Ajax Netwerk
maandag 1 september 2014 - 09:33                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 7

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 151 pagina's: « 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 151 »

HR

Simon Wiesenthal
Idool

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

quote:HR
Siempre Real schreef:

(...)

Zo, iedereen teverden nu?
HR
Dit is een retorische vraag. Maar goed boeien ook eigenlijk, ik heb maar liefst 7 clasico's gezien in nog niet eens een jaar tijd en voor mij staat als een paal boven water dat met ingang van Ramos tijdens de 5-0 Real zich heeft laten kennen. En daar doet een evt uitspraak van deze of gene aan de vooravond van het vierluik niets aan af.

[Dit bericht is veranderd door Simon Wiesenthal (op 7 september 2011 07:18:14).]
HR
HR

ElSalvador74
Legende

Droomaankoop: Oussama Assaidi
Reg.: 7 augustus 2004

Zevenjarige Leonel beleeft eerste officiële trainingsdag bij Real Madrid

Woensdag, 7 september 2011 om 11:14

Michel Platini sprak er schande van, maar Real Madrid haalde deze zomer de pas zevenjarige Leonel naar de club. Het jonge aanvalstalent uit Argentinië wordt gezien als een diamant voor de jeugdopleiding van de Koninklijke en zette deze zomer in het bijzijn van zijn ouders zijn handtekening onder een jeugdcontract. Woensdag deed hij voor het eerst mee tijdens de training.

Samen met zijn ouders meldde het jochie zich in de Spaanse hoofdstad. Het grote idool van Leonel is bijna-naamgenoot Lionel Messi, die uitkomt voor aartsrivaal Barcelona. Leo, die al vier jaar in Spanje woont, zal gewoon naar school blijven gaan in de buurt van Madrid.

Dinsdag liet Real al weten dat het de zoon van Zinédine Zidane liet meetrainen met de A-selectie. De zestienjarige Enzo mocht zo voor het eerst ruiken aan het grotere werk. Zijn broertjes Luca en Theo maken ook ieder deel uit van de jeugdopleiding en hopen ook ooit in de voetstappen van hun wereldberoemde vader te treden.
HR
HR

Rocky85
Regelmatige invaller

Uit: Utrecht
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 2 januari 2006

Siempre Real schreef:

Het spijt me, maar ik kan helaas niet anders concluderen dat je erg eenzijdig kijkt. Je ligt compleet los van de realiteit als je özil alleen herinnert van de vechtpartij en de rode kaart zonder daarbij enige aandacht aan de oorzaak te besteden. Dit gebeurt nou de hele tijd, zonder de boel te willen bagatelliseren.

Hetzelfde geldt ook voor Marcelo. Die heeft zich in alle wedstrijden gedragen, op de laatste na. Er ligt wel een oorzaak. LET OP, IK WIL HIERMEE NIETS MAAR DAN OOK NIETS OF NIEMAND GOEDPRATEN!!!!!!!!!!!!!, maar ik vindt dat wel belangrijk voor de beeldvorming. Als iemand je zo uitdaagt, ben ik heel benieuwd hoe jij gaat reageren. Waarschijnlijk met een dubbele schaar en een pass achter de standbeen langs. Ik had Pedro het stadion uit geschopt, en dan zou ik een levenslange schrosing lachend accepteren, en ik ben alles behalve geweldadig, eerdedr geweldig... ;B
HR
Ik negeer het gewoon. Ik heb een allochtoons uiterlijk en heb meerdere uitwedstrijden in Brabant gespeeld. Dan vlogen de rascistische opmerkingen je ook om de oren. Teamgenoten reageerden daar dan ook vaak met vechtpartijen op. Ik heb zoiets van: mensen die zulke dingen zeggen zijn achterlijk. Ik hecht geen waarde aan de mening van een achterlijke, dus waarom zou ik erop reageren?

Voetbal is ook een mentaal spelletje. Niet alleen moet je kunnen omgaan met de druk, maar je moet ook je zelfbeheersingen kunnen behouden. Wat heb je eraan om te reageren, zelf een rode kaart te pakken terwijl de tegenstander lachend wegloopt en met 11 man op het veld blijft staan. Blijf rustig, win de wedstrijd. Daar heb je ze veel meer mee ;)

Het is wel lekker voor de tegenstander van Real. De 1ste minuut roep je wat over het geloof van Özil, die slaat en gaat eraf met rood. In minuut 5 zeg je aap tegen Marcelo en ook hij gaat er met rood af. Speelt toch altijd wat lekkerder tegen 9 man.

