Deze topic is open en bestaat uit 50 pagina's: « 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 50 »
Drie Kruizen
Legende
Uit: Amsterdam
Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 28 november 2004
code:Arshavin Van Persie Nasri
Van der Vaart Fabregas
Ares
Administrator
Opper Chat Operator
Reg.: 14 maart 2002
LeTiss
Legende
Reg.: 29 augustus 2005
quote:Zou het niet een beetje overkill zijn? Ik zie Arshavin en Van der Vaart als de zeldzame echte creatievelingen onder de spelmakers, en dan bedoel ik dat ze echt iets kunnen verzinnen, ruimte zien voordat die er is. Dan heb Fabregas die ook mensen weg wil sturen met de bal en Van Persie die ook niet echt een voetballer is die je moet voorprogrammeren.
Drie Kruizen schreef:
code:Arshavin Van Persie Nasri
Van der Vaart Fabregas
Wat een heerlijk middenveld, zeg. Daarvoor nog een Eduardo tegen de mindere teams of erachter een stofzuiger tegen de grotere ploegen en je hebt een heerlijk elftal. Ik hoop dat deze deal doorgaat.
Drie Kruizen
Legende
quote:Ja, ik snap wat je bedoelt, denk ik. Maar omdat Van der Vaart en Arshavin allebei die ruimtes zien, kunnen ze die zelf ook induiken als zij de bal niet in hun bezit hebben. Van Persie is misschien niet de man die iemand zo'n ruimte in kan sturen, maar je kan hem wel zomaar wegsturen, dat is wat hem een aanvaller maakt en geen middenvelder. Maar wat vooral de kracht zou zijn van dit elftal is de snelheid waarmee deze spelers een bal kunnen doortikken, wegdraaien, 1-2tjes maken, driehoekjes maken, dit middenveld/aanval zou zo door elke verdediging heen kunnen lopen zonder dat die verdediging doorheeft wat er gebeurt. Een soort Barcelonees voetbal, maar dan net iets anders.
LeTiss schreef:
(...)
Zou het niet een beetje overkill zijn? Ik zie Arshavin en Van der Vaart als de zeldzame echte creatievelingen onder de spelmakers, en dan bedoel ik dat ze echt iets kunnen verzinnen, ruimte zien voordat die er is. Dan heb Fabregas die ook mensen weg wil sturen met de bal en Van Persie die ook niet echt een voetballer is die je moet voorprogrammeren.
Ja-Rudy1983
Internationale topspeler
Vak: 420
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 14 juli 2002
AFC_Orange
Icoon
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Dusan Tadic
Reg.: 20 april 2006
yoranovich
Lid 2de elftal
Uit: Hilversum
Vak: 420
Droomaankoop: Alexandre Pato
Reg.: 11 juni 2009
bertusbergkamp
Idool
Uit: Antwerpen-Borgerhout
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 4 mei 2002
ernie09
Vedette
Uit: Uithoorn
Reg.: 20 juni 2002
quote:Bergkamp revisited.
bertusbergkamp schreef:
Van der Vaart met Arshavin en Van Persie in de ploeg is een droom. Als dat uitkomt, gaat het spel nog mooier worden bij Arsenal. Daarbij denk ik dat Arsenal dan ook een stuk meer kans maakt op de titel.
Van der Vaart kan daar de absolute ster worden.
State Scarlet
Moderator
Uit: Panningen
Reg.: 15 juli 2002
Drie Kruizen
Legende
quote:Achterin is het inderdaad dunnetjes. Zonde dat Arsenal niet voor een Albiol is gegaan voor 15 miljoen in plaats van Vermaelen, met alle respect. Gallas is niet meer de Gallas van weleer, Clichy wil nog wel eens een steekje laten vallend verdedigend en de Eboue's en Sagna's.. ik weet het niet, lijken met geen absolute top.
State Scarlet schreef:
Bergkamp bij Arsenal was dan wel echt mijn held. Een stylist pur sang.
Denk dat Van der Vaart iets meer middenvelder is toch en Bergkamp meer spits/schaduwspits, maar beiden zijn uitstekend als technische verbindingsman.
Verdedigend mag er wel iets bij, maar als je ziet wat voor spelers Arsenal heeft, kunnen ze uitstekend meedraaien boven in. Kampioen geef ik ze niet veel kans op, vooral omdat er de laatste tijd nieuwe spelers tegen de top aanschurken. Toch, met het huidige team en Wenger aan het roer zie ik ze wel voor een tweede/derde plaats gaan.
ernie09
Vedette
quote:Mee eens, ik denk ook niet dat ze 1 op 1 te vergelijken zijn en Bergkamp was natuurlijk wel buitencategorie, maar ik denk wel dat van der Vaart wel dat kan toevoegen aan het spel van Arsenal wat Bergkamp ook kon. Van der Vaart is ook een stylist, maakt over het algemeen geen lelijke doelpunten (ok, die tegen Engeland was niet geweldig), en lijkt me, zeker nu Nasri is uitgeschakeld, perfect op zijn plek daar. Lijkt me mooi om te zien of dat ook daadwerkelijk zo is.
State Scarlet schreef:
Bergkamp bij Arsenal was dan wel echt mijn held. Een stylist pur sang.
Denk dat Van der Vaart iets meer middenvelder is toch en Bergkamp meer spits/schaduwspits, maar beiden zijn uitstekend als technische verbindingsman.
LeTiss
Legende
Reg.: 29 augustus 2005
quote:Maar over het algemeen zien we het beste voetbal bij een rolverdeling waarbij iedereen echt een eigen rol heeft, naar de eigen kwaliteiten. Ik vind Arshavin en Van der Vaart erg gelijksoortig, terwijl ze ook overlappen met de kenmerken van Fabregas en Van Persie.
