Ajax Netwerk
maandag 22 december 2014 - 05:50                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 7

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 151 pagina's: « 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 151 »

HR

Madridista
Idool

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008

quote:HR
JC-14 schreef:

Het is gewoon dieptriest, Madridista. De reputatie van je club wordt besmeurd. Vroeger stond Real Madrid voor fatsoenlijk gedrag en goed voetbal. Tegenwoordig staat er stel tuig op het veld dat niet kan voetballen. Dit is echt het dieptepunt in de geschiedenis van Real Madrid in mijn beleving.
HR
Kijk, hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. En ik heb al vaker gezegd dat Pepe gek is (jammergenoeg want op zich is het gewoon een hele goede verdediger) De schuld van dit gedoe ligt ook bij Mourinho, die is zelf zo opgefokt rond wedstrijden tegen Barcelona dat hij dit op zijn spelers overbrengt. Maar dat er "een stelletje tuig op het veld" staat "dat niet kan voetballen" ben ik niet met je eens. Er zijn er een aantal die over de schreef gaan (Pepe, Marcelo, soms Ramos..) maar ten eerste zijn dat stuk voor stuk prima voetballers en ten tweede houdt de rest zich een stuk rustiger en ga jij me hoop ik toch niet vertellen dat Di María, RC, Özil etc. niet kunnen voetballen.)
HR
HR

Vaart erin
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 422
Reg.: 8 februari 2009

Di Maria en Ozil kunnen wel voetballen, maar staan niet op het veld. Als je twee van je beste spelers op de bank zet, wordr het gewoon moeilijker.
HR
HR

Madridista
Idool

Reg.: 17 januari 2008

Vaart erin schreef:

Di Maria en Ozil kunnen wel voetballen, maar staan niet op het veld. Als je twee van je beste spelers op de bank zet, wordr het gewoon moeilijker.
HR
Dat is zeker waar, ik vind dan ook dat veel van dit gedoe volledig te wijten is aan de tactiek van Mou.
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 25 november 2005

Als je Pepe, Ramos en Marcelo buiten beschouwing laat valt het allemaal wel mee. Real zou er echt enorm goed aan doen om afscheid te nemen van Pepe. Ik heb echt nog nooit een voetballer gezien die het imago van een club zo veel schade berokkent. Overigens denk ik dat ze ook beter af zijn zonder Mourinho, dat is gewoon een nare vent. Ik verheug me op de dag dat Real Madrid gewoon weer Real Madrid is, met sierlijke voetballers die mooi voetbal spelen.
HR
HR

JC-14
Internationale topspeler

Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 25 september 2009

Arbeloa, Carvalho en Mourinho hebben ook een handje van onsportief gedrag.

Verder vind ik het vrij hypocriet hoe Real Madrid zich nu opstelt richting Pepe. Dat verwerpelijke gedrag van hem is niets nieuws, het is structureel. Vrijwel elke wedstrijd. Altijd hebben ze hem verdedigd, en van de een op de andere dag is hij te ver gegaan? Terwijl zijn trainer ongestraft vingers in ogen mag prikken. Raar clubje.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Uit: Vlissingen
Reg.: 14 augustus 2001

jasperdgg schreef:

(...)

Die wedstrijd dat hij helemaal over de schreef ging en iets van tien wedstrijden schorsing kreeg was niet tegen Barca. Real had hem toen al moeten ontslaan trouwens. Ik hoorde van een Spaanse vriend dat dat nu ook wordt gesuggereerd in de Spaanse pers. Enig idee of er maatregelen zullen komen vanuit Real, of doen ze er niks aan net zoals aan hun oogprikkende trainer?
HR
Voorlopig 2 weken op vakantie gestuurd door Real, althans dat is het bericht wat mij vandaag bereikte.

@JC14: ik zag een paar weken geleden een supporter van Ajax het veld opkomen en de keeper van de tegenpartij aanvallen, in de ArenA... Rare club dat Ajax!

