Ajax Netwerk
donderdag 23 oktober 2014 - 00:24                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 7

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 151 pagina's: « 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 151 »

HR

Cacciatore
Vedette

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 23 augustus 2009

Je bent nog steeds overtuigd van duikelingen bij Barcelona en gewoon normale tackles van Real, Siempre? :D
HR
HR

0634
Administrator

Vak: -
Reg.: 2 januari 2006

quote:HR
Siempre Real schreef:

(...)

De kip of het ei?
HR
Je mist echt compleet het punt. Ik zeg toch niet dat zij als eerste met spelbederf begonnen zijn? Ik zeg dat zij er zich nu op excessieve wijze aan vergrijpen. Dan kan je wel blijven wijzen naar het boze Barcelona, maar daar hebben we het hier toch niet over? Altijd makkelijk als iemand je ergens van beschuldigd om dan te wijzen en te zeggen 'hij doet het ook!' Kijk eerst eens naar je koninklijke zelf.
HR
HR

Y0rn.
International

Reg.: 15 oktober 2009

0634 schreef:

(...)

Precies. En aangezien Real zowel dat doorrollen als het gillen als het schreeuwen doet, en daar bovenop een aantal idioten heeft die belachelijk hard spelen, krijg ik een steeds grotere aversie tegen het Real van Mourinho.

En dat terwijl ik Real altijd een prachtige club heb gevonden. Het huidige Real, zowel qua beleid, qua spel als qua spelers, doet werkelijk afbreuk aan het koninklijke imago dat ze ooit oprecht verdienden. Dat ware Real-fans dat niet onderogen zien vind ik opmerkelijk, al kan ik het ook wel weer een beetje begrijpen.
HR
Real en Barca zijn allebei verrot. Tenminste het Real van Mou en het Barca van Pep. Dat is voor de ware fans moeilijk, denk ik.
Ik zou het ook moeilijk vinden om op Ajax af te geven als er om de minuut een mannetje plots omvalt en om kaarten vraagt of de tegenstander aan gort schopt.
Ook al zou ik het wel toegeven, denk ik. Maar afgeven op je eigen club? Nooit.

Ik denk dat veel fans van Real hun club altijd blijven steunen. Wat er ook gebeurt. Het heeft denk ik met clubliefde te maken. Het gaat tenslotte om de club, niet om de trainer of de spelers.
HR
HR

Cacciatore
Vedette

Y0rn. schreef:

(...)

Real en Barca zijn allebei verrot. Tenminste het Real van Mou en het Barca van Pep. Dat is voor de ware fans moeilijk, denk ik.
Ik zou het ook moeilijk vinden om op Ajax af te geven als er om de minuut een mannetje plots omvalt en om kaarten vraagt of de tegenstander aan gort schopt.

Ik denk dat veel fans van Real hun club altijd blijven steunen. Wat er ook gebeurt. Het heeft denk ik met clubliefde te maken. Het gaat tenslotte om de club, niet om de trainer of de spelers.
HR
Het is jammmer dat je denkt een goede beargumenteerde mening te hebben terwijl je overduidelijk nooit een wedstrijd van Barcelona kijkt.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Uit: Vlissingen
Reg.: 14 augustus 2001

0634 schreef:

(...)

Je mist echt compleet het punt. Ik zeg toch niet dat zij als eerste met spelbederf begonnen zijn? Ik zeg dat zij er zich nu op excessieve wijze aan vergrijpen. Dan kan je wel blijven wijzen naar het boze Barcelona, maar daar hebben we het hier toch niet over? Altijd makkelijk als iemand je ergens van beschuldigd om dan te wijzen en te zeggen 'hij doet het ook!' Kijk eerst eens naar je koninklijke zelf.
HR
Nou, ik mis helemaal niets hoor. Maar leuk dat je me erop wijst.
Ik zeg namelijk dat er ergens een begin moet zijn, de vraag is alleen, wat was er eerst: de kip of het ei!
Hier is het een beetje van: de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet, waarbij noch de pot noch de ketel nader definieert zijn/worden.

Doe ermee wat je wilt. De Barca fans wijzen richting Madrid en hebben het over het smerige spel. De Real fans op hun beurt wijzen naar Barcelona en hebben het over aanstellerij, matennaaierij en theater. Maar wie is nou begonnen met wijzen.to be or not to be. That's the question! ;)
HR
HR

Cacciatore
Vedette

Siempre Real schreef:

(...)

Doe ermee wat je wilt. Vrijwel de gehele wereld, Di Stefano en Valdano incluis wijst richting Madrid en hebben het over het smerige spel. De Real fans op hun beurt wijzen naar Barcelona en hebben het over aanstellerij, matennaaierij en theater. Maar wie is nou begonnen met wijzen.to be or not to be. That's the question! ;)
HR
Even een kleine correctie.

