Deze topic is gesloten en bestaat uit 75 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 75 »
Siempre Real
Moderator
Uit: Vlissingen de stad van Michiel de Ruyter
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 14 augustus 2001

quote:
Siempre Real schreef: Ik heb het niet op VI, ze zitten er regelmatig naast wat Real betreft, ze nemen vaak berichten zomaar over en meestal ook nog eens uit de Catalaanse pers. Dit bericht kom ik in den Spaanse pers dan ook (nog) niet tegen. Het komt in ieder geval niet uit Madrid. Persoonlijk geen verkeerde beslissing van Mou, hoewel Kaka wel de "must have" van Perez is/was. Zal dus nog een heel gevecht worden tussen Mou en Perez om wie zijn zin gaat krijgen. Als het verhaal klopt, dan denk ik dat Kaka niet al te veel speeltijd gaat krijgen. Mou is de baas. De Engelse pers zegt te weten dat Real het niet (meer) ziet zitten in Gerrard. De aanvoerder van de Engelsen zou te duur en te oud zijn.
quote:
AFC_Orange schreef: Ja Gerrard heeft het ook niet meer denk ik. Hij is niet meer de speler die constant heen en weer gaat, taai en krachtig meeverdedigt, elk duel overwint, en ze van 35 meter inschiet met gemak. Ook de individuele acties zie ik niet meer, die hij toch wel had. Gewoon ver gezakt.
yoranovich
Lid 2de elftal
Uit: Hilversum
Vak: 420
Droomaankoop: Alexandre Pato
Reg.: 11 juni 2009
Drie Kruizen
Legende
Uit: Amsterdam
Vak: -
Reg.: 28 november 2004
Siempre Real
Moderator
Siempre Real
Moderator
Iker
Legende
Vak: 127
Reg.: 1 oktober 2002
quote:Domme, onbegrijpelijke aankoop. De waan van de dag regeert weer eens.
Siempre Real schreef:
Real Madrid haalt Khedira
Marca meldt de overgang van de Duitse international, die een opvallend wk heeft gespeeld, naar Real Madrid. Volgens Marca betaalt Real Stuttgart 10 mln euro en heeft Khedira zich gisteren al gemeld op Valdebas bij Mourinho.
Van de film
Legende
Reg.: 30 november 2003
quote:Inderdaad. Welke middenvelders en aanvallers zitten er eigenlijk nu in de selectie siempre?
Iker schreef:
Domme, onbegrijpelijke aankoop. De waan van de dag regeert weer eens.
RbN
Idool
Uit: Kom hier nog op terug
Droomaankoop: Henrique Alves Ferreira e Silva Ciro
Reg.: 3 december 2006
quote:Toe maar, wederom mag die reeds failliete club weer met geld smijten.
Siempre Real schreef:
Marca meldt de overgang van de Duitse international, die een opvallend wk heeft gespeeld, naar Real Madrid. Volgens Marca betaalt Real Stuttgart 10 mln euro en heeft Khedira zich gisteren al gemeld op Valdebas bij Mourinho.
Siempre Real
Moderator
quote:Omdat ze dat geld hebben misschien? Of omdat ze misschien toch niet failliet zijn? Ze kunnen in ieder geval de salarissen nog betalen zonder daarvoor een lening af te moeten sluiten of spelers te moeten verkopen. Overigens hoop ik dat "we elkaar vooral op sportieve vlak bestrijden", het heeft namelijk geen enkele zin om hier over de financiële situatie van clubs te gaan bespreken als het slechts op geruchten gebaseerd is. want laten we eerlijk zijn, hoe weet jij of Real failliet is? Lijkt me namelijk niet mogelijk als je een cashflow hebt van zo'n 130 mln euro en de schulden gedekt worden door bezittingen. Maar goed, deze discussie komt elk seizoen weer boven. Praat over de aankopen, al dan niet terecht nodig of overbodig, praat over het beleid, voor zover je daar over kunt praten, ben je het er mee eens of niet en wat had jij dan gedaan. Praat over het spelletje maar laten we ophouden met steeds maar weer te beginnen over d efinanciele positie van clubs. Nieuws is nieuws en mag natuurlijk besproken worden, maar graag wel onderbouwt en zinnig!
RbN schreef:
(...)
