Ajax Netwerk
vrijdag 31 oktober 2014 - 23:57                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 58 »

HR

Ajax12
Basisspeler

Uit: Enkhuizen
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: -
Reg.: 24 februari 2007

Ook dit jaar vind ik Arsenal een van de favorieten om kampioen te worden in de Premier League. Na Ajax vind ik arsenal een van de beste teams uit Europa. Ze leiden net als Ajax goede jonge spelers op.

Wat zijn jullie verwachtingen van Arsenal?
Zullen ze dit jaar prijzen pakken en zullen ze ver komen in Europees verband?

forumillustratie

forumillustratie
Satdion: emirates stadium
Capaciteit: 60.432 Toeschouwers

Website

forumillustratie
Coach: Arsène Wenger

Arsenal FC is een voetbalclub uit Engeland, opgericht als Dial Square, eind 1886. De club veranderde de naam in 'Woolwich Arsenal' aangezien de oprichters van oorsprong wapenfabrikanten waren in de wapenfabriek in Zuid-Londen. De bijnaam 'The Gunners' lag voor de hand (Arsenal betekent 'arsenaal': een wapenfabriek of wapenopslagplaats).

De club speelt in het rood en wit, en de thuisbasis is sinds augustus 2006 het Emirates Stadium. Dat jaar werd afscheid genomen van het oude Arsenal Stadium in Highbury. Het Emirates Stadium is met 60.000 zitplaatsen, na Wembley en Old Trafford, het grootste stadion van Engeland, waar een club zijn thuisbasis heeft. Het stadion is hypermodern en de grasmat staat bekend als één van de beste van Europa.

Arsenal behoort tot de beste clubs van Engeland. De club won diverse keren de titel in de Premier League, waaronder in het seizoen 2003/04, waarin ze het hele seizoen niet verloren. Hiermee was Arsenal de eerste club sinds Preston North End die dat lukte. Preston NE deed dat in het oprichtingsseizoen van de Football League, 1888/89. Arsenal brak een Europees record door 49 wedstrijden op een rij ongeslagen te blijven. De uiteindelijke nederlaag werd toegediend door de aartsrivaal uit Manchester, Manchester United.

In 2006 stond Arsenal in de UEFA Champions League in de finale in het Franse Stade de France in Parijs tegen FC Barcelona. De club had in de halve finales over twee wedstrijden het Spaanse Villarreal verslagen. In de finale werd er na het openingsdoelpunt van Arsenal toch nog twee keer gescoord in de tweede helft door Barcelona, waardoor Arsenal de beker misliep. Het was de eerste keer voor Arsenal dat de club in de finale stond. Het was Bergkamps eerste keer in de Europacup 1 finale en tevens de laatste. Hij stopt als voetballer, hij kwam niet in actie in de wedstrijd.

Sinds 1 oktober 1996 is Arsenals trainer (de Engelsen zeggen manager) Arsène Wenger. Daarmee is Wenger de langstzittende en tevens ook de meest succesvolle uit haar historie.

Erelijst:

Engels landskampioenschap (13x)
1930-31, 1932-33, 1933-34, 1934-35, 1937-38, 1947-48, 1952-53, 1970-71, 1988-89, 1990-91, 1997-98, 2001-02, 2003-04

FA Cup (10x)
1930, 1936, 1950, 1971, 1979, 1993, 1998, 2002, 2003, 2005

FA Community Shield (12x)
1930, 1931, 1933, 1934, 1938, 1948, 1953, 1991, 1998, 1999, 2002, 2004

League Cup (2x)
1987, 1993

Europacup II (1x)
1994

LG Amsterdam Tournament (2x)
2005, 2007

Selectie 2008 - 2009

Nederlanders gespeeld bij Arsenal:
- Dennis Bergkamp
- Gerrit Keizer
- Marc Overmars
- Robin van Persie
- Giovanni van Bronckhorst

[Dit bericht is veranderd door Siempre Real (op 8 augustus 2008 12:10:57).]
HR
HR

jellie
Idool

Reg.: 13 september 2002

Ik heb als Spurs fan, een uberhekel aan Ars and all natuurlijk...
Kleine correctie: ze kopen goede jeugdspelers van andere clubs op. Meer niet hoor

quote:HR
Ajax12 schreef:

Ook dit jaar vind ik Arsenal een van de favorieten om kampioen te worden in de Premier League. Na Ajax vind ik arsenal een van de beste teams uit Europa. Ze leiden net als Ajax goede jonge spelers op.

