Ajax Netwerk
dinsdag 2 september 2014 - 06:24                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... 58 »

HR

wat zeg je nu? Rode kaart: waarschuwing
Legende

Vak: -
Droomaankoop: -
Reg.: 19 april 2006

quote:HR
Ares schreef:

(...)
Ajax is niet gestopt met ACT. Het staat als volwaardige dochter zelfs op de balans van Ajax. Ajax Amsterdam had recht op 3 gratis spelers van ACT. Daarna moeten ze er ook over onderhandelen en kopen. Ik schat zo in dat dat bij Arsenal net even iets anders zal gaan...

Arsenal kennende zullen ze de grotere talenten weer een flinke zak geld voor gaan houden om op deze manier de markt van jeugdspelers ook al flink te laten ontploffen. Dan kan je als Ajax zijnde nog zo'n leuk plan aan een speler overleggen, maar als je naar de uittocht van spelers naar buitenlandse topclubs kijkt zie je dat de betere spelers daar minder gevoelig voor zijn. Die kiezen voor de centen, al dan niet gepusht door hun ouders. Arsenal holt de Nederlandse markt uit tot we op niveautje Schotland uitkomen.
HR
ACT is niet ontstaan vanuit een filantropische gedachte, dat is waar het mij om gaat. Naar de buitenwereld is het leuk als je kunt vertellen dat je die mensen een kans geeft enzo, maar dat is natuurlijk niet de reden om daar te investeren.

Arsenal heeft niet een Real Madrid beleid waar geld geen rol speelt, Arsenal doet het met jeugd, liefst jeugd met financiele waarde. Logisch dus ook dat dit soort proefballonetjes worden opgelaten.

Buiten het feit dat je niet zomaar even een voetbalschool neerzet in een ander land is het ook iets waar je als Ajax zijnde je niet druk om moet maken. Ajax moet gewoon zorgen voor een perfecte opleiding, wanneer dat zo is zul je zien dat ploegen als Arsenal eerder een ander land zullen nemen dan Nederland.
HR
HR

Widink
Moderator

Reg.: 11 april 2006

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Buiten het feit dat je niet zomaar even een voetbalschool neerzet in een ander land is het ook iets waar je als Ajax zijnde je niet druk om moet maken. Ajax moet gewoon zorgen voor een perfecte opleiding, wanneer dat zo is zul je zien dat ploegen als Arsenal eerder een ander land zullen nemen dan Nederland.
HR
Daar zit het probleem juist. Arsenal wil naar Nederland omdat ze weten dat de jeugd hier een goede opleiding krijgt. Als ze een voetbalschool starten voor kinderen van 10-12 jaar, dan heeft dat uiteraard een grote aantrekkingskracht.
De beste zullen ze er dan uitpikken, en zullen naar Engeland vertrekken.

Het grote verschil is dus dat de jongens niet meer naar de Nederlandse top BVO's gaan. Normaal vertrekken ze dan rond 20-22 voor veel geld naar Arsenal. Dit wil Arsenal dus voor zijn, en jongens in een veel eerder stadium aantrekken.
HR
HR

Legende

Widink schreef:

(...)

Daar zit het probleem juist. Arsenal wil naar Nederland omdat ze weten dat de jeugd hier een goede opleiding krijgt. Als ze een voetbalschool starten voor kinderen van 10-12 jaar, dan heeft dat uiteraard een grote aantrekkingskracht.
De beste zullen ze er dan uitpikken, en zullen naar Engeland vertrekken.

Het grote verschil is dus dat de jongens niet meer naar de Nederlandse top BVO's gaan. Normaal vertrekken ze dan rond 20-22 voor veel geld naar Arsenal. Dit wil Arsenal dus voor zijn, en jongens in een veel eerder stadium aantrekken.
HR
Ik begrijp wel wat ze willen, ik denk alleen niet dat het zo werkt. Waarom zou je je kind naar een engelse voetbalschool sturen als je in Amsterdam de beste jeugdopleiding van de wereld hebt?.

Het is een probleem wanneer Arsenal meer aantrekkingskracht heeft dan Ajax, een probleem van Ajax. Iets waar Ajax iets aan moet doen, niet iets wat we Arsenal moeten verwijten.
HR
HR

Widink
Moderator

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Ik begrijp wel wat ze willen, ik denk alleen niet dat het zo werkt. Waarom zou je je kind naar een engelse voetbalschool sturen als je in Amsterdam de beste jeugdopleiding van de wereld hebt?.

