Ajax Netwerk
dinsdag 22 juli 2014 - 14:26                      favorieten | nieuwsbrief | RSS RSS
Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Deze topic is open en bestaat uit 57 pagina's: « 1 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 57 »

HR

Bjorn121
Vedette

Uit: Gent
Vak: 113
Droomaankoop: -
Reg.: 8 augustus 2001

Deze posting is niet nieuw sinds je vorige bezoek Gepost op 31 januari 2013 om 20:07:36.  Profiel  Stuur een email  Stuur een privébericht  ICQ 96414033  MSN: bjorn121@pandora.be  Wijzig deze posting  Quote deze posting in je reactie
HR
Pure slapstick:

forumillustratie
HR
HR

champy95
Legende

Uit: Brussel
Vak: Geen Seizoen Club Card
Droomaankoop: Tonny Vilhena
Reg.: 26 oktober 2002

Dacht dat Arsenal eens zwaar ging investeren deze winter.

Ook maar weer bij praatjes gebleven
HR
HR

DarkChild
Moderator

Vak: -
Droomaankoop: Johnny Heitinga
Reg.: 27 juni 2002

quote:HR
champy95 schreef:

Dacht dat Arsenal eens zwaar ging investeren deze winter.

Ook maar weer bij praatjes gebleven
HR
Ze hebben toch dik geld uitgegeven aan een linksback die bij voorbaat al 2x zo duur is omdat hij uit het land van de wereldkampioen is?

Dat zware investeren kunnen ze beter pas doen als ze daadwerkelijk de juiste spelers kunnen halen. Hun recente transfer record is weinig succesvol gebleken.
HR
HR

champy95
Legende

DarkChild schreef:

(...)

Ze hebben toch dik geld uitgegeven aan een linksback die bij voorbaat al 2x zo duur is omdat hij uit het land van de wereldkampioen is?

Dat zware investeren kunnen ze beter pas doen als ze daadwerkelijk de juiste spelers kunnen halen. Hun recente transfer record is weinig succesvol gebleken.
HR
10 miljoen voor een backie.

Geld is het probleem niet. Ze moeten echt 3 sterren gaan halen, anders is het over en out met Arsenal.

1 jaar geen CL is geen ramp. Ze moeten ervoor zorgen dat ze niet zo gaan eindigen als Liverpool.

Om te beginnen zou het niet slecht zijn om Hamsik te halen.
Een goede centrale verdediger. Zo'n type als Varane die nu bij Real speelt zeg maar.
Een doelpuntenmachine in de spits en een alleskunner op de '6'.

Bij Arsenal loopt er op dit moment veel Europese subtop rond. Het is allemaal net niet.
HR
HR

DarkChild
Moderator

champy95 schreef:

(...)

10 miljoen voor een backie.

Geld is het probleem niet. Ze moeten echt 3 sterren gaan halen, anders is het over en out met Arsenal.

1 jaar geen CL is geen ramp. Ze moeten ervoor zorgen dat ze niet zo gaan eindigen als Liverpool.

Om te beginnen zou het niet slecht zijn om Hamsik te halen.
Een goede centrale verdediger. Zo'n type als Varane die nu bij Real speelt zeg maar.
Een doelpuntenmachine in de spits en een alleskunner op de '6'.

Bij Arsenal loopt er op dit moment veel Europese subtop rond. Het is allemaal net niet.
HR
Geld is het probleem juist wel, iedereen weet dat Arsenal toch wel betaalt.
Hun scouting (of Wenger) is erg matig waardoor ze veel te veel betalen voor spelers die niet goed genoeg zijn. Zoals die back, die straks naast André Santos op de bank kan gaan zitten.
En zo gaan ze in rap tempo door de centjes heen, hebben ze talloze kansloze contractspelers en winnen ze net zoveel als Liverpool.