Wat zijn jullie verwachtingen van Arsenal?
Zullen ze dit jaar prijzen pakken en zullen ze ver komen in Europees verband?
HR
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Vak: -
Reg.: 14 maart 2002

Naast wegkopen roven ze ze soms ook weg, door andere regels dan in landen als Spanje. Ik vind het helemaal niks. Walgelijke vent, die Wenger.
HR
HR

jellie
Idool

Reg.: 13 september 2002

Spurs koopt inderdaad ook als een gek, echter geen jeugdspelers en niet op dezelfde achterbakse manier als Arsenal en Wenger dat doen. Een degelijk verschil om een minderjarige speler te kopen dan een volwassen vent.

Iker schreef:

(...)

Spurs koopt zich ook helemaal gek maar dan met 0,0 rendement. Dus achja de pot verwijt de ketel..... Ik denk dat er maar weinig clubs zijn die zoveel spelers kopen en dan toch niets presteren. Ongelooflijk eigenlijk.

En Wenger, ach het is een aparte en soms irritante man maar wel één met ongelooflijk veel vakmanschap.
HR
HR
HR

The_master
Ballenjongen

Uit: den
Reg.: 14 juli 2008

Weet iemand of Arsenal met een A of B ploeg komt?

Ik hoop echt dat ze met een A ploeg komen!
HR
HR

JHW
International

Vak: 129
Reg.: 24 juli 2002

Arsenal ook mijn favo club in Engeland sinds ik een kleine boi ben :)
Toendertijd niet eens door het voetbal, maar meer door het stadion, het shirt (wit-rood-wit ;) ), en spelers als Bergkamp en Overmars.

Ik denk dat ze dit jaar ook weer mee gaan doen voor de titel in Engeland. Hoever ze in de CL zullen komen zal ik niet durven zeggen, ik heb ze nog niet zien spelen, evenmin als andere sterke teams.
HR
HR

Ja-Rudy1983
Internationale topspeler

Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 14 juli 2002

Tegen Real Madrid was het wel alleraardigst, maar voetballend zit het bij Arsenal altijd wel goed. Nu wordt het wel eens tijd voor een prijs, want dat is al weer veel te lang geleden.

Ik gun Arsenal echt de CL een keer, ook omdat ik zelf Arsenal een warm hart toedraag maar meer nog dat het eens een overwinning zou zijn van het echte voetbal.
HR
HR

DamzkoO
Icoon

Uit: Amsterdam
Uploads: 5
Reg.: 24 mei 2006

Ik vind Arsenal echt een topper, ook hoe ze altijd voetballen en het altijd leuk is om naar te kijken.
Ook gister op het Tournament, gewoon heerlijk 2 voetballende ploegen die alles er uit willen halen B)
HR
HR

Siempre Real
Legende

Uit: Vlissingen
Reg.: 14 augustus 2001

DamzkoO schreef:

Ik vind Arsenal echt een topper, ook hoe ze altijd voetballen en het altijd leuk is om naar te kijken.
Ook gister op het Tournament, gewoon heerlijk 2 voetballende ploegen die alles er uit willen halen B)
HR
Hmmm, vooropgesteld... Ik heb de wedstrijd tegen Sevilla niet gezien, ik basseer me dus enkel en alleen op wat ik in de (Spaanse) pers gelezen heb en wat ik gehoord heb van vrienden die de wedstrijd wel gezien hebben...

Zo aanvallend was Arsenal nou ook weer niet, de pers had het over een Engelse muur waar Sevilla tegen speelde... Mijn vrienden hadden het over laf countervoetbal na de 1-0.