[Dit bericht is veranderd door Cacciatore (op 4 september 2011 16:47:20).]
HR
HR

Siempre Real
Legende

De vraag is en blijft: wie was er eerst, de kip of het ei? Alleen terug kijken in de geschiedenis kan deze vraag beantwoorden. Ga maar terug in de tijd van de classico's. Ook die zware dreunen die Barca uit gedeeld heeft. Toen was er geen sprake van smerig voetbal, ook niet bij de 5-0....

Ik wil deze discussie zeker niet opnieuw starten, maar de geschiedenis geeft de feiten, en daar kun je niet omheen....

Succes!

Dat Valdano miept, kan ik me voorstellen. Hij is nota bene door Mou aan de kant gezet. Van Di Stefano heb ik helemaal niets gelezen/gehoord of gezien. De man is wijzer dan menigeen hem toedicht. Oh ja en natuurlijk niet te vergeten Calderon! Die heeft ook onverbloemd zijn mening gegeven... :D

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 4 september 2011 18:20:43).]
HR
HR

the farmer
Idool

Reg.: 26 november 2006

Siempre Real schreef:
Ik kan er de humor wel van inzien. Barca die het voortaan "mannelijk" gaat doen?
HR
haha. Als over 10 jaar de rollen omgedraaid zijn wisselen we allebei van standpunt...in het belang van onze club :B

Siempre Real schreef:

De vraag is en blijft: wie was er eerst, de kip of het ei? Alleen terug kijken in de geschiedenis kan deze vraag beantwoorden. Ga maar terug in de tijd van de classico's. Ook die zware dreunen die Barca uit gedeeld heeft. Toen was er geen sprake van smerig voetbal, ook niet bij de 5-0....

Ik wil deze discussie zeker niet opnieuw starten, maar de geschiedenis geeft de feiten, en daar kun je niet omheen....

Succes!

Dat Valdano miept, kan ik me voorstellen. Hij is nota bene door Mou aan de kant gezet. Van Di Stefano heb ik helemaal niets gelezen/gehoord of gezien. De man is wijzer dan menigeen hem toedicht. Oh ja en natuurlijk niet te vergeten Calderon! Die heeft ook onverbloemd zijn mening gegeven... :D
HR
Ook toen schopte Ramos Messi van achteren bewust snoeihard onderuit, puur uit frustratie.

Het kip-ei verhaal is leuk geprobeerd, op een geven moment doet dat er niet meer zoveel toe. Op een gegeven moment kan je je niet meer verschuilen achter zij begonnen, wachten totdat de ander veranderd zal eerder resulteren in geen verandering aangezien de ander daar ook op wacht. Als PSV'ers constant Ajacieden zo zouden schoppen als de Madrilenen nu Barca, zou ik er schande van spreken ook zouden de Ajacieden zich makkelijk laten vallen...ik zou echt niet komen met kip-ei.

Edit:
Laatst postte hier iemand dat Mourinho een winnaar is en het gewoon niet kan hebben dat hij nu geen prijzen wint (op de Copa del Rey na), daar kan hij niet tegen dus haalt hij alles uit de kast om dit te kantelen. Als de rollen omgedraaid zouden zijn denk ik dat er bij Barca ook wel een paar een schop uit zouden delen. Topsporters zijn winnaars en kunnen over het algemeen slecht tegen hun verlies, dan raken ze gefrustreerd. Als je alles wint is het makkelijk om je netjes voor te doen.

[Dit bericht is veranderd door the farmer (op 4 september 2011 19:34:53).]
HR
HR

Madridista
Idool

Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008

Van de week Spanje - Chile gezien, dat f**king geduikel is nu ook al tot het Spaanse elftal doorgedrongen, om ziek van te worden. Met als dieptepunt Iniesta, fantastische voetballer maar die gozer is echt triest en het boeit me niet bij welke club hij speelt.
HR
HR

Siempre Real
Legende

the farmer schreef:

(...)
Ook toen schopte Ramos Messi van achteren bewust snoeihard onderuit, puur uit frustratie.

Het kip-ei verhaal is leuk geprobeerd, op een geven moment doet dat er niet meer zoveel toe. Op een gegeven moment kan je je niet meer verschuilen achter zij begonnen, wachten totdat de ander veranderd zal eerder resulteren in geen verandering aangezien de ander daar ook op wacht. Als PSV'ers constant Ajacieden zo zouden schoppen als de Madrilenen nu Barca, zou ik er schande van spreken ook zouden de Ajacieden zich makkelijk laten vallen...ik zou echt niet komen met kip-ei.

