de voetbalstijl (als die er namelijk is). Wat zouden anders de belangrijkste kenmerken moeten zijn?

Wat je eigenlijk probeert te zeggen is dat Ajax ruim 20 jaar voorsprong heeft op Real?
HR
Maw. je kunt het ook te veel overdrijven en neem me niet kwalijk, maar dat doe je nu wel!
HR
En we zijn maar wat blij met dat nieuwe Ajax-logo, of niet? Of zijn er geen acties met als intentie om het oude logo terug te krijgen?

Je mag uiteraard vinden dat ik overdrijf, maar ik vind een clublogo een belangrijk kenmerk, karakteristiek voor de club. Daar moet je vanaf blijven. En al helemaal als je er veranderingen in wilt aanbrengen vanwege commerciële redenen. Net als dat je van het tenue af blijft.
HR
HR

Cacciatore
Vedette

Reg.: 23 augustus 2009

Rocky85 schreef:

(...)

En we zijn maar wat blij met dat nieuwe Ajax-logo, of niet? Of zijn er geen acties met als intentie om het oude logo terug te krijgen?

Je mag uiteraard vinden dat ik overdrijf, maar ik vind een clublogo een belangrijk kenmerk, karakteristiek voor de club. Daar moet je vanaf blijven. En al helemaal als je er veranderingen in wilt aanbrengen vanwege commerciële redenen. Net als dat je van het tenue af blijft.
HR
Je weet dat je het over Real hebt he? Die kiezen voor pimpelpaars met witte stippen als blijkt dat Chinezen dan massaal hun shirts gaan kopen. :D
HR
HR

Siempre Real
Legende

Cacciatore schreef:

(...)Je weet dat je het over Real hebt he? Die kiezen voor pimpelpaars met witte stippen als blijkt dat Chinezen dan massaal hun shirts gaan kopen. :D
HR
:D dat doet elke club :D maar dan ook elke club! Als uit China het verzoek komt om Ajax shirts te leveren met de sponsornaam diagonaal en in gif groene letters te leveren, dan worden zulke shirts gewoon gemaakt en richting China verscheept. De klant is koning.

@Rocky: zoals ik al zei, er verandert nagenoeg niets, ik moest al 3 keer kiken eer ik het verschil zag. Dus waarom zo'n darma? Ik vind sowieso dat voetbal op zich zelf staand is en geen enkele binding moet hebben met politiek of religie what so ever. De verandering aan het logo zijn minimaal, doen verder geen enkele afbreuk aan het logo en het levert wellicht een paar miljoen extra op, geld wat ze dan weer kunnen gebruiken om te voldoen aan de fair play reglementen van de UEFA. Dat is dan ook weer niet de bedoeling, want dan kunnen we hier niet meer gaan roepen wat voor walgelijke club dat Real is met hun torenhoge schulden en hun miljoenen aankopen.. Tis ook niet gauw goed.. :D
HR
HR

Rocky85
Regelmatige invaller

Uit: Utrecht
Reg.: 2 januari 2006

Siempre Real schreef:

:D dat doet elke club :D maar dan ook elke club! Als uit China het verzoek komt om Ajax shirts te leveren met de sponsornaam diagonaal en in gif groene letters te leveren, dan worden zulke shirts gewoon gemaakt en richting China verscheept. De klant is koning.

@Rocky: zoals ik al zei, er verandert nagenoeg niets, ik moest al 3 keer kiken eer ik het verschil zag. Dus waarom zo'n darma? Ik vind sowieso dat voetbal op zich zelf staand is en geen enkele binding moet hebben met politiek of religie what so ever. De verandering aan het logo zijn minimaal, doen verder geen enkele afbreuk aan het logo en het levert wellicht een paar miljoen extra op, geld wat ze dan weer kunnen gebruiken om te voldoen aan de fair play reglementen van de UEFA. Dat is dan ook weer niet de bedoeling, want dan kunnen we hier niet meer gaan roepen wat voor walgelijke club dat Real is met hun torenhoge schulden en hun miljoenen aankopen.. Tis ook niet gauw goed.. :D
HR
Dan verschillen we daarover van mening. Ik vind zoiets gewoon een slechte zaak.

Jij mag vinden dat het geen afbreuk doet aan het logo, maar als dat onderdeel verwijst naar de kroon van de koning die Real de Koninklijke status heeft gegeven, heeft het in mijn ogen wel degelijk betekenis. Die koning is namelijk de reden dat Real vaak "De Koninklijke" wordt genoemd. Sterker nog, voor deze beslissing van de koning heette de club geen Real Madrid. Het woord "Real" is pas in de naam gezet na het schenken van de Koninklijke status. Oftewel, dat kleine onderdeel verwijst naar een , in mijn ogen, belangrijk deel van de geschiedenis van de club. Dat heeft niets met politiek of religie te maken.

