Ajax Netwerk
maandag 21 april 2014 - 04:17                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 7

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 151 pagina's: « 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 151 »

HR

martijndepro
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 18 november 2008

quote:HR
Siempre Real schreef:
Er zijn op dit forum ongetwijfeld mensen die goed ingeburgerd zijn bij Ajax, kunnen zij de vraag beantwoorden waarom Ajax en Real (nog) geen samenwerkingsverband hebben? Real zou best wel een aantal talenten richting A'dam willen sturen om te laten rijpen.... Waarom komt dat nou niet van de grond? Ze hebben beiden dezelfde sponsor, dus daar zit het hem niet in...

Om die reden ging Portillo naar Brugge en niet naar Ajax...
HR
Omdat Ajax dat helemaal niet moet willen. Daar is Ajax een veel te grote club voor en Ajax leidt zijn eigen talenten op.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Vak: -
Reg.: 14 maart 2002

Van de film schreef:
En wat had barca nu voor verschrikkelijk iets tegen mou gedaan? HR
http://www.catenaccio.nl/2011/achtergrond/rivalen/mourinho%e2%80%99s-gevaarlijke-spel-met-barcelona/

Zal ook meespelen, gok ik.
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

martijndepro schreef:

(...)

Omdat Ajax dat helemaal niet moet willen. Daar is Ajax een veel te grote club voor en Ajax leidt zijn eigen talenten op.
HR
Ajax is nergens te groot voor. Een club die niet presteert is geen grote club. We moeten ons nederig opstellen en helemaal vanaf de grond met de visie Cruijff opbouwen. Totdat we zijn waar we willen zijn moeten we op allerlei manieren proberen dit traject zo goed mogelijk te laten verlopen.

Maar goed, Cruijff zal wel uberhaubt niet willen samenwerken met Real. Dan werken we toch samen met Barca, Inter en Arsenal. Lijkt me uitstekend.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Ares schreef:

http://www.catenaccio.nl/2011/achtergrond/rivalen/mourinho%e2%80%99s-gevaarlijke-spel-met-barcelona/

HR
Ik zie bij de 'tactische analyse' van nederland overigens dat ze mijn idee hebben gejat, maar goed. Misschien een keer patent op aanvragen...
HR
HR

martijndepro
Vedette

Loki schreef:

(...)

Ajax is nergens te groot voor. Een club die niet presteert is geen grote club. We moeten ons nederig opstellen en helemaal vanaf de grond met de visie Cruijff opbouwen. Totdat we zijn waar we willen zijn moeten we op allerlei manieren proberen dit traject zo goed mogelijk te laten verlopen.

Maar goed, Cruijff zal wel uberhaubt niet willen samenwerken met Real. Dan werken we toch samen met Barca, Inter en Arsenal. Lijkt me uitstekend.
HR
En mij niet. Ajax hoeft geen talenten die amper wat toevoegen een jaar onderdak te bieden. Als je als talent goed genoeg bent om Ajax naar een hoger niveau te tillen kun je ook mee als selectielid van je eigenlijke werkgever. Elk ander dertien in een dozijn talent verdoe je je tijd aan en je verloochent je eigen jeugdspelers.

Dus, niet doen.
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Van de film schreef:

(...)

Ik zie bij de 'tactische analyse' van nederland overigens dat ze mijn idee hebben gejat, maar goed. Misschien een keer patent op aanvragen...
HR
Misschien kun je beter je (kwalitatief uitstekende) visies en ideeën over voetbal bundelen en structureren tot een boek, dan kun je er ook patent op vragen.

De losse verhalen op het open net zijn niet patent waardig, en daar mag iedereen uithalen wat ie wil.

@ Martijn, ik had het nu over huurspelers die wel iets zouden toevoegen. Is dat voor jou iets dat onmogelijk is? En als ze iets zouden toevoegen, zouden we er dan toch nog geen gebruik van moeten maken?
HR
HR

Van de film
Legende

Loki schreef:

Misschien kun je beter je (kwalitatief uitstekende) visies en ideeën over voetbal bundelen en structureren tot een boek, dan kun je er ook patent op vragen.

De losse verhalen op het open net zijn niet patent waardig, en daar mag iedereen uithalen wat ie wil.

