Ajax Netwerk
zaterdag 23 augustus 2014 - 03:34                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 7

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 151 pagina's: « 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... 151 »

HR

Siempre Real
Legende

Uit: Vlissingen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 14 augustus 2001

quote:HR
Sjaakjwt schreef:

Godver, moet ik nog m'n best gaan doen ook om het uit te leggen.
Dit is een Ajax-forum, voor Ajacieden. Ajacieden kunnen best PVV of CDA-aanhanger zijn. Daarnaast kunnen Ajacieden ook best naar mooie vrouwen kijken. Echter, ik vind niet dat je als voetbalsupporter er een tweede club op na kan houden.
Om jouw voorbeeld te gebruiken: Ik vind het ook 'not done' als op pvv.netwerk.to CDA en SP aanhangers met elkaar in discussie gaan over wat de beste partij is.
Of op gay.netwerk.to Carmen Electra en Pamela Anderson aanhangers met elkaar in discussie gaan wie de allermooiste is. Heppie um?
HR
Jij vindt dat je als voetbalsupporter geen "gevoel" kan hebben bij meerdere clubs? Das goed van jou, want dan ben je geen voetballiefhebber, maar een Ajax liefhebber. En daar zit dan in ieder geval het grote verschil tussen ons. Ik ben in eerste instantie een voetballiefhebber, en dit is een voetbalforum waar de hoofdmoot Ajax is maar er gelukkig ook ruimte is om over andere clubs te praten. Wie hier geen behoefte aan heeft, kan het vrij simpel omzeilen door weg te blijven uit de subs waar het NIET over Ajax gaat. Niet zo moeilijk en logisch lijkt me!

De mogelijkheid wordt geboden, dus waarom zouden we daar geen gebruik van maken? Er is een Real Madrid fanclub site incl forum, waar ook over andere clubs gesproken mag worden, ik denk zelfs dat dat op alle (clubs) forum kan en mag.

Ajacieden kunnen namelijk ook gewoon naast hun liefde voor de club Ajax ook voetballiefhebber zijn en dus genieten van andere clubs, door jouw "houding" ontneem je die Ajacieden de kans om naast hun grote liefde voor de club ook hun liefde en voorkeur voor het spelletje te uiten. Laten we wel wezen, op dit moment kun je beter naar Real of Barca kijken als je voetbal wil zien... Helaas!

Sowieso als je je hele leven in Nederland woont ben je geen Madrid of Barcelona supporter. Je kan wel een voorkeur hebben voor 1 van die twee.HR
Geloof het of niet, maar ik ken een Ajax fan, die nog geen dag in Nederland is geweest, laat staan dat ie er geboren is, maar wel een echte zeer fanatieke fan is. Dat is volgens jou dan niet mogelijk?

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 2 maart 2012 14:48:34).]
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Vak: -
Reg.: 14 maart 2002

Deze discussie gaat nergens over. Als je zelf niet het idee hebt dat jij voor een andere voetbalclub kan supporteren is dat prima, maar respecteer het gevoel dat anderen bij een bepaalde club hebben. Dat maakt discussies interessant. Laten we het daar bij houden en gewoon terug gaan naar de voetbalclub Real Madrid.

José Mourinho heeft een lijstje van zes spelers die hij graag naar Real Madrid ziet komen neergelegd bij Florentino Pérez. De doelwitten van de voorzitter zelf (Neymar, Fernando Llorente en Thiago Silva) staan daar echter niet op: Mourinho zou graag zien dat Kyle Walker (Tottenham), Fernando (FC Porto), Nemanja Vidic (Man Utd), Eden Hazard (Lille), Mario Götze (Dortmund) of Mario Fernandes (Gremio) komt. (AS) HR
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=160202

Interessant natuurlijk om te volgen hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. Wie is verantwoordelijk voor de transfers bij Real Madrid? Met het vertrek van Valdano kreeg Mourinho meer zeggenschap over het eerste elftal en de technische koers. Gaat Madrid nu op de koers af die Mourinho uit wil stippelen, of zal Pérez toch een paar van zijn aankopen er doorheen drukken?

Wat betekent dat ook voor de toekomst van Pepe? Mourinho lijkt tevreden met en over Pepe, waar Pérez hem toch lijkt te willen lozen. Het feit dat er een paar verdedigers bij staan, ook bij het lijstje van Mourinho, kan er op duiden dat ze op zoek zijn naar vervangers van Pepe.

