Ajax Netwerk
donderdag 23 oktober 2014 - 16:26                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 7

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 151 pagina's: « 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 151 »

HR

AFC Ajax forever
Talent

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Reg.: 8 augustus 2003

Kijk dit was weer eens een classico met vooral spanning om de uitslag ipv randzaken. Ik vond pepe best wel aardig spelen, alleen wel erg irritant is het kaarten aannaaien. Ondanks een degelijke goal van CR vond ik hem opvallend afwezig, as usual tegen barca. Eerste helft was echt leuk, real speelde zoals je moet spelen tegen barca, eindelijk! Druk zetten op de middelmatige verdediging van Barca. Genoten ook van Ozil, wat een schot. COentrao soms erg hard en op het randje, maar zowel verdedigend als aanvallend goed gespeeld hoor. 2de Helft vond ik het niveau van beiden teams minder, Barca leek er wel genoeg van te hebben en misschien moe te zijn en daar had Real meer van kunnen profiteren denk ik. Al heeft Real natuurlijk wel weer geluk met de scheids ivm met niet geven 2de gele kaart aan Diarra. 8 gele kaarten in 1 wedstrijd is jammer genoeg dan wel weer absurd.

Anyways leuke wedstrijd, beter dan vorige week en hopelijk heeft Mourinho nu eindelijk het licht gezien, waardoor de volgende Classico's wellicht minstens net zo spannend zijn als deze. B)
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 3 augustus 2002

Lachen, zodra Real 433 met de punt naar achter ging spelen, kwam Barcelona er totaal niet meer aan te pas. Pas in de laatste 10 minuten met wat grotere ruimtes kwam Barcelona weer in z'n spel.

Het is voor Barcelona te hopen dat Mourinho niet opeens het (Cruijff) licht heeft gevonden want anders is Real moeilijk te stoppen.
HR
HR

0634
Administrator

Droomaankoop: -
Reg.: 2 januari 2006

Eigenlijk kwam Barca er niet meer aan te pas toen de 2-1 viel. Daarna was er ineens paniek, geen concentratie meer, niets. Slordige passing, geen bal vast kunnen houden, chaos. Dat heeft er meer mee te maken dan het tiende systeem wat Mourinho zo onderhand probeert.

Wel moet gezegd worden dat de gelijke stand volkomen terecht was. Ook in het eerste halve uur stond Real gewoon uitstekend te ballen. Ze hebben goed gespeeld en met meer druk zetten en niet tever terug zakken kan je Barca gewoon partij geven met de wereldspelers die Real nou eenmaal heeft.

[Dit bericht is veranderd door 0634 (op 26 januari 2012 06:13:11).]
HR
HR

Hendrix
Idool

Vak: 129
Reg.: 9 december 2005

quote:HR
0634 schreef:

Eigenlijk kwam Barca er niet meer aan te pas toen de 2-1 viel. Daarna was er ineens paniek, geen concentratie meer, niets. Slordige passing, geen bal vast kunnen houden, chaos. Dat heeft er meer mee te maken dan het tiende systeem wat Mourinho zo onderhand probeert.

Wel moet gezegd worden dat de gelijke stand volkomen terecht was. Ook in het eerste halve uur stond Real gewoon uitstekend te ballen. Ze hebben goed gespeeld en met meer druk zetten en niet tever terug zakken kan je Barca gewoon partij geven met de wereldspelers die Real nou eenmaal heeft.
HR
Barca mag in de handjes knijpen. Werden gewoon weggetikt in de eerste 30 minuten van beide helften. Alves redt ze met een zondagsschot.
HR
HR

Burzlew
Legende

Uit: Lissabon / Amsterdam
Vak: 410
Reg.: 3 augustus 2002

Hendrix schreef:

(...)

Barca mag in de handjes knijpen. Werden gewoon weggetikt in de eerste 30 minuten van beide helften. Alves redt ze met een zondagsschot.
HR
Eerste helft was het vooral door het fysiek en de druk wat Real in de strijd gooide. Tweede helft waren ze voetballend echt beter.

Overigens had Real bij de goal van Alves al met 10 man moeten staan natuurlijk. Schande dat die Diarra aan de 2e helft mocht beginnen.
HR
HR

Miquell
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Apeldoorn
Vak: 427
Reg.: 30 september 2004

Burzlew schreef:

(...)

Eerste helft was het vooral door het fysiek en de druk wat Real in de strijd gooide. Tweede helft waren ze voetballend echt beter.