Ik moet eerlijk zeggen, de wedstrijd tegen Ajax (die ik wel gezien heb), vond ik ze nou ook weer niet zo top! Conditioneel waren ze sterker, maar meer ook niet! Na wat ik gezien heb, geef ik Twente toch meer kans... Schatte ik ze eerst op 10%, nu wordt dat 25% kans op overleving! ;B

Arsenal is niet mijn ploeg, vooral door die enge Wenger.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Arsenal is inderdaad een counterploeg. Dat is ook de reden waarom Henry ineens een wereldtopper leek: die kon met z'n versnelling aan de flanken gebruik maken van de ruimte. Het is dan ook amper een verrassing dat hij aan het mislukken is bij Barcelona, maar dat is off-topic.
HR
HR

Snipes
International

Uit: Zwolle
Reg.: 19 juli 2001

Ares schreef:

Arsenal is inderdaad een counterploeg. Dat is ook de reden waarom Henry ineens een wereldtopper leek: die kon met z'n versnelling aan de flanken gebruik maken van de ruimte. Het is dan ook amper een verrassing dat hij aan het mislukken is bij Barcelona, maar dat is off-topic.
HR
Arsenal counterploeg ? :D :D
HR
HR

Criticus
Lid 2de elftal

Uit: Amsterdam
Vak: 121
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 22 oktober 2007

Ares schreef:

HR
Dat er Engeland over het algemeen veel meer ruimte ligt door het tempo, hoeft niet gelijk te betekenen dat Arsenal een counterploeg is? :denk
HR
HR

Francesc Fabregas Soler
Icoon

Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 24 juli 2005

Arsenal kán heel goed counteren, maar daar gaat het niet vanuit. Het probeert gewoon opbouwend haar kansen te creeeren.
ik zag dit filmpje laatst, dat is toch wel Arsenal:
Arsenal FC - Teamwork Goals

Lang niet allemaal vanuit de counter hoor.
HRHR
HR

De Beezem
Bankzitter

Uit: Beverwijk
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 12 juli 2007

De NOS meld tijdens de wedstrijd USA - Nederland dat er erg hardnekkige geruchten dat Arsenal Afellay wil hebben.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Francesc Fabregas Soler schreef:
Arsenal kán heel goed counteren, maar daar gaat het niet vanuit. Het probeert gewoon opbouwend haar kansen te creeeren.
ik zag dit filmpje laatst, dat is toch wel Arsenal:
Arsenal FC - Teamwork Goals

Lang niet allemaal vanuit de counter hoor.HR
Ik moet inderdaad iets nuanceren (maar dat komt echt niet alleen door een youtube compilatie ;)). Arsenal is geen pure counterploeg, maar wel een ploeg die het heel erg van de counter moet hebben.

Het is geen Italiaans countervoetbal, maar het is moderner. Met inderdaad af en toe een combinatie, maar vaak leunen ze achterover om er snel uit te knallen. Zeker nadat ze de eerste goal hebben gescoord. Dan is het kont naar achteren en er snel uitkomen.
HR
HR

Luis Alberto Suarez
Frank de boer Zonnebril
Vedette

Vak: 425
Reg.: 17 november 2005

De Beezem schreef:

De NOS meld tijdens de wedstrijd USA - Nederland dat er erg hardnekkige geruchten dat Arsenal Afellay wil hebben.
HR
Afellay zou goed bij Arsenal passen, zeker onder de leiding van Wenger, maar ik denk niet dat psv hem zomaar laat gaan.
HR
HR

freezl
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

Luis Alberto Suarez schreef:

(...)

Afellay zou goed bij Arsenal passen, zeker onder de leiding van Wenger, maar ik denk niet dat psv hem zomaar laat gaan.
HR
'In principe' gaat ie niet voor minder dan de opgenomen clausule weg,hoor ik ene Reker nu al zeggen....

Die gaat dus voor een stuk minder blijkt dan later... :D
HR
HR

een schaap - 2 jaar later
Icoon

Reg.: 3 november 2002

Ares schreef:

(...)
Ik moet inderdaad iets nuanceren (maar dat komt echt niet alleen door een youtube compilatie ;)). Arsenal is geen pure counterploeg, maar wel een ploeg die het heel erg van de counter moet hebben.

Het is geen Italiaans countervoetbal, maar het is moderner. Met inderdaad af en toe een combinatie, maar vaak leunen ze achterover om er snel uit te knallen. Zeker nadat ze de eerste goal hebben gescoord. Dan is het kont naar achteren en er snel uitkomen.
HR
Achterover leunen vind ik ergens bij je eigen 16 met z'n allen voor de goal hangen. Arsenal leunt soms weleens tegen het middenveld aan om er daarna met zeer goede combinaties uit te komen, dat vind ik niet echt countervoetbal. Ik vind Arsenal al tien jaar de meest spectaculaire ploeg van Europa na Barcelona. Eigenlijk zou Ajax daar ook bij moeten horen. Er zijn maar vier ploegen in Europa die gezien de historie tot aanvallende clubs worden gerekend: Ajax, Real, Barcelona en vanaf nu ook Arsenal.
HR
HR