@ Martijn, ik had het nu over huurspelers die wel iets zouden toevoegen. Is dat voor jou iets dat onmogelijk is? En als ze iets zouden toevoegen, zouden we er dan toch nog geen gebruik van moeten maken?
HR
Hmm, geen verkeerd idee.
HR
HR

martijndepro
Vedette

Loki schreef:
HR
Nee ik vind van niet. Zoals ik al zei: als een talent goed genoeg is om Ajax beter te maken, kan ie ook mee bij zijn eigen club. Dat soort talenten worden dan ook niet verhuurd. De gemiddelde talenten die op jonge leeftijd dezelfde gebreken vertonen als de eigen Ajax-talenten wél. En dan ben ik van mening dat een club met de status, die onmiskenbaar aanwezig is, van Ajax zich daar niet voor moet lenen.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Uit: Vlissingen
Reg.: 14 augustus 2001

Ares schreef:

(...)

HR
Kijk eens aan, 95% van het verhaal mist nog een heel klein maar belangrijk detail.
HR
HR

Jodinho 30
Internationale topspeler

Uit: Weesp
Vak: 116
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 21 juli 2003

Siempre Real schreef:

(...)

Kijk eens aan, 95% van het verhaal mist nog een heel klein maar belangrijk detail.
HR
Siempre, verschijnen er in de spaanse media ook berichten over een bod van Real op Suarez? Volgens een engelse krant zou het een "shocking" bod wezen van bovende 50 miljoen euro. Is er interesse of niet?
HR
HR

fluwelen linker
Moderator

Uit: Antwerpen-Deurne
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

Siempre Real schreef:

Om die reden ging Portillo naar Brugge en niet naar Ajax...
HR
Ik heb Portillo zien spelen bij Brugge en geloof me, het kan bijna niet anders dat Ajax daar ook sportieve redenen voor had. :B
HR
HR

Villas-Boas
Icoon

Uit: Oostvoorne
Droomaankoop: Iker Muniain
Reg.: 14 maart 2003

Wat een nederlaag voor het voetbal, de corrupte spaanse bond laat Pepe gaan.

Het is namelijk geoorloofd om op de handen van spelers te staan (ook nog express) de spaanse bond geeft dan toe aan vuilspel.

Dus voor alle toekomstige tegenstanders van Barcelona, schop die poten van al die geweldige voetballers eraf want het wordt niet bestraft.

Vond het lachwekkend dat Mourinho al te weinig kreeg met die vinger in het oogincident,

Je zou bijna denken dat de Spaanse bond Real Madrid is.

[Dit bericht is veranderd door Villas-Boas (op 23 januari 2012 22:16:42).]
HR
HR

0634
Administrator

Reg.: 2 januari 2006

Over dat laatste wil ik niet eens nadenken, maar het is inderdaad een schandalige aanfluiting dat dit gewoon kan. Dat Balotelli maar vier potjes krijgt is al idioot, dit is nog erger. Schande voor het voetbal, die twee.
HRHR
HR

Siempre Real
Legende

Villas-Boas schreef:

Wat een nederlaag voor het voetbal, de corrupte spaanse bond laat Pepe gaan.

Het is namelijk geoorloofd om op de handen van spelers te staan (ook nog express) de spaanse bond geeft dan toe aan vuilspel.

Dus voor alle toekomstige tegenstanders van Barcelona, schop die poten van al die geweldige voetballers eraf want het wordt niet bestraft.

Vond het lachwekkend dat Mourinho al te weinig kreeg met die vinger in het oogincident,

Je zou bijna denken dat de Spaanse bond Real Madrid is.
HR
Heeft te maken met het feit dat de scheids niets gezien dus niets gerapporteerd heeft en dat Barca geen aanklacht heeft ingediend. Dat laatste is natuurlijk bijzonder.... Kloppen doet het uiteraard niet, maar de spaanse bond gebruikt alleen tv beelden als iemand (scheids of tegenpartij) een zaak indiend...

Ben benieuwd of Mou hem woensdag opstelt, heb gisteren Varane gezien en ik hoop dat hij speelt.
HR
HR

Amsterhammer
Moderator

Uit: Amsterdam
Reg.: 31 juli 2005

Siempre Real schreef:

(...)

