Deze topic is open en bestaat uit 129 pagina's: « 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 129 »
retep1
Basisspeler
Vak: 421
Droomaankoop: -
Reg.: 1 december 2006
quote:Ik zet het nog maar eens neer en vind het eerlijk gezegd vreemd dat je er niet op reageert. Past het niet in je (politieke) straatje?
retep1 schreef:
Siempre,
Ik heb een paar maanden geleden al met je gediscussieerd, over de politieke lading en de huidige politieke situatie die er achter dit duel schuilt. Ik heb toen middels karikatuur geprobeerd de situatie inhoudelijk zichtbaar te maken.
In mijn optiek bagataliseerde je dat toen wat en verkondigde dat het vooral over voetbal moest gaan.
Inmiddels denk je daar anders over getuige je uitspraak over Laporta.
Je bespreekt jezelf ook behoorlijk tegen. Vlak na elkaar beweer je eerst dat randzaken er niet meer toe doen, om vervolgens direct te verklaren dat er ook andere zaken een rol spelen behalve de overtredingen.
Laporta roept wat, in Bernabeu wordt Eviva Espana gezongen. Deze politieke strijd zit door de clasico heen verweven.
De randzaken zijn de randzaken, maar nu worden de randzaken naar het speelveld getrokken. Simpelweg: De Spaanse overheid kan nu niet leven met separistische Catalanen. Zeker niet vanwege de huidige financiële crisis. Dat uit zich in en verharding van de clasico op het veld. Als Barca blijft winnen werkt dat staatsondermijnend.
Ik denk dat jij dat ergens heel precies weet maar dat je vanuit je liefde voor Real dit niet kan of wil onderkennen.
MrBuijs
Internationale topspeler
Vak: -
Reg.: 18 maart 2004
Siempre Real
Moderator
Uit: Vlissingen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 14 augustus 2001
J.Ullrich
Vedette
Droomaankoop: Alessio Cerci
Reg.: 31 mei 2007
quote:Dat klinkt buitengewoon interessant. Ik ben er niet goed van op de hoogte hoe het zit met die probleemclubs, kunnen ze wel nog steeds ongelimiteerd spelers blijven aantrekken en dergelijke? Want als ik om het even welke Italiaanse clubbestuur telkens hoor verkondigen dat men daar allang de concurrentie met Spanje niet meer aankan, vanwege een verschil in belastingen, dan zet ik daar toch mijn vraagtekens bij.
Siempre Real schreef:
Ik heb de afgelopen maanden 2 keer (in juni en juli) het genoegen gehad met insiders uit het Spaanse voetbal over dit soort zaken van gedachten te mogen wisselen. Ik heb bv met de technisch verantwoordelijke man van Celta aan tafel gezeten en op zijn uitnodiging een paar weken later de sponsor presentatie van de ploeg mogen meemaken. Ik ben daar heel veel wijzer van geworden. Het Spaanse voetbal staat met 1 been in het graf, de schulden zijn enorm. De staking van afgelopen weekend is nog maar het begin. Er zijn spelers in de hoogste 2 divisies die al maanden geen salaris hebben ontvangen. Er zijn ook trainers die al maanden geen salaris hebben ontvangen. Ondertussen geven clubs veel te veel geld uit aan spelers. Mijn mening daarin is dat het absurd is en dat er ingegrepen moet worden.
Ziggy
Bankzitter
Reg.: 23 maart 2009
quote:Siempre, dit klinkt (inderdaad) erg interessant. Ik weet zelf helemaal niet hoe de situatie bij de Spaanse clubs is, maar zijn er ook clubs die nog (redelijk) 'gezond' zijn? En aan wat voor bedrag moet ik denken met betrekking tot bijvoorbeeld de totale schuld van de clubs uit de Primera Division? En wat voor soort acties zijn er bijvoorbeeld nog te verwachten van de spelers(vakbond)?