[Siempre modus] Zonder dergelijk gedrag te willen bagatelliseren hoor en ik praat het zeker niet goed. Zulk gedrag hoort niet thuis op het voetbalveld. Maar als ik de tegenstander was van Özil en Marcello, dan wist ik het wel. Speel ik lekker tegen 9 man ;B [/Siempre modus]

Ik snap gewoon niet dat je er begrip voor kunt opbrengen. Je benadeelt jezelf, je team, je coach, je club, de supporters en je geeft de tegenstander precies wat ze willen. Een prof hoort na te denken over de consequenties.

[Dit bericht is veranderd door Rocky85 (op 7 september 2011 13:07:23).]
HR
HR

Siempre Real
Legende

Uit: Vlissingen
Reg.: 14 augustus 2001

Ik ben overduidelijk beter op de hoogte als ieder ander op dit forum, misschien omdat ik eerste alle ins en outs wil weten voordat ik een standpunt inneem of een mening vorm. Ook mijn eerste gedachte was: wtf, wat gebeurt hier, stelletje eikels! ga toch gewoon voetballen! Wat een debielen zeg, Real onwaardig. Ik vroeg me vervolgens af, hey waarom gebeurt het alleen maar tegen Barca, want dat is het geval, het gebeurt alleen maar tegen Barca. Zelfde verhaal en in het verlengde daarvan geldt voor Mourinho, alleen maar tegen Barca laat hij zich zo gaan. Waarom?

Ik heb alle mogelijke lijntjes die ik heb ingeschakeld om er achter te komen wat er eigenlijk aan da hand was. Nou, ik ben er inmiddels achter. Nu denk ik ook, laat je niet in de kaart kijken, voetbal en laat ze lullen, maar het blijft echt niet bij een opmerking over het geloof of iemand aap noemen. Je mag het noemen zoals je wilt, Siempre modus of speculaas modus, maar zonder ook maar 1 actie goed te praten, ja, ik had er echt 1 het stadion uit gejast. Er zijn gewoon een aantal dingen die je niet kunt maken, 1 daarvan is iemand de vernieling in schoppen willens en wetens, maar een ander is iemands familie erbij betrekken in de minst positieve zin. Niemand, maar dan ook niemand beledigt mijn moeder om maar een voorbeeld te noemen. Ja, ik heb begrip voor de acties van Özil en Marcelo.

Toen Zidane die kopstoot uitdeelde, begreep ik er ook helemaal niets van, later toen bekend werd wat Materazzi gezegd had, had ik zeer zeker begrip voor, de halve wereld begreep het opeens, ik had hem zelfs een hoek verkocht ipv een kopstoot.
In die hoek moet je de actie van Marcelo zoeken. Over Pepe wil ik het niet hebben, daar heb ik eerder al over gezegd dat ie niet spoort.

Als voetballiefhebber begrijp ik er geen snars van, echt, het kan gewoon niet.
Als Real fan sta ik altijd 100% achter mijn clubje, onvoorwaardelijk! Ik heb dan ook een dilemma.

Overigens, ook de spelers van Barca hebben een gesprekje gehad met Rosell over hun gedrag in de clasicos, dat is natuurlijk niet voor niets.

Ik ben er van overtuigd dat, zoals hier gesuggereerd, de uitslag van de volgende geen invloed zal hebben. Ik ben er ook van overtuigd dat de volgende wellicht weer verhit zal zijn, maar die zal niet uit de hand lopen. Het geeft ook helemaal niets als er af en toe uitgedeeld en ontvangen wordt, als je probeert de scheids te beïnvloeden, als er maar gewoon gevoetbald wordt.
HR
HR

Simon Wiesenthal
Idool

Siempre Real schreef:

Als Real fan sta ik altijd 100% achter mijn clubje, onvoorwaardelijk! Ik heb dan ook een dilemma.
HR
Heel goed man!

Het probleem is dat heel de wereld vooral in de clasico's geinteresseerd is. Echt neem maar van mij aan dat dit het geval is, ik heb bv op het Leidse en op het Thorbecke 2 van die 7 clasico's gezien en het wat twee keer bomvol. Real moet niet zozeer met een schuldvraag of met een kip- en het eiverhaal komen, Real moet zich realiseren dat voordat je het weet er maar 20.000 ipv 30.000 Chinezen op Peking airport zullen staan.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Simon Wiesenthal schreef:

(...)