.... Kloppen doet het uiteraard niet, maar de spaanse bond gebruikt alleen tv beelden als iemand (scheids of tegenpartij) een zaak indiend...

Ben benieuwd of Mou hem woensdag opstelt, heb gisteren Varane gezien en ik hoop dat hij speelt.
HR
Dan weten we dat tenminste, maar het is echt schandalig. Ik dacht jij had gepost dat Pepe het beest twee weken 'vakantie' had gekregen?

Als we van het stuk dat Ares gepost heeft uitgaan, kan je wel gif op nemen dat Mou hem opstelt, tenzij iemand hoger in de club een beslissing durft te nemen en hem verbiedt de debiel op te stellen.
HR
HR

Van de film
Legende

Siempre Real schreef:

HR
Nou ja, uit dit stuk blijkt dat mourinho maar een zielige man is die niet kan hebben dat hij werd uitgescholden door het publiek van barcelona en het ook niet kan hebben dat hij steeds verliest en daardoor spelers en (assistent) trainers van barcelona belachelijk maakt of zelfs fysiek aanvalt.

En hij moet het wel hebben van psychologische oorlogvoering, provocatie, zeuren over de scheidsrechter en dat soort fratsen omdat hij voetballend telkens maar weer overklast wordt. Hij wordt later zo'n oude cynische man die vindt dat hij te weinig in het leven heeft gekregen, terwijl hij nog veel meer heeft gekregen dan hij waard is.
HR
HR

Ride
Internationale topspeler

Uit: Hoorn
Vak: 129
Droomaankoop: Jari Litmanen
Reg.: 21 januari 2011

Het Spaanse Marca heeft op maandagochtend de nijpende relatie tussen José Mourinho en een aantal van zijn top-spelers onthuld. De Portugese oefenmeester lijkt het steeds moeilijker te kunnen vinden met zijn selectie.

Real Madrid kreeg de afgelopen dagen veelal hoon over zich heen van de critici, die met name het spel van Real Madrid laakten. De Madrilenen kwamen het veld op in een zeer defensie opstelling, waar de fans en liefhebbers juist liever hadden gezien dat Madrid de aanval zocht, zoals het in de eerste ontmoeting in competitieverband van dit seizoen ook deed. Ook de actie van Pepe in het duel met FC Barcelona, de Portugees trapte op de hand van Lionel Messi, kon op flinke kritiek rekenen.

De spanningen tussen spelers en trainer waren op de vrijdagtraining van De Koninklijke overduidelijk zichtbaar. Volgens de Spaanse krant zou Mourinho zich vrijdag tot Sergio Ramos hebben gewend met de opmerking: "Jullie hebben mij echt ontdaan in de mixed zone." Hierop antwoordde Ramos: "Nee trainer, jij hebt alleen gelezen wat de media heeft gepubliceerd, niet alles wat wij zeiden."

Volgens de Spaanse krant zou Mourinho ook zijn Spaanse kliek hebben aangevallen met de woorden: "Maar natuurlijk, jullie Spaanse wereldkampioenen worden door jullie vrienden in de pers beschermd... Evenals de keeper." Iker Casillas, de doelman in kwestie, ving deze woorden op en zou hebben gereageerd op de Portugees. ";Baas, hier zeggen wij dingen recht in elkaars gezicht."

Mourinho wendde zich weer tot Sergio Ramos, met de vraag: "Sergio, waar was jij het eerste doelpunt?" Ramos antwoorde dat hij Gerard Pique verdedigde, waarop Mourinho hem vertelde dat hij Carles Puyol had moeten dekken. Ramos was hier duidelijk niet van gediend en vertelde zijn trainer dat hij en zijn teamgenoot Pepe de mandekking van de beide centrale Barcelona-verdigers geruild hadden.

"Hij (Puyol,red.) en Pique waren de verdedigers uit het vijf-meter gebied aan het lokken, hierop besloten wij dat het nodig was om te wisselen van mandekking." Mourinho kon deze woorden niet waarderen waarop hij uithaalde naar de sterspeler uit Sevilla: "Wat is dit nou? Probeer jij nu jouw kwaliteiten als trainer uit?"