Het wordt tijd voor een nieuw wind daar.
HR
HR

Trabelcied
Bankzitter

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Clarence Seedorf
Reg.: 28 januari 2003

Ik blijf t jammer vinden dat ze Sneijder niet hebben proberen te halen.... Dat geld van die back had je beter in hem kunnen steken. Had in mijn ogen meer dan uitstekend gepast op het middenveld daar, maar ok. Verwacht oa daarom ook weinig van Arsenal dit seizoen. Jammer, maar het wordt langzaam maar zeker wel weer een sleeping giant.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Trabelcied schreef:

Ik blijf t jammer vinden dat ze Sneijder niet hebben proberen te halen.... Dat geld van die back had je beter in hem kunnen steken. Had in mijn ogen meer dan uitstekend gepast op het middenveld daar, maar ok. Verwacht oa daarom ook weinig van Arsenal dit seizoen. Jammer, maar het wordt langzaam maar zeker wel weer een sleeping giant.
HR
Hebben we het al eerder over gehad, ze hebben Santi Cazorla al. Voor alle andere plekken op het middenveld kan een type Sneijder niet meer op het hoogste niveau, vandaar dat hij weinig te kiezen had deze winter.
HR
HR

nogzonidioot
Internationale topspeler

Droomaankoop: Lionel Messi
Reg.: 7 mei 2009

Het is pas de afgelopen 2 seizoenen keihard misgelopen vind ik, met Mertesacker halen voor te veel geld, Gervinho te duur kopen, Santos halen terwijl hij niet kan verdedigen en ondertussen veel vertrouwen stellen op matige, toch tegenvallende talenten zoals Jenkinson en Sczesny. Daarbij hebben ze twee best wel beperkte spitsen gehaald als Van Persie vervangers in Giroud en Podolski. Ze hebben gewoon een hele dure verzameling brandhout gekocht.

De enige wel goede transfer van de laatste zomer is Cazorla (en vorige zomer Arteta), daarentegen zijn ze wel Song en Van Persie kwijt. Pas toen Wenger ging investeren is het echt fout gegaan, want qua inkomsten/uitgaven is/was Arsenal ongeveer de best gerunde club van de Engelse top.
HR
HR

marnix92
Geselecteerd voor Oranje

Vak: 430
Reg.: 18 juli 2010

nogzonidioot schreef:

Het is pas de afgelopen 2 seizoenen keihard misgelopen vind ik, met Mertesacker halen voor te veel geld, Gervinho te duur kopen, Santos halen terwijl hij niet kan verdedigen en ondertussen veel vertrouwen stellen op matige, toch tegenvallende talenten zoals Jenkinson en Sczesny. Daarbij hebben ze twee best wel beperkte spitsen gehaald als Van Persie vervangers in Giroud en Podolski. Ze hebben gewoon een hele dure verzameling brandhout gekocht.

De enige wel goede transfer van de laatste zomer is Cazorla (en vorige zomer Arteta), daarentegen zijn ze wel Song en Van Persie kwijt. Pas toen Wenger ging investeren is het echt fout gegaan, want qua inkomsten/uitgaven is/was Arsenal ongeveer de best gerunde club van de Engelse top.
HR
Szcesny blijft inderdaad fouten maken die hij al een tijd maakt, samen met een soms ontzettend klunzige verdediging kan dat eigenlijk niet in de top van de Primier league. Jenkinson vind ik trouwens wel potentie hebben, Santos is om te huilen en zal waarschijnlijk moeten spelen tegen Dortmund want Gibbs is geblesseerd en de nieuwe aankoop van Malaga heeft al in de CL gespeeld.

Middenveld is goed, mits ze de eerste drie hebben. Arteta erg belangrijk, nu even geblesseerd en wordt nodig gemist. Wilshire gewoon ontezettend goede voetballer, soms nog beetje slimmer zijn in acties. Cazolra is gewoon een van de beste van de Primier League.

Podolski krijgt het voor mekaar om totaa onzichtbaar te zijn, maar scoort soms nog wel, wordt altijd gewisseld, maar was ook niet echt te verwachten dat het beter zou gaan, zo was hij bij Bayer Munchen ook. Giroud vind ik een prima spits, wordt steeds beter, voetbalt goed mee, werkt hard en maakt kansen steeds beter af. Walcott is ook ok op de buitenkant.

In het algemeen vele slechte aankopen gedaan inderdaad,voor Mertesacker beter Vertonghen, Gervinho gewoon ontzettende miskoop. Maar met de aankoop van Cazorla, Giroud en Podolski worden in ieder geval speler gekocht die er oud genoeg zijn om dragende speler te worden.
HR
HR

Cacciatore
Vedette

Reg.: 23 augustus 2009

nogzonidioot schreef:

HR
Dit is er de afgelopen jaren gewoon vertrokken: Van Persie, Fabregas, Nasri, Song, Toure, Clichy en volgens mij vergeet ik er nog een aantal. De filosofie van Wenger was jaren geleden om jonge toptalenten te kopen en die bij te schaven en in te voegen in het 1e.