Heel goed man!

Het probleem is dat heel de wereld vooral in de clasico's geinteresseerd is. Echt neem maar van mij aan dat dit het geval is, ik heb bv op het Leidse en op het Thorbecke 2 van die 7 clasico's gezien en het wat twee keer bomvol. Real moet niet zozeer met een schuldvraag of met een kip- en het eiverhaal komen, Real moet zich realiseren dat voordat je het weet er maar 20.000 ipv 30.000 Chinezen op Peking airport zullen staan.
HR
En daar snijdt je een ander item waar ik absoluut geen enkele snars van snap. Je zou idd denken dat het de populariteit van Real ondermijnt heeft, integendeel! Real is sinds de clasicos niet zo populair geweest wereldwijd. De shirts zijn niet aan te slepen, elke thuiswedstrijd kan 3 keer uitverkocht worden, de wachtlijst voor een seizoenskaart/lidmaatschap is nog nooit zo groot geweest. Een simpele training telt regelmatig 10.000 toeschouwers... De aanvraag voor het officieel erkend worden als Peña van fanclubs is dit jaar verdrievoudigd tov vorig jaar, en we zitten nog maar in September!!!

Overigens, het kip of het ei verhaal heb ik erin gebracht en dus niet des Reals.

Bij Real en ook bij Barca wordt er niet of nauwelijks over gesproken, bij La Roja is het al niet anders. Het initiatief van Del Bosque om een gesprek aan te gaan nav werd door zowel de Barca spelers als de Real spelers als niet nodig bestempeld.
HR
HR

Rocky85
Regelmatige invaller

Uit: Utrecht
Reg.: 2 januari 2006

Siempre Real schreef:

Toen Zidane die kopstoot uitdeelde, begreep ik er ook helemaal niets van, later toen bekend werd wat Materazzi gezegd had, had ik zeer zeker begrip voor, de halve wereld begreep het opeens, ik had hem zelfs een hoek verkocht ipv een kopstoot.
In die hoek moet je de actie van Marcelo zoeken. Over Pepe wil ik het niet hebben, daar heb ik eerder al over gezegd dat ie niet spoort.
HR
Het probleem is natuurlijk dat je een tegenstander daar niet mee hebt. Desnoods had Zidane hem het ziekenhuis in gemept met een gebroken neus. Ik denk niet dat Materazzi dat erg had gevonden wanneer hij in het Colosseum met de world cup staat. Volgens mij voel je je dan als Zidane heel wat slechter als je met je verliezersmedaille op de bank voor de tv ziet te kijken ;)

HR
Ik snap je dilemma. Laten we hopen dat het de volgende keer alleen over het voetbal gaat :)
HR
HR

Siempre Real
Legende

Rocky85 schreef:

Het probleem is natuurlijk dat je een tegenstander daar niet mee hebt. Desnoods had Zidane hem het ziekenhuis in gemept met een gebroken neus. Ik denk niet dat Materazzi dat erg had gevonden wanneer hij in het Colosseum met de world cup staat. Volgens mij voel je je dan als Zidane heel wat slechter als je met je verliezersmedaille op de bank voor de tv ziet te kijken ;)

Ik snap je dilemma. Laten we hopen dat het de volgende keer alleen over het voetbal gaat

HR
Jammer dan, maar ik heb hem wel die hoek gegeven, en gegarandeerd dat ie er nog een paar maanden van na zou kunnen genieten...

Ik hoop het ook, daar heb een verliespot voor over. ;B
HR
HR

Bazza
Icoon

Reg.: 20 januari 2002

Siempre Real schreef:

(...)

Jammer dan, maar ik heb hem wel die hoek gegeven, en gegarandeerd dat ie er nog een paar maanden van na zou kunnen genieten...

Ik hoop het ook, daar heb een verliespot voor over. ;B
HR
Daarom hebben jij, Marcelo en Ozil geen discipline in deze.En daarom ligt het probleem niet bij de aanleiding van hun gedrag, maar bij hun zwakke mentale gesteldheid.
HR
HR

Cacciatore
Vedette

Reg.: 23 augustus 2009

Bazza schreef:

(...)