Toch staat er maar één Spanjaard tussen. Siempre, je zei eerder dat Madrid op zoek is naar een verspaansing (of zoiets :B) van het elftal. Kloppen de namen die nu genoemd worden, of komt Madrid tot de conclusie dat het wel mee valt met de kwaliteit van de Spanjaarden?
HR
HR

Albatros
Bankzitter

Uit: Spakenburg
Reg.: 14 augustus 2003

Sjaakjwt schreef:

Godver, moet ik nog m'n best gaan doen ook om het uit te leggen.
Dit is een Ajax-forum, voor Ajacieden. Ajacieden kunnen best PVV of CDA-aanhanger zijn. Daarnaast kunnen Ajacieden ook best naar mooie vrouwen kijken. Echter, ik vind niet dat je als voetbalsupporter er een tweede club op na kan houden.
Om jouw voorbeeld te gebruiken: Ik vind het ook 'not done' als op pvv.netwerk.to CDA en SP aanhangers met elkaar in discussie gaan over wat de beste partij is.
Of op gay.netwerk.to Carmen Electra en Pamela Anderson aanhangers met elkaar in discussie gaan wie de allermooiste is. Heppie um?
HR
Ik vind dat hier best gediscussierd mag worden over de clubs, wedstrijden, spelers, etcetera. Net zoals PVV stemmers ook zouden kunnen praten over goede of slechte punten van het CDA ;)

Maar waar ik me wel ontzettend aan erger is dat gedweep met koos- en bijnaampjes. Niet alleen in dit topic hoor: Scousers, Yids, Reds, de Matrassen, Hammers, dat soort dingen. Tenzij je een seizoenskaart hebt en altijd in dat vak zit klinkt dat zo kinderachtig. Net als mensen die nooit bij Ajax komen en wel Jodeeuuh staan te bleren over straat :denk

Ook het aan fanatisme grenzende verdedigen van spelers/coaches van je favoriete team gaat mij te ver. Maar goed, ik heb dan ook niet echt een derde grote liefde naast Ajax en SV Spakenburg ;)
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

Het punt is natuurlijk dat het met name in de Real en Barcelona topics met grote regelmaat op bijna karikaturale wijze uit de hand loopt. Barca "sympathisanten" die Real "sympathisanten" beschimpend uitlachen over weet ik veel wat voor obscuur niemendalletje en vice versa.

Het is niet dat men anderen een Spaans potje voetbal op zijn tijd wil ontzeggen; het is dat enkele posters hier sterk de indruk wekken dat hun hartjes veel sneller kloppen voor hun "tweede club" dan voor ons aller Ajax. Dan is de vraag wat dat soort figuren hier überhaupt doen natuurlijk volledig op zijn plaats.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Ares schreef:

Toch staat er maar één Spanjaard tussen. Siempre, je zei eerder dat Madrid op zoek is naar een verspaansing (of zoiets :B) van het elftal. Kloppen de namen die nu genoemd worden, of komt Madrid tot de conclusie dat het wel mee valt met de kwaliteit van de Spanjaarden?

HR
Voetbalzone.... Daar kijk ik al niet eens naar, die schrijven werkelijk zoveel onzin. Daarnaast basseren zij zich ook op kranten als Sport en Don Balon....
Mourinho zal ongetwijfeld zijn lijstje hebben, daar zullen namen op staan die hij er graag bij wil hebben. Probleem is dat Mou afgelopen zomer ook zo'n lijstje had en van de spelers die toen gehaald zijn er niet 1 een basisplaats heeft. Het is dus maar de vraag of Mou zijn zin krijgt, buiten het gegeven om dat dit lijstje van voetbalzone komt en ik hem op de Spaanse media nog nergens tegen gekomen ben...

Namen die ik de afgelopen weken voorbij heb horen komen: Javi Martinez en Llorente, dat zijn de 2 die steeds opnieuw opduiken. Daarnaast gaan veel namen van verdedigers rond, de kans is groot dat Pepe idd kan vertrekken komende zomer.
HR
HR

Jimi
Bankzitter

Uit: Den Haag
Reg.: 12 mei 2006

Hendrix schreef:

Het punt is natuurlijk dat het met name in de Real en Barcelona topics met grote regelmaat op bijna karikaturale wijze uit de hand loopt. Barca "sympathisanten" die Real "sympathisanten" beschimpend uitlachen over weet ik veel wat voor obscuur niemendalletje en vice versa.