Edit:
Laatst postte hier iemand dat Mourinho een winnaar is en het gewoon niet kan hebben dat hij nu geen prijzen wint (op de Copa del Rey na), daar kan hij niet tegen dus haalt hij alles uit de kast om dit te kantelen. Als de rollen omgedraaid zouden zijn denk ik dat er bij Barca ook wel een paar een schop uit zouden delen. Topsporters zijn winnaars en kunnen over het algemeen slecht tegen hun verlies, dan raken ze gefrustreerd. Als je alles wint is het makkelijk om je netjes voor te doen.
HR
Ik vind het nog wel een verschil als 1 speler uit frustratie, bij een 5-0 stand, schopt of dat zoals hier beweert wordt het hele elftal schopt naar alles wat beweegt. Echt, kijk de clasicos vanaf pak um beet 2008.

Je edit klopt voor geen meter! Het verklaart niet waarom Mou Inter zo liet spelen en Chelsea ook. Nee, geleuter van een kleuter, er is veel meer aan de hand. Barca vs Mou of andersom? Dat komt nooit meer goed!
HR
HR

the farmer
Idool

Siempre Real schreef:
Ik vind het nog wel een verschil als 1 speler uit frustratie, bij een 5-0 stand, schopt of dat zoals hier beweert wordt het hele elftal schopt naar alles wat beweegt. Echt, kijk de clasicos vanaf pak um beet 2008.

Je edit klopt voor geen meter! Het verklaart niet waarom Mou Inter zo liet spelen en Chelsea ook. Nee, geleuter van een kleuter, er is veel meer aan de hand. Barca vs Mou of andersom? Dat komt nooit meer goed!
HR
Blijf jij je lekker verschuilen achter Barca's gedrag...my cup of thea is het niet.
HR
HR

Rocky85
Regelmatige invaller

Uit: Utrecht

Siempre Real schreef:

Succes!

HR
Je kunt het ook anders bekijken. Stel dat Barça is begonnen en Real slechts reageert hierop. Je zou dan als Real zijnde ook kunnen zeggen: Wij zijn Real Madrid, wij zijn de succesvolste club aller tijden, wij zijn de Koninklijke. Wij verlagen ons niet tot het niveau van die aanstellers.

Maar zoveel niveau en volwassenheid hebben ze dus niet. Momenteel is het "maar zij zijn begonnen". Volgens mij zeggen kleuters dat ook... ;B
HR
HR

Siempre Real
Legende

the farmer schreef:

(...)
Blijf jij je lekker verschuilen achter Barca's gedrag...my cup of thea is het niet.
HR
Over en sluiten? :D

Je kunt het ook anders bekijken. Stel dat Barça is begonnen en Real slechts reageert hierop. Je zou dan als Real zijnde ook kunnen zeggen: Wij zijn Real Madrid, wij zijn de succesvolste club aller tijden, wij zijn de Koninklijke. Wij verlagen ons niet tot het niveau van die aanstellers. Maar zoveel niveau en volwassenheid hebben ze dus niet. Momenteel is het "maar zij zijn begonnen". Volgens mij zeggen kleuters dat ook... ;BHR
De vraag is nu: Wie is volgens jou Real?

Vooralsnog wordt de discussie alleen nog hier op AN gevoerd door fans. Zelfs vanuit Nou Camp wordt er niets meer over gezegd.

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 5 september 2011 18:02:22).]
HRHR
HR

Drie Kruizen
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 november 2004

Y0rn. schreef:

HR
Wij hadden zo'n iemand rondlopen hier, speelt nu bij Liverpool. Die gast werd werkelijk waar verafgood. Blijkt inderdaad maar dat veel supporters alleen principes hebben qua spelers/speelstijl als het ergens anders gebeurd. Niet bij hun eigen cluppie. Want dan veranderd een "matennaaier" in een "winnaar". Zo zal het in Spanje ook wel gezien worden door de 2 supportersgroepen.
HR
HR

Rocky85
Regelmatige invaller

Siempre Real schreef:

De vraag is nu: Wie is volgens jou Real?

Vooralsnog wordt de discussie alleen nog hier op AN gevoerd door fans. Zelfs vanuit Nou Camp wordt er niets meer over gezegd.
HR
Iedereen die bij de club werkt/betrokken is natuurlijk. De club Real Madrid heeft werknemers in dienst die de club vertegenwoordigen. Zij moeten het "gevoel" Real Madrid uitdragen en handelen volgens het clubbeleid. Als je als clubbeleid hebt dat werknemers de club niet in een negatief daglicht mogen stellen, en ik ga er vanuit dat Real dat heeft, dan moeten de werknemers, zoals coach en spelers, zich dus netjes en beschaafd gedragen.

Mourinho en spelers vertegenwoordigen de club mijns inziens niet op een goede manier. Of het nou Barça is die begon, of Real, het maakt het gedrag van Mourinho en spelers er niet beter door. Hooguit wat begrijpelijker.

Toen Suarez Bakkal beet, is er ook wel een hartig woordje met hem gesproken. Dat dergelijk gedrag niet bij een speler van Ajax past. Ik mag dan ook hopen dat er intern bij Real ook wel is vertelt aan Mourinho en spelers dat het nu toch echt te gek begint te worden en dat ze zich in het vervolg Koninklijker moeten gedragen. Zonder te kijken naar hoe de spelers van Barça zich gedragen. Daar heb je immers toch geen invloed op.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Rocky85 schreef:

(...)