Daarom hebben jij, Marcelo en Ozil geen discipline in deze.En daarom ligt het probleem niet bij de aanleiding van hun gedrag, maar bij hun zwakke mentale gesteldheid.
HR
Ach ja, in sommige culturen is het heel normaal om fysiek geweld toe te passen na een verbale belediging en het dan als volwassen man nog goed praten ook, sterker nog, het nog een slag erger maken door met de vuist uit te willen halen.
HR
HR

Simon Wiesenthal
Idool

Siempre Real schreef:

(...)

En daar snijdt je een ander item waar ik absoluut geen enkele snars van snap. Je zou idd denken dat het de populariteit van Real ondermijnt heeft, integendeel! Real is sinds de clasicos niet zo populair geweest wereldwijd. De shirts zijn niet aan te slepen, elke thuiswedstrijd kan 3 keer uitverkocht worden, de wachtlijst voor een seizoenskaart/lidmaatschap is nog nooit zo groot geweest. Een simpele training telt regelmatig 10.000 toeschouwers... De aanvraag voor het officieel erkend worden als Peña van fanclubs is dit jaar verdrievoudigd tov vorig jaar, en we zitten nog maar in September!!!

Overigens, het kip of het ei verhaal heb ik erin gebracht en dus niet des Reals.

Bij Real en ook bij Barca wordt er niet of nauwelijks over gesproken, bij La Roja is het al niet anders. Het initiatief van Del Bosque om een gesprek aan te gaan nav werd door zowel de Barca spelers als de Real spelers als niet nodig bestempeld.
HR
Laten we dan concluderen dat ik wederom de mensheid verkeerd heb ingeschat en dat er gelukkig in mijn omgeving en op het Ajaxforum nog wel wat mensen te vinden zijn die te kennen hebben gegeven dat hun respect minder is geworden voor Real door het gedrag van Mou en co. Ja jij kwam met het kip en het ei, ik heb iig weinig zelfreflectie meegekregen vanuit Madrileense hoek, eerder gewijs en gejank over aanstellerij van Barcaspelers.

Maar ik denk ook wel dat er in Spanje wat meer wordt aangesteld, en ik geloof ook dat Madrid tegen andere tegenstanders normaler speelt. We gaan het zien de volgende clasico.
HR
HR

robbertb
Vedette

Uit: amsterdam
Reg.: 3 september 2007

Siempre Real schreef:

Ik heb alle mogelijke lijntjes die ik heb ingeschakeld om er achter te komen wat er eigenlijk aan da hand was. Nou, ik ben er inmiddels achter. Nu denk ik ook, laat je niet in de kaart kijken, voetbal en laat ze lullen, maar het blijft echt niet bij een opmerking over het geloof of iemand aap noemen. Je mag het noemen zoals je wilt, Siempre modus of speculaas modus, maar zonder ook maar 1 actie goed te praten, ja, ik had er echt 1 het stadion uit gejast. Er zijn gewoon een aantal dingen die je niet kunt maken, 1 daarvan is iemand de vernieling in schoppen willens en wetens, maar een ander is iemands familie erbij betrekken in de minst positieve zin. Niemand, maar dan ook niemand beledigt mijn moeder om maar een voorbeeld te noemen. Ja, ik heb begrip voor de acties van Özil en Marcelo.
HR
Kijk hier begrijp ik nou echt geen reet van. Mensen die volledig hun controle verliezen als hun moeder beledigd wordt. Mijn moeder is ook wel eens beledigd door iemand met wie ik ruzie had. Als ik dan thuis kwam, bleek dat ze het niet eens gemerkt had. Sterker nog, er was ook niets aan mijn moeder veranderd. Mensen kunnen roepen wat ze willen, maar het enige wat het erg maakt, is wat je er zelf van vindt. Je staat daar topsport te bedrijven er wordt van je verwacht dat je dat gedisciplineerd doet. Als je je dan door zulke opmerkingen laat uitdagen, vind ik je maar een zielig en ongedisciplineerd ventje. Net als degene die denkt dat het nodig is om dat soort dingen te roepen overigens.
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Reg.: 25 november 2005

Ik denk dat Rocky en Robbertb hierboven het goed verwoord hebben. Zo'n Materazzi, die alles doet tijdens een wedstrijd om het bloed onder je nagels vandaan te halen, die geef je toch exact wat hij wil als je hem neerslaat zodra hij je moeder/zus een hoer noemt?

