Ajax Netwerk
vrijdag 18 augustus 2017 - 03:24                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Europa League

HR

Deze topic is open en bestaat uit 124 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 124 »

HR

papaluichi
Geselecteerd voor Oranje

Uit: amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 4 maart 2002

forumillustratie

Beschermde status deelnemers Europa League

AMSTERDAM - De Nederlandse clubs hebben een beschermde status bij de loting voor de voorrondes van de Europa League. Ajax en sc Heerenveen stromen in de laatste ronde vóór de groepsfase in en ontlopen onder meer Benfica en Zenit Sint Petersburg.

PSV komt een ronde eerder in actie en kan in elk geval niet clubs als AS Roma en Hamburger SV loten.

De eerste Nederlandse club die op het Europese toneel verschijnt, is FC Groningen of NAC Breda in de tweede voorronde. Mochten de Brabanders de play-offs winnen, dan is er alvast een meevaller; in die fase kan NAC niet tegen Rosenborg BK loten.

Ook de Noorse club, die de ploeg van trainer Robert Maaskant afgelopen seizoen uitschakelde, is geplaatst.

(c)Infostrada Sports

Wat vinden jullie van de nieuwe opzet van de oude UEFA-Cup?

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 1 juni 2009 16:56:02).]
HRHR
HR

Druss
Idool

Uit: Shannara
Vak: 126
Reg.: 15 september 2003

het is (net als CL) een nieuwe opzet om zoveel mogelijk kleine clubs in een zo vroeg mogelijk stadium af te laten vallen. Zo blijven de grotere (commercieel aantrekkelijkere) clubs over in de latere rondes en komt er meer geld binnen.

Zo krijgen de grotere clubs meer inkomsten, de kleinere clubs nog minder en kunnen grotere clubs nog beter de kleinere clubs gebruiken als "opleidingscentrum".

Drama dus die opzet. Het komt voor kleinere clubs steeds meer op geluk aan en/of op een rijke geldschieter om nog ergens spelers te krijgen die goed genoeg zijn voor dat niveau.
HR
HR

quote:HR
Druss schreef:

het is (net als CL) een nieuwe opzet om zoveel mogelijk kleine clubs in een zo vroeg mogelijk stadium af te laten vallen. Zo blijven de grotere (commercieel aantrekkelijkere) clubs over in de latere rondes en komt er meer geld binnen.

Zo krijgen de grotere clubs meer inkomsten, de kleinere clubs nog minder en kunnen grotere clubs nog beter de kleinere clubs gebruiken als "opleidingscentrum".

Drama dus die opzet. Het komt voor kleinere clubs steeds meer op geluk aan en/of op een rijke geldschieter om nog ergens spelers te krijgen die goed genoeg zijn voor dat niveau.
HR
Heb je wel enig idee hoe de nieuwe opzet eruitziet? Ik vermoed van niet, anders zou je niet beweren dat de kleine clubs het slachtoffer zijn van de nieuwe opzet van de EL en/of CL. Ik zal even de belangrijkste veranderingen schetsen en daarmee dus ook dat kleine clubs niet benadeeld worden:

Europa League:
In de Europa League (voormalige Uefa Cup) is de belangrijkste verandering dat de opzet van de poulefase veranderd. In de oude opzet waren er 8 poules van 5 deelnemers (40 teams), waarvan 24 clubs doorgingen. In de nieuwe opzet zijn er 12 poules van 4 deelnemers (48 teams), waarvan er ook 24 doorgaan. In de nieuwe opzet speelt iedereen zowel thuis als uit tegen alle tegenstander (een stuk logischer dan het huidige systeem m.i.). Deze 24 worden aangevuld met 8 CL-deelnemers, waarna de knock-outfase begint. Daar veranderd dus niets aan. Wat veranderd is dat de poulefase de 1e ronde wordt genoemd (ipv de 2e ronde) en er nu dus wat extra kwalificaties zijn. Echter staat de toekomstige 4e kwalificatieronde (waar Ajax dus ook instroomt) gewoon gelijk aan de voormalige 1e ronde van de Uefa Cup. Dat maakt dus eigenlijk ook niets uit.

Met deze wijzigingen zie ik totaal niet in waarom kleine clubs benadeeld zouden worden. Sterker nog, er stromen zelfs 8 teams meer de poulefase in, zodat er plekken vrijkomen voor clubs die normaal al uitgeschakeld waren.