Iedereen die bij de club werkt/betrokken is natuurlijk. De club Real Madrid heeft werknemers in dienst die de club vertegenwoordigen. Zij moeten het "gevoel" Real Madrid uitdragen en handelen volgens het clubbeleid. Als je als clubbeleid hebt dat werknemers de club niet in een negatief daglicht mogen stellen, en ik ga er vanuit dat Real dat heeft, dan moeten de werknemers, zoals coach en spelers, zich dus netjes en beschaafd gedragen.

Mourinho en spelers vertegenwoordigen de club mijns inziens niet op een goede manier. Of het nou Barça is die begon, of Real, het maakt het gedrag van Mourinho en spelers er niet beter door. Hooguit wat begrijpelijker.

Toen Suarez Bakkal beet, is er ook wel een hartig woordje met hem gesproken. Dat dergelijk gedrag niet bij een speler van Ajax past. Ik mag dan ook hopen dat er intern bij Real ook wel is vertelt aan Mourinho en spelers dat het nu toch echt te gek begint te worden en dat ze zich in het vervolg Koninklijker moeten gedragen. Zonder te kijken naar hoe de spelers van Barça zich gedragen. Daar heb je immers toch geen invloed op.
HR
Ja, en toen?
Of denk je echt dat ze het er intern niet over gehad hebben? Geloof je echt dat de spelers allemaal gezegd hebben: "Ja maar, Florentino, Iniesta is een mietje die gaat al rollen als als de ene grasspriet hoger als de ander is en Pedro die heeft zulke kleine beentjes, die struikelt al als ie de sprint inzet."

Alleen hier op AN maken we er een echte drama van.
HR
HR

the farmer
Idool

Siempre Real schreef:
Over en sluiten? :D
HR
Waarom lach je nou?

Zelfs als Rocky85 het volledig voor je spelt (hij schrijft precies wat ik bedoel), blijf je overal omheen draaien om naar niet iets over het gedrag van Real te zeggen...het blijft apart zullen we maar zeggen.
HR
HR

retep1
Basisspeler

Vak: 421
Reg.: 1 december 2006

retep1 schreef:

Siempre,

Ik heb een paar maanden geleden al met je gediscussieerd, over de politieke lading en de huidige politieke situatie die er achter dit duel schuilt. Ik heb toen middels karikatuur geprobeerd de situatie inhoudelijk zichtbaar te maken.
In mijn optiek bagataliseerde je dat toen wat en verkondigde dat het vooral over voetbal moest gaan.
Inmiddels denk je daar anders over getuige je uitspraak over Laporta.

Je bespreekt jezelf ook behoorlijk tegen. Vlak na elkaar beweer je eerst dat randzaken er niet meer toe doen, om vervolgens direct te verklaren dat er ook andere zaken een rol spelen behalve de overtredingen.

Laporta roept wat, in Bernabeu wordt Eviva Espana gezongen. Deze politieke strijd zit door de clasico heen verweven.

De randzaken zijn de randzaken, maar nu worden de randzaken naar het speelveld getrokken. Simpelweg: De Spaanse overheid kan nu niet leven met separistische Catalanen. Zeker niet vanwege de huidige financiële crisis. Dat uit zich in en verharding van de clasico op het veld. Als Barca blijft winnen werkt dat staatsondermijnend.

Ik denk dat jij dat ergens heel precies weet maar dat je vanuit je liefde voor Real dit niet kan of wil onderkennen.
HR
Plaats het nu voor de 3e keer Siempre. Steeds maar geen antwoord.

Wie zwijgt stemt toe.
HR
HR

Simon Wiesenthal
Idool

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005

Siempre Real schreef:

Succes!

HR
Voor de draad ermee, wat heeft Barca dan op zijn kerfstok tussen de 5-0 en het vierluik waardoor de stoppen zijn doorgeslagen bij Real nadien?
HR
HR

Rocky85
Regelmatige invaller

Siempre Real schreef:

Ja, en toen?
Of denk je echt dat ze het er intern niet over gehad hebben? Geloof je echt dat de spelers allemaal gezegd hebben: "Ja maar, Florentino, Iniesta is een mietje die gaat al rollen als als de ene grasspriet hoger als de ander is en Pedro die heeft zulke kleine beentjes, die struikelt al als ie de sprint inzet."

Alleen hier op AN maken we er een echte drama van.
HR
En toen moet je concluderen dat die gesprekken dus helemaal niets hebben geholpen. Met de 5-0 viel het nog mee, op Ramos na. Vervolgens werd het gedrag in de vierluik nog wat onsportiever/onbeschaafder; hardere tackels, overtredingen die niets met voetbal te maken hebben en een coach die ook niet de meest chique uitspraken doet. Daarna dus de Supercup waarin het gedrag nog meer ontspoort met als toppunt natuurlijk een coach die iemand knijpt/vinger in zijn oog steekt.

