Ajax Netwerk
zondag 21 december 2014 - 03:33                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 6

HR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 75 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 75 »

HR
Ook hier nieuw seizoen, nieuwe topic...

Vervolg van deze...

forumillustratie

forumillustratie

Laatste 2 post van de vorige...

quote:HR
Siempre Real schreef: Ik heb het niet op VI, ze zitten er regelmatig naast wat Real betreft, ze nemen vaak berichten zomaar over en meestal ook nog eens uit de Catalaanse pers. Dit bericht kom ik in den Spaanse pers dan ook (nog) niet tegen. Het komt in ieder geval niet uit Madrid. Persoonlijk geen verkeerde beslissing van Mou, hoewel Kaka wel de "must have" van Perez is/was. Zal dus nog een heel gevecht worden tussen Mou en Perez om wie zijn zin gaat krijgen. Als het verhaal klopt, dan denk ik dat Kaka niet al te veel speeltijd gaat krijgen. Mou is de baas. De Engelse pers zegt te weten dat Real het niet (meer) ziet zitten in Gerrard. De aanvoerder van de Engelsen zou te duur en te oud zijn. HR

AFC_Orange schreef: Ja Gerrard heeft het ook niet meer denk ik. Hij is niet meer de speler die constant heen en weer gaat, taai en krachtig meeverdedigt, elk duel overwint, en ze van 35 meter inschiet met gemak. Ook de individuele acties zie ik niet meer, die hij toch wel had. Gewoon ver gezakt. HR
HR
HR

yoranovich
Lid 2de elftal

Uit: Hilversum
Vak: 420
Droomaankoop: Alexandre Pato
Reg.: 11 juni 2009

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 14 juli 2010 om 21:51:02.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 417778480  MSN: yoranotter@hotmail.com
HR
Eerste elftal:

Robinho
Benzema
C. Ronaldo

Kaka

Essien/Fabregas
X. Alonso

Clichy
R. Albiol
Pepe
S. Ramos

Casillas

Reserves:

Elia
Higuain
Lennon

van der Vaart

Granero
Gago

Gibbs
Metzelder
Garay
Arbeloa

Romero/Velthuizen

Op FIFA 10 werkt het prima :)
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 28 november 2004

Leuk, man.

Is het al een beetje bekend hoe Mourinho wil gaan spelen? Zal hij echt Kaka gaan passeren voor Van der Vaart? Hopelijk zet hij Vaart dan wel achter de spits en laat hem niet op links opdraven. ;)
HR
HR
Robinho? Die janker wil ik nog niet in een straal van 500 km in de buurt van het Bernabeu hebben. Misselijk ventje, bah!

Die reserves, tsja wat moet ik daar van zeggen.... Elia, Metzelder, Romero/Velthuizen, Gibbs.... Neeeeeeeee, lekker op FIFA 10 houden! ;B

Dat verhaal over Kaka en vd Vaart ben ik in de Spaanse media nog steeds niet tegengekomen, weet dus ook niet waar VI het vandaan heeft... Waarschijnlijk overgenomen van voetbalzone en die heeft het weer van Don Balon of Sport.

Wat wel duidelijk is, is dat zowel Guti als Raul niet aan de voorbereiding zijn begonnen, zij mogen van Mou met clubs onderhandelen. Guti met Besiktas en Raul met Shalke. De kans is echter groot dat Raul in de VS eindigt en Guti ergens in het midden oosten.

Vooralsnog is het niet helemaal duidelijk wie of wat Mou gaat halen/doen. Di Maria is binnen en het gonst van de namen: Özil en Khedira, vd Wiel, Maicon, Ashley Cole , Pedro Leon etc etc... Afwachten....

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 14 juli 2010 22:19:33).]
HR
HR
Real Madrid haalt Khedira

Marca meldt de overgang van de Duitse international, die een opvallend wk heeft gespeeld, naar Real Madrid. Volgens Marca betaalt Real Stuttgart 10 mln euro en heeft Khedira zich gisteren al gemeld op Valdebas bij Mourinho.
HR
HR

Iker
Legende

Vak: 127
Reg.: 1 oktober 2002

Siempre Real schreef:

Marca meldt de overgang van de Duitse international, die een opvallend wk heeft gespeeld, naar Real Madrid. Volgens Marca betaalt Real Stuttgart 10 mln euro en heeft Khedira zich gisteren al gemeld op Valdebas bij Mourinho.
HR
Domme, onbegrijpelijke aankoop. De waan van de dag regeert weer eens.
HR
HR

Van de film
Legende

Vak: Geen Seizoen Club Card
Reg.: 30 november 2003

Iker schreef:

Domme, onbegrijpelijke aankoop. De waan van de dag regeert weer eens.
HR
Inderdaad. Welke middenvelders en aanvallers zitten er eigenlijk nu in de selectie siempre?
HR
HR

Siempre Real schreef:

HR
Toe maar, wederom mag die reeds failliete club weer met geld smijten.