In Italië loopt ene Berlusconi die denkt dat ie 18 is en alle vrouwen kan krijgen, daarnaast is ie ook nog zijdelings verbonden aan ene AC Milan... Rare clubje dat AC Milan... Get the picture?

Oh ja, Di Maria was geblesseerd dus die kon Mou helemaal niet opstellen. Het niet opstellen van Özil snap ik ook niet, liever zie ik hem ipv CR.

Ramos valt in de categorie: Hierro, Sanchiz, Migeuli, Alexanko en zo kun je er nog een stuk of wat noemen, hard, tegen het randje en soms erover. Soms heel soms een lichte waas, maar het is wel 1 van de betere verdedigers in Spanje op dit moment... en gezien zijn leeftijd nog volop in ontwikkeling.

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 20 januari 2012 16:51:27).]
HR
HR

RvE
Lid 2de elftal

Vak: 425
Reg.: 16 juni 2009

Het gaat fout bij Real door de angst die ze uitstralen zodra ze tegen barcelona spelen.
In alle andere wedstrijden komen ze het veld op met een houding van "wij zijn hier de baas" en als je die koppies ziet als ze tegen barcelona spelen...

Dit komt uiteraard ook door de tactiek die Morinho hanteerd. Bij een Inter werkt dat maar Real moet gewoon altijd van eigen kracht uitgaan.

Wilt niet zeggen dat ze dan wel winnen maar ik ben ervan overtuigd dat ze dan wel meer kans maken.
HR
HR

Bazza
Icoon

Reg.: 20 januari 2002

Maar het is nooit in me opgekomen om een andere voetballer expres pijn te doen.'HR
:D

Het gesticht, daar hoort hij thuis.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Weet je, ik geloof hem ook nog wel. Buiten het veld is hij waarschijnlijk een aardige gozer. Ik ken wel meer van dat soort types, dat wanneer ze gaan voetballen de wereld zwart wordt en ze wel een andere persoonlijkheid lijken. Hij heeft zichzelf gewoon niet in de hand binnen de lijnen en dus hoort hij daar niet.
Zo, das mijn professionele psychologische analyse :B.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Van de film schreef:

Weet je, ik geloof hem ook nog wel. Buiten het veld is hij waarschijnlijk een aardige gozer. Ik ken wel meer van dat soort types, dat wanneer ze gaan voetballen de wereld zwart wordt en ze wel een andere persoonlijkheid lijken. Hij heeft zichzelf gewoon niet in de hand binnen de lijnen en dus hoort hij daar niet.
Zo, das mijn professionele psychologische analyse :B.
HR
Dat is nou de reden dat ik dan toch liever voor een gediplomeerde kwakzalver kies... :P Pepe is echt een aardige gozer die eenmaal een voetbalshirt aan, veranderd in een minder aardige gozer, als jij nou eens een paar sessies met hem houdt, wellicht komt het dan goed met hem... :B
HR
HR

0634
Administrator

Reg.: 2 januari 2006

RvE schreef:

Dit komt uiteraard ook door de tactiek die Morinho hanteerd. Bij een Inter werkt dat maar Real moet gewoon altijd van eigen kracht uitgaan.

HR
Tja, ach, ik ben geen Mourinho fan, maar het wangedrag van Pepe valt toch alleen maar aan Pepe te wijten vind ik. Als mens mag je zelf nadenken, en als je coach bepaalt dat je op het randje moet spelen tegen een ploeg tegen wie je het traditioneel lastig hebt, kan ik me nog voorstellen, maar dit is natuurlijk zover over het randje dat het randje niet eens meer zichtbaar was. Ik kan me niet voorstellen dat Mourinho of de clubleiding dit dan ook goed keurt.

Aan de andere kant, ik weet niet wat er door de betrokkenen over gezegd is, maar Real/Mourinho zou er goed aan doen openlijk afstand te nemen van dit gedrag. Real is een te mooie club om zo besmeurd te worden. En hoe je het went of keert, dit heeft toch ook effect op het imago van de club.
HR
HR

Siempre Real
Legende

0634 schreef:

. En hoe je het went of keert, dit heeft toch ook effect op het imago van de club.

