Ajax Netwerk
donderdag 20 juni 2013 - 09:35                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Bundesliga [centraal]

HR

Deze topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 »

HR

Yassou Hellas
Veelbelovend talent

Uit: Enschede
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 6 juli 2004

Bundesliga 2008-2009

forumillustratie

Tijd voor een topic over de Duitse Bundesliga
http://www.bundesliga.de
http://www.dfb.de

1. Kampioen en rechtstreeks CL
2. rechtstreeks naar CL
3. voorronde CL
4-5. UEFA Cup
16. beslissingswedstrijd tegen nr. 3 van de tweede Bundesliga
17-18. degradatie

Stand
1 Bayer 04 15 24 Auf 8 0 3 CL
2 Hoffenheim 12 22 Ab 7 1 2 CL
3 HSV 2 20 Gleich 6 2 2 CL Qual.
4 FC Bayern 6 18 Gleich 5 3 2 UEFA Cup
5 Hertha BSC 4 18 Gleich 5 3 2 UEFA Cup
6 Schalke 04 7 17 Gleich 4 5 1
7 Dortmund 3 17 Gleich 4 5 1
8 Wolfsburg 5 16 Gleich 4 4 3
9 Stuttgart 3 16 Gleich 5 1 4
10 Werder 1 13 Gleich 3 4 3
11 1. FC Köln -4 13 Gleich 4 1 5
12 Eintracht -5 9 Gleich 2 3 5
13 Karlsruhe -8 9 Gleich 3 0 7
14 Hannover -10 9 Gleich 2 3 5
15 Arminia -6 8 Gleich 1 5 4
16 Bochum -5 7 Gleich 1 4 5 Relegation
17 M'gladbach -11 7 Gleich 2 1 7 Abstieg
18 FC Energie -9 6 Abstieg

Topscorers
1 > Vedad Ibisevic > 1899 Hoffenheim 11
2 > Patrick Helmes > Bayer Leverkusen 8
3 > Artur Wichniarek > Arminia Bielefeld 7
4 > Demba Ba > 1899 Hoffenheim 6
5 > Milivoje Novakovic > 1. FC Köln 5
> Kevin Kuranyi > FC Schalke 04 5
> Mario Gomez > VfB Stuttgart 5
> Grafite > VfL Wolfsburg 5
> Claudio Pizarro > Werder Bremen 5

Nederlandse coaches dit seizoen in de Bundesliga
- Martin Jol bij HSV
- Fred Rutten bij Schalke 04
- tot zijn ontslag Jos Luhukay bij Borussia Monchengladbach

Enkele Nederlandse spelers in de Bundesliga
- Mark van Bommel - Bayern
- Orlando Engelaar - Schalke 04
- Joris Mathijsen - HSV
- Nigel de Jong - HSV
- Romeo Castelen - HSV
- Arnold Bruggink - Hannover 96
- Michael Lamey - Arminia Bielefeld
- Roel Brouwers - Gladbach
- Patrick Paauwe - Gladbach

Verassing van het seizoen
1899 Hoffenheim. Een door een IT-miljonair opgekochte club wat in 2007 promoveerde van de Regionalliga naar de tweede Bundesliga, afgelopen zomer promoveerde naar de eerste Bundesliga en op dit moment weer een aanval doet op de 1e plaats met een fris aanvallend spelend elftal met tot voorheen onbekende spelers als Carlos Eduardo, Demba Ba, Vedad Ibisevic en Chinedu Obasi.
Edit: Topictitel aangepast...