Zal tevens wel vaak gescout zijn, :D.
HR
HR

RbN schreef:

(...)

Toe maar, wederom mag die reeds failliete club weer met geld smijten.

Zal tevens wel vaak gescout zijn, :D.
HR
Omdat ze dat geld hebben misschien? Of omdat ze misschien toch niet failliet zijn? Ze kunnen in ieder geval de salarissen nog betalen zonder daarvoor een lening af te moeten sluiten of spelers te moeten verkopen. Overigens hoop ik dat "we elkaar vooral op sportieve vlak bestrijden", het heeft namelijk geen enkele zin om hier over de financiële situatie van clubs te gaan bespreken als het slechts op geruchten gebaseerd is. want laten we eerlijk zijn, hoe weet jij of Real failliet is? Lijkt me namelijk niet mogelijk als je een cashflow hebt van zo'n 130 mln euro en de schulden gedekt worden door bezittingen. Maar goed, deze discussie komt elk seizoen weer boven. Praat over de aankopen, al dan niet terecht nodig of overbodig, praat over het beleid, voor zover je daar over kunt praten, ben je het er mee eens of niet en wat had jij dan gedaan. Praat over het spelletje maar laten we ophouden met steeds maar weer te beginnen over d efinanciele positie van clubs. Nieuws is nieuws en mag natuurlijk besproken worden, maar graag wel onderbouwt en zinnig!

Dus, vriendelijk verzoek: stick to the point!

@vd Film: Real (lees Mourinho in deze), wil van een aantal spelers af. Diarra, Gago, Guti zijn zo 3 middenvelders die meer dan waarschijnlijk zullen vertrekken. Het gerucht gaat dat Kaka niet zeker is van zijn plaats, alhoewel ik dat nergens bevestigd krijg (is dus een gerucht). Ik heb werkelijk geen idee welke kant het op gaat met Mourinho. Hij heeft naar buiten toe nog niets gezegd, intern schijnt men te weten wat hij van plan is en wie hij erbij en wie hij er niet bij wil hebben.

Wat wel duidelijk is, is dat hij in ieder geval de volgende basis zal gebruiken:
Casillas, Pepe, Ramos, CR, Alonso. Dit zijn spelers waarvan hij zegt: absoluut niet te koop! In eerste instantie wilde hij Ramos centraal laten spelen en dus een nieuwe rechtsback (Maicon), het schijnt dat hij nu toch Ramos back wil laten en hij dus achterin niet veel zal wijzigen, misschien nog een stand in voor de back posities.

Helaas gebeurt er weer wat er elk jaar gebeurt en wat er altijd gebeurt als er een nieuwe trainer/voorzitter aan de macht komt, onnodig geld wordt uitgegeven. Hier en daar een breedte versterking en vooral de jeugd een kans geven zou in mijn optiek voldoende zijn.... Maar ja, wie ben ik!
HR
HR

Siempre Real schreef:

(...)

Omdat ze dat geld hebben misschien? Of omdat ze misschien toch niet failliet zijn? Ze kunnen in ieder geval de salarissen nog betalen zonder daarvoor een lening af te moeten sluiten of spelers te moeten verkopen. Overigens hoop ik dat "we elkaar vooral op sportieve vlak bestrijden", het heeft namelijk geen enkele zin om hier over de financiële situatie van clubs te gaan bespreken als het slechts op geruchten gebaseerd is. want laten we eerlijk zijn, hoe weet jij of Real failliet is? Lijkt me namelijk niet mogelijk als je een cashflow hebt van zo'n 130 mln euro en de schulden gedekt worden door bezittingen. Maar goed, deze discussie komt elk seizoen weer boven. Praat over de aankopen, al dan niet terecht nodig of overbodig, praat over het beleid, voor zover je daar over kunt praten, ben je het er mee eens of niet en wat had jij dan gedaan. Praat over het spelletje maar laten we ophouden met steeds maar weer te beginnen over d efinanciele positie van clubs. Nieuws is nieuws en mag natuurlijk besproken worden, maar graag wel onderbouwt en zinnig!

Dus, vriendelijk verzoek: stick to the point!

@vd Film: Real (lees Mourinho in deze), wil van een aantal spelers af. Diarra, Gago, Guti zijn zo 3 middenvelders die meer dan waarschijnlijk zullen vertrekken. Het gerucht gaat dat Kaka niet zeker is van zijn plaats, alhoewel ik dat nergens bevestigd krijg (is dus een gerucht). Ik heb werkelijk geen idee welke kant het op gaat met Mourinho. Hij heeft naar buiten toe nog niets gezegd, intern schijnt men te weten wat hij van plan is en wie hij erbij en wie hij er niet bij wil hebben.