Het is niet dat men anderen een Spaans potje voetbal op zijn tijd wil ontzeggen; het is dat enkele posters hier sterk de indruk wekken dat hun hartjes veel sneller kloppen voor hun "tweede club" dan voor ons aller Ajax. Dan is de vraag wat dat soort figuren hier überhaupt doen natuurlijk volledig op zijn plaats.
HR
Een mooi gedachtenexperiment in deze is om overal waar 'Barcelona' of 'Real Madrid' genoemd staat, deze te vervangen door pak'em beet 'PSV' of 'Feyenoord'.

Benieuwd hoe hoog de tolerantiegraad hier dan zou liggen.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Jimi schreef:

(...)

Een mooi gedachtenexperiment in deze is om overal waar 'Barcelona' of 'Real Madrid' genoemd staat, deze te vervangen door pak'em beet 'PSV' of 'Feyenoord'.

Benieuwd hoe hoog de tolerantiegraad hier dan zou liggen.
HR
Deze snap ik niet, kun je hem toelichten? Wat bedoel je precies?
HR
HR

Sjaakjwt
Regelmatige invaller

Vak: 425
Reg.: 27 augustus 2006

Ben je nou expres zo traag van begrip in deze 'discussie'?
HR
HR

Jimi
Bankzitter

Uit: Den Haag
Reg.: 12 mei 2006

Siempre Real schreef:

Deze snap ik niet, kun je hem toelichten? Wat bedoel je precies?
HR
Laat ik de eerste de beste posting van jou als voorbeeld nemen:

Feyenoord Forever (moderator) schreef:

(...)

Lunaticnews.... Daar kijk ik al niet eens naar, die schrijven werkelijk zoveel onzin. Daarnaast basseren zij zich ook op kranten als AD en de Rotterdamse courant....
Koeman zal ongetwijfeld zijn lijstje hebben, daar zullen namen op staan die hij er graag bij wil hebben. Probleem is dat Koetje afgelopen zomer ook zo'n lijstje had en van de spelers die toen gehaald zijn er niet 1 een basisplaats heeft. Het is dus maar de vraag of Koetje zijn zin krijgt, buiten het gegeven om dat dit lijstje van lunaticnews komt en ik hem op de Rotterdamse media nog nergens tegen gekomen ben...

Namen die ik de afgelopen weken voorbij heb horen komen: Danny Buijs en Pascal Bosschaart, dat zijn de 2 die steeds opnieuw opduiken. Daarnaast gaan veel namen van verdedigers rond, de kans is groot dat Vlaar idd kan vertrekken komende zomer.
HR
Dat bedoel ik.

[Dit bericht is veranderd door Jimi (op 2 maart 2012 17:01:47).]
HR
HR

Siempre Real
Legende

Sjaakjwt schreef:

Ben je nou expres zo traag van begrip in deze 'discussie'?
HR

Deze discussie gaat nergens over. Als je zelf niet het idee hebt dat jij voor een andere voetbalclub kan supporteren is dat prima, maar respecteer het gevoel dat anderen bij een bepaalde club hebben. Dat maakt discussies interessant. Laten we het daar biHR
Sluit me volledig aan..

@Jimi: ik snap je punt nog steeds niet, sorry!
HR
HR

Hendrix
Idool

Reg.: 9 december 2005

Siempre Real schreef:

(...)

Sluit me volledig aan..

@Jimi: ik snap je punt nog steeds niet, sorry!
HR
forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Hendrix (op 2 maart 2012 18:11:53).]
HR
HR

Villas-Boas
Icoon

Uit: Oostvoorne
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003

Ik ga met Siempre mee wat een lomp iets zeg, vergelijking slaan echt als een lul op een slagroomtaart.

Het is hier al gezegd maar als dit topic je niet zint blijf dan gewoon lekker weg.
HR
HR

IamLegend
Regelmatige invaller

Uit: smilde
Reg.: 5 september 2010

Damn die fc zwolle heeft het goed voor elkaar :D

FC Zwolle gaat samenwerken met Real Madrid

FC Zwolle gaat een opvallende samenwerking aan. De huidige koploper van de Jupiler League slaat de handen ineen met Real Madrid. De Spaanse grootmacht zal advies uitbrengen aan FC Zwolle.

De Nederlandse eerstedivisionist wil uitgroeien tot een stabiele club die meedraait in de middenmoot van de Eredivisie. Real is met name geïnteresseerd in het Nederlandse opleidingsmodel en de scouting van talentvolle spelers. De partijen waren al langer met elkaar in gesprek via zakelijke relaties van FC Zwolle-voorzitter Adriaan Visser.