Toe maar, wederom mag die reeds failliete club weer met geld smijten.
Zal tevens wel vaak gescout zijn,.
RbN
Idool
Uit: Kom hier nog op terug
Droomaankoop: Henrique Alves Ferreira e Silva Ciro
Reg.: 3 december 2006
quote:Dat clubje wordt enkel door gemeente subsidies op de been gehouden. De madrilenen betalen vandaag de dag nog steeds via de belasting voor het trainingscomplex.
Siempre Real schreef:
(...)
Omdat ze dat geld hebben misschien? Of omdat ze misschien toch niet failliet zijn? Ze kunnen in ieder geval de salarissen nog betalen zonder daarvoor een lening af te moeten sluiten of spelers te moeten verkopen. Overigens hoop ik dat "we elkaar vooral op sportieve vlak bestrijden", het heeft namelijk geen enkele zin om hier over de financiële situatie van clubs te gaan bespreken als het slechts op geruchten gebaseerd is. want laten we eerlijk zijn, hoe weet jij of Real failliet is? Lijkt me namelijk niet mogelijk als je een cashflow hebt van zo'n 130 mln euro en de schulden gedekt worden door bezittingen. Maar goed, deze discussie komt elk seizoen weer boven. Praat over de aankopen, al dan niet terecht nodig of overbodig, praat over het beleid, voor zover je daar over kunt praten, ben je het er mee eens of niet en wat had jij dan gedaan. Praat over het spelletje maar laten we ophouden met steeds maar weer te beginnen over d efinanciele positie van clubs. Nieuws is nieuws en mag natuurlijk besproken worden, maar graag wel onderbouwt en zinnig!
Dus, vriendelijk verzoek: stick to the point!
@vd Film: Real (lees Mourinho in deze), wil van een aantal spelers af. Diarra, Gago, Guti zijn zo 3 middenvelders die meer dan waarschijnlijk zullen vertrekken. Het gerucht gaat dat Kaka niet zeker is van zijn plaats, alhoewel ik dat nergens bevestigd krijg (is dus een gerucht). Ik heb werkelijk geen idee welke kant het op gaat met Mourinho. Hij heeft naar buiten toe nog niets gezegd, intern schijnt men te weten wat hij van plan is en wie hij erbij en wie hij er niet bij wil hebben.
Wat wel duidelijk is, is dat hij in ieder geval de volgende basis zal gebruiken:
Casillas, Pepe, Ramos, CR, Alonso. Dit zijn spelers waarvan hij zegt: absoluut niet te koop! In eerste instantie wilde hij Ramos centraal laten spelen en dus een nieuwe rechtsback (Maicon), het schijnt dat hij nu toch Ramos back wil laten en hij dus achterin niet veel zal wijzigen, misschien nog een stand in voor de back posities.
Helaas gebeurt er weer wat er elk jaar gebeurt en wat er altijd gebeurt als er een nieuwe trainer/voorzitter aan de macht komt, onnodig geld wordt uitgegeven. Hier en daar een breedte versterking en vooral de jeugd een kans geven zou in mijn optiek voldoende zijn.... Maar ja, wie ben ik!
Tijger
Icoon
Uit: -
Vak: 0-vak
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 4 juni 2002
quote:Na jarenlang uitvoerig scouten, hebben ze hem eindelijk binnen. Toch de broodnodige voetballer die dit team kampioen gaat maken. The missing link.
Siempre Real schreef:
Siempre Real
Moderator
quote:Kun je dit ook met bewijzen aantonen? Dit is nou juist wat ik bedoel, suggestief! Kom met overtuigende bewijzen als je iemand of iets beschuldigt. Het hele verhaal van dat trainingscomplex heeft de burger van Madrid opgeleverd, het heeft ze geen cent gekost. Dat was nou juist het dubieuze aan die hele deal. Heb jij inzicht in de boeken? Überhaupt, ben jij lid van Real? Want tegenover de leden heeft Perez een maand of wat geleden openheid van zaken gegeven, en wat blijkt? De schulden van Real zijn vooral "papieren" schulden, volledig afgedekt door bezittingen.
RbN schreef:
(...)
Dat clubje wordt enkel door gemeente subsidies op de been gehouden. De madrilenen betalen vandaag de dag nog steeds via de belasting voor het trainingscomplex.