Wat wel duidelijk is, is dat hij in ieder geval de volgende basis zal gebruiken:
Casillas, Pepe, Ramos, CR, Alonso. Dit zijn spelers waarvan hij zegt: absoluut niet te koop! In eerste instantie wilde hij Ramos centraal laten spelen en dus een nieuwe rechtsback (Maicon), het schijnt dat hij nu toch Ramos back wil laten en hij dus achterin niet veel zal wijzigen, misschien nog een stand in voor de back posities.

Helaas gebeurt er weer wat er elk jaar gebeurt en wat er altijd gebeurt als er een nieuwe trainer/voorzitter aan de macht komt, onnodig geld wordt uitgegeven. Hier en daar een breedte versterking en vooral de jeugd een kans geven zou in mijn optiek voldoende zijn.... Maar ja, wie ben ik!
HR
Dat clubje wordt enkel door gemeente subsidies op de been gehouden. De madrilenen betalen vandaag de dag nog steeds via de belasting voor het trainingscomplex.

Vandaag de dag zitten ze weer op een schuld van 300 miljoen euro.
HR
HR

Tijger
Icoon

Uit: -
Vak: 0-vak
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 4 juni 2002

Siempre Real schreef:

HR
Na jarenlang uitvoerig scouten, hebben ze hem eindelijk binnen. Toch de broodnodige voetballer die dit team kampioen gaat maken. The missing link.
Echt zonde dat er korte termijn politiek weer regeert.

[Dit bericht is veranderd door Tijger (op 15 juli 2010 13:04:37).]
HR
HR

RbN schreef:

(...)

Dat clubje wordt enkel door gemeente subsidies op de been gehouden. De madrilenen betalen vandaag de dag nog steeds via de belasting voor het trainingscomplex.

HR
Kun je dit ook met bewijzen aantonen? Dit is nou juist wat ik bedoel, suggestief! Kom met overtuigende bewijzen als je iemand of iets beschuldigt. Het hele verhaal van dat trainingscomplex heeft de burger van Madrid opgeleverd, het heeft ze geen cent gekost. Dat was nou juist het dubieuze aan die hele deal. Heb jij inzicht in de boeken? Überhaupt, ben jij lid van Real? Want tegenover de leden heeft Perez een maand of wat geleden openheid van zaken gegeven, en wat blijkt? De schulden van Real zijn vooral "papieren" schulden, volledig afgedekt door bezittingen.

Maar goed, nogmaals deze discussie komt elk jaar weer terug, zinloos want het gaat bovenal om het voetbal.

Na jarenlang uitvoerig scouten, hebben ze hem eindelijk binnen. Toch de broodnodige voetballer die dit team kampioen gaat maken. The missing link. Echt zonde dat er korte termijn politiek weer regeert.HR
Voorop gesteld, hoe kun je nu hier beweren dat het weer om korte termijn politiek gaat? Opnieuw een beetje kortzichtige reactie mbt het beleid. Je kunt je afvragen of een speler al dan niet bij een club past, of die bij het uitgezette beleid past. Welnu, deze speler is jong en heeft "aanvallend" veel in huis. Past dus in het beleid, Real wil verjongen en aantrekkelijk aanvallend voetbal spelen. De aankopen tot nu toe wijzen daar dan ook op: Di Maria en deze speler. Of deze speler (die slechts 10 mln kost) uit gaat groeien tot eeen wereldster is de vraag, maar dat is altijd de vraag. Dat wisten ze bij Barca ook niet toen ze Iniesta en Messi kochten. Voor hetzelfde geld groeit hij uit tot een wereldspeler en dan is ie idd de missink link!

Dit soort reacties zijn erg opvallend en erg suggestief, beetje jammer, geeft wel weer het niveau aan... :\( Proef toch weer een beetje jaloezie... :P

Marca meldt de definitieve overgang van Pedro Leon. Real had al een akkoord, alleen de goedkeuring van Mourinho ontbrak. Die is nu dus akkoord en de deal is afgerond. Weer een speler die past in het door Perez uitgestippeld beleid: Jong, talentvol en Spanjaard. Kan op het middenveld zowel aanvallend als verdedigend uit de voeten. Zijn komst betekent vrijwel zeker het einde van de Diarra's en Gago. Guti mocht al weg!

Nog meer nieuws uit de voetbalhoofstad van Europa: Dudek verlengt contract met een jaar en blijft dus de stand in voor Casillas.

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 15 juli 2010 13:59:15).]
HR
HR

Tijger
Icoon

Siempre Real schreef:

(...)