Champions League:
In de Champions League verandert alleen het voorrondesysteem en dit voorrondesysteem is juist aantrekkelijker gemaakt voor clubs uit kleinere landen. Dit komt doordat er een gescheiden systeem gemaakt is voor kampioenen en niet-kampioenen. Met deze nieuwe opzet stromen er sowieso 5 clubs in die kampioen zijn geworden van de kleinere landen (nrs 13 t/m 53 van de coefficientenlijst). Om dit te compenseren wordt het voor clubs uit iets minder kleine landen (nrs 7 t/m 12 van de lijst, waaronder Nederland dus), juist wat moeilijker gemaakt om kwalificatie voor de Champions League af te dwingen door wedstrijden tegen elkaar en tegen clubs uit grote landen te moeten spelen.
Dit laatste punt is ook het enige punt waarop ik je gelijk kan geven in je opmerking dat het voor kleine clubs moeilijker wordt om deel te nemen. Voor clubs uit landen als Portugal, Schotland, Nederland, Roemenie, Turkije e.d. wordt het moeilijker om mee te doen, terwijl de compensatie voor het toelaten van de 5 clubs uit echt kleine landen natuurlijk had moeten komen van door de toplanden een deelnemer minder te geven. D.w.z. door max. 3 teams per land toe te laten o.i.d.

Maar al met al is de opzet van de Europa League zeker niet ongunstig voor kleinere clubs. Over de CL valt wel te twisten.

[Dit bericht is veranderd door FcTosti (op 25 mei 2009 13:24:33).]
HR
HR

Druss
Idool

Uit: Shannara
Vak: 126
Reg.: 15 september 2003

wanneer stromen de 3e plekken uit CL poules in dan?

Zoals ik het kan zien, hebben kleinere clubs minder interessante wedstrijden omdat zij voordat de grotere clubs erbij komen al tegen elkaar spelen. Dus veel kleine clubs zijn al opgetieft voordat ze tegen groter moeten.

Met andere woorden, de grotere clubs stromen in op het moment dat er eindelijk een beetje geld verdiend kan gaan worden en de kleine clubs wordt een wortel voorgehouden met "ja maar je kan nu meer kans maken om een aantal wedstrijden te spelen in plaats van maar 1 of 2".

Vanaf ronde 3 of zo gewoon knock out. Niets geen poulefase. Daarmee steun je de grotere clubs die offdays kunnen hebben maar dit toch wel herstellen in de overige poulewedstrijden. Dat is trouwens ook mijn afweer tegen de huidige CL opzet hoor.

Hoe je het ook wil verdedigen, je kan niet ontkennen dat het allemaal steeds commercieler wordt en de grotere clubs steeds meer beschermd worden. Alleen maar om "mooiere" wedstrijden over te houden.
HR
HR

Ronnie D.
Regelmatige invaller

Vak: 402
Reg.: 18 augustus 2007

FcTosti schreef:

(...)

Heb je wel enig idee hoe de nieuwe opzet eruitziet? Ik vermoed van niet, anders zou je niet beweren dat de kleine clubs het slachtoffer zijn van de nieuwe opzet van de EL en/of CL. Ik zal even de belangrijkste veranderingen schetsen en daarmee dus ook dat kleine clubs niet benadeeld worden:

heel verhaal.....

Maar al met al is de opzet van de Europa League zeker niet ongunstig voor kleinere clubs. Over de CL valt wel te twisten.
HR
Het is gewoon 1 groot wangedrocht wat ondanks je uitleg de grote clubs in de kaart blijft spelen.
Vroeger was het gewoon knock-out en de laatst overgebleven was kampioen.
Vorm van de dag was bepalend, nu de totaalpunten uit de poule. En wie blijven daar gewoonlijk overeind? De grote jongens.....

Daarnaast, als de grote jongens nog met hun reet op het strand liggen zijn de kleintjes elkaar al aan het afslachten in de voorrondes.
En door de minder brede selecties en meer wedstrijden in de benen is de kans dat ze voor een verrassing kunnen zorgen zo goed als nihil.

Zelfde geldt voor de CL.
Ga lekker terug naar nummers 1 geplaatst en de nummers 2 voorrondes en alles wat daaronder ligt in het EL gedrocht.
HR
HR

Druss schreef:
wanneer stromen de 3e plekken uit CL poules in dan?HR
Na de poulefase in de Europa League, net als nu eigenlijk. Daar verandert dus niets aan.

