Ajax Netwerk
dinsdag 25 juli 2017 - 00:27                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Champions League [centraal deel 2]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 138 pagina's: « 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... 138 »

HR

AFC19
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 430
Droomaankoop: -
Reg.: 29 april 2011

Niets te verliezen, daar moet onze winst in zitten!
HR
HR

Pancake
Idool

Vak: -
Reg.: 3 juni 2001

quote:HR
Robehr schreef:

(...)

Jammer dat er eerst een social media expert naar kijkt voordat het online gaat. Elke tweet wordt gescreend en aangepast.
HR
Denk dat deze onaangepast de wereld is in geslingerd! Niet overdrijven met die screeningtesten. Homos hebben andere motoriek.
HR
HR

Zlatanist
Icoon

Vak: 411
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juni 2009

TheLegend schreef:

Allemaal leuk en aardig waarom wij Dortmund kregen, de meest belangrijke vraag is: waarom was alleen poule D vrij voor ons. Er zijn geen andere Nederlandse clubs vertegenwoordigd en alleen Italië had naast een club in 1 van de andere potten en een club in pot 3 (respectievelijk AC Milan en Juventus). Heeft niks met tv dingen te maken e.d. ik kan er dus echt niet bij. Is er iemand die zoveel verstand heeft waardoor hij/zij de UEFA verstaat B)

We gaan dus ook niet zoveel verdienen vermoedelijk, bij verlies krijg je nog een paar ton geloof ik?
HR
Wie moest er nog na ons komen dan? Volgens mij alleen Moskou en Juventus nog. Naast groep D waren groep F en G nog open. Moskou en Juventus moesten echter wel in F of G terecht komen, omdat Milan en Zenit al in het bovenste gedeelte (groep C) zaten. Juventus moet op een andere dag spelen dan Milan en Moskou op een andere dag als Zenit. Hierdoor kon Ajax dus alleen nog maar in groep D.

Het klopt allemaal wel hoor, het heeft niks met een vooropgezet plan te maken. Het is gewoon balen dat wij niet eerder in een andere groep terecht kwamen of dat er niet eerder een ander team was dat in groep D terecht kwam. Op het moment dat er een paar ballen uit een pot getrokken zijn, dan worden de mogelijkheden gewoon snel een stuk minder omdat men dus ook rekening moet houden met de ballen die nog in de pot zitten. Jammer, maar helaas.

Misschien zou het beter zijn als ze eerst gewoon 8 groepen trekken en daarna de groepen pas een letter geven om zo met de verschillende complicaties af te rekenen. Maar missschien dat er dan al zoveel complicaties zijn dat het dan niet meer te regelen is. Achteraf nog twee teams moeten wisselen kan natuurlijk helemaal niet.
HR
HR

Elviz
Regelmatige invaller

Vak: 410
Reg.: 6 februari 2003

Prachtige loting. Kampioenen van Spanje, Engeland, Nederland en Duitsland. Met recht een CHAMPIONS League poule dus. Alleen jammer van alweer Real Madrid.
HR
HR

marx
Icoon

Uit: nijmegen
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004

AFC19 schreef:

HR
Tegen Madrid 0-3 en 0-4, tegen City 1-6, 1-2, tegen Dortmund 0-1, 0-3. Dat wordt de slechtste Europese campagne van Ajax uit de historie. PSV moet dit seizoen voor de Europese punten gaan zorgen.
HR
HR

Meppie
Talent

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 7 februari 2005

geen paniek jongens, Enoh komt er weer aan
HR
HR

TheLegend
Vedette

Uit: Huizen
Droomaankoop: Paul Pogba
Reg.: 10 april 2011

Zlatanist schreef:

(...)

Wie moest er nog na ons komen dan? Volgens mij alleen Moskou en Juventus nog. Naast groep D waren groep F en G nog open. Moskou en Juventus moesten echter wel in F of G terecht komen, omdat Milan en Zenit al in het bovenste gedeelte (groep C) zaten. Juventus moet op een andere dag spelen dan Milan en Moskou op een andere dag als Zenit. Hierdoor kon Ajax dus alleen nog maar in groep D.