Voorop gesteld, hoe kun je nu hier beweren dat het weer om korte termijn politiek gaat?HR
Oh, deze jongen wouden ze ook al voor het wk?

Opnieuw een beetje kortzichtige reactie mbt het beleid. Je kunt je afvragen of een speler al dan niet bij een club past, of die bij het uitgezette beleid past. Welnu, deze speler is jong en heeft "aanvallend" veel in huis. Past dus in het beleid, Real wil verjongen en aantrekkelijk aanvallend voetbal spelen. HR
Dat Real wil verjongen geloof ik direct,was ook nodig. Het is ook een goede speler, dat is mijn punt niet.

De aankopen tot nu toe wijzen daar dan ook op: Di Maria en deze speler. Of deze speler (die slechts 10 mln kost)HR
Ik neem aan dat jij itt silence;) wel de spelers wat beter kent, en dus weet dat deze speler voor het WK wel voor de helft op te halen was? 10 miljoen is dus weer veel geld wat men betaald voor korte termijn politiek, dat je dit niet ziet / wil zien dat is jou goed recht.

Dit soort reacties zijn erg opvallend en erg suggestief, beetje jammer, geeft wel weer het niveau aan... :\( Proef toch weer een beetje jaloezie... :P HR
Hoezo is dit tekenend voor het niveau? Tevens heb je het over jaloezie? Doel je op mijn voorkeur voor Zlatan? Dat die nu bij Barca zit en ik Barca de leukst voetballende ploeg vind? Ach dat jullie al zoveel jaar niet ver komen in de CL, en wederom geen kampioen zijn geworden riekt ook niet naar jaloezie. Ik ben geen Barca supporter, ik ben een Barca kijker, evenals een Real kijker. En wie er kampioen word, ik hoop de leukst voetballende ploeg.

Marca meldt de definitieve overgang van Pedro Leon. Real had al een akkoord, alleen de goedkeuring van Mourinho ontbrak. Die is nu dus akkoord en de deal is afgerond. Weer een speler die past in het door Perez uitgestippeld beleid: Jong, talentvol en Spanjaard.HR
Leuk nieuw beleid, Di Maria, Khedira, ook zo Spaans natuurlijk.

Nog meer nieuws uit de voetbalhoofstad van Europa: Dudek verlengt contract met een jaar en blijft dus de stand in voor Casillas.
HR
Logisch..
HRHR
HR
Deze jongen stond idd al op de "agenda" vlak voor het WK, klopt inderdaad. wat ik overigens niet begreep aan korte termijn beleid was dat ik dacht dat je bedoelde dat deze jongen speler niet voldeed aan de eis en dus waarschijnlijk na een jaar weer zou kunnen vertrekken. Gekocht om de verkeerde redenen dus, omdat hij een goed WK heeft gespeeld. Om die reden zou het idd korte termijn politiek geweest zijn. Echter deze jongen is op voordracht van Mourinho gehaald die hem al bij Inter ook al in de scope had. Verkeerd begrepen dus. Een speler halen die op een WK bewezen heeft wat ze van hem voor het WK al hadden gezien, deze speler dan vervolgens (dankzij zijn uitstekende wk) voor meer geld halen dan ervoor, getuigd van snelle beslissing. Nu was Real er zeer snel bij en is de prijs een keer niet als een raket de lucht ingegaan. Bayern betaalt 20 mln voor vd Wiel. Voor het WK had Bayern vd Wiel voor de helft kunnen krijgen. Echter op het WK heeft hij aangetoond de 20 mln waard te zijn. In die context moet je het zien, denk ik.

Real werkt met langlopende contracten (minimaal 4 jaar) dus kun je in mijn ogen niet van korte termijn politiek spreken. Nogmaals of het idd die speler wordt die uiteindelijk doorbreekt en van wereldnivo wordt, weet je niet van te voren. Misschien komt volgend jaar City en betaalt een veelvoud... De tijd zal het leren.

Een interpretatieverschil van korte termijn politiek in deze dus, mijn excuses voor het verkeerd begrijpen.

Wat mij opviel was dat juist jij en RbN reageerden met niet al te positieve en vooral suggestieve opmerkingen. Gezien de "discussies" tijdens het WK kwamen die reacties nogal irriterend over, zal wel niet zo bedoelt zijn maar toch. In geval het niet zo bedoelt was ook hier weer mijn excuses!

