Ajax Netwerk
maandag 22 december 2014 - 05:10                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 58 »

HR

Drie Kruizen
Legende

Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 28 november 2004

code:HR
  Arshavin               Van Persie                 Nasri
Van der Vaart Fabregas
HR

Wat een heerlijk middenveld, zeg. Daarvoor nog een Eduardo tegen de mindere teams of erachter een stofzuiger tegen de grotere ploegen en je hebt een heerlijk elftal. Ik hoop dat deze deal doorgaat.

[Dit bericht is veranderd door Drie Kruizen (op 16 augustus 2009 20:02:21).]
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Wil Arsenal hem voor de basis halen, of ziet Wenger hem gewoon als leuke bankvulling? Het is belangrijk dat hij gewoon blijft spelen, als dat niet bij Ajax is zal het me jeuken waar. Hij moet gewoon wedstrijdfit zijn op het WK.
HR
HR

LeTiss
Legende

Reg.: 29 augustus 2005

quote:HR
Drie Kruizen schreef:

code:HR
  Arshavin               Van Persie                 Nasri
Van der Vaart Fabregas
HR

Wat een heerlijk middenveld, zeg. Daarvoor nog een Eduardo tegen de mindere teams of erachter een stofzuiger tegen de grotere ploegen en je hebt een heerlijk elftal. Ik hoop dat deze deal doorgaat.
HR
Zou het niet een beetje overkill zijn? Ik zie Arshavin en Van der Vaart als de zeldzame echte creatievelingen onder de spelmakers, en dan bedoel ik dat ze echt iets kunnen verzinnen, ruimte zien voordat die er is. Dan heb Fabregas die ook mensen weg wil sturen met de bal en Van Persie die ook niet echt een voetballer is die je moet voorprogrammeren.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

LeTiss schreef:

(...)
Zou het niet een beetje overkill zijn? Ik zie Arshavin en Van der Vaart als de zeldzame echte creatievelingen onder de spelmakers, en dan bedoel ik dat ze echt iets kunnen verzinnen, ruimte zien voordat die er is. Dan heb Fabregas die ook mensen weg wil sturen met de bal en Van Persie die ook niet echt een voetballer is die je moet voorprogrammeren.
HR
Ja, ik snap wat je bedoelt, denk ik. Maar omdat Van der Vaart en Arshavin allebei die ruimtes zien, kunnen ze die zelf ook induiken als zij de bal niet in hun bezit hebben. Van Persie is misschien niet de man die iemand zo'n ruimte in kan sturen, maar je kan hem wel zomaar wegsturen, dat is wat hem een aanvaller maakt en geen middenvelder. Maar wat vooral de kracht zou zijn van dit elftal is de snelheid waarmee deze spelers een bal kunnen doortikken, wegdraaien, 1-2tjes maken, driehoekjes maken, dit middenveld/aanval zou zo door elke verdediging heen kunnen lopen zonder dat die verdediging doorheeft wat er gebeurt. Een soort Barcelonees voetbal, maar dan net iets anders.
HR
HR

Ja-Rudy1983
Internationale topspeler

Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 14 juli 2002

Wat dit Arsenal nu zo gevaarlijk maakt is dat alle spelers op alle plekken kunnen spelen, dat lijkt me voor de verdediging van een tegenstander echt heel lastig. De opstelling van gister met ipv Bendtner van der Vaart is toch heerlijk.

Arsenal heeft ook meerdere spelers die een doelpunt kunnen maken. Of Arsenal tegen Man utd en Chelsea op kan, dat is nog de vraag. Arsenal heeft namelijk hetzelfde als Ajax en dat is dat ze beide geen echt sterke fysieke spelers hebben op het middenveld.
HR
HR

AFC_Orange
Icoon

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Virgil Van Dijk
Reg.: 20 april 2006

vdV is iemand, dat als hij inzet toont, hij 1 van de beste is.