Zoals ik het kan zien, hebben kleinere clubs minder interessante wedstrijden omdat zij voordat de grotere clubs erbij komen al tegen elkaar spelen. Dus veel kleine clubs zijn al opgetieft voordat ze tegen groter moeten.

Met andere woorden, de grotere clubs stromen in op het moment dat er eindelijk een beetje geld verdiend kan gaan worden en de kleine clubs wordt een wortel voorgehouden met "ja maar je kan nu meer kans maken om een aantal wedstrijden te spelen in plaats van maar 1 of 2". HR
Je hebt op zich gelijk in het feit dat veel kleinere clubs al uitgeschakeld zijn, voordat de echte strijd (na de poules zeg maar) gaat beginnen. Maar ik zie niet in wat het wezenlijke verschil is met het systeem dat de afgelopen jaren gebruikt is. Daar was een intertoto, 2 voorrondes Uefa Cup en de 1e ronde Uefa Cup voordat je in een poule terechtkwam. Nu hebben ze dat allemaal op 1 hoop gegooid en zijn het 4 voorrondes geworden voordat je in een poule terechtkomt. Kleine clubs stromen nog steeds vroeg in en spelen tegen elkaar voordat ze tegen wat grotere clubs mogen die later instromen. Nogmaals, dat was ook al zo.

Vanaf ronde 3 of zo gewoon knock out. Niets geen poulefase. Daarmee steun je de grotere clubs die offdays kunnen hebben maar dit toch wel herstellen in de overige poulewedstrijden. Dat is trouwens ook mijn afweer tegen de huidige CL opzet hoor. HR
Ik ben ook een voorstander van een knock out-systeem, omdat er meer prestatiedruk is voor wat grotere teams e.d. Maar stel dat je voor dat er in zowel de Champions League als Europa League een compleet knock out-systeem ingevoerd wordt, dan blijf je nog steeds zitten met het feit dat grotere clubs een beschermde status hebben door hun hogere coefficienten en elkaar dus niet kunnen loten in een vroeg stadium. Af en toe zal er dan een grote club uitvliegen door een off-day o.i.d., maar uiteindelijk blijven nog steeds veelal de grotere clubs over als de prijzen verdeeld worden. Dat verander je niet door de opzet van het toernooi te veranderen, dat verander je door de invloed van het geld te verminderen met regels als 6+5, max. aantal buitenlanders etc. Je zou ook een loting zonder beschermde status voor clubs die de afgelopen jaren goed gepresteerd hebben kunnen invoeren, maar daar ben ik persoonlijk geen voorstander van. Prestaties in het recente verleden moeten jouw een voordeeltje geven voor de nabije toekomst. Dat vind ik wel een goede gedachte.

Hoe je het ook wil verdedigen, je kan niet ontkennen dat het allemaal steeds commercieler wordt en de grotere clubs steeds meer beschermd worden. Alleen maar om "mooiere" wedstrijden over te houden.HR
Dat kan (en wil) ik ook zeker niet ontkennen. Ik reageerde in eerste instantie alleen maar op jouw stelling dat door de nieuwe opzet van de EL de kleine clubs meer benadeeld worden dan dat nu het geval is. Ik hoop dat ik nu voldoende beargumenteerd heb dat dat niet het geval is.
HR
HR

papaluichi
Geselecteerd voor Oranje

Worden die wedstrijden ook nog eens op eredivisie live uitgezonden,kan je er nog voor gaan betalen ook! Nou als ik thuis een wedstrijd wil zien pluk ik hem wel van het net af. Bij de NOS was het ook niet best met hun schaatsen en waardeloze wedstrijden die nergens om gingen maar heb geen zin om er voor te betalen,fuk eredivisie live B) thuis wedstrijden zit ik in de ArenA en als ze tegen een mooie club uit moeten zit ik in het buitenland :P dus erg veel last heb ik er niet van.
HR
HR

Isabel
Geselecteerd voor Oranje
Runner-up Ajax Netwerk VoVo 2009/2010

Reg.: 22 juni 2007

is er al bekend tegen wie wij kunnen loten?
HR
HR

marx
Icoon

Uit: nijmegen
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004

papaluichi schreef: Wat vinden jullie van de nieuwe opzet van de oude UEFA-Cup?
HR
Absurd! Groningen moet 21 wedstrijden spelen om de UEFA-cup naar het noorden des lands te halen.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Laatste posts uit de UEFA Cup topic:

Aegon Hollywood schreef:
Ajax zit in de laatste ronde voor de groepsfase van de Europa League. Een club als Villarreal zit daar ook in. Is het mogelijk dat Ajax clubs als Villarreal en Werder Bremen kan treffen in die ronde?HR

Loki schreef:
Nee, Ajax zal vanwege de Uefa ranking lager gerangschikte ploegen treffen. Dit is echter geen zekerheid op doorgaan, hoewel ik de kansen 90/10 schat.HR
Omdat de UEFA Cup komend seizoen niet meer bestaat gaan we hier dus verder met de Europa League.
HR
HR

blaatmaster
Idool

Uit: Amsterdam
Reg.: 4 februari 2006

Ajax heeft zeker een geplaatste status bij de loting voor de 4de voorronde voor de Europa League.
HR
HR

fluwelen linker
Nummer 14

Uit: Antwerpen-Deurne
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Kevin De Bruyne
Reg.: 1 september 2004

De ref krijgt hulp in de Europa League
ma 01/06/2009 - 09:03

In de Europa League, de opvolger van de UEFA-beker, zal de scheidsrechter volgend seizoen op het veld hulp krijgen van twee extra officials.

Vanaf de groepsfase van de Europa League zal achter elk doel een extra official staan, die het strafschopgebied in de gaten zal houden. De FIFA kwam op de proppen met het plan. De wereldbond wil zo met een alternatief komen voor het voorstel om videobeelden te gebruiken.

"We danken de UEFA, omdat we de Europa League voor dit experiment kunnen gebruiken", zegt FIFA-baas Sepp Blatter. Die had het eerst over "twee extra assistent-scheidsrechters", maar verbeterde zichzelf met "twee extra officials".

"De FIFA zal het experiment leiden, maar de UEFA zal het uitvoeren. We zijn uiteraard ook blij dat de UEFA de kosten zal dragen", zei Blatter.

UEFA-voorzitter Michel Platini hoopt dat het systeem ook gebruikt zal kunnen worden tijdens Euro 2012 in Polen en Oekraïne. Op een internationaal jeugdtoernooi in Cyprus en in Slovenië en Hongarije werd al eens met twee extra officials achter het doel gewerkt.
www.sporza.be
HR
HR
HR

papaluichi
Geselecteerd voor Oranje

AMSTERDAM - RTL 7 heeft zich voor de komende drie jaar verzekerd van de uitzendrechten van de Europa League, de opvolger van de UEFA Cup. Dat maakte de omroep donderdag bekend.

Vorige week werd al duidelijk dat ook betaalzender Eredivisie Live de komende drie seizoenen wedstrijden uit de Europa League gaat uitzenden.

Groepsfase
De uitzendrechten hebben alleen betrekking op de groepsfase van het toernooi. Waar de wedstrijden in de voorronden te zien zijn, is nog onderwerp van onderhandeling.

Geen van de Nederlandse deelnemers aan de Europa League is al verzekerd van een plaats in het hoofdtoernooi. NAC begint in de tweede voorronde, PSV in de derde en Ajax en bekerwinnaar Heerenveen stromen in de vierde en laatste voorronde in.

Champions League
De NOS sleepte vorige week de uitzendrechten voor de Champions League in de wacht. De publieke omroep liet toen al weten niet mee te dingen naar de rechten voor de Europa League.

(c)Novum

Welke zender gaat dan wat uitzenden vraag ik me af, mag rtl7 dan de troep die eredivisie live niet wil dan uitzenden? We zullen wel zien wat het wordt.
HR
HR

michaelinho
Ballenjongen

Reg.: 13 mei 2009

fluwelen linker schreef:

(...)
HR
vind ik een prima idee, elektronische hulpmiddelen zullen er niet snel komen maar de scheidsrechter kan natuurlijk niet alles zien wat er zich in het strafschopgebied afspeelt. Maar ik vind wel dat deze twee scheidsrechter ook de rest van het veld in de gaten mogen houden, anders vervelen ze zich maar.
HR
HR

rstokx
Regelmatige invaller

Reg.: 23 maart 2009

als ik die coefficienten lijst zo bekeek zie ik wel een leuke tegenstander. nacional madeira uit portugal. ik heb wel zin in een ajax wedstrijd en daarna wat aan het strand liggen op t eind van mijn vakantie! B)
HR
HR

Benni D.
Talent

Vak: 428
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Reg.: 16 november 2000

voorlopige lijst mogelijke tegenstanders:

Slovan Liberec *3 Cze 12.150
Red Star Belgrade ** Srb 12.050
Anorthosis Famagusta * Cyp 12.016
Hearts FC Sco 11.575
Aberdeen *3 Sco 11.575
Krylia Sovetov Samara *3 Rus 11.525
Brøndby IF ** Den 10.890
Trabzonspor Tur 10.445
Metalurg Donetsk ** Ukr 10.370
En Avant Guingamp Fra 10.033
Helsingborg IF * Swe 9.938
PAOK Thessaloniki *3 Gre 9.632
Amkar Perm Rus 9.525
MSK Zilina ** Svk 8.932
Tromsø IL ** Nor 8.760
Rapid Wien ** Aut 8.565
Vorskla Poltava Ukr 8.370
Paços de Ferreira ** Por 8.292
FC Sion Sui 8.050
FC Timisoara Rom 7.781
Nacional Funchal Por 7.292
Racing Genk Bel 6.065
FK Teplice Cze 5.150

De * staan voor nog te spelen voorrondes, dus ik denk dat ik met mijn lijst gewoon een beetje te vroeg ben :-) er zijn nog teveel mitsen en maren…… Tevens moeten er nog een paar ingevuld worden, voorrondes gespeeld worden en komen er ook nog ploegen uit de CL bij volgens mij....
HR
HR

marx
Icoon

Uit: nijmegen
Droomaankoop: Vadocz Kristian
Reg.: 4 mei 2004

Benni D. schreef:

voorlopige lijst mogelijke tegenstanders:

<knip>
Anorthosis Famagusta * Cyp 12.016
Krylia Sovetov Samara *3 Rus 11.525
Metalurg Donetsk ** Ukr 10.370
FK Teplice Cze 5.150HR
Hmm... dit zijn de vier ploegen die we beter niet kunnen loten.
HR
HR

Eyong Tarkang Enoh
Vedette

Vak: 425
Reg.: 17 november 2005

iemand weet in welke pot we mogen komen en welke mogelijke tegenstanders we kunnen treffen ?
HR
HR

Loki
Vedette

Reg.: 14 februari 2009

Eyong Tarkang Enoh schreef:

iemand weet in welke pot we mogen komen en welke mogelijke tegenstanders we kunnen treffen ?
HR
We zijn sowieso geplaatst, aangezien de meeste wedstrijden van de 3de voorronde nu bezig zijn. zijn later in de avond pas alle mogelijke tegenstanders bekend.
HR
HR

rstokx
Regelmatige invaller

Reg.: 23 maart 2009

in de ochtend is er een zgn. voorloting. hierin worden de mogelijke tegenstanders al geloot. dit gebeurt in potten van 10. een pot bestaat uit 5 geplaatste en 5 niet geplaatste teams. per pot wordt er geloot. in die pot zittten je mogelijke tegenstanders. de geplaatste spelen tegen de geplaatste. ajax is geplaatst.
HR
HR

martijndepro
Idool

Reg.: 18 november 2008

Morgen 13.30 loting op Eurosport.
HR
HR

papaluichi
Geselecteerd voor Oranje

Psv en NAC allebei door, goed voor het Ned. voetbal. En nu maar hopen op leuke en niet al te sterke clubs als tegenstander voor de Ned. clubs.
HR
HR

Ajaxforlife21
Basisspeler

Uploads: 1
Reg.: 1 september 2004

papaluichi schreef:

Psv en NAC allebei door, goed voor het Ned. voetbal. En nu maar hopen op leuke en niet al te sterke clubs als tegenstander voor de Ned. clubs.
HR
Het is van groot belang dat ze zich allemaal plaatsen. Wanneer dit gebeurd heb je in de groepsfase genoeg mogelijkheden om punten te behalen! Even afwachten tegen wie iedereen komt, sowieso al apart dat alle NL clubs op AZ na nu in de voorronde van nieuwe UEFA Cup spelen..
HR
HR

Dido
Jeugdspeler

Uit: Nieuwerkerk
Vak: 425
Droomaankoop: Klaas-Jan Huntelaar
Reg.: 9 juni 2007

Ajaxforlife21 schreef:

(...)