Van de tot nu aangekochte spelers is 50% Spaans en 100% jong en talentvol. Duidelijk beleid toch? Precies zoals door Perez voorgelegd aan de leden begin dit jaar. Di Maria spreekt daarbij ook nog eens gewoon Spaans. :P

De verlenging van Dudek is idd een logische. Real heeft een ervaren keeper achter de hand, hierdoor geef je de 3-de keeper meer tijd om aan te sluiten. Deze jongen is nog niet klaar om Casillas te vervangen indien nodig.
HR
HR

Tijger
Icoon

Siempre Real schreef:

Deze jongen stond idd al op de "agenda" vlak voor het WK, klopt inderdaad. wat ik overigens niet begreep aan korte termijn beleid was dat ik dacht dat je bedoelde dat deze jongen speler niet voldeed aan de eis en dus waarschijnlijk na een jaar weer zou kunnen vertrekken. Gekocht om de verkeerde redenen dus, omdat hij een goed WK heeft gespeeld. Om die reden zou het idd korte termijn politiek geweest zijn. HR
Nee klopt, zaten we even neit op één lijn. Ik boedoelde het inderdaad anders.

Echter deze jongen is op voordracht van Mourinho gehaald die hem al bij Inter ook al in de scope had.HR

Dat snap ik dus niet, dat hij van hem gescharmeerd is kan ik prima inkomen. Maar daar werkt hij met andere spelers, een andere selectie. Wat hij bij Real aantreft is een compleet andere ploeg. Misschien is hij daar ook wel nodig hoor, dat weet ik niet..

Een speler halen die op een WK bewezen heeft wat ze van hem voor het WK al hadden gezien, deze speler dan vervolgens (dankzij zijn uitstekende wk) voor meer geld halen dan ervoor, getuigd van snelle beslissing. Nu was Real er zeer snel bij en is de prijs een keer niet als een raket de lucht ingegaan. Bayern betaalt 20 mln voor vd Wiel. Voor het WK had Bayern vd Wiel voor de helft kunnen krijgen. Echter op het WK heeft hij aangetoond de 20 mln waard te zijn. In die context moet je het zien, denk ik.HR
Dit is nou net de tweesplitsing, of je hebt hem lange tijd gescout gevolgd.. En weet dus wat hij alemaal kan en in zijn mars heeft. (deze jongen komt van Stuttgart en heeft CL gespeeld.) Of je test hem op een WK, waarna de prijs duurder word. Dat is net de afweging inderdaad. Ik ben van mening dat ze hierdoor nu meer betalen.

Real werkt met langlopende contracten (minimaal 4 jaar) dus kun je in mijn ogen niet van korte termijn politiek spreken. Nogmaals of het idd die speler wordt die uiteindelijk doorbreekt en van wereldnivo wordt, weet je niet van te voren. Misschien komt volgend jaar City en betaalt een veelvoud... De tijd zal het leren.HR
Klopt, dat weet je nooit van te voren. Werken ze enkel met ange contracten? Ook de wat oudere jongens? Nee toch?

Een interpretatieverschil van korte termijn politiek in deze dus, mijn excuses voor het verkeerd begrijpen.HR
Niet nodig hoor, kan gebeuren..

Wat mij opviel was dat juist jij en RbN reageerden met niet al te positieve en vooral suggestieve opmerkingen. Gezien de "discussies" tijdens het WK kwamen die reacties nogal irriterend over, zal wel niet zo bedoelt zijn maar toch. In geval het niet zo bedoelt was ook hier weer mijn excuses!HR
Zo heb ik het niet bepaald bedoelt inderdaad, maar ik vroeg me af waarom ze nu opeens Khedira haalden. Je hebt netjes uitgelegd dat Mourinho hem al langer wou hebben. Dat kan, ik vind ook dit korte termijn politiek. MAar dat is de hele voetballerij, ook bij ons, de trainer haalt altijd zijn spelers. De club loopt er vaak maar achteraan.

Van de tot nu aangekochte spelers is 50% Spaans en 100% jong en talentvol. Duidelijk beleid toch? Precies zoals door Perez voorgelegd aan de leden begin dit jaar. Di Maria spreekt daarbij ook nog eens gewoon Spaans. :PHR
Of het helemaal beleid van de club is weet ik niet, daar Mourinho de spelers haalt, het zou natuurlijk kunnen dat Real de vijver bepaalt waar Mourinho uit mag vissen, dat kan.