HR
Mee eens, maar je kunt het de club niet aanrekenen en stellen dat Real een rare club is of een club van debielen. Dat gaat nergens over en je doet duizenden mensen zwaar te kort. De club is niet Mourinho/Perez/Pepe/CR of wie dan ook...
HR
HR

Van de film
Legende

Siempre Real schreef:

Dat is nou de reden dat ik dan toch liever voor een gediplomeerde kwakzalver kies... :P Pepe is echt een aardige gozer die eenmaal een voetbalshirt aan, veranderd in een minder aardige gozer, als jij nou eens een paar sessies met hem houdt, wellicht komt het dan goed met hem... :B
HR
Ik heb de wedstrijd zojuist gekeken, en die pepe is met shirt aan echt een ongelooflijke schande voor het voetbal. Die vent maakt zelf de aller, allergrofste overtredingen die er zo ongeveer bestaan in het voetbal en gaat dan zelf schwalbes maken.
Maar hij niet alleen, xabi alonso, concentrao en carvalho waren de laatste 5 minuten onvoorstelbaar aan het schoppen. Op een gegeven moment (ik dacht 1e minuut blessuretijd) werden er zelfs twee (adriano en messi) tegelijk neergemaaid. Maar dan ook letterlijk neergemaaid. Het leek wel alsof ik naar zo'n clipje van die fainting goats zat te kijken.
Hoe carvalho ergens in de 80 minuten messi ook van achter schopt en daar gewoon geel voor krijgt terwijl hij daar 5 wedstrijden schorsing voor moet krijgen. Ik vond het soms gewoon naar om naar te kijken. Hoe ver dit real qua mentaliteit is afgezakt is onvoorstelbaar. Dan heb ik liever dat ze alle grootheden bij elkaar kopen en mooi voetbal spelen, zoals toen in de goede tijd met zidane.
HRHR
HR

Siempre Real
Legende

Ik heb zo een beetje het internet afgespeurd op reacties nav het gedrag van Pepe en ik ben heel wat aardige tegengekomen. De meesten praten er schande van, sommigen vragen zich af waar het fout is gegaan met deze jongen en opvallend vaak wordt er "gejuicht" kreten als volgende keer door midden schoppen vlogen me rond de ogen....

Nou hoeft ie van mij Messi echt niet door midden te zagen, ik weet wel een paar anderen die hij wel door midden mag zagen, maar het is toch echt opvallend hoeveel (Spaans sprekenden) mensen een hekel hebben aan Barca en Messi.

De meest opvallende was nog wel 1 iemand uit Mexico die vond dat ze heel Barca moesten schorsen wegens opruien in de pers. Ik houd het op door midden zagen van een paar: Busquets, Pique en Alves :D :D

Om heel eerlijk te zijn snap ik niet hoe je een hekel kunt hebben aan Messi... Tis echt waar een prachtig jong en hij kan verrekte goed ballen, verkeerde club maar dat is hem vergeven... ;B

Breaking news......

Liverpool en Real onderhandelen over een mogelijk transfer van LUIS SUAREZ naar de Spaanse hoofdstad. Real zou een openingsbod van 22 mln euro hebben uitgebracht. De speler, die momenteel een schorsing van 8 wedstrijden uitzit wegens vermeende racistische uitaltingen, zou wel oren hebben naar een overgang. Suarez zou zich in Engeland not happy en opgejaagd voelen.

Nog meer breaking news... het gaat hard nu

Perez zet Pepe op de transferlijst. De voorzitter van Real heeft het gehad met de kuren van de Portugees. Pepe zou nog deze transferperiode mogen vertrekken...