Spelers als Fabregas en Nasri zijn gevormd door Wenger maar nadat deze twee vertrokken moesten zij vervangen worden. Normaliter zou je dus zeggen dat Wenger al geanticipeerd had op een komend vertrek van een of beide spelers met grote talenten die in de voetstappen kunnen volgen maar dat is dus nagelaten.

Daardoor ontstond er paniek en wilde Wenger Fabregas vervangen met een speler van dezelfde orde, die uiteraard te duur werd en daardoor ging hij kijken welke speler wel haalbaar was. Als je dan genoegen neemt met subtop ipv geduld met jong talent dan kom je al snel uit bij de Arteta's, Mertesackers en Santos' van deze wereld.

Treurig eigenlijk, Wenger is zichzelf kwijt.
HR
HR

Wheermolen FC
Vedette

Uit: Purmerend
Vak: 411
Droomaankoop: Rafael van der Vaart
Reg.: 17 april 2007

Vind het eigenlijk wel lachen bij Arsenal; ze proberen zo hard met de top mee te gaan dat ze alleen maar vage buitenlanders halen die er weinig van bakken. Hun eigen eigen (redelijke goedkope) Engelse spelers doen het vervolgens beter.
Misschien moeten ze zich eens richten op hun eigen jeugd met al dat geld wat ze hebben. Verder is Arsenal kwa prestaties natuurlijk nooit een echte topclub geweest, ze hebben alleen maar teveel geld :B
HR
HR

mzo
Legende

Uit: Den Haag
Reg.: 20 augustus 2000

Bjorn121 schreef:

Pure slapstick:

(plaatje)
HR
Mooi uitgespeeld
HR
HR

Kluivert_beste_9_ooit Rode kaart: waarschuwing
Vedette

Uit: Antwerpen-Borgerhout
Reg.: 28 november 2010

Kan iemand mij 'de' reden geven waarom Arsenal, met elk jaar toch weer een best goede ploeg, nooit in aanmerking komt voor de prijzen.
Wel in aanmerking, maar ze lijken altijd vroeg af te haken.
Zoals Schweinsteiger het ook al afvroeg deze week.
Ze draven hun acties té ver door, maar liggen er geen andere reden aan ten grondslag?
Wellicht is het een kwaliteitskwestie, toch ja. Maar dat kan ik me toch niet echt voorstellen.
Iets met mentaliteit dan? Te lief en te weinig voetballers die echt een winnaarsmentaliteit hebben?

Iemand een idee?

Vanavond is het trouwens Arsenal - Bayern Munchen. Ben benieuwd.

forumillustratie

[Dit bericht is veranderd door Kluivert_beste_9_ooit (op 19 februari 2013 20:14:28).]
HRHR
HR

Antario
Lid 2de elftal

Reg.: 28 augustus 2011

Kluivert_beste_9_ooit schreef:

Kan iemand mij 'de' reden geven waarom Arsenal, met elk jaar toch weer een best goede ploeg, nooit in aanmerking komt voor de prijzen.
Ze draven hun acties té ver door, maar liggen er geen andere reden aan ten grondslag?
Wellicht is het een kwaliteitskwestie, toch ja. Maar dat kan ik me toch niet echt voorstellen.
Iets met mentaliteit dan? Te lief en te weinig voetballers die echt een winnaarsmentaliteit hebben?

Iemand een idee?
HR
Wenger is nooit in staat geweest om de verdediging die hij van Graham heeft geërfd adequaat te vervangen toen deze spelers stopten of vertrokken. Latere verdedigers gehaald onder Wenger waren beter aan de bal maar misten de pure verdedigende kwaliteiten. Het moderne Arsenal verliest te vaak punten wanneer ze niet tot voetbal komen en zijn kwetsbaar voor opportunistische ploegen.

Verder is hun salaris huishouding nogal scheef. Arsenal betaalde altijd relatief hoge salarissen om talenten aan te trekken waardoor er minder ruimte is om toppers te halen. De scouting is niet altijd even gelukkig geweest en hierdoor zit er nogal wat brandhout in de selectie waar ze voorlopig niet meer vanaf komen. Dit heeft ook weer gevolgen voor de breedte van de selectie en wisselvalligheid gedurende het seizoen.