Maar nogmaals, dat is mijn mening. Jij mag er anders over denken.
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Reg.: 25 november 2005

Ook zonder kruisje zit het koninklijke nog altijd in de naam, dus het is niet alsof dat in eens verloren gaat.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Rocky85 schreef:

(...)

Dan verschillen we daarover van mening. Ik vind zoiets gewoon een slechte zaak.

Jij mag vinden dat het geen afbreuk doet aan het logo, maar als dat onderdeel verwijst naar de kroon van de koning die Real de Koninklijke status heeft gegeven, heeft het in mijn ogen wel degelijk betekenis. Die koning is namelijk de reden dat Real vaak "De Koninklijke" wordt genoemd. Sterker nog, voor deze beslissing van de koning heette de club geen Real Madrid. Het woord "Real" is pas in de naam gezet na het schenken van de Koninklijke status. Oftewel, dat kleine onderdeel verwijst naar een , in mijn ogen, belangrijk deel van de geschiedenis van de club. Dat heeft niets met politiek of religie te maken.

Maar nogmaals, dat is mijn mening. Jij mag er anders over denken.
HR
Nee hoor, het kruisje verwijst vooral naar het geloof van die koning, de koninklijke kroon op het logo verwijst naar de koninklijke status. Dat kleine onderdeel verwijst vooral naar het geloof van het koninklijke huis.

Maar inderdaad, ieder zijn mening.

forumillustratie

Voor mij was die van van Basten net iets mooier omdat hij iets scherper in de hoek stond, maar die van Benzema mag er ook zijn...

http://www.ad.nl/ad/nl/1053/Primera-Division/article/detail/3234348/2012/04/01/Zoek-de-verschillen-Benzema-kopieert-Van-Basten-goal-uit-1988.dhtml

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 1 april 2012 15:43:14).]
HR
HR

Madridista
Idool

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008

Cacciatore schreef:

(...)Je weet dat je het over Real hebt he? Die kiezen voor pimpelpaars met witte stippen als blijkt dat Chinezen dan massaal hun shirts gaan kopen. :D
HR
Nee, de club die met zuurstokroze en felgroene tenues met daarop “Qatar Foundation” speelt komt niet uit de Spaanse hoofdstad. :B
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

Madridista schreef:

(...)

Nee, de club die met zuurstokroze en felgroene tenues met daarop “Qatar Foundation” speelt komt niet uit de Spaanse hoofdstad. :B
HR
forumillustratie
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

En nog steeds vindt niemand het boeiend het te hebben over het productieve seizoen van Real, hoe die Mourinho toch elke keer bij een club het 2e seizoen zo fantastisch presteert? Dat 100x scoren wel apart is met zulk betonvoetbal of iets anders voetbalgerelateerds? Jezusmiena wat een hoop geleuter.
HRHR
HR

Madridista
Idool

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008

Tja Frankie, dat zou ik best wel willen. Probleem is alleen dat als je wijst op de goede resultaten er gelijk weer een berg commentaren over je heen komt “ja, maar het zijn schoppers” Ja maar Pepe is gek, ja maar Mourinho is achterlijk, ja maar Ronaldo is een relnicht, ja maar de scheidsrechters…. Dus daar zijn we (nou ja, laat ik voor mezelf spreken) nogal moe van geworden. Dus denk ik dan: “laat maar zitten”.
HR
HR

Hendrix
Idool

Madridista schreef:

Tja Frankie, dat zou ik best wel willen. Probleem is alleen dat als je wijst op de goede resultaten er gelijk weer een berg commentaren over je heen komt “ja, maar het zijn schoppers” Ja maar Pepe is gek, ja maar Mourinho is achterlijk, ja maar Ronaldo is een relnicht, ja maar de scheidsrechters…. Dus daar zijn we (nou ja, laat ik voor mezelf spreken) nogal moe van geworden. Dus denk ik dan: “laat maar zitten”.
HR
Nee, dan denk jij: "ja, maar zij doen het ook!" In plaats van te zeggen dat al die randverschijnselen er helemaal niet toe doen.

Hoe men er overigens bij komt dat Real "betonvoetbal" zou spelen is me een raadsel.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Vurnon Anita

Madridista schreef:

HR
Hmmm ik volg niet alles hier in t topic maar feit blijft dat tijdens de clasico's Real zn boekje te buiten is gegaan en daar kijkt de hele wereld naar omdat el clasico DE wedstrijd is en zeker nu met Mou Pep Messi CR en t gegeven dat de hele wereld ook wel ziet dat dit 2 van de beste clubs zijn. Dus wat is het probleem? Niet veel Ajacieden kijken naar Real kennelijk. Ik heb bv al aangegeven dat 1 gelijkspelletje en 2 nederlagen wellicht recordwaardig is voor de PD, als dat zo door gaat, maar daar kreeg ik dan weer geen antwoord op terwijl dat een open deur is om ff een paar veren bij t elftal in hun reet te stoppen.
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

Hendrix schreef:

(...)