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 20 januari 2012 22:00:27).]
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Tsja, Siempre, op Real-forums zal je ongetwijfeld genoeg Barca en Messi-haters aantreffen. Ik kan je vertellen, de rest van de wereld haat Pepe en het Real van Mourinho. Zo langzamerhand raak ik van overtuigd dat een Real-fan die pro-Mourinho is ongeveer hetzelfde is als een Ajax-fan die pro-Ten Have is. Beiden moeten gewoon zo snel mogelijk de deur uitgeschopt worden.
HR
HR

Siempre Real
Legende

jasperdgg schreef:

Tsja, Siempre, op Real-forums zal je ongetwijfeld genoeg Barca en Messi-haters aantreffen. Ik kan je vertellen, de rest van de wereld haat Pepe en het Real van Mourinho. Zo langzamerhand raak ik van overtuigd dat een Real-fan die pro-Mourinho is ongeveer hetzelfde is als een Ajax-fan die pro-Ten Have is. Beiden moeten gewoon zo snel mogelijk de deur uitgeschopt worden.
HR
Beetje voorbarige conclusie van je om te denken dat ik alleen maar Real forums heb afgespeurd... Vreemd ook dat je dat concludeert, beter had je er naar kunnen vragen, want ik heb bewust Real forums vermeden en me vooral op reacties nav krantenverslagen van de wedstrijd gericht, zo objectief mogelijk dus....

Ik ben Real fan en ik ben pro Mourinho, ik wacht tot je me de deur uit komt schoppen.... Kom maar! :P
Ik geloof nog steeds niet dat Mourinho zijn spelers ophitst om juist tegen Barca te gaan schoppen. Dat wil overigens niet zeggen dat ik het altijd eens ben met de gekozen tactiek.
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Ik wil jou niet de deur uitschoppen hoor. :) Slechts Mourinho en Ten Have. Ik denk dat als je over een paar jaar terug kijkt op deze periode je ook in zult zien dat het geen beste was in de geschiedenis van Real.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Siempre Real schreef:
Ik ben Real fan en ik ben pro Mourinho, ik wacht tot je me de deur uit komt schoppen.... Kom maar! :P
Ik geloof nog steeds niet dat Mourinho zijn spelers ophitst om juist tegen Barca te gaan schoppen. Dat wil overigens niet zeggen dat ik het altijd eens ben met de gekozen tactiek.HR
Wat denk jij dat de oorzaak is dat het elke keer tegen Barcelona mis gaat dan? Dat zijn toch niet de enige wedstrijden die ze verliezen.
HR
HR

0634
Administrator

Reg.: 2 januari 2006

Siempre Real schreef:

(...)

Mee eens, maar je kunt het de club niet aanrekenen en stellen dat Real een rare club is of een club van debielen. Dat gaat nergens over en je doet duizenden mensen zwaar te kort. De club is niet Mourinho/Perez/Pepe/CR of wie dan ook...
HR
Heb je ook gelijk in. Maar zoiets geeft wel af op de club. Een keertje kan je het wel hebben hoor, een goede wedstrijd en niemand heeft het er meer over. Maar van mij mag een club zich er wel openlijk tegen afzetten. Dit soort dingen kunnen niet.
HR
HR

Amsterhammer
Moderator

Reg.: 31 juli 2005

Siempre Real schreef:

(...)

Ik ben Real fan en ik ben pro Mourinho,.....
HR
Dat weten we, en zelfs dat je (nog steeds) Mourinho fan bent kan ik enigzins begrijpen, maar.....