Ik hoop juist dat Arsenal toch niet met 5 aanvallende spelers gaat spelen, maar gewoon puur een goed elftal neerzet. Met vd Vaart uiteraard als sterspeler waarvan ik denk dat die wél 1 van die spelers uit de basis speelt als hij dat zelf wilt. Want vd Vaart is een speler die 30 minuten 10 achtereenvolgende strakke passen over 40 meter geeft die allemaal op de milimeters goed zijn, en vervolgens 30 minuten 10 verkeerde passen kan geven. Dus het ligt aan zijn inzet. Hij heeft het zelf in de hand.
HR
HR

yoranovich
Lid 2de elftal

Uit: Hilversum
Vak: 420
Droomaankoop: Alexandre Pato
Reg.: 11 juni 2009

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 augustus 2009 om 19:10:54.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  ICQ 417778480  MSN: yoranotter@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Arshavin------van Persie------Nasri/Rosicky/Walcott
-----van der Vaart------Fabregas-------------------
------------------Eboue----------------------------
-Gibbs---Vermaelen-----Gallas---Sagna--------------
----------------Almunia---------------------------
HR
HR

bertusbergkamp
Idool

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 4 mei 2002

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 17 augustus 2009 om 20:27:08.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  Bezoek de homepage  MSN: albertb1984@hotmail.com  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Van der Vaart met Arshavin en Van Persie in de ploeg is een droom. Als dat uitkomt, gaat het spel nog mooier worden bij Arsenal. Daarbij denk ik dat Arsenal dan ook een stuk meer kans maakt op de titel.
Van der Vaart kan daar de absolute ster worden. B)
HR
HR

ernie09
Vedette

Uit: Uithoorn
Reg.: 20 juni 2002

bertusbergkamp schreef:

Van der Vaart met Arshavin en Van Persie in de ploeg is een droom. Als dat uitkomt, gaat het spel nog mooier worden bij Arsenal. Daarbij denk ik dat Arsenal dan ook een stuk meer kans maakt op de titel.
Van der Vaart kan daar de absolute ster worden. B)
HR
Bergkamp revisited. B)
HR
HR

State Scarlet
Moderator

Uit: Panningen
Reg.: 15 juli 2002

Bergkamp bij Arsenal was dan wel echt mijn held. Een stylist pur sang.

Denk dat Van der Vaart iets meer middenvelder is toch en Bergkamp meer spits/schaduwspits, maar beiden zijn uitstekend als technische verbindingsman.

Verdedigend mag er wel iets bij, maar als je ziet wat voor spelers Arsenal heeft, kunnen ze uitstekend meedraaien boven in. Kampioen geef ik ze niet veel kans op, vooral omdat er de laatste tijd nieuwe spelers tegen de top aanschurken. Toch, met het huidige team en Wenger aan het roer zie ik ze wel voor een tweede/derde plaats gaan.
HR
HR

Drie Kruizen
Legende

State Scarlet schreef:

Denk dat Van der Vaart iets meer middenvelder is toch en Bergkamp meer spits/schaduwspits, maar beiden zijn uitstekend als technische verbindingsman.

Verdedigend mag er wel iets bij, maar als je ziet wat voor spelers Arsenal heeft, kunnen ze uitstekend meedraaien boven in. Kampioen geef ik ze niet veel kans op, vooral omdat er de laatste tijd nieuwe spelers tegen de top aanschurken. Toch, met het huidige team en Wenger aan het roer zie ik ze wel voor een tweede/derde plaats gaan.
HR
Achterin is het inderdaad dunnetjes. Zonde dat Arsenal niet voor een Albiol is gegaan voor 15 miljoen in plaats van Vermaelen, met alle respect. Gallas is niet meer de Gallas van weleer, Clichy wil nog wel eens een steekje laten vallend verdedigend en de Eboue's en Sagna's.. ik weet het niet, lijken met geen absolute top.
HR
HR

ernie09
Vedette

State Scarlet schreef:

HR
Mee eens, ik denk ook niet dat ze 1 op 1 te vergelijken zijn en Bergkamp was natuurlijk wel buitencategorie, maar ik denk wel dat van der Vaart wel dat kan toevoegen aan het spel van Arsenal wat Bergkamp ook kon. Van der Vaart is ook een stylist, maakt over het algemeen geen lelijke doelpunten (ok, die tegen Engeland was niet geweldig), en lijkt me, zeker nu Nasri is uitgeschakeld, perfect op zijn plek daar. Lijkt me mooi om te zien of dat ook daadwerkelijk zo is.
HR
HR

LeTiss
Legende

Reg.: 29 augustus 2005

Drie Kruizen schreef:

(...)