Drie Kruizen schreef:
(...)
Ja, ik snap wat je bedoelt, denk ik. Maar omdat Van der Vaart en Arshavin allebei die ruimtes zien, kunnen ze die zelf ook induiken als zij de bal niet in hun bezit hebben. Van Persie is misschien niet de man die iemand zo'n ruimte in kan sturen, maar je kan hem wel zomaar wegsturen, dat is wat hem een aanvaller maakt en geen middenvelder. Maar wat vooral de kracht zou zijn van dit elftal is de snelheid waarmee deze spelers een bal kunnen doortikken, wegdraaien, 1-2tjes maken, driehoekjes maken, dit middenveld/aanval zou zo door elke verdediging heen kunnen lopen zonder dat die verdediging doorheeft wat er gebeurt. Een soort Barcelonees voetbal, maar dan net iets anders.
Van de film
Legende
Reg.: 30 november 2003
quote:Ik denk dat dit altijd de grote discussie is geweest. Ik vind van der vaart namelijk helemaal geen spelverdeler ala zidane of arshavin. Hij is gewoon een hardwerkende middenvelder (tenminste, als hij niet op 10 staat met de opdracht om alleen een geniale steekpass te geven) die als extra kwaliteit heeft om juist diep te gaan en voor het doel briljante dingen te doen. Ik denk zelfs dat je hem meer met gerrard kunt vergelijken dan met arshavin of bergkamp. Gerrard is ook geen echte spelverdeler maar een hardwerkende middenvelder met als extra kwaliteit een uitstekende schot.
LeTiss schreef:
Maar over het algemeen zien we het beste voetbal bij een rolverdeling waarbij iedereen echt een eigen rol heeft, naar de eigen kwaliteiten. Ik vind Arshavin en Van der Vaart erg gelijksoortig, terwijl ze ook overlappen met de kenmerken van Fabregas en Van Persie.
Ik ben benieuwd hoor, maar het zou ook wel eens helemaal verkeerd kunnen gaan, een situatie waarin Arshavin de bal moet geven is ook voor Van der Vaart een situatie waarin hij de bal zou geven, staat hij dan wel goed om de bal te ontvangen?
BuZa
Vedette
Uit: Lelystad
Vak: 403
Droomaankoop: Yaya Sanogo
Reg.: 30 november 2005
State Scarlet
Moderator
quote:Goed dat ik de tv aanzette op de tweede helft dan, was bekocht geweest met een uurtje eerder thuis zijn. Wel de goal van Arsenal gemist. (kan de Belgische ook ontvangen gelukkig).
BuZa schreef:
Ned3 zendt alleen de 2de helft live uit maar op Belgie 2 is de hele wedstrijd te zien
2Strain
Jeugdspeler
Reg.: 25 juni 2009
ernie09
Vedette
quote:Uhm, Arsenal heeft nog nooit de Europacup I/Champions League gewonnen...
2Strain schreef:
Het zou zeker leuk voor hun zijn als ze 1e worden en ver komen in de CL.
Maar volgend jaar is het ajax dat de CL moet winnen voor ons het het langer geleden dan hun!
Van de film
Legende
Reg.: 30 november 2003
Sheik Yerbouti
Internationale topspeler
Uit: Groningen
Reg.: 16 augustus 2007
wat zeg je nu?
Legende
Reg.: 19 april 2006
quote:Mooi om te zien hoe Arsenal omgaat met lompe rauwdouwers. Blijven voetballen, blijven kijken waar de ruimte ligt. Als je zo speelt gaat een mindere ploeg altijd onderuit.
Sheik Yerbouti schreef:
Voetbal uit het boekje bij de tweede goal. Het begint bij Vermaelen die de bal inlevert bij Fabregas. Diaby, fris in het veld, draait weg bij zijn tegenstander en komt in positie om op doel te schieten. Negen van de tien spelers had op dat moment waarschijnlijk uitgehaald. Diaby verlegt de bal echter keurig naar de flank op Clichy, die kan voorzetten en de bal (helaas) via Celtic-speler Caldwell in het doel ziet verdwijnen. Voetbal met het koppie!
Vermaelen zal zich echt wel weten te handhaven bij Arsenal. Hij kan de bal gemakkelijk kwijt aan een middenvelder en zich dus toeleggen op de taak waar hij goed in is: verdedigen.
State Scarlet
Moderator
quote:Niet gewonnen, maar wel dichtbij geweest!
ernie09 schreef:
(...)Uhm, Arsenal heeft nog nooit de Europacup I/Champions League gewonnen...
Piet Keizer
Vedette
Reg.: 28 januari 2005
kaashater
Regelmatige invaller
Reg.: 8 mei 2007
quote:maar aanvallend speelden ze gisteren ook geen geweldige wedstrijd, veel net-niet passes. Het stond verdedigend echter als een huis, waardoor celtic geen schijn van kans had.
Piet Keizer schreef:
Ik snap niet waarom ze alles in 1 tempo doen bij Arsenal, alleen maar keihard vooruit. Zelfs Fabregas. Dat levert zo veel balverlies op. Ik was daarom niet echt onder de indruk gisteren. Ondanks dat het natuuurlijk soms wel mooi voetbal oplevert.
harrywijnschenk
Internationale topspeler
Reg.: 5 maart 2003
Deze topic is open en bestaat uit 50 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 »
Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!
Is Joel Veltman klaar om Toby Alderweireld te vervangen?
We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.