De verlenging van Dudek is idd een logische. Real heeft een ervaren keeper achter de hand, hierdoor geef je de 3-de keeper meer tijd om aan te sluiten. Deze jongen is nog niet klaar om Casillas te vervangen indien nodig.
HR
Klopt, al vind ik Casillas niet zo goed als dat de meesten hem vinden, hij kan aardig keepen hoor, daar niet van. Een rustige Dudek is ook een logische keuze natuurlijk.
HR
HR

Jiskefet
Talent

Reg.: 1 mei 2003

Siempre Real schreef:
Deze jongen stond idd al op de "agenda" vlak voor het WK, klopt inderdaad. wat ik overigens niet begreep aan korte termijn beleid was dat ik dacht dat je bedoelde dat deze jongen speler niet voldeed aan de eis en dus waarschijnlijk na een jaar weer zou kunnen vertrekken. Gekocht om de verkeerde redenen dus, omdat hij een goed WK heeft gespeeld. Om die reden zou het idd korte termijn politiek geweest zijn. Echter deze jongen is op voordracht van Mourinho gehaald die hem al bij Inter ook al in de scope had. Verkeerd begrepen dus. Een speler halen die op een WK bewezen heeft wat ze van hem voor het WK al hadden gezien, deze speler dan vervolgens (dankzij zijn uitstekende wk) voor meer geld halen dan ervoor, getuigd van snelle beslissing. Nu was Real er zeer snel bij en is de prijs een keer niet als een raket de lucht ingegaan. Bayern betaalt 20 mln voor vd Wiel. Voor het WK had Bayern vd Wiel voor de helft kunnen krijgen. Echter op het WK heeft hij aangetoond de 20 mln waard te zijn. In die context moet je het zien, denk ik.

Real werkt met langlopende contracten (minimaal 4 jaar) dus kun je in mijn ogen niet van korte termijn politiek spreken. Nogmaals of het idd die speler wordt die uiteindelijk doorbreekt en van wereldnivo wordt, weet je niet van te voren. Misschien komt volgend jaar City en betaalt een veelvoud... De tijd zal het leren.

Een interpretatieverschil van korte termijn politiek in deze dus, mijn excuses voor het verkeerd begrijpen.HR
Als groot Real fan lees ik jou postings graag, maar waarom moet je jezelf toch altijd in van die rare excuses (zie boven) of vreemde bochten (vorig jaar: postings aanpassen van mensen) wringen als mensen (enigsinds) kritisch/ongenuanceerd over Real zijn? Dat is toch helemaal niet nodig, men mag het beleid toch best kritsch benaderen? Buiten dat: ga zo door!! :)

[Dit bericht is veranderd door Jiskefet (op 15 juli 2010 16:21:21).]
HR
HR

Jiskefet schreef:

(...)

Als groot Real fan lees ik jou postings graag, maar waarom moet je jezelf toch altijd in van die rare excuses (zie boven) of vreemde bochten (vorig jaar: postings aanpassen van mensen) wringen als mensen (enigsinds) kritisch/ongenuanceerd over Real zijn? Dat is toch helemaal niet nodig, men mag het beleid toch best kritsch benaderen? Buiten dat: ga zo door!! :)
HR
Om de heel simpele reden dat men vaak zo maar wat roept zonder de kern van de zaak te weten of de achtergrond. Zo ook bv met de verkoop van Sneijder. daar zit een verhaal achter, nou dan hoor je dat Real spijt heeft of zou moeten hebben.... Niet dus! De reden dat juist hij en niet bv vd Vaart moest vertrekken heeft alles met zijn gedrag en houding te maken.

Als het alleen kritisch is hoor je mij niet, maar vaak is het beledigend of neerbuigend en altijd is daar de vergelijk met Barca. Mwah, dat is niet fijn, vooral omdat je weet dat het niet klopt! Maar goed, ook ik heb me voorgenomen "te gedragen" en dat zal ik dan ook doen.

@Tijger: Real bepaalt de vijver niet, Real bepaalt alleen de "spelregels en de eisen" waaraan spelers moeten voldoen. Mourinho wilde Gerrard, Perez vindt hem te oud. Mocht Mourinho Perez kunnen overtuigen, dan zal Gerrard zeker komen, maar dan wel tegen aangepaste normen, dus korter contract en zeker niet meer dan 10 mln euro. Perez is bereid geld op tafel te leggen, maar dan moeten spelers wel aan een aantal voorwaarden voldoen... Hiermee is jouw vraag beantwoord denk ik. Perez wil jonge talentvolle spelers, liefst Spanjaarden, die krijgen dan een contract voor minimaal 4 jaar maar als het even wil lukken voor 5 jaar. Spelers ouder als 28 jaar kunnen max 3 jaar tekenen, echter spelers van 30 of ouder komen slechts voor 1 jarige contracten in aanmerking. Dit om doorstroom vanuit de cantera niet te blokkeren.

De boodschap die Valdano en Mourinho hadden voor de jeugd was duidelijk:
"Het is aan jullie om aan te tonen dat jullie voldoen. Wij zullen jullie in de gaten houden en blijven beoordelen".