Je ziet dus een een toename van onsportief/onbeschaafd gedrag dat een Koninklijke club onwaardig is. Ik mag hopen dat die gesprekken al na de vierluik hebben plaatsgevonden, maar om nou te zeggen dat het heeft geholpen, in tegendeel zelfs. De spelers/coach beloven misschien tegen Florentino beterschap, maar ze voeren het niet uit. Gewoon ja zeggen tegen de grote baas en ondertussen denken "laat maar ouwehoeren, die vent". Dan kom je dus op het punt dat je maatregelen moet gaan nemen.

Dat deze discussie alleen op AN wordt gevoerd, zegt me weinig. Nederlanders willen al snel het moreel geweten spelen van de wereld en houden van de schoonheid van het voetbal. Het verandert niets aan de feiten. Misschien worden deze discussies elders wel niet gevoerd omdat men zich daar heeft neergelegd bij dit gedrag van Real. Men realiseert zich dat dít het Real Madrid van nu is. Waren vroeger spelers als Di Stefano en Zidane belangrijk voor het succes van Real, momenteel zijn dat Pepe en Marcelo. Immers, als zij Messi eruit weten te trappen, heeft Real een kans. Lijkt me een treurige constatering.
HR
HR

Siempre Real
Legende

Dan zal ik je voor de 5-de keer antwoord geven:

retep1 schreef:

Siempre,

Ik heb een paar maanden geleden al met je gediscussieerd, over de politieke lading en de huidige politieke situatie die er achter dit duel schuilt. Ik heb toen middels karikatuur geprobeerd de situatie inhoudelijk zichtbaar te maken.
In mijn optiek bagataliseerde je dat toen wat en verkondigde dat het vooral over voetbal moest gaan.
Inmiddels denk je daar anders over getuige je uitspraak over Laporta.

Nee, daar denk ik niet anders over. Mijn mening staat nog steeds overeind, politiek en sport behoren gescheiden te worden en te houden.

Je bespreekt jezelf ook behoorlijk tegen. Vlak na elkaar beweer je eerst dat randzaken er niet meer toe doen, om vervolgens direct te verklaren dat er ook andere zaken een rol spelen behalve de overtredingen.

Nog steeds ben ik van mening dat randzaken er niet toe doen, echter d efeiten leren dat ze er wel toedoen. Ik spreek me hier niet tegen. Het verschil tussen een mening verkondigen en de realiteit verwoorden!

Laporta roept wat, in Bernabeu wordt Eviva Espana gezongen. Deze politieke strijd zit door de clasico heen verweven.

Het is nog steeds que viva España. Deze correctie heb ik de vorige keer dat ik je antwoord gaf ook al gemaakt. Que viva Esapaña werd vooral ingezet om de Barca spelers die zich opeens geen Spanjaard meer voelden, even te laten weten dat ze wel met Spanje wereldkampioen en europees kampioen zijn geworden. Bovendien, wordt dit liedje in vrijwel elke stadion in Spanje met regelmaat ingezet. Het is zoiets als het Oranje boven. Maar je hebt idd ergens wle een punt, politiek zit door heel de clasico verweven. Nog steeds ben ik van mening dat dat niet zou moeten.

De randzaken zijn de randzaken, maar nu worden de randzaken naar het speelveld getrokken. Simpelweg: De Spaanse overheid kan nu niet leven met separistische Catalanen. Zeker niet vanwege de huidige financiële crisis. Dat uit zich in en verharding van de clasico op het veld. Als Barca blijft winnen werkt dat staatsondermijnend.

Euh, staatsondermijnend? Oh ja? Hoe dan? Als Barca de C.L. wint worden ze keurig gefeliciteerd door de koning, ministers, premier en alle andere hoge heren en dames. Ze dingen mee voor dé sportprijs van Spanje: el principe de asturias. Heel Spanje is blij als Barca de C.L. wint, want dan wint een Spaanse ploeg. Op een enkele fanatieke supporter van een andere club na. Ik zie werkelijk waar niet in hoe het blijven winnen van Barca staatondermijnend zou werken. Maar ik weet zeker dat jij me dat gaat vertellen, toch?
Wat betreft de separistische Catalanen en de crisis, zoals je wellicht weet heeft deze crisis zijn oorsprong in de financiele sector. Jij mag raden waar in Spanje het zwaartepunt van de financiele wereld zich bevindt.

Ik denk dat jij dat ergens heel precies weet maar dat je vanuit je liefde voor Real dit niet kan of wil onderkennen.

Zoals hierboven al uitgelegd, nee dus! Ik wacht met grote belangstelling op jouw uitleg!