Siempre Real
Ik heb de afgelopen maanden 2 keer (in juni en juli) het genoegen gehad met insiders uit het Spaanse voetbal over dit soort zaken van gedachten te mogen wisselen. Ik heb bv met de technisch verantwoordelijke man van Celta aan tafel gezeten en op zijn uitnodiging een paar weken later de sponsor presentatie van de ploeg mogen meemaken. Ik ben daar heel veel wijzer van geworden. Het Spaanse voetbal staat met 1 been in het graf, de schulden zijn enorm. De staking van afgelopen weekend is nog maar het begin. Er zijn spelers in de hoogste 2 divisies die al maanden geen salaris hebben ontvangen. Er zijn ook trainers die al maanden geen salaris hebben ontvangen. Ondertussen geven clubs veel te veel geld uit aan spelers. Mijn mening daarin is dat het absurd is en dat er ingegrepen moet worden.
jasperdgg
Vedette
Reg.: 25 november 2005
quote:Ik snap er de ballen van hoor. Eerst zeg je van alles, reageer je ronduit beledigd als dat tegengesproken/bekritiseerd wordt en vervolgens ga je zeggen dat dat allemaal niet jouw mening was? Lekker makkelijk allemaal, wie denk je dat je voor de gek houdt?
Siempre Real schreef:
Ik vind het spijtig dat alles wat ik de afgelopen dag gezegd heb als mijn mening vertaald wordt, want dat is het pertinent niet. Mijn mening is niet gevraagd, er is mijn gevraagd de info te delen en dat is wat ik gedaan heb. Met tegenzin omdat ik al bang was dat het als mijn mening vertaald zou worden.
Simon Wiesenthal
Idool
Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Vurnon Anita
Reg.: 9 december 2005
quote:ad dikgedrukte 1. Klopt, ik heb dit nl nog nooit meegemaakt. Jij wel? Dat ik buiten mn afschuw van de gelegenheid gebruik maak om hier en daar een hypothese van je te tackelen of je voorspelling vgl met regen voor t nieuwjaar kan best gezien worden als geleuter maar dat interesseert me niet.
het laatste schaap schreef:
(...)
Ach, dit is toch allemaal geleuter van theeleutende vrouwen. Pagina's lang gezanik over Mourinho, drie dagen na de wedstrijd. Het zit je klaarblijkelijk wel heel erg diep dat ie een vinger in iemand z'n oog prikte. Dit zegt natuurlijk meer over jou dan over Mourinho, die zelf allang tot de orde van de dag is over gegaan.
Logisch ook. Mourinho heeft twee CLs op zak en is trainer van de grootste club ter wereld. En jij niet. Jij zeurt en zanikt anoniem op een forum.
quote:Nee het lijkt me nl niet zo relax om plots een vinger in mn oog te krijgen, Bij wijze van spreke...
Madrid30 schreef:
(...)
Dus jij hoopt dat Mourinho jou van achter in je oog steekt in een donker steegje. Ieder z'n ding...
retep1
Basisspeler
Vak: 421
Reg.: 1 december 2006
TheLegend
International
Uit: Huizen
Droomaankoop: Giuseppe Rossi
Reg.: 10 april 2011
JC-14
Internationale topspeler
Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 25 september 2009
jasperdgg
Vedette
quote:Alleen Coentrao is onder Mourinho gehaald, dus die theorie gaat niet echt op.
TheLegend schreef:
De manager van Mourinho is dus blijkbaar ook de manager van o.a. Pepe, Coentrao en Ronaldo (de Portugezen dus). Het zijn allemaal vriendjes van elkaar, direct en indirect. Nou weet ik niet wie er van deze 3 allemaal zijn gehaald door Mourinho?