Siempre Real schreef:

Ik geloof nog steeds niet dat Mourinho zijn spelers ophitst om juist tegen Barca te gaan schoppen. Dat wil overigens niet zeggen dat ik het altijd eens ben met de gekozen tactiek.
HR
...dit, beste Siempre, geeft mij echt moeite. Hoe kan je nou al de bewijzen die ieder enkel keer dat een van deze clasicos langs komt vertoont worden, blijven verloochenen? Ik zie genoeg van Real in andere wedstrijden om 10000% zeker van te zijn dat ze regelmatig tegen Barca harder en smeriger spelen dan hoe ze tegen andere ploegen optreden. Het is echt zo. Dus, men weet dat ze ook beter zijn als ze vanuit eigen kracht het spel maken en minder hard optreden. Het is daarom zo teleurstellend en zo zonde dat Mourinho het niet aandurft om ze voetballend tegen Barca te laten verliezen, in plaats van schoppend.
HR
HR

Van de film
Legende

Dat komt omdat ze steeds van barca verliezen. En mourinho is nou eenmaal een slechte verliezer, dus dan slaan de stoppen door van de spelers wanneer ze wéér met 1-2 achter staan.
HR
HR

J.Ullrich
Vedette

Droomaankoop: Alessio Cerci
Reg.: 31 mei 2007

Van de film schreef:

Dat komt omdat ze steeds van barca verliezen. En mourinho is nou eenmaal een slechte verliezer, dus dan slaan de stoppen door van de spelers wanneer ze wéér met 1-2 achter staan.
HR
Eens. Ik geloof dat het allemaal meer onbewust gebeurt, vanuit een gevoel van machteloosheud en woede. Wanhoop ook. Natuurlijk niet bewust drie uur voor de wedstrijd in de wedstrijdbespreking.

Maar dat het elke keer zo fout gaat vind ik niet zo professioneel, van de doorgaans door en door uitgekiende Mourinho. Daar zit ergens een zwakke plek lijkt het.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Laat een ieder voor zich maar de redenen verzinnen waarom het juist tegen Barca fout gaat, het zal een mix van redenen zijn, en echt niet allemaal terug te voeren naar Real. Ik ben bang dat we weer in een zelfde situatie gaan terechtkomen als een paar maanden geleden... Heb ik niet zo'n zin in. Feit is dat er ergens een begin is geweest, en dat is al voordat Mou coach was.

Voetballen, publiek vermaken en als dan blijkt dat de ene beter is als de ander, 2 dagen balen en weer op naar de volgende... Stoppen met ouwehoeren, je niet laten provoceren tot uitspraken waarvan je op het moment niet weet wat de impact gaat zijn. Afstand doen van andere sentimenten dan voetbal. En wat nog veel belangrijker is, als je niet weet hoe het in elkaar steekt, moet je er niets over zeggen, meneer Alves!

@Amsterhammer: Ik weet 1 mnl % zeker dat Mou NIET zijn spelers het veld in stuurt met de boodschap: Schoppen. Hij zal ze wel het veld insturen met de boodschap kort erop, niet laten voetballen ruimgtes kort houden en veel druk op de bal. Nou, daar zie ik geen enkel foutje in, lijkt me dat elke trainer die tegen Barca moet zijn spoelers dit meegeeft.

Als wijze van experiment zouden alle direct betrokkenen een microfoontje bij zich moeten hebben, ook in de kleedkamers.... En dat als commentaar op de tv... Dubbel winst, iedereen kan horen wat er allemaal gezegd wordt en we zijn van dat gelul van Sierd de Vos af.... ;)

Oh ja, er zit zeker een zwakke plek als het om Mourinho vs Barca gaat... Zeg maar gerust een rotte plek en dat is niet aan Mourinho te wijten, overigens hier weet Louis van Gaal alles van.....

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 21 januari 2012 11:24:59).]
HR
HR

Van de film
Legende

Maar leg jij dan eens uit, wanneer het is zoals jij zegt, waarom die spelers zich beginnen te gedragen als moordwapens?
HR
HR

Siempre Real
Legende

Van de film schreef:

Maar leg jij dan eens uit, wanneer het is zoals jij zegt, waarom die spelers zich beginnen te gedragen als moordwapens?
HR
Heb ik vorige keer ook al willen doen en toe werd ik zo'n beetje gelynched... Nee dus!
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 151 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 7

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 26,5% dat ADO Den Haag wint van SC Cambuur Leeuwarden. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.