HR

the farmer schreef:

(...)
Waarom lach je nou?

Omdat ik het erg vermakelijk begin te vinden.

Zelfs als Rocky85 het volledig voor je spelt (hij schrijft precies wat ik bedoel), blijf je overal omheen draaien om naar niet iets over het gedrag van Real te zeggen...het blijft apart zullen we maar zeggen.

Hoe vaak moet ik dan zeggen dat het niet mijn spelletje is? Hoe vaak moet ik zeggen dat ik er niet bij sta te juichen? De laatste wedstrijd ging nergens over. De wedstrijd er voor vond ik eigenlijk wel meevallen, hey ditn is wel mijn mening! Die andere wedstrijden wisselend. Daar zaten er bij die niet fraai waren. En integenstelling tot andere keren zal ik nu niet zeggen dat er nogal wat aanstellerij van Barca bij was. Echter dat wordt over het hoofd gezien, omdat ik een aantal andere feiten neer zet. En die worden dan als mijn mening vertaald. Erg jammer. Ook hier weer een reden dat ik moet lachen. Jullie zijn komisch.
HR

Rocky85 schreef:

(...)

En toen moet je concluderen dat die gesprekken dus helemaal niets hebben geholpen.

Ik weet niet wat er besproken is, ik ben er niet bij geweest. Ik weet alleen dat er een gesprek heeft plaatsgevonden tussen de directie, de technische staf en een vertegenwoordiging van de spelers. Of het geholpen heeft? Dat zal de tijd moeten uitwijzen, december is de volgende. We zullen zien.

Met de 5-0 viel het nog mee, op Ramos na. Vervolgens werd het gedrag in de vierluik nog wat onsportiever/onbeschaafder; hardere tackels, overtredingen die niets met voetbal te maken hebben en een coach die ook niet de meest chique uitspraken doet.

Klopt helemaal, als dit tenminste jouw mening is daar ga ik van uit

Daarna dus de Supercup waarin het gedrag nog meer ontspoort met als toppunt natuurlijk een coach die iemand knijpt/vinger in zijn oog steekt.

Hier deel ik je mening, als dit tenminste jouw mening is.

Je ziet dus een een toename van onsportief/onbeschaafd gedrag dat een Koninklijke club onwaardig is. Ik mag hopen dat die gesprekken al na de vierluik hebben plaatsgevonden, maar om nou te zeggen dat het heeft geholpen, in tegendeel zelfs. De spelers/coach beloven misschien tegen Florentino beterschap, maar ze voeren het niet uit. Gewoon ja zeggen tegen de grote baas en ondertussen denken "laat maar ouwehoeren, die vent". Dan kom je dus op het punt dat je maatregelen moet gaan nemen.

Zou kunnen, zie boven, ik weet het niet. Ik weet wel dat het vaak zo werkt. Ook bv bij ons op het werk. Laat de manager maar lullen, daar wordt ie voor betaald. Niets vreemds aan deze reactie. Nog steeds ben ik van mening dat het niet hoort en dat ik liever een wereldpot had gezien van 2 kanten. Enne over welke maatregelen dacht jij?

Dat deze discussie alleen op AN wordt gevoerd, zegt me weinig.

Mij juist heel veel. De band met Barca is hier sterk.

Nederlanders willen al snel het moreel geweten spelen van de wereld en houden van de schoonheid van het voetbal.

Zoals de finale van het afgelopen WK?

Het verandert niets aan de feiten. Misschien worden deze discussies elders wel niet gevoerd omdat men zich daar heeft neergelegd bij dit gedrag van Real. Men realiseert zich dat dít het Real Madrid van nu is.

Misschien wel, misschien ook niet. En worden deze discussies niet meer gevoerd omdat men er geen zin meer in heeft, of omdat men er geen baat bij heeft, of omdat men gewoon weer terug gaat tot de orde van de dag, of omdat ze elders op de wereld niet zo'n sterke band met Barca hebben. En zo kunnen we uiteraard nog een miljoen redenen bedenken waarom elders niet en hier wel.

Waren vroeger spelers als Di Stefano en Zidane belangrijk voor het succes van Real, momenteel zijn dat Pepe en Marcelo. Immers, als zij Messi eruit weten te trappen, heeft Real een kans. Lijkt me een treurige constatering.

Idd een treurige constatering, vooral omdat het een constatering is die kant noch wal raakt. Bij Real lopen toch aardig wat geweldige spelers, die je nu zwaar te kort doet. Ik noem een Özil, Di Maria, CR, Benzema, Alonso en ja eigenlijk toch ook wel Marcelo want laten we eerlijk zijn, het is gewoon een weredltopper. Jammer van zijn uitspattingen, die ik oevrigens wel een beetje begrijp. Ik keur het hiermee niet goed.
HR
Zo, iedereen teverden nu? Let's go on! ;B

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 6 september 2011 18:48:21).]
HR
HR

Rocky85
Regelmatige invaller

Siempre Real schreef:

Ik weet niet wat er besproken is, ik ben er niet bij geweest. Ik weet alleen dat er een gesprek heeft plaatsgevonden tussen de directie, de technische staf en een vertegenwoordiging van de spelers. Of het geholpen heeft? Dat zal de tijd moeten uitwijzen, december is de volgende. We zullen zien.