Vandaag de dag zitten ze weer op een schuld van 300 miljoen euro.
quote:Voorop gesteld, hoe kun je nu hier beweren dat het weer om korte termijn politiek gaat? Opnieuw een beetje kortzichtige reactie mbt het beleid. Je kunt je afvragen of een speler al dan niet bij een club past, of die bij het uitgezette beleid past. Welnu, deze speler is jong en heeft "aanvallend" veel in huis. Past dus in het beleid, Real wil verjongen en aantrekkelijk aanvallend voetbal spelen. De aankopen tot nu toe wijzen daar dan ook op: Di Maria en deze speler. Of deze speler (die slechts 10 mln kost) uit gaat groeien tot eeen wereldster is de vraag, maar dat is altijd de vraag. Dat wisten ze bij Barca ook niet toen ze Iniesta en Messi kochten. Voor hetzelfde geld groeit hij uit tot een wereldspeler en dan is ie idd de missink link!
Na jarenlang uitvoerig scouten, hebben ze hem eindelijk binnen. Toch de broodnodige voetballer die dit team kampioen gaat maken. The missing link. Echt zonde dat er korte termijn politiek weer regeert.
Tijger
Icoon
quote:Oh, deze jongen wouden ze ook al voor het wk?
Siempre Real schreef:
(...)
Voorop gesteld, hoe kun je nu hier beweren dat het weer om korte termijn politiek gaat?
quote:Dat Real wil verjongen geloof ik direct,was ook nodig. Het is ook een goede speler, dat is mijn punt niet.
Opnieuw een beetje kortzichtige reactie mbt het beleid. Je kunt je afvragen of een speler al dan niet bij een club past, of die bij het uitgezette beleid past. Welnu, deze speler is jong en heeft "aanvallend" veel in huis. Past dus in het beleid, Real wil verjongen en aantrekkelijk aanvallend voetbal spelen.
quote:Ik neem aan dat jij itt silence
De aankopen tot nu toe wijzen daar dan ook op: Di Maria en deze speler. Of deze speler (die slechts 10 mln kost)
quote:Hoezo is dit tekenend voor het niveau? Tevens heb je het over jaloezie? Doel je op mijn voorkeur voor Zlatan? Dat die nu bij Barca zit en ik Barca de leukst voetballende ploeg vind? Ach dat jullie al zoveel jaar niet ver komen in de CL, en wederom geen kampioen zijn geworden riekt ook niet naar jaloezie. Ik ben geen Barca supporter, ik ben een Barca kijker, evenals een Real kijker. En wie er kampioen word, ik hoop de leukst voetballende ploeg.
Dit soort reacties zijn erg opvallend en erg suggestief, beetje jammer, geeft wel weer het niveau aan...Proef toch weer een beetje jaloezie...
![]()
quote:Leuk nieuw beleid, Di Maria, Khedira, ook zo Spaans natuurlijk.
Marca meldt de definitieve overgang van Pedro Leon. Real had al een akkoord, alleen de goedkeuring van Mourinho ontbrak. Die is nu dus akkoord en de deal is afgerond. Weer een speler die past in het door Perez uitgestippeld beleid: Jong, talentvol en Spanjaard.
quote:Logisch..
Nog meer nieuws uit de voetbalhoofstad van Europa: Dudek verlengt contract met een jaar en blijft dus de stand in voor Casillas.
Siempre Real
Moderator
Tijger
Icoon
quote:Nee klopt, zaten we even neit op één lijn. Ik boedoelde het inderdaad anders.
Siempre Real schreef:
Deze jongen stond idd al op de "agenda" vlak voor het WK, klopt inderdaad. wat ik overigens niet begreep aan korte termijn beleid was dat ik dacht dat je bedoelde dat deze jongen speler niet voldeed aan de eis en dus waarschijnlijk na een jaar weer zou kunnen vertrekken. Gekocht om de verkeerde redenen dus, omdat hij een goed WK heeft gespeeld. Om die reden zou het idd korte termijn politiek geweest zijn.
quote:
Echter deze jongen is op voordracht van Mourinho gehaald die hem al bij Inter ook al in de scope had.
quote:Dit is nou net de tweesplitsing, of je hebt hem lange tijd gescout gevolgd.. En weet dus wat hij alemaal kan en in zijn mars heeft. (deze jongen komt van Stuttgart en heeft CL gespeeld.) Of je test hem op een WK, waarna de prijs duurder word. Dat is net de afweging inderdaad. Ik ben van mening dat ze hierdoor nu meer betalen.