Overigens wat Khadira betreft, de deal is nog niet rond. Integenstelling tot wat Marca vanmorgen dus publiceerde. Er is een overeenkomst met de club, contractueel 10 mln afkoop, en er moeten nog wat plooitjes glad gestreken worden met de speler. Het zou gaan om wat persoonlijke eisen van de speler. Verwachting is dat de definitieve deal in de komende uren tot stand zal komen.
HR
HR
Mourinho is de baas, dat is inmiddels wel duidelijk geworden. Niet alleen op het veld maar ook zeker mbt het technische beleid. Mourinho heeft in het aankoopbeleid tot nu toe al een duidelijke hand. Zo was de deal met Getafe (Pedro Leon) al weken in kannen en kruiken, toch was het wachten op de goedkeuring van Mourinho. Mourinho belde vanaf zijn vakantieadres in Africa met de mededeling Sami Khedira bij Stuttgart op te halen en in een eerder stadium vroeg hij al om de aankoop van Di Maria.

Ook op het veld zal het nodige wijzigen. Het begint al met de aanvangstijden van de ochtendtraining. Mochten de spelers in het verleden uitslapen omdat ze pas om 10 uur op het veld moesten staan, Mourinho eist dat de spelers al om 9 uur op het veld staan zodat de training om 10 over 9 kan beginnen. Werd er doorgaans 90 minuten getraind, nu beslaat de ochtendtraining 1 uur en 40 minuten. De middagtraining blijft vooralsnog zoals hij was.

De discipline wordt aangehaald, elke speler heeft een taak ter voorbereiding op de training, voorheen deden de "jonkies" al het werk.
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Wat een farce was dat dan bij real.
HR
HR

Madridista
International

Uit: Heemskerk
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008

RbN schreef:

(...)

HR
Tja, in Nederland betalen de inwoners van Maastricht (MVV) Tilburg (Willem II) en nog een aantal gemeentes ook via de belastingen voor “hun” plaatselijke club. In Spanje betalen de Catalanen ook via de belasting voor Barcelona (is volgens de deelregering van Cataluña een cultureel instituut)

Overigens is nog maar helemaal de vraag of de burgers van Madrid nog steeds via de belasting betalen voor de aankoop destijds van de trainingsfaciliteiten. Die grond is allang doorverkocht aan projectontwikkelaars en daar heeft de gemeente vast niet al te veel op toegelegd.
HR
HR

wolfman
Lid 2de elftal

Reg.: 6 maart 2004

Siempre Real schreef:

Mourinho is de baas, dat is inmiddels wel duidelijk geworden. Niet alleen op het veld maar ook zeker mbt het technische beleid. Mourinho heeft in het aankoopbeleid tot nu toe al een duidelijke hand. Zo was de deal met Getafe (Pedro Leon) al weken in kannen en kruiken, toch was het wachten op de goedkeuring van Mourinho. Mourinho belde vanaf zijn vakantieadres in Africa met de mededeling Sami Khedira bij Stuttgart op te halen en in een eerder stadium vroeg hij al om de aankoop van Di Maria.

Ook op het veld zal het nodige wijzigen. Het begint al met de aanvangstijden van de ochtendtraining. Mochten de spelers in het verleden uitslapen omdat ze pas om 10 uur op het veld moesten staan, Mourinho eist dat de spelers al om 9 uur op het veld staan zodat de training om 10 over 9 kan beginnen. Werd er doorgaans 90 minuten getraind, nu beslaat de ochtendtraining 1 uur en 40 minuten. De middagtraining blijft vooralsnog zoals hij was.

De discipline wordt aangehaald, elke speler heeft een taak ter voorbereiding op de training, voorheen deden de "jonkies" al het werk.
HR
Wel verrassend nieuws. Ik dacht dat Mourinho altijd 95 minuten trainde, omdat een wedstrijd ook zo lang duurde... Verder snap ik de aankoop van Khedira ook niet zo goed. tuurlijk, het is een jonge en redelijk talentvolle speler. Maar voegt hij nou echt iets toe?
HR
HR

wolfman schreef:

(...)

Wel verrassend nieuws. Ik dacht dat Mourinho altijd 95 minuten trainde, omdat een wedstrijd ook zo lang duurde... Verder snap ik de aankoop van Khedira ook niet zo goed. tuurlijk, het is een jonge en redelijk talentvolle speler. Maar voegt hij nou echt iets toe?
HR
Wat voegt Khedira toe? Dat is natuurlijk afwachten. Bij Barca wisten ze ook niet van te voren wat Messi zou toevoegen bv of Iniesta, niet dat ik een vergelijk wil maken, maar meer het idee. Hij is een talent die op het WK heeft laten zien op een goed nvio mee te kunnen. Hoe hij zich nu verder ontwikkeld, tsja dat zal de tijd leren. Real pakt hem nu, ze konden ook afwachten en weer na een paar jaar voor veel te veel geld een gearriveerde vedette kopen, ervan uitgaande dat Khedira dat zou worden bij welke andere club ook. Hetzelfde geldt voor Di Maria en Sergio Canales. Jong en talentvol, maar of ze het uiteindelijk gaan redden is de vraag...