Ik wacht vol spanning af. Het zal van de uitslag afhangen denk ik. Mocht Real verliezen, dan verwacht ik het ergste.

Klopt helemaal, als dit tenminste jouw mening is daar ga ik van uit

Hier deel ik je mening, als dit tenminste jouw mening is.

Beide mijn mening inderdaad

Zou kunnen, zie boven, ik weet het niet. Ik weet wel dat het vaak zo werkt. Ook bv bij ons op het werk. Laat de manager maar lullen, daar wordt ie voor betaald. Niets vreemds aan deze reactie. Nog steeds ben ik van mening dat het niet hoort en dat ik liever een wereldpot had gezien van 2 kanten. Enne over welke maatregelen dacht jij?

Zo werkt het bij heel veel bedrijven, maar het zou natuurlijk niet mogen. Er zijn clubs geweest die spelers zelf hebben geschorst. Je zou als Real zijnde bijv. Mourinho voor 1 duel kunnen schorsen. Nu zal dat de interne relaties niet ten goede komen, dus je kunt ook denken aan minder erge sancties zoals een officiële waarschuwing of een geldboete die aan een goed doel wordt gedoneerd.

Mij juist heel veel. De band met Barca is hier sterk.

De band met mooi voetbal ook. Alsof Ajacieden die een voorkeur hebben voor Barça niet kunnen genieten van Real. Ik heb toch behoorlijk genoten van Zidane.

Zoals de finale van het afgelopen WK?

Ik was blij dat Nederland de finale niet won. Wat een vreselijke vertoning was dat. Nederland had na 30 minuten ook met 9 man moeten staan, maar waarschijnlijk omdat het een wk-finale was, durfde de scheidsrechter dat niet aan. Ik heb alleen van de 2de helft tegen Brazilië genoten. Voor de rest was het een drama. Verwar dat Carnavalspubliek bij het Nederlands elftal dan ook niet met voetballiefhebbers ;B

Misschien wel, misschien ook niet. En worden deze discussies niet meer gevoerd omdat men er geen zin meer in heeft, of omdat men er geen baat bij heeft, of omdat men gewoon weer terug gaat tot de orde van de dag, of omdat ze elders op de wereld niet zo'n sterke band met Barca hebben. En zo kunnen we uiteraard nog een miljoen redenen bedenken waarom elders niet en hier wel.

Er kunnen talloze redenen zijn en er zijn ook talloze plaatsen waar mensen hierover kunnen discussiëren. Daarom kun je dus ook niet zo simpel stellen dat deze discussie alleen op AN wordt gevoerd.

Idd een treurige constatering, vooral omdat het een constatering is die kant noch wal raakt. Bij Real lopen toch aardig wat geweldige spelers, die je nu zwaar te kort doet. Ik noem een Özil, Di Maria, CR, Benzema, Alonso en ja eigenlijk toch ook wel Marcelo want laten we eerlijk zijn, het is gewoon een weredltopper. Jammer van zijn uitspattingen, die ik oevrigens wel een beetje begrijp. Ik keur het hiermee niet goed.

Daarom is het des te treuriger. Real heeft geweldige spelers en een selectie die veel beter en breder is dan die van Barça. Dus waarom je laten verleiden tot dergelijk gedrag, terwijl je zoveel kwaliteit hebt?

Het probleem is dat de spelers die jij noemt, in de wedstrijden tegen Barça voornamelijk wegens wangedrag in de picture stonden en niet vanwege hun voetbalkwaliteiten.

Özil: Geweldige speler die 1 van de beste ter wereld kan worden. Desondanks herinner ik me niet veel van zijn sportieve prestaties in de Classico's. Wel de vechtpartij en rode kaart.

Di Maria: Leuke speler, maar ik herinner me hem vooral als duikelaar. Het was dan ook een duel der duikelaars: Dani Alves vs Di Maria.

CR: Gedraagt zich keurig. Vind hem ook ontzettend gegroeit als persoon. Positieve uitzondering bij real

Benzema: Scoorde volgens mij nog, maar verder herinner ik me weinig van hem. Heeft zich ook niet bezig gehouden met wangedrag volgens mij.

Alonso: Geweldige speler, maar tegen Barça valt hij voornamelijk op door overtredingen. Solliciteert eigenlijk elke keer wel naar een rode kaart, soms direct, maar vaak 2 gele.