"Nee, maar soms is het tijdens een wedstrijd noodzakelijk om te wisselen in taken. Maar gezien jij nooit eens speler op niveau bent geweest zul jij dit ongetwijfeld niet herkennen", waren de woorden van Ramos op de uithaal van Mourinho.

Alleen voor deze zin eeuwig hulde voor Ramos ;B
HR
HR

Van de film
Legende

Ramos is idd 400% in punten gestegen :B.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Van de film schreef:

(...)

Nou ja, uit dit stuk blijkt dat mourinho maar een zielige man is die niet kan hebben dat hij werd uitgescholden door het publiek van barcelona en het ook niet kan hebben dat hij steeds verliest en daardoor spelers en (assistent) trainers van barcelona belachelijk maakt of zelfs fysiek aanvalt.

En hij moet het wel hebben van psychologische oorlogvoering, provocatie, zeuren over de scheidsrechter en dat soort fratsen omdat hij voetballend telkens maar weer overklast wordt. Hij wordt later zo'n oude cynische man die vindt dat hij te weinig in het leven heeft gekregen, terwijl hij nog veel meer heeft gekregen dan hij waard is.
HR
Jouw conclusie? Let wel, zoals ik al zei, je mist nog een stukje. En wat ik ook al zei, het hele gezeik rond de clasicos is al begonnen ver voordat Mou trainer was van Real.

@Ride: Dat hele verhaal is gisteren door de hele selectie incl de Portugezen en Brazilianen ontzenuwd. Let wel, het verhaal is optegetekend door een liplezer! Ook Marca heeft inmiddels toeggegeven de jus wat pittiger bgemaakt te hebben. Feit is wel dat de Spaanse (internationals) van Real gezegd hebben dat ze liever een andere tactiek zien en dat spelers meer vrijheid moeten hebben om hun taken uit te voeren. Ramos is samen met Iker en Alonso wel een speler die de dialoog met Mou zoekt en vindt. Hij heeft al eens eerder gevraagd of Mou de bal vanaf de 16 op de lat kon "leggen", Ramos deed het zelf 3 keer achter elkaar voor. Mourinho weigerde met de mededeling dat niet hij maar Ramos de voetballer was...
Ik ben er om de tactiek uit te zetten en jullie om die uit te voeren waren zijn woorden.

@Amsterhammer: klopt, vanuit Madrid kwam daags na de clasico de mededeling dat Pepe 2 weken "vakantie" zou krijgen. Ik weet dat er vanuit de directie bij Mou is aangedrongen om hem niet op te stellen. Zidane heeft zelf met Mou gesproken over de mogelijkheid om Varane meer speeltijd te geven. Mou echter heeft in zijn contract bedongen dat hij en alleen hij over de tactiek en de opstelling gaat.
Ik ben dan ook reuze benieuwd wat hij morgen gaat doen. Als ik de wedstrijd tegen Athletic bekijk, moet hij Varane wel een kans geven, hij speelde samen met Ramos een dijk van een wedstrijd!
HR
HR

Ride
Internationale topspeler

Uit: Hoorn
Vak: 129
Droomaankoop: Jari Litmanen
Reg.: 21 januari 2011

Siempre Real schreef:
@Ride: Dat hele verhaal is gisteren door de hele selectie incl de Portugezen en Brazilianen ontzenuwd. Let wel, het verhaal is optegetekend door een liplezer! Ook Marca heeft inmiddels toeggegeven de jus wat pittiger bgemaakt te hebben. Feit is wel dat de Spaanse (internationals) van Real gezegd hebben dat ze liever een andere tactiek zien en dat spelers meer vrijheid moeten hebben om hun taken uit te voeren. Ramos is samen met Iker en Alonso wel een speler die de dialoog met Mou zoekt en vindt. Hij heeft al eens eerder gevraagd of Mou de bal vanaf de 16 op de lat kon "leggen", Ramos deed het zelf 3 keer achter elkaar voor. Mourinho weigerde met de mededeling dat niet hij maar Ramos de voetballer was...
Ik ben er om de tactiek uit te zetten en jullie om die uit te voeren waren zijn woorden.