TheLegend
International
Uit: Huizen
Droomaankoop: Giuseppe Rossi
Reg.: 10 april 2011
quote:Wat betreft de aankopen misschien niet, maar als je ziet hoeveel krediet een Pepe dus bijvoorbeeld krijgt. Ik wil niet beweren dat het komt omdat Pepe dus dezelfde manager heeft als Mourinho, maar het maakt het misschien niet heel veel makkelijker om er wat aan te doen. De manager zal Mourinho, Pepe en alle andere Portugezen toch zeker te vriend moeten houden. Zeker gezien al die absurd hoge vergoedingen die ze vangen voor hun handel.
jasperdgg schreef:
(...)
Alleen Coentrao is onder Mourinho gehaald, dus die theorie gaat niet echt op.
jasperdgg
Vedette
Cacciatore
Vedette
Reg.: 23 augustus 2009
quote:En Carvalho natuurlijk.
jasperdgg schreef:
(...)
Alleen Coentrao is onder Mourinho gehaald, dus die theorie gaat niet echt op.
quote:Kun je werkelijk Chelsea - Barcelona niet meer herinneren uit 2006? Een aanrader om terug te kijken. Robben die een vreselijke tackle inzet op Messi. De spelers allemaal briesend van haat. Inter idem.
TheLegend schreef:
Helaas heb ik de laatste weken teveel tijd en zit daarom even naar studio Jack van Gelder te kijken. Begint uiteraard met alle heisa van afgelopen week maar daar wil ik het eigenlijk eens niet over hebben.
Mourinho heeft het, als je even naar z'n track record kijkt, eigenlijk helemaal niet nodig. Hij heeft Porto, destijds zeker, in een top elftal veranderd. Chelsea draaide 10 keer beter dan onder z'n voorganger Raineri en ook met Real laat hij weer mooie dingen zien. Wat moet er toch aan de hand zijn onder z'n hersenpan. Ik kan me niet herinneren dat het ooit zo uit de hand liep tussen Barcelona en Real Madrid. Dan moet je ook nog eens nagaan dat hij dus ook een aantal dienstjaren Barcelona (onder van Gaal) op z'n cv heeft staan. Waar is dat toch misgegaan?
Ik hoor ook dat Real eigenlijk een beetje te maken heeft met het Martin Jol syndroom. De manager van Mourinho is dus blijkbaar ook de manager van o.a. Pepe, Coentrao en Ronaldo (de Portugezen dus). Het zijn allemaal vriendjes van elkaar, direct en indirect. Nou weet ik niet wie er van deze 3 allemaal zijn gehaald door Mourinho? En hoe kijken de Madrid fans daar tegen aan? Bij Ajax vond ik het namelijk niks.
Tot slot: toch nog even Barcelona vs. Real Madrid. Ik hoop echt dat het goedkomt tussen de 2 clubs (ijdele hoop?). Het is 1 van de mooiste wedstrijden ter wereld dat moet toch gewoon doorgang vinden.
Bugsy
Vedette
Winnaar Eredivisie Klassement Ajax Netwerk VoVo 2011/2012
Vak: 0-vak
Reg.: 23 september 2005
Madrid30
Bankzitter
Uit: Oud zuid
Reg.: 25 juli 2007
quote:Ach hou toch op man, briesend van haat? Geloof je het zelf? Kun je herinneren dat Chelsea enorm genaaid werd in 2009 door meerdere keren geen penalty tegen Barca te krijgen? Is ook lastig om het bese jongetje van de klas met Unicef op de borst gelijk te behandelen want iedereen houdt kennelijk van dat Barca met hun FC Basel kleuren.
Cacciatore schreef:
(...)Kun je werkelijk Chelsea - Barcelona niet meer herinneren uit 2006? Een aanrader om terug te kijken. Robben die een vreselijke tackle inzet op Messi. De spelers allemaal briesend van haat. Inter idem.
J0erry
Internationale topspeler
Uit: Son
Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 3 september 2010
Cacciatore
Vedette
quote:Ik zie de link niet tussen een gebeurtenis uit 2006 en daarna 2009. Of is Robben een tijdsreiziger? Verder staat jouw post bol van subjectieve kleuter argumenten die niet eens serieus te nemen zijn. Ik raad je aan gewoon op voetbalzone te blijven.