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 1 november 2008 18:30:46).]
HR
HR

SuLeJMaNi_10
Regelmatige invaller

Uit: Nes aan de Amstel
Vak: -
Reg.: 13 november 2005

Volgens mij is HSV net als ons een wereld qua verschil Uit-Thuis.. Dus wel balen dat we ze niet bij ons hebben. Maar wel lekkere wedstrijd in Hamburg, ik ben van de partij!
Overigens opmerkelijke speelronde:
- Engelaar rode kaart (0-2)
- 'Onze' Markus weer gescoord. (5-1,1x Magic Markus)
- Hoffenheim dondert verder (4-1 ditmaal)
- Bayern wint voor 4e keer op rij. (3-1)
- VFB is VFB niet meer.. (1-3)
- Zware domper HSV (3-0)
HR
HR

Zij & Hij
Lid 2de elftal

Uit: Enkhuizen/Amsterdam
Vak: 121
Droomaankoop: Piet Velthuizen
Reg.: 23 juli 2006

quote:HR
'Bayern München laat Van Bommel gaan'

Van Bommel staat nog tot het einde van het seizoen onder contract bij Bayern, maar van het bestuur van de kampioen uit Beieren heeft de Limburger nog geen nieuw contract voorgelegd gekregen. Wel zouden beide partijen nog deze maand met elkaar om de tafel gaan zitten om te praten over de toekomst van de Oranje-international.

Zaakwaarnemer Rob Jansen verduidelijkt de situatie van Van Bommel. 'We wachten op Bayern, op hun plannen. Als ze Mark niet meer willen, dan gaat hij. Zo gaat dat in het voetbal. We spreken nog niet met andere clubs. Pas als Bayern niet meer wil, zullen we iets anders zoeken, ofwel in Duitsland ofwel ergens in het buitenland.' Kicker verwacht dat Van Bommel moet verkassen, de club zou al maanden naar een nieuwe nummer zes zoeken. HR
HR
HR

AFCA 428
Legende

Uit: Amstelveen
Vak: 127
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 6 september 2005

Dat wordt een Duitse middenmoter voor Mark of psv. Kan me niet voorstellen dat andere clubs interesse in hem hebben. Tenminste, clubs uit andere landen. Je hebt echt helemaal niets aan deze ordinaire schopper/kaartenpakker. Daarbij laat hij 9 van de 10 keer z'n man lopen en heeft hij een zeer irritant karakter in het veld.
HR
HR

Meersche Helden
Idool

Uit: Zaandam
Vak: 117
Uploads: 1
Reg.: 2 mei 2004

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 11 november 2008 om 16:17:29.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 123456789  MSN: melvin_kef@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Ik zie Podolski heel graag naar Ajax komen, aangezien hij ook mag vertrekken bij Bayern. :)
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 28 november 2004

Meersche Helden schreef:

Ik zie Podolski heel graag naar Ajax komen, aangezien hij ook mag vertrekken bij Bayern. :)
HR
Meen je dit nou serieus? Ik mag hopen dat jij ook wel snapt dat Podolski daar geen oren naar heeft. :)
HR
HR

AFCA 428
Legende

Zie je het al voor je? 1 van de beste spitsen van Duitsland (mij een raadsel dat hij, ondanks de concurrentie, geen basisplaats heeft bij Bayern Munchen) vertrekt naar Ajax. Ik zie het zo gebeuren ja :D
HR
HR

Gonzalo Gerardo Higuain
Icoon

Vak: 413
Reg.: 24 juli 2005

Over de Bundesliga in het algemeen: deze competitie is vele malen aantrekkelijker geworden merk ik. Veel doelpunten en (mede daardoor zijn) de wedstrijden vaak heel leuk om te kijken.
HR
HR

AFCA 428
Legende

Ik volg de Buitenlandse competiies niet en al helemaal niet de Bundesliga, maar zijn er in de Bundesliga ook geldschieters aanwezig? Het is algemeen bekend dat er in Engeland gesmeten wordt met geld door rijke stinkerds, maar is dit ook in Duitsland het geval?
HR
HR

een schaap - 2 jaar later
Icoon

Reg.: 3 november 2002

AFCA 428 schreef:

Ik volg de Buitenlandse competiies niet en al helemaal niet de Bundesliga, maar zijn er in de Bundesliga ook geldschieters aanwezig? Het is algemeen bekend dat er in Engeland gesmeten wordt met geld door rijke stinkerds, maar is dit ook in Duitsland het geval?
HR
Bij Hoffenheim zit geloof ik een grote geldschieter. Verder zit dacht ik het grootste Russische oliebedrijf Gazprom achter Schalke.
HR
HR

Zij & Hij
Lid 2de elftal

Van Bommel wordt aan Schalke gelinkt omdat Rutte daar nu trainer is. Maar ook ik vind hem maar een irritant mannetje dat het meer moet hebben van anti-voetbal dan van voetbal.

Wat betreft geldschieters is Hopp (SAP-eigenaar) van Hoffenheim een goed voorbeeld. Het is niet zo dat hij met miljoenen smijt maar waar het nodig is sprint hij wel bij. Een Zuid-Amerikaans talent hebben ze het seizoen daarvoor voor € 6 miljoen, dacht ik, gehaald en dat was toen wel verbazingwekkend in de voetbalwereld. Hij moet het meer hebben van beleid, want hij stopt zijn poet al sinds 1990 in de club die toen nog in de achtste divisie van Duitsland speelde.
HR
HR

JesperOlsenFan
Internationale topspeler
Derde plek Ajax Netwerk Battle 2008

Reg.: 30 augustus 2004

Zou dat Hoffenheim in staat zijn de stunt die Kaiserslautern ooit uithaalde te herhalen ?
HR
HR

Zij & Hij
Lid 2de elftal

Ze gaan goed, ik volg de uitslagen van Hoffenheim dan ook met grote interesse.
Vandaag hebben ze met 3-0 gewonnen en ze zijn nu 3 punten los van de nummer 2, Bayern München, en op doelsaldo doen ze beter dan Bayern.

Ikzelf zou het mooi vinden als Hoffenheim dit vol zou houden, dat zou het onvoorstelbare toch geschieden.
HRHR
HR

Aramz
Ballenjongen

Uit: Zoetermeer
Reg.: 24 september 2008

vrijdag is de topper, dan zal blijken hoe ver Hoffenheim staat, ze spelen immers uit tegen Bayern Munchen!
HR
HR

Ajax12
Basisspeler

Uit: Enkhuizen
Reg.: 24 februari 2007

Aramz schreef:

vrijdag is de topper, dan zal blijken hoe ver Hoffenheim staat, ze spelen immers uit tegen Bayern Munchen!
HR
Ben zeer benieuwd. Ongeloofelijk dat Hoffenheim nog steeds eerste staat. Maar was dat met Karlsruhe ook niet het geval geweest vorig jaar. Ik denk dat Hoffenheim het niet tot het einde volhoud om zo hoog te staan.
HR
HR

jboxjood
Basisspeler

Uit: Ede
Vak: 428
Reg.: 19 september 2002

HR
HR

Quattroporte
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Toch wel heel erg jammer dat late doelpunt van Toni :\(

Maar goed , Hoffenheim nog steeds eerste en ze kunnen nog steeds op eigen kracht Herbstmeister worden.
HR
HR

Ajax12
Basisspeler

Quattroporte schreef:

Toch wel heel erg jammer dat late doelpunt van Toni :\(

Maar goed , Hoffenheim nog steeds eerste en ze kunnen nog steeds op eigen kracht Herbstmeister worden.
HR
Inderdaad, zeer jammer. Hoffenheim speelde het sterk, maar de vraag is of ze het volhouden om mee te doen met het kampioenschap.
HR
HR

Castel di Sangro
International

Uit: Tb
Reg.: 15 maart 2003

Zonde dat het Rosenberg topic gesloten is, althans, ik kon het nergens meer vinden. Toch ff hulde voor deze man:

Materazzi weken uitgeschakeld na elleboog Rosenberg
10/12/2008 12:43

Marco Materazzi zal waarschijnlijk pas in januari weer op het voetbalveld staan. De verdediger van Internazionale blijkt een blessure aan zijn rechterjukbeen te hebben overgehouden aan het duel met Werder Bremen van dinsdag.