Overigens had Real bij de goal van Alves al met 10 man moeten staan natuurlijk. Schande dat die Diarra aan de 2e helft mocht beginnen.
HR
Die eerste gele kaart was ook geen geel van Diarra, Messi maakte na zijn gele kaart overigens ook nog hands. Jammer dat ik dit nergens terug zie want hands is ook geel.
HR
HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 30 november 2003

Miquell schreef:

Die eerste gele kaart was ook geen geel van Diarra, Messi maakte na zijn gele kaart overigens ook nog hands. Jammer dat ik dit nergens terug zie want hands is ook geel.
HR
Opzettelijk hands is geel, gewoon hands niet.
HR
HR

Miquell
Geselecteerd voor Oranje

Uit: Apeldoorn
Vak: 427
Reg.: 30 september 2004

Van de film schreef:

(...)

Opzettelijk hands is geel, gewoon hands niet.
HR
Dat wel ja, maar wat is tegenwoordig opzettelijk hands, als je een vrije trap ervoor geeft moet je ook geel geven enz enz. Die tweede gele kaart van Ramos was er ook geen 1 trouwens. Maar hij had hem eerder al wel kunnen krijgen.
HR
HR

0634
Administrator

Real mag in ieder geval niet zo klagen over de arbiters en ook niet over het vermeende gejank van Barca-spelers. Ze hadden vlak voor rust Diarra moeten verliezen, maar de scheids spaarde hem opzichtig. En wat betreft gejank was Pepe weer schaamteloos bezig na kleine tikjes. Barca-spelers doen dat ook hoor, daar niet van, maar als je het zelf ook doet, moet je een ander er niet van betichten.
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

Ik heb het niet gezien, maar blijkbaar heeft Real eindelijk eens gevoetbald tegen Barcelona. Eindelijk. En kijk, Barcelona krijgt het ineens moeilijk.

Ik hoop voor Real en haar supporters dat Mourinho dat nu voortaan altijd gaat doen.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Uit: Vlissingen
Reg.: 14 augustus 2001

fluwelen linker schreef:

Ik hoop voor Real en haar supporters dat Mourinho dat nu voortaan altijd gaat doen.

HR
Ik neem aan dat je vooral doelt op de wedstrijden tegen Barca...? Ik help het je hopen! ;)
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

Siempre Real schreef:

(...)

Ik neem aan dat je vooral doelt op de wedstrijden tegen Barca...? Ik help het je hopen! ;)
HR
Inderdaad. Vooral tegen Barca. Het is toch ontzettend jammer dat je niet zou proberen te voetballen met als dat spelersmateriaal van Real. Zelfs als je niet wint van Barca haal je daar toch veel meer voldoening uit?
HR
HR

Cacciatore
Vedette

Reg.: 23 augustus 2009

Siempre Real schreef:

(...)

HR
Gebeurt niet, Mourinho is conservatief en angstig. De enige reden waarom hij nu een keer aanvallend (zogenaamd) durfde te spelen is omdat het vereist werd om eventueel door te kunnen gaan wat dus niet gebeurde. Vergeet niet dat hij alsnog met 2 controleurs begon.

fluwelen linker schreef:

(...)

Inderdaad. Vooral tegen Barca. Het is toch ontzettend jammer dat je niet zou proberen te voetballen met als dat spelersmateriaal van Real. Zelfs als je niet wint van Barca haal je daar toch veel meer voldoening uit?
HR
Hier ben ik het wel mee eens, na gister avond sowieso morele winnaar.

[Dit bericht is veranderd door Cacciatore (op 26 januari 2012 23:32:08).]
HRHR
HR

Siempre Real
Legende

Cacciatore schreef:

Gebeurt niet, Mourinho is conservatief en angstig. De enige reden waarom hij nu een keer aanvallend (zogenaamd) durfde te spelen is omdat het vereist werd om eventueel door te kunnen gaan wat dus niet gebeurde. Vergeet niet dat hij alsnog met 2 controleurs begon.

HR
Sorry maar dir vind ik een beetje onzin. Alsof Mou zich iets laat opleggen.... Heel de wereld vraagt om Pepe niet op te stellen, en wat doet hij.... In alle andere wedstrijden speelt Real op de aanval, altijd en overal. De laatste clasicos is hij ook "aanvallend" begonnen, steeds komt ie op voorsprong, daarn neemt Barca het spelletje over en kun je niet anders als achteruit voetballen, dat is toch gewoon wat we hier allemaal vinden? Zo speelt Barca toch? Of is het echt Real dat achterover/achteruit leunt en Barca laat komen? Volgens mij niet, volgens mij speelt (bijna) iedereen zo tegen een ontketent Barca, je hebt namelijk wienig keus.

Ik ben ervan overtuigd dat als die allereerste kans van Gonzalo na 11 seconden een goal was geweest, dat Barca dan gewoon weer hetzelfde spelletje had gespeeld en weer met 70% balbezit van het veld was gestapt en dat we hier dan weer met zijn allen hadden geroepen: Bah verdedigend voetbal van Real, ze hadden beter zus of zo...