[Dit bericht is veranderd door Antario (op 19 februari 2013 20:20:20).]
HR
HR

JeroenE
Idool

Reg.: 17 september 2007

Kwaliteit. Dat is de reden.
Toen het steeds meer om geld ging haakte Arsenal af. Ashley Cole naar Chelsea is daar een voorbeeld van. Jaren later is het de gewoonste zaak van de wereld geworden.

Arsenal heeft al jaren een jonge ploeg en daarvan weten we dat ze niet constant kunnen presteren. De grootste talenten bereiken op een gegeven moment een niveau waarbij ze wel constant en wekelijks doorslaggevend zijn. Als je zulke spelers lang bij je kunt houden wordt de kern steeds sterker. Dat zie je aan Manchester United. Want zij spelen niet beter... ze hebben wel jaar in jaar uit dezelfde namen en daarnaast blijven ze jaarlijks investeren in de selectie. Het basisniveau ligt daar hoger.

Daarnaast waren ze jaren geleden in staat de grootste talenten naar Arsenal te halen. Nu andere clubs veel meer kunnen betalen lukt ook dat niet meer. Waardoor ze geforceerd zoeken naar oplossingen. Dit zijn vaak de mindere spelers.

Seizoen 2011/2012 is typisch voor het huidige Arsenal:
Eboue, Nasri en Fabregas vertrekken gezamenlijk voor ongeveer 65 miljoen euro.
Wie haalt Arsenal terug voor hetzelfde bedrag?
Arteta, Mertesacker, Santos, Park, Campbell, Chamberlain, Jenkinson, Gervinho.

Geen enkele speler uit de hoogste categorie. Niet eens een speler uit de categorie daaronder. Nee de meeste zijn hopeloze middelmaat.

Chamberlain is dan nog een aardig talent. Maar welke gek legt nou pak en beet 14 miljoen euro neer voor een 17-jarige speler die het goed doet in de League One ???!!!

Podolski, Giroud is ook niet top. Cazorla wel in mijn ogen.
HR
HR

Bazza
Icoon

Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 20 januari 2002

Tactische fout van Wenger op het middenveld, lijkt me duidelijk.
HR
HR

DarkChild
Moderator

Iemand een idee?

Vanavond is het trouwens Arsenal - Bayern Munchen. Ben benieuwd.

(plaatje)
HR
Puur kwaliteit en (dus) een falend aankoopbeleid. Is al eerder in dit topic besproken, ze schieten met hagel op de transfermarkt, betalen te veel voor middelmaat en hebben een vreemdelingenlegioen zonder ziel dat allang niet meer zo mooi en goed speelt als mensen denken. Gewoon oorzaak en gevolg dat ze geen succes hebben. Daarvoor moet je wel iets van een goed beleid hebben.

Bazza schreef:

Tactische fout van Wenger op het middenveld, lijkt me duidelijk.
HR
Hij wilde het middenveld versterken, maar Bayern is simpelweg beter.
Met de gebruikelijke 3 middenvelders waren ze ook of misschien nog wel sneller geslacht.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 19 februari 2013 21:15:31).]
HR
HR

Lawro & Hansen
Icoon

Reg.: 29 december 2003

Bij Arsenal maken ze mee waar we met Ajax al een tijdje aan gewend zijn: de poulefase, daarna nog maximaal één rondje en dan is het over. Het duurt even eer je je daarbij hebt neergelegd. Verder moeten ze er niet te hysterisch over doen nationaal geen prijzen meer te winnen, gezien de concurrentie en wat die te besteden hebben is dat niet meer dan normaal. Schik je in je rol, doe je best en zie dan wel waar je uitkomt. Meer kun je niet doen. Snap dan ook niet waarom Wenger nu zo onder druk staat.
HR
HR

Vedette

DarkChild schreef:

Puur kwaliteit en (dus) een falend aankoopbeleid. Is al eerder in dit topic besproken, ze schieten met hagel op de transfermarkt, betalen te veel voor middelmaat en hebben een vreemdelingenlegioen zonder ziel dat allang niet meer zo mooi en goed speelt als mensen denken.

HR
Ja ok, maar Arsenal had ik al een lange tijd niet meer zien voetballen, dus zodoende mijn vraag.
Bedankt voor de antwoorden iedereen.
HR
HR

DarkChild
Moderator

(...)