Het is van groot belang dat ze zich allemaal plaatsen. Wanneer dit gebeurd heb je in de groepsfase genoeg mogelijkheden om punten te behalen! Even afwachten tegen wie iedereen komt, sowieso al apart dat alle NL clubs op AZ na nu in de voorronde van nieuwe UEFA Cup spelen..
HR
niks aparts aan hoor, dat is gewoon het niveau tegenwoordig...
zelfs als Ajax weer net zo ver komt als afgelopen seizoen heb je er niks aan als de rest het allemaal verziekt
HR
HR

japio84
Lid 2de elftal

Uit: Amsterdam
Vak: 424
Reg.: 2 juli 2006

Een overzicht van alle ploegen die geplaatst zijn voor de playoffs van de Europa League, incl. coefficienten. Ik weet niet of ze puur naar de coefficienten kijken om te bepalen of een ploeg wel of niet geplaatst is binnen een ronde.

Indien dit het geval is, is de groep te splitsen in 2 groepen. In de 2e groep staan dan al onze mogelijke tegenstanders vermeld. Ik ben erg benieuwd welke club het wordt!

Werder Bremen (DUI) 91.339
Villarreal CF (SPA) 80.853
AS Roma (ITA) 78.582
PSV (NED) 75.862
Shakhtar Donetsk (OEK) 74.370
FC Zenit St. Petersburg (RUS) 68.525
Hamburger SV (DUI) 67.339
SL Benfica (POR) 64.292
Valencia CF (SPA) 59.853
AFC Ajax (NED) 54.826
Steaua Boekarest (ROE) 53.781
Fenerbahçe (TUR) 52.445
FC Basel (ZWI) 51.050
Lille OSC (FRA) 47.033
Everton FC (ENG) 35.899
Club Brugge KV (BEL) 34.065
SC Heerenveen (NED) 33.826
Galatasaray (TUR) 33.445
Austria Wien (OOS) 31.565
S.S. Lazio (ITA) 26.582
Hertha BSC Berlin (DUI) 26.339
Sparta Praag (TJE) 26.150
FC Dinamo 1948 Bucureşti (ROE) 25.781
AEK Athens FC (GRI) 25.633
Slavia Praag (TSJ) 25.150
FC Metalist Kharkiv (OEK) 24.370
Aston Villa FC (ENG) 23.899
Athletic Bilbao (SPA) 23.853
Partizan Belgrado (SER) 23.050
Hapoel Tel-Aviv (ISR) 18.050
FC Twente (NED) 17.826
Dinamo Zagreb (KRO) 16.466
PFC Litex Lovech (BUL) 16.250
Fulham FC (ENG) 15.899
CSKA Sofia (BUL) 14.250
Toulouse FC (FRA) 14.033
CFR 1907 Cluj (ROE) 13.781
Odense BK (DEN) 12.890

Lech Poznań (POL) 12.583
Genoa CFC (ITA) 12.582
FC Slovan Liberec (TJE) 12.150
Rode Ster Belgrado (SER) 12.050
Heart of Midlothian FC (SCH) 11.575
Brøndby IF (DEN) 10.890
Trabzonspor (TUR) 10.445
FC Metalurh Donetsk (OEK) 10.370
EA Guingamp (FRA) 10.033
SC Vaslui (ROE) 9.781
PAOK Saloniki (GRI) 9.633
FC Amkar Perm (RUS) 9.525
Dinamo Moskou (RUS) 9.525
MSK Zilina (SLO) 8.933
Tromsø IL (NOO) 8.760
SK Rapid Wien (OOS) 8.565
FC Vorskla Poltava (OEK) 8.370
FC Sion (ZWI) 8.050
NAC Breda (NED) 7.826
BATE Borisov (WRU) 7.733
CD Nacional (POR) 7.292
IF Elfsborg (ZWE) 6.938
Sivasspor (TUR) 6.445
KRC Genk (BEL) 6.065
FK Teplice (TJE) 5.150
SK Sigma Olomouc (TJE) 4.150
Stabæk Fotball (NOO) 3.760
Sturm Graz (OOS) 3.565
Bnei Yehuda Tel-Aviv FC (ISR) 3.050
MFK Kosice (SLO) 2.933
Slovan Bratislava (SLW) 2.933
Saint Patrick's Athletic FC (IER) 2.899
NK Maribor (SLO) 2.816
FK Sarajevo (BOS) 1.733
Garabagh Agdam (AZE) 0.899
FK Baki (AZE) 0.899
FC Levadia Tallinn (EST) 0.866
FK Aktobe (KAZ) 0.649
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 124 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Europa League

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

In welke linie heeft Ajax het dringendst nog versterking nodig?

Verdediging
Middenveld
Aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 6,9% dat Excelsior wint van Feyenoord. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-FC Groningen:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!