HR
Mijn excuses dan.
Beetje stookverhaal maar ik vind het zo zonde van Real Madrid.
Prachtclub maar met een verkeerde trainer.
HR
HR

Van de film
Legende

Siempre Real schreef:

Jouw conclusie?
HR
Jep.
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Reg.: 25 november 2005

Siempre Real schreef:
Er heeft overigens wel eens een "gerucht" de ronde gedaan die akelig dicht bij de waarheid lag. Volgens dat gerucht zou Nuñez toegezegd hebben om Mourinho officieel assitent van van Gaal te maken, maar toen puntje bij paaltje kwam wist Nuñez opeens van geen afspraak. Aan dat egrucht ging ook nog het verhaal van betalingen die nooit gedaan zijn maar waar Mou wel recht op had....

Grager en duidelijker kan/mag ik niet zijn.... Maar bovenstaande geruchten raken de waarheid.
HR
Het is weer amusant hoe je er een of andere twist aan probeert te geven waardoor Mourinho's imbiciliteit valt te verklaren, maar wat heeft die Nuñez met het hedendaagse Barcelona te maken? Die man is daar al meer dan 10 jaar weg. Daarnaast lijkt het me moeilijk vol te houden voor Mourinho dat hij slechter is geworden van z'n vertrek uit Barcelona.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Van de film schreef:

(...)

Jep.
HR
Mooi!

Mijn excuses dan.HR
dat gaat me dan weer net iets te ver... Maar excuses zondermeer aanvaard, hoewel dus overbodig. Marca is jarenlang de huiskrant van Real geweest, totdat er het één en ander is voorgevallen, sindsdien worden zij niet meer direct geinformeerd en hebben zij geen "status aparte" meer. Dat steekt en dus zijn ze constant op zoek naar Koninklijk nieuws en zo nu en dan schieten ze door....
HR
HR

Rocky85
Regelmatige invaller

Uit: Utrecht
Reg.: 2 januari 2006

Siempre Real schreef:

Ik ben er om de tactiek uit te zetten en jullie om die uit te voeren waren zijn woorden.HR
Ik vind zo'n actie van Ramos toch wel een behoorlijk aanval op zijn trainer. Iets wat ik toch opvallend vind aangezien de kracht van Mourinho juist is dat zijn spelers voor hem door het vuur gaan. Hetzelfde geldt voor de discussies rondom de speelstijl. Wat natuurlijk niet helpt is dat de Spaanse internationals bij de nationale ploeg opeens in een ander systeem spelen waarbij men meer probeert te combineren. Wanneer ze zich daar prettig bij voelen, en ik kan me goed voorstellen dat dat zo is aangezien ze het EK en WK wonnen, lijkt het me ook vervelend dat je dan weer in het systeem van Mourinho speelt.

@Amsterhammer: klopt, vanuit Madrid kwam daags na de clasico de mededeling dat Pepe 2 weken "vakantie" zou krijgen. Ik weet dat er vanuit de directie bij Mou is aangedrongen om hem niet op te stellen. Zidane heeft zelf met Mou gesproken over de mogelijkheid om Varane meer speeltijd te geven. Mou echter heeft in zijn contract bedongen dat hij en alleen hij over de tactiek en de opstelling gaat.
Ik ben dan ook reuze benieuwd wat hij morgen gaat doen. Als ik de wedstrijd tegen Athletic bekijk, moet hij Varane wel een kans geven, hij speelde samen met Ramos een dijk van een wedstrijd!
HR
Stel dat Mourinho Pepe toch opstelt, wat dan? Moet je dat interpreteren als de eerste scheurtjes tussen coach en directie (inclusief Zidane)?
HR
HR

DarkChild
Moderator

Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

Siempre, we hebben je inside information nodig!

1)al eerder gevraagd, maar wat is de status met betrekking tot Suarez? Is er daadwerkelijk concrete interesse in hem?

2)op vi.nl is te lezen dat Mourinho 'zijn afscheid al heeft aangekondigd'. De bron was AS. Is daar iets van waar?
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 151 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 7

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax Hakim Ziyech kopen?

Ja
Nee
Alleen als er een speler vertrekt
geen idee...

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 60,7% dat NAC wint van RKC Waalwijk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Heracles Almelo-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!