Een speler halen die op een WK bewezen heeft wat ze van hem voor het WK al hadden gezien, deze speler dan vervolgens (dankzij zijn uitstekende wk) voor meer geld halen dan ervoor, getuigd van snelle beslissing. Nu was Real er zeer snel bij en is de prijs een keer niet als een raket de lucht ingegaan. Bayern betaalt 20 mln voor vd Wiel. Voor het WK had Bayern vd Wiel voor de helft kunnen krijgen. Echter op het WK heeft hij aangetoond de 20 mln waard te zijn. In die context moet je het zien, denk ik.
quote:Klopt, dat weet je nooit van te voren. Werken ze enkel met ange contracten? Ook de wat oudere jongens? Nee toch?
Real werkt met langlopende contracten (minimaal 4 jaar) dus kun je in mijn ogen niet van korte termijn politiek spreken. Nogmaals of het idd die speler wordt die uiteindelijk doorbreekt en van wereldnivo wordt, weet je niet van te voren. Misschien komt volgend jaar City en betaalt een veelvoud... De tijd zal het leren.
quote:Niet nodig hoor, kan gebeuren..
Een interpretatieverschil van korte termijn politiek in deze dus, mijn excuses voor het verkeerd begrijpen.
quote:Zo heb ik het niet bepaald bedoelt inderdaad, maar ik vroeg me af waarom ze nu opeens Khedira haalden. Je hebt netjes uitgelegd dat Mourinho hem al langer wou hebben. Dat kan, ik vind ook dit korte termijn politiek. MAar dat is de hele voetballerij, ook bij ons, de trainer haalt altijd zijn spelers. De club loopt er vaak maar achteraan.
Wat mij opviel was dat juist jij en RbN reageerden met niet al te positieve en vooral suggestieve opmerkingen. Gezien de "discussies" tijdens het WK kwamen die reacties nogal irriterend over, zal wel niet zo bedoelt zijn maar toch. In geval het niet zo bedoelt was ook hier weer mijn excuses!
quote:Of het helemaal beleid van de club is weet ik niet, daar Mourinho de spelers haalt, het zou natuurlijk kunnen dat Real de vijver bepaalt waar Mourinho uit mag vissen, dat kan.
Van de tot nu aangekochte spelers is 50% Spaans en 100% jong en talentvol. Duidelijk beleid toch? Precies zoals door Perez voorgelegd aan de leden begin dit jaar. Di Maria spreekt daarbij ook nog eens gewoon Spaans.
quote:Klopt, al vind ik Casillas niet zo goed als dat de meesten hem vinden, hij kan aardig keepen hoor, daar niet van. Een rustige Dudek is ook een logische keuze natuurlijk.
De verlenging van Dudek is idd een logische. Real heeft een ervaren keeper achter de hand, hierdoor geef je de 3-de keeper meer tijd om aan te sluiten. Deze jongen is nog niet klaar om Casillas te vervangen indien nodig.
Jiskefet
Talent
Reg.: 1 mei 2003
quote:Als groot Real fan lees ik jou postings graag, maar waarom moet je jezelf toch altijd in van die rare excuses (zie boven) of vreemde bochten (vorig jaar: postings aanpassen van mensen) wringen als mensen (enigsinds) kritisch/ongenuanceerd over Real zijn? Dat is toch helemaal niet nodig, men mag het beleid toch best kritsch benaderen? Buiten dat: ga zo door!!