Marcelo: Kan ook geweldig voetballen en heeft dat ook wel gedaan tegen Barça. Toch denk ik bij Marcelo aan het "staan op Pedro", de overtredingen op Messi en de walgelijke tackel op Fabregas.

HR
HR
HR

Siempre Real
Legende

Rocky85 schreef:

(...)
HR
Het spijt me, maar ik kan helaas niet anders concluderen dat je erg eenzijdig kijkt. Je ligt compleet los van de realiteit als je özil alleen herinnert van de vechtpartij en de rode kaart zonder daarbij enige aandacht aan de oorzaak te besteden. Dit gebeurt nou de hele tijd, zonder de boel te willen bagatelliseren.

Hetzelfde geldt ook voor Marcelo. Die heeft zich in alle wedstrijden gedragen, op de laatste na. Er ligt wel een oorzaak. LET OP, IK WIL HIERMEE NIETS MAAR DAN OOK NIETS OF NIEMAND GOEDPRATEN!!!!!!!!!!!!!, maar ik vindt dat wel belangrijk voor de beeldvorming. Als iemand je zo uitdaagt, ben ik heel benieuwd hoe jij gaat reageren. Waarschijnlijk met een dubbele schaar en een pass achter de standbeen langs. Ik had Pedro het stadion uit geschopt, en dan zou ik een levenslange schrosing lachend accepteren, en ik ben alles behalve geweldadig, eerdedr geweldig... ;B

Ik heb tot 2 keer toe, in de laatste 2 wedstrijden, een Real gezien dat wilde voetballen. Ik heb dan ook ruim 90 minuten verdeeld over 2 wedstrijden een Real gezien dat echt goed voetbal speelde en Barca goed bij de strot had, met voetbal. Wat er vervolgens allemaal gebeurt is wordt bepaald door wat je ziet, datgene wat de tv beelden registreren. Helaas hebben de spelers geen microfoontje bij, dat zou van de clasicos echte film thrillers maken.

Ik ga absoluut mee, en dit is de zoveelste keer dat ik het zeg, met iedereen die zegt dat zulk gedrag (Real) niet thuis hoort op een voetbalveld. Een medaille heeft wel 2 kanten.

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 6 september 2011 20:48:09).]
HR
HR

Bazza
Icoon

Reg.: 20 januari 2002

Heb nu wel genoeg gelezen.Ik wil je de oorzaak wel vertellen Siempre als jij het niet wilt zeggen.Het zijn gewoon een stelletje nichten.Want ze worden beledigd en hebben niet de discipline zich in te houden.Zij kunnen toch hetzelfde doen als de Engelsen die constant racistisch werden bejegend tegen Bulgarije.Wordt een kerel of ga de hele dag in huis zitten.Je bent voetbalprof!
HR
HR

the farmer
Idool

Siempre Real schreef:
Hoe vaak moet ik dan zeggen dat het niet mijn spelletje is? Hoe vaak moet ik zeggen dat ik er niet bij sta te juichen? De laatste wedstrijd ging nergens over. De wedstrijd er voor vond ik eigenlijk wel meevallen, hey ditn is wel mijn mening! Die andere wedstrijden wisselend. Daar zaten er bij die niet fraai waren. En integenstelling tot andere keren zal ik nu niet zeggen dat er nogal wat aanstellerij van Barca bij was. Echter dat wordt over het hoofd gezien, omdat ik een aantal andere feiten neer zet. En die worden dan als mijn mening vertaald. Erg jammer. Ook hier weer een reden dat ik moet lachen. Jullie zijn komisch.
HR
Bij Barca lopen een aantal ballerina's die makkelijk gaan liggen. Iedereen kan dit zien. De enige reden waarom deze discussie zolang doorging was omdat jij constant de andere kant van de medaille wil laten zien. Madrista heeft na de Supercopa gewoon afstand genomen van Mourinho's gedrag, zonder meteen naar Barca te wijzen.

Vroeg of laat krijgt Barca zijn streken wel terug, zodra ze voetballend niet beter zijn en alleen het vallen overblijft zullen ze het vanzelf wel te horen krijgen. De geluiden naar Marcelo vind ik echt vreselijk.

Edit:
Real is duidelijk beter dan vorig jaar, ik krijg wel het idee dat je je iets te snel rijk rekent. Real had tijdens de Supercopa duidelijk een betere conditie. Ik ben blij dat Pep het seizoen fysiek rustig opbouwt, aan het eind van het seizoen worden de 'echte' prijzen verdeelt, het is belangrijk dan ook nog fit te zijn. Hopelijk hebben we het na de eerst volgende Classico alleen over het voetbal :)

[Dit bericht is veranderd door the farmer (op 6 september 2011 21:53:55).]
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 151 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 7

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Wie moet er in de spits?

Sigthorsson
Milik
Klaassen
Kishna
Zivkovic
Een ander

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 97,9% dat Vitesse wint van NAC. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Ajax-Go Ahead Eagles.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!