Ajax12
Basisspeler

Arsenal stalt Van den Berg bij FC Zwolle
Geschreven op maandag, 11 augustus om 16:15

FC Zwolle mag vanaf heden gebruik gaan maken van de diensten van aanvaller Vincent van den Berg. De 19-jarige speler wordt gehuurd van het Engelse Arsenal, waar zijn kans op speelminuten bij het eerste elftal zo goed als nihil waren. De buitenspeler werd in 2006 overgenomen door de Engelse topclub van SC Heerenveen, maar wist nooit door te breken bij het keurkorps van talentenspeurder Arsène Wenger. Daarop besloot de speler begin 2008 in overleg met de club tot een huurperiode in Nederland bij Go Ahead Eagles.

Bij zijn debuut in Deventer raakte hij geblesseerd, waardoor hij een groot deel van de tweede seizoenshelft moest missen. Na zijn terugkeer kwam hij vijf keer in actie voor de Eagles. De komende tien maanden zal hij te bewonderen zijn in Zwolle. Of hij daarna nog terugkeert naar Arsenal is vooralsnog niet bekend.

Bron: voetbalzone.nlHR
HR
HR

Ajax12
Basisspeler

Arsenal zonder Fàbregas en Touré
Geschreven op dinsdag, 12 augustus om 18:24

Europees kampioen Cesc Fàbregas en Kolo Touré missen het eerste Champions League-voorrondeduel met FC Twente. Beide spelers zijn te zwaar geblesseerd om woensdagavond in actie te komen in het Arnhemse Gelredome. Het tweetal liep de kwetsuur afgelopen vrijdag op tegen Ajax. Middenvelder Fàbregas ondervindt hinder van zijn hamstring, terwijl verdediger Touré last heeft van zijn heup. Coach Arsène Wenger wil absoluut geen risico nemen met beide spelers, en heeft daarom een dag vantevoren al besloten hoe dan ook geen beroep te zullen doen op het duo.

Zowel Touré als Fàbregas misten overigens een deel van de voorbereiding van The Gunners. De Spanjaard had toestemming om later in Londen terug te keren vanwege zijn Europese titelsucces met de nationale ploeg van Spanje; Touré werd afgelopen juli geveld door Malaria, en moest eerst volledig herstellen alvorens hij weer tot training over kon gaan.

Wenger kan tegen de Enschedeërs ook geen beroep doen op de (licht)geblesseerden Philippe Senderos, Samir Nasri en Abou Diaby. De Tsjechische middenvelder Tomas Rosicky (knie) staat evenals de Kroatische spits Eduardo da Silva (kuitbeen) al langer buitenspel.

Bron: voetbalzone.nl
HR
Zonder Fabregas en Toure is Arsenal beduidend minder. Het zal morgen nog moeilijk worden zonder Fabregas aangezien Van Persie de enige is die nog voor gevaar kan zorgen.
HR
HR

Gregory V/D Wiel
Vedette

Uit: Amstelveen
Vak: 428
Reg.: 25 september 2005

Arsenal heeft natuurlijk ook nog Adebayor en Walcott. Ze hebben nog genoeg speles over om moeiteloos van Twente te winnen.

Ik vrees alleen dat ze soms te ver doorslaan in het beleid om veel jonge talenten te halen. Ik vrees dat Arsenal dit seizoen weer tekort gaat komen.

Arsenal begint het seizoen altijd fantastisch en wanneer de prijzen worden verdeeld haakt Arsenal af. Erg jammer maar vrees dat dit aankomend seizoen niet anders zal zijn.
HR
HR

Francesc Fabregas Soler
Icoon

Vak: 413
Uploads: 1
Reg.: 24 juli 2005

Gregory V/D Wiel schreef:

Arsenal heeft natuurlijk ook nog Adebayor en Walcott. Ze hebben nog genoeg speles over om moeiteloos van Twente te winnen.

Ik vrees alleen dat ze soms te ver doorslaan in het beleid om veel jonge talenten te halen. Ik vrees dat Arsenal dit seizoen weer tekort gaat komen.