Maar het allertriestste van dit alles is dat een makkelijk beinvloedbaar persoon als Siempre ook nog gaat denken dat dergelijk gedraag normaal is. De negatieve voorbeeldfunctie van voetbal in werking.
HRHR
HR

Siempre Real
Legende

jasperdgg schreef:

Ik denk dat Rocky en Robbertb hierboven het goed verwoord hebben. Zo'n Materazzi, die alles doet tijdens een wedstrijd om het bloed onder je nagels vandaan te halen, die geef je toch exact wat hij wil als je hem neerslaat zodra hij je moeder/zus een hoer noemt?

Maar het allertriestste van dit alles is dat een makkelijk beinvloedbaar persoon als Siempre ook nog gaat denken dat dergelijk gedraag normaal is. De negatieve voorbeeldfunctie van voetbal in werking.
HR
Dit heeft helemaal niets met makkelijk beïnvloedbaar zijn, dit heeft alles te maken met opvoeding, cultuur en respect. Jij zeggen tegen je ouders is als voorbeeld iets wat ik nooit zou doen. Opstaan in de bus/tram/trein voor ouderen en zwangere vrouwen is regel en getuigd van respect. Ouderen standaard met u aanspreken, stoppen voor een zebrapad etc etc etc.
Ik vermoed dat jij zulks niet doet, want jij bent niet beïnvloedbaar, bovendien is het stoer om het niet te doen. En uiteraard ben jij stoer, toch?

Niemand hoeft het te begrijpen, maar respect hebben voor een ander zijn opvattingen is denk ik toch niet te veel gevraagd? Is ook stoer hoor!

Een trieste reactie van je.... :\(

Kijk hier begrijp ik nou echt geen reet van. Mensen die volledig hun controle verliezen als hun moeder beledigd wordt. Mijn moeder is ook wel eens beledigd door iemand met wie ik ruzie had. Als ik dan thuis kwam, bleek dat ze het niet eens gemerkt had. Sterker nog, er was ook niets aan mijn moeder veranderd. Mensen kunnen roepen wat ze willen, maar het enige wat het erg maakt, is wat je er zelf van vindt. Je staat daar topsport te bedrijven er wordt van je verwacht dat je dat gedisciplineerd doet. Als je je dan door zulke opmerkingen laat uitdagen, vind ik je maar een zielig en ongedisciplineerd ventje. Net als degene die denkt dat het nodig is om dat soort dingen te roepen overigens. HR
Zoals hierboven al aangegeven, het gaat om opvoeding,cultuur en respect. Ik begrijp bv niet dat je dat over je kant laat gaan. Ik respecteer je mening en houding, maar begrijpen doe ik het niet, je moeder heeft je op deze wereld gezet, net zoals je vader heb je er maar 1 van.

Een topsporter is ook een mens, als die vervolgens volgens bepaalde normen en waarden is opgevoed, vanuit een bepaalde cultuur met de nodige respect, dan kunnen ook bij hem de stoppen doorslaan. Of je nou Zidane heet of Marcelo of Özil, er zijn grenzen. Bij de ene zijn die grenzen rekbaar, bij de ander niet of nauwelijks. Er spelen zoveel factoren een rol.

Mourinho legt lucratieve aanbiedingen naast zich neer

José Mourinho had multimiljonair kunnen worden in Rusland, Engeland en Turkije, maar de veelbesproken Portugese trainer heeft besloten Real Madrid trouw te blijven. Mourinho kijkt tevreden terug op zijn eerste seizoen bij De Koninklijke.

Mourinho onthult in de Spaanse krant Marca de buitenlandse interesse. Bij het puissant rijke Anzhi Makhachkala kon Mourinho een jaarsalaris van 25 miljoen euro opstrijken, terwijl Manchester City volgens The Special One zo'n twintig miljoen euro klaar had liggen. Van het Turkse Besiktas tot slot ontving Mourinho een blanco cheque.

'Maar ik ben nog niet klaar in Madrid', aldus de flegmatieke Portugees. Mourinho wil met Real dolgraag de suprematie van aartsrivaal Barcelona doorbreken. 'We hebben vorig jaar een uitstekend seizoen gedraaid.'

Real eindigde weliswaar in La Liga op een tweede plaats achter Barça, maar vergaarde wel liefst 92 punten, terwijl de ploeg 106 keer trefzeker was. 'De mensen hebben natuurlijk gelijk als ze zeggen dat ik in mijn eerste seizoen eens niet de landstitel heb gepakt. Maar de realiteit is dat we tweede zijn geworden, de halve finale van de Champions League hebben gehaald en de beker hebben gewonnen.'