Siempre Real schreef:
Deze jongen stond idd al op de "agenda" vlak voor het WK, klopt inderdaad. wat ik overigens niet begreep aan korte termijn beleid was dat ik dacht dat je bedoelde dat deze jongen speler niet voldeed aan de eis en dus waarschijnlijk na een jaar weer zou kunnen vertrekken. Gekocht om de verkeerde redenen dus, omdat hij een goed WK heeft gespeeld. Om die reden zou het idd korte termijn politiek geweest zijn. Echter deze jongen is op voordracht van Mourinho gehaald die hem al bij Inter ook al in de scope had. Verkeerd begrepen dus. Een speler halen die op een WK bewezen heeft wat ze van hem voor het WK al hadden gezien, deze speler dan vervolgens (dankzij zijn uitstekende wk) voor meer geld halen dan ervoor, getuigd van snelle beslissing. Nu was Real er zeer snel bij en is de prijs een keer niet als een raket de lucht ingegaan. Bayern betaalt 20 mln voor vd Wiel. Voor het WK had Bayern vd Wiel voor de helft kunnen krijgen. Echter op het WK heeft hij aangetoond de 20 mln waard te zijn. In die context moet je het zien, denk ik.
Real werkt met langlopende contracten (minimaal 4 jaar) dus kun je in mijn ogen niet van korte termijn politiek spreken. Nogmaals of het idd die speler wordt die uiteindelijk doorbreekt en van wereldnivo wordt, weet je niet van te voren. Misschien komt volgend jaar City en betaalt een veelvoud... De tijd zal het leren.
Een interpretatieverschil van korte termijn politiek in deze dus, mijn excuses voor het verkeerd begrijpen.
Siempre Real
Moderator
quote:Om de heel simpele reden dat men vaak zo maar wat roept zonder de kern van de zaak te weten of de achtergrond. Zo ook bv met de verkoop van Sneijder. daar zit een verhaal achter, nou dan hoor je dat Real spijt heeft of zou moeten hebben.... Niet dus! De reden dat juist hij en niet bv vd Vaart moest vertrekken heeft alles met zijn gedrag en houding te maken.
Jiskefet schreef:
(...)
Als groot Real fan lees ik jou postings graag, maar waarom moet je jezelf toch altijd in van die rare excuses (zie boven) of vreemde bochten (vorig jaar: postings aanpassen van mensen) wringen als mensen (enigsinds) kritisch/ongenuanceerd over Real zijn? Dat is toch helemaal niet nodig, men mag het beleid toch best kritsch benaderen? Buiten dat: ga zo door!!
Siempre Real
Moderator
Van de film
Legende
Reg.: 30 november 2003
Madridista
International
Uit: Heemskerk
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 januari 2008
quote:Tja, in Nederland betalen de inwoners van Maastricht (MVV) Tilburg (Willem II) en nog een aantal gemeentes ook via de belastingen voor “hun” plaatselijke club. In Spanje betalen de Catalanen ook via de belasting voor Barcelona (is volgens de deelregering van Cataluña een cultureel instituut)
RbN schreef:
(...)
Dat clubje wordt enkel door gemeente subsidies op de been gehouden. De madrilenen betalen vandaag de dag nog steeds via de belasting voor het trainingscomplex.
Vandaag de dag zitten ze weer op een schuld van 300 miljoen euro.
wolfman
Lid 2de elftal
Reg.: 6 maart 2004
quote:Wel verrassend nieuws. Ik dacht dat Mourinho altijd 95 minuten trainde, omdat een wedstrijd ook zo lang duurde... Verder snap ik de aankoop van Khedira ook niet zo goed. tuurlijk, het is een jonge en redelijk talentvolle speler. Maar voegt hij nou echt iets toe?
Siempre Real schreef:
Mourinho is de baas, dat is inmiddels wel duidelijk geworden. Niet alleen op het veld maar ook zeker mbt het technische beleid. Mourinho heeft in het aankoopbeleid tot nu toe al een duidelijke hand. Zo was de deal met Getafe (Pedro Leon) al weken in kannen en kruiken, toch was het wachten op de goedkeuring van Mourinho. Mourinho belde vanaf zijn vakantieadres in Africa met de mededeling Sami Khedira bij Stuttgart op te halen en in een eerder stadium vroeg hij al om de aankoop van Di Maria.
Ook op het veld zal het nodige wijzigen. Het begint al met de aanvangstijden van de ochtendtraining. Mochten de spelers in het verleden uitslapen omdat ze pas om 10 uur op het veld moesten staan, Mourinho eist dat de spelers al om 9 uur op het veld staan zodat de training om 10 over 9 kan beginnen. Werd er doorgaans 90 minuten getraind, nu beslaat de ochtendtraining 1 uur en 40 minuten. De middagtraining blijft vooralsnog zoals hij was.