Materazzi bleef na rust achter in de kleedkamer, nadat hij een elleboog van Markus Rosenberg in zijn gezicht had gehad. 'Materazzi heeft zijn jukbeen gebroken', lichtte coach José Mourinho toe na de 2-1 nederlaag in Duitsland.

Dit seizoen kwam Materazzi vijf competitieduels in actie en vijf wedstrijden in de Champions League. Onder coach Mourinho lijkt Matrix niet meer verzekerd van een basisplaats.HR
Nou ben ik normaliter tegen dit soort acties. Maar dit is wel een ultieme wraak aktie.. :)
HR
HR

Ajax12
Basisspeler

Castel di Sangro schreef:

Zonde dat het Rosenberg topic gesloten is, althans, ik kon het nergens meer vinden.
HR
Het Rosenberg topic staat bij Historie ;)
HR
HR

Quattroporte
Legende

Vak: 122
Reg.: 26 april 2002

Castel di Sangro schreef:

Zonde dat het Rosenberg topic gesloten is, althans, ik kon het nergens meer vinden. Toch ff hulde voor deze man:

(...)
Nou ben ik normaliter tegen dit soort acties. Maar dit is wel een ultieme wraak aktie.. :)
HR
Ultieme wraak voor wat ?
HR
HR

Gonzalo Gerardo Higuain
Icoon

Vak: 413
Reg.: 24 juli 2005

Wordt weer spannend in Deutschland.
Bayern en Wolfsburg beiden op 60 punt na vanmiddag met een doelsaldo van +2 in het voordeel van Wolfsburg.
Stuttgart sluit ook weer aan door die winst op Wolfsburg en staat nu punten achter op Wolfsburg en Bayern.
Daartussen staat Hertha BSC ook nog zie ik nu.
Eén punt achter op de koplopers en één voor op Stuttgart.
HSV kan morgen ook op 58 punten komen.

Voor de duidelijkheid:

Wolfsburg - 60
Bayern - 60
HBSC - 59
Stuttgart - 58
HSV - 55 (morgen nog een wedstrijd)

[Dit bericht is veranderd door Gonzalo Gerardo Higuain (op 9 mei 2009 17:31:12).]
HR
HR

Rotterdam9191
International

Reg.: 15 november 2007

Ik denk dat net als 2 jaar geleden het weer zal gaan geschiedden. Destijds ook net zo'n spannende ontknoping tussen 3 ploegen, net als in Nederland, met als winnaar : Stuttgart. Stuttgart heeft dit seizoen rond de 6e/7e/8e plek gespeeld, destijds in 2007 kwamen ze ook pas na de winterstop echt fantastisch terug. Als je nu ziet dat ze Wolfsburg, de nummer 1 kampioenskandidaat met 4-1 op de broek geven, en dat Gomez gellof ik zijn 10e goal in 4 wedstrijden gescoord heeft, dan zie ik Stuttgart opnieuw kampioen worden.
HR
HR

Co terug naar Ajax
Internationale topspeler

Uit: Weesp
Vak: 116
Droomaankoop: Christian Chivu
Reg.: 21 juli 2003

Het oeit me niet wie er kampioen wordt zolang het maar niet dat klote bayern wordt.
HR
HR

Ajax12
Basisspeler

Co terug naar Ajax schreef:

Het boeit me niet wie er kampioen wordt zolang het maar niet dat klote bayern wordt.
HR
Inderdaad, ik heb echt een bloedhekel aan dat Bayern. Stuttgart doet het aardig goed, denk dat hun het wel gaan winnen.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Bundesliga [centraal]

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Is Joel Veltman klaar om Toby Alderweireld te vervangen?

Ja
Nee
Ik twijfel nog...

HR

VoVo

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.