Volgens Mourinho is zijn ploeg klaar voor de strijd. 'We hebben een uitstekende selectie, waarin versterkingen niet echt noodzakelijk waren. We hadden veel geld klaarliggen, maar hebben daarvan vrijwel niets uitgegeven.' De grootste aankoop was Fabio Coentrão. De Portugees kwam voor dertig miljoen euro over van Benfica.

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 8 september 2011 18:52:42).]
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Siempre Real schreef:

Dit heeft helemaal niets met makkelijk beïnvloedbaar zijn, dit heeft alles te maken met opvoeding, cultuur en respect. Jij zeggen tegen je ouders is als voorbeeld iets wat ik nooit zou doen. Opstaan in de bus/tram/trein voor ouderen en zwangere vrouwen is regel en getuigd van respect. Ouderen standaard met u aanspreken, stoppen voor een zebrapad etc etc etc.
Ik vermoed dat jij zulks niet doet, want jij bent niet beïnvloedbaar, bovendien is het stoer om het niet te doen. En uiteraard ben jij stoer, toch?

Niemand hoeft het te begrijpen, maar respect hebben voor een ander zijn opvattingen is denk ik toch niet te veel gevraagd? Is ook stoer hoor!
HR
Ik snap er weer weinig van. Jij bent degene die het begrijpelijk vindt om iemand op z'n bek te slaan, niet ik, maar ik ben degene die 'stoer' doet? Ik heb juist vrij weinig met stoerdoenerij, zowel van het soort dat iets over je moeder zegt, als het soort wat daar dan weer als een dolle op reageert. Dat is dan ook juist hetgene waar ik me aan erger bij Real Madrid, dat domme haantjes-gedrag.
HR
HR

JC-14
Internationale topspeler

Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 25 september 2009

Siempre Real schreef:

Ik ben overduidelijk beter op de hoogte als ieder ander op dit forum, misschien omdat ik eerste alle ins en outs wil weten voordat ik een standpunt inneem of een mening vorm. Ook mijn eerste gedachte was: wtf, wat gebeurt hier, stelletje eikels! ga toch gewoon voetballen! Wat een debielen zeg, Real onwaardig. Ik vroeg me vervolgens af, hey waarom gebeurt het alleen maar tegen Barca, want dat is het geval, het gebeurt alleen maar tegen Barca. Zelfde verhaal en in het verlengde daarvan geldt voor Mourinho, alleen maar tegen Barca laat hij zich zo gaan. Waarom?

Overigens, ook de spelers van Barca hebben een gesprekje gehad met Rosell over hun gedrag in de clasicos, dat is natuurlijk niet voor niets.

Ik ben er van overtuigd dat, zoals hier gesuggereerd, de uitslag van de volgende geen invloed zal hebben. Ik ben er ook van overtuigd dat de volgende wellicht weer verhit zal zijn, maar die zal niet uit de hand lopen. Het geeft ook helemaal niets als er af en toe uitgedeeld en ontvangen wordt, als je probeert de scheids te beïnvloeden, als er maar gewoon gevoetbald wordt.
HR
Je houdt die kennis die je pretendeert te bezitten ook altijd voor jezelf zodat je zeker weet dat je meer weet dan een ander.

[Dit bericht is veranderd door JC-14 (op 8 september 2011 19:35:26).]
HR
HR

Siempre Real
Legende

jasperdgg schreef:

(...)

Ik snap er weer weinig van. Jij bent degene die het begrijpelijk vindt om iemand op z'n bek te slaan, niet ik, maar ik ben degene die 'stoer' doet? Ik heb juist vrij weinig met stoerdoenerij, zowel van het soort dat iets over je moeder zegt, als het soort wat daar dan weer als een dolle op reageert. Dat is dan ook juist hetgene waar ik me aan erger bij Real Madrid, dat domme haantjes-gedrag.
HR
Inmiddels ben ik er wel achter dat jij helemaal niets snapt, of wil snappen (dat kan natuurlijk ook). Het is natuurlijk wel belangrijk wat er gezegd wordt. Als iemand mijn moeder een ouwe tang zou noemen, dan zou ik mijn middelvinger opsteken en doorlopen. Nuance.... Moeilijk, besef ik, maar toch een poging wagen kan echt geen kwaad. Waarschijnlijk zou jij lachen als ze jouw moeder voor de meest vreselijke dingen zouden uitmaken, nou ik niet. Respect, opvoeding en cultuur. Reageer eens op die 3 uitspraken en niet omdat ze door Siempre gepost worden, maar omdat dat de uistpraken zijn waar het om gaat.