Het is een probleem wanneer Arsenal meer aantrekkingskracht heeft dan Ajax, een probleem van Ajax. Iets waar Ajax iets aan moet doen, niet iets wat we Arsenal moeten verwijten.
HR
Ik snap je punt, maar ik maak het redelijk van dichtbij mee dat het zo werkt.
Hier in het oosten van Nederland is het ook heel simpel, de grootste club gaat het kind naar toe. Als iemand in de jeugd van de Graafschap speelt, en Vitesse of Twente wil hem hebben dan gaan ze. Ongeacht leeftijd of wat dan ook.

Ik ben bang dat dit dus met Arsenal ook zo zal zijn. Ouders zijn vaak nog gekker dan het kind en Arsenal is nu eenmaal groter dan Ajax. Ookal is de kans van slagen klein.
HR
HR

Dr. Football
Vedette

Uit: Amsterdam
Vak: 106
Droomaankoop: Alen Halilovic
Reg.: 15 augustus 2000

Ik denk dat Arsenal hier geen poot aan de grond krijgt. Niet alleen Ajax heeft een prima opleiding, maar ook Feyenoord, Sparta, Heerenveen en Twente/Heracles hebben prima opleidingen. Denk toch dat jongeren uit de regio gewoon zullen blijven kiezen voor deze clubs.
HR
HR

Legende

Widink schreef:

(...)

Ik snap je punt, maar ik maak het redelijk van dichtbij mee dat het zo werkt.
Hier in het oosten van Nederland is het ook heel simpel, de grootste club gaat het kind naar toe. Als iemand in de jeugd van de Graafschap speelt, en Vitesse of Twente wil hem hebben dan gaan ze. Ongeacht leeftijd of wat dan ook.

Ik ben bang dat dit dus met Arsenal ook zo zal zijn. Ouders zijn vaak nog gekker dan het kind en Arsenal is nu eenmaal groter dan Ajax. Ookal is de kans van slagen klein.
HR
Dat iemand van de Graafschap naar Vitesse gaat begrijp ik wel. Mits Vitesse natuurlijk een betere jeugdopleiding heeft.

Heeft de Graafschap echter de betere jeugdopleiding en kunnen ze dit ook duidelijk maken, dan zullen spelertjes gewoon voor de Graafschap kiezen (of eigenlijk de ouders).

Kortom, wanneer een kind naar Ajax kan en Ajax heeft de beste opleiding, waarom zouden de ouders dat kind dan toch naar een engelse voetbalschool sturen?.

Het argument zal wel geld zijn, maar je verdient meer geld als je ergens beter in bent/wordt. En dus moet je kiezen voor de beste opleiding.
HR
HR

Widink
Moderator

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Dat iemand van de Graafschap naar Vitesse gaat begrijp ik wel. Mits Vitesse natuurlijk een betere jeugdopleiding heeft.

Heeft de Graafschap echter de betere jeugdopleiding en kunnen ze dit ook duidelijk maken, dan zullen spelertjes gewoon voor de Graafschap kiezen (of eigenlijk de ouders).

Kortom, wanneer een kind naar Ajax kan en Ajax heeft de beste opleiding, waarom zouden de ouders dat kind dan toch naar een engelse voetbalschool sturen?.

Het argument zal wel geld zijn, maar je verdient meer geld als je ergens beter in bent/wordt. En dus moet je kiezen voor de beste opleiding.
HR
Ja het belangrijkste argument voor Arsenal is natuurlijk geld. Ze willen nog goedkoper aan beter talenten komen. Alleen vraag ik me af, hoe zou Arsenal dit hier willen gaan opzetten? Zoals Dr. Football al aangaf, er zijn in Nederland veel clubs met een geweldige jeugdopleiding.
HR
HR

Legende

Widink schreef:

(...)

Ja het belangrijkste argument voor Arsenal is natuurlijk geld. Ze willen nog goedkoper aan beter talenten komen. Alleen vraag ik me af, hoe zou Arsenal dit hier willen gaan opzetten? Zoals Dr. Football al aangaf, er zijn in Nederland veel clubs met een geweldige jeugdopleiding.
HR
Dat gaat ze ook helemaal niet lukken. Een engelse voetbalschool heeft alleen maar meerwaarde wanneer het een betere school wordt dat de bestaande scholen. En dat waag ik te betwijfelen.

En omdat ik nu niet één twee drie die top engelse school zie, kan ik geen argument verzinnen waarom een spelertje zou kiezen voor die school als hij ook naar Ajax kan. Je moet namelijk wel bij Arsenal spelen om dat salaris op te strijken, wanneer je je opleiding bij Arsenal doet en je blijkt niet goed gezoeg te zijn voor het eerste heeft de opleiding geen toegevoegde waarde gehad.