Madrid30 schreef:
(...)
Ach hou toch op man, briesend van haat? Geloof je het zelf? Kun je herinneren dat Chelsea enorm genaaid werd in 2009 door meerdere keren geen penalty tegen Barca te krijgen? Is ook lastig om het bese jongetje van de klas met Unicef op de borst gelijk te behandelen want iedereen houdt kennelijk van dat Barca met hun FC Basel kleuren.
Madrid30
Bankzitter
quote:Ik raad jou aan om te leren wat het verschil is tussen een "vreselijke tackle" en een aanvaller die onbeholpen een andere aanvaller probeert te stoppen
Cacciatore schreef:
(...)
Ik zie de link niet tussen een gebeurtenis uit 2006 en daarna 2009. Of is Robben een tijdsreiziger? Verder staat jouw post bol van subjectieve kleuter argumenten die niet eens serieus te nemen zijn. Ik raad je aan gewoon op voetbalzone te blijven.
Cacciatore
Vedette
quote:Ah, de nuance van de aanvaller die niet kan mee verdedigen. Bouaouzan iemand?
Madrid30 schreef:
(...)
Ik raad jou aan om te leren wat het verschil is tussen een "vreselijke tackle" en een aanvaller die onbeholpen een andere aanvaller probeert te stoppen
Y0rn.
International
Reg.: 15 oktober 2009
quote:Dus wat Bouaouzan deed, noem jij verdedigen?
Cacciatore schreef:
(...)
Ah, de nuance van de aanvaller die niet kan mee verdedigen. Bouaouzan iemand?
Madrid30
Bankzitter
quote:Dat Bouaouzan genoemd wordt in een topic over Real Madrid is al treurig, nog treuriger is dat je dat als voorbeeld neemt van aanvallers die niet kunnen mee verdedigen. Zoek het fragment eens op zou ik zeggen.
Cacciatore schreef:
(...)
Ah, de nuance van de aanvaller die niet kan mee verdedigen. Bouaouzan iemand?
SuperJooD
Basisspeler
Uit: Purmerend
Vak: 424
Reg.: 8 oktober 2004
quote:Jij kijkt echt veel te veel door een Madrid bril.
Madrid30 schreef:
(...)
Ach hou toch op man, briesend van haat? Geloof je het zelf? Kun je herinneren dat Chelsea enorm genaaid werd in 2009 door meerdere keren geen penalty tegen Barca te krijgen? Is ook lastig om het bese jongetje van de klas met Unicef op de borst gelijk te behandelen want iedereen houdt kennelijk van dat Barca met hun FC Basel kleuren.
Madrid30
Bankzitter
quote:Ben het helemaal met je eens hoor qua Madrid nu. Wat betreft die kleuren, je zou Barcelona misschien wel een satellietclub van Basel kunnen noemen
SuperJooD schreef:
(...)
Jij kijkt echt veel te veel door een Madrid bril.
Met je FC Basel kleuren.
Ga die jankerd Ronaldo eens aanpakken en die gestoorde Marcello met zijn horrortackle.. en ja.. dan heb je die coach ook nog die gezellig mee doet.
Madrid doet zich zelf schande aan met dit soort mensen in dienst!!
SuperJooD
Basisspeler
Uit: Purmerend
Vak: 424
Reg.: 8 oktober 2004
quote:Barcelona een sattelietclub van Basel.. whahah gast.. waar heb je het nou over?
Madrid30 schreef:
(...)
Ben het helemaal met je eens hoor qua Madrid nu. Wat betreft die kleuren, je zou Barcelona misschien wel een satellietclub van Basel kunnen noemen
Deze topic is open en bestaat uit 129 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 »
Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 7

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Wat vind jij van het nieuwe uitshirt (foto's)?
Van de Ajax-fans denkt 92,5% dat Roda JC wint van Sparta Rotterdam. Wat denk jij?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.