Je houdt die kennis die je pretendeert te bezitten ook altijd voor jezelf zodat je zeker weet dat je meer weet dan een ander.HR
Ik deel de kennis, maar wordt er keihard op afgerekend als ware het mijn mening. De kennis wordt gezien als vingerwijzing, goedpraten van en beschermen van Real. Ze worden niet gezien/gelezen als feiten en kennis. Vervolgens wordt er om een bron gevraagd, as if alles terug ter verwijzen is naar een bron.

Nogmaals, er is niemand die zich afvraagt waarom het juist in de clasicos fout gaat en niemand die zich verdiept in het waarom Mourinho zich tegen Barca zo laat gaan. Niet alleen als coach van Real, maar ook als coach van Inter en Chelsea, en zelfs toen hij coach van Porto was deed hij het. Alleen toen ging dat vooral via de Portugese media, want niemand wist wie Mourinho was voordat hij de C.L won met Porto..... behalve in Nou Camp.

Ik doe dat wel, en dan ga je idd dingen vanuit een andere hoek zien, en dan is het mogelijk dat je de zaak wat reëler interpreteert. Volgens mij moet dat gewoon kunnen.
HR
HR

The Smoker
Talent

Uit: Soccer-city
Reg.: 3 maart 2001

Siempre, bespaar je de moeite. Als ze je niet willen begrijpen zullen ze je ook niet begrijpen. Respect, opvoeding en cultuur zijn zaken die in deze maatschappij en in deze tijd ver te zoeken zijn. Ik denk dat jij nog van de oudere garde bent, zeg maar een ouwe sok ;B en dan ook nog Spanjaard.

Overigens ben ook ik wel benieuwd wat het verhaal achter Mourinho en Barca is.
HR
HR

JC-14
Internationale topspeler

Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 25 september 2009

Siempre Real schreef:

Nogmaals, er is niemand die zich afvraagt waarom het juist in de clasicos fout gaat en niemand die zich verdiept in het waarom Mourinho zich tegen Barca zo laat gaan. Niet alleen als coach van Real, maar ook als coach van Inter en Chelsea, en zelfs toen hij coach van Porto was deed hij het. Alleen toen ging dat vooral via de Portugese media, want niemand wist wie Mourinho was voordat hij de C.L won met Porto..... behalve in Nou Camp.
HR
Van jou gaan we het niet horen in ieder geval. Dit is weer zo'n typisch voorbeeld. Jij weet waarom Mourinho zich zo gedraagt, maar vertellen waarom, ho maar.

Net zoals ik in het verleden heb gevraagt wat voor pamfletten er bij Barça werden uitgedeeld. Of wat voor liederen er werden gezongen. Nog steeds geen antwoord op gehad.

[Dit bericht is veranderd door JC-14 (op 8 september 2011 23:22:25).]
HR
HR

Cacciatore
Vedette

Siempre Real schreef:

Een trieste reactie van je....:\(

(...)

Zoals hierboven al aangegeven, het gaat om opvoeding,cultuur en respect. Ik begrijp bv niet dat je dat over je kant laat gaan. Ik respecteer je mening en houding, maar begrijpen doe ik het niet, je moeder heeft je op deze wereld gezet, net zoals je vader heb je er maar 1 van.

Een topsporter is ook een mens, als die vervolgens volgens bepaalde normen en waarden is opgevoed, vanuit een bepaalde cultuur met de nodige respect, dan kunnen ook bij hem de stoppen doorslaan. Of je nou Zidane heet of Marcelo of Özil, er zijn grenzen. Bij de ene zijn die grenzen rekbaar, bij de ander niet of nauwelijks. Er spelen zoveel factoren een rol.

HR
Waar heb je het in vredesnaam over? JIJ bent degene die stoer doet met praatjes als 'als je mijn moeder beledigt kun je een stomp verwachten' en cultuur? Schei toch uit man, ik ben Italiaans opgevoed, praat met niet over de kul die respect eisen heet. Respect krijgen moet je voor het gemak eens proberen, of opgroeien en volwassen worden en fysiek geweld in perspectief leren zien. Schei toch eens uit met jouw verschrikkelijke calimero gedrag elke keer en het afschuiven op een andere cultuur.
HR
HR

Cacciatore
Vedette

JC-14 schreef:

(...)