Beide clubs ondertekenden een overeenkomst voor twee jaar. De Koninklijke zal FC Zwolle onder meer kennis aanbieden over het businessmodel dat ze gebruiken. De club van trainer Art Langeler hoopt zich zo op zakelijk en sportief gebied verder te ontwikkelen.
HRHR
HR

0634
Administrator

Reg.: 2 januari 2006

Villas-Boas schreef:

Ik ga met Siempre mee wat een lomp iets zeg, vergelijking slaan echt als een lul op een slagroomtaart.

Het is hier al gezegd maar als dit topic je niet zint blijf dan gewoon lekker weg.
HR
Zo is t, en daarmee is het nu ook gewoon klaar met deze onzin. Iedereen is lekker voor de club of clubs waarvoor hij wil zijn en verder gaat het hier gewoon over Real.

Het is inmiddels al een paar keer gezegd, en dit is de laatste keer: on topic!
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

IamLegend schreef:

Damn die fc zwolle heeft het goed voor elkaar :D

FC Zwolle gaat samenwerken met Real Madrid

FC Zwolle gaat een opvallende samenwerking aan. De huidige koploper van de Jupiler League slaat de handen ineen met Real Madrid. De Spaanse grootmacht zal advies uitbrengen aan FC Zwolle.

De Nederlandse eerstedivisionist wil uitgroeien tot een stabiele club die meedraait in de middenmoot van de Eredivisie. Real is met name geïnteresseerd in het Nederlandse opleidingsmodel en de scouting van talentvolle spelers. De partijen waren al langer met elkaar in gesprek via zakelijke relaties van FC Zwolle-voorzitter Adriaan Visser.

Beide clubs ondertekenden een overeenkomst voor twee jaar. De Koninklijke zal FC Zwolle onder meer kennis aanbieden over het businessmodel dat ze gebruiken. De club van trainer Art Langeler hoopt zich zo op zakelijk en sportief gebied verder te ontwikkelen.
HR
Dat business-model is niet zo moeilijk. Verkoop je parkeerplaats en/of stadion voor 1 miljard, koop vervolgnes alle toppers van de wereld en verdien aan de shirtverkoop.
HR
HR

Bazza
Icoon

Reg.: 20 januari 2002

Van de film schreef:

(...)

Dat business-model is niet zo moeilijk. Verkoop je parkeerplaats en/of stadion voor 1 miljard, koop vervolgnes alle toppers van de wereld en verdien aan de shirtverkoop.
HR
:D Pwnd
HR
HR

Siempre Real
Legende

Van de film schreef:

(...)

HR
Dit was wel de start van.... Perfecte deal, geen verliezers. Echter, het business model als zodanig en zoals nu gehanteerd, heeft nagenoeg niets meer met het verkopen van parkeeplaats en/of stadion te maken. Zonder ook maar enige oordel te willen geven, dus of ik het goed vind of niet is niet ter zake en maakt ook niet zoveel uit, maar wat er nu gebeurt in dat model is dat het merk Real Madrid uitgedragen wordt, daarnaast wordt de naam van spelers als "merknaam verbonden aan Real Madrid" uitgedragen.

Er is een uiterst interessante ontwikkeling gaande. Het ziet er namelijk naar uit dat el Pipita (Gonzalo Higuain) komende zomer Real zal verlaten. De geruchten zeggen dat met name vanuit Italie (Juventus) hard aan de speler getrokken wordt. In geval de Argentijn besluit te vertrekken, heeft Maradona (jawel pluisje) de vervanger voor Real in de aanbieding: Kun Aguero. Nou wil het geval dat ook Real zelf Kun als ideale opvolger ziet en dat de speler een terugkeer naar Spanje ook wel ziet zitten. Mradona deed gisteren nav deze geruchten een zeer opmerkelijke uitspraak:

Met Kun in de spits maakr CR er minimaal 60 per seizoen en alleen in de PDHR
Artikel waarin pluisje nog veel meer opmerkelijke uitspraken doet mbt schoonzoon Kun

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 3 maart 2012 12:00:43).]
HR
HR

Villas-Boas
Icoon

Uit: Oostvoorne
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003

Ach ja Maradona wie neemt die man nou nog serieus?
HR
HR

Siempre Real
Legende

Scoringspercentage Ronaldo in Spanje ongekend hoog

Van alle spelers uit de Primera División is Cristiano Ronaldo veruit de meest productieve. De sterspeler van Real Madrid laat de concurrentie, waaronder Lionel Messi, Radamel Falcao en Ruud van Nistelrooy, ver achter zich.