Het klopt allemaal wel hoor, het heeft niks met een vooropgezet plan te maken. Het is gewoon balen dat wij niet eerder in een andere groep terecht kwamen of dat er niet eerder een ander team was dat in groep D terecht kwam. Op het moment dat er een paar ballen uit een pot getrokken zijn, dan worden de mogelijkheden gewoon snel een stuk minder omdat men dus ook rekening moet houden met de ballen die nog in de pot zitten. Jammer, maar helaas.

Misschien zou het beter zijn als ze eerst gewoon 8 groepen trekken en daarna de groepen pas een letter geven om zo met de verschillende complicaties af te rekenen. Maar missschien dat er dan al zoveel complicaties zijn dat het dan niet meer te regelen is. Achteraf nog twee teams moeten wisselen kan natuurlijk helemaal niet.
HR
Oké duidelijk, ik was namelijk in de veronderstelling dat die clubs toen al uit de koker waren gekomen en dat er meer opties waren.

Nou ja we moeten het er maar mee doen. Het is nog altijd leuker dan tegen Zenit, Bate Borisov, Zagreb, Montpellier et cetera te moeten ballen.
HR
HR

AFC19
Vedette

Vak: 430
Reg.: 29 april 2011

marx schreef:

(...)

Tegen Madrid 0-3 en 0-4, tegen City 1-6, 1-2, tegen Dortmund 0-1, 0-3. Dat wordt de slechtste Europese campagne van Ajax uit de historie. PSV moet dit seizoen voor de Europese punten gaan zorgen.
HR
Dank je Jomanda!!

Wanneer worden de wedstrijddata(met tegenstander) eigenlijk bekend?

Kan je dat ook alvast voorspellen Marx?
HR
HR

Middenweg 401
Vedette

Reg.: 14 april 2005

marx schreef:

(...)

HR
PSV? Heeft Ennieseej zich niet geplaatst?
HR
HR

blackmoon_ams
Bankzitter

Vak: 125
Reg.: 27 augustus 2001

Elviz schreef:

Prachtige loting. Kampioenen van Spanje, Engeland, Nederland en Duitsland. Met recht een CHAMPIONS League poule dus. Alleen jammer van alweer Real Madrid.
HR
idd prachtige loting - tuurlijk had ik "iets minder" gemogen maar dit zijn toch schitterende tegenstanders voor ons (supporters) en voor de spelers zelf. Ik zeg niet dat we doorgaan maar zo kansloos dat sommige hier beweren zijn we echt niet .... Ik ben er bij in Madrid, Manchester en Dortmund in ieder geval en met mij straks duizenden ...

Bovendien Marc is nog met wat spelers bezig en als ze nog een motivatie nodig hadden dan is die er nu zeker mocht er nog twijfel zijn bij hun

[Dit bericht is veranderd door blackmoon_ams (op 30 augustus 2012 19:31:49).]
HR
HR

champy95
Legende

Uit: de Klassieke Oudheid
Droomaankoop: Daley Sinkgraven
Reg.: 26 oktober 2002

Meppie schreef:

geen paniek jongens, Enoh komt er weer aan
HR
Enoh en Poulsen en daarvoor Eriksen :)

Om even serieus te zijn. Denk dat Enoh wel wat wedstrijden gaat spelen hoor.

[Dit bericht is veranderd door champy95 (op 30 augustus 2012 19:34:05).]
HR
HR

JeroenE
Idool

Reg.: 17 september 2007

Moeilijke ploegen krijg je sowieso maar dit is wel weer heel ongelukkig. 1 van de sterkste uit pot 1 en uit pot 2 en dan nog de beste uit pot 4. En vooraf zagen de meeste mensen juist deze 3 ploegen liever in een andere poule.