Wanneer je in Amsterdam je opleiding hebt gehad en je blijkt goed genoeg voor het Arsenal niveau, dan kom je ook wel op dat niveau uit (incl salaris). Nogmaals, ik zie geen toegevoegde waarde vanuit het perspectief van de voetballertjes.
HR
HR

Widink
Moderator

wat zeg je nu? schreef:

(...)

Dat gaat ze ook helemaal niet lukken. Een engelse voetbalschool heeft alleen maar meerwaarde wanneer het een betere school wordt dat de bestaande scholen. En dat waag ik te betwijfelen.

En omdat ik nu niet één twee drie die top engelse school zie, kan ik geen argument verzinnen waarom een spelertje zou kiezen voor die school als hij ook naar Ajax kan. Je moet namelijk wel bij Arsenal spelen om dat salaris op te strijken, wanneer je je opleiding bij Arsenal doet en je blijkt niet goed gezoeg te zijn voor het eerste heeft de opleiding geen toegevoegde waarde gehad.

Wanneer je in Amsterdam je opleiding hebt gehad en je blijkt goed genoeg voor het Arsenal niveau, dan kom je ook wel op dat niveau uit (incl salaris). Nogmaals, ik zie geen toegevoegde waarde vanuit het perspectief van de voetballertjes.
HR
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Alleen de de status van de club Arsenal is gewoon heel groot. Ze kunnen we zeggen dat ze bij de Arsenal voetbalschool hebben gespeeld. Alleen dat al is vaak voor kinderen/ouders heel belangrijk.

Maar ik kan me niet voorstellen dat Arsenal dit echt van plan is.
HR
HR

Ares
Administrator
Opper Chat Operator

Reg.: 14 maart 2002

Waarom niet? Ze roven nu al tieners uit de jeugdopleidingen van Europese club weg. Waarom zouden ze dat niet full-time in een middelgroot voetballand doen?
HR
HR

Widink
Moderator

'Arsenal wil niet spelers op zeer jonge leeftijd strikken'
Geschreven op dinsdag, 16 juni om 17:08

Arsenal heeft niet de intentie om om met regelmaat spelers op zeer jonge leeftijd naar Engeland te halen, met welke doeleinden dan ook. De Londense club en de Arsenal Soccer School nemen afstand van een recent interview in het Algemeen Dagblad, waarin de suggestie werd gewekt dat het scouten van Nederlands talent in een vroegtijdig stadium het enige doeleinde van de voetbalscholen in Nederland is. "Het artikel geeft een zeer vertroebelde indruk van de Arsenal Soccer Schools Holland", benadrukt Curtis Martels, algemeen directeur, dinsdag in een verklaring aan Voetbalzone.nl. "De aard, principes en doelen van de organisatie, alsook de betrokkenheid van Arsenal aan dit unieke internationaal succesvolle en maatschappelijk verantwoord concept, staan haaks op de gepubliceerde ‘feiten’."

De publicatie van het artikel leidde ertoe dat Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB, contact wilde opnemen met de Engelse voetbalbond (FA) om de zaak aan te kaarten. "Het feit dat er gesproken werd over nog te starten 'voetbalscholen' wijst op gebrekkige tot geen achtergrondinformatie omtrent onze activiteiten, daar inmiddels in Pernis als Bergschenhoek de Soccer Schools al meer dan zeven weken succesvol jongetjes en meisjes unieke ervaringen biedt", besluit Martels.

Bron: voetbalzone.nl
HR
HR

AFC_Orange
Icoon

Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Virgil Van Dijk
Reg.: 20 april 2006

Ik vind wel dat er een bepaalde grens moet zijn. Spelers op jonge leeftijd transfereren lijkt me prima. Maar clubs mogen niet in een ander land organisaties opzetten zoals scholen vind ik. Daar moet wel een regel voor komen.

En ook zou een regel welkom zijn die topclubs meer laat betalen aan de club waar het talent als laatst heeft gespeeld. Ook al is zijn contract afgelopen.
HR
HR

ibramovic
Idool

Uit: Winterswijk
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 20 augustus 2003

Op 1 en 2 augustus zou ik graag naar de Emirates Cup gaan bij Arsenal, alleen zat ik even te kijken naar de plaatsen in het stadion daar en vroeg ik me af of iemand hier misschien wist waar je daar het beste kunt zitten?

Ze hebben daar namelijk plaatsen in de Upper, Club en Lower ring, maar ondanks dat de Lower Ring het dichtst bij het veld zit is deze het goedkoopste?! Dit vond ik een beetje vreemd aangezien me die juist het duurst zouden lijken.