De discipline wordt aangehaald, elke speler heeft een taak ter voorbereiding op de training, voorheen deden de "jonkies" al het werk.
Siempre Real
Moderator
quote:Wat voegt Khedira toe? Dat is natuurlijk afwachten. Bij Barca wisten ze ook niet van te voren wat Messi zou toevoegen bv of Iniesta, niet dat ik een vergelijk wil maken, maar meer het idee. Hij is een talent die op het WK heeft laten zien op een goed nvio mee te kunnen. Hoe hij zich nu verder ontwikkeld, tsja dat zal de tijd leren. Real pakt hem nu, ze konden ook afwachten en weer na een paar jaar voor veel te veel geld een gearriveerde vedette kopen, ervan uitgaande dat Khedira dat zou worden bij welke andere club ook. Hetzelfde geldt voor Di Maria en Sergio Canales. Jong en talentvol, maar of ze het uiteindelijk gaan redden is de vraag...
wolfman schreef:
(...)
Wel verrassend nieuws. Ik dacht dat Mourinho altijd 95 minuten trainde, omdat een wedstrijd ook zo lang duurde... Verder snap ik de aankoop van Khedira ook niet zo goed. tuurlijk, het is een jonge en redelijk talentvolle speler. Maar voegt hij nou echt iets toe?
0634
Icoon
Reg.: 2 januari 2006
quote:Maar Iniesta is nooit aangekocht en Messi kwam als jochie. Khedira is een 23 jarige speler met 100 Bundesliga wedstrijden achter zijn naam en wat interlands. Dus je weet wel een beetje wat je mag verwachten.
Siempre Real schreef:
(...)
Wat voegt Khedira toe? Dat is natuurlijk afwachten. Bij Barca wisten ze ook niet van te voren wat Messi zou toevoegen bv of Iniesta, niet dat ik een vergelijk wil maken, maar meer het idee.
Siempre Real
Moderator
quote:Over het eerste zullen we het nooit eens worden, feit is dat Barca voor beide spelers geld op tafel heeft moeten leggen, dan is dat gewoon aankopen. Over het tweede heb je een punt, echter dan nog weet je niet wat een speler in een andere omgeving, andere cultuur, andere competitie gaat doen. Voorbeelden zat van spelers met een rijk verleden in een bepaalde comp maar totaal mislukt in een andere als voorbeeld Wim Jonk en in iets mindere mate Bergkamp bij Inter. En wat te denken van Zlatan bij Barca. Of je nu 100+ wedstrijden in de bundesliga bij Stuttgart hebt gespeeld of 100 in de PD bij REAL... Een essentieel verschil.
0634 schreef:
(...)
Maar Iniesta is nooit aangekocht en Messi kwam als jochie. Khedira is een 23 jarige speler met 100 Bundesliga wedstrijden achter zijn naam en wat interlands. Dus je weet wel een beetje wat je mag verwachten.
quote:Zo staat het ook op Marca.... Ook op Marca:
Guti: 'Het laatste woord is aan Real Madrid'
Het aanbod van Besiktas is aantrekkelijk genoeg voor Guti. De middenvelder wacht op een zegen van de clubleiding van Real Madrid.
'Het klopt dat ik een interessante aanbieding kreeg van Besiktas', zei Guti in Marca. 'Het is ook een club plaats waar ik naar toe wil, vooral omdat Bernd Schuster daar trainer is.' Maar of Guti het aantrekkelijke tweejarige contract in Turkije kan tekenen, is afhankelijk van Real Madrid. Zijn verbintenis in Santiago Bernabéu loopt nog een jaar door, zodat De Koninklijke moet instemmen met de transfer. 'Het laatste woord is aan de club', aldus Guti. De 33-jarige middenvelder, die in de Spaanse hoofdstad op het tweede plan is beland, verwacht binnen tien dagen uitsluitsel. Guti mocht net als Raúl de eerste trainingen van Real Madrid laten lopen. 'We hebben langer de tijd om ons te beraden over onze toekomst. Na de 25 juli wordt alles duidelijk.'

Siempre Real
Moderator
Deze topic is gesloten en bestaat uit 75 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 »
Omdat de topic niet open is, kan je niet reageren.
Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Real Madrid CF deel 6

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Is Joel Veltman klaar om Toby Alderweireld te vervangen?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.