Tja ik maak me geen illusies. 0 punten of misschien 1 puntje. De derde plek zit er niet eens in, zo realistisch moet je zijn. 3x Real is ook geen zak aan. Nee het zit niet mee met de lotingen de laatste jaren.

Dit is financieel slecht (geen bonussen door winstpartijen en geen kans om door te gaan in de CL) en dramatisch voor je coëfficiënten. En dat heeft weer invloed de komende jaren met plaatsingen/lotingen.
HR
HR

twain
Talent

Reg.: 15 juli 2009

Zlatanist schreef:

(...)

HR
Het klopt ook allemaal wel, maar er is denk ik niemand die denkt dat dit een vooropgezet plan is. Maar het is bullshit dat bayern niet bij dortmund mag, maar wel bij schalke bijvoorbeeld. Dat ze niet alledrie op dezelfde dag spelen ok, logisch. Maar ga dan niet ook nog bepalen wie precies bijelkaar mag en wie niet. Het moet wel een loting blijven. Dit was meer een plaatsing...
HRHR
HR

Onvoorwaardelijk
Bankzitter

Vak: 425
Reg.: 7 april 2007

Heb even rondgekeken op het forum van City en Dortmunt maar daar zijn ze ook allemaal bang. Word gewoon een spannende poule denk ik omdat alle clubs van elkaar kunnen verliezen. Alles is mogelijk!
HR
HR

champy95
Legende

JeroenE schreef:

Moeilijke ploegen krijg je sowieso maar dit is wel weer heel ongelukkig. 1 van de sterkste uit pot 1 en uit pot 2 en dan nog de beste uit pot 4. En vooraf zagen de meeste mensen juist deze 3 ploegen liever in een andere poule.

Tja ik maak me geen illusies. 0 punten of misschien 1 puntje. De derde plek zit er niet eens in, zo realistisch moet je zijn. 3x Real is ook geen zak aan. Nee het zit niet mee met de lotingen de laatste jaren.

Dit is financieel slecht (geen bonussen door winstpartijen en geen kans om door te gaan in de CL) en dramatisch voor je coëfficiënten. En dat heeft weer invloed de komende jaren met plaatsingen/lotingen.
HR
Dat laatste is inderdaad lullig. Eindelijk waren we af van de punten van dat 1 slecht seizoen, en de volgende komt er nu aan:s
HR
HR

Johan Nahoj
Idool
Nr 3 Ajax Pool seizoen 2006/2007

Vak: 420
Reg.: 6 december 2000

marx schreef:

(...)

HR
We scoren wel 2x! Dat is toch wel iets!
HR
HR

Vermeers
Vedette

Reg.: 2 februari 2008

Onvoorwaardelijk schreef:

Heb even rondgekeken op het forum van City en Dortmunt maar daar zijn ze ook allemaal bang. Word gewoon een spannende poule denk ik omdat alle clubs van elkaar kunnen verliezen. Alles is mogelijk!
HR
Waarom zouden ze bang voor Ajax zijn? Ajax kan zich echt niet meten met zulke giganten. Wel mooi dat ze in het buitenland nog steeds bang zijn voor de naam Ajax.

AFC19 schreef:

HR
Precies. Dat weer wel, maar ik maak me geen illusies. De affiches zijn natuurlijk wel fantastisch.
HR
HR

TheLegend
Vedette

Uit: Huizen
Droomaankoop: Paul Pogba
Reg.: 10 april 2011

Onvoorwaardelijk schreef:

HR
Ja bang voor Real waarschijnlijk maar voor Ajax? De sjeik van City, Jürgen Klopp en José Mourinho lachen zich waarschijnlijk een slag in de rondte. Ik ga nog maar eens even wat samenvattingen van Dortmund terugkijken de komende tijd om te zien hoe ze er dit jaar voorstaan. Ze zijn alleen Kagawa kwijt en daar hebben ze Reus voor teruggehaald. Niet bepaald een verzwakking als je het mij vraagt.
HR
HR