Iemand die hier misschien wat meer over weet?
HRHR
HR

Logi
Jeugdspeler

Uit: Venlo
Reg.: 18 januari 2009

Adebayor naar City volgens het ANP:

MANCHESTER - Emmanuel Adebayor verlaat Arsenal voor Manchester City. De 25-jarige spits uit Togo tekent een vijfjarig contract bij de club van de steenrijke eigenaar Sulaiman Al-Fahim.

De Arabier bereikte eerder deze week al een overeenkomst met aanvaller Carlos Tevez van Manchester United.

Trainer Arsène Wenger betreurt het vertrek van Adebayor. De Fransman weet echter nog niet of hij een opvolger voor de Afrikaan gaat aantrekken. Hij kan namelijk weer beschikken over Eduardo, die vorig seizoen met een beenbreuk aan de kant bleef.

Thomas Rosicky maakte zaterdag na lang blessureleed tijdens een oefenwedstrijd ook weer zijn rentree bij de werkgever van Robin van Persie en Thomas Vermaelen.
HR
HR

Ja-Rudy1983
Internationale topspeler

Vak: 420
Reg.: 14 juli 2002

Geen slechte deal voor Arsenal, Eduardo komt terug van blessureleed, van Persie daar achter. Middenveld met Fabregas, Nasri, Arshavin en Diaby of een aankoop.

Ik zie het liefste van der Vaart komen en dan v. Persie in de spits. Een type Huntelaar heeft Arsenal al in de persoon van Eduardo. Die gaat ze er weer gewoon inschieten als die fit is.

Ik ben benieuwd wat Wenger nu weer uit de hoge hoed tovert, ik denk niet dat het Chamakh wordt in ieder geval.
HR
HR

OSS81
International

Uit: Oss
Vak: 413
Droomaankoop: Andy van der Meyde
Reg.: 13 november 2008

Wenger: 'Vermaelen goed uit de startblokken gekomen'

19/07/2009 20:20

Thomas Vermaelen heeft zijn debuut vor Arsenal achter de rug. De verdediger die van Ajax overkwam speelde de volledige negentig minuten mee in het oefenduel met Baret (2-2) en zijn nieuwe trainer Arsène Wenger was onder de indruk van de Belg.

'Hij is goed uit de startblokken gekomen', aldus de Franse manager op de Arsenal-website. 'Hij heeft meteen op een goeie manier kennis kunnen maken met het Engelse voetbal, want er werd regelmatig gebikkeld. We mogen tevreden zijn over zijn start.'

'Thomas is sterk, betrouwbaar en koel. Toen hij in de tweede helft aan vertrouwen won, kon je zien dat hij ook een goeie pass in de voeten heeft. Hij is een goeie aanvulling van onze kern.'HR
Bron: http://www.vi.nl

Het zal even aanpassen zijn voor Vermaelen. Hij staat straks wekelijks tegenover internationale (top)spitsen, dat is andere koek dan N'kufo of Sibon. Wel verwacht ik dat Vermaelen een type is dat zich niet snel gek laat maken en snel kan aanhaken.
HR
HR

OSS81
International

Uit: Oss
Vak: 413
Droomaankoop: Andy van der Meyde
Reg.: 13 november 2008

Copy-paste uit de Real Madrid-topic, maar past hier beter:

Klaas-Jan Huntelaar vroeg en kreeg vrijdag van Real Madrid enkele dagen bedenktijd extra. Zowel Tottenham Hotspur als VfB Stuttgart gebruikte het weekeinde om de Oranje-international voor zich te winnen, terwijl de belangstelling van Arsenal op de achtergrond speelde. Maar er hebben zich naar verluidt twee nieuwe gegadigden gemeld: AS Roma en Chelsea.

Volgens de Corriere dello Sport wil de Romeinse club Huntelaar graag op huurbasis overnemen, aangezien de middelen ontbreken om de spits definitief in te lijven. En AS meldt dat trainer Carlo Ancelotti de Oranje-spits graag naar Stamford Bridge wil halen.HR
Bron: Transferdagboek, http://www.vi.nl

De Premier League is natuurlijk een fantastische competitie, beter dan de Bundesliga. Als Klaas-Jan kan kiezen, zou ik altijd Arsenal de voorkeur geven boven Chelsea. Minder concurrentie centraal voorin plus een overschot aan goede aanvallende middenvelders om je heen. Paradijs voor een goalgetter als Huntelaar.
HR
HR

Ja-Rudy1983
Internationale topspeler

Vak: 420
Reg.: 14 juli 2002

Na Adebayor is Toure nu ook zo goed als naar Man.City, Eboue staat op de nominatie om naar Fiorentina te gaan voor 10 miljoen (pond of euro wil ik vanaf blijven).