Ja, ik snap wat je bedoelt, denk ik. Maar omdat Van der Vaart en Arshavin allebei die ruimtes zien, kunnen ze die zelf ook induiken als zij de bal niet in hun bezit hebben. Van Persie is misschien niet de man die iemand zo'n ruimte in kan sturen, maar je kan hem wel zomaar wegsturen, dat is wat hem een aanvaller maakt en geen middenvelder. Maar wat vooral de kracht zou zijn van dit elftal is de snelheid waarmee deze spelers een bal kunnen doortikken, wegdraaien, 1-2tjes maken, driehoekjes maken, dit middenveld/aanval zou zo door elke verdediging heen kunnen lopen zonder dat die verdediging doorheeft wat er gebeurt. Een soort Barcelonees voetbal, maar dan net iets anders.
HR
Maar over het algemeen zien we het beste voetbal bij een rolverdeling waarbij iedereen echt een eigen rol heeft, naar de eigen kwaliteiten. Ik vind Arshavin en Van der Vaart erg gelijksoortig, terwijl ze ook overlappen met de kenmerken van Fabregas en Van Persie.

Ik ben benieuwd hoor, maar het zou ook wel eens helemaal verkeerd kunnen gaan, een situatie waarin Arshavin de bal moet geven is ook voor Van der Vaart een situatie waarin hij de bal zou geven, staat hij dan wel goed om de bal te ontvangen?
HRHR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

LeTiss schreef:

Maar over het algemeen zien we het beste voetbal bij een rolverdeling waarbij iedereen echt een eigen rol heeft, naar de eigen kwaliteiten. Ik vind Arshavin en Van der Vaart erg gelijksoortig, terwijl ze ook overlappen met de kenmerken van Fabregas en Van Persie.

Ik ben benieuwd hoor, maar het zou ook wel eens helemaal verkeerd kunnen gaan, een situatie waarin Arshavin de bal moet geven is ook voor Van der Vaart een situatie waarin hij de bal zou geven, staat hij dan wel goed om de bal te ontvangen?
HR
Ik denk dat dit altijd de grote discussie is geweest. Ik vind van der vaart namelijk helemaal geen spelverdeler ala zidane of arshavin. Hij is gewoon een hardwerkende middenvelder (tenminste, als hij niet op 10 staat met de opdracht om alleen een geniale steekpass te geven) die als extra kwaliteit heeft om juist diep te gaan en voor het doel briljante dingen te doen. Ik denk zelfs dat je hem meer met gerrard kunt vergelijken dan met arshavin of bergkamp. Gerrard is ook geen echte spelverdeler maar een hardwerkende middenvelder met als extra kwaliteit een uitstekende schot.
Ironisch om te zien dat met gerrard eigenlijk hetzelfde is gebeurd als met van der vaart. Beide zijn ze, vanwege die extra kwaliteit, zover mogelijk naar voren gehaald, waardoor ze beiden niet meer zo aanwezig en dwingend meer zijn als dat ze ooit waren.
HR
HR

BuZa
Idool

Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Leonardo Suárez
Reg.: 30 november 2005

Ned3 zendt alleen de 2de helft live uit maar op Belgie 2 is de hele wedstrijd te zien B)
HR
HR

State Scarlet
Moderator

BuZa schreef:

Ned3 zendt alleen de 2de helft live uit maar op Belgie 2 is de hele wedstrijd te zien B)
HR
Goed dat ik de tv aanzette op de tweede helft dan, was bekocht geweest met een uurtje eerder thuis zijn. Wel de goal van Arsenal gemist. (kan de Belgische ook ontvangen gelukkig).

Arsenal is in elk geval duidelijk de bovenliggende partij in de tweede helft, mede door de kwaliteiten ten op zicht van Celtic.
HR
HR

2Strain
Jeugdspeler

Reg.: 25 juni 2009

Het zou zeker leuk voor hun zijn als ze 1e worden en ver komen in de CL.
Maar volgend jaar is het ajax dat de CL moet winnen voor ons het het langer geleden dan hun!
HR
HR

ernie09
Vedette

2Strain schreef:

Het zou zeker leuk voor hun zijn als ze 1e worden en ver komen in de CL.
Maar volgend jaar is het ajax dat de CL moet winnen voor ons het het langer geleden dan hun!
HR
Uhm, Arsenal heeft nog nooit de Europacup I/Champions League gewonnen... :denk
HR
HR

Van de film
Legende

Reg.: 30 november 2003

Ik zeg, van der vaart op de plek van denilson en je hebt een wereldteam :P.
HR
HR

Sheik Yerbouti
Vedette

Uit: Groningen
Reg.: 16 augustus 2007

Voetbal uit het boekje bij de tweede goal. Het begint bij Vermaelen die de bal inlevert bij Fabregas. Diaby, fris in het veld, draait weg bij zijn tegenstander en komt in positie om op doel te schieten. Negen van de tien spelers had op dat moment waarschijnlijk uitgehaald. Diaby verlegt de bal echter keurig naar de flank op Clichy, die kan voorzetten en de bal (helaas) via Celtic-speler Caldwell in het doel ziet verdwijnen. Voetbal met het koppie!