Ja ok, maar Arsenal had ik al een lange tijd niet meer zien voetballen, dus zodoende mijn vraag.
Bedankt voor de antwoorden iedereen.
HR
Snap ik, er zijn heel veel mensen die denken dat het Arsenal van Henry en Bergkamp nog bestaat (bijvoorbeeld)

Lawro & Hansen schreef:

Bij Arsenal maken ze mee waar we met Ajax al een tijdje aan gewend zijn: de poulefase, daarna nog maximaal één rondje en dan is het over. Het duurt even eer je je daarbij hebt neergelegd. Verder moeten ze er niet te hysterisch over doen nationaal geen prijzen meer te winnen, gezien de concurrentie en wat die te besteden hebben is dat niet meer dan normaal. Schik je in je rol, doe je best en zie dan wel waar je uitkomt. Meer kun je niet doen. Snap dan ook niet waarom Wenger nu zo onder druk staat.
HR
Wenger staat onder druk omdat zijn beleid naar verhouding ook veel geld kost en grotendeels achterhaald is.
Als je het al beleid kan noemen.
Het is een kwestie van tijd voordat het publiek afscheid neemt van een ploeg die én geen eigen identiteit heeft én geen succes behaalt.

Ben het er ook totaal niet mee eens dat zij zich moeten 'schikken in hun lot'. Ze staan 5e in de Deloitte top 20 clubs met de hoogste omzet.
Uitgekiend beleid (transfers, jeugdopleiding) en een eigen voetbalvisie moet ze verder kunnen brengen dan nu.

[Dit bericht is veranderd door DarkChild (op 19 februari 2013 21:26:40).]
HR
HR

Denman
Vedette

Uit: Amsterdam
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Reg.: 16 september 2004

Wat een kansloos zootje bij Arsenal zeg :denk Debiele tackles en de scheids wat proberen te beïnvloeden, terwijl ze zelf zó dramatisch zijn..

Bayern speelt gewoon lekker..
HR
HR

Bazza
Icoon

Droomaankoop: Filip Kostic
Reg.: 20 januari 2002

Denman schreef:

Wat een kansloos zootje bij Arsenal zeg :denk Debiele tackles en de scheids wat proberen te beïnvloeden, terwijl ze zelf zó dramatisch zijn..

HR
Wel geinig, want wenger en de meeste arsenal fans klagen vaak dat de tegenstander speelt zoals arsenal vanavond :D
HR
HR

champy95
Legende

Wenger zn lijdende kop is altijd priceless
HR
HR

Vedette

Kunnen die Arsenal-supporters alleen maar 'Come on Arsenal' zingen? :denk
Merkwaardig weinig liedjes zeg. Poeh...
HR
HR

JeroenE
Idool

Reg.: 17 september 2007

champy95 schreef:

Wenger zn lijdende kop is altijd priceless
HR
Priceless is de slaapzak die hij regelmatig draagt tijdens wedstrijden.
Dan denk je: hoe is dat mogelijk bij zo'n grote club?

forumillustratie
HRHR

Deze topic is open en bestaat uit 57 pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 »

Ga naar de vorige topic Ga naar de volgende topic

Ajax Forums » D - Overig » Buitenlandse en Europese competities » Arsenal FC

HR

Bookmark and Share

HR
clubgevoel
HR
HR

Gratis lid worden

HR

Battle tegen deze posters

HR

Pool-klassement pagina

HR

VoVo-klassement pagina

HR

Favoriete opstellingen

HR

Ajax Chatbox

Ga nu naar de chatbox om met andere fans van gedachten te wisselen over de club!

HR

Ajax Poll

Moet Ajax, nu Van Rhijn geblesseerd is geraakt, een nieuwe rechtsback halen?

Ja, ik heb geen vertrouwen in zijn vervangers
Ja, maar dan wel omdat ik niet tevreden ben over Van Rhijn
Nee, ik heb vertrouwen in de jeugd
Nee, ik heb geen vertrouwen in aankopen

HR

VoVo

Van de Ajax-fans denkt 13,3% dat Botev Plovdiv / SKN St Pölten wint van PSV. Wat denk jij?

HR

Ideeënbus

We zijn op zoek naar jouw ideeën om Ajax Netwerk nog beter te maken.

HR

Pool

De posters op deze pagina verwachten van PEC Zwolle-Ajax:

HR

Oranje Netwerk

Ga nu kijken wat er op Oranje Netwerk te doen is!