Misschien is Arsenal wel bezig met de jongens van de Afrika Cup weg te doen, ik ben heel benieuwd wat Wenger ervoor terug haalt.

edit:

Laatste gerucht: Vieira terug naar Arsenal

http://www.goal.com/en/news/9/england/2009/07/30/1411592/arsenal-ready-to-re-sign-patrick-vieira-from-inter-report

http://www.mirror.co.uk/sport/football/2009/07/30/patrick-vieira-going-back-to-arsenal-says-ian-wright-115875-21557182/

[Dit bericht is veranderd door Ja-Rudy1983 (op 30 juli 2009 10:11:38).]
HR
HR

harrywijnschenk
Internationale topspeler

Reg.: 5 maart 2003

Arsenal is druk bezig op de transfermarkt zeg, eerder al Adebayor en Toure verkocht, Vermaelen gekocht. Nu meld voetbalprimeur de verkoop van Senderos en de Telegraaf meld dat Kalou overkomt.

Zou dat betekenen dat Huntelaar niet meer in beeld is?
HR
HR

spelbos
Legende

Uit: Amsterdam
Reg.: 1 juli 2006

Ze hebben wel wat kwaliteit ingeleverd zeg....ben benieuwd wat er voor terugkomt....
HR
HR

een schaap Rode kaart: waarschuwing
Icoon

Reg.: 3 november 2002

harrywijnschenk schreef:

Arsenal is druk bezig op de transfermarkt zeg, eerder al Adebayor en Toure verkocht, Vermaelen gekocht. Nu meld voetbalprimeur de verkoop van Senderos en de Telegraaf meld dat Kalou overkomt.

Zou dat betekenen dat Huntelaar niet meer in beeld is?
HR
Huntelaar is nooit in beeld geweest. Wenger/Arsenal gaf al aan dat ze Huntelaar niet goed genoeg vinden, m.n. zijn technische kwaliteiten, die niet bij een club als Arsenal passen.
HR
HR

Ajax12
Basisspeler

Uit: Enkhuizen
Reg.: 24 februari 2007

Het zal moeilijk worden nu Adebayor en Toure weg zijn. Hopelijk wordt er nog een verdedigende middenvelder of een verdediger aangetrokken dan staat het wat beter.
HR
HR

State Scarlet
Moderator

Uit: Panningen
Reg.: 15 juli 2002

http://www.mailonsunday.co.uk/sport/football/article-1206817/Rampant-Arsenal-eye-6m-Rafael-van-der-Vaart-Real-Madrid-midfielder-reveals-Premier-League-dream.html

Van der Vaart naar Arsenal volgens dit bericht. Lijkt me wel een goede zet van hem om eerlijk te zijn.

Een kleine 7 miljoen euro, waarvan weer een hapje voor Ajax is in elk geval.

[Dit bericht is veranderd door State Scarlet (op 16 augustus 2009 17:10:49).]
HR
HR

T-Bag
Administrator
Derde plek Ajax Netwerk VoVo 2012/2013

Uit: eraard valkenswaard
Reg.: 26 september 2004

State Scarlet schreef:

http://www.mailonsunday.co.uk/sport/football/article-1206817/Rampant-Arsenal-eye-6m-Rafael-van-der-Vaart-Real-Madrid-midfielder-reveals-Premier-League-dream.html

Van der Vaart naar Arsenal volgens dit bericht. Lijkt me wel een goede zet van hem om eerlijk te zijn.

Een kleine 7 miljoen euro, waarvan weer een hapje voor Ajax is in elk geval.
HR
Zou een meesterlijke zet van Arsenal zijn en voor dat geld een waar cadeautje natuurlijk. v Persie en VdV in 1 team heb je aan creativiteit ruim voldoende en zeeer mooie goals in het vooruitzicht. ;)
HR
HR

Siempre Real
Legende

Uit: Vlissingen
Reg.: 14 augustus 2001

vd Vaart doet er verstandig aan terug te keren naar de Bundesliga, dat nivo heeft hij bewezen aan te kunnen, in Engeland is Arsenal (volgens mij) wel het beste alternatief voor hem...
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 58 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Man van de Wedstrijd

Kies de Man van de Wedstrijd

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Had Ajax Vermeer naar Feyenoord moeten laten gaan?

Ja, hij verdient een transfer naar zijn keuze
Nee, allesbehalve Feyenoord
Geen mening

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 68,8% dat Athletic de Bilbao wint van Shakhtar Donetsk. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van Ajax-Heracles Almelo:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!