Vermaelen zal zich echt wel weten te handhaven bij Arsenal. Hij kan de bal gemakkelijk kwijt aan een middenvelder en zich dus toeleggen op de taak waar hij goed in is: verdedigen.
HR
HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Legende

Reg.: 19 april 2006

Sheik Yerbouti schreef:

Voetbal uit het boekje bij de tweede goal. Het begint bij Vermaelen die de bal inlevert bij Fabregas. Diaby, fris in het veld, draait weg bij zijn tegenstander en komt in positie om op doel te schieten. Negen van de tien spelers had op dat moment waarschijnlijk uitgehaald. Diaby verlegt de bal echter keurig naar de flank op Clichy, die kan voorzetten en de bal (helaas) via Celtic-speler Caldwell in het doel ziet verdwijnen. Voetbal met het koppie!

Vermaelen zal zich echt wel weten te handhaven bij Arsenal. Hij kan de bal gemakkelijk kwijt aan een middenvelder en zich dus toeleggen op de taak waar hij goed in is: verdedigen.
HR
Mooi om te zien hoe Arsenal omgaat met lompe rauwdouwers. Blijven voetballen, blijven kijken waar de ruimte ligt. Als je zo speelt gaat een mindere ploeg altijd onderuit.

Celtic zal zeggen dat ze pech hebben gehad met de goals tegen, maar Arsenal dwong ze tot fouten.
HR
HR

State Scarlet
Moderator

ernie09 schreef:

(...)Uhm, Arsenal heeft nog nooit de Europacup I/Champions League gewonnen... :denk
HR
Niet gewonnen, maar wel dichtbij geweest! :)

Wat dat betreft is Arsenal net zoals Ajax een lange tijd verstoken geweest van een echte prijs. 2005 de FA Cup. Ajax heeft dan nog wel de KNVB beker gewonnen in 06 en 07, maar staat toch wel een beetje lager dan de FA Cup.

In elk geval een grote droogte voor de rood-witte mannen.

Gezapig potje, maar ik zie het volgende week weer 2-0 worden voor Arsenal. Celtic had weinig bij te zetten. Trouwens aardig wat bekenden gezien; Samaras/Fortuné/Loovens/Van Persie/Vermaelen. Hopelijk komt van der Vaart er nog bij ;)
HR
HR

Piet Keizer
Vedette

Reg.: 28 januari 2005

Ik snap niet waarom ze alles in 1 tempo doen bij Arsenal, alleen maar keihard vooruit. Zelfs Fabregas. Dat levert zo veel balverlies op. Ik was daarom niet echt onder de indruk gisteren. Ondanks dat het natuuurlijk soms wel mooi voetbal oplevert.
HR
HR

kaashater
Regelmatige invaller

Reg.: 8 mei 2007

Piet Keizer schreef:

Ik snap niet waarom ze alles in 1 tempo doen bij Arsenal, alleen maar keihard vooruit. Zelfs Fabregas. Dat levert zo veel balverlies op. Ik was daarom niet echt onder de indruk gisteren. Ondanks dat het natuuurlijk soms wel mooi voetbal oplevert.
HR
maar aanvallend speelden ze gisteren ook geen geweldige wedstrijd, veel net-niet passes. Het stond verdedigend echter als een huis, waardoor celtic geen schijn van kans had.
HR
HR

harrywijnschenk
Internationale topspeler

Reg.: 5 maart 2003

Ik vond Vermaelen sterk spelen gister. De wedstrijd was het aanzien nauwelijks waard, Arsenal veel te sterk voor Celtic. Maar Arsenal leek krachten te sparen en won zelfs dan nog met 2-0.

Wel een ongelofelijk lucky goal van Gallas, dat je dan nog zo hard gaat juichen vind ik wat zielig!
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax in de winter versterking halen?

Nee
Ja voor de verdediging
Ja voor het middenveld
Ja voor de aanval

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 26,5% dat ADO Den Haag wint van SC Cambuur Leeuwarden. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.