Schip ahoy
Legende

Droomaankoop: Adam Maher
Reg.: 1 november 2008

Statistisch gezien moeten we de volgende jaren louter makkies loten...
HR
HR

BuZa
Idool

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Leonardo Suárez
Reg.: 30 november 2005

Wel weer aardig dat uitgerekend wij in de enige fatsoenlijke en CL waardige poule zitten :)
HR
HR

Sigmund Freud
Internationale topspeler

Uit: Nijmegen
Reg.: 11 oktober 2009

Schip ahoy schreef:

Statistisch gezien moeten we de volgende jaren louter makkies loten...
HR
Dat zou eens een keer tijd worden dan ;)

Dit is echt desastreus voor de Nederlandse ranking. In de Europa League lijken we al flink uitgedund voordat het toernooi echt is begonnen, en in de CL haal je waarschijnlijk ook weinig punten. Zo komen we nooit in pot 2 terecht...
HR
HR

champy95
Legende

- City, de club waar wij Kinkladze van hadden gekocht in de zomer van 1998, destijds hun sterspeler.

2 seizoenen geleden werden ze nog helemaal zoek gespeeld door Arsenal.

Vorig seizoen hadden ze in 1 keer heel grote stappen gemaakt, door de titel op de laatste speeldag op te eisen.

- Borussia stond 10 jaar geleden nog op de rand van faillisement. Nu staan ze er beter voor dan ooit.

- Real is gewoon Real.
HR
HR

Muggepuut
Ballenjongen

Reg.: 29 oktober 2009

Schitterende loting! Even genieten voor een maand of twee en dan na de winterstop weer lekker uitlopen op je concurrenten...
HR
HR

Zlatanist
Icoon

Vak: 411
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 10 juni 2009

Sigmund Freud schreef:

(...)

Dat zou eens een keer tijd worden dan ;)

Dit is echt desastreus voor de Nederlandse ranking. In de Europa League lijken we al flink uitgedund voordat het toernooi echt is begonnen, en in de CL haal je waarschijnlijk ook weinig punten. Zo komen we nooit in pot 2 terecht...
HR
Inderdaad. Wat dat betreft ook een drama loting. Dit jaar vervalt eindelijk dat dramatiche jaar toen we van Dinamo Zagreb verloren en als we nu een goed jaar zouden hebben dan zouden we echt richting pot 2 kunnen gaan. Met zo'n loting is de kans helaas aanzienlijk dat we weer een dramatisch jaar tegemoed gaan waardoor we weer opnieuw kunnen beginnen met die inhaalslag. Wat dat betreft echt dramatisch.

In deze poule ben je zo goed als kansloos om in de CL te overwinteren. Het is dat Dortmund de laatste jaren redelijke chokers zijn in Europa, dus wellicht kunnen we nog derde worden. Aan de andere kant is dit voor Dortmund juist een toploting waarbij zij ook vanuit een underdogpositie kunnen spelen, zal je zien dat ze dan wel top presteren. Dit Ajax wordt normaalgesproken 4e, we moeten blij zijn met 4 punten in deze groep (thuis winst tegen Dortmund en dan nog ergens een puntje..).
HR
HR

Apocalypse
Idool

Uit: Dreumel
Vak: 126
Reg.: 15 september 2003

Het is geen vooropgezet plan of doorgestoken kaart nee, maar van een eerlijke loting zonder voorkeuren kun je niet meer spreken als héél veel keuzes uitgesloten worden.

Ik heb een nieuwe loterij opgezet, prijzengeld totaal 50 miljoen, maar de prijzen van 1 en 2 miljoen gaan er niet uit, want dat is voor mij niet aantrekkelijk....

Financial fair play, echt de mensen die dáár echt in geloofden zijn behoorlijk naïef.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 138 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Champions League [centraal deel 2]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 91,7% dat PSV wint van Osijek. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van OGC Nice-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!