Ronaldo speelde sinds zijn komst naar Estadio Bernabéu (in de zomer van 2009, red.) 87 competitiewedstrijden voor De Koninklijke. Daarin vond de Portugees liefst 95 keer het net. Dat is een gemiddelde van 1.09 doelpunten per duel.

In zijn eerste seizoen in Madrileense dienst was de van Manchester United overgekomen aanvaller 26 keer trefzeker. Het afgelopen seizoen werd afgesloten met een duizelingwekkend aantal van veertig competitiedoelpunten, terwijl de teller momenteel alweer op 29 staat.

Nummer twee op de lijst is Lionel Messi. De Argentijnse dribbelaar scoorde namens Barcelona in acht seizoenen 147 keer in 201 wedstrijden in La Liga, goed voor een moyenne van 0.73. Het podium wordt gecompleteerd door Radamel Falcao. De Colombiaan is bezig aan zijn eerste seizoen in Spanje en wist voor Atlético Madrid tot op heden vijftien keer te scoren in 21 optredens, goed voor 0.71 doelpunten per duel.

Beste en enige Nederlander in de toptien is Ruud van Nistelrooy. De spits bouwde in vijf seizoenen een gemiddelde op van 0.56. In vier seizoenen bij Real Madrid en momenteel zijn eerste seizoen bij Málaga kwam de Brabander tot 48 treffers in 85 competitiewedstrijden.

Ronaldo kan zijn moyenne zondagavond (21.30 uur) verder aansterken als Real Madrid het in eigen huis opneemt tegen Espanyol.

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 4 maart 2012 13:34:49).]
HR
HR

Bazza
Icoon

Zie Espanyol er wel eentje inprikken

Edit:
Nr. 30 van de legende himself!

[Dit bericht is veranderd door Bazza (op 4 maart 2012 21:56:39).]
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Bazza schreef:

Zie Espanyol er wel eentje inprikken

HR
Dacht het niet :B

Hala Madrid.
HR
HR

Bazza
Icoon

Goooooooolll de Gonzalo
HR
HR

AirJan
Veelbelovend talent

Uit: Londen
Reg.: 17 juli 2010

Siempre Real schreef:

...In geval de Argentijn besluit te vertrekken, heeft Maradona (jawel pluisje) de vervanger voor Real in de aanbieding: Kun Aguero. Nou wil het geval dat ook Real zelf Kun als ideale opvolger ziet en dat de speler een terugkeer naar Spanje ook wel ziet zitten.
HR
Dat zowel Aguero als Real deze deal zien zitten snap ik, maar ik geloof niet dat City hier zijn medewerking aan zal verlenen.
Hij heeft nog 4 jaar te gaan en ze hebben hem voor 45 miljoen gekocht deze zomer. 21 goals, 7 assists in 37 wedstrijden dit seizoen hebben zijn marktwaarde ook geen kwaad gedaan.
Mocht City uberhaupt willen onderhandelen dan zal Real de absolute hoofdprijs (100m?) moeten betalen, of wellicht zijn er Real spelers die als ruil een transfer richting City kunnen maken.
HR
HR

Siempre Real
Legende

AirJan schreef:

(...)

Dat zowel Aguero als Real deze deal zien zitten snap ik, maar ik geloof niet dat City hier zijn medewerking aan zal verlenen.
Hij heeft nog 4 jaar te gaan en ze hebben hem voor 45 miljoen gekocht deze zomer. 21 goals, 7 assists in 37 wedstrijden dit seizoen hebben zijn marktwaarde ook geen kwaad gedaan.
Mocht City uberhaupt willen onderhandelen dan zal Real de absolute hoofdprijs (100m?) moeten betalen, of wellicht zijn er Real spelers die als ruil een transfer richting City kunnen maken.
HR
Denk vooral aan dat laatste, City heeft bv in December al gesproken over Lass Diarra. Gisteren heeft Mou aangegeven dat Gonzalo wat hem betreft niet verkocht wordt. Ik zie het nog niet gebeuren allemaal, maar geruchten blijken maar al te vaak een kern van waarheid te bezitten...
HR
HR

Miquell
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Apeldoorn
Vak: 427
Reg.: 30 september 2004

Jeetje wat speelde Kaka gisteren goed zeg, hij nadert weer langzaam maar zeker world class level. Was echt genieten gisteren, enige minpuntje was Carvalho.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 151 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 7

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Eto'o halen als die kans er is?

Ja, natuurlijk
Ja, alleen als hij binnen salarisplafond blijft
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 80,5% dat Sparta Praag wint van PEC Zwolle. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-PSV:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!