Arsenal begint het seizoen altijd fantastisch en wanneer de prijzen worden verdeeld haakt Arsenal af. Erg jammer maar vrees dat dit aankomend seizoen niet anders zal zijn.
HR
Ze hebben inderdaad een standaardpatroon. Goed beginnen, tussendoor wat kleine misstapjes die niet cruciaal zijn maar op het laatst is er een groot verval. Ik denk dat dat vooral een mentaal iets is, ze spelen prachtig en het lukt telkens maar niet.
Als je het mij vraagt is dat de oorzaak van een spits. Arsenal creeert zoveel kansen, maar ze willen het te ver uitspelen, er is niemand die een keer de trekker overhaalt.

Als Arsenal zijnde had ik dan toch een keer geïnvesteerd in een spits. Ik heb eerder al Guiza aangehaald, ik kende hem nog niet maar z'n doelpuntentotaal in La Liga liegt natuurlijk niet. Na het EK gaat hij voor slechts 15mln naar Fenerbache (als topscorer van La Liga naar Fenerbahce, dan doe je iets niet goed). Dat had een optie geweest, Arsenal wil nooit veel geld uitgeven, dan is 15mln voor een topscorer uit een dergelijke competitie een koopje.

Het voornaamste probleem, scoren, is dus nog steeds niet opgelost. Mocht Huntelaar vertrekken zou ik hem graag naar Arsenal zien gaan (of naar Real Madrid, dat zijn de enige clubs, Barcelona ook nog, waarvan ik denk dat hij kan slagen). Het probleem is echter dat ze daar niet met geld strooien, dus dat zal niet gebeuren. Ik dacht dat Wenger elke Franse jeugdspeler wel kende, maar Benzema zal hem destijds ontgaan zijn.
Mocht er geen goede spits komen zal Arsenal dit jaar weer geen kampioen worden, jammer genoeg.
HR
HR

Gregory V/D Wiel
Vedette

Voorin komt Arsenal zeker tekort. Op dit moment heb je van Persie, Adebayor en Bendtner als aanvallers. Walcott is naar mijn mening niet echt een aanvaller en zeker geen afmaker. Met Eduardo is het afwachten of hij weer snel op zijn niveau zit.

Ook in de andere linies lijkt Arsenal mij te mager bezet. De doelmannen zijn op dit moment Almunia en Fabianski. Alumina ben ik niet gecharmeerd van en die tweede deed het erg goed op het AT. Schijnt een erg groot talent te zijn.

Achterin heb je centraal Gallas en Toure. Daar hoeft niemand aan te twijfelen. Daarachter is het alweer matug. Senderos is een houten klaas en zeker niet goed genoeg. Mag volgens mij ook weg. Je hebt nog wel een aantal jonge spelers, maar nog een centrale verdediger erbij zou geen overbodige luxe zijn.

Arsenal zal echt moeten investeren en zeker in de breedte. Mits iedereen fit is staat er een goede tot zeer goede basis, maar juist de breedte bepaalt vaak de kracht van je selectie.
HR
HR

Ajax12
Basisspeler

Gregory V/D Wiel schreef:

Arsenal zal echt moeten investeren en zeker in de breedte. Mits iedereen fit is staat er een goede tot zeer goede basis, maar juist de breedte bepaalt vaak de kracht van je selectie.
HR
Helaas heb ik ergens gelezen dat ze maar 1 versterking bij willen hebben en niet meer. Volgens mij hebben ze op wel meer posities versterkingen nodig. In de verdediging, centrale middenvelder en een aanvaller. Maar we zullen wel zien hoe het vanavond staat.

[Dit bericht is veranderd door Ajax12 (op 13 augustus 2008 17:09:17).]
HR
HR

Gregory V/D Wiel
Vedette

Ajax12 schreef:

(...)

Helaas heb ik ergens gelezen dat ze maar 1 versterking bij willen hebben en niet meer. Volgens mij hebben ze op wel meer posities versterkingen nodig. In de verdediging, centrale middenvelder en een aanvaller. Maar we zullen wel zien hoe het vanavond staat.
HR
Vanavond zal niet echt een maatstaf worden verwacht ik. Twente zal ook tegen dit Arsenal een maatje of 2 te klein zijn. Misschien dat het verschil vanavond nog wel mee zal vallen, maar de return in Engeland zal wel een walk over worden.
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax proberen het contract van Moisander te verlengen?

Ja
Nee
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 27,4% dat Willem II wint van SC Cambuur Leeuwarden. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-FC Dordrecht:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!