Het enige waar ik benieuwd naar ben, is wat gebeurt er met dit Barca als Real met 2-0 voor zou komen... Ik denk dat de rollen dan omgedraaid zullen zijn en dat da spelers als Busquets en Alves zich van hun mooiste kant zullen laten zien... Wie weet de volgend clasico...
HR
HR

Rocky85
Regelmatige invaller

Uit: Utrecht

Siempre Real schreef:

Sorry maar dir vind ik een beetje onzin. Alsof Mou zich iets laat opleggen.... HR
Ik denk niet dat hij bedoelt dat Mourinho aanvallend moest spelen omdat het hem is opgedragen door bovenaf, maar slechts vanwege het feit dat de eerste wedstrijd met 2-1 is verloren. Real moest minimaal 2 doelpunten maken om door te gaan, en dat is nou eenmaal makkelijker wanneer je aanvallender speelt.

Ik ben ervan overtuigd dat als die allereerste kans van Gonzalo na 11 seconden een goal was geweest, dat Barca dan gewoon weer hetzelfde spelletje had gespeeld en weer met 70% balbezit van het veld was gestapt en dat we hier dan weer met zijn allen hadden geroepen: Bah verdedigend voetbal van Real, ze hadden beter zus of zo...HR
Ik denk dat je hier wel gelijk in hebt, maar alleen als het in de eerste helft zou zijn gebeurd. In de 2de helft had Barça het lastig. Als Real de 2-3 had gemaakt, was Barça echt niet meer terug gekomen. Die lagen half in de touwen bij 2-2. Hoewel Real bij een 2-3 voorsprong misschien weer wat achteruit was gaan lopen. Niet omdat het Real is, maar veel ploegen doen dat bij een voorsprong.

[Dit bericht is veranderd door Rocky85 (op 27 januari 2012 13:46:15).]
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Reg.: 25 november 2005

HR
HR

het allerlaatste schaap
Icoon

Reg.: 3 november 2002

Wat een figuur die Mourinho. Hij dreigt, bedreigt, lokt uit, provoceert, stopt vingers in ogen, bespot het publiek, bespeelt de media. Heerlijk.
HR
HR

0634
Administrator

Ik heb er op zich ook niet veel moeite mee. Maar hij speelt wel een rol, overduidelijk. Het werkt alleen als je prijzen pakt en succesvol bent. Een nieuw seizoen zonder hoofdprijs wordt lastig voor hem, vrees ik. Of de CL of de titel moet worden gepakt. Gelukkig voor hem staan ze op pole voor de titel.
HR
HR

Quattroporte Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Als ze de titel nu nog verspelen..
HR
HR

Siempre Real
Legende

Quattroporte schreef:

Als ze de titel nu nog verspelen..
HR
Ach, ga je je nu al indekken? Kom op zeg, nog 17 wedstrijden te gaan. Een paar jaar geleden kwam Real terug van 13 punten tot op 6... Dus onmogelijk is het echt niet... Maar jij geeft het nu al op...? ;)
HR
HR

Madridista
Idool

Reg.: 17 januari 2008

jasperdgg schreef:

(plaatje)
HR
Niet te geloven dat iemand zo iets post, niveau nihil.
HR
HR

Amsterhammer
Moderator

Reg.: 31 juli 2005

Madridista schreef:

(...)

Niet te geloven dat iemand zo iets post, niveau nihil.
HR
Hoezo? Wat heeft hij daar te zoeken?
HR
HR

Madridista
Idool

Amsterhammer schreef:

(...)

Hoezo? Wat heeft hij daar te zoeken?
HR
Ik neem aan dat je de suggestie van die foto begrijpt? (of spreek je geen Spaans?)
HR
HR

Amsterhammer
Moderator

Reg.: 31 juli 2005

Madridista schreef:

(...)

Ik neem aan dat je de suggestie van die foto begrijpt? (of spreek je geen Spaans?)
HR
Nee, mijn Spaans is heel beperkt. Ik ging er van uit dat de suggestie was dat hij de arbiter aan het opwachten was i.v.m. omkooping? Ik hoor het graag van je. Mijn reactie was puur op het foto = waarom staat hij uberhaupt daar waar hij niets te zoeken heef?
HR
HR

Madridista
Idool

Ik weet niet wat hij daar te zoeken heeft (volgens mij is het een gemonteerde foto) waar het mij om gaat is het onderschrift “20 euro fellatio, 50 euro coïtus – de crisis en dubbele banen” (ik schrijf hier de nettere termen voor de vermelde seksuele handelingen)
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 151 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 7

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 17,8% dat Fortuna Sittard wint van NAC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Go Ahead Eagles:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!