Mbt de trainingen, het is de voorbereiding en Mou heeft heel wat canteranos rondlopen op dit moment. Om een goed beeld te krijgen over deze spelers heeft hij besloten de trainingen de komende 4 weken uit te rekken tot 100 min in de ochtend 30 min fitheidstest en 90 min training in de middag.
HR
HR

0634
Icoon

Reg.: 2 januari 2006

Siempre Real schreef:

(...)

Wat voegt Khedira toe? Dat is natuurlijk afwachten. Bij Barca wisten ze ook niet van te voren wat Messi zou toevoegen bv of Iniesta, niet dat ik een vergelijk wil maken, maar meer het idee.
HR
Maar Iniesta is nooit aangekocht en Messi kwam als jochie. Khedira is een 23 jarige speler met 100 Bundesliga wedstrijden achter zijn naam en wat interlands. Dus je weet wel een beetje wat je mag verwachten.
HR
HR

0634 schreef:

(...)
Maar Iniesta is nooit aangekocht en Messi kwam als jochie. Khedira is een 23 jarige speler met 100 Bundesliga wedstrijden achter zijn naam en wat interlands. Dus je weet wel een beetje wat je mag verwachten.
HR
Over het eerste zullen we het nooit eens worden, feit is dat Barca voor beide spelers geld op tafel heeft moeten leggen, dan is dat gewoon aankopen. Over het tweede heb je een punt, echter dan nog weet je niet wat een speler in een andere omgeving, andere cultuur, andere competitie gaat doen. Voorbeelden zat van spelers met een rijk verleden in een bepaalde comp maar totaal mislukt in een andere als voorbeeld Wim Jonk en in iets mindere mate Bergkamp bij Inter. En wat te denken van Zlatan bij Barca. Of je nu 100+ wedstrijden in de bundesliga bij Stuttgart hebt gespeeld of 100 in de PD bij REAL... Een essentieel verschil.

Je weet wat een speler kan, maar je weet nooit van te voren wat je kunt verwachten, daar zijn teveel factoren van invloed.... Voor hetzelfde geld gaat het helemaal mis, dan weet je dat die speler met 100 wedstrijden in de Bundesliga en nog een handvol interlands niet heeft laten zien wat men van hem verwachtte.

Bovendien is het natuurlijk een stuk makkelijker om een jong ventje naar de grote stap te begeleiden dan een speler met een behoorlijk verleden in een andere comp. Niemand krijgt iets te horen over het al dan niet slagen van zo'n spelertje tot het moment dat hij debuteert. Onderweg vallen er misschien tientallen af, en daar hoor je nooit iets van.

VI.nl:

Guti: 'Het laatste woord is aan Real Madrid'

Het aanbod van Besiktas is aantrekkelijk genoeg voor Guti. De middenvelder wacht op een zegen van de clubleiding van Real Madrid.
'Het klopt dat ik een interessante aanbieding kreeg van Besiktas', zei Guti in Marca. 'Het is ook een club plaats waar ik naar toe wil, vooral omdat Bernd Schuster daar trainer is.' Maar of Guti het aantrekkelijke tweejarige contract in Turkije kan tekenen, is afhankelijk van Real Madrid. Zijn verbintenis in Santiago Bernabéu loopt nog een jaar door, zodat De Koninklijke moet instemmen met de transfer. 'Het laatste woord is aan de club', aldus Guti. De 33-jarige middenvelder, die in de Spaanse hoofdstad op het tweede plan is beland, verwacht binnen tien dagen uitsluitsel. Guti mocht net als Raúl de eerste trainingen van Real Madrid laten lopen. 'We hebben langer de tijd om ons te beraden over onze toekomst. Na de 25 juli wordt alles duidelijk.'
HR
Zo staat het ook op Marca.... Ook op Marca:

Mourinho:
"Als Raul gaat wil ik Mario Gomez als vervanger".

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 17 juli 2010 19:27:24).]
HR
HR
Mourinho heeft in een interview met TV1 een tipje van de sluier opgetild mbt de spelwijze die hij voor ogen heeft met Real. Centraal in zijn plannen staat CR, het elftal zal om hem heen gebouwd worden. Het probleem zit hem volgens de Portugees in het vinden van de juiste tactiek waarbij zowel CR als Kaka optimaal zullen renderen.
HRHR

Deze topic is gesloten en bestaat uit 75 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 6

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 92,5% dat FC Twente wint van Willem II. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina hebben nog geen voorspellingen ingestuurd voor Excelsior-Ajax.

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!