Van jou gaan we het niet horen in ieder geval. Dit is weer zo'n typisch voorbeeld. Jij weet waarom Mourinho zich zo gedraagt, maar vertellen waarom, ho maar.

Net zoals ik in het verleden heb gevraagt wat voor pamfletten er bij Barça werden uitgedeeld. Of wat voor liederen er werden gezongen. Nog steeds geen antwoord op gehad.
HR
Mourinho was een tolkje voordat hij door de grote van Gaal bij Barca werd gehaald als assistent. Daar leerde hij de techniek van het smeden van een team. Zelf alle kritiek opvangen en zijn team in de luwte middels de underdog positie elke keer weer gretig uit de startblokken te krijgen.

Is hem gelukt met Porto, is hem gelukt met Chelsea, is hem gelukt met Inter en nu bij Real komt hij weer de rode draad in zijn leven tegen. Zoals ik al eerder heb geopperd raad ik iedereen aan een aantal wedstrijden terug te kijken.

Chelsea - Barcelona uit 05-06, tot de tanden toe bewapend kwam Chelsea het veld op, schoppend als een stel drieste honden met een rode kaart voor Del Horno. Mourinho die het ziet en in de persconferentie spreekt over Catalaans theater. Provocerend jegens Barca en specifiek de kleine Messi. Zelfs Arjen Robben ging als een drieste stier achter Messi aan en gaf hem zo'n immense rotschop dat ook hij een rode kaart had moeten krijgen.

Inter - Barca 2 jaar geleden, vol de druk erop zetten, de blik in de ogen was niet te zuinig. Eto'o als rechtsback, Sneijder als eenzame man voorin maar de winst moest en zou worden behaald. Mourinho als een kind zo blij na de winst in
Camp Nou springt met zijn vinger de lucht in gehouden het veld op en rent naar het publiek van Camp Nou om ze eens even flink te provoceren. Mourinho ten voeten uit. Opmerkelijk was overigens dat gedurende deze campagne Mourinho enorm veel sympathie wist op te wekken met de underdog Inter. Vrijwel alle neutrale fans hadden het Inter wel gegund en waren content met de winst.

Nu, na de pijnlijke, pijnlijke nederlaag in Camp nou vorig jaar waar Mourinho 5-0 klop kreeg, Ramos het veld af werd gestuurd na een beschamende vertoning heeft hij zijn oude tactiek weer opgepikt. Provoceren, zijn team opfucken, consequent leugens verkondigen in de media over de toedracht van tackles, over het theater van Barca en over de speelstijl van zijn team. Vooralsnog heeft hij er de publieke opinie mee in het harnas gejaagd. En juist dit gegeven gaat ervoor zorgen dat alles nog veel meer gaat escaleren want nu, nu Lionel Messi de absolute wereldster is geworden bij de concurrent van Mourinho kan er maar 1 tactiek worden gehandhaafd en dat is schoppen tot je er bij neer valt.

[Dit bericht is veranderd door Cacciatore (op 9 september 2011 12:15:50).]
HR
HR

robbertb
Vedette

Siempre Real schreef:

(...)

HR
Ik vind het best lastig om te reageren zonder je voor het hoofd te stoten, maar ik ga het toch proberen. Opvoeding, cultuur en respect? Ik weet niet wat jij van huis meegekregen hebt, maar mijn moeder keurt geweld af, in welke vorm dan ook. Dus ook als ik haar 'eer' verdedig tegenover iemand die zij verder niet eens kent.
Volgens mij heeft het niet zo veel met eer en respect te maken (en kom alsjeblieft niet aan opvoeding als je niet weet hoe het er bij mij thuis aan toe ging, daar kun je geen mening over hebben). Ik zie vanuit mijn werk dagelijks mensen met een agressieregulatieprobleem en dit soort retoriek zie ik bij alle culturen terug komen. En uiteindelijk is de conclusie altijd hetzelfde: Niet je moeder/familie wordt beledigd, maar jijzelf, althans dat denk je.. En door het op te hangen aan die eer/respect retoriek heb je een vrijbrief om geweld te kunnen gebruiken.
HR
HR

Siempre Real
Legende

HR
HR

robbertb
Vedette

Ik denk dat het voor zichzelf spreekt dat ik niet begrijp wat je daarmee bedoelt :denk
HR
HR

jasperdgg
Vedette

Je bent niet de enige.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 151 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 7

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 93,9% dat FC Twente wint van Go Ahead Eagles. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Heracles Almelo.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!