Nee, dan denk jij: "ja, maar zij doen het ook!" In plaats van te zeggen dat al die randverschijnselen er helemaal niet toe doen.

Hoe men er overigens bij komt dat Real "betonvoetbal" zou spelen is me een raadsel.
HR
Het zijn toch alleen maar schoppers, Mourinho speelt antivoetbal... is al jaren een feit van algemene bekendheid in media, bij commentatoren enz. Ik ben volstrekt geen Madridfan, maar vind ze dit jaar erg goed voetballen. Het is jammer dat dan de nadruk wordt gelegd op 1 of 2 wedstrijden waarin het hard en verdedigend is. Dat gebeurt met Mourinho sowieso wel vrij veel. Natuurlijk spelen ze geen betonvoetbal, maar als je Jack van Gelder c.s. af en toe mag geloven is het een verschrikkelijk team. Beetje jammer.
HR
HR

Jopie C. uit B. te A.
Idool

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Vurnon Anita

(...)

Het is jammer dat dan de nadruk wordt gelegd op 1 of 2 wedstrijden waarin het hard en verdedigend is.HR
Hmmm ik heb er het laatste jaar een stuk of 8 gezien.

Dat gebeurt met Mourinho sowieso wel vrij veel.
HR
Tja of ie nou bij chelski of inter zit, never a dull moment with Jose. Heb ook wel ns de nadruk gelegd op 8 jr ofzo geen thuisnederlaag. Belachelijke statistiek.
HR
HR

Hendrix
Idool

(...)

Het zijn toch alleen maar schoppers, Mourinho speelt antivoetbal... is al jaren een feit van algemene bekendheid in media, bij commentatoren enz. Ik ben volstrekt geen Madridfan, maar vind ze dit jaar erg goed voetballen. Het is jammer dat dan de nadruk wordt gelegd op 1 of 2 wedstrijden waarin het hard en verdedigend is. Dat gebeurt met Mourinho sowieso wel vrij veel. Natuurlijk spelen ze geen betonvoetbal, maar als je Jack van Gelder c.s. af en toe mag geloven is het een verschrikkelijk team. Beetje jammer.
HR
Pardon, ik dacht even dat je het serieus meende. Met raspaardjes als Ronaldo, Ozil en Kaka is dat natuurlijk een belachelijke karakterisatie.
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

Hendrix schreef:

(...)

Pardon, ik dacht even dat je het serieus meende. Met raspaardjes als Ronaldo, Ozil en Kaka is dat natuurlijk een belachelijke karakterisatie.
HR
Uiteraard. Het is gewoon allemaal veel te zwart wit in de nederlandse media als het om Barca/Real gaat. Real doet het gewoon fantastisch dit jaar en dat is mooi om te zien. Ik kan van hun flitsende aanvalsgolven erg genieten. Veel creativiteit, mooie goals, niet bang om eens de bal te verliezen in een poging iets geniaals te doen. Ja, mooi om te kijken. Verheug me enorm op de halve finale CL tegen waarschijnlijk Bayern
HR
HR

Bazza
Icoon

Reg.: 20 januari 2002

Higuain om de keeper heen en kan zo de 1-4 binnentikken.......tackled Ronaldo hem :D
HR
HR

Frankie de missing link
Vedette

Bazza schreef:

Higuain om de keeper heen en kan zo de 1-4 binnentikken.......tackled Ronaldo hem :D
HR
Heb je daar beelden van? Die heb ik gemist?
HR
HR

Sjaakjwt
Regelmatige invaller

Vak: 425
Reg.: 27 augustus 2006

(...)

Heb je daar beelden van? Die heb ik gemist?
HR
Haha ik was ook benieuwd: http://www.youtube.com/watch?v=QT_wFem-CGQ

Apart moment. Vooral de reactie erna, geen praatje of iets met elkaar?
HR
HR

Aad te Laat
International

Uit: Wageningen
Vak: 102
Reg.: 5 augustus 2002

Sjaakjwt schreef:

(...)

Haha ik was ook benieuwd: http://www.youtube.com/watch?v=QT_wFem-CGQ

Apart moment. Vooral de reactie erna, geen praatje of iets met elkaar?
HR
Zit in de genen...latino's kunnen niet verder dan 3 tellen dus 4, 5, 6 en 7 zijn allemaal hetzelfde en aangezien Ronaldo hoe dan ook die honderdste wilde maken dacht hij dat dit de 5de goal(=100ste) zou worden!! Gheghe :B :P
HR
HR

Bazza
Icoon

Reg.: 20 januari 2002

Higuain moet zn plaats weten en de bal aan Ronaldo laten :B
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 151 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 7

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 92,6% dat Vitesse wint van ADO Den